Премини към съдържание

Летни гуми?


Препоръчано мнение

Като гледам какво е навън и каква е прогнозата за времето до края на месеца от минала седмица се каня да си сложа джантите с летните гуми. Добра идея или?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 283
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Не мисля. Все още сутрин и през нощта темп. са около 3-4 градуса, говоря за София. Тоест въпреки 14-15 градуса през деня, асфалта не се е нагрял и няма смисъл. Освен това, предполагам сутрин всички са забелязали, особено когато има и мъгла, колко е хлъзгаво, с вдървени летни гуми, положението ще е още по-зле.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мислих тоя weekend за тая хватка...

 

Като гледам прогнозите за времето:

Времето София

 

Времето Пловдив

 

След 23-25 (тогава има захлаждане) февруари може да си слагаш летните гуми че и по-рано ако си по-спокоен шофьор :) ... Като цяло единствената забележка е ако плануваш планинско каране да не ги сменяш още, а за градски суловия ще внимаваш малко повече до към средата на март, но иначе си е достатъчно топло да не се ползват вече зимни гуми :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе слагам ги и това е. Сутрин може и да е хладно ама пък по обед 20-25 гр. хич не е за зимни гуми. Ако пък не познаят и ме изненада времето - връщам джантите с предни зимни и така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе слагам ги и това е. Сутрин може и да е хладно ама пък по обед 20-25 гр. хич не е за зимни гуми. Ако пък не познаят и ме изненада времето - връщам джантите с предни зимни и така.

 

Предни зимни и задни летни никак не е добра комбинация.

Ако стъпиш на хлъзгаво задницата отива отпред.

За лятно време може, ако имаш зимни за търкане. :D

Редактирано от Krasko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят съвет за който:

- кара бързо (трябва и да може да спира по-бързо)

- иска сцепление за по-бърз старт от кръстовище

- взима завоите с голяма скорост

- кара газ-спирачка

- шофира и планинско

е да си кара със зимните гуми. По-добре да износи тях, отколкото да стане беля.

 

Zexer според мен е напълно прав - за спокойно и нормално шофиране може и с летните гуми. Аз например съм с летни гуми. Не бързам за никъде, не се завирам с голяма скорост по завои и спазвам дистанция. Задницата не е тръгвала на никъде. Може да тръгне само чрез принуда (с ръчната спирачка). Пресиля ли ситуацията, получава се недозавиване. Занасяне на задницата досега не ми се е случвало. Зимата с предни зимни и задни летни - да, най-вероятно ще се случи.

Автомобилът ми няма добрия старт като на оборудван със зимни гуми и спирачният път е по-дълъг. И със зимни гуми да бях, пак щях да карам по същия начин като скорост, спиране, дистанция и т.н, т.е. автомобилът ми, воден от мен, щеше да се мести из пространството по абсолютно същия начин. Вече на сняг и поледица - определено разликата ще е огромна и не бих рискувал :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нормално смяна зимни към летни се прави началото на април. Има месец и половина до тогава. Не виждам какво може да се спечели от ранната смяна. А какво ще е времето след 15-20 дни никой не може да каже. Може и такъв сняг да затисне март месец, че колата си да не можеш да намериш в него. Мисля, че е много рано за летни гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-голямата глупост е да сложиш сега летни гуми!.. :mad:

Редактирано от atila
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И според мен няма да падне таванът, ако не прибързва човек със слагането на зимните гуми. Особено пък в Котел, дето си е хладовина. Подозирам, че в оставащите 2 седмици до края на месеца все ще има сняг. Освен това, че температурата денем била 15 градуса съвсем не се отразява толкова пагубно на зимните гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-голямата глупост е да сложиш сега летни гуми!.. :mad:

Що бе, вожде, ако е сухо какво пречи?

Да предположим че обичам да карам с над 200. Сега пътищата преобладаващо са сухи и ...повтарям - да предположим, че съм решил да давам пълна газ и да си плащам глобите. Кое ще е по-добре - да карам със зимните гуми, които 95% от хората са купили да издържат до 190 км/ч, или да сложа летни с индекс ZR и да пердаша с пУна газ?

