Исках гуми средна хубост и добър компромис между цена и качество. От сайт за гуми избрах друга марка, обадих се по ТЛФ но нямаха налични. В друг сайт имаха, но стари - произведени 2019. В трети сайт като ми чуха бюджета направо ми препоръчаха тази марка, имали налични и производедени в края на миналата година. На пръв поглед шарката ми хареса и въобще не забелязах, че са асиметрични. По точно каналите видях, но не се замислих, че в тази ситуация трябва да има леви и десни. Между другото тази марка никога не съм ползвал, макар да съм я чувал отдавна. И понеже исках гуми, а вече ми беше писнало да ровя в нета и да говоря с продавачи, а и този магазин ми беше наблизо, аз поръчах и на следващия ден отидох да ги взема. Оказа се, че са произведени не 2021г., а месец по-рано /купих ги през март, а ДОТа е 0822/.Оз се зарадвах и изобщо не ги огледах. Едва онзи ден, СЛЕД МОНТАЖА, като огледах колата, нещо ми трепна и се замислих. Бяха монтирани правилно, т.е. надписът OUTSIDE си беше отвън и на двете гуми. С гумаджията не говорих, защото нямам приказка с него, а свършваше 24 часова смяна и изглеждаше на парцал. А и не знаех какво да кажа. Първо реших, че той е сбъркал, но явно не беше. Огледах подробно и не видях стрелка или надпис за посока на въртене. Нямаше и надпис лява/дясна. В магазина не съм звънял, защото беше минал повече от месец от покупката и рекламация не става, а и не вярвах да ми кажат нещо смислено. Два часа по късно съвсем случайно се видях с един приятел, който е бивш автомобилен състезател и дискутирахме ситуацията. Колата не беше с мен, но му обясних как изглеждат гумите и какво ме притеснява. Мнението му съвпадна с моето - че ако няма някаква магия или техническо обяснение, което не виждахме и двамата, може би е по безопасно дясната гума да се монтира наопаки - с шарката навътре. Така каналите са обърнати в правилната посока, като при дъжд лявата гума ще отвежда водата встрани от автомобила, а дясната гума ще отвежда водата под автомобила, но няма да има предпоставка за аквапланинг заради шарката на дясната. В този случай според мен проблем би имало, ако завихрящага се под купето вода някак си влияе лошо на аеродинамиката. Обаче говорим за високи скорости, а не за нормално шофиране. Ако ми се случи да има подходящи условия, ще наблюдавам какво се случва и ще пиша.
Впрочем, досега май само веднъж съм управлявал колата с притеснение дали няма да се получи аквапланинг. Преди 20тина години със старото Мицубиши /тъкмо го бях взел/ при пороен дъжд и скорост 120 на магистрала, със стари гуми куча марка, бях на ръба да кача гумата над водата и си беше страшничко. Когато се прибрах, погледнах в калника и видях, че няма нито една песъчинка - окачването беше като на кола от завода. До такава степен огромното количество вода е центрофугирала около колелото.