Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

dino355

Потребител
  • От него общо

    96
  • Регистрация

  • Беше тук

  • Общо дни Първи

    2

dino355 беше най-активен на 24 октомври 2012

dino355 има най-харесвано съдържание!

Местоживеене

  • Град
    София

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    Mitsubishi Lancer Х

dino355's Постижения

Ентусиаст

Ентусиаст (6/14)

  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Начален Разговор
  • Първа Седмица
  • Един месец

Спечелени Значки

6

Репутация

  1. Наистина е много интересно да споделиш откъде ти е тази информация. Двигателят е един крайно неефективен агрегат, който консумира твърде много гориво за полезното действие, което предлага. Градско ще гори над 8 литра, може към 10 да отиде, не върви - въртящият му момент е 154 Нм, показателите от 0 - 100 и максимална скорост въобще няма какво да ги коментираме. Истината е, че не може да се "подобри" нещо, да не говорим пък да се подобри "много", чиято концепция е изначално сбъркана. Лансер Х, независимо от двигателя и годината на производство, във всяко отношение съответства на нивото на engineering-а в областта на автомобилостроенето от 80-те години на миналия век. Без да преувеличавам грам. Изключение прави единствено Evo, но само по отношение на двигател, окачване и спирачна система. Защото във всяко друго отношение и Evo-то си е един прост Лансер X (сглобен некачествено, от евтини части и предлаган на пазара срещу недопустимо висока цена).
  2. dino355

    Масло и гориво за Lancer 2008

    Идеята на тази очевидно е да се използва непрекъснато, а не еднократно, както в случая с повечето добавки, които се продават по бензиностанции, хипермаркети и т.н. Разбира се, ако и тази я пуснат в разфасовка за един резервоар от 50 - 70 литра, със сигурност цената няма да е тази, която излиза, като си вземеш литър. Обяснението е просто - фирмата е американска. Там дизел в туристически автомобили почти няма. Но... за това пък има огромни камиони, които са именно дизелови. За тях главно е предназначено и производството на Bardahl. Сещаш се колко е вместимостта на резервоара на един влекач Mack, който тегли автокомпозиция из цяла Америка.
  3. dino355

    Масло и гориво за Lancer 2008

    Освен хубаво да му стане... Друго не виждам какво може да му стане - добавката повишава леко цетановото число, редуцира серното съдържание и отработените газове... Би трябвало да оптимизира и работата на филтъра. Но... ако влезеш в сайта на Prospeed и погледнеш подробния каталог на Bardahl, мисля че имаше разни неща и свързани с DPF-а. Провери това, мисля че съм виждал... Но BDC със сигурност е показан и за третиране на автомобили с филтри.
  4. dino355

    Масло и гориво за Lancer 2008

    За съжаление, трябва... :icon_blush: А освен това, трябва да зареждаш, когато останеш на резерва и пълен резервоар, защото иначе пресмятането на концентрацията става много трудно. Тя е дадена по следния начин: през зимата 2 литра добавка на 1000 литра гориво, което по тройното просто правило, прави на 60 литра (колкото са нашите резервоари - 59 точно), точно 120 мл. добавка, т.е. 4 капачки по 30 мл. всяка. През лятото е наполовина - 1 литър на 1000 литра дизел. Ако дозареждаш или не пълниш резервоара догоре, изчислението става почти невъзможно, освен че трябва да смяташ при всяко зареждане съобразно колко зареждаш и колко нафта с добавка имаш в резервоара. Иначе е много просто - взимаш си една пластмасова бутилка от минерална вода, отброяваш в нея 4 капачки от добавката (през зимата), респ. 2 капачки (през лятото), затваряш я хубаво, поставяш си я в багажника и като ти светне резервата, отиваш на бензиностанцията, сипваш първо добавката, после пълниш резервоара догоре с нафта. Това се налага, защото иначе не можеш да я разбъркаш равномерно. Затова се сипва на почти празен резервоар и докато го допълваш с гориво, струята разбърква всичко равномерно. Това е, резервоарите ни са удобни, не ти трябва нито фуния, нито нищо... Много е просто. После си приготвяш пак шишенцето, оставяш си го в багажника и така... до следващия път.
  5. dino355

