Премини към съдържание

Шумоизолация за Галант


Препоръчано мнение

Вижда ми се че това няма да ти стигне за врата и трябва да вземеш две такива за една врата. Малко изглежда да остане де, няма да иде цялото от втория комплект. Така че го слагай о`две. Иначе това са качествени материали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

@meltin:

 

Здрасти. В момента съм с гуми FULDA CARAT EXELERO отпред и DUNLOP SPT MAXX TT отзад. На всичките размерът е 215/45/R17. Не съм забелязал да са по-шумни от нормалното.

 

Първото нещо, което ме впечатли отрицателно от колата е, че когато за първи път я покарах при дъжд, на Цариградско шосе, в посока изхода на София, а и на м. Тракия, всички в колата се изненадахме от силният шум, който се чуваше от пода и калниците, че дори от капките падащи върху тавана. Да поясня, че дъжда не беше порой, а нормален валеж. Слизам от 406, '98-а и се качвам на Галант '01-ва :plane: . Бях чел, че Галанта няма добра шумоизолация, но пък чак толкова... :icon_crying: Другото нещо е, че при по-висока скорост (100+ км/ч) се чува, доста ясно и шумно, въздушната струя минаваща под купето. Също така преминаването през асфалт, направен от по-едър чакъл, направо не чувам музиката в колата.

 

Това, което бих искал да постигна (надявам се реалистично), е такова ниво на обезшумяване, поне колкото при 406-цата. Към момента събирам мнения за различните видове шумоизолация, дебна за свободно време и при първа възможност се захващам с обезшумяването.

 

Според мен не и отива на тази галантна кола да бъде шумна в купето. Двигателя е тих като мъркащо коте, а при високи обороти се чува гърлоченето на шестака :icon_rock: без шум от гърнето. С една дума: песен :rulez:

 

 

Поздрави,

Манол

Колко струват едни нови уплатнения за вратите предни и задни?

 

Според мен нископрофилна 17 много добре вкарва шума в купето. По широките гуми също бучат повече.

 

И колкото и смешно да звучи реглаж на предния мост понякога прави чудеса, дори колата да не тегли наникъде и всичко да изглежда перфектно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Там по-доброто обезшумяване не е само от вида материал, според мен, а и от това, че е излят като корито и обхваща по-голяма площ от купето. Това се вижда и в снимките на октавията по-напред в темата.

С тези кръпки, които правим ние, поради ограниченията от всякакви кабели и тръби, постигаме малък ефект, но все е нещо. Дори да покрием добре пода и калниците, остават например едни дупки пред предните врати, където има кабеляци, тунелът под таблото, чак до ръчната и т.н.

Затова мисля да облепя с вата подлакътника и всички дребни пластмаси.

Иди погледни оригинялни стелки за С Класа колко са дебели и всичко ще ти се изясни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иди погледни оригинялни стелки за С Класа колко са дебели и всичко ще ти се изясни.

Пък ако вдигне мокета да види що вата има под него, направо ще се откаже да изолира, че само за ватата трябва да приготви ИлядО лева ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Една с класа има общо около 10см материал между краката ти и ламарината. Много трудно се суши когато подгизне :Д Ако си свалите задната седалка под нея ще видите една гума с платче интересува ме дали тя също е със звукоизолиращи свойства и дали няма да е по-добре да се използва нещо от този тип?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Също и погледнете и подкалниците им как са направени. Май първо от там трябва да се почне,на мен също ми беше интересно защо има мокет по подкалника,ама след тази тема разбрах :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дори форд фокус е с подкалник от мокет. Мисля че и на астра беше така, а са един клас по ниски като автомобили.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нищо, свиркаш си :-)

 

Лично за мене шума не е толкова силен, че да ми пречи. Само на по шумния асфалт по магистралата ме дразни малко.

 

Виж темата за правите носачи ме травмира жестоко психически, особено със снимките със изпопадалите гуми.

