milenjs Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 Като гледам какво е навън и каква е прогнозата за времето до края на месеца от минала седмица се каня да си сложа джантите с летните гуми. Добра идея или? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 Не мисля. Все още сутрин и през нощта темп. са около 3-4 градуса, говоря за София. Тоест въпреки 14-15 градуса през деня, асфалта не се е нагрял и няма смисъл. Освен това, предполагам сутрин всички са забелязали, особено когато има и мъгла, колко е хлъзгаво, с вдървени летни гуми, положението ще е още по-зле. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 (редакция) И аз си мислих тоя weekend за тая хватка... Като гледам прогнозите за времето:Времето София Времето Пловдив След 23-25 (тогава има захлаждане) февруари може да си слагаш летните гуми че и по-рано ако си по-спокоен шофьор ... Като цяло единствената забележка е ако плануваш планинско каране да не ги сменяш още, а за градски суловия ще внимаваш малко повече до към средата на март, но иначе си е достатъчно топло да не се ползват вече зимни гуми Редактирано 17 февруари 2014 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 17 февруари 2014 Автор Сподели Публикувано 17 февруари 2014 Абе слагам ги и това е. Сутрин може и да е хладно ама пък по обед 20-25 гр. хич не е за зимни гуми. Ако пък не познаят и ме изненада времето - връщам джантите с предни зимни и така. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 (редакция) Абе слагам ги и това е. Сутрин може и да е хладно ама пък по обед 20-25 гр. хич не е за зимни гуми. Ако пък не познаят и ме изненада времето - връщам джантите с предни зимни и така. Предни зимни и задни летни никак не е добра комбинация.Ако стъпиш на хлъзгаво задницата отива отпред.За лятно време може, ако имаш зимни за търкане. :D Редактирано 17 февруари 2014 от Krasko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 Моят съвет за който:- кара бързо (трябва и да може да спира по-бързо)- иска сцепление за по-бърз старт от кръстовище- взима завоите с голяма скорост - кара газ-спирачка- шофира и планинско е да си кара със зимните гуми. По-добре да износи тях, отколкото да стане беля. Zexer според мен е напълно прав - за спокойно и нормално шофиране може и с летните гуми. Аз например съм с летни гуми. Не бързам за никъде, не се завирам с голяма скорост по завои и спазвам дистанция. Задницата не е тръгвала на никъде. Може да тръгне само чрез принуда (с ръчната спирачка). Пресиля ли ситуацията, получава се недозавиване. Занасяне на задницата досега не ми се е случвало. Зимата с предни зимни и задни летни - да, най-вероятно ще се случи.Автомобилът ми няма добрия старт като на оборудван със зимни гуми и спирачният път е по-дълъг. И със зимни гуми да бях, пак щях да карам по същия начин като скорост, спиране, дистанция и т.н, т.е. автомобилът ми, воден от мен, щеше да се мести из пространството по абсолютно същия начин. Вече на сняг и поледица - определено разликата ще е огромна и не бих рискувал :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Ru Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 Нормално смяна зимни към летни се прави началото на април. Има месец и половина до тогава. Не виждам какво може да се спечели от ранната смяна. А какво ще е времето след 15-20 дни никой не може да каже. Може и такъв сняг да затисне март месец, че колата си да не можеш да намериш в него. Мисля, че е много рано за летни гуми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EvgeniR Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 Според мен най-рано следващия месец, тъкмо да се види дали този месец температурите ще паднат към края му. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atila Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 (редакция) Най-голямата глупост е да сложиш сега летни гуми!.. :mad: Редактирано 17 февруари 2014 от atila Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 И според мен няма да падне таванът, ако не прибързва човек със слагането на зимните гуми. Особено пък в Котел, дето си е хладовина. Подозирам, че в оставащите 2 седмици до края на месеца все ще има сняг. Освен това, че температурата денем била 15 градуса съвсем не се отразява толкова пагубно на зимните гуми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 (редакция) Най-голямата глупост е да сложиш сега летни гуми!.. :mad:Що бе, вожде, ако е сухо какво пречи?Да предположим че обичам да карам с над 200. Сега пътищата преобладаващо са сухи и ...