SLX Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Ако направят целогодишното каране с включени къси светлини задължително, ще карам на фарове. Иначе ще ги пускам когато преценя. На хубав път с прекрасна видимост, без дървета отстрани, когато виждаш на километри пред себе си и я се разминеш с кола, я не, карането на фарове няма смисъл.Когато карам с много дървета отстрани, които хвърлят сянка и чувството е сякаш съм в тунел, ги включвам и по-късно ги гася.При залез слънце, особено през дългите летни дни, стават най-много произшествия. Много по-добре се виждат идващите МПС-та от посоката на залеза. Слънцето заслепява и много се дразня на някой изпреварващ рисково, особено ако е без включени фарове.Не виждам смисъл да карам в задръстване със средна 5 км/ч (тръгни-спри) на фарове. То не може да се мине от коли, аз ще карам на фарове. Без това само коли виждам и нищо друго. Става въпрос за през деня и в хубаво време. Вече ако вали е друго!По планински път или път с много завои, с храсти и растителност, ограничващи видимостта през завоя - задължително на фарове.Накратко - предпочитам аз да преценявам, а не някой да ми казва как да си карам колата.(доста неудобно се сменят крушките на левия фар бре :icon_blush: )Вчера покарах два часа из София без фарове. Не бях карал галанта известно време и се повозих с огромно удоволствие. Дори бях свалил прозореца, за да усещам вятъра в косите (или бакембардите); непокорният - мазно-агресивен звук на шестака да долита в лявото ми ухо, завистливи погледи да обхождат предницата на колата и други подобни мили усещания. И понеже колата ми стои в подземен гараж, винаги излизам от него с включени фарове, че няма осветление и така си карам през деня... Иначе съм напълно съгласен с Анди. Денем в града няма нужда от фарове, извънградско ВИНАГИ, особено при по-агресивно каране. Проста работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Съгласен! В София няма смисъл от фарове при хубаво време (никой не говори за дъжд, мъгла, сняг и пр.)НО - особено както Анди е посочил - в планината, при завои, редуване на сенчести и осветени участъци, дървета, храсти и шубраци - задължително! На магистрала - задължително. А в полето - по преценка на водача. Туй то. И не става нито въпрос за смяната на една крушка, нито до по-високия разход - някога просто няма нужда, а и има куп други неща, за които е писал Ага. Да не говорим за климатичните особености на Бг - ние имаме мнооооого повече слънчеви дни от страните в Северна Европа, където ги има задължителни светлините. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krisi Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 И аз съм съгласен да се оставят включени светлините и през останалото време .Обаче само когато времето е по-здрачно или няма ярко слънце.През м. юли когато слънцето блести силно едва ли има ефект от включени къси светлини . Е ако са ксенони , ще се забелязват по-добре Точно когато слънцето ми блести насреща,много ми се иска колите в насрещното да са с включени фарове.Колега,не знам защо смяташ,че няма смисъл?!Пробвай се да пътуваш до Варна или до друг град на път с две платна,точно когато пече и трябва да изпреварваш.......................Колите с включени фарове се виждат отдалече и много по-лесно се преценява разстояниято.Аз съм за целогодишно пуснати фарове /аман от икономии/.Понеже американците са "тъп" народ ,мойте фарове изобщо не се спират. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Въпросът е спорен - от една страна светлините "привличат" вниманието и виждаме по-ясно задаващите се автомобили , от друга - да ти напишат акт август месец , когато е светло по 16 часа в денонощието , е меко казано нелепо ..... Има и друг аспект - ако фаровете са задължителни 365 дена в годината , то не трябва ли да се забрани и шофирането с тъмни очила ? Реално има всякакви видове такива и някои са толкова тъмни , че се доближават до електроженистките....и няма как да се регулира това ?Друг въпрос е , че през деня поне 30 % от хората карат на дълги (повечето пуснати погрешка) , защото не правят такова впечатление , нито на тях , нито на околните , но това уврежда очите.....Трети въпрос - всичките селтаци , които карат (дори вечерно време) на габарити , НО с пуснати фарове за мъгла ? Е , много е гъзарско , направо уникално ...."аз имам фарове за мъгла" .....а те как се отразяват (особено на мокър път) и как заслепяват ....никой не го е грижа....... В крайна сметка - каквото и да решат , ще го спазваме , доколкото можем ......