Премини към съдържание

Какво е Ohc и Dohc


Препоръчано мнение

Здравейте искам да попитам какво означава OHC и DOHC ????

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами SOHC означава един горно разположен разпределителен вал

DOHC респективно означава два разпределителни горно разположени вала (на кратко двувалки)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами SOHC означава един горно разположен разпределителен вал

DOHC респективно означава два разпределителни горно разположени вала (на кратко двувалки)

Респективно в нашия случай-четривалки ... :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аха, а OHC ?

Over Head Cam - горно разположен вал, вместо долно разположен разпределителен вал както са били ДВГ преди 45 години. Тогава имаше и едни кобилични прътове по 60 см, чрез които се предаваше задвижването от коляновия на разпределителния вал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По скоро от разпределителния към кобиличките на клапаните. Шкода 120Л са с долен разпределителен вал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Респективно в нашия случай-четривалки ... :lol:

 

В твоя случай е четиривалка, но на колегата Franio, както и всички атмосферни 2.5V6 след 1997г., са двувалки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Over Head Cam - горно разположен вал, вместо долно разположен разпределителен вал както са били ДВГ преди 45 години. Тогава имаше и едни кобилични прътове по 60 см, чрез които се предаваше задвижването от коляновия на разпределителния вал.

 

Как бе, това е най-модерна американска технология. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ако трябва да сме още по-точни...

http://www.samarins.com/glossary/ohv_engine.gifOHV

 

 

http://www.samarins.com/glossary/sohc_engine1.gif OHC или SOHC

 

 

http://www.samarins.com/images/engine_animation6b.gifDOHC

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да няма анимиран двигател като на галантите V6 след 96-та за да видя как един разпределителен вал командва толкова клапани? В случая един вал управлява 12 клапана :senile:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
Да няма анимиран двигател като на галантите V6 след 96-та за да видя как един разпределителен вал командва толкова клапани? В случая един вал управлява 12 клапана :senile:

 

 

:link:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В случая един вал управлява 12 клапана :senile:

... А представяш ли си какво им е на 4 цилиндровите да управлява 16 клапана :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... А представяш ли си какво им е на 4 цилиндровите да управлява 16 клапана :rolleyes:

 

Както е при моя 4Г92.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

мисля че той имаше в предвид 4 литров мотор с 2 разпределителни вала всекеи с по 16 клапана.. инак казано 4L V8 32v

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е DOHC.

 

Ето едно филмче с показани различните типове

http://videos.howstuffworks.com/howautowor...shaft-video.htm

 

доколкото ми разбира главата :) на 3:32 е показано модела с хидравличните повдигачи... ;) е чак сега в движение им видях идеята :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като изясним нещата с типовете газоразпределение, може и да продължим с Vtec, Vanos, VVT-i и т.н.. Дори може да синтезираме нещата в крайна сметка в една нова тема и да се оформи едно доста полезно четиво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре си е с два разпределителни вала във всяка глава. Още две въртящи се зъбчати колелета и малко по-дълъг ангренажен ремък няма да утежнят конструкцията. Ако аз произвеждах двигатели, щях да ги правя:

- с по два вала на всяка една от двете :icon_dance: глави

- с по 4 клапана на цилиндър

- с ангренажна верига

- диаметърът на буталото ще е 1,125 пъти по-голям от хода

- разпр. валове ще натискат т. нар. чашки, под които има пулове (за топлинната хлабина, т.е. без хидравл. повдиг.)

- степен на сгъстяване - около 12-12,5:1

- V-образни с ъгъл 90 градуса и с 6 и 8 бр. цилиндри

- ще генерират максимална мощност при 8500 об/мин. и 9500 максимални.

- ще ги куплирам с 6- и 7-степенни секвенциални кутии (предавките ще се връщат с междинна газ, а нагоре без отпускане на десния педал)

- 4х4

Отивам да лягам :icon_blush: Горното предложение е много добро!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отивам да лягам :icon_blush: Горното предложение е много добро!
Аз пък помислих, че вече си легнал и спиш дълбоко, като чета поста ти... :lol: :lol: :lol:

И защо ти е целият този филм, с по два вала на всяка глава, като и един вал, си ги командва 4 клапана, а при Ауди даже и 5 ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мислех, че говори за моя двигател :rolleyes:

Моя е DOHC, но има по-малка мощност и усложнена/утежнена конструкция спрямо следващия модел, който е SOHC.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мислех, че говори за моя двигател :rolleyes:

Моя е DOHC, но има по-малка мощност и усложнена/утежнена конструкция спрямо следващия модел, който е SOHC.

Ти пък, как можа да си помислиш такива работи ?...

Човека е написал и ъгъла на разположение на цилиндрите 90 градуса... :P

При теб не е ли + 90... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...