Премини към съдържание

Газовата уредба - необходимото зло или манна небесна


Газова уредба  

117 гласа

  1. 1. ????? ?? ??? ???????, ?????? ?? ?? ??????????? ?????? ??????(?????? ?????)

    • ??????
    • ?????? ?????
    • ???...???? ???, ?? ?? ?? ?????????????
    • ???, ???? ???, ?? ?? ? ???? ?? ?? ????
    • ???? ? ??? ???, ???? ???????? ? ???


Препоръчано мнение

Пускам анкетата с молба всеки, който кара на газ да сподели, нооо абсолютно честно(да не го кандидатираме за народен избраник после :icon_thumbup: ) имал ли е проблеми, за които смята, че не би се сблъскал с тях, независимо кой какво му разправя, ако нямаше газ на колата си.

Апелирам към честни избори, ъъъъ, мнения исках да кажа :D :D :D

Поздрави към всички съфорумци :rulez:

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз гласувах в раздела "Мани я тая газ, само проблеми с нея". За сега на Мицку удържам слагането на газова, защото си работи перфектно. Горчивият ми опит е с обикновена АГУ на предната ми кола. То не беше кютане-паткане, през седмица центровки при газаджия и неприятен мирис в купето. Некадърно сложен изпарител по-високо от нивото на разширителният съд и липса на парно, калпави турски изпарители вършещи за толкова и работа. Двойно зареждане на бензиностанцията хем газ, хем бензин. Но най-ме дразнеше факта че при системата обикновен карбуратор трябваше на права отсечка да врътна превключвателя, да изчакам да свърши бензина и като леко придърпа да обърна на газ. Добре, обаче понякога отсечката бе по-къса или автомобил ми препречваше отпред, изпусках момента и колата гаснеше и задръствах движението къл-къл-къл Валяха изречения в стил Христо Стоичков от всички страни... Моето мнение е, че газта нито е необходимото зло или манна небесна. Тя се предпочита не защото се очаква двигателя да работи по-добре, а заради икономията която дава и недоимъка като цяло. Само че в моят случай на отсрещната страна получих само нерви. Доказателството ми е в избата, не издържах и демонтирах газова + изпарител + бензиновия и газов клапан. След това продължих да си карам на бензин дори и при разход 12/100, но вече без нерви. Разбира се сега ГИ е по-модерната технология, но неприятното впечатления от газта се е загнездило дълбоко. Пък и то казват, че сложиш ли веднъж газ, няма връщане назад. Затова казах, че за сега изчаквам...

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш да смогнеш на ламята, карай на бензин Илийка :good:

Ако не можеш да смогнеш, като мен, слагай газово. Аз лично досега не съм имал проблеми с ГИ, но не съм навъртял и много километри.

Откровено ти казвам, че като вървеж, шестака между бензин и газ много трудно мога да направя разлика.Преди,като карах с двулитровия двигател се забелязваше по-усезаемо. При разхода обаче разлика има и си гори повечко на газ, особено ако я настъпваш. Според мен много рядко може да се зареди читава газ и от там идват най-вече проблемите с по-големия разход и т.н.

Ако си решил да го юркаш повечко км според мен си заслужава да му сложиш, да спестиш някой лев, или да се наслаждаваш, като го караш повече време :)

Поздрави!

Редактирано от SNS
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз гласуваах че съм имал,но са за пренебрегване.......но за да говорим за това, нека първо да си дадем сметка по колко км. на ден/седмица/месец/година минаваме, и тогава ще разберем кое е по изгодно.........

Газта НЕ вреди на мотора, но това е ако е добра газта,то няма да има никакъв проблем.....проблема е ,че в БГ пове4ето газ е некачествена, и от там идват проблемите( освен от неправилен монтаж, настройки и т.н.)Калпавата газ може да доведе до бедна смес, и от там проблеми.......може да доведе и до прегаряне и увреждане на клапаните, и от там - пак проблеми, може да доведе до проблеми с грешно отчитане на ламбда сондите и т.н........

За да се избегнат тези проблеми до някъде, то първо трябва да се доверите на хубава и качествена АГУ и второ-до правилен монтаж и последвали настройки ........