но трябва да има диференциране на наказанията - едно е да караш без фарове декември , друго е в зноен летен августовски ден..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Ми и тук е спорно! Декември, януари, февруари - има такива слънчеви дни, че е дори по-светло от лятото! Всеки, който се е занимавал малко с фотография знае - най-светло е на плажа и през зимата, особено, ако има сняг! И слънце, разбира се! Както и лятото има бури и облаци и не се вижда нищо...... Така че акт при слънчево време и декември, и август си е безумен! Но както каза колегата - ще го изумуват, а ние ще спазваме.... когато не се заблеем...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Когато са въвеждали това изискване за през зимните месеци да се използват и през деня фарове, това като определение нещо не е много добре прецизирано. Сега тук повечето виждат в това свое задължение крайните ситуации и се абсолютизира самата разпоредба. Сигурно има необходимост да се доуточни, че късите светлини на фаровете трябва да се използват при всеки най малък намек за намалена видимост - а тя може да е станала намалена по много начини и не само през зимния период. При заоблачаване, при валежи - всичко това се случва много често и дори при светъл летен ден.Само че за в момента всеки си преценя сам за себе си кога видимостта е станала намалена и да си пусне светлините. Пък и всеки се е нагледал на всякакви изчанчени и учудващи шофьори - например при свечеряване все още има някой дето грам светлина няма, при извънградско шофиране в мрачен и облачен ден и дори вали дъжд и все се намира някой дето и габарит дори не си е пуснал.Е ми за какво става дума, явно всичко опира до самоконтрол и отговорност и персонална нагласа дето у нас все се среща в по-малки количества. Ще трябва да има едва ли не светломери във всяка кола и при падане на осветеността под определени граници да се пускат фаровете автоматично или да почне да пиука там нещо докато не се палнат светлините. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krisi Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Просто на извънградско трябва задължително да се кара на фарове.Вие знаете в най-големите жеги като се напече асфалта как се вижда в далечината. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Аз пък съм против целогодишното каране на фарове и силно се надявам тази наредба на ЕС няма да влезне никога в сила. Припомнете си все пак, че разхода на гориво се увеличава, а от там и вредните емисии, значи ще замърсяваме природата целогодишно. Твърдо - не! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krisi Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Аз пък съм против целогодишното каране на фарове и силно се надявам тази наредба на ЕС няма да влезне никога в сила. Припомнете си все пак, че разхода на гориво се увеличава, а от там и вредните емисии, значи ще замърсяваме природата целогодишно. Твърдо - не!Аз пък мисля,че който наистина го е грижа за вредните емисии и замърсяването,ще кара колело,а не кола. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Аз пък мисля,че който наистина го е грижа за вредните емисии и замърсяването,ще кара колело,а не кола. :icon_clap: Теб ако кажеш, мога и с колело да ти направя един драг... :icon_thumbup: Шегувам се, не се сърди... Но понеже и аз много цапам природата, за от април нататък карам мотопед... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 6 март 2009 Сподели Публикувано 6 март 2009 А писано ли е със закон, че е забранено през лятото - по кой член ще ми напишат акт ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 31 октомври 2011 Admin Сподели Публикувано 31 октомври 2011 От 1 ноември всички моторни превозни средства трябва да бъдат с пуснати фарове. http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4259591 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 1 ноември 2011 Сподели Публикувано 1 ноември 2011 Във връзка с акция "Светлина":Има ли някакви законови изменения с които се забраняват ксеноновите светлини и автомобилите с нефабрични такива да се спират от движение? Трябва ли да се представя сертификат при проверка, че фаровете са фабричните, както също и крушките (ксенонови или не)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 1 ноември 2011 Сподели Публикувано 1 ноември 2011 Автомобилите с ксенонови крушки на фаровете, които не са фабрично производство, ще бъдат спирани от движение, а на водачите ще бъде съставян акт, съобщи БНТ. Основната цел на пътните полицаи и занапред е по този начин да се