Премини към съдържание

За новите коли и автомивките


Препоръчано мнение

Колеги в голяма диалема съм.Искам колата да ми е винаги чиста.

Автомивките са три вида:

1/Безконтактно миене

+при миенето не се осъществява физически контакт с боята и така не се получават драскотини

-при системна употреба хрома потъмнява а боята става матова

2/С паростуйка и гъба

+хрома не потъмнява и боята не става матова

-получават се гадни драскотини от песъчинките които се задържат в гъбата и от това следва че поне два пъти в годината трябва да я пастирам

3/Автоматични четки

+става най вързо,хрома не потъмнява и боята не става матова

-заради такова миене на Бенца сега ще пребоядисвам цялата лява страна

Е колеги дайте съвет как да си мием колите за да им се радваме на хубавия външен вид.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На двора пред къщата, с маркуч с течаща вода без голямо налягане и много мека четка. Остава любов и старание да вложиш и се получава чудесен резултат! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих от метро водоструйка KERCHER за 120 лв и съм много доволен...Събарям калта с нея, след това я сапонисвам, после изплаквам и накрая с гидирията подсушавам...Сичко както казва колегата е с много любов и го правя през ден...Имам специален парцал в колата който вадя само щом видя прах и забърсвам...Абе болестно състояние :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама че маняци сте се събрали тук! (Дано жената не я види тази тема :icon_box: )

Днес открих нещо интересно. На една бензиностанция си пускаш стотинки и си миеш колата със струя. Трябва да ви кажа, че по-добре измита не е била. Не за друго, ами няма старание в автомивкаджиите. Не пречи да платиш същата сума, ама каква полза, като те е яд после. Затова - открих къде и как да си мия колата. И само със струя. (то не, че е хромирана, де)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да си повредиш лака- не може да избегнеш! Та дори и като я караш! Така че мий я и пастирай!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както е писал rosko вече има много автомивки, които са на самообслужване - има всичко, не само пароструйка... можеш да използваш препарати, прахосмукачки, гъби, пяна, сушене... дори има специално яке, с което да не се намокриш или изцапаш. Такава откриха в моя квартал на 5 мин от блока... голяма благодат е, пък и освен това работи 24 часа - можеш и в 3 през нощта да отидеш... а ако си достатъчно експедитивен, може да ти излезе и по-евтино.

 

P.S> Аз имам друг проблем на автомивките с четки... късат най-различни неща от колата, които не са залепени здраво... като например лайсни, емблеми и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе, аз нещо не съм им фен на тези със самообслужването :icon_hmm: Пробвах няколко пъти, ама все остава боклук, който като изсъхне, си личи кофти. Отидох на една нормална автомивка до КАТ и останах много доволен. Само няколко лева отгоре, но я изчистиха отлично пичовете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
Аз си купих от метро водоструйка KERCHER за 120 лв и съм много доволен...Събарям калта с нея, след това я сапонисвам, после изплаквам и накрая с гидирията подсушавам...Сичко както казва колегата е с много любов и го правя през ден...Имам специален парцал в колата който вадя само щом видя прах и забърсвам...Абе болестно състояние :D

 

 

Колега, страшно благодаря за подсказката! :icon_thumbup: И аз в събота си купих такова... много съм доволен. Сега ще мога да си пера и килимите :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, страшно благодаря за подсказката! :icon_thumbup: И аз в събота си купих такова... много съм доволен. Сега ще мога да си пера и килимите :icon_dance:

 