По този начин доста от ядовете отпадат........

Най големия проблем е некачествена газ........в този случай автомобила не върви както трябва,и харчи повече, в някои случаи осезаемо.........

Нека се върнем на пробега...........аз навъртам по около 40 000 км. на година, 2 години карах на бензин, но бензина стана почти 3 лв............

Ако автомобила гори средно по 10л./100 км. то за една година съм "изпил" 4 тона бензин, или по 2.50 лв. = 10 бона...........трудо ми е да повярвам че съм дал толкова пари на вятъра ,но е факт........за това реших да сложа АГУ , то е от хубавите, с добри настройки и т.н. и струва около 1200 лв..........ее, тогава какво излиза, че след 12 хил. км. на газ вече съм я избил и вече мога да спестявам по една добра сума от разликите........

Дори и по време на този пробег, да възникне проблем ,причинен от АГУ-то ,то пак ще има "далавера " и след това караш пак на газ..........

На Галанта ми имаше ЛПи АГУ, която цених много, дори и когато за втори път ми изгоря помпата и ремонта струва около 500 лв. без да се замислям си я оправих и пак си карах на газ........за съжаление вече колата не е моя, но човека каза че за първи път кара кола на газ, която върви повече от на бензин........

Така че ако вие карате над или около 20 к км. а година, АГУ-то е решението.......

Само да вметна, че преди 2 дни се върнах от Несебър ,Грандиса ме закара за 55 лв. до там ,при това с добра скорост........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата е супер субективна, защото отговорите няма как да са обективни изцяло ,заради разликите в двигателите, моделите на газовите уредби, заради монтажа и най-важното дали е ГИ, ЛПИ, с ламбда контрол или обикновено АГУ. Въпреки всичко и аз да отговоря, заради ГИ проблеми съм нямал, с него обаче съм имал и най-вече със и заради газаджиите... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Старото Мицубиши карах около 6 години с обикновена газова уредба. За това време "кихна" един или два пъти, което доведе до отместване на един гумен пръстен.

На петата година разбрах, че периодично е трябвало да се почиства клапана, който отваря тръбата за газта. Беше се запушил от набити частици, а филтър газаджията не ми е поставил. Оправи се с почистване на чашката.

Единствения проблем бяха инжекторите. Задръстиха се.

В момента карам Галанта вече 6 хил. км. с газов инжекцион. Проблеми нямам.

Икономиите от това, че карам на газ са огромни. Рекордът ми е - София-Бургас - 33 лева.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз съм за ГИ,вече 30 000 км карам на газ и съм нямал никакви дертове.Нужна е само редовната смяна на двата филтъра на ГИ които струват около 12-13лв.,а относно газовата аз съм с БСМ от която съм много доволен и също така може да пали директно на газ,при което не е нужно да слагате бензин постоянно за да можете да палите парвоначално.Колата ми е 2.5 и разхода извънградско ми е 10.5 при скорост между 120-130 с пуснат климатроник,а градско е около 12-13,но в града зависи много и от движението,този разход го казвам за Казанлък,а в големите градове може и да се вдига,но общо взето аз съм за газовите инжекциони,спрямо цените на бензина в бг

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз до скоро бях върл противник на газифицирането, но от любителски интерес сложих газова на Ибизата на жената за да видя какво-що.

 

Извода ми е, че ако сега си купувах Галанта, бих сложил ГИ на момента. Няма какво да му стане от самата газ - проблемите не започват, а излизат на яве прикрити такива.

