Премини към съдържание

Тема за разхода


pakumba

Препоръчано мнение

Момчета, знам, че е много тривиална тема и ви е писнало, но не намерих нужното инфо с търсачката. колебая се между бензиновите мотори, всички атмосферни. от най-малкия 2000 8 в до 2,6. ако е възможно всеки да си сподели разхода /газ-бензин/ и съответно проблеми с газификацията има ли съответния двигател ще ви бъда много благодарен. навихте ме на галант вие :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, :)

както обещах в темата на DJ-я "Някой ще ми каже ли ...." ще докладвам за разхода на Галанта на

дълъг път - до морето и обратно. Ще си позволя да бъда малко по-обширен защото усещам, че мла

ди колеги които сега навлизат в "крастата" автомобили и по-специално Галант, се интересуват и мо

же би, ще им е от полза :icon_blush: .

Първо заводските данни взети от моята инструкция за Галанта:

1. Галант 2000 GLSi

- при 90 км/ч. 6,0 л/100 км.

- при 120 км/ч. 7,9 л/100 км.

- при симулиран градски цикъл 9,5 л/100 км.

 

автоматични скорости

90 6,7

120 8,6

симулирано градско 9,8

 

дизел

90 4,8

120 6,8

градско 7,3

 

Тъй като темата за разхода на гориво е "жизнено важна" ще дам малко разяснения :D

Аз различавам три вида разход на гориво:

1. Конструктивен разход. Залага се при конструирането на даден двигател и обикновенно се мери

в гр./мл.л. на час.

2. Контролен разход. След производството на даден модел автомобил производителя взима контрол

на група коли и извършва изпитания за разхода на гориво. Става по следната методика:

за разход при 90 и 120 км/ч. се изминава контролно разстояние по хубава настилка в двете посо

ки и се измерва колко гориво е изразходено. За симулирания градски цикъл се правят определен

брой тръгвания, превключвания на предавките, спирания и отново. При предварително загрят до

оптималната работна температура двигател. Никой производител не знае къде точно /в кой град/

ще се експлоатира автомобила му, при каква интензивност, натовареност и задръствания на дви

жението/.

Съществува и "американска" методика при която се измерва колко километра/мили ще измине да

ден автомобил с един литър/американски галон гориво. Става обикновенно на писта и се кара до

като свърши горивото.

3. Експлоатационен разход на гориво. Е за това става на въпрос! Конкретно за даден автомобил.

Обикновенно е по-висок от контролния разход и то е логично. Обаче ... Съществуват възможности,

но "едното е за сметка на другото". В условията на едросерийното автомобилно производство автомо

билите излизат на конвейр, карат се на собствен ход до паркинга за съхранение или товарене и ....

това е. Никой не се занимава всеки двигател на новия автомобил да му прави индивидуални настрой

ки. Това се прави на много скъпите, поръчкови и малкосерийни модели. Един добър майстор-позна

вач със съответното оборудване за диагностика и настройки и най-вече с усет и опитване може да

"изтиска" от един сериен двигател до 10% по-висока мощност без подмяна на агрегати или промяна

на фазите на газоразпределение. Това отива към тунинга. Със същия успех може да се постигне до

10% намаляване на разхода без това да се отрази съществено на "вървенето" на колата. Както е из

вестно физичните закони не могат да се излъжат и чудеса не стават.

Конкретно на моя експеримент:

1. Подготовка - смяна на масло и филтри, най вече въздушен. Гумите на 2.0 атм. и четирите. Резерво

ара - пълен догоре от проверена бензиностанция /много е важно, но да не се отплесвам/. Спирач

ните апарати не затягат, лагерите на задните главини с нормална хлабина /едва, едва да се усе

ща/. Всички центровки до които "имам достъп" - препипани: датчика за положението на дросело

вата клапа и предварението на делкото. Моята теория е, че за двигатели над 100 х.км. , моята е

на 185 не пречи ако предварението преди ГМТ е 1-2 градуса повече от препоръчаните 5. Износ

ване, спадане на компресията /малко/ и т.н. Известно е, че по принцип по-голямото предварение

/разбира се в известни граници/ подобрява икономичността и подобрява работата на средни и ви

соки обороти.

Разбира се колата измита и лъсната отвсякъде. Известно е, че когато е измита - върви пове

че. :D

2. Условия - скорост 110-120 км/ч. По магистралата Шумен - Варна по едно време бях на 140, но се

"сепнах" и върнах на 120. Мъка.., но науката иска жертви. Съпоставено с времето - средна ско

рост на движение 85 км/ч.

