Премини към съдържание

Какво е Ohc и Dohc


Препоръчано мнение

Аз принципно съм много зле с ориентацията, греша обаче с 90 градуса или кратно на 90 :icon_blush:

Та където 90 там 180 :icon_thumbup: Иначе виж пулове, два вала, 4 клапана, 4х4, съотношение 1.25, обаче компресия /9.5/ и мощност /150/ липсва :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Да попитам кои от всички двигатели е най-добър и защо превъзхожда другите като включим тези двигатели OHC SOHC DOHC Vtec Vanos VVT-i. Ако може за всеки по нещо да се каже :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам кои от всички двигатели е най-добър и защо превъзхожда другите като включим тези двигатели OHC SOHC DOHC Vtec Vanos VVT-i. Ако може за всеки по нещо да се каже :)

Всеки един от тях притежава преимущества в една или друга област. OHC и SOHC означават едно исъщо - single overhead cam, тоест един разпределителен вал, а DOHC - два разпределителни вала. Те са двигатели с доста голям ресурс. Vtec от своя страна са с определена система на клапаните ( не мога много подробно да обясня, понеже не съм и толкова вещ), която цели постигане на голяма мощност при ниска кубатура, без намесата на турбо. Мощността обаче се постига при много високи обороти, като например хонда сивик - 1.8 втек постига мощност при 7600 оборота. Съответно тези двигатели имат по малък ресурс от DOHC и SOHC. Vanos е система вграждана в двигатели на БМВ - целта е при ускорение, при достигане на 3000 оборота, рязко да се увеличи навлизането на гориво в цилиндрите, което подобрява вървежа. И действително действа - дърпал съм се с Е36 320 бензин с ванос и галанта едвам го дръпва. За ВВт ай нищо не мога да кажа - напослседък ги гледам по новите японки ги слагат.

Редактирано от naso
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

single overhead cam, тоест един разпределителен вал, а DOHC - два разпределителни вала.

 

Не просто един или два вала, а разположени над главата. Защото има и двигатели чиито разпределителни валове са долу в блока и има повдигателни пръти които въздействат на кобилиците, а те съответно на клапаните (перкинс за пример). Едната дума от съкращенията точно това казва "OVERHEAD.

V-tec, Mivec i VVT са технологии с една и съща цел - променливи фази на газо-разпределение, като така се постига по-добро изгаряне в различните обороти (ниски, средни, високи). Разбира се, че ДВГ с два вала и променливи фази на газо-разпределение са по-динамични, по-икономични и като цяло по-добри от останалите.

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не просто един или два вала, а разположени над главата. Защото има и двигатели чиито разпределителни валове са долу в блока и има повдигателни пръти които въздействат на кобилиците, а те съответно на клапаните (перкинс за пример). Едната дума от съкращенията точно това казва "OVERHEAD.

V-tec, Mivec i VVT са технологии с една и съща цел - променливи фази на газо-разпределение, като така се постига по-добро изгаряне в различните обороти (ниски, средни, високи). Разбира се, че ДВГ с два вала и променливи фази на газо-разпределение са по-динамични, по-икономични и като цяло по-добри от останалите.

Мерси колега , че ме допълни за Overhead, иначе знам, че означава това :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Леле, верно ли Е36 2000 куб. 150 коня едва го дърпаме? По принцип го водят един от най-спрелите "вдигатели" на синьо-белия пропелер. Карал съм само едно и беше комби. С новия мотор с ванос. Нищо особено не ми се стори. Галант с 6А13 мотор си го минава, нищо че няма модерни системи. Просто е по-мощен и има по-малки загуби на предното. А и е по-лекичък :rolleyes: ... специално от комбито. Не че галанта е пример за вървене де.

Най-голямата убавиня е DOHC и двигател, на който диаметърът на буталото е 1,1-1,2 пъти по-голям от хода му. Но може и т. нар. каре - както при 6А13 - 81/80,8 мм, или там колкото е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-голямата убавиня е DOHC и двигател, на който диаметърът на буталото е 1,1-1,2 пъти по-голям от хода му. Но може и т. нар. каре - както при 6А13 - 81/80,8 мм, или там колкото е.

При мен е такава "убавинята" - DOHC и бутало 79/99.5 - 2.5 л., 4 цил., 150 коня, но следващия модел, който е SOHC е 156 коня...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То и Корвет е с по един разпр. вал на глава и с по 2 клапана на цилиндър, а не е като да не върви :rolleyes:

По принцип хода на буталото означава въртящ момент, а диаметърът - конски сили. Характерно за дългоходовия двигател е достигането на максимален в.м. при по-ниски обороти в сравнение с аналогичен като кубатура, брой цилиндри, разпр. валове, клапани, горивна с-ма, степен на сгъстяване и т.н. двигател с по-голям диаметър и по-къс ход на буталата (но еднакъв обем на цилиндъра). Също така вторият се развърта до по-високи обороти (също принципно) и има по-голяма максимална мощност при равни други условия.

Всъщност, има ли дизелов двигател, при който диаметърът на цилиндъра да е по-голям от хода?

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ако трябва да сме още по-точни...

http://www.samarins.com/glossary/ohv_engine.gifOHV

 

 

http://www.samarins.com/glossary/sohc_engine1.gif OHC или SOHC

 

 

http://www.samarins.com/images/engine_animation6b.gifDOHC

 

Е добре де Тошко съгласен съм с теб, но при мен в случая е 16V SOHC, а на снимката по - горе за OHC, SOHC са дадени само 8 клапана ?! Интересно при мен какъв е случая и как така един вал минава и обслужва всичките 4 клапана (всмуквателни и изпускателни) на един цилиндър ?! :)

Редактирано от cpurage
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти глава оборудвана с 16 клапана и един разпр. вал.

 

http://img185.imageshack.us/img185/3521/expo24sohc.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що да няма, бре, да не да предпочиташ хидравличните повдигачи :-)

Ох, да не чувам за повдигачи - днеска спирам на сетофара и нещо под предния капак чух че цъка като це -ка ключе и при подаване на газ ту се забързва, ту изчезва :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...