Премини към съдържание

Шумоизолация за Галант


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Някой може ли да опише точно и ясно какво трябва да се купи, какво количество и колко г/д ще излезе (както и евентуално дали са нужни по-специални инструменти от отвертка и гайчени ключове)? Става на въпрос за шумоизолация + облепяне на корите, че има тук таме някое друго скърцане.

Имам планове да си я оправя като се прибера в Добрич през май месец, тъй като най-вероятно ще отнеме няколко дена и няма как в София да си я оставя разколачена през вечерта пред нас, но не знам дали ще имам финансирането да го направя, и затова ми е интересно изобщо да се навивам ли или да го оставя за късното лято (Август - Септември).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз по-горе съм описал, какво съм използвал. Не мога да ти кажа точно площа и цената на това, което съм слагал, защото ми останаха материалите от друг такъв проект. Но около 6м2, би трябвало да ти стигнат, ако не облепяш всичко.

Отверки и комплект гедоре ще ти трябват, не помня наизуст точните размери. Но няма нищо трудно иска се търпение и повечко време, приготви си най-малко 2 дена.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако сметнем че грубо ни трябват 6 кв.м. (2 предни врати ~ 2кв.м., под ~ 4кв.м):

 

Две ролки (За по-сигурно, че да не свърши) двойно залепваща лента: 2x13.20лв. = 26.40лв.

Четири ролки битумна алуминиева лента Алубанд: 4х28.68лв. = 114,72лв.

Шест ролки K-flex 15mm: 6х41.12лв. = 246.72лв.

 

Общо: 387.84 лв.

 

Това ли е варианта или аз не гледам цените където трябва?

Редактирано от CBeTHaX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си поръчах от този сайт, и от този материал. Не съм сигурен дали там е най-евтино, а някъде бях срещнал да се продава и на листове, а не на ролки, но май излизаше по-скъпо.

За битума някъде там излиза сумата за 6м2. Мога да ти предложа, моя който ми остана на поливин цена, от тази която си писал, че няма какво да го правя, но е на различни марки, и не зная точно какво ми остана, бях взел Алубанд, Битуселф, Сика и Титан, малко се престарах тогава, че сега стоят на село в гаража. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Току що махнах интериора и съм изненадан, че има не малко вата на пода. Под задната седалка и отпред между калниците даже е гумирана. Купих битумна лента и Екобон 20мм дебелина и сега не съм сигурен дали да оставя и оригиналната вата. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

20 мм + битумен материал няма ли да дойде много на пода?

Остави си ватата при калниците и под задната седалка, но ако не си доволен, измисли начин да положиш още един вид материал там.

Имаш ли идея как да сложа нещо като тази гумирана вата под предните подкалници? Разгледах мястото и ми се стори неподходящо да слагам там нещо. Някак мястото е малко, несиметрично и не знам ще има ли смисъл, но искам да лепна нещо там.

 

Аз мисля за пода да купя Дукт алу 10 мм (със самозалепващо и алуминиево фолио отгоре ~36 лв/м2 :icon_n_whistling: ) и да залепя битум 4 мм под него в пространствата: под педалите, пред предната пасажерска, под предните седалки и в пространството за краката на пътниците отзад. Колко кв.м. да взема за пода, за под задната седалка да слагам ли :kolet:

Предложете онлайн магазин, от където да взема от тези маркучена 6 мм външно. В града намирам само маркучи за обратна нафта, а те са по-скъпи и не съм ги и мерил. От заледяванията тази зима съм нарушил уплътнението на шофьорската врата. А ми беше направило впечатление, че като се возя отпред вдясно е по-тихо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

20мм+битум+10мм фабрична вата - не съм сигурен, дали няма да надигне мокета. На подът има доста битум, не навсякъде, но не знам дали има смисъл от плътна "покривка".

На предните и задни калници няма битум и там е задължителен. Отпред е с гумирана вата, при мен покрива и калниците.

Подът е около 3м2, може би по-малко. С пространството под задната седалка стават 4м2.