намалят жертвите на пътя през тъмната част на денонощието. Според експерти от КАТ голяма част от допълнително монтираните ксенонови светлини са изключително опасни за насрещнодвижещите се автомобили. Освен това от КАТ заявиха, че по пътищата ще бъдат изкарани около 30 апарата, с които ще се проверяват шофьорите дали имат изправни светлини. Ако фаровете не са запалени през деня в периода от първи ноември до първи март, санкцията е от 20 до 150 лв. На този етап в столицата екипите на КАТ ще проверяват с апаратура в кварталите "Дружба" и "Младост". По информация на вестник "Стандарт" за нефабрични ксенони санкция "спиране на автомобила от движение" обаче може да бъде налагана само през тъмната част на денонощието. Ако водач на МПС бъде спрян за проверка през деня и се установи такава нередност, колата не може да бъде спряна от движение, защото забраната за използване на нефабричен ксенон важи само за тъмната част на денонощието. Източник: http://fakti.bg/avto/21355-zabranavat-ksenonite-mente#/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 1 ноември 2011 Сподели Публикувано 1 ноември 2011 Е това е ясно но на какво основание? (кой член от ЗДвП?)Вътре пишеше само за прегледите, че ако си личи от километър че е с ксенон който е монтиран допълнително или не е с правилната цветова температура не се издава знак за преминат ГТП... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Атанас Публикувано 1 ноември 2011 Сподели Публикувано 1 ноември 2011 Наистина ако някой знае законово как седят нещата да казва, че някои трябва да сваляме ксенона май :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 1 ноември 2011 Admin Сподели Публикувано 1 ноември 2011 Китайските ксенони монтирани допълнително ще се наложи да се свалят. Иначе започват актове и след това става по-лошо.Това се очакваше отдавна, защото заслепяват водачите отсреща и доброто регулиране на фаровете не върши работа.Така че края на допълнително сложените ксенони е вече факт. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lancer4x4 Публикувано 1 ноември 2011 Сподели Публикувано 1 ноември 2011 (редакция) Всяко чудо за три дни.http://blog.adilov.net/wp-content/uploads/2009/10/20leva.jpg Редактирано 1 ноември 2011 от lancer4x4 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 1 ноември 2011 Сподели Публикувано 1 ноември 2011 (редакция) Ако имат законово основание да го правят хич няма да е за три дни.Например 2008-ма година като промениха изискванията за аптечките от тогава (акция имаха за аптечките май) до сега ако няма за какво да се хванат ти броят безопасните игли, да не са случайно 4 вместо 6 и следва акт... Също така ако им се раздадат достатъчно устройства за проверка на фаровете и проявят желание ще спрат поне 1/3 от автомобилния парк, за нерегулирани фарове с недобра сходимост и т.н. без значение с какви крушки са. Редактирано 1 ноември 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lancer4x4 Публикувано 1 ноември 2011 Сподели Публикувано 1 ноември 2011 (редакция) Ако имат законово основание да го правят хич няма да е за три дни.Например 2008-ма година като промениха изискванията за аптечките от тогава до сега ако няма за какво да се хванат ти броят безопасните игли, да не са случайно 4 вместо 6 и следва акт... Също така ако им се раздадат достатъчно устройства за проверка на фаровете и проявят желание ще спрат поне 1/3 от автомобилния парк, за нерегулирани фарове с недобра сходимост и т.н. без значение с какви крушки са. %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifИНСТРУКЦИЯ № 2 от 18.06.1997 г. за съдържанието нааптечките на моторните превозни средства Обн. - ДВ, бр. 51 от 27.06.1997 г.; Издадена от министъра на здравеопазването Чл. 1. Аптечките на моторните превозни средства съдържат:1. еластична лента за кръвоспиране (по Есмарх, 5 см/1 м) - 1 брой;2. марлен бинт, 5 см/5 м - 2 броя;3. марлен бинт, 8 см/5 м - 2 броя;4. марлен бинт, 10 см/5 м - 2 броя;5. пакет медицински памук, 25 г - 1 брой;6. стерилен марлен компрес, 10 см/10 см - 4 броя;7. стерилен марлен компрес, 40 см/60 см - 1 брой;8. цитопласт, 3 см/6 см х 4 бр. - 2 броя;9. санпласт, 2,5 см/2,5 м - 1 брой;10. триъгълна кърпа, 96 см/96 см/136 см - 2 броя;11. стерилни полиетиленови ръкавици, голям размер - 2 чифта;12. безопасни игли - 6 броя;13. ножица с тъпи върхове - 1 брой;14. уред за обдишване - 1 брой. Чл. 3. Съдържанието на аптечките се поставя в подходяща чанта, която позволяваправилното съхранение на превързочните и помощните материали. Чл. 2. Аптечките на автомобили, предназначени за извозване на пътници с над 8места за сядане, съдържат двойно количество от превързочните и помощните материали,посочени в чл. 1................................................................................................