aga Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 (редакция) %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif Сега, друг е въпросът, че наистина на човек може да му трябва голяма кола - семейство, багаж и т.н... Тогава може и ван да си вземе, и джип и пр. Но аз исках да констатирам масовата тенденция при избор на кола - нека да е голяма, да има всичко, че да не ми се смеят комшиите :DЗа града, безспорен фаворит е малката кола, а аз имам афинитет към малките неща по принцип - малка кола, малко жилище, малък лаптоп... големите неща при мен се броят на едната ми ръка :D Едно семейство с 2 деца спокойно се вози в Колт... Има място за малък сак отзад между седалките, за детска количка голяма сгъваема в багажника или голям куфар... Не е тясно, а дори е по-широко като усещане от... Галант... анатема! Ето Колт 1.1 например в крайна сметка не е лоша кола. Най-якият 3 цилиндров мотор в класа, цели 75 коня, в състояние е, с много условия, да даде разход 4.5 литра със 70км/ч. Старт-стоп системата е пълен булшит. Работи само при определени условия и тя. Смешното е, че мога да си паля колата в този режим от... копчето на климатика :) Колата гори под 6 литра докъм 100км/ч след което ако настъпиш педала с 5 мм за да стане 130км/ч и разхода става 8...9... 12 на сто! Но ако се осредни, е към 6 литра ако се съобразиш с факта че е такава. Писах ли някъде - вдига 170км/ч!!!За какво са ми 6 цилиндъра, като 3 вършат същата работа A на звук как го вади - все едно бормашина в ударен режим за бетон, но при висока скорост утихва. От малките колици тази кефи най-много. Удивително добре за 3 цилиндрова. А знаете ли, че БМВ правят нови 3 цилиндрови мотори които ще си пробиват път дори в тройките? Ама това чак към 2016-18 ще стане. Но се работи по въпроса. Срам, не срам... Редактирано 11 април 2012 от aga Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 :senile: :senile:Такива колички са за сина ми вече....... :senile:Бегай да си играеш с тях..... :P Шегувам се .......... :D Сега сериозно, като покараш известно време голяма кола, ще си променишш мнението....... B) Има красиви модели на колт, може да му купиш на синчето да си джитка из апартамента :PЩо се отнася до големите коли, не е като да не съм карал Пламене, не изпадай в заблуда Карал съм големи лимузини, карал съм пикапи, карал съм малък камион дори... Всяко си има някакви удобства, въпроса е в това кое е най-практично и кое мога да издържам. Не е идеята да имам лансър с 18 цола джанти, и да карам с гуми тип слик защото нямам пари за нови. Всеки си знае джоба... Като карах една вагонетка, ми се е случвало да ме спират на улицата и да ми дават пари да преместя багаж, и това е екстра нали . Не знам при вас как е, но тук във Варна като карам по улиците, виждам над 90% от колите само със един човек вътре.. обаче масово качени в големи кораби, доста от тях с големи мотори...и защо? при по-голямата част от тях наистина е грандомания... Аз пък ще ти кажа, че има много случаи на хора преминали от голямата, към малката кола точно заради практичността и удобствата и в града и значително по-евтината и подръжка. Не била удобна за извън града... Ние на шипково дойдохме 4 човека с багаж и никой не се оплака да му е тясно. Голямата кола е оправдана ако е една в семейство или ако се кара по често извън града...ако например вашите живеят на село на 200 км и ходиш през уикенд да ги видиш... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sleepless Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 .......ама ще гори пържоли......... :D :D :D лошо, не ям пържоли и производните им... :D Хахахаха, предлагам бартер Преди 2 седмици го обслужих, смазано, гресирано, а ако държиш - мога да сменя и гумите, но само срещу доплащане от твоя страна :D ок, ще ти пиша на ЛС да се разберем Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nekro Публикувано 11 април 2012 Автор Сподели Публикувано 11 април 2012 Едно семейство с 2 деца спокойно се вози в Колт... Има място за малък сак отзад между седалките, за детска количка голяма сгъваема в багажника или голям куфар... Не е тясно, а дори е по-широко като усещане от... Галант... анатема! Ето Колт 1.1 например в крайна сметка не е лоша кола. Най-якият 3 цилиндров мотор в класа, цели 75 коня, в състояние е, с много условия, да даде разход 4.5 литра със 70км/ч. Старт-стоп системата е пълен булшит. Работи само при определени условия и тя. Смешното е, че мога да си паля колата в този режим от... копчето на климатика :) Колата гори под 6 литра докъм 100км/ч след което ако настъпиш педала с 5 мм за да стане 130км/ч и разхода става 8...9... 