Реконструктор Публикувано 27 октомври 2008 Сподели Публикувано 27 октомври 2008 Ти го изкара ВЕЦ бе :icon_bye: Ааааайде от мен да мине, понеже КПД-то на алтернатора е ~50%, да го кажем 200/100000 или 100/50000. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 27 октомври 2008 Сподели Публикувано 27 октомври 2008 Ааааайде от мен да мине, понеже КПД-то на алтернатора е ~50%, да го кажем 200/100000 или 100/50000. Аа аз мислех че алтернатора изкара 100 кВ Ако сравняваш със самия двигател - да макар, че го сравняваш с пиковата мощност, а трябва примерно с оборотите в задръстване - 800 , вадиш константните загуби и надали остават повече от 2-3 кВ... не съм чел всъщност измерване на това. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 + Светещите фарове подсказват, че тази кола се движи. Или поне в нея има човек и колата може да тръгне всеки момент.+ Генераторът произвежда много силен ток. Ако фаровете не са включени (и не си сложил бас-каса по-голяма от компютъра с монитора в багажника) този ток няма къде да се консумира и това натоварва реле-регулатора. Последният се загрява много и може да изгори. - Увеличават се разходите за гориво, за ел. крушки, за отстраняване на неизправности (по генератор, акумулатор ако зареждането куца и т.н.). Всъщност Диджея го е написал на първа стр. идеално. В слънчев ден, когато карате срещу слънцето, без значение сезона, е МНОГО добре идващите насреща МПС да са с включени къси! Според мен е безсмислено каращите на запад (по посока на залеза) да карат на фарове. Не че ще ги сбърка, но те се виждат. Това го пиша за през лятото. Още не съм разбрал следното - На "тихи" с включени фарове на къси без халогени и с парно на 27 градуса (вън -10), успява ли да се зарежда акумулатора????????? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spass Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Генераторът произвежда ток, само ако има кой да го харчи. И колкото повече ток харчиш, толкова по-голямо усилие се изисква за да го завъртиш. Ако не успееш да му "доставиш" необходимата мощ, то той няма да се завърти въобще... ефект на котвата... Обратно - ако вземеш, че на клемите му подадеш напрежение, глупавият алтернатор няма вече да се казва "генератор" а ще премине в двигателен режим и вместо да произвежда, ще харчи ток... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spdspd Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Леле момчета, изчетох най-съвестно цялата тема и потънах в дълбок размисъл. Все съм си мислела, че съм от съвестните шофьори, като карам винаги на къси! А DJ-я ме хвърли в оркестъра! :icon_crying: Добре че 01.11 е скоро и ще стана от "добрите" с моя навик. във всеки случай според мен особено на извънградско късите са си задължителни. Нямате на идея, като си тръгна към вилата и сляза от магистралата привечер какъв ужас е. 9,5 от 10 насрещни коли карат без фарове. Спестовници! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 .... Нямате на идея, като си тръгна към вилата и сляза от магистралата привечер какъв ужас е. 9,5 от 10 насрещни коли карат без фарове. Спестовници! Какви спестовници, то такива и привечер да карат неосветени са си направо самоубиици. Ама лошото е че много често го отнася някой дето и грам вина няма. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivoVartanian Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Какви спестовници, то такива и привечер да карат неосветени са си направо самоубиици. Ама лошото е че много често го отнася някой дето и грам вина няма.Не самоубийци , ами чисти убийци все едно са тръгнали на лов и се крият да не ги види "дивеча". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Plam Публикувано 1 март 2009 Сподели Публикувано 1 март 2009 Още ден включваме късите задължително, после - ако щем 1 март е последният ден, в който задължително всички шофьори трябва да карат автомобилите си с включени къси светлини през светлата част на денонощието. Според Закона за движение по пътищата управлението на автомобилите с включени къси светлини през светлата част на денонощието е задължително от 1 ноември до 1 март включително. От Пътната полиция обаче съветват шофирането с включени светлини да продължи и в периода 2 март – 31 октомври, защото така се подобрява пътната безопасност и се намалява броят на катастрофите. В 13-те държави, където шофирането с включени къси светлини е целогодишно, катастрофите са намалели с 25%. От началото на годината у нас са станали 842 катастрофи, с 1009 ранени и 96 загинали. След като ЕП прие закон, движението с включени къси светлини и през светлата част на денонощието ще стане задължително целогодишно за всички страни от ЕС от 7 февруари 2011 година. Източник - www.dnes.bg П.с - Аз лично ви агитирам да оставим включени светлините си през цялата година. Колкото и пари да дадем за крушки, средствата са оправдани, защото определено има положителен резултат от включените светлини през светлата част на деня. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 1 март 2009 Сподели Публикувано 1 март 2009 П.с - Аз лично ви агетирам да оставим включени светлините си през цялата година. Присъединявам се. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 1 март 2009 Сподели Публикувано 1 март 2009 И аз съм съгласен да се оставят включени светлините и през останалото време .Обаче само когато времето е по-здрачно или няма ярко слънце.