Колеги, само един малък коментар - прекаленото забърсване на прах неминуемо оставя микро драскотини по лака. В началото те не се виждат, но след време, незабележимо, повърхността губи гланц особено след 2-3 години като поизсъхне лака, износването му се ускорява изведнъж. Затова, според мен честа пароструйка с чиста вода без търкане е един оптимален компромис. Няма смисъл лакът да е перфектно, огледално измит (това става с гъба, шампоан и т.н.). Това му лъскаво състояние трае половин час на път, особено в София не виждам никакъв смисъл, с този прах... А процесът на измиване само съкращава живота на покритието... Мисълта ми е, по-добре 80% измита кола, с малко останали петна от водата и прах, отколкото матиран лак от търкане. Целта на измиването е да махне дебелия слой мръсно, това е много важно защото мръсното се набива и скапва повърхностите, и при евентуален контакт с боята - драскане по нея с пръст например, минаващи хора които си допират чанти и т.н., остават следи, а при чиста кола няма следи. Затова мисля че пароструйката е достатъчна за ежедневието, а ако искаме да се изфукаме с колата някъде, се прилага процедурата с гъба и шампоанче. :D :D :D Но напълно разбирам мерака ви, и аз съм го боледувал това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Във връзка с темата имам едно запитване.

След поредната автомивка ми падан лъскавото защитно покритие,обаче 100 кинта за пастриане не ми се дават!!!Някой да ми препоръча някаква пастираща паста с добър ефект,ще съм му мноог благодарен!!!!

 

С Уважение,

С.Илиев

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата ага: Сигурно си прав, но пак повтарям, че парцалчето ми за прах е специално, супер меко и влакнсето (и не се пощи), подариха ми го за TFT-то, но аз смених предназначението му...Интересното е, че като обирам с него прахта се получава голямо чаткане (статично електричество) и с просто око се вижда как перфектно обира от където мине :)

Иначе водоструйката от метро си е голяяяяма работа, и се изразходва много по-малко вода от колкото просто с маркуча...Миеш идеално за 10 мин., а не като с маркуча и ако искате да се убедите за ниската консумация, пробваите да напълните една кофа с вода!

 

Към колегата от Варна, аз ползвам пасти на Костенурка, но зависи какво очакваш от пастата...Даже и полир машинка си имам вече :D

Както казах и по-рано ---> БОЛЕСТ!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Емил правилно те е насочил .. на Turtle са най добри като че ли пастите, но тия които са по бензиностанциите не са професионални. Друго което констатирах от опит е че без полир машинка се губи направо смисъла ... съвсем друго си е с машинката да е минеш да вкараш хубаво пастата като горен слой .. на ръка не може никога да постигнеш такъв ефект, да не говорим че половин ден ще си загубиш.

Пак от опит, за да разбереш дали ти е хубаво пастирана колата отиваш на автомивка след това .. ако момчето което ти мие колата те попита дали сега е пребоядисвана, значи е перфектна :icon_thumbup: Евала на Пламен за майстора който ми препоръча :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Виждам, че темата е малко поизоставена, но аз да си напиша а пък който иска ще се включи.

Та аз моята кола гледам да си я мия поне веднъж седмично.

Попаднах на едни момчета дето ти идват на крака и мият с пара под налягане. От както на автомивките ми скъсаха датчика за температурата спрях да ходя при тия идиоти.

Тия пичове, обаче ме шашнаха, само с чиста вода и кърпа и без да ми надраскат боята. Даже ми изпраха седалките почти без да мокрят, а двигателя запали без проблем. Да са живи и здрави момчетата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам безконтактно миене, но при следните условия.

Колата е пастирана/консервирана в същата автомивка веднага след закупуването.

След пастирането ми слагат малка лепенка VIP на задното стъкло, което е предупреждение за момчетата, че колата е обработена и трябва да използват специалния препарат, който не смъква покритието.

Ползвам от 4 години без 3 месеца една и съща автомивка, където колата я познават, познавам собственита (голям педант) и има видео наблюдение. Ако имам някакви забележки винаги може да проверя дали проблема е от автомивката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.Безконтактно миене - това според мен е най-опасното за боята, направо съсипва лак, цвят, ако е пастирана преди това колата всичко отива на вятъра. Този метод се ползва за измиване на двигател, шасито от долу, окачване и т.н но в никой случай за купето! Аз не бих измил дори и чужда кола по този начин.

