Премини към съдържание

Летни гуми


Препоръчано мнение

Аз пък четох някъде/в списание за автомобили/,че е по-добре да сложиш маркови гуми втора употреба,отколкото нови-куча марка.

Е да и като си купиш стари гуми, дето даже и за летни не стават, казвай от коя мантинела или трап да те вадим.

На мен ми се наложи да сменям задна дясна гума, ама вече нямали зимни... и така - чакай 3-5 дена и ще ти намерим скъпъчко... Отидох на друго място и там заредили летните и някакви съвсем измислени, намериха ми една втора употреба с почти същата шарка за 40лв, и какво да правя взимам я, добра марка и т.н. после почна да занася малко. Както и да е. Тези китайските гуми не ги броим изобщо. Може да изглеждат добре но са от много некачестен материал. Някъде имаше сравнение между нормални и китайски гуми и резултатите бяха потресаващи. Летни гуми втора употреба бих взел само ако са почти нови (1 година макс.) и са на реномиран производител. Такова животно по нашите гумаджийници рядко се среща, а и не са по 30лв като другите. Или може би от мерак да ги оставям по асфалта без да ми пука. За марковите и кучите разликата от около 30-40лв може да ви струва живота, или в по-добрия случай само тенекиите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 125
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Е да и като си купиш стари гуми, дето даже и за летни не стават, казвай от коя мантинела или трап да те вадим.

На мен ми се наложи да сменям задна дясна гума, ама вече нямали зимни... и така - чакай 3-5 дена и ще ти намерим скъпъчко... Отидох на друго място и там заредили летните и някакви съвсем измислени, намериха ми една втора употреба с почти същата шарка за 40лв, и какво да правя взимам я, добра марка и т.н. после почна да занася малко. Както и да е. Тези китайските гуми не ги броим изобщо. Може да изглеждат добре но са от много некачестен материал. Някъде имаше сравнение между нормални и китайски гуми и резултатите бяха потресаващи. Летни гуми втора употреба бих взел само ако са почти нови (1 година макс.) и са на реномиран производител. Такова животно по нашите гумаджийници рядко се среща, а и не са по 30лв като другите. Или може би от мерак да ги оставям по асфалта без да ми пука. За марковите и кучите разликата от около 30-40лв може да ви струва живота, или в по-добрия случай само тенекиите...

 

Оставам с впечатление,че всички колеги си сменят гумите всяка година и то с маркови.Хайде да направим една проста сметка:

-4 бр.летни гуми 205/16=1000лв/ моите са 235/45/17=4*400=1600лв/

-4бр. зимни = 1000лв

дотук са 2000-2600лв/год за гуми.Щото гумите се сменят на година, нали?

 

Да сложим и другите задължителни разходи за година: каско/500/,гражданска/150/,техн.преглед/35/,консумативи-масло,филтри/100лв/, 30% от разходите за маркови-ремъци,ролки,водна помпа,обтегач на ремъка,накладки,антифриз....../около 400лв/

Дотук са 2600/гуми/+1185лв=3785...да ги закръглим на 4000лв.

 

Е,хайде не ми казвайте,че карате коли за по 5-7000лв и давате всяка година по 4000лв/+2700лв грубо за бензин/!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще кажете за Pirelli Pzero, 17ки?

Що не вземеш мишлен или гудиър. Ако ще по-бюджетно решението - някоя от японските чудеса - йокохама например. Пирели нещо не са много добри напоследък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щото всеки сезон се пускат нови теми примерно - Летни гуми 2009 или Зимни гуми 2009 и затова хората остават с такова мнение.

Колегата по-горе е прав със сметките...реално така се получава а за новите автомобили просто не ми се говори.

Разходите по един нов Лансер годишно са си колкото една кола на старо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е,хайде не ми казвайте,че карате коли за по 5-7000лв и давате всяка година по 4000лв/+2700лв грубо за бензин/!