През м. юли когато слънцето блести силно едва ли има ефект от включени къси светлини . Е ако са ксенони , ще се забелязват по-добре Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Plam Публикувано 1 март 2009 Сподели Публикувано 1 март 2009 И аз съм съгласен да се оставят включени светлините и през останалото време .Обаче само когато времето е по-здрачно или няма ярко слънце.През м. юли когато слънцето блести силно едва ли има ефект от включени къси светлини . Е ако са ксенони , ще се забелязват по-добре Колега, малко време си на пътя щом мислиш по този начин. Особенно пък лятото като ти пекне онова жарко слънце. Аз фаровете не си ги изключвам изобщо без значение ако ще да е и +45 градуса. Но нищо де аз тази зима се нагледах на безхаберие от органите, които трябваше да съблюдават за включени светлини и за шофьори, които изобщо не им пукаше, че карат без включени светлини. Но аз такива до днес си ги церих по мой си начин. Едно присветване или едно каране срещу тях и нещата се оправят. Я намалят скоростта или сложат коланите, я ми теглят една българска превъзходна. Но нищо аз съм изпълнил своят дълг :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 1 март 2009 Сподели Публикувано 1 март 2009 шофьори, които изобщо не им пукаше, че карат без включени светлини. Но аз такива до днес си ги церих по мой си начин Не си прав, аз редовно си забравям светлините, не от инат, просто не се сещам. Оттам следват едни проблеми с органите, за които повече може да разкаже rosko. Затова се радвам, че няма да е задължително включването на светлините, а не че пестя крушките. Все пак за вас има добра новина: От 2011 влиза в сила закон, който ще задължи водачите в страните от ЕС да карат с включени светлини целогодишно. Като знаем нашите какви са примерни може да очакваме при нас да влезе и по-рано. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 Така може би е доста по-добре.... Тъкмо свикна да ги включвам и стане март.... После по навик ги включвам до септември, а после наново........ А да ти напишат акт за това зверско нарушение е просто прекрасно, вярвайте ми! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 Супер тъпо е да се кара без да си включил светлините, без значение кой месец и коя част на денонощието е. Аз винаги карам с включени светлини цяла година. Номера е да те виждат тебе, а не дали на тебе тие тъмно. Адски ми е неприятно да видя кола, на която не и свети единия фар, няма габарити отзад или вобще не ги е пуснал светлините, все едно имат електромери и ллащат луди сметки. другото нещо което е неприятно, а се прави масово от шофьорите, е това да е пуснат/и габарита/тите за мъгла постоянно. Особенно неприятно е, когато е мокро и дъждовно, направо ти вади очите.За не пуснати и неизправни светлини и за каране без колан, съм твърдо ЗА да се пишат поголовно актове. :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 Виждал съм бльонове които карат вечер (на тъмно) даже и без габарит - на улично осветление! Айде виж го такъв де, ще го видиш ама като се нацелите. И това тук в UK, в БГ не съм срещал такива макар, че и там ги има. Аз карам винаги на фарове и се чудя дали да не си направя фаровете да са винаги пуснати :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 Супер тъпо е да се кара без да си включил светлините, без значение кой месец и коя част на денонощието е. Аз винаги карам с включени светлини цяла година. Номера е да те виждат тебе, а не дали на тебе тие тъмно. Адски ми е неприятно да видя кола, на която не и свети единия фар, няма габарити отзад или вобще не ги е пуснал светлините, все едно имат електромери и ллащат луди сметки. другото нещо което е неприятно, а се прави масово от шофьорите, е това да е пуснат/и габарита/тите за мъгла постоянно. Особенно неприятно е, когато е мокро и дъждовно, направо ти вади очите.За не пуснати и неизправни светлини и за каране без колан, съм твърдо ЗА да се пишат поголовно актове. :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: В Австрия светлините през деня ги отмениха още януари 2008 година. Има официални доказателства, че тези светлини довеждат до инциденти поради това, че човек започва да очаква всяко препятствие на пътя да има светлини. Да не говорим че всяка трета кола е с един фар поради това че лампите горят доста по-често. Има съществена разлика между светлини за осветяване в мрак, и специалните лампи за дневно каране които ще се въвеждат в новите коли (като онези грозни лампички на Аудитата). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 Аз също карам с пуснати светлини, и трябва да ви кажа, че най-доволни от това са възрастните хора които има загуба на слуха и не чуват мъркащия мотор, но виждат фаровете от далече... Само не знам, когато милиони коли карат с пуснати фарове, как се отразява това на изгорелите газове в такъв мащаб?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 Супер тъпо е да се кара без да си включил светлините, без значение кой месец и коя част на денонощието е. Според твоите критерии съм тъпак тогава, защото хич не обичам в хубав слънчев летен ден да си пускам светлините в града, защото не виждам нищо в дисплея на климатроника. А и ако някой е толкова кьорав да не ме вижда в такова време, въобще не трябва да има книжка.Виж извън града си карам на фарове постоянно. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 Твърдо съм против да се кара на фарове денем през периода 02.03 - 31.10., докато това не се уреди задължително със закон. Не знам дали ви се е случвало от колона коли с включени фарове да излезе една да изпреварва, и точно тя да е без фарове. Човешкото око се настройва да регистрира обектите със светлини. И елиминира тези без светлини - най-малкото не определя адекватно скоростта и посоката. Затова не карайте на фарове, когато Законът не го изисква. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