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не бой се. Това са временни хронични болежки при галантите. Преди години помня една есен, когато на половината форум им се бяха разскърцали тампоните на носачите. После пък имаше епидемия от тракащи компенсатори. Сега да виждаш такова нещо? Ще мине и това с колелеата :) Доскоро пък имаше период на затишие.

****************************************************

Аз не знам колко точно е шумен моя галант. Дори да обезшумя нещо тук-там не вярвам да забележа разлика. Е примерно маркучетата в уплътненията, които набутах.

Основният генератор на шум са гумите. Който иска да намали Шумотевицата трябва да почне от подкалници и под. На подкалниците трябва да се сложат от онези кечета като на колите, а подът трябва да се хване от зоната пред таблото (включая сваляне на таблото) през тунела на скоростния лост + пространството пред предните врати, доооо мястото м/у резервната гума и задната броня... с поне два вида материал.

То двигател не се чува, ауспух не се чува, оставаше да не се чуват и гумите и к`во... някъде някой ще заспи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Гледах едно ревю на мицу галант от руснак. Разказва как е миел ладата си и дошъл негов приятел с току що закупен галант. Попитал го какъв е този звер и отишли да се повозят. След месеци момчето си купило галант и след година и половина "владелец" очертава слабите страни каквито си ги знаем. Сетих се за темата след като сравни шумът в купето с този на ладата му.

Потресен и неискащ да приеме тази оценка (истината верно боли) днес часове наред разглеждах най-различни материали от чужбина. Истината е, че може да се намали шума с няколко децибела, но за да стане това, трябва да тръгнем с по 700-800 лева за STP. И то при положение, че правилно съм сметнал курса на рублата към лева (100 р = 4,54 лв). Има някакви парчета 70/60 см за 300 и нещо лева бройката и ги водят звукова преграда или нещо такова. На английски беше и дават с 50% шум надолу. С материали от строителството и други заместители за по 50-ина лева за целия под до багажника и три-четиресе лева за вратите май няма да стане. Не съм убеден че си струва да се занимавам за неубедителен резултат. Гледах и от Англия и Америка. Огромни цени, които са в състояние да откажат всеки притежател на кола за 3-5к лева на вторичния пазар. Нямам представа защо американците продават толкова скъпо, след като карат едни от най-тихите коли в света. В Япония и Китай какво да гледам...

Нашето гардже има отлична конструктивна обезшуменост - работата на двигателя, липсата на вибрации от тази работа от празен ход до пълен оборотомер и много тиха генерация. Много хора имат проблем точно с тях. Пасивната обезшуменост обаче му куца яко.

Руснаците слагат върху пода виброизолационен материал 2 мм (като нас - на битумна основа с лъскаво отгоре) и се покриват ~80% от площта, върху него се полага шумопоглъщащ материал 10 мм ... поне. По тунела слагат друг вид шумопоглъщащ материал, а при резервната гума трети вид, пак шумопоглъщащ. За финал опъват шумоизолиращ материал, който приличаше на минерална вата. Между 6 и 10 мм, като колкото повече се хване, толкова по-добре. Имам подробен файл на Word 2013 на другия компютър. 44 страници информация на руски. Без капака на двигателя и без петата врата (щото повечето нямаме) излизаше около 750 лева само за материалите и то ако си я купи руснак.

Завършваше не много оптимистично. Нещо от рода на колкото по-тиха кола се направи по този начин, толкова по-добър краен резултат като "тиха" кола ще се получи.

 

Някой да е сътворил нещо в духа на темата откакто не сме си говорили по този въпрос?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички ли галанти имат на предните калници едни пластмаси с кичета отвътре?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят е Аванс и има, но за другите модификации не знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят е спорт едишън и не съм забелязал никакви признаци на присъствие на м-ли в областта около арките. Обаче има едно парче вата под задната седалка. Може да са го навлекли мишоци :D

Абе възможно ли е в аванс-ите да е работено по въпроса с шумовете? Тук гледам "ревем" само собственици на другите модификации :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички ли галанти имат на предните калници едни пластмаси с кичета отвътре?