Ванка, има хора които дават многократно повече пари за годишно обслужване на автомобилите си ! Аз лично не съм от тях, но в тези 4000 лева не се събирам само за гориво, както и да ги погледна! :icon_thumbup: Що се отнася до гумите, гледам да ги сменям през сезон!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък четох някъде/в списание за автомобили/,че е по-добре да сложиш маркови гуми втора употреба,отколкото нови-куча марка.А и никога няма да си купя нова Дачия,предпочитам 19 годишния си Еклипс.

 

Оставам на мнението си, че голяма част от разликата между цените на "престижните" марки гуми и тези от средния ценови клас се дължи не толкова на реалните качества на гумите, а на името на марката.

Между чисто нова "Дачия" и 19 годишен "Еклипс", на еднаква цена, бих избрал "Дачията", поради практически съображения, но все още не бих си купил китайски гуми, както и произведени в северната ни съседка.

Когато ми се е налагало да купувам гуми винаги съм търсил компромисен вариант между стила ми на шофиране, моментните ми финансови възможности и колата. Често вариантите са се оказвали гуми с ниска цена или втора употреба, които не препоръчвам на колеги с агресивен стил на каране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Предстои ми да минавам към летните гуми, които първо трябва да купя. Ориентирал съм се към Фулда. Може ли някой да сподели впечатления за летните модели на тази марка?

Предварително благодаря.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колеги, да ви кажа честно колко са ми разходите за колата на година (грубо сметнато).

2200лв каско и гражданска, 70лв винетка, 354лв данък за 2008г, 588лв данък за 2009г, гуми летни не съм взимал защото си имаше, джанти 16" и гуми зимни 1300лв, за консумативи - въздушен филтър 55лв, накладки и спирачни дискове предни 453лв, обслужване в Б.С. в Бургас 218лв на 15 000км и в Б.С. Пловдив 268лв. За този летен сезон трябва да купя 2 летни гуми 18" за горе доло 800лв, за следващия зимен сезон пак 2 зимни гуми за около 700лв. На сезон сменям по 2 гуми. За бензин съм дал горе доло 6500лв(35 000км съм навъртял със среден разход 10л/100км). Вноските по изплащане на колата са по 720лв всеки месец. Сметнете какви са разходите. Единственото, което може да се махне от разходите са вноските по изплащането, ако колата е платена в кеш и тогава остават:

2200+70+1300+55+453+218+268+6500+588+354=12006лв. За следващите години да паднат с 2000лв са си 10 000лв.

Ако прибавите и каквито и да са лизингови вноски става още повече. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз си поръчах такива само че 17" http://www.avtogumi.bg/oscommerce/product_...roducts_id/2611

Наистина ли? За тези пари ми се струва, че има доста по-добри решения. Тази шарка прилича на дънлопския 9000. Но за над 300 лв. гума не бих купил точно фалкен...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина ли? За тези пари ми се струва, че има доста по-добри решения. Тази шарка прилича на дънлопския 9000. Но за над 300 лв. гума не бих купил точно фалкен...

Неее, тази цена е за 20" иначе цена на 17" ми излиза към 700лв четирите.Ето тук са също на добра цена. А в "Pimp my Ride" слагат само Фалкен . Аз лично ,не мисля че са лоша марка, по-скоро непопулярна в БГ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво мислите за тези ТЕЗИ?

Победител е в няколко теста.

Аз поради финансови причини и известни препоръки от вещи лица, които са гледали тестове на тези гуми все пак ще опитам FIRENZA ST-8 :) живот и здраве ще споделям после :kolet: с моето не до толкова агресивно каране се надявам да са си ОК :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз изпаднах в чудене - TOYO Proxes CF 1, Nokian Z G2 или Bridgestone Potenza Re050 ? Някой да е карал подобни наскоро ?

 

Карам с Bridgestone-a добра гума е. За един сезон е много добре не е износена :D Като карам по агресивно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карам с Bridgestone-a добра гума е. За един сезон е много добре не е износена :D Като карам по агресивно.

 

Мисля, че трябва да се изкаже човек карал и с трите вида гуми !

