Премини към съдържание

Включете светлините от 1 Ноември


jamano

Препоръчано мнение

Ако направят целогодишното каране с включени къси светлини задължително, ще карам на фарове. Иначе ще ги пускам когато преценя. На хубав път с прекрасна видимост, без дървета отстрани, когато виждаш на километри пред себе си и я се разминеш с кола, я не, карането на фарове няма смисъл.

Когато карам с много дървета отстрани, които хвърлят сянка и чувството е сякаш съм в тунел, ги включвам и по-късно ги гася.

При залез слънце, особено през дългите летни дни, стават най-много произшествия. Много по-добре се виждат идващите МПС-та от посоката на залеза. Слънцето заслепява и много се дразня на някой изпреварващ рисково, особено ако е без включени фарове.

Не виждам смисъл да карам в задръстване със средна 5 км/ч (тръгни-спри) на фарове. То не може да се мине от коли, аз ще карам на фарове. Без това само коли виждам и нищо друго. Става въпрос за през деня и в хубаво време. Вече ако вали е друго!

По планински път или път с много завои, с храсти и растителност, ограничващи видимостта през завоя - задължително на фарове.

Накратко - предпочитам аз да преценявам, а не някой да ми казва как да си карам колата.

(доста неудобно се сменят крушките на левия фар бре :icon_blush: )

Вчера покарах два часа из София без фарове. Не бях карал галанта известно време и се повозих с огромно удоволствие. Дори бях свалил прозореца, за да усещам вятъра в косите (или бакембардите); непокорният - мазно-агресивен звук на шестака да долита в лявото ми ухо, завистливи погледи да обхождат предницата на колата и други подобни мили усещания. И понеже колата ми стои в подземен гараж, винаги излизам от него с включени фарове, че няма осветление и така си карам през деня... Иначе съм напълно съгласен с Анди. Денем в града няма нужда от фарове, извънградско ВИНАГИ, особено при по-агресивно каране. Проста работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 106
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Съгласен!

В София няма смисъл от фарове при хубаво време (никой не говори за дъжд, мъгла, сняг и пр.)

НО - особено както Анди е посочил - в планината, при завои, редуване на сенчести и осветени участъци, дървета, храсти и шубраци - задължително! На магистрала - задължително. А в полето - по преценка на водача. Туй то. И не става нито въпрос за смяната на една крушка, нито до по-високия разход - някога просто няма нужда, а и има куп други неща, за които е писал Ага. Да не говорим за климатичните особености на Бг - ние имаме мнооооого повече слънчеви дни от страните в Северна Европа, където ги има задължителни светлините.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм съгласен да се оставят включени светлините и през останалото време .

Обаче само когато времето е по-здрачно или няма ярко слънце.През м. юли когато слънцето блести силно едва ли има ефект от включени къси светлини . Е ако са ксенони , ще се забелязват по-добре :)

Точно когато слънцето ми блести насреща,много ми се иска колите в насрещното да са с включени фарове.Колега,не знам защо смяташ,че няма смисъл?!Пробвай се да пътуваш до Варна или до друг град на път с две платна,точно когато пече и трябва да изпреварваш.......................Колите с включени фарове се виждат отдалече и много по-лесно се преценява разстояниято.

Аз съм за целогодишно пуснати фарове /аман от икономии/.

Понеже американците са "тъп" народ ,мойте фарове изобщо не се спират.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е спорен - от една страна светлините "привличат" вниманието и виждаме по-ясно задаващите се автомобили , от друга - да ти напишат акт август месец , когато е светло по 16 часа в денонощието , е меко казано нелепо .....

Има и друг аспект - ако фаровете са задължителни 365 дена в годината , то не трябва ли да се забрани и шофирането с тъмни очила ? Реално има всякакви видове такива и някои са толкова тъмни , че се доближават до електроженистките....и няма как да се регулира това ?

Друг въпрос е , че през деня поне 30 % от хората карат на дълги (повечето пуснати погрешка) , защото не правят такова впечатление , нито на тях , нито на околните , но това уврежда очите.....