 

Дано да има ефект от изолацията на пода, че хамалогията е голяма, пък и "цифри" хвърчат. Надявам се и силата на самовнушението да помогне! :D

Редактирано от GT PoWeR
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има смисъл, ако не хвърляте много пари, на мен ми останаха материали от друг проект, затова съм най-доволен. :D

Не се усеща коренна разлика, с една идея по-тих, но при високи скорости си е пак шумен, няма да си кривя душата. :rolleyes: Аз съм описал по-горе, какво съм ползвал и къде съм слагал, със сигурност има и по-добри варианти и може да се постигне още по-добър резултат, но се съмнявам средствата и трудът да са оправдани. :yes3: Аз също съм слагал маркучета в уплътненията на вратите. Не знам дали даже не наблъсках даже 8мм. Малко по-трудно се затварят вратите и малко по-малко фучи вътре, като излита :plane:

Маркучета намерих в Практикер. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А как и с какво да залепя уплътнението на шофьорската врата? Тази зима колата ми сигурно 15 пъти се покри с лед - като ледено блокче ставаше :icon_hmm: . Разлепило се е от огледалото 20-25 см. нагоре и сега фучи.

Според моите сетива шумотевицата идва от предните гуми и пода (и задните се чуват като седна отзад). Така че за там компромиси откъм вид и цена на метариалите не бива да се правят. Затова съм се насочил към 36 лв/м2. Просто не мога да кажа откъде чувам шум докато го има този. Та аз преди години повозих 5 майстори да кажат откъде какво бучи и всеки каза различни неща, а то се оказа че е преден лагер. Това нещо изпълваше цялото купе и имаш чувството, че всичко бучи и шуми. Смениха ми го и край.

Затова ще стрелям само по пода и калниците. Най-много и под задната седалка и багажника. Хватката е да се намали малко шума без самовнушения и така да се подобри комфорта, както и умората при по-дълги преходи.

 

п.п. 30 мм ще дойдат много на този под. До 15-16 със сигурност ще се съберат. Няма смисъл от плътно покриване с битум. С него се покриват 60-80% от повърхността. Останалата работа поема втория вид материал върху битума.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе, не знам какво слагат немците, ама вчера се возих в едно бмв 530д от 2000г, еми братче, то нищо не се чува вътре бре, ем печка :icon_doh: Галанта кво да му сложеш, та да млъкне така, нямам идея :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе, не знам какво слагат немците, ама вчера се возих в едно бмв 530д от 2000г, еми братче, то нищо не се чува вътре бре, ем печка :icon_doh: Галанта кво да му сложеш, та да млъкне така, нямам идея :icon_crying:

 

Там по-доброто обезшумяване не е само от вида материал, според мен, а и от това, че е излят като корито и обхваща по-голяма площ от купето. Това се вижда и в снимките на октавията по-напред в темата.

С тези кръпки, които правим ние, поради ограниченията от всякакви кабели и тръби, постигаме малък ефект, но все е нещо. Дори да покрием добре пода и калниците, остават например едни дупки пред предните врати, където има кабеляци, тунелът под таблото, чак до ръчната и т.н.

Затова мисля да облепя с вата подлакътника и всички дребни пластмаси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приключих изолацията на пода. Доста работа си е и не бих се захванал отново.

Като резултат: има ефект, най-вече ми допада тихата работа на окачването, вероятно в следствие на виброизолацията. Неприятно, но очаквано почна да изпъква шума от двигателя, но няма как да се бръкне зад таблото. :) Като покарам извънградско, ще споделя повече впечатления.

Материалите бяха: 2 ролки и половина битумна лента "Битуселф" 15см/10м, 1 лист(2м2) "Екобон" 20мм и 1 лист 10мм, полиуретанова пяна за лепене на ватата - около 140лв всичко.

 

Снимки

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приключих изолацията на пода. Доста работа си е и не бих се захванал отново.

Като резултат: има ефект, най-вече ми допада тихата работа на окачването, вероятно в следствие на виброизолацията. Неприятно, но очаквано почна да изпъква шума от двигателя, но няма как да се бръкне зад таблото. :) Като покарам извънградско, ще споделя повече впечатления.

Материалите бяха: 2 ролки и половина битумна лента "Битуселф" 15см/10м, 1 лист(2м2) "Екобон" 20мм и 1 лист 10мм, полиуретанова пяна за лепене на ватата - около 140лв всичко.

 

Снимки

 

МанЯк. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

След като се поизолирах прилично вече при ненормално каране не си чувам двигателя, та се налага ща не ща да я карам както ща.