    Масло и гориво за Lancer 2008

    Във връзка с темата, да предложа на всички колеги с дизелови автомобили... далеч не само Лансер, но и на тези с Лансер, целогодишно обработване на нафтата с добавка Bardahl BDC ( http://www.prospeed.bg/bg/product/5192/0 ). За Лансер X 2.0 DI-D конкретно, на един резервоар от 60 литра, се слагат 4 капачки от добавката през зимата и по 2 капачки през лятото. От месец и половина ползвам добавката - резултатът е уникален! След около 2 резервоара, двигателят утихна и започна да работи някак по-равномерно и меко (разбира се, това се усеща при работа на място, при ускорение не се долавя), консумацията леко спадна и т.н. Но, най-важното е, че въпросната добавка представлява цялостна грижа за горивната система - погледнете си описанието в линка - а наред с това, през зимата, осигурява превъзходни качества на нафтата до -20 градуса - уникален продукт, конкретно показания Bardahl BDC. Доколкото разбрах, Prospееd са официален представител. В каталога им има всякакви продукти, вкл. и за бензинови автомобили. Не намерих в нета нито един негативен коментар за марката и продуктите й, вкл. в чуждестранни форуми. Много яка марка - made in USA.
  6. dino355

    Lancer 2008

    Просто казвам, че не може да се изпреварва със 140 винаги. Има моменти, в които, съобразявайки пътната обстановка и поведението на останалите участници в движението, както предвижда законът, че трябва да се прави - като караш със 120 и не искаш да изпреварваш с повече от 140 и виждаш, че в лявото платно се движи автомобил, който би те застигнал при тази скорост преди да си приключил изпреварването - не предприемаш изпреварване, а отнемаш от скоростта си, изчакваш другата кола и тогава изпреварваш или... изпреварваш с повече от 140. Това е! Не философстваш за максимално допустимата скорост на магистрала, щото някоя S класа, GL, А8 или друго от този тип, което се движи в този момент с 200, така ше те лепне с фалшивия Лансер, че не можеш да се събереш покрай пътя... Колкото повече време прекарваме по пътищата, толкова по-голям е рискът да пострадаме в ПТП-вие. Затова карам бързо и изчезвам от пътя!
  7. dino355

    Lancer 2008

    :icon_thumbup: :icon_thumbup: :icon_thumbup: :icon_clap: :icon_clap: :icon_clap: Точно така карат - много бавно и много опасно!!! А по магистралата... майко мила!!! Между 90 и 130, силно в ляво и с пълно нехаене за заобикалящата ги действителност. Един ден си казах: "Ей, те масово карат така. Сигурно е адски икономично. А моята кола, както е дизелова, ако карам като тях, сигурно изобщо ще спре да гори нафта. Викам си, ще пробвам..." И тръгвам - на 6-та със 110км.ч. :icon_doh: Издържах точно 10 минути през които щях да катастрофирам точно 10 пъти. Страшна драма - светиш им, свириш им, резултат няма! Само по-зле може да стане... ако нещо се притеснят например и може да забъркат нещо ужасяващо драматично... И всичко това, за да се спестят едни 5 лева за 100 км. път. Без никой да се замисля, че най-опасно е да се кара със 130 в индийска нишка през пет метра дистанция... Хора, скоростта държи съзнанието будно, сетивата - заострени, концентрацията - 150%. Не пестете по пътя и не мислете за консумацията на колата, мислете за пътя и за сигурността си. Ако ви идва скъпо да зареждате колата с гориво, повярвайте ми, скъпо ви е въобще да се придвижвате с кола, каквато и да е тя! Що се отнася до спора "бензин-дизел" - няма такъв спор! Това е маркетингов трик! Така че да купува човека Лансера 1,5 щом го е решил и да го кара както трябва без да мисли глупости за разход, газови бутилки и тем подобни глупости!
  8. dino355

    Кори под двигателя?