3. Резултати - 1013 км в двете посоки изминати с около 62 литра бензин А 95. Казвам "около" защо

то заредих общо 71 л, а ми останаха около 10 л. Експеримента си е експеримент, но не исках да

остана с жената и багажа на пътя без бензин. Разход - под 6,2 л/100 км. В интерес на истината

движил съм се най много време със 110 км/ч., но където имаше дълги спускания съм изключвал

от скорост за да "отдъхне двигателя" в жегата. Смятам, че това изключване не е повлияло съще

ствено, защото почти всички коли имат система за "принудителен празен ход" при който се изклю

чва достъпа на гориво до двигателя при движение на скорост с отпуснат педал на газта. Мисля,

че е ясно.

4. Изводи - няма да откривам Америка, но Галанта е кола за извън градско каране и дълги пътеше

ствия. Тогава разкрива в най-голяма степен превъзходната си ергономичност и качества.

Когато го мъчим с градско - той ни се "отблагодарява" с 10-13 л/100 градско. Без коментар.

5. Препоръки - като изключим пълната "редовност" на двигателя основно два за икономичност на дъ

лъг път:

- скоростта на движение

- състояние на ходовата част /налягане в гуми, реглажа също влияе и спирачните апарати/

Да не пропусна, за колите с климатици е ясно - 0,7 - 09 л/100 по-висок разход.

Две думи за газовите уредби. Лично аз не съм си слагал макар, че по едно време даже ходих да

оглеждам една при майстора. Първо тя се "рентира" при сериозно каране като пробег, второ колкото

и да е, си мирише и е опасна /жената и децата.../, и трето карал съм първия ми Галант след като го

продадох му сложиха - абе не ми хареса. Няма я пъргавината.

При слагане на газ разхода се увеличава стандартно с 10-12% и с толкова спада мощността. Опитите

да се "възстанови" предното вървене /не съм само аз който обича да "върти всичко" под капака/ води

до много повишен разход, миризми и се обезмисля идеята за икономичност, да не говорим за инвестици

ята, особено хубава уредба за пълна инжекция. Знам, че добре регулираната газова уредба не тряб

ва да може да пали само на газ сутрин на студено. Противното говори за силно обогатена смес. Извест

но е, че за да премине от течно в газообразно състояние в изпарителя, на газта и трябва температура.

Оттам идва и израза "замръзнал изпарител" - когато на колата нищо й няма, всичко си има, а тя неще

да работи.

Спирам. това което написах за газта съм го чул от колеги - ако има нещо неточно, извинявам се.

Поздрави!! :drinks:

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен толерансът е доста широк, в зависимост от карането. Градско - от 12 до 15/100 км. Извънградско - от 7 до 9.5/100 км. Долните стойности на посочените диапазони постигнах едва на скоро, провокиран от твърденията на някои колеги, че са възможни. Аз не мислех така, но карайки целенасочено меко и плавно, без напористи ускорение се убедих, че са реални. Друг е въпросът, че колата те предизвиква да натискаш педала по рязко и цифрите моментално се променят:) Колкото до газта - нямам идея :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз забравих да напиша горе, ако не се разбира, че това ми е разхода на газ и че може да се щракне и да се видят конкретните зареждания :icon_thumbup:

Толкова е и градско и извънградско (предимно по магистрала със ~140 км/ч)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Аз карам леко без излишни емоции. Двулитровия Галант 136 коня 16 винтила си гълта около 11 градско и със скорост не повече от 140 км/ч на дълъг път 7-7.5л/100км., с включен климатик през цялото време :)

Ако те интересува нещо повече за модела - питай смело :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам леко без излишни емоции. Двулитровия Галант 136 коня 16 винтила си гълта около 11 градско и със скорост не повече от 140 км/ч на дълъг път 7-7.5л/100км., с включен климатик през цялото време :)

Ако те интересува нещо повече за модела - питай смело :)

 

питам- има ли някой двигател, който е със силно изразен проблем с газифицирането- с обикновена газова, колекторите им на всички чугунени ли са, както и бих помолил някой да напише цени на 1-2 части за галант, като например шарнир или термостат или кабели на свещи ей такива неща. и последно как се водят тези галанти като модел от 94 до към 96-7

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен колта ми харчеше 10/14 на 100, но скоростите са били около 180р градско зимата ми е стигал и 16/100. Затова пък галанта си ми харчи 18 и не го интересуваше дали е в града или извън него! Може би всичкият този разход е вследствие от скороста ми, коята не обичам да е под 160 на междуградско, а и има един момент- 4х4.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Няма такъв модел. Всички двигатели от MPI са без проблем с монтирането на газова, даже понасят перфектно обикновената - вакумна. Изключение прави 2.4 двигателя GDI, защото той е с директно впръскване, но той е много малко разпространен в България на модела Галант.

 

Частите - шарнирите на модификациите от 1992 до 2003 са заедно с носачите. Прочети това мое мнение :

:link:

 

Термостатите са като на почти всички коли - варират от 45 лева до 100 долара (най-класните фирми).