 

Също така, сметката при каране с чести студени стартове и кратък пробег е пренебрежима - ефекта е голям на междуградско.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз гласувах в раздела "Мани я тая газ, само проблеми с нея". За сега на Мицку удържам слагането на газова, защото си работи перфектно. Горчивият ми опит е с обикновена АГУ на предната ми кола. То не беше кютане-паткане, през седмица центровки при газаджия и неприятен мирис в купето. Некадърно сложен изпарител по-високо от нивото на разширителният съд и липса на парно, калпави турски изпарители вършещи за толкова и работа. Двойно зареждане на бензиностанцията хем газ, хем бензин. Но най-ме дразнеше факта че при системата обикновен карбуратор трябваше на права отсечка да врътна превключвателя, да изчакам да свърши бензина и като леко придърпа да обърна на газ. Добре, обаче понякога отсечката бе по-къса или автомобил ми препречваше отпред, изпусках момента и колата гаснеше и задръствах движението къл-къл-къл Валяха изречения в стил Христо Стоичков от всички страни... Моето мнение е, че газта нито е необходимото зло или манна небесна. Тя се предпочита не защото се очаква двигателя да работи по-добре, а заради икономията която дава и недоимъка като цяло. Само че в моят случай на отсрещната страна получих само нерви. Доказателството ми е в избата, не издържах и демонтирах газова + изпарител + бензиновия и газов клапан. След това продължих да си карам на бензин дори и при разход 12/100, но вече без нерви. Разбира се сега ГИ е по-модерната технология, но неприятното впечатления от газта се е загнездило дълбоко. Пък и то казват, че сложиш ли веднъж газ, няма връщане назад. Затова казах, че за сега изчаквам...

Поздрави

 

Колега,доста си си изпатил,но това което си написал е за обикновена газова, аз също не исках да слагам газ,но след като си преглътнах гордостта и се реших,мога да кажа,че това е решението за евтино каране на бензиновите двигатели. Ако искаш,ще ти дам да караш колата,за да се убедиш,че тези проблеми, за които говориш,вече ги няма.Не разбираш кога е на бензин,кога е на газ,кога превключва,кога и свършва газта,просто като свърши и започва да пищи бутона,за да знаеш,че си на бензин и толкова,натискаш го пак и край.Даже аз не вярвах,че толкова добре са направени нещата,че да е толкова удобно за потребителя.Така че,аз съм за газовата уредба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с газ от 2м и имам 3000км. Дразни ме че два пъти светна чека иначе всичко друго си е ОК. Фобос 1 ако пак светне ще си купя кабел ще си дръпна софта за фобос и ще си трия сам грешката. Не беше от бедна смес, а ЕGR exхaust gas recirculation

грешка. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз до сега не съм слагал газ на нито една от колите, които съм имал. Няма и да сложа, докато мога да карам на бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Газовата уредба е предимство само заради цената на бензина.Карам на газ от доста години и слава богу не съм имал някакви сериозни проблеми с уредбата или последици от кофти монтаж.Проблем се явява както каза DJ некачествената газ в БГ.Когато монтирах през април ГИ фобос 1,на извънградско ми даде 7,3 София -Севлиево,а на градско в София около 12,5/100км.Сега разхода скочи съответно навън на около 10 и в града на 14.Ходих на настройка,но се оказа,че всичко е ОК според диагностиката,което ще рече скапана газ.Като цяло,ако бензина беше на нормална цена,нямаше да си помисля за газ:намалена мощност,бутилката взима място в багажника,бърникане по колата при монтажа...това са все минуси,които трябва да преглътнем за да караме по-евтино колите си ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с газ от 2м и имам 3000км. Дразни ме че два пъти светна чека иначе всичко друго си е ОК. Фобос 1 ако пак светне ще си купя кабел ще си дръпна софта за фобос и ще си трия сам грешката. Не беше от бедна смес, а ЕGR exхaust gas recirculation

грешка. :mitsu-smiley:

Ами, ако ти се е скапал клапана на ЕГР-а?! Мерили ли сте го? Всеки път ли даваш по 20лв да ти трият грешките?

От некачествена горивна смес, регистрирана от кисл. датчици, явяваща се в светване на чек лампата има вероятност да се стопят катализаторите...Значи, за мене съм решил, че не искам да карам на газ заради подобни светвания на чек-а.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има сметка от ГИ. Вчера ходих до Плевен, врътнах малко градско, климатика на 23 градуса през повечето време и за 30 лева бензин и 115 км. ги изфука. `Ко бях на газ щеше да са 15 лева, с остатъка можеше да си купя пиле на грил, да стъкмя салатата и да пийваме Каменица ТъЪмноооо :icon_thumbup: .