 

Пластмаси добре, кичета не съм забелязал.

 

Относно шумоизолацията се чудя друго нещо. За по-ефтин и респективно по рентабилен вариант дали някои го е пробвал да подмени антикорозионната защита отдолу на галанта. Т.е. да се свали старата антикорозионна защита където не е паднала. И да се изпръска 3-слойно там със съответните бодита дебело, за тях също дават, че значимо намаляват шума. Реално като се мина колата на песъкоструй отдолу, остава само да се пръснат няколко ръце боди, което е доста по-бързо от разглобяването на целия салон и таблото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мазилата от подобен вид ще играят роля само в посока подобряване на виброизолацията. При движение ламарините трептят с някаква честота и издават специфични шумове. Те са тънки и повечето имат голяма повърхност. Боди или нещо подобно би ги стабилизирало в някаква степен, но само толкова. Реално шумът ще си както в момента. Дори да има някакво подобрение, то няма да се усети изобщо.

Дефакто нищо не може да замени обработването на проблемните зони, а те са доста. Най-фрапантни са пода и моторния щит - отделението между силовата част и купето. Врати и таван също са важни, но само с тях не мисля че ще се усети кой знае каква разлика, докато при първите две ще има осезаема разлика. Всичко вкупом най-добре, но ... :icon_hmm:

Това нещо иска поне седмица свободно време, двама човека и помещение за складиране на частите от купето. Всичко трябва да се направи както трябва, да се спазят изискванията за работа със съответния материал, да се укрепят проблемните детайли от пластмаса и т.н. Дори с пълна изолация на всичко с по 2 дори 3 ката, няма да реши кардинално нещата, понеже ще изпъкнат паразитни шумове от купето. Наистина внимание към детайла трябва, а не за ден или два да се претупа и набързо да се свърши работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С какво да уплътня пулта с копчетата за стъклата (на кората на шофьорската врата), защото издава дрънкащи шумове като усиля стереото?

Някакви ленти ще ми трябват със самолепещо от едната страна, ама каква, от къде?

 

Не съм срещал оплакване от дрънчаща кора при нашите :mitsu-smiley: нито от движението, нито от музика. Като изключа пулта, като усиля звука почва да се обажда регистрацинния номер отзад и отворите към купето през които излиза въздуха при отваряне и затваряне на "портите", но не и корите. В това отношение е много добре.

 

В тунинг.бг намерих (от 2009 г.) малко цени:

 

STP M1 - 78лв/м^

Bimast Standart - 70лв/м^

Bimast Super - 100лв/м^

Bimast Bomb - 113лв/м^

Visomat BT2 - 53лв/м^

Bitoplast A5 - 51лв/м^

Bitoplast A10 - 68лв/м^

Izoton LM15 - 56лв/м^

Accent LK10 - 51лв/м^

Barier K10 - 42лв/м^

Barier LK10 - 48лв/м^

Splen 3008 - 59лв/лист(1,25м^)

Splen 3002DS - 56лв/лист(1,25м^)

 

Координати нямам. Ако някой знае къде може да се купят част от тези м-ли, моля да пише.

Днес сметнах колко ще струва демпването на предните врати (вибро- и шумоизолиране) - 168 лева с м-ли STP и към 150 с две ролки алубанд или флашбанд за вътрешната ламарина, като отпада материалът за там (silver). Не за друго, ами защото там са дупки, отвори, форми и формички и двата листа силвър ще трябва да се накълцат и след това да се правят "кръпките". А с лентата ако е широка 75 мм се клъцваш, лепиш, клъцваш, лепиш ... по-лесно се вижда. За външната ламарина съм калкулирал 4 мм Silent Coat. Всичко държи на влага и има антикорозинни св-ва.

