Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

svetliof

Потребител
  • От него общо

    1,074
  • Регистрация

  • Беше тук

  • Общо дни Първи

    10

svetliof беше най-активен на 14 август 2017

svetliof има най-харесвано съдържание!

Местоживеене

  • Град
    Пловдив

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    Space Star 1.3 '01г, LPG

Посетили профила

Този блок е изключен и не се вижда от други потребители

svetliof's Постижения

Ментор

Ментор (12/14)

  • Отдаден Rare
  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Машина За Публикуване Rare
  • Начален Разговор

Спечелени Значки

21

Репутация

  1. Моя двигател 4G13 е същият и наскоро имах подобен проблем, който за щастие се реши бързо. След смяна на съединител установих, че оборотите на празен ход играят и на топло колата гасне. Най-вероятно е откачван акумулатора. Най-малко 5 пъти оставих загрелият двигател до работна температура 10 мин на място да се обучи компютъра, но безуспешно и пак гаснеше, т.е. не можеше сам да си изкара цикъла. Викам си какво стана, до онзи ден всичко работеше безупречно. На прибиране и на другата сутрин отиване на работа бе кошмар, карам на поусъединител, давам газ да не изгасне колата в задръстванията...и веднага я оставих на майстор. След час ми се обади че всичко е наред. Каза че проблема бил в моторчето на празен ход, което го почистил с обезмасител от боклуци. За по-сигурно отново оставих колата 10 мин на място, и оборотите са стабилни и не играеха. Продължих да си карам на бензин и после на газ както обикновенно. Поздрави.
  2. Виж на тази обява от cars.bg първата снимка. Под левия въздухопровод на парното има няколко "бутони". От ляво на дясно е за светлината за мъгла, после колелце за регулиране на фаровете, после майче има празно и накрая е колелцето за намаляване/увеличаване светлината на таблото. Да, и при мен е онова място е празно и там газджията ми сложи квадратната индикация за наличността на газта. Поне при мен, това колелце е там. Поздрави
  3. Здравей колега, ако спуснеш отвес под лявия мигач и надолу, аз имам колеце на таблото, което намалява/увеличава светлината на арматурното табло. При мен много светодиоди на заден план са изгорели и ще се ходи на ел.техник, защото точно сега в тъмната часст на деня се вижда неработещото осветление. Колкото до приборите за парното не зная. Никога не съм ги мислил, т.е. и до сега си светят. Поздрави.
  4. svetliof