На една кола със зимни гуми (не бяха нови де) през 2005-та година когато беше жега януари месец (~20 градуса) карах много бързо и на 10-12 км от крайната точка взе да клати откъм задно ляво колело. Трябваше да намаля и спрях на първата отбивка да видя да не би нещо да се разпада. Беше затегнато и здраво всичко и нищо не разбрах. Стигнах терминал 2, а тресенето вече стана много сериозно. Вече пристигнал, пренесъл багажа и изпратил, отивам към колата и гледам един голям балон на задна лява гума как пред очите ми нараства и вече е станал като половин юмрук. Затиснах го с крак и почнах да спадам гумата. Возех една дама, която си изпускаше самоета за германия и инструкциите по телефона бяха "давай газ колкото може". Докъде стигнахте? До еди къде си сме... - Оооо, давай, давай че ще изпуснете самолета! - Добре, добре... Газ газ газ.

В колата имаше резервна, но на "капла" и тъй като не познавам София, се прибрах със 70-80 с мека задна гума. И повече чужди коли с над 80-90 НЕ карам.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що бе, вожде, ако е сухо какво пречи?

Да предположим че обичам да карам с над 200. Сега пътищата преобладаващо са сухи и ...повтарям - да предположим, че съм решил да давам пълна газ и да си плащам глобите. Кое ще е по-добре - да карам със зимните гуми, които 95% от хората са купили да издържат до 190 км/ч, или да сложа летни с индекс ZR и да пердаша с пУна газ?

На една кола със зимни гуми (не бяха нови де) през 2005-та година когато беше жега януари месец (~20 градуса) карах много бързо и на 10-12 км от крайната точка взе да клати откъм задно ляво колело. Трябваше да намаля и спрях на първата отбивка да видя да не би нещо да се разпада. Беше затегнато и здраво всичко и нищо не разбрах. Стигнах терминал 2, а тресенето вече стана много сериозно. Вече пристигнал, пренесъл багажа и изпратил, отивам към колата и гледам един голям балон на задна лява гума как пред очите ми нараства и вече е станал като половин юмрук. Затиснах го с крак и почнах да спадам гумата. Возех една дама, която си изпускаше самоета за германия и инструкциите по телефона бяха "давай газ колкото може". Докъде стигнахте? До еди къде си сме... - Оооо, давай, давай че ще изпуснете самолета! - Добре, добре... Газ газ газ.

В колата имаше резервна, но на "капла" и тъй като не познавам София, се прибрах със 70-80 с мека задна гума. И повече чужди коли с над 80-90 НЕ карам.

 

Да не дърпаме дявола за опашката. Знам, че звучи банално, но знаеш ли днес/утре в каква ситуация ще участваш... Аз бих задържал смяната поне до март месец, а и ако правиш преходи, както аз през планината, то е задължително да си със зимните гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не че нещо, ама за какво ти е да ги сменяш тия гуми сега? Мислиш, че си скапваш зимните ли? Абсолютно неоправдан риск, нищо няма да спечелиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рано е за зимни гуми.

Както всяка година за 8-ми Март се очаква около 1/2 метър сняг.

 

Рано е за летни, бре...http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рано е за летни, бре...http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Човека може от Австралия да пише :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И според мен е прибързано да се махат зимните гуми, въпреки моментните нетипично високи температури. Сутрин и вечер си е хладно, а и земята още не се е загряла. Въпреки топлото време слънцето не е толкова жарко, както лятно време да кажеш, че ще ти съсипе зимната гума. Освен това има не малко сенчести и усойни места, където може много неприятно да те подхлъзне лятната гума, а и никога не знаеш каква ситуация ще се случи в трафика с нужда от внезапни спирания и маневри.

 

Зимата си е зима и след няколко дни със сигурност отново ще паднат температурите и тогава отново ще трябва да клякаш за крика да обуваш колата. Карай си на зимни и не се притеснявай за тях. :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам повечето от колегите във форума сме с по 2 коли,тия дни карам Галанта който целогодишно е с летни гуми,а при сняг и студ карам другата кола която поне още месец ще е със зимните гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата:

Аз карам с гуми hutchinson, чисти сликове........на колелото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като май темата се поизчерпа, да сменим леко първоначалната ѝ посока :icon_thumbup:

 

Препоръчайте марка/модел летни гуми, засега размера ще е 215/50 или 225/45 или подобен.