Както каза един приятел - "абе бива ли така - че то звука от двигателя е една от екстрите на тази кола!". И всъщност японците и затова не са я изолирали като хората - да могат такива като нас да се кефят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като се поизолирах прилично вече при ненормално каране не си чувам двигателя, та се налага ща не ща да я карам както ща.

Както каза един приятел - "абе бива ли така - че то звука от двигателя е една от екстрите на тази кола!". И всъщност японците и затова не са я изолирали като хората - да могат такива като нас да се кефят.

 

 

Какви материали използва? Описаните в темата или други? Би ли споделил някои специфики - трудности, решения?

Каква сума излезе цялата процедура? Чува ли се шум от гумите и въздушната струя под купето?

 

Питам тези въпроси, тъй като съм твърдо решен да изолирам външните шумове при моя Галант, защото е направо смешно колко е зле. И в друга тема бях писал за абсурда (мое мнение), че 406-цата, 96-а година е в пъти по-безшумна.

 

Благодаря предварително,

Манол

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какви материали използва? Описаните в темата или други? Би ли споделил някои специфики - трудности, решения?

Каква сума излезе цялата процедура? Чува ли се шум от гумите и въздушната струя под купето?

 

Питам тези въпроси, тъй като съм твърдо решен да изолирам външните шумове при моя Галант, защото е направо смешно колко е зле. И в друга тема бях писал за абсурда (мое мнение), че 406-цата, 96-а година е в пъти по-безшумна.

 

Благодаря предварително,

Манол

 

Здравей, колега!

Общо взето може би около 200-250лв. Това което съм изолирал са пода, вратите, в уплътненията на вратите и багажника съм напъхал от прозрачните маркучета. Използвах четири вида изолации от bauhaus - виброизолация черна подобна на асфалт около 2мм, корк около 1-2мм, една зелена изолация - около 2-3мм и една с подобно на станиол покритие около 2-3мм. На трите последни имаше технически данни на етикетите, така че сам би могъл да се ориентираш за това какъв шум спират в dB. Корк не съм слагал навсякъде защото не зная как се справя с водата. Общо взето за ламарината лепя с лепило асфалтовата и т.н. Асфалтовата и още една от изолациите съм набутал вътре във вратите при стъклата. Другите две отвън под кората. Но за всичко това си е необходимо време - по врата или две на ден е сравнително реално да се прави. Пода го направих за 1 ден, но ми остана още малко под краката на шофьора. Реално има полза, особено що се отнася за скорости до стотина километра. За основния за мен проблем при скорост над 130км не съм сигурен. Вратите ми станаха по-тежки и по-трудно се затварят, но те и преди се затваряха сравнително не много леко. Писал съм по-нагоре в темата на 2-3 места. Музиката се подобри особено в областа на ниските. Подобрение има спрямо шумове откъм ходовата част, въпреки че не съм изолирал таблото и предните калници.

Не съм изолирал тавана и колонките между вратите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

Общо взето може би около 200-250лв. Това което съм изолирал са пода, вратите, в уплътненията на вратите и багажника съм напъхал от прозрачните маркучета. Използвах четири вида изолации от bauhaus - виброизолация черна подобна на асфалт около 2мм, корк около 1-2мм, една зелена изолация - около 2-3мм и една с подобно на станиол покритие около 2-3мм. На трите последни имаше технически данни на етикетите, така че сам би могъл да се ориентираш за това какъв шум спират в dB. Корк не съм слагал навсякъде защото не зная как се справя с водата. Общо взето за ламарината лепя с лепило асфалтовата и т.н. Асфалтовата и още една от изолациите съм набутал вътре във вратите при стъклата. Другите две отвън под кората. Но за всичко това си е необходимо време - по врата или две на ден е сравнително реално да се прави. Пода го направих за 1 ден, но ми остана още малко под краката на шофьора. Реално има полза, особено що се отнася за скорости до стотина километра. За основния за мен проблем при скорост над 130км не съм сигурен. Вратите ми станаха по-тежки и по-трудно се затварят, но те и преди се затваряха сравнително не много леко. Писал съм по-нагоре в темата на 2-3 места. Музиката се подобри особено в областа на ниските. Подобрение има спрямо шумове откъм ходовата част, въпреки че не съм изолирал таблото и предните калници.