someone Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 Човешкото око се настройва да регистрира обектите със светлини. И елиминира тези без светлини - най-малкото не определя адекватно скоростта и посоката. Затова не карайте на фарове, когато Законът не го изисква. Доколкото зная за човешкото око е по-трудно да определи скоростта на движение на светещи обекти. Но пък предпочитам да видя, че въобще има обект в насрещното, макар и да не мога да му определя скоростта, пред това въобще да не го забележа. Забелязват се много по-лесно и в огледалата за обратно виждане, когато си на магистрала.Аз лично съм "ЗА" пуснатите светлини целогодишно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo ivanov Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 Аз съм за пуснати светлини целогодишно но само извън града, иначе в града немисля че е много смислено да караш на фарове през цялата година!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 Според твоите критерии съм тъпак тогава, защото хич не обичам в хубав слънчев летен ден да си пускам светлините в града, защото не виждам нищо в дисплея на климатроника. А и ако някой е толкова кьорав да не ме вижда в такова време, въобще не трябва да има книжка.Виж извън града си карам на фарове постоянно. :rolleyes:Дисплея на климатроника, като искам да го видя и ги гася за малко. По-добре е аз да не виждам дисплея, отколкото някой тъпак да не види мен. Нямаш си представа колко хора с проблеми с очите карат автомобили...Това съвсем сериозно и според мен трябва и очния преглед да бъде задължителен на определен период и да се вписва в свидетелството. Видят ли те да караш и да имаш проблем с очите и да си без очила...наказание Твърдо съм против да се кара на фарове денем през периода 02.03 - 31.10., докато това не се уреди задължително със закон. Не знам дали ви се е случвало от колона коли с включени фарове да излезе една да изпреварва, и точно тя да е без фарове. Човешкото око се настройва да регистрира обектите със светлини. И елиминира тези без светлини - най-малкото не определя адекватно скоростта и посоката. Затова не карайте на фарове, когато Законът не го изисква.Законът не е само ти за да ги виждаш, а и те теб ! Защо трябва да си един от тези, заради които на останалите да им е трудно да преценят има ли ги или не? Не рискуваш ли собствената си безопасност така ? Не е ли по-лесно всички да си караме с включени фарове ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Твърдо съм против да се кара на фарове денем през периода 02.03 - 31.10., докато това не се уреди задължително със закон. Не знам дали ви се е случвало от колона коли с включени фарове да излезе една да изпреварва, и точно тя да е без фарове. Човешкото око се настройва да регистрира обектите със светлини. И елиминира тези без светлини - най-малкото не определя адекватно скоростта и посоката. Затова не карайте на фарове, когато Законът не го изисква. То това си е установено отдавна, цели научни трудове са правени и публикувани резултатите. Резултатите са, намалели катастрофи между колите с пуснати фарове, и увеличени катастрофи при колите без фарове, като това се интерпретира погрешно и НЕ означава, че без фарове е по-опасно, а че опасността нараства когато всички са с фарове, а единици без. И също има нарастнал брой ударени пешеходци, деца, и всичко което няма фарове. Така че, работата ми намирисва на "видяла жабата че подковават коня, и тя вдигнала крак" по отношение на законите. Просто законите влизат в сила преди да има необходимата техническа база и проучвания, затова както казах някои страни отмениха задължителните фарове, и много други не са ги въвеждали изобщо. Разбира се, там където е в сила закона, трябва да се спазва, дали е смислен или не, е друга тема... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Включените светлини безспорно помагат на другите участници в движението да се ориентират по-лесно и да преценяват разтоянието до насрещния автомобил без значемие от това колко тъмно или колко светло е времето от денонощието. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Ако направят целогодишното каране с включени къси светлини задължително, ще карам на фарове. Иначе ще ги пускам когато преценя. На хубав път с прекрасна видимост, без дървета отстрани, когато виждаш на километри пред себе си и я се разминеш с кола, я не, карането на фарове няма смисъл.Когато карам с много дървета отстрани, които хвърлят сянка и чувството е сякаш съм в тунел, ги включвам и по-късно ги гася.При залез слънце, особено през дългите летни дни, стават най-много произшествия. Много по-добре се виждат идващите МПС-та от посоката на залеза. Слънцето заслепява и много се дразня на някой изпреварващ рисково, особено ако е без включени фарове.Не виждам смисъл да карам в задръстване със средна 5 км/ч (тръгни-спри) на фарове. То не може да се мине от коли, аз ще карам на фарове. Без това само коли виждам и нищо друго. Става въпрос за през деня и в хубаво време. Вече ако вали е друго!По планински път или път с много завои, с храсти и растителност, ограничващи видимостта през завоя - задължително на фарове.Накратко - предпочитам аз да преценявам, а не някой да ми казва как да си карам колата.(доста неудобно се сменят крушките на левия фар бре :icon_blush: ) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.