Трети въпрос - всичките селтаци , които карат (дори вечерно време) на габарити , НО с пуснати фарове за мъгла ? Е , много е гъзарско , направо уникално ...."аз имам фарове за мъгла" .....а те как се отразяват (особено на мокър път) и как заслепяват ....никой не го е грижа.......

 

В крайна сметка - каквото и да решат , ще го спазваме , доколкото можем ......но трябва да има диференциране на наказанията - едно е да караш без фарове декември , друго е в зноен летен августовски ден.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми и тук е спорно! Декември, януари, февруари - има такива слънчеви дни, че е дори по-светло от лятото! Всеки, който се е занимавал малко с фотография знае - най-светло е на плажа и през зимата, особено, ако има сняг! И слънце, разбира се! Както и лятото има бури и облаци и не се вижда нищо...... Така че акт при слънчево време и декември, и август си е безумен!

 

Но както каза колегата - ще го изумуват, а ние ще спазваме.... когато не се заблеем......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато са въвеждали това изискване за през зимните месеци да се използват и през деня фарове, това като определение нещо не е много добре прецизирано. Сега тук повечето виждат в това свое задължение крайните ситуации и се абсолютизира самата разпоредба. Сигурно има необходимост да се доуточни, че късите светлини на фаровете трябва да се използват при всеки най малък намек за намалена видимост - а тя може да е станала намалена по много начини и не само през зимния период. При заоблачаване, при валежи - всичко това се случва много често и дори при светъл летен ден.

Само че за в момента всеки си преценя сам за себе си кога видимостта е станала намалена и да си пусне светлините. Пък и всеки се е нагледал на всякакви изчанчени и учудващи шофьори - например при свечеряване все още има някой дето грам светлина няма, при извънградско шофиране в мрачен и облачен ден и дори вали дъжд и все се намира някой дето и габарит дори не си е пуснал.

Е ми за какво става дума, явно всичко опира до самоконтрол и отговорност и персонална нагласа дето у нас все се среща в по-малки количества.

 

Ще трябва да има едва ли не светломери във всяка кола и при падане на осветеността под определени граници да се пускат фаровете автоматично или да почне да пиука там нещо докато не се палнат светлините.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто на извънградско трябва задължително да се кара на фарове.Вие знаете в най-големите жеги като се напече асфалта как се вижда в далечината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм против целогодишното каране на фарове и силно се надявам тази наредба на ЕС няма да влезне никога в сила. Припомнете си все пак, че разхода на гориво се увеличава, а от там и вредните емисии, значи ще замърсяваме природата целогодишно. Твърдо - не!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм против целогодишното каране на фарове и силно се надявам тази наредба на ЕС няма да влезне никога в сила. Припомнете си все пак, че разхода на гориво се увеличава, а от там и вредните емисии, значи ще замърсяваме природата целогодишно. Твърдо - не!

Аз пък мисля,че който наистина го е грижа за вредните емисии и замърсяването,ще кара колело,а не кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мисля,че който наистина го е грижа за вредните емисии и замърсяването,ще кара колело,а не кола.

:icon_clap: Теб ако кажеш, мога и с колело да ти направя един драг... :icon_thumbup: Шегувам се, не се сърди... Но понеже и аз много цапам природата, за от април нататък карам мотопед...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...
  • Admin

От 1 ноември всички моторни превозни средства трябва да бъдат с пуснати фарове.

 

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4259591

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Във връзка с акция "Светлина":

Има ли някакви законови изменения с които се забраняват ксеноновите светлини и автомобилите с нефабрични такива да се спират от движение? Трябва ли да се представя сертификат при проверка, че фаровете са фабричните, както също и крушките (ксенонови или не)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автомобилите с ксенонови крушки на фаровете, които не са фабрично производство, ще бъдат спирани от движение, а на водачите ще бъде съставян акт, съобщи БНТ. Основната цел на пътните полицаи и занапред е по този начин да се намалят жертвите на пътя през тъмната част на денонощието. Според експерти от КАТ голяма част от допълнително монтираните ксенонови светлини са изключително опасни за насрещнодвижещите се автомобили.