Виждал съм по ремапвани коли да им свети чека, но това не им пречи да си захлупват километражите. Край тях шестакът е куц-куц-куц, бавен-тромав-хилав... и с бензина сме вътре-вътре-вътре :rolleyes:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм по ремапвани коли да им свети чека, но това не им пречи да си захлупват километражите. Край тях шестакът е куц-куц-куц, бавен-тромав-хилав... и с бензина сме вътре-вътре-вътре

Тъй, тъй, тъй, ама кат смениш кат мене, мене, мене 2 катализатора и няколко ламбди, ламди, ламбди, друга песен ша запееш, душко :tok:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В съвременните коли начина на управление на мотора и процесите ,които стават в него ,както и управлението им са малко по сложни......било то да се отговаря на най новите изисквания за еко нормите, било то за повишаване на мощността и т.н........това ще рече, че мотора, както и софтуера е съобразен много тясно с вида и най вече с качеството на горивото,което ползва то........когато променим вида на горивото,(както става с АГУ-тата) тогава и процесите се променят малко или много , и някои величини са с по големи амплитуди от "нормалните" ,които са записани в отделна памет на ЕКУ-то........когато някоя или някои от тези стойности на съответните величи излезнат от "нормалното " един, два или повече пъти, тогава ЕКУ-то реагира и записва код на грешката.........и лампичката светка....(има някои системи софтуер, които първо проверяват по различни начини дали това е действително така или не и тогава задействат кода...)

При съвременните АГУ системи, и това е заложено в тяхното ЕКУ и по един или друг начин "апроксимира" сигналите с цел недопускане на отклоняване на стойностите на съответните величини да излязат извън нормите, по този начин мотора ще работи добре и ще се управляват добре горивните процеси вътре в него...........

Понякога обаче,когато горивото е много калпаво, некачествено и не отговаря на мин. норми ,тогава в мотора протичат лоши горивни процеси и съответно колкото и ЕКУ-то да се мъчи да ги коригира, пак някои величини излизат извън нормите, и съответно се генерират кодове за грешки и чека светка.........

Най честите грешки са свързани с отклонения на ламбда фактора, Long i Short trim-овете,Missfire detected, knock грешките и други.........

Поради тази причина, знейки за тези проблеми, някои компании просто са вкарали опции за изтриване на тези грешки, породени от АГУ-то или от типа гориво........

Аз лично имам в колата си такава АГУ, която ЕКУ-то трие тези досадни грешки..........когато обаче възникне друг проблем, който не е породен от АГУ-то, то чека си свети и тогава наистина има някаквъв проблем........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами, ако ти се е скапал клапана на ЕГР-а?! Мерили ли сте го? Всеки път ли даваш по 20лв да ти трият грешките?

От некачествена горивна смес, регистрирана от кисл. датчици, явяваща се в светване на чек лампата има вероятност да се стопят катализаторите...Значи, за мене съм решил, че не искам да карам на газ заради подобни светвания на чек-а.

Може и да се е скапал, това за да го установя трябва да ходя при Пламен да го диагностицира. Значи за катализаторите хубава тема захващаш. Аз като дигна 150 и започва да мирише на сяра и подозирам, че им е дошло времето, най-вероятно газта е помогнала това да се случи, но и преди нея имаше запиране на 3000 оборота така че са си за смяна си мисля. 20 кинта не, че са такъв проблем, но аз не ги давам, защото уредбата е в гаранция и Искрен ги трие безплатно, даже не искаше 10 лв за почерпка последния път. В обобщение всичко е производно на мизерията, ако моята държавна работа беше заплатена дори и на една трета от еквивалентната стойност в Европа, за газ не бих си и помислил. 10 години съм шофер газ сложих преди 3м. Ама какво да направиш за Родину като бачкаш си е така. Айде със здраве :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да се е скапал, това за да го установя трябва да ходя при Пламен да го диагностицира.

Abnormal fuel system ти е грешката, което най точно значи - отклонение в горивната система........в този ред на мисли, това също е често срещана грешка при работа на газ и го водете като допълнение към по горе описаните грешки.........на ЕГР-а нищо му няма......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Abnormal fuel system ти е грешката, което най точно значи - отклонение в горивната система........в този ред на мисли, това също е често срещана грешка при работа на газ и го водете като допълнение към по горе описаните грешки.........на ЕГР-а нищо му няма......