 

2.Пароструйка и гъба- това е оптималният начин за качествено и безопасно измиване на автомобил, но при положение че се спазват всички изисквания за правилна експлоатция и качествени препарати и НЕ гъба а се ползва специален парцал който прилича за овча вълна или парцал с микрофибърни ленти, и след като се изплакне колата от сапунишката се подсушава с гидория и никога да не се маха водата с тези силиконови четки дето повече драскат от колкото бутат водата. За пастирането- хубаво е поне 2 пъти годишно да се прави, на ръка с качествена паста за съхранение на лаковото покритие и гланц. Машинното пастиране , полиране е за съвсем други цели. :mitsu-smiley:

 

3. Автоматични четки- това също не е препоръчително особено за нови и лъскави коли, та даже и за по стари то на всеки собствената кола си му е свидна. За Ванове, бусове камиони, и други такива служебни също става където е важно да се почисти бързо и евтино пък колкото чисто толкова. Дори в книжката на Аутлендър 1 не се препоръчва ползването на автоматични четки поради опасността да се счупи задният спойлер, а колите имат и антени, огледала, лайсни, тасове, прагове и още доста неща които са изложени на риск.

 

Всеки сам си избира начина според желание, средства, и любов към возилото си. Аз съм се спрял на метод 2 и може да видите резултата в Гараж. Качил съм няколко примера от моите Мицубиши.

Редактирано от HristoGB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е редовното миене да става само обилно с вода и специална гъба без никакви препарати иначе сравнително бързо се поврежда запечатващото покритие от пастирането. Личи си най-вече колко бърза е загубата при обилно поливане с вода. При нужда или един път месечно може и със специализиран препарат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха ха ха ха ха!Да не се надявате да карате тия коли колкото дядо ви москвича си е карал-20-30г..............много ми дреме как я мият,важното е да е чиста и не надраскана!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята кола я мия основно лятото, когато е прашливо. Взимам една кофа, пълна с хладка вода, и няколко големи парцали (рязани гащи)... нататък всичко е въпрос на желание. Като се изцапа водата, сменям с чиста - максимум два пъти. Най-много се старая над стъклата, за да виждам после къде карам. Ако разполагах с къща и двор, с удоволствие бих ползвал маркуч, обаче живея в апартамент. Навремето взимахме вода от мазето пак с маркуч, за да си поливаме доматите, но вече не може, защото въведоха забрани за ползване на вода без водомер. Иначе, зимата и през дъждовните сезони, оставям дъжда да се погрижи. Чат-пат чистя Мицка вътре с прахусмукачка - взимам ток от нас, като пускам един дълъг разклонител. Май досега един път съм го правил, но пък се старая да не я цапам много. В общи линии я чистя основно веднъж в годината, през останалото време я чистя поетапно - като забележа мръсотия/боклук, веднага го махам (говоря за интериора). Отвън не съм толкова взискателен.

 

Според мен безконтактното миене е най-безобидно от всички други. Вярно - има и меки четки и т.н., но когато не давам разни космати приспособления да се въргалят с Мицуранка, съм по-спокоен ;) Наистина ли потъмнява хрома и боята? Всмисъл потъмнява перманентно ли? Защото знам за почистващи препарати специално за хром...но не съм ползвал. Досега Мицка не е виждала автомивка, дори не знам какви пари взимат. Но със сигурност са пари, които не бих дал засега. Единствено бих пробвал автомивка с пускане на монети - то е същото като с кофата, но става по-бързо. Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също хич не харесвам препарати и мощни налягания(на водоструиките), а сега си мечтая да се стопли малко времето и да я измия, че като я погледна как е "побеляла" от лугата дето я хвърлят-ужас не ми се гледа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
  • преди 4 седмици ...
  • преди 3 седмици ...

Относно ръчните автомивки бях свидетел на покъртителна картинка. По празниците спрях на Лукойл на изхода на Костинброд в посока Петрохан. От другата страна на пътя има автомивка. С клатушкане се появява мивкаджията, мята на земята гюдерията и я подкарва с пароструйката. Но тя отлита насам-натам и му се наложи да я застъпи с крак. Колко ли песъчинки са се полепили, които ще дерат нечия кола!? Ужасяваща реалност!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...