 

Освен това от КАТ заявиха, че по пътищата ще бъдат изкарани около 30 апарата, с които ще се проверяват шофьорите дали имат изправни светлини. Ако фаровете не са запалени през деня в периода от първи ноември до първи март, санкцията е от 20 до 150 лв. На този етап в столицата екипите на КАТ ще проверяват с апаратура в кварталите "Дружба" и "Младост".

 

По информация на вестник "Стандарт" за нефабрични ксенони санкция "спиране на автомобила от движение" обаче може да бъде налагана само през тъмната част на денонощието. Ако водач на МПС бъде спрян за проверка през деня и се установи такава нередност, колата не може да бъде спряна от движение, защото забраната за използване на нефабричен ксенон важи само за тъмната част на денонощието.

 

Източник: http://fakti.bg/avto/21355-zabranavat-ksenonite-mente#/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е това е ясно но на какво основание? (кой член от ЗДвП?)

Вътре пишеше само за прегледите, че ако си личи от километър че е с ксенон който е монтиран допълнително или не е с правилната цветова температура не се издава знак за преминат ГТП...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина ако някой знае законово как седят нещата да казва, че някои трябва да сваляме ксенона май :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Китайските ксенони монтирани допълнително ще се наложи да се свалят. Иначе започват актове и след това става по-лошо.

Това се очакваше отдавна, защото заслепяват водачите отсреща и доброто регулиране на фаровете не върши работа.

Така че края на допълнително сложените ксенони е вече факт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако имат законово основание да го правят хич няма да е за три дни.

Например 2008-ма година като промениха изискванията за аптечките от тогава (акция имаха за аптечките май) до сега ако няма за какво да се хванат ти броят безопасните игли, да не са случайно 4 вместо 6 и следва акт...

 

Също така ако им се раздадат достатъчно устройства за проверка на фаровете и проявят желание ще спрат поне 1/3 от автомобилния парк, за нерегулирани фарове с недобра сходимост и т.н. без значение с какви крушки са.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако имат законово основание да го правят хич няма да е за три дни.

Например 2008-ма година като промениха изискванията за аптечките от тогава до сега ако няма за какво да се хванат ти броят безопасните игли, да не са случайно 4 вместо 6 и следва акт...

 

Също така ако им се раздадат достатъчно устройства за проверка на фаровете и проявят желание ще спрат поне 1/3 от автомобилния парк, за нерегулирани фарове с недобра сходимост и т.н. без значение с какви крушки са.

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
ИНСТРУКЦИЯ № 2 от 18.06.1997 г. за съдържанието на

аптечките на моторните превозни средства

 

Обн. - ДВ, бр. 51 от 27.06.1997 г.;

 

Издадена от министъра на здравеопазването

 

Чл. 1. Аптечките на моторните превозни средства съдържат:

1. еластична лента за кръвоспиране (по Есмарх, 5 см/1 м) - 1 брой;

2. марлен бинт, 5 см/5 м - 2 броя;

3. марлен бинт, 8 см/5 м - 2 броя;

4. марлен бинт, 10 см/5 м - 2 броя;

5. пакет медицински памук, 25 г - 1 брой;

6. стерилен марлен компрес, 10 см/10 см - 4 броя;

7. стерилен марлен компрес, 40 см/60 см - 1 брой;

8. цитопласт, 3 см/6 см х 4 бр. - 2 броя;

9. санпласт, 2,5 см/2,5 м - 1 брой;

10. триъгълна кърпа, 96 см/96 см/136 см - 2 броя;

11. стерилни полиетиленови ръкавици, голям размер - 2 чифта;

12. безопасни игли - 6 броя;

13. ножица с тъпи върхове - 1 брой;

14. уред за обдишване - 1 брой.

 

Чл. 3. Съдържанието на аптечките се поставя в подходяща чанта, която позволява

правилното съхранение на превързочните и помощните материали.

 

Чл. 2. Аптечките на автомобили, предназначени за извозване на пътници с над 8

места за сядане, съдържат двойно количество от превързочните и помощните материали,

посочени в чл. 1.

...............................................................................................

Инструкция № 1 от 20.02.2008 г. за съдържанието на аптечките на моторните превозни средства

 

 

Държавен вестник брой: 27

Година: 2008

Орган на издаване: Министерство на здравеопазването

Дата на обнародване:

11 Мар 2008

 

Чл. 1.