Кабели за свещи - на 16 V двигателите са около 160 - 200 лева, но се сменят крайно рядко и то на около над 200 хиляди, според зависи.

Като цяло частите са супер поносими, използват се предимно консумативи, поради факта, че модела е

почти напълно безавариен (зависи и от стопанина :) ). Ето аз например си смених предните дискове и накладки миналата седмица от Japanparts за 120 лева всичко!

Генерацията, която вероятно те интересува в по-нови времена е от 1997-2004 година

 

http://www.autosieger.de/as_car-images/mitsubishi/galant_3.jpg

 

Ако нещо конкретно те интересува - питай. Ще се опитам да то отговоря обективно. Дори и за недостатъците на модела, които са много малко :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предишния ми Галант Е33А 2.0 8 клапана ECI-Multi като го взех ,първите няколкостотин км. пробег ми направи впечатление че ми дава много нисък разход,по нисък от предишната ми кола Ренде 21 :icon_blush: Тогава ,в един хубав пролетен ден се зарекох да видя точно колко ми харчи ............и заредих я догоре на ОМВ-то и тръгнах ей така ,за кеф и "научно" пътешествие към.........Пазарджик :D По магистралата съм карал не повече от 120 км./ч. но се стараех да подържам скорост от 100км./ч. Стигнах до Пазарджик ( до затвора ) продължих надолу и стигнах до централната им улица, там паркирах и седнах да пия едно сокче.... :D бяхме двамка де....... :D и така по обратния път към Софето до същата бензиностанция............заредих на същата колонка пак догоре, не си спомням вече точно , но мисля че беше 13.28л. за 228 км. ли беше.......някаде по форума съм го споделил ..........излезе че ми даде разход 6.28л./100км. :first: Другото е на газ..........на 3-та година сложих газ, обикнвенна , вакуумна...........в началото м и даваше разход около 10л./100км. и 12л./100км. градско..........след това му сложих от моите си разработки :D адванс процесор и симулатори ,и разхода ми падна с около 2 литра, сега ,след като го продадох на мой приятел, той въртял там "кранчетата" и го настроил нещо по прецизно и казва че му дава 7 л./100км. газ извънградско и 9 на 100 в града...........

Относно частите на този модел и модификация Е33А (88-92 година) са много евтини, ....шарнир 25-30 лв. накрайник - 25 лв. ,биалетка -20лв. каре външно 80-120 лв. , лагер главина от 100-до 170 лв. зависи............задна , преден -50 лв. консумативите са му ефтини...............иначе за моделите от 93 до 96 (Е5хА)са доста по скъпи частите....

На моята новата ми "изгора" :D разхода му е според тежестта на десния крак и може да стигне до 13 л./100км. ( което пак е добре) но може и да мине на диета и да дава около 6.5 л./100км. извънградско................все пак говорим за 6А12 мотора който е V6 2.0L 24V DOCH и купе около 1400 кила................ :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да питам!Мисля да си слагам газова тези дни на колта(1.3I).Вие можете ли да ми препоръчате къде да отида,някой сервиз от който имате добри впечатления?! :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Там отиди! :)

Ще си спестиш пари, време, нерви и колата ще ти върви перфектно.

Владо Армянов съм го признал за майстор :)

Прави намаления за клуба. Прати му много поздрави от мен :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Реших, да съживя темата, като споделя разхода на моята кола. И аз като BAlexandrov добавих в подписа си линк към профила ми в spritmonitor.de (много як сайт :good: ) Стилът ми на каране бих казал е умерен - не се състезавам по улиците, но и не карам като бабка (освен няколкото дена, докато бях с резервната гума :icon_blush: ) Данните до момента в профила ми са предимно от извънградско с преобладаваща скорост 110-130 км/ч, а на магистрала Хемус - 150км/ч. Още не съм зареждал след "градско" шофиране из София, но до момента за 170км е изгорил малко над 1/4 от резервоара, т.е. към 18л. Като цяло съм много доволен от съотношението динамика/разход :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко е оф-топик , но все пак - 2.5 V6 автоматик - градско с динамично каране, но без обороти над 5000 - 13 л бензин.

Извънградско - 130 км/ч на автопилот и климатик 8 л . По-високите скорости = повече литри :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен толерансът е доста широк, в зависимост от карането. Градско - от 12 до 15/100 км. Извънградско - от 7 до 9.5/100 км. Долните стойности на посочените диапазони постигнах едва на скоро, провокиран от твърденията на някои колеги, че са възможни. Аз не мислех така, но карайки целенасочено меко и плавно, без напористи ускорение се убедих, че са реални. Друг е въпросът, че колата те предизвиква да натискаш педала по рязко и цифрите моментално се променят:) Колкото до газта - нямам идея :D

Хух как е караш градско тая кола че ти дава 12-15 нали е 160 коня?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма такъв модел. Всички двигатели от MPI са без проблем с монтирането на газова, даже понасят перфектно обикновената - вакумна. Изключение прави 2.4 двигателя GDI, защото той е с директно впръскване, но той е много малко разпространен в България на модела Галант.