повтарям - да предположим, че съм решил да давам пълна газ и да си плащам глобите. Кое ще е по-добре - да карам със зимните гуми, които 95% от хората са купили да издържат до 190 км/ч, или да сложа летни с индекс ZR и да пердаша с пУна газ? На една кола със зимни гуми (не бяха нови де) през 2005-та година когато беше жега януари месец (~20 градуса) карах много бързо и на 10-12 км от крайната точка взе да клати откъм задно ляво колело. Трябваше да намаля и спрях на първата отбивка да видя да не би нещо да се разпада. Беше затегнато и здраво всичко и нищо не разбрах. Стигнах терминал 2, а тресенето вече стана много сериозно. Вече пристигнал, пренесъл багажа и изпратил, отивам към колата и гледам един голям балон на задна лява гума как пред очите ми нараства и вече е станал като половин юмрук. Затиснах го с крак и почнах да спадам гумата. Возех една дама, която си изпускаше самоета за германия и инструкциите по телефона бяха "давай газ колкото може". Докъде стигнахте? До еди къде си сме... - Оооо, давай, давай че ще изпуснете самолета! - Добре, добре... Газ газ газ. В колата имаше резервна, но на "капла" и тъй като не познавам София, се прибрах със 70-80 с мека задна гума. И повече чужди коли с над 80-90 НЕ карам. Редактирано 17 февруари 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 Що бе, вожде, ако е сухо какво пречи?Да предположим че обичам да карам с над 200. Сега пътищата преобладаващо са сухи и ...повтарям - да предположим, че съм решил да давам пълна газ и да си плащам глобите. Кое ще е по-добре - да карам със зимните гуми, които 95% от хората са купили да издържат до 190 км/ч, или да сложа летни с индекс ZR и да пердаша с пУна газ? На една кола със зимни гуми (не бяха нови де) през 2005-та година когато беше жега януари месец (~20 градуса) карах много бързо и на 10-12 км от крайната точка взе да клати откъм задно ляво колело. Трябваше да намаля и спрях на първата отбивка да видя да не би нещо да се разпада. Беше затегнато и здраво всичко и нищо не разбрах. Стигнах терминал 2, а тресенето вече стана много сериозно. Вече пристигнал, пренесъл багажа и изпратил, отивам към колата и гледам един голям балон на задна лява гума как пред очите ми нараства и вече е станал като половин юмрук. Затиснах го с крак и почнах да спадам гумата. Возех една дама, която си изпускаше самоета за германия и инструкциите по телефона бяха "давай газ колкото може". Докъде стигнахте? До еди къде си сме... - Оооо, давай, давай че ще изпуснете самолета! - Добре, добре... Газ газ газ. В колата имаше резервна, но на "капла" и тъй като не познавам София, се прибрах със 70-80 с мека задна гума. И повече чужди коли с над 80-90 НЕ карам. Да не дърпаме дявола за опашката. Знам, че звучи банално, но знаеш ли днес/утре в каква ситуация ще участваш... Аз бих задържал смяната поне до март месец, а и ако правиш преходи, както аз през планината, то е задължително да си със зимните гуми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 Аз не че нещо, ама за какво ти е да ги сменяш тия гуми сега? Мислиш, че си скапваш зимните ли? Абсолютно неоправдан риск, нищо няма да спечелиш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cankoff Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 Рано е за зимни гуми.Както всяка година за 8-ми Март се очаква около 1/2 метър сняг. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 Рано е за зимни гуми.Както всяка година за 8-ми Март се очаква около 1/2 метър сняг. Рано е за летни, бре...http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dachbissnes Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 Рано е за летни, бре...http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gifЧовека може от Австралия да пише :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cankoff Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 Мани, мани.Изложих се, ама всички разбрахте какво искам да кажа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 17 февруари 2014 Сподели Публикувано 17 февруари 2014 И според мен е прибързано да се махат зимните гуми, въпреки моментните нетипично високи температури. Сутрин и вечер си е хладно, а и земята още не се е загряла. Въпреки топлото време слънцето не е толкова жарко, както лятно време да кажеш, че ще ти съсипе зимната гума. Освен това има не малко сенчести и усойни места, където може много неприятно да те подхлъзне лятната гума, а и никога не знаеш каква ситуация ще се случи в трафика с нужда от внезапни спирания и маневри. Зимата си е зима и след няколко дни със сигурност отново ще паднат температурите и тогава отново ще трябва да клякаш за крика да обуваш колата. Карай си на зимни и не се притеснявай за тях. :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaanekena Публикувано 19 февруари 2014 Сподели Публикувано 19 февруари 2014 Като гледам повечето от колегите във форума сме с по 2 коли,тия дни карам Галанта който целогодишно е с летни гуми,а при сняг и студ карам другата кола която поне още месец ще е със зимните гуми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 20 февруари 2014 Сподели Публикувано 20 февруари 2014 Малко извън темата: Аз карам с гуми hutchinson, чисти сликове........