(1) Аптечките на движещите се по пътя три- и четириколесни моторни превозни средства съдържат:

1. еластична лента за кръвоспиране (по Есмарх, 5 см/1 м) - 1 брой;

2. марлен бинт, 5 см/5 м - 2 броя;

3. марлен бинт, 8 см/5 м - 2 броя;

4. марлен бинт, 10 см/5 м - 2 броя;

5. пакет медицински памук, 25 г - 1 брой;

6. стерилни превръзки за повърхностни рани, 10 см/10 см - 4 броя;

7. стерилни превръзки за повърхностни рани, 40 см/60 см - 1 брой;

8. пластири за рани, 3 см/6 см x 4 броя - 2 броя опаковки;

9. адхезивен пластир за прикрепване на превръзка, 2,5 см/2,5 м - 1 брой;

10. триъгълна кърпа, 96 см/96 см/136 см - 2 броя;

11. стерилни полиетиленови ръкавици, голям размер - 2 чифта;

12. разтвор на водна основа, подходящ за дезинфекция на ръце и раневи повърхности - 200 мл;

13. безопасни игли - 6 броя;

14. ножица с тъпи върхове - 1 брой;

15. уред за обдишване - 1 брой.

(2) Всички медицински изделия, посочени в ал. 1, следва да са в срок на годност.

 

Чл. 2.

(1) Аптечките на автомобили, предназначени за превозване на пътници с повече от 8 места за сядане без мястото на водача, съдържат двойно количество от превързочните и помощните материали, посочени в чл. 1, ал. 1.

(2) Аптечките на автомобили, предназначени за превозване на пътници с повече от 30 места за сядане без мястото на водача, съдържат тройно количество от превързочните и помощните материали, посочени в чл. 1, ал. 1.

 

Чл. 3. Съдържанието на аптечките се поставя в подходяща чанта, която позволява правилното съхранение на превързочните и помощните материали, обозначена с надпис "Аптечка".

 

Заключителни разпоредби

 

Параграф единствен. Тази инструкция се издава на основание чл. 139, ал. 2, т. 2 и § 11, ал. 2 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за движението по пътищата и отменя Инструкция № 2 от 1997 г. за съдържанието на аптечките на моторните превозни средства (ДВ, бр. 51 от 1997 г.).

На ИНСТРУКЦИЯ № 2 от 18.06.1997 г. какво и е били, че тогава не са броили 6-те безопасни игли.

Моето мнение: http://www.politichesko.info/i/5420.jpg

Редактирано от lancer4x4
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Може и да е от по-рано, но е факт че масово бяха с по 4 игли и някои без разтвор или не в нужното количество. Познавам хора, които са ги глобявали специално, че имат 4 игли вместо 6.


Сега предполагам, че ако наистина е така за ксеноновите крушки ще те чака с палката още преди да те е видял от близо. Може и ако е с някакви по-хубави халогенни крушки пак да почнат да те спират редовно и да твърдят, че е ксенон...
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е обаче, че тази новина я виждам само в и-нет пространството. Не съм я видял по новините в някоя телевизия или чул по някое радио. Също така преди две седмици няма минах преглед с ксеноните и никой нищо не ми каза. Някой чул ли е за спряна кола от движение или съставен акт заради ксенонови крушки за момента?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Даваха снощи по новините. Не казаха директно за ксеноните, но се подразбра - уредите измерват освен посоката на свелинният лъч и силата на светлината. И макар че това ще даде основание за допълнителни 20-тачки - този път подкрепям.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз го прочетох тази сутрин от тук. Приветствам това решение въпреки, че и аз съм с ксенон... и май ще го махам.:icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще махам моя ксенон, но с яд.. защото редовно виждам, как коли с халогенки ми вадят очите и подминават патрулките без проблем. Халогенките не пречат ли, патрулките с по 1 фар и за тях ли няма проблем? Тия с 100ватовите крушки вдигнати в облаците едва ли пречат по малко или тировете, които са като коледна елха. Тъжното е че законите са само за някои, разликата ще бъде, че пак ще ни заслепяват, но пък ние вече няма хептем да виждаме. Идеята им е хубава, но само на приказки...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...