BAlexandrov Публикувано 26 юли 2009 Сподели Публикувано 26 юли 2009 Аз принципно съм много зле с ориентацията, греша обаче с 90 градуса или кратно на 90 :icon_blush: Та където 90 там 180 :icon_thumbup: Иначе виж пулове, два вала, 4 клапана, 4х4, съотношение 1.25, обаче компресия /9.5/ и мощност /150/ липсва :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sunny8 Публикувано 21 юни 2011 Сподели Публикувано 21 юни 2011 Да попитам кои от всички двигатели е най-добър и защо превъзхожда другите като включим тези двигатели OHC SOHC DOHC Vtec Vanos VVT-i. Ако може за всеки по нещо да се каже Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
naso Публикувано 21 юни 2011 Сподели Публикувано 21 юни 2011 (редакция) Да попитам кои от всички двигатели е най-добър и защо превъзхожда другите като включим тези двигатели OHC SOHC DOHC Vtec Vanos VVT-i. Ако може за всеки по нещо да се каже Всеки един от тях притежава преимущества в една или друга област. OHC и SOHC означават едно исъщо - single overhead cam, тоест един разпределителен вал, а DOHC - два разпределителни вала. Те са двигатели с доста голям ресурс. Vtec от своя страна са с определена система на клапаните ( не мога много подробно да обясня, понеже не съм и толкова вещ), която цели постигане на голяма мощност при ниска кубатура, без намесата на турбо. Мощността обаче се постига при много високи обороти, като например хонда сивик - 1.8 втек постига мощност при 7600 оборота. Съответно тези двигатели имат по малък ресурс от DOHC и SOHC. Vanos е система вграждана в двигатели на БМВ - целта е при ускорение, при достигане на 3000 оборота, рязко да се увеличи навлизането на гориво в цилиндрите, което подобрява вървежа. И действително действа - дърпал съм се с Е36 320 бензин с ванос и галанта едвам го дръпва. За ВВт ай нищо не мога да кажа - напослседък ги гледам по новите японки ги слагат. Редактирано 21 юни 2011 от naso Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 21 юни 2011 Сподели Публикувано 21 юни 2011 (редакция) single overhead cam, тоест един разпределителен вал, а DOHC - два разпределителни вала. Не просто един или два вала, а разположени над главата. Защото има и двигатели чиито разпределителни валове са долу в блока и има повдигателни пръти които въздействат на кобилиците, а те съответно на клапаните (перкинс за пример). Едната дума от съкращенията точно това казва "OVERHEAD. V-tec, Mivec i VVT са технологии с една и съща цел - променливи фази на газо-разпределение, като така се постига по-добро изгаряне в различните обороти (ниски, средни, високи). Разбира се, че ДВГ с два вала и променливи фази на газо-разпределение са по-динамични, по-икономични и като цяло по-добри от останалите. Редактирано 21 юни 2011 от Emil Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
naso Публикувано 21 юни 2011 Сподели Публикувано 21 юни 2011 Не просто един или два вала, а разположени над главата. Защото има и двигатели чиито разпределителни валове са долу в блока и има повдигателни пръти които въздействат на кобилиците, а те съответно на клапаните (перкинс за пример). Едната дума от съкращенията точно това казва "OVERHEAD. V-tec, Mivec i VVT са технологии с една и съща цел - променливи фази на газо-разпределение, като така се постига по-добро изгаряне в различните обороти (ниски, средни, високи). Разбира се, че ДВГ с два вала и променливи фази на газо-разпределение са по-динамични, по-икономични и като цяло по-добри от останалите.Мерси колега , че ме допълни за Overhead, иначе знам, че означава това Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 21 юни 2011 Сподели Публикувано 21 юни 2011 Леле, верно ли Е36 2000 куб. 150 коня едва го дърпаме? По принцип го водят един от най-спрелите "вдигатели" на синьо-белия пропелер. Карал съм само едно и беше комби. С новия мотор с ванос. Нищо особено не ми се стори. Галант с 6А13 мотор си го минава, нищо че няма модерни системи. Просто е по-мощен и има по-малки загуби на предното. А и е по-лекичък :rolleyes: ... специално от комбито. Не че галанта е пример за вървене де.Най-голямата убавиня е DOHC и двигател, на който диаметърът на буталото е 1,1-1,2 пъти по-голям от хода му. Но може и т. нар. каре - както при 6А13 - 81/80,8 мм, или там колкото е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 Най-голямата убавиня е DOHC и двигател, на който диаметърът на буталото е 1,1-1,2 пъти по-голям от хода му. Но може и т. нар. каре - както при 6А13 - 81/80,8 мм, или там колкото е.При мен е такава "убавинята" - DOHC и бутало 79/99.5 - 2.5 л., 4 цил., 150 коня, но следващия модел, който е SOHC е 156 коня... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 (редакция) То и Корвет е с по един разпр. вал на глава и с по 2 клапана на цилиндър, а не е като да не върви :rolleyes: По принцип хода на буталото означава въртящ момент, а диаметърът - конски сили. Характерно за дългоходовия двигател е достигането на максимален в.м. при по-ниски обороти в сравнение с аналогичен като кубатура, брой цилиндри, разпр. валове, клапани, горивна с-ма, степен на сгъстяване и т.н. двигател с по-голям диаметър и по-къс ход на буталата (но еднакъв обем на цилиндъра). Също така вторият се развърта до по-високи обороти (също принципно) и има по-голяма максимална мощност при равни други условия. Всъщност, има ли дизелов двигател, при който диаметърът на цилиндъра да е по-голям от хода? Редактирано 22 юни 2011 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cpurage Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 (редакция) А ако трябва да сме още по-точни...http://www.samarins.com/glossary/ohv_engine.gifOHV http://www.samarins.com/glossary/sohc_engine1.gif OHC или SOHC http://www.samarins.com/images/engine_animation6b.gifDOHC Е добре де Тошко съгласен съм с теб, но при мен в случая е 16V SOHC, а на снимката по - горе за OHC, SOHC са дадени само 8 клапана ?! Интересно при мен какъв е случая и как така един вал минава и обслужва всичките 4 клапана (всмуквателни и изпускателни) на един цилиндър ?! Редактирано 22 юни 2011 от cpurage Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 С кобилици Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 Ето ти глава оборудвана с 16 клапана и един разпр. вал. http://img185.imageshack.us/img185/3521/expo24sohc.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 ... а има и DOHC с кобилици :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 Що да няма, бре, да не да предпочиташ хидравличните повдигачи Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
naso Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 Що да няма, бре, да не да предпочиташ хидравличните повдигачи Ох, да не чувам за повдигачи - днеска спирам на сетофара и нещо под предния капак чух че цъка като це -ка ключе и при подаване на газ ту се забързва, ту изчезва :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 23 юни 2011 Сподели Публикувано 23 юни 2011 Да ти кажа не е лесно да си го представиш - DOHC с кобилици, но има VW VR6 и W12 :icon_doh: http://wikicars.org/images/en/6/67/W12cutaway.jpghttp://www.autozine.org/technical_school/engine/vr6_valve_gear2.jpg http://www.autozine.org/technical_school/engine/tech_engine_packaging.htmhttp://wikicars.org/en/W12_engine Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.