    Моят Лансер Спортбек е 2.0 DI-D, демек дизеловия, с двигател на VW, и има кори под двигателния отсек. Под почти целия двигателен отсек има нек`ви пластмарии. Не е като цяла, плътно затваряща отвсякъде кора, но не е и като хич нищо да няма. Още като си купувах колата през 2010г. имаше възможност да се поръча метална защитна кора, като аксесоар. Вижте каталога с аксесоарите на Лансер, който е достъпен от официалния сайт на Балканстар - там тази кора е предвидена за всички двигатели. Каталогът е стар, което означава че този аксесоар се предлага отдавна. Но фабрично, някакво подобие на пластмасови кори имаше само за 1.5 в по-малка и за 2.0 DI-D двигателите, в по-голяма степен.
  9. dino355

    Лайсна на покрива Lancer X

    В интерес на истината... няма детайл, който да няма... поне такъв ход... Вижте си пластмасите вътре в купето и главно по праговете... Ей сега разбрах що всички дилъри нямат проблем с тест-драйва. Щото за един тест-драйв нищо не можеш да разбереш. Или ако разбереш нещо, то ще е не повече от 10% от върха на айсберга. Всичко ти се струва, че се дължи на това, че не си свикнал с колата. Много се надявам тия просто да са се отказали от автопроизводството и затова драматично да са прецакали качеството в последните десет години. Щото... ако това е световният еталон за качество и надеждност на новите автомобили, тръгвам с велосипед...
  10. dino355