 

Аз пък карам със TOYO Proxes CF 1 :) и даже в събота не можах да разбера кои са били предни и кои задни, за да им направя ротация на местата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моите Yokohama Sport Advan, са доста твърди. При не загрети гуми, на никой не препоръчвам остри изпълнения. При остри влизания в завои се поднасям. Или при потегляне с газ отивам на 1-ва в прекъсвача. Всичко това е един недостатък който завършва с загряването на гумите. От там на сетне, сцеплението става не нормално. При остро потегляне имам чувството, че ще се скъсат тампоните на мотора :D Потеглям от 5 000 оборота, гумите само присвирват и колата трамлинира, а скоростомера от 0 направо скача на 40 и ускорява вече до 60, от там минаваме на 2-ра предавка. Това е при гуми, които са зверски карани един сезон. Когато ги купих и бяха чисто нови едвам я въртях с ръчна. Просто седеше като залепнала за асвалта. Просто тези гуми искат жега, а при мен това градско става с повече газ, защото колата е мн. лека и не упражнява голям натиск в/у гумите. При извънградско е друго, тъй като скоростта е голяма, а и натиска в/у гумите става доста по-голям. Тогава вземането на големи завои с 160 и свирещи гуми е адреналин от всякъде. На всички нормални шофьори обаче препоръчвам карането с европейски гуми и с по-нисък температурен клас.

 

"Уникалният Y-образен дизайн е кулминация на много години интензивни изследвания и комбинира в едно всички качества, необходими за една ултра-високоскоростна гума. На първо място скоростта, при която възниква аквапланинг е увеличена с 10% в сравнение със съществуващите гуми от същия клас. Основните канали на AVS Sport са разположени под специален ъгъл и са с различна дълбочина за максимално оттичане, като същевременно е намалена общата площ на каналите. За да постигнат същия ефект, съществуващите досега гуми имаха много повече канали, което намаляваше стабилността им при сухи условия.

Дизайнът на раменните блокове и малките трапчинки подобряват стабилността в завой и позволяват на акумулиращата се висока температура да се освободи, което удължава издръжливостта и живота на гумата.

Нова силиконова технология на каучуковата смес на грайфера, превъзходни стоманени корди, нова структура на каркаса - всичко това е скрито под ултра модерния дизайн, но е също толкова важно за неповторимото качество и ниво на сигурност.

Преди появата на AVS Sport, натискът, който мощните спортни коли упражняваха върху гумите си предизвикваше неприятен, свистящ шум. Новият дизайн на AVS Sport включва малки канали, разделящи широките раменни блокове, като по този начин значително намалява шума и придава на мощното спортно купе комфорта на лимузина."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Степента на износване на една гума не е критерий за качество, важното е как е сцеплението при различни атмосферни условия. Има доста гуми които са твърди и не се износват (могат без проблем да изминат 60-70 000км), но нямат сцепление.

Мога да дам пример с Пирели. Пластмаса отвсякъде. Конкретно и Р6000 на дъжд ги няма никакви. Единствено куатрото ме е спасявало от по-екстремни преживявания. Карал съм и с Р7 , малко по-добри на дъжд, но отново пластмасови на асфалт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че трябва да се изкаже човек карал и с трите вида гуми !

 

Аз пък карам със TOYO Proxes CF 1 :) и даже в събота не можах да разбера кои са били предни и кои задни, за да им направя ротация на местата.

 

А ако няма такъв?

Какво правим ;)

 

Принципно за мен има две марки гуми Мишелин и Вредещаин, просто Мицубишито дойде с Bridgestone.

Гумата е добра защото:

1. с 200 км/ч колата се държи перфектно.

2. на мокра магистрала с 160 - 180 колата е стабилна.

3. влизал съм в завой с висока скорост и колата е стабилна

4. малко са ми шумни (но тук може и да не съм обективен)

 

Така сега добре ли е построено мнението ми относно гумите? ;)

 

PS: Сега се сетих миналото лято ги също ги тествах на пътя за Пампорово и там се справиха!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моите Yokohama Sport Advan, са доста твърди..................При остро потегляне имам чувството, че ще се скъсат тампоните на мотора :D Потеглям от 5 000 оборота, гумите само присвирват и колата трамлинира, а скоростомера от 0 направо скача на 40 и ускорява вече до 60, от там минаваме на 2-ра предавка. Това е при гуми, които са зверски карани един сезон. Когато ги купих и бяха чисто нови едвам я въртях с ръчна. Просто седеше като залепнала за асвалта. Просто тези гуми искат жега, а при мен това градско става с повече газ, защото колата е мн. лека и не упражнява голям натиск в/у гумите. При извънградско е друго, тъй като скоростта е голяма, а и натиска в/у гумите става доста по-голям. Тогава вземането на големи завои с 160 и свирещи гуми е адреналин от всякъде...............