12 на сто! Но ако се осредни, е към 6 литра ако се съобразиш с факта че е такава. Писах ли някъде - вдига 170км/ч!!!За какво са ми 6 цилиндъра, като 3 вършат същата работа A на звук как го вади - все едно бормашина в ударен режим за бетон, но при висока скорост утихва. От малките колици тази кефи най-много. Удивително добре за 3 цилиндрова. А знаете ли, че БМВ правят нови 3 цилиндрови мотори които ще си пробиват път дори в тройките? Ама това чак към 2016-18 ще стане. Но се работи по въпроса. Срам, не срам... Извинявай колега, ама и аз имам колт. Семейство с две деца може да се вози комфортно само от вкъщи до училище и обратно. Не знам как ще събереш багаж за 4 човека, макар и 2 да са деца, ако тръгнеш някъде за 1 седмица в само един куфар. Да не говорим като се натовариш така, пробвай тогава да изпреварваш по баири и да вдигаш 170.Моя колт, за 5 години откакто съм го купил, средния разход според компютъра е 6.5. Мотора е бензин 1.3.За града е идеална. Обаче съм минавал и по над 1000 км на ден с нея. Не знам как ще се чувствам в лансера, но в колта определено си е уморително.Ако можех бих си оставил колта да си го карам градско и да си взема нещо по-голямо за големи разстояния. Ама не мога да поддържам две коли и всяка една да стои в гаража през половината време. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 Абе, тука модератори няма ли? Какво е заглавието на темата и какво ние изписахме? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 (редакция) Абе, тука модератори няма ли? Какво е заглавието на темата и какво ние изписахме? Ми идва ни мерак да си пишем, и то хубави неща и то за Мицубиши. Тя темата е толкова тривиална и полемична, че няма накъде. Трябват си нови по-интересни теми: Кеш vs Лизинг vs ЗаемТотални разходи (кеш аут тотал) на даден моделМалка vs Голяма"Коя кола наистина ми е необходима" дизел или бензин е една безкрайно тъпа тема Редактирано 11 април 2012 от aga Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 (редакция) Лизинг - Вземаш една кола, а плащаш една и четварт, но ако нямаш пари за лизинга губиш колата и вноските, които си направил.Заем от банка - Вземаш една кола, а плащаш една и половина или две сморед периода на заема.Така е в България - лизин под 6% няма и заема от банка за повече от 5 години си е воденичен камък на врата. Ако не ти е дебел врата може само да те удави.Аga пише 5% ми е лизинга. Да ама на година. За 4 години става 20%, ако не и повече. Не ми се смята сложна лихва и не претендирам за точност.В България като вземеш заем от банка - 10 000 лв. за 8 години, после връщаш към 14-15 хиляди. Ако е за 10 години може и да го върнеш двойно.В Европа банките дават заеми на 4-5 % , а в България ако вземеш заем под 9% радостта ти ще е кратка, защото след няколко месеца ще я вдигнат на 10.5-11%. Редактирано 11 април 2012 от Николай Николов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dimon Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 Ми идва ни мерак да си пишем, и то хубави неща и то за Мицубиши. Тя темата е толкова тривиална и полемична, че няма накъде. Трябват си нови по-интересни теми: Кеш vs Лизинг vs ЗаемТотални разходи (кеш аут тотал) на даден моделМалка vs Голяма"Коя кола наистина ми е необходима" дизел или бензин е една безкрайно тъпа темаКъде са наистина модераторите? Тя, темата беше Lancer - бензин/дизел, МТ/CVT? Ако ти е тъпа не пиши. Но пък така разбрахме, че BMW на лизинг е най-добрия и правилен вариант. Браво на умните, направили такъв избор! Не е необходимо повече да ни открехваш, колко сме се объркали с избора да си купим ново Митсубиши. Форума тук е за Лансер. Нека, ние заблудилите се да си споделяме мнението относно нашите автомобили. А ти, ако искаш отвори тема за най-добрия избор, направен от тебе и на когото му е интересно да чете. Моля те, не ни натоварвай повече. Добре, сподели за избора си, разбрахме те, но защо упорито продължаваш да ни убеждаваш в правотата ти. Още повече не виждам някой сериозно да спори с тебе. Сполай ти за акъла! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 Къде са наистина модераторите? Тя, темата беше Lancer - бензин/дизел, МТ/CVT? Ако ти е тъпа не пиши. Но пък така разбрахме, че BMW на лизинг е най-добрия и правилен вариант. Браво на умните, направили такъв избор! Не е необходимо повече да ни открехваш, колко сме се объркали с избора да си купим ново Митсубиши. Форума тук е за Лансер. Нека, ние заблудилите се да си споделяме мнението относно нашите автомобили. А ти, ако искаш отвори тема за най-добрия избор, направен от тебе и на когото му е интересно да чете. Моля те, не ни натоварвай повече. Добре, сподели за избора си, разбрахме те, но защо упорито продължаваш да ни убеждаваш в правотата ти. Още повече не виждам някой сериозно да спори с тебе. Сполай ти за акъла! Интересното е, че другите спорят с мен, подиграват се с избора ми, обиждат дори, правят психоанализа, ... сякаш аз съм виновен за това че една кола е такава или онакава! Даже обяснявам че колата на практика не е моя и че съм я наел един вид, то се почнаха егати нападките. Даже не знам какво толкова се е случило. Убеждават те, че изборът ти, за който само ти си си отговорен, е селски, комплекси, била трошка, уххаха, оххаха, боклук... ами това се характеризира с една дума - ПРОСТОТИЯ. Аз да съм казал нещо лошо за Мицубиши което да е от зоната на фолклора - не, писал съм че е ПО–скъпо гаранционно обслужване от еди какво си (тук влизат цял друг куп марки, кои хубави кои не), че имат лоши спирачки, че губят цена доста, че дилърите поне при мен са дървета, и така. Нещо измислено? Не, добре познати факти. Също съм споменал че нямам опит с новата кола, марка, финансиране и прочие. Егати много сте зле именно тези които нападате човек просто заради едно изделие, което не е нищо повече от донмакинска вещ като хладилник и пералня. за какво си губя и аз времето... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 11 април 2012 Admin Сподели Публикувано 11 април 2012 Няма смисъл от нагнетяване на напрежението!Никой не печели от това.Само се изострят колегите и се създават отрицателни настроения.Всеки форум си има феновете.Излишно е да се влиза в друг форум и да се обяснява за друга марка.Все дано да влезне някой във форума на БМВ и да обяснява за Лансер.Темата веднага ще бъде заключена.Рядко има толкова толерантни форуми.Нека се пише по темата. Тя и без това се опсами достатъчно. Това е форум на Мицубиши, а не общ за автомобили от всички марки.За това - стига вече! :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 (редакция) %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifИзвинявайте пак за офтопика... оф-оф-оф :DМисля, че този коментар ще ми е последния в тази тема, и без туй ѝ загубихме началото...Колега Ага, не се впрягай толкоз - хора всякакви... На мен лично ми беше интересно да ти чета коментарите - все пак представят един по-различен поглед на нещата. Вярно, че не им беше мястото в темата, но хората с офф-топика станахме много, поне си начесохме езиците и пръстите...И да сложа тапата отново в бутилката, ще се опитам да умиротворя ситуацията, като финализирам обобщавайки:1. Стана ясно, че това колко е изгоден лизинга, зависи много в коя държава живееш...2. Каква кола ще си купиш, зависи колко е изгоден лизинга (ако си решил с лизинг)3. Марката кола е най-евтина за обслужване ако е домашно производство - Италия - италянска кола, Япония - японска кола (това е мое мнение и най-вече важи за кола на старо)...4. Също стана ясно, че CVT е много яко, обслужването не е скъпо...5. Дизел или бензин - вечния въпрос, мен много не ми стана ясно от темата, но май авторът ѝ вече е решил, че ще е бензин Поздрави от мен, ще се чуем в друга тема ;) Редактирано 11 април 2012 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dimon Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 Интересното е, че другите спорят с мен, подиграват се с избора ми, обиждат дори, правят психоанализа, ... сякаш аз съм виновен за това че една кола е такава или онакава! Даже обяснявам че колата на практика не е моя и че съм я наел един вид, то се почнаха егати нападките. Даже не знам какво толкова се е случило. Убеждават те, че изборът ти, за който само ти си си отговорен, е селски, комплекси, била трошка, уххаха, оххаха, боклук... ами това се характеризира с една дума - ПРОСТОТИЯ. Аз да съм казал нещо лошо за Мицубиши което да е от зоната на фолклора - не, писал съм че е ПО–скъпо гаранционно обслужване от еди какво си (тук влизат цял друг куп марки, кои хубави кои не), че имат лоши спирачки, че губят цена доста, че дилърите поне при мен са дървета, и така. Нещо измислено? Не, добре познати факти. Също съм споменал че нямам опит с новата кола, марка, финансиране и прочие. Егати много сте зле именно тези които нападате човек просто заради едно изделие, което не е нищо повече от донмакинска вещ като хладилник и пералня. за какво си губя и аз времето... Е..., не се спираш бе човек. Разбрахме всичко това, благодаря че ни отвори разума. Никой не те обижда, поне аз не съм! БРАВО за избора ти. И ако имаш да казваш нещо по темата Лансер бензин/дизел, CVT/МТ - пиши, ако не - иди пий една студена вода, успокой се...съгласихме се с тебе. Ако искаш друга тема - отвори си. Хайде със здраве! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 (редакция) Аз имам галанти шестаци единия е с ръчна ск. кутия, другия е типтроник, трябва да кажа, че за в града няма по - голям кеф от автомата, още повече, че жената като седна за сефте на него и рече ТОВА Е МОЯТА КОЛА... :icon_clap: Като минуси изтъквам по - големия разход, особено градско и една идея по - бавното ускоряване. Без значение, че има ръчно управление на скоростите, няма я тази комуникация шофьор/машина, няма я тази рязкост, на която сме свикнали всички хора с ръчки, някакси се усеща че решенията ти минават през още нещо...Просто трябва да покараш известно време автоматика, за да разбереш за какво говоря. Но при все това на мене лично повече ми харесва авт. скоростна кутия. Надявам се съм бил полезен Редактирано 11 април 2012 от mmotors Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 (редакция) :mitsu-smiley: Темата стана от шарена по шарена, но и доста поучителна, както и да е за мен във всеки един пост има голяма част истина и нещо ново да се научи. Истинската истина е , че тя е различна за всеки един от нас, понеже сме толкова различни и самите ние и нашия начин по който приемаме нещата и начина по който живеем, изкарваме и харчим парите си. Вземам участие отново понеже пост номер 3 е мой и някак си нямаше как да не кажа нещо и аз.По темата Лансер бензин/дизел, CVT/МТ зависи от нуждите, средствата, и интересите на всеки индивид, и всеки сам най-добре ще реши какво ще кара, а това което е добро за един не е добро за друг, но да не забравяме че това което ни обединява точно тук и сега е именно: MITSUBISHI със неговите и положителни и отрицателни страни. :drinks: Редактирано 11 април 2012 от tonino_g3 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Атанас Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 MITSUBISHI със неговите и положителни и отрицателни страни. :drinks: :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 всеки сам най-добре ще реши какво ще кара, а това което е добро за един не е добро за друг Именно! Всеки има свой стил на каране, свои цветови усещания, свое мнение за красив дизайн и т.н.Като ме пита някой за колата му отговарям - "Ето ти ключа качи се и реши сам!"Затова нека всеки си прецени сам като се запише за тестово шофиране! Нека решението му бъде продиктувано от него самия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 Е..., не се спираш бе човек. Разбрахме всичко това, благодаря че ни отвори разума. Никой не те обижда, поне аз не съм! БРАВО за избора ти. И ако имаш да казваш нещо по темата Лансер бензин/дизел, CVT/МТ - пиши, ако не - иди пий една студена вода, успокой се...съгласихме се с тебе. Ако искаш друга тема - отвори си. Хайде със здраве! Aз не разбирам , какъв е проблема да се води нормален диалог, без да се казва на някого за какво и за кого е форума...че дори да се налага Светльо да се намесва и да пише подобни постове. Колегата Ага пише тук доста преди Лансер да се появи на бял свят и някой от вас дори и да си помислят ,че някога ще си купят подобна кола, също така имаше един от най-страхотните и почти нови Галанти във форума. Технически е доста грамотен и има какво да се научи от него, най-малкото ,че една различна гледна точка винаги е от полза. Нека да уважаваме мнението на другите, още повече , когато то не се натрапва по никакъв начин(прегледах внимателно темата) и да се придържаме към добрия тон. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Afonya Публикувано 11 април 2012 Сподели Публикувано 11 април 2012 Аз също следя темата с голям интерес и основната причина за това е колегата аga. Не мога да проумея защо някой хора му казват да спре... това, че те не искат да се ограмотяват, не означава, че и другите не искаме. Ако не се лъжа, форумът има опция за скриване мненията на когото си пожелаем. Могат да използват нея, вместо да се дразнят на обективните му и ненатрапчиви мнения. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 12 април 2012 Сподели Публикувано 12 април 2012 Каквото и да си говорим/пишем става дума за пари! :rolleyes: Остава колегата aga да съдейства на някой с лизинга в Австрия, че тук условията уж примамливи, но с 20% първоначална вноска. Може би единственото положително е, че у нас смяна на консумативи е 300 лв., а там 300 Евро. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 12 април 2012 Сподели Публикувано 12 април 2012 Каквото и да си говорим/пишем става дума за пари! :rolleyes: Остава колегата aga да съдейства на някой с лизинга в Австрия, че тук условията уж примамливи, но с 20% първоначална вноска. Може би единственото положително е, че у нас смяна на консумативи е 300 лв., а там 300 Евро. :icon_hmm: Тука се казва, че се плащат само консумативите. Както и да го гледаме тука няма такива условия. %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifВ БГ нормално ли е лихвения процент за ипотечен кредит да е 11,5 % , а там за лизинг 5 % ? Живеем си в държава на абсурдите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 12 април 2012 Сподели Публикувано 12 април 2012 Каквото и да си говорим/пишем става дума за пари! :rolleyes: Остава колегата aga да съдейства на някой с лизинга в Австрия, че тук условията уж примамливи, но с 20% първоначална вноска. Може би единственото положително е, че у нас смяна на консумативи е 300 лв., а там 300 Евро. :icon_hmm: 390? на Колт.За 3 години гаранционно обслужване, това прави 12% от цената на автомобила. Изводите са за вас, но за мен изводът е, че автомобилът е по-скъп с 12%, или еднакво скъп с друг автомобил който е 0? гаранционно обслужване, но 12% по-скъп като начална цена. И нека позная - и по-добър. Т.е. евтиното излиза скъпо, класика. 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dino355 Публикувано 12 април 2012 Сподели Публикувано 12 април 2012 390? на Колт.За 3 години гаранционно обслужване, това прави 12% от цената на автомобила. Изводите са за вас, но за мен изводът е, че автомобилът е по-скъп с 12%, или еднакво скъп с друг автомобил който е 0? гаранционно обслужване, но 12% по-скъп като начална цена. И нека позная - и по-добър. Т.е. евтиното излиза скъпо, класика. Ще се опитам да вкарам малко яснота по обсъждания въпрос, защото си мисля, че е важен. Причината поради която не можете да стигнете до консенсус с колегата Аga, е че той говори за едно, а останалите за съвсем друго нещо, като и двете страни са съвършено прави за това, за което си мислят. Колегата говори за класически, използван в САЩ и в Европа от десетилетия, Договор за лизинг. Той е творение на немската облигационноправна доктрина и обслужва много важни икономически интреси в развитата, работеща пазарна икономика... Каквато българската не е. Останалите в същото време, говорите за съвършено различен вид договор, но в същото време единственият все още, който се предлага от вносителите на автомобили в България, от небанковите финансови институции и от банките, досежно автомобилите. Това, на което му викаме Договор за финансов лизинг и което всички, които са си купили коли по този начин, са били накарани да подпишат от съответната институция, е всъщност съвсем обикновен Договор за покупка на стока на изплащане. Тука го наричат Лизинг, но това е напълно погрешно. В превод от немски, Лизинг значи Наем. Предполагам, че се досещате вече какви са разликите. Ние тук изплащаме колата, ведно с ДДС-то върху цената й - платено в началото на договора наведнъж или на части за целия лизингов период. Когато срокът на договора изтече, собствеността върху стоката (автомобила) се прехвърля, защото стойността й е изцяло заплатена от лизингополучателя, ведно с ДДС-то и с лихва. При класическия Договор за лизинг, това не се случва. При