Инструкция № 1 от 20.02.2008 г. за съдържанието на аптечките на моторните превозни средства Държавен вестник брой: 27Година: 2008Орган на издаване: Министерство на здравеопазванетоДата на обнародване:11 Мар 2008 Чл. 1.(1) Аптечките на движещите се по пътя три- и четириколесни моторни превозни средства съдържат:1. еластична лента за кръвоспиране (по Есмарх, 5 см/1 м) - 1 брой;2. марлен бинт, 5 см/5 м - 2 броя;3. марлен бинт, 8 см/5 м - 2 броя;4. марлен бинт, 10 см/5 м - 2 броя;5. пакет медицински памук, 25 г - 1 брой;6. стерилни превръзки за повърхностни рани, 10 см/10 см - 4 броя;7. стерилни превръзки за повърхностни рани, 40 см/60 см - 1 брой;8. пластири за рани, 3 см/6 см x 4 броя - 2 броя опаковки;9. адхезивен пластир за прикрепване на превръзка, 2,5 см/2,5 м - 1 брой;10. триъгълна кърпа, 96 см/96 см/136 см - 2 броя;11. стерилни полиетиленови ръкавици, голям размер - 2 чифта;12. разтвор на водна основа, подходящ за дезинфекция на ръце и раневи повърхности - 200 мл;13. безопасни игли - 6 броя;14. ножица с тъпи върхове - 1 брой;15. уред за обдишване - 1 брой.(2) Всички медицински изделия, посочени в ал. 1, следва да са в срок на годност. Чл. 2.(1) Аптечките на автомобили, предназначени за превозване на пътници с повече от 8 места за сядане без мястото на водача, съдържат двойно количество от превързочните и помощните материали, посочени в чл. 1, ал. 1.(2) Аптечките на автомобили, предназначени за превозване на пътници с повече от 30 места за сядане без мястото на водача, съдържат тройно количество от превързочните и помощните материали, посочени в чл. 1, ал. 1. Чл. 3. Съдържанието на аптечките се поставя в подходяща чанта, която позволява правилното съхранение на превързочните и помощните материали, обозначена с надпис "Аптечка". Заключителни разпоредби Параграф единствен. Тази инструкция се издава на основание чл. 139, ал. 2, т. 2 и § 11, ал. 2 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за движението по пътищата и отменя Инструкция № 2 от 1997 г. за съдържанието на аптечките на моторните превозни средства (ДВ, бр. 51 от 1997 г.).На ИНСТРУКЦИЯ № 2 от 18.06.1997 г. какво и е били, че тогава не са броили 6-те безопасни игли.Моето мнение: http://www.politichesko.info/i/5420.jpg Редактирано 1 ноември 2011 от lancer4x4 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 1 ноември 2011 Сподели Публикувано 1 ноември 2011 %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifМоже и да е от по-рано, но е факт че масово бяха с по 4 игли и някои без разтвор или не в нужното количество. Познавам хора, които са ги глобявали специално, че имат 4 игли вместо 6. Сега предполагам, че ако наистина е така за ксеноновите крушки ще те чака с палката още преди да те е видял от близо. Може и ако е с някакви по-хубави халогенни крушки пак да почнат да те спират редовно и да твърдят, че е ксенон... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 Интересно е обаче, че тази новина я виждам само в и-нет пространството. Не съм я видял по новините в някоя телевизия или чул по някое радио. Също така преди две седмици няма минах преглед с ксеноните и никой нищо не ми каза. Някой чул ли е за спряна кола от движение или съставен акт заради ксенонови крушки за момента? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 Даваха снощи по новините. Не казаха директно за ксеноните, но се подразбра - уредите измерват освен посоката на свелинният лъч и силата на светлината. И макар че това ще даде основание за допълнителни 20-тачки - този път подкрепям. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 И аз го прочетох тази сутрин от тук. Приветствам това решение въпреки, че и аз съм с ксенон... и май ще го махам.:icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 И аз ще махам моя ксенон, но с яд.. защото редовно виждам, как коли с халогенки ми вадят очите и подминават патрулките без проблем. Халогенките не пречат ли, патрулките с по 1 фар и за тях ли няма проблем? Тия с 100ватовите крушки вдигнати в облаците едва ли пречат по малко или тировете, които са като коледна елха. Тъжното е че законите са само за някои, разликата ще бъде, че пак ще ни заслепяват, но пък ние вече няма хептем да виждаме. Идеята им е хубава, но само на приказки... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.