 

Частите - шарнирите на модификациите от 1992 до 2003 са заедно с носачите. Прочети това мое мнение :

:link:

 

Термостатите са като на почти всички коли - варират от 45 лева до 100 долара (най-класните фирми).

Кабели за свещи - на 16 V двигателите са около 160 - 200 лева, но се сменят крайно рядко и то на около над 200 хиляди, според зависи.

Като цяло частите са супер поносими, използват се предимно консумативи, поради факта, че модела е

почти напълно безавариен (зависи и от стопанина :) ). Ето аз например си смених предните дискове и накладки миналата седмица от Japanparts за 120 лева всичко!

Генерацията, която вероятно те интересува в по-нови времена е от 1997-2004 година

 

http://www.autosieger.de/as_car-images/mitsubishi/galant_3.jpg

 

Ако нещо конкретно те интересува - питай. Ще се опитам да то отговоря обективно. Дори и за недостатъците на модела, които са много малко :rulez:

big Boss здравей карам Галант американски с пет отвора един път стъргах дискове на предните спирачки но след две три пътувания извън града отново почнаха да тресат като съм сложил и нови накладки страхувам се да купя нови дискове че отново ще почнат да бият помогними с някой съвет ако можеш поздрави bate_pleven

 

благодаря на всички включили се по темата. по-натам пак ще ви потърся :icon_bye:

2.4 автоматик бензин 10/100 извън градско скорист 120/130(но това когато съм с семейството)иначе нагоре в градски условия 12-13 на 100 :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Гледам и се чудя как докарват колегите този разход?!

Аз карам Галант 160 коня с типтроник автомат 2000 година. Напълних резервоара до горе/ до преливника/, минах

180 км. градско и стрелката падна точно на половината. :icon_hmm:

Карам много леко, защото още не познавам колата и не съм сменил всички

консумативи, карам между 2000 до 3500 оборота.

Ако половината резервоар е 30 литра то ми дава 16.66 и това при положения, че я карам без да пускам климатика, едвам я галя колицата? Нека колеги с подобни двигатели да ме светнат

Колата е Галант :

12м.2000година

модел: Аванс

Автомат /типтроник/

118 киловата-160 коня.

 

Колко е вместимостта на резервоара? И колко е нормално да харчи този двигател?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

64 литра е резервоара и имаш около 6-7 литра (не съм сигурен за това) резерва, които се получават след като светне лампата за горивото. Най-икономично е карането с около 1500 до 2000 оборота и за този двигател е нормално да удари около 13-15 градско.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

64 литра е резервоара и имаш около 6-7 литра (не съм сигурен за това) резерва, които се получават след като светне лампата за горивото. Най-икономично е карането с около 1500 до 2000 оборота и за този двигател е нормално да удари около 13-15 градско.

Само да попитам 64 литра не е ли на първите Галанти, а на по-новите 60 литра резервоара?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ми се върти, че мернах по дикументите на колата резервоара е 63 литра!

Искам да питам, дали този модел имат лампа за резервата или стрелката просто влиза границите на резервата.

Някои коли нямат лампи да им показава, че влизат в резера?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ми се върти, че мернах по дикументите на колата резервоара е 63 литра!

Искам да питам, дали този модел имат лампа за резервата или стрелката просто влиза границите на резервата.

Някои коли нямат лампи да им показава, че влизат в резера?

Имат лампа и тя светва съвсем малко след като удариш на нулата(Empty).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледам и се чудя как докарват колегите този разход?!

Аз карам Галант 160 коня с типтроник автомат 2000 година. Напълних резервоара до горе/ до преливника/, минах

180 км. градско и стрелката падна точно на половината. :icon_hmm:

Карам много леко, защото още не познавам колата и не съм сменил всички

консумативи, карам между 2000 до 3500 оборота.

Ако половината резервоар е 30 литра то ми дава 16.66 и това при положения, че я карам без да пускам климатика, едвам я галя колицата? Нека колеги с подобни двигатели да ме светнат

Колата е Галант :

12м.2000година

модел: Аванс

Автомат /типтроник/

118 киловата-160 коня.

 

Колко е вместимостта на резервоара? И колко е нормално да харчи този двигател?

Относно разхода аз с моята КАРИЗМА ГДИ ми е такъв разхода, а пък ВИЕ с тези големи двиг-ли? :icon_doh: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...