    Дилема

    Действително пред този избор ще се изправи всеки някой ден. Ще разкажа ситуацията с приятел. Караше непретенциозна бензинова азиатска кола, която за 12 години не бе влизала изобщо в сервиз. Само масла, филтри, едни накладки и биалетка се смениха. Той все искаше колата да има удоволствие от шофиране, но малкия двигател и ниския клас на автомобила ограничаваха донякъде това. Преди 2 години я продаде и си взе пак second hand, но дизелов апонски автомобил. Впечатления отлични, вървене, комфорт - невероятни, автомобил от друг клас. До момента в който неговия сервизен механик не произнесе присъдата - нови дюзи и още някакъв ремонт по двигателя. Моя човек започна да се задъхва. От една страна изплаща ипотечен кредит, от друга живота поскъпна, а парите отдавна вече не му стигат. Майстора още при първия ремонт на автомобила го попита защо си е харесал дизел. Според него за градски условия и веднъж до морето е трябвало да си купи бензинов автомобил с евтина поддръжка, а дизела бил когато се пътува повече или главно, когато парите за поддръжка не са проблем. Сега ревизирането на двигателя продължава и моя човек е пред дилема. Да събере ли някак си 1/2 от цената на колата или да тегли кредит за нова азиатска, но този път пак бензинова. Но и ако със следващата стане нещо, наистина ще удари дъното. Така че дано всеки от нас, когато дойде момента, има късмет със следващия автомобил. Аз лично моя Мицку ще го карам докъдето може. Поздрави.
  5. Здравей. Заповядай на български Ръководството на потребителя Space Star (Owner manual). Разгледай в него секция 4-3 (69 стр). Поздрави.
  6. Здравей колега. Това което може да се направи първо е да се провери какъв стандарт има сегашния рутер 802.11ax/ac/n... А след това и тези поддържани от устройствата които се ползват в гаража (лаптоп, телефон). При телефон с Android е полезно да се инсталира приложението WiFi Analyzer, което ще покаже натовареността на мрежата и "кой е на клона". Примерно в нас смених остарелия 2.4 Ghz рутер с по-съвременен (wifi 5 ac стандарт), телефона и телевизора ми също са "ac" и като инсталирах горното приложение се оказа, че съседите от целият блок са на 2.4 мрежата, а аз само съм на 5Ghz. Ако и при теб устройствата имат по-съвременен стандарт "ac", а рутера е най-много до "n", то времето за нов рутер е дошло. Сега при новите двубандови рутери има уловка, но гледай поне да е wifi 5 = ac стандарт и сбора на 2-те ленти да е поне 1900 (1300 5G + 600 2.4G), да е поне 3х3 Mimo. Общо взето рутер за около 100-130 лв след отстъпка. Сега на пазара даже има AX стандарт (wifi 6), който е съвместим и с по-старите устройства. Друг вариант е ако сегашният ти рутер е модерен "ac стандарт", а лаптопа в гаража ти е само "n", да му вземеш външен wifi adapter ac (да се включи в USB 3.0 порта) и мрежата да я пуснеш на 5G. Същото е ако имаш и там настолен компютър. Племенницата ми е учителка и води все повече онлайн обучения. Миналата седмица разкара стария tp-link с 1 антена (2.4G) и си взе възможно най-базовия от съвременните 5G ac рутер. Да, не е нещо особено за 55 лв, но вече не я дропи през онлайн уроците, защото и при нея всички са на 2.4G мрежата. В ardes.bg пускат често рутери на промоция, за офиса взехме ax рутер за 120 лв, wifi флашки ac за всеки компютър и сега всичко е самолет. Полезно видео за новите рутери Поздрави
  7. Колега, правописа ти е много зле от всякъде. Заглавието на темата, собственият ти град и даже в първия ти пост.
  8. Здравей колега. Производителя в Owner manual и във своите вътрешно фирмени бюлетини дава препоръка за масло на база спецификация/стандарт. Този който се изисква за твоята хидравлика е Dexron IID. Това е често срещана препоръка за масовите хидравлики дори и на по-ново поколение автомобили, независимо че самият стандарт е въведен в далечната 1975г (Wikipedia линк). Масло по Dexron IID в чистия му вид е минерално, но това не означава че формулата на маслото "кучета я яли". Искам да кажа че ATF течността си е с доста понижен вискозитет, независимо от минералната формула. Така че първата препоръка за твоята (и моята и мн. други хидравлики) е Dexron IID. Стандартите еволюират и през 1993 се въведе по-горен стандарт DEXRON-III(F), който в частност може да се каже че заменя Dexron IID. Сега класическото масло по Dexron III също е минерално, но все повече производителите стандарта го вграждат и в синтетична формула. Или кратката версия е че каквото и масло поддържащо базовия стандарт по веригата Dexron IID в минерална или синтетична формула е правилно. И маслата няма как да се пресекат, защото отговарят на един и същи в частност стандарт (Dexron IID). И не може без лабораторен анализ да се определи течността в казанчето каква формула е. По-скоро се притеснявай от следното: Всяка течност си има срок на годност, примерно 5г от датата на производството. Когато купиш такава бутилка ужким на края на своя експлоатационен живот и я сложиш в хидравликата чиито възел не се сменя никога, ето това е лошото. Защото производителя не е казал като маслото на двигателя или спирачките сменяйте го през еди кое си време. Ето сам казваш, че трябва да долееш, а не да смениш цялата течност. А старата от кога е? Така че не вида формула е проблема, а старостта на маслото. Поздрави.
  9. Вярно е, формулата е органичен антифриз (organic acid technology), стандарта базиран на нея е VW TL 774-F, а "шапката" за по-лесно помнене е VW G 12. На много от казанчетата на VAG групата си е изгравирано някоя от G12/G12++/G13 и т.н. за по-лесно разпознаване каква течност да се налее. Като намериш течност по VW TL 774-F, тя ще отговаря и на G12. Но само ограничен антифриз не е достатъчно условие да поддържа задължително и G12. Поздрави.
  10. Здравей, конкретната спецификация за възела е VW G 12 TL 774-F. В някой технически документи на антифризите може да е изписан като G12, другаде като TL 774-F, но знай, че има равенство между тях. Дали ще е червен и ще е оранжев зависи от оцветителя. По-важното е тази охладителна течност на която си спреш вниманието да отговаря на горното условие. Поздрави.
  11. @Benkovski. Аз споделих просто мнение по темата. Съжалявам че си го изтълкувал като насока "бензин vs газ". Поздрави.
  12. @Benkovski. Проверявал ли си колко струва течността за омасляване и за какъв пробег стига? Един познат ми бе споменал цени (ако не се лъжа) от 30-40? лв за литър който свършвал много бързо, защото системата сама дърпала от него. Ще бъде интересно да се включи и този разход в сметките. Поздрави. ЕДИТ: Тук (линк) пише цитирам .."Препоръчителната дозировка е по една капка масло на всеки 8 секунди, при работа на автомобила на празен ход." , а цената на произволна течност варира около 30 лв (линк). Вече газаджийте и сервизните механици ще знаят в дълбочина повече.
  13. Заповядай колега изискванията на производителя: Transferbox Capacity Dry fill: 0.54 liter Service fill: 0.5 liter Use: Normal Check 20000 km Change 60000 km OEM recommendation year-round API: GL-5 LS SAE 80W-90 OEM recommends: Total Transmission X4 80W-90. ---------------------------------------- Differential, rear Capacity 0.5 liter Use: Normal Check 20000 km Change 60000 km OEM recommendation year-round API: GL-5 LS SAE 80W-90 Основаното в тях е че се изисква маслото да има лимитед сплит добавки в комбинация от API GL-5 и SAE 80W-90. Поздрави.
  14. Честито колега. Добре дошъл във форума. Поздрави.
×
×
  • Създаване...