 

Заглеждам се в:

 

Nokian zLine, Z-G2, Hakka Black/Z

Goodyear EfficientGrip Performance, Excellence, Eagle-F1-Asymmetric 1 или 2

Dunlop SportMaxx-RT

Fulda SportControl

Continental Sport-Contact-5, Premium-Contact-5

Michelin Pilot-Sport-PS2

Vredestein Sportrac-5, Ultrac-Cento, Ultrac-Sessanta, Ultrac-Vorti

 

В момента летните гуми са ми:

предни DOT 08 - Fulda Carat-Exelero

задни DOT 11 - Dunlop SP-Sport-Maxx-TT

 

 

Моля, ако имате впечатления от представянето на някой модел (не само от тези, които съм посочил аз), да сподели.

 

Какво търся в избора на гуми: стабилни на сухо и мокро, сравнително тихи, и сравнително издръжливи на дупки. Общо взето желанието на повечето потребители.

 

Моите летни вече имат по една пъпка, а и предните са сравнително изтрити и им е време да се сменят.

За Fulda Carat-Exelero мога да кажа, че държи добре и не ме е поднасяла, спира добре и на мокро и на сухо, но и се износва бързо, дори започнаха да се отелят частици от грайфера - може би това, че се караха отпред и омекналата задница допринесоха за това явление.

За Dunlop SP-Sport-Maxx-TT мога да кажа, че също се държи ОК на пътя, износва се равномерно и без да се "люпи". Веднъж, на сух асфалт, задницата поднесе в един завой след скоростно изпреварване (което е нормално де), но без да свири, плавно и с възможност за контролиране (това поднасяне също го отдавам на факта, че колата беше като остаряла немска овчарка и подмяташе рязко задницата).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз миналото лято карах с Вridgestone Тuranza и останах много доволен от това как се държат на пътя (сух и мокър) при условие че не съм агресивен шофьор ,но размера на моите е 195/60/15.

Сега преглеждах сайта от който ти си пуснал линковете и там видях че Turanza имат 5-6 модела с различни обозначения на края ,така че не знам към кой да те насоча.Според мен е доста добра гума ,макар да не и дават високи оценки е в този сайт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мойте летни гуми са Континентал ContiEcoContact 3. Доволен съм. На мокро, на сухо няма проблем. Безшумни са. Хубава гума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички гуми с понижено съпротивление (за пестене на някой милилитър гориво) носят обозначение "Есо".

Когато се наблегне на едно качество обикновено то ще е за сметка на друго. Зависи какви качества се търсят.

Например: високо ниво на сцепление и висока износоустойчивост. Или: ниско ниво на шум при търкаляне и сцепление на мокро.

Трябва да се направи компромис. Или ако някой модел има тези двойки характеристики в изобилие, то пък ще старее бързо, т.е. ще си загуби качествата по-бързо от друг модел. Нещо такова се получава.

Подобно е на автомобила като цяло. Всички искаме да са здрави и евтини, да са комфортни и леки, да са икономични и мощни. Е да ама возията иска маса (тегло), това пък иска як двигател, който пък иска гориво за да върви подобаващо. И така нататък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички гуми с понижено съпротивление (за пестене на някой милилитър гориво) носят обозначение "Есо".

Когато се наблегне на едно качество обикновено то ще е за сметка на друго. Зависи какви качества се търсят.

Например: високо ниво на сцепление и висока износоустойчивост. Или: ниско ниво на шум при търкаляне и сцепление на мокро.

Трябва да се направи компромис. Или ако някой модел има тези двойки характеристики в изобилие, то пък ще старее бързо, т.е. ще си загуби качествата по-бързо от друг модел. Нещо такова се получава.

Подобно е на автомобила като цяло. Всички искаме да са здрави и евтини, да са комфортни и леки, да са икономични и мощни. Е да ама возията иска маса (тегло), това пък иска як двигател, който пък иска гориво за да върви подобаващо. И така нататък.

 

ОК. Кажи сега за впечатления от марка, модел и размер летни гуми :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...