    Лайсна на покрива Lancer X

    А-а-а... Страшна работа! Но най-вече мъдро измислено от конструкторите. Господи, каква надеждност!!! :drinks:
  11. Вероятно се досещаш, че няма как "специалистите" от Warranty Direct да успеят да убедят във верността на класацията си... например Рангел, който, очевидно от постовете си, непрекъснато се занимава с колата си приблизително откакто я е купил... или от малко след това. Особено като се има предвид, че я наблюдава в непрекъснато сравнение с друг нов автомобил - Хюндай Санта Фе, който изобщо липсва в тази класация като модел. Разбира се, можем да приемем неговият случай за частен, защото действително, поне във форума, друг не е споделял чак такива проблеми с дизеловия Лансер Х, като изобщо не включвам тук въпросът за спирачките. От друга страна, "надежден" автомобил въобще не е тъждествено понятие на "хубав" автомобил. Ако забелязваш, в компанията на Лансер Х в тази класация, са единствено автомобили от несравнимо по-нисък клас, даже мисля от най-ниския клас - малки градски колички на стойност под 20 хил. лева. Изключение прави само Маздата, която също е малка и проста количка, само дето се води спортно кабрио. Което общо взето потвърждава всичко казано за качествата на Лансер Х. Кола на стойност между 30 и 50 хил. лева, на нивото на Дачия за 18 хил. лева, Тойота Айго за 19 хил. лева, Опел за 21 хил. лева и т.н. Простите коли са общо взето надеждни... защото са прости, в тях по принцип няма почти нищо съществено и ново, което да прави проблеми. Това обаче изобщо не означава, че са качествени и радващи сетивата. Те са просто едни стари и изпробвани МПС-ва. Дали Лансер Х спира "зверски"??? Хм... да, Еволюшън спира така... Но останалите :help:
  12. Нищо такова няма. Просто си е така конструктивно колата. За първи път чувам съвременен автомобил с мощност от 140 к.с., при това с ултра тежък дизелов двигател, да е оборудван с толкова малък диаметър дискове и с еднобутални спирачни апарати. Просто "евтинджос" изработка на всичко! Евтини дискове, евтини спирачни апарати, евтино... Хората отдавна са го казали - имаме хубави, имаме и евтини... Жалкото в случая е, че когато колата се появи на пазара, хич не беше евтина... Онзи ден един приятел си купи Тойта Корола 2008г. на 100 хил. км.... за 18 хил. лева. Като седнах в тая кочина... абе няма какво да говорим... Тоя мит за качествените японски коли от къде дойде... ако мога да разбера...
  13. Санта фе-то е нова кола, нов модел. Какво да кажа, като не съм имал подобен, изобщо някакъв проблем със спирачките на Е36, да не говорим за тези на Алфа 156 - коли по на над 11 години, модели отпреди 1997г., с дискове с по 1,5 мм. ръб и 1/2 накладки?! Спираха, особено Алфата, като свръхскоростен влак - без вибрация и безкомпромисно, независимо от скоростта. Виждал съм ги червени! Студени, топли - 36 метра от 100 до 0! Точка. Спирачките на настоящия ми Лансер, модел 2009г., към момента на 53 хил.км. и по-малко от 3 години, са аналогични на спирачките на първата ми кола, която карах преди повече от десетилетие вече и която си купих, когато беше на 11 години - Пежо 405 с 1,6 литров мотор с 90 к.с. Колата беше без АБС и с барабанни задни спирачки. Това е единствената спирачна система, която мога да нарека аналогична на тази на "новия ми Лансер", който НЕ Е 1,6 литра, и който НЕ Е 90 к.с., а 140 и който има максимална скорост от над 200 км.ч., а не 185, както Пежото... Така че, не знам... Дачията криви ли дисковете???
  14. Може, може... Тези, които предлагат са стандартни за модела. Т.е. със същия диаметър, дебелина и т.н., като оригиналните... От високия си клас ЕВС не предлагат изобщо дискове за Лансер Х. И как биха могли, размерът им е 276 мм. Не се сещам за автомобил в същия клас с идентична мощност - около 140-150 к.с., който да има по-малки предни дискове... Близо 1500 кг. кола, на която 80% от масата е изсипана върху предния мост...???
  15. Не мисля, че ще откриете технически проблем по спирачките. В смисъл на повреда. Спирачната система на тази кола, като цяло може да се квалифицира като "техническо недоразумение", граничещо с криминално деяние. Недопустимо е да направиш автомобил, който да може с лекота да се движи с 200 км.ч., а да му поставиш спирачна система, адекватна на автомобил с мощност от не повече от 70 к.с., чиято максимална скорост да не е повече от 160 км.ч. Защото истината е, че точно това са направили "гениалните японци"!!! А лично аз не съм напълно убеден кое е по-важно - двигателят или водимостта и спирачките. Не, убеден съм - второто е по-важно! С тази кола станах майстор на скоростното каране без употреба на спирачки. Научих се как да си пазя спирачките. Страшна драма! Стърженето, за което говориш... и при мен се получава понякога. Това обаче не е стържене, както си се изразил, а е пак вибрация, но по-късо вълнова, която идва от задните, изкривени дискове. Случва се по-рядко, защото по принцип колата рядко ползва активно задните спирачки при спиране. Те взимат активно отношение при задържането на колата в три случая - при рязко, аварийно спиране до 0 от сравнително висока скорост, при агресивно спиране от много висока скорост, напр. от 180 до 90 км.ч. или при сравнително агресивно спиране при натоварен отзад автомобил, например с пътници и багаж. В останалите случаи, задните спирачки нямат решаващо значение за задържането на автомобила. Затова и те се нагряват до толкова, че да се изкривят, значително по-рядко. Когато обаче това се случи, например при здраво магистрално каране със скорости над 170 км. ч., тъй като задните дискове не само имат по-малък диаметър, но и контактната им площ е по-тясна, кривините, които се получават са по-къси. Така, при рязкото натискате на спирачката, се получават вибрации, придружени и от звук, подобен на стържене - р-р-р-р-р-р-р-р-р-р. Което може лесно да бъде объркано със стържене. Проблемът ще се реши със смяна на дисковете, например ето с тези: http://www.ebcbrakes.bg/products.php?pid=99278, съчетани с такива накладки: http://www.ebcbrakes.bg/products.php?pid=20928. Марката предлага и значително по-добри performance дискове, които са надупчени и нарязани и които съм виждал как подобряват спирачното представяне на BMW 335i с 30% в сравнение с оригиналните, без абсолютно никаква друга намеса по спирачната система. Но те не се предлагат за Лансер Х. Та подмяната на спирачните дискове с посочените или пък с някакви други читави дискове, ще реши въпроса с изкривяването, но той съвсем не е единственият проблем на спирачната система на колата. Истината е, че тя абсолютно цялата трябва да се смени, но това е финансово неоправдано мероприятие...
×
×
  • Създаване...