на колелото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 20 февруари 2014 Сподели Публикувано 20 февруари 2014 Тъй като май темата се поизчерпа, да сменим леко първоначалната ѝ посока :icon_thumbup: Препоръчайте марка/модел летни гуми, засега размера ще е 215/50 или 225/45 или подобен. Заглеждам се в: Nokian zLine, Z-G2, Hakka Black/ZGoodyear EfficientGrip Performance, Excellence, Eagle-F1-Asymmetric 1 или 2 Dunlop SportMaxx-RTFulda SportControlContinental Sport-Contact-5, Premium-Contact-5Michelin Pilot-Sport-PS2Vredestein Sportrac-5, Ultrac-Cento, Ultrac-Sessanta, Ultrac-Vorti В момента летните гуми са ми:предни DOT 08 - Fulda Carat-Exeleroзадни DOT 11 - Dunlop SP-Sport-Maxx-TT Моля, ако имате впечатления от представянето на някой модел (не само от тези, които съм посочил аз), да сподели. Какво търся в избора на гуми: стабилни на сухо и мокро, сравнително тихи, и сравнително издръжливи на дупки. Общо взето желанието на повечето потребители. Моите летни вече имат по една пъпка, а и предните са сравнително изтрити и им е време да се сменят. За Fulda Carat-Exelero мога да кажа, че държи добре и не ме е поднасяла, спира добре и на мокро и на сухо, но и се износва бързо, дори започнаха да се отелят частици от грайфера - може би това, че се караха отпред и омекналата задница допринесоха за това явление.За Dunlop SP-Sport-Maxx-TT мога да кажа, че също се държи ОК на пътя, износва се равномерно и без да се "люпи". Веднъж, на сух асфалт, задницата поднесе в един завой след скоростно изпреварване (което е нормално де), но без да свири, плавно и с възможност за контролиране (това поднасяне също го отдавам на факта, че колата беше като остаряла немска овчарка и подмяташе рязко задницата). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikovas Публикувано 20 февруари 2014 Сподели Публикувано 20 февруари 2014 Аз миналото лято карах с Вridgestone Тuranza и останах много доволен от това как се държат на пътя (сух и мокър) при условие че не съм агресивен шофьор ,но размера на моите е 195/60/15.Сега преглеждах сайта от който ти си пуснал линковете и там видях че Turanza имат 5-6 модела с различни обозначения на края ,така че не знам към кой да те насоча.Според мен е доста добра гума ,макар да не и дават високи оценки е в този сайт. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mav4o Публикувано 20 февруари 2014 Сподели Публикувано 20 февруари 2014 Мойте летни гуми са Континентал ContiEcoContact 3. Доволен съм. На мокро, на сухо няма проблем. Безшумни са. Хубава гума. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 20 февруари 2014 Сподели Публикувано 20 февруари 2014 Всички гуми с понижено съпротивление (за пестене на някой милилитър гориво) носят обозначение "Есо". Когато се наблегне на едно качество обикновено то ще е за сметка на друго. Зависи какви качества се търсят.Например: високо ниво на сцепление и висока износоустойчивост. Или: ниско ниво на шум при търкаляне и сцепление на мокро. Трябва да се направи компромис. Или ако някой модел има тези двойки характеристики в изобилие, то пък ще старее бързо, т.е. ще си загуби качествата по-бързо от друг модел. Нещо такова се получава.Подобно е на автомобила като цяло. Всички искаме да са здрави и евтини, да са комфортни и леки, да са икономични и мощни. Е да ама возията иска маса (тегло), това пък иска як двигател, който пък иска гориво за да върви подобаващо. И така нататък. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 20 февруари 2014 Сподели Публикувано 20 февруари 2014 Всички гуми с понижено съпротивление (за пестене на някой милилитър гориво) носят обозначение "Есо". Когато се наблегне на едно качество обикновено то ще е за сметка на друго. Зависи какви качества се търсят.Например: високо ниво на сцепление и висока износоустойчивост. Или: ниско ниво на шум при търкаляне и сцепление на мокро. Трябва да се направи компромис. Или ако някой модел има тези двойки характеристики в изобилие, то пък ще старее бързо, т.е. ще си загуби качествата по-бързо от друг модел. Нещо такова се получава.Подобно е на автомобила като цяло. Всички искаме да са здрави и евтини, да са комфортни и леки, да са икономични и мощни. Е да ама возията иска маса (тегло), това пък иска як двигател, който пък иска гориво за да върви подобаващо. И така нататък. ОК. Кажи сега за впечатления от марка, модел и размер летни гуми :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.