него, ако става дума за коли, единият актив (старата кола) се връща на лизингодателя - нейният собственик, и се поставя въпрос за сключване на нов Договор за лизинг на друга кола (нова). Компанията си продава за собствена сметка стария актив. Ето защо, при Договора за лизинг, става дума за несравнимо по-малки месечни вноски и много изгодни условия. Реално, като се съберат сумите по вноските, сборът им не е равен на пълната стойност на актива, а е по-малък от него. Това е така, защото собствеността върху колата не е прехвърлена и лизингодателят може да се разпореди с нея, като я продаде и спечели от тази продажба. Като се събере онова, което лизингодателят е получил от лизингополучателя по Договора за лизинг с онова, което ще спечели компанията от продажбата или от друг вид разпореждане с колата след края на лизинга, се получава сума, надвишаваща в повечето случаи продажната цена на автомобила. Така имаме налице един от малкото познати договори, при които и двете страни по него, са еднакво удовлетворени. Човекът, който е карал пет години нова кола, но който не е платил пълната й стойност по ценова листа и компанията, която въпреки това, е получила повече от пълната стойност на актива. Това е възможно, допустимо, но най-вече изгодно, защото общ принцип в счетоводството е, че настъпва пълна амортизация на един актив и съответно балансовата му стойност става 0 след изтичането на 5 години от придобиването му (първата регистрация). На практика обаче, този актив струва доста пари на свободния пазар и след изтичането на тези 5 години, като в същото време лизингополучателят няма основания да претендира тази стойност, защото на нея би имал право само ако е платил изцяло стойността на актива. Затова, този договор позволява гаранционни условия, които Аga описва и сметките и разсъжденията му са правилни. Компанията има интерес да предостави такива условия, защото всъщност по този начин пази своята собственост и си гарантира по-голяма печалба след окончателното разпореждане с нея чрез продажба например. Много често въпросната грижа обхваща и много изгодни застрахователни и други условия. Ето защо, когато при този договор, колата бъде открадната, рискът е за собственика - компанията. Тя не може да иска от лизингополучателя да продължи да плаща, щом вещта - предмет на договора, липсва. Затова - дава друга кола на лизингополучателя при условията на същия договор или договорът се прекратява. А застрахователят плаща обезщетението на компанията - собственик на застрахования актив. При Договора за покупка на стока на изплащане обаче, каквито реално са сключваните у нас договори, наричани погрешно Лизинг, когато колата бъде открадната или погине по друга причина напълно, купувачът трябва да продължи да плаща вноските си, защото застрахователят ще плати обезщетението на него, като се приспадне от сумата остатъка от вноските по договора, който към момента на плащане на обезщетението, не е бил платен на продавача. А плащането на вноските трябва да продължи докато трае производството срещу неизвестен извършител, защото от юридическа гл.т., активът може да бъде открит и върнат на купувача. Разбира се, много често, банките и небанковите финансови институции, които работят в България, злоупотребяват, като правят хибрид от двата описани договора, което вече трябва да бъде причина за нас да не сключваме договори с такива компании. Те правят компилация от изгодните за тях условия от Договора за лизинг и от Договора за покупка на стоки на изплащане. Поставят условия за застрахователна компания, за застрахователна стойност и премия, за техническо обслужване и т.н., осланяйки се на това, че по време на действие на договора, активът е все още техен. Подобни условия обаче нямат място в Договора за покупка на стоки на изплащане, докато са напълно нормални при Договора за лизинг. Ужас, стана ега ти лекцията! Дано да не съм Ви отегчил. 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 12 април 2012 Сподели Публикувано 12 април 2012 (редакция) Ще се опитам да вкарам малко яснота по обсъждания въпрос, защото си мисля, че е важен. Само да вметна, че има два под-вида лизинги от този тип. Единият е който колегата описа, колата никога не става твоя, наем. При другият лизинг с опция закупуване, след края на лизинговият период има 3 опции: 1. връщане на колата и прекратяване на задължения2. продължаване по друга лизингова схема на същия принцип с други условия и ограничения.3. изплащане на остатъчната сума с цел 100% собственост, вкл. и с частна продажба на автомобила на вторичния пазар докато е все още лизингов. Това обаче е безсмислено, защото цената на същата кола със същите параметри на вторичния пазар клони към остатъчната цена по лизингите от този тип. Т.