Благодаря, а решение на проблема има ли? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, а решение на проблема има ли? :D

Еми.......най вероятно са ти набутали и някой друг кг. въздух в повече.......от къде последния път зареди?Защото така става, когато или има кофти съотношение на пропан и бутана,или с него има и повишено количество въздух, т.е. пропан бутана е "разреден " с въздух.......На първо време смени бензиностанциите.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Да дам и моите 5 ст. към темата. 6000 км на газ за 3 месеца и 10 дена:

1. Веднъж ми се случи както си карах на газ изведнъж изчезна мощност, колата започна да работи като на 2-3 цилиндъра само и оборотите да се менят от 600 до 2000 без да подавам газ. Превключих на безнин-газ-бензин-газ и с няколко изфорсирвания нещата се оправиха. Отдавам го на мръсотия в газта

2. Рязкото подаване на газ ми е проблем - усеща се придърпване - трябва да подавам плавно газ

3. Има разлика в мощността - по-тромавичка е колата (незабележимо)

4. Понякога има лек газов аромат в колата ако е престояла дълго време затворена

5. Бутилката ми е на мястото на резервната гума и по тази причина си возя резервната директно в багажника. За Галант комби според мен няма друго удачно място за бутилката - ако ще се монтира под/зад задната седалка трябва да се реже от кората, която покрива отделенията за резервната гума, което според мен не е най-добрия вариант.

6. Уредбата ми е ГИ Романо, монтира ми я Иво Ленков от Каравелгаз и според скромното ми мнение монтажа е повече от добър. Цена 1400 лв и с тези темпове за 1 година цената на уредбата ще се избие. Колата е Галант 2.0 / 136 к.с. от 2001

7. Разхода на газ ми е с 1-1.5 л /100 км по-голям от преди, а именно - 30-32 л газ за 290-310 км на полуградско (половината от ежедневния ми маршрут е по околовръстното) и около 35-38 л газ за 450 км София–Габрово–София със 120-130 км/час. Сметката показва, че въпросното ходене до Габрово и обратно ми е 40-45 лв, а преди ми излизаше 90-100 лв. Градското ми излиза ~12лв/100 км а на бензин - 25 лв/100 км. Още не знам през зимата как ще е - вероятно ще се качи с още 1-1.5 л/100.

8. 600 лв за газ и към 100 лв за бензин за тези 100 дена откакто съм на газ (6000 км. пробег). Справка миналата година по това време за същите 100 дена 1044 лв за бензин за 4500 км.

 

Прочее Галанта на Илия е наистина много 'убав - онзи ден ми потекоха лигите като го гледах и може би е грехота на такъв змей да му се сложи газ! От друга страна може би е по-голяма грехота Илия инвестира в джоба на Лукойл/Шел ... вместо в семейството си.

 

Поздрави на всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и от мен.

 

ГИ сложих преди година и 2 месеца. От тогава към 35000 км, като цяло безпроблемни Сега съм на 105000 км общо

От време на време ми светва чека, както съм споделял и преди в други теми. Газаджията така и не успя да се справи с това. Скоро смених за сефте свещи и от тогава чека е светвал само 1 път и то за мн малко. .. последните 2-3 бутилки май не съм го виждал.. Предполагам, че се е дължало на комбинация от стари свещи и кофти газ.. грешката е от сорта на "анормални стойности на изгорените газове"..

 

Като мощност - мъничко по-спъната. Много рядко се усеща леко "ударче" при пълзене.. отпускане на газта докрай и последващо рязко натискане.. (това го казвам само защото зорлем търся кусури в момента) :)

 

Като цяло пак бих сложил.. и ме е яд, че чаках 5 години да го направя :) Разликите в парично изражение са значителни.. ГИ от 1300 лв е отдавна избит като инвестиция и с поне 2 пъти такава сума отгоре като печалба за тази 1 година.

 

Поздрави!

Редактирано от earendil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...