Не съм изолирал тавана и колонките между вратите.

 

@Julien: Благодаря за инфото!

 

Ще споделя и аз, след като завърша (надявам се да е по-скоро, че още не съм почнал...).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е добре де, колко тих трябва да стане галанта? Или по-скоро колко е шумен преди шумоизолацията?

 

Мисля, че избора на тихи гуми ще е по-добър от парите вложени в шумоизолация или се бъркам?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

@meltin:

 

Здрасти. В момента съм с гуми FULDA CARAT EXELERO отпред и DUNLOP SPT MAXX TT отзад. На всичките размерът е 215/45/R17. Не съм забелязал да са по-шумни от нормалното.

 

Първото нещо, което ме впечатли отрицателно от колата е, че когато за първи път я покарах при дъжд, на Цариградско шосе, в посока изхода на София, а и на м. Тракия, всички в колата се изненадахме от силният шум, който се чуваше от пода и калниците, че дори от капките падащи върху тавана. Да поясня, че дъжда не беше порой, а нормален валеж. Слизам от 406, '98-а и се качвам на Галант '01-ва :plane: . Бях чел, че Галанта няма добра шумоизолация, но пък чак толкова... :icon_crying: Другото нещо е, че при по-висока скорост (100+ км/ч) се чува, доста ясно и шумно, въздушната струя минаваща под купето. Също така преминаването през асфалт, направен от по-едър чакъл, направо не чувам музиката в колата.

 

Това, което бих искал да постигна (надявам се реалистично), е такова ниво на обезшумяване, поне колкото при 406-цата. Към момента събирам мнения за различните видове шумоизолация, дебна за свободно време и при първа възможност се захващам с обезшумяването.

 

Според мен не и отива на тази галантна кола да бъде шумна в купето. Двигателя е тих като мъркащо коте, а при високи обороти се чува гърлоченето на шестака :icon_rock: без шум от гърнето. С една дума: песен :rulez:

 

 

Поздрави,

Манол

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Това, което бих искал да постигна (надявам се реалистично), е такова ниво на обезшумяване, поне колкото при 406-цата

http://www.youtube.com/watch?v=_JiEod-HX1s
:icon_crying:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При движение по неравен асфалт и с усилена музика за да я чуваш все пак, е още по-вредно за слуха най-малкото. Ако щеш вярвай, но така вредните шумове се мултиплицират.

Мога да се похваля с чисто нов асфалт в града и малко извън него. Все още е черен на къклица и с нова боя за маркировката. По това ШОСЕ галанта тичка като по тарлъци и чувам и вятър освен гуми. Няма го това ЧШШшшшшшшш, а е монотонно и глухо ххххххъъ. Все едно по шумния асфалт караш с тапи в ушите. Кеф. Дори с 90 шепнейки ме чуват пътниците отзад. Нещо съединенията от железен фосфат ме нервират и може и да не стигна да обезшумяване...

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

@mmotors, @andy: Добре ме мотивирахте за задачката :icon_hmm: Иначе песента кърти :D

 

Надявам се скоро да имам какво да споделя по темата като резултат. Все пак, ако имате някакви съвети и/или препоръки, ще бъде супер да ги споделите.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам бре, Маноле, просто силно ме съмнява обезшумяването, което някои колеги са направили да е по - добро от едно инженерно решение, което е вложено в някои марки други автомобили :icon_crying: :icon_crying: :icon_crying:

 

п.п. не, че и на мен не ми се иска да е по - тихо вътре...

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

GT Power го е казал в началото на тази страница - това са кръпки. Mmоtors-чето няма да прави шумоизолация. Аз бих опънал два ката материал по целия под. Фактът че не мога да бръкна където искам (зад таблото, тунела при лоста и др.) и несвързани с темата (но свързани с колата) неща ме спират.

 

По песента също имам забележка - на 2:48 където пеят Е-е-е- е-е-е... да се замести с "Д-о-б-р-еее ми е, Е-е-е, добреее ми е!" и така да свърши песента :-) Все пак човек трябва да се радва на това, което има и да приеме факта, че живее в свят на ограничения. Това важи и за колите между другото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...