е. с други думи, аз имам мотивация да продам колата по-скъпо след 4 години и да оставя за себе си разликата от продажната минус остатъчната цена. Но това трудно ще се случи, защото именно лизинговата остатъчна цена (базирана само върху финансови параметри) формира цената на вторичния пазар поради голямото предлагане от изтекли лизинги. Т.е. твърдението, че конкретната кола струваща 30 000 евро "поголовно" губи стойност и спада до 10 000 евро след 3 години поради фактори свързани със самата кола като продукт (би ем трабъл, боклук...), е грешно като логика, най-малкото. Именно фактът че даден автомобил се дава на лизинг със смешна фиксирана лихва от 5% (която банките не дават при кредит), говори за качествата на автомобила като стабилност на неговата стойност във времето. Колкото е по-гъвкава лизинговата схема (а при конкретната марка тя е уникално гъвкава), толкова по-голяма увереност има за това. Ниската лихва говори също за това, че лизингодателят не се опасява от нерентабилни разходи в рамките на лизинговия период и е уверен за очакваната остатъчна стойност, обявена в началото. И пак по същата логика, лизингодателят няма интерес да даде автомобил с високи разходи по сервизиране, голяма девалюация, на ниска и то фиксирана лихва, и да очаква реализация на вторичния пазар, и най-вече при вторичен лизинг на същата вече поовехтяла кола. Напротив, такъв автомобил се дава преди всичко с изгодни схеми за изплащане - 3 вноски за 3 години, по "5 евро на ден х 5 години" (да, и това го имаше...). Другото което е характерно, е ликвидиране на стария автопарк с даване на абсурдни според мен бай-бек намаления за предаване на старата ти кола срещу новата. Редактирано 12 април 2012 от aga Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 12 април 2012 Сподели Публикувано 12 април 2012 (редакция) Незнам Тошко що го спира тва CVT, след като това е едно чудесно решение. Автомат, ама не точно. Като електричка е. От 0 до 220 на една скорост, без превключване.Като цяло е доста добре наистина, но е пак до въпрос на стил на шофиране и усещания. На мен точно това ускорение като тролей не ми харесва и липсата на полусъединител също не успявам да я преодолея. Удобство си е спор няма, но аз обичам да шофирам и превключването на предавките не ми представлява трудност или тежест. Зимно време също ми е малко некомфортно при потегляне, а и по път със завои да свалиш една предавка или да държиш обороти , които сам преценяш си е съвсем различна тръпка и усещане за контрол над автомобила...Може всъщност да не съм "дорасъл" още за кола с автоматични скорости... :D Между другото понеже честичко разглеждам ралиартите и съм твърдо убеден ,че следващата ми кола ще е 2.0Т 4Х4 , като се колебая между няколко марки, та доста от щатските Лансер екземпляри са с CVT...Показателите наистина са много добри, само още някак си не мога да намеря в себе си отговора, защо трябва да е кола с добра динамика и задвижване и да е автомат ? ПРи тази кутия наистина ускорението е доста добро и плавно , но като че ли повече отива на атмосферен мотор и как ли ще е на турбо такъв където има лаг...? Отделно ако предавките могат да се индивидуализират и да ги подредиш точно като се ползва максимума на турбината, би се получило също доста добре...Тоест колата ще може да се къстъмизира доста, което си е положителен аспект. От друга страна ръчните скорости ми допадат повече... :icon_hmm: Да вземем малко да обърнем внимание на този момент от темата...Отделно до колко въртящ момент носи тази кутия в сравнение с ръчната също ми е интересно? Редактирано 12 април 2012 от todor Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 12 април 2012 Сподели Публикувано 12 април 2012 (редакция) Добре де Васко, как го преценяваш това по-хубаво ? Защо го повтаряш постояно и едва ли не , трябва да ти повярваме ? Звучи ми като някаква мантра, самовнушение един вид...