Знаех си аз, че няма читави ора от град Сталин....

Какви са тия 5 000 оборота , бре, Емич?

Че ти си опасен за населението, бе джигит такъв.... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе тия гуми много носят на бой! Да е жив и здрав съединителя и каретата покрай него!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колеги, да ви кажа честно колко са ми разходите за колата на година (грубо сметнато).

2200лв каско и гражданска, 70лв винетка, 354лв данък за 2008г, 588лв данък за 2009г, гуми летни не съм взимал защото си имаше, джанти 16" и гуми зимни 1300лв, за консумативи - въздушен филтър 55лв, накладки и спирачни дискове предни 453лв, обслужване в Б.С. в Бургас 218лв на 15 000км и в Б.С. Пловдив 268лв. За този летен сезон трябва да купя 2 летни гуми 18" за горе доло 800лв, за следващия зимен сезон пак 2 зимни гуми за около 700лв. На сезон сменям по 2 гуми. За бензин съм дал горе доло 6500лв(35 000км съм навъртял със среден разход 10л/100км). Вноските по изплащане на колата са по 720лв всеки месец. Сметнете какви са разходите. Единственото, което може да се махне от разходите са вноските по изплащането, ако колата е платена в кеш и тогава остават:

2200+70+1300+55+453+218+268+6500+588+354=12006лв. За следващите години да паднат с 2000лв са си 10 000лв.

Ако прибавите и каквито и да са лизингови вноски става още повече. :icon_blush:

 

Тия суми са доста прилични! То аз май по-добре ще е да не пиша, че хората ще си помислят че съм мазохист!!!

 

Що се отнася до марките гуми- няма да повтарям, ще видите какво съм писъл по-горе! Само едно ще кажа- не са ме предали нито веднъж тези гуми- а карам доста бързо и агресивно!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз изпаднах в чудене - TOYO Proxes CF 1, Nokian Z G2 или Bridgestone Potenza Re050 ? Някой да е карал подобни наскоро ?

 

Аз съм с Тойо CF1 много съм доволен засега, колата е като залепена за пътя. :icon_thumbup: Карал съм ги 1 сезон, не знам как са на износване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз нещо не моа разбера кави са тези суми дето ги говорите в тази тема. Колега ти тоя лансер от колко време го имаш, че вече и гуми да сменяш. Баща ми си купи 2003 октомври месец Авенсис и до сега 5 и половина години не е купувал нови гуми, като се изключи това че го взе с 4 зимни и 4 летни от Тойота. Всъщност купи 4 нови мишелинки пролетта на 2004 защото за две седмици скъса 2 гуми /в дупки естествено/ и като му ги платиха от каското отиде и си купи 4 нови. Та горе долу 5 години кара с 2 комплекта гуми и са в отлично състояние. Производителите на гуми /марковите/ дават живот на гумата 8 години при правилно съхранение и каране в сезона и в това време гумата запазва качествата си. За накладки също какви ги говорите като колата ти е на 40к км. ясно че заради гаранцията мрънкат, но това че казват че ще отпадне им кажи да се застрелят. И на баща ми му казваха трябва накладки да се сменят, а той им отговори защо след като колата си спира. Смени оригиналните си накладки на 70к км като чак тогава се усети че бяха за смяна. Така че суми от по 12к на година са умопомрачителни. Ако взема да направя сметка колко е струвало за 5.5 години поддръжката на Авенсиса ще се получи сума по малка от твоята на година.

 

ПП Доста се бях зарибил по този лансер, но такива цифри могат да откажат и човек който преди това е карал Мерцедес 6.5 AMG :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...