Ако не сменя колата, догодина ще се позанимавам. Забелязах че ламарината на вратите при почукване издава различни звуци и по-специално предните звучат по-басово и глухо в сревнине със задните. Може би има нещо на вратите заради говорителите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а как да сваля този пулт (с копчетата за ел. стъклата)? Гледам има нЕква бурма в задния край. Друго?

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Друго няма,развиваш я, дърпаш нагоре и назад и излиза.Откачаш буксата и си ти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Понеже водачът на шофьорската врата почна страшно да ме нерви с това скърцотене, ще свалям кората до го почистя от боклуците и да го смажа. Така и така ще свалям кората, викам си може да положа нещо да намалява шума.

Има един битум с черен цвят, не лъскаво като станиол, което масово се слага, а прилича на фабрична черна изолация. Дебело е 3 милиметра и листът е с размери 375/265 mm (0,1 кв.м. един лист). За този става дума. Не знам дали ще успея да го накълцам и да покрия цялата вътр. ламарина че да стане и естетично и колко парчета да купя.

За кората съм намислил това, като трябва да събера пари да купя и за двете предни врати. Ще спестя някой лев от доставка и трябва да се вземат 3 броя от втория вид, че един няма да стигне за такава огромна кора. Грубо я премерих 85/65 см и ще трябва да се реже и залепва да стане като едно парче. Тук въпросът ми е ще имам ли проблем с монтажа на кората заради "лепенките". Че ще имам проблеми е ясно, но ако няма да може да легне кората и да щракнат щипките, се отказвам да копая в материала че да изтънее и да прилепне на място (кората).

Мисля да залепя по ръба на кората уплътнителна лента (линка остана на домашния РС) и да опитам да залепя уплътненията на вратите заводските които са. От миналата зима и ледения дъжд + отваряне на вратите със съпротива от тяхна страна, но най-вече от моя, всички уплътнения са тръгнали да се разлепят на места. Взел съм лепило момент, което уж лепи гума, метал и др., прозрачно и разтегливо. Дано стане, че новите сигурно са много скъпи.

8-10 листа от първото и 3 от второто правят дебела сметка и пак не става както трябва. Редът е такъв: вибро, шумопоглъщащ и накрая шумоизолиращ. това с пирамидките е шумопоглъщащ. По истинския начин ще трябват към 260 лева за двете врати, което е авантюристично. Така ще са към 160. Гледам че лявата предна кора е сваляна. Дано не открия някакви изненади отвътре, но ако съдя по правеното от немеца, съм на тръни. Повечето от глупостите му съм ги махнал.

 

Значи за пода да кажа. В Русия подът го правят първо с вибро, като мисля че не е нужно да се пакетира целия, а към 60-70% от него. След това слагат Акцент 20 мм, Изотон 10-20 (колкото поеме) в А-образните колони (дето са кабеляци пред корите и зад колелата мястото), също Изотон върху мястото на конзолата с лоста и ръчната до пепелника назад, и Сплен при багажника. Върху цялото това нещо връщат фабричната изолация. И... това е по пода.

За моторния щит също ползват вибро, Акцент и връщат фабричната.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е за тука темата колеги, но за да не пускам нова искам да попитам дали знаете в предните врати говорителите с какъв размер са и дали ще се съберат 6.5 инчови или с други думи 16.5см?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_rock: :icon_dance: :mitsu-smiley: :icon_thumbup: супер, извинете за спама в темата ама... дано и пищялките се хванат че малко големички ми се струват.. изпадна един много хубав компонентен Хеликс (SLX :) )

Редактирано от painkiller
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е за тука темата колеги, но за да не пускам нова искам да попитам дали знаете в предните врати говорителите с какъв размер са и дали ще се съберат 6.5 инчови или с други думи 16.5см?

 

На Галанта говорителите се поставят върху едни бели пластмаси, попадал съм на 2 видя говорители(като размер) и тези пластмаси компенсират разликите. Ако махнеш пластмасата се отваря малко повече място, но трябва да видиш тогава как да захванеш говорителя за вратата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...