Досега един технически обоснован пост не видях , защо Лансер е по- най-хубав ...По логиката на тънките сметки разбрахме, че е бил "най на далавера", но в дългосрочен план дали се оказва така или е както се опитва да обясни Ага още от самото начало ? Една кола освен всичките екстри и визия има и техническа част която технологично я обезпечава и понякога срещу малко по-висока цена получаваш много повече...Има фактори и като здравина и качество на материалите, сервизно обслужване и разходи свързани с това, следгаранционен сервиз, техническо обезпечение и подръжка след като изтече гаранцията, обезценяване за период и остатъчна стойност и т.н., т.е. една много голяма съвкупност от фактори, според които се определя до колко е добър един автомобил. Има и други фактори, като сегмент и клас, бил той застрахователен и данъчен ...това също определя покупката на нов автомобил. В БГ не е точно така, защото застраховките и данъците не са основен фактор, но по света е малко по различно. Отделно 4-5 години безплатен сервиз или разликата спрямо твоя автомобил слагаш ли ги в ценатта ? Тук Пежо имат оферта, "само сипвай гориво", 3 години не плащаш нито застраховки, нито данък, нито сервиз, и имаш и други екстри...Застраховката ти на месец е минимум 50 паунда и е според автомобила и годините без щети, като може да стигне до 100-150 и нагоре. Включи и другите разходи и го умножи по 36...Сумата става около 10-15 000 паунда...Да , но Пежо било по-скъпо от Мицубиши и т.н. , да но като теглиш чертата след 5 години дали е така ? Монетата винаги има две страни . Като цяло една кола я купуваш по финансови подбуди или защото ти е легнала на сърцето и емоциите надделяват над здравия разум...В темата има хора и от двете страни. Ага казва ,че е постъпил прагматично, ти твърдиш същото...двамата сте в различни държави и не виждам, защо някой си мисли че едва ли не , той се опитва да ни убеди колко БМВ е по-добрата кола...Абе Тоше, Вие с този Ага големи капацитети бе?Колегата КОЛАТА ЩЕ Я КАРА ТУК В БЪЛГАРИЯ.Престанете да ни обяснявате как било там в Австрия и Англия и кво можело.ТУКА Е БЪЛГАРИЯ !!! Решил е, че ще е Lancer човека и пита за мнения, дали да е дизелов или бензинов, дали да е M/T или CVT!За какви лизинги и за какви други коли му говорите????????????? Престанете с НЕ актуалните примери и цени в евро и паунди. Тук се пазарува с български левове.Като те дразни това мое твърдение, че по онова време е нямало по-добро за толкова пари, ми дай пример. Какво само ми изтъквате някакви глупави доводи за качество и сервизни разходи? Казваш монетата винаги има 2 страни, е в случая имаме 2 монеди дори.На едната страните са бензин и дизел, а на другата M/T и CVT.Набийте си го в главите и разсъжравайте по тези страни на монетите.Примери от Англия и Австрия тук в България не ни интересуват в конкретния случай. Кажи ми на кой от конкурентите цената за покупката и последващата потдръжката е по-евтина? Кажи ми конкретно! Имам достатъчно приятели и познати дето по онова време си купиха и карат(когато не са им в сервиза)коли от други марки. От както сме купили колите, те се спукаха да сменят разни неща(доста от които основни компоненти)по колите и да висят по сервизите. За този период, парите, които аз съм дал за потдръжка са равни на 1/3 от парите които те дадоха, като имай в предвид че те са още на едва по 60-80 000км.Говорите ми за дългосрочен план, разходи по потдръжката и обезценяване ОК. Давам пример:Mercedes C180 Kompresor 156hp автомат 2008г. Като нов базата беше 74 000лв, сега най ниската цена е 34 000лв или обезценяване над 50%.Lancer Sport Sedan 1.8 CVT 143hp 2008г. Като нов базата беше 39 000лв, сега най ниската цена е 21 500лв или обезценяване под 50%.За разходите по потдръжката на двете коли, примери мисля че няма нужда да давам!Да не говорим, че в така създалата се икономическа обстановка, хората които биха дали за кола 21 500лв, са в пъти повече от тези които са готови да броят 34 000лв. Така че да ми говориш и твърдиш за някакво набутване в дългосрочен план, е меко казано смешно и безпочвено.Много добре, дори прекалено добре съм пресметнал нещата преди да направя тази покупка.Недейте да изкарвате, че които сме си купили тази кола сме пълни глупаци. Редактирано 12 април 2012 от Vasil Sivkov-Noby Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.