Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Шумоизолация за Галант


Препоръчано мнение

Музиката не е сериозна, но все пак мидбасовете са натоварени с по 60-70 вата и определено се чувства положителен ефект от демпването. На база вложените средства до момента (50лв за битумна лента и 18лв за Екобон) смятам, че си струва. Когато си взема невиещи гуми :icon_blush: и подкарам по магистралата ще се разбере на 100%.

Мисля някой ден да сложа и хубави мидове, но времето ще покаже...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

50лв за битумна лента и 18лв за Екобон

Ей туй, най ми хареса, браво, колега за мерака. Чакаме да споделиш крайния резултат :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво! :icon_clap: Много се кефа на някой който прави нещата с мерак !!!! Как ме сърбят ръцетеее.... :D Да не забравиш да кажеш за крайния резултат подробно!!!!

Редактирано от Zagorov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хрумна ми един въпрос - ако се прецака нещо по механизма за ел. стъклото, какво правим?

Мисля да почна от предна дясна врата, защото нещо се е отлепило вътре и предполагам е стиропорчето :icon_blush: . Засега не ми е раздрънкан галанта и това се чува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хрумна ми един въпрос - ако се прецака нещо по механизма за ел. стъклото, какво правим?

...или надай си боже да ти жулнат вратата...

Мен това ме спира да хвана по стъпките на колегата, иначе съм се возил в обезшумени по-подобен начин коли и наистина си е по-тихичко ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хрумна ми един въпрос - ако се прецака нещо по механизма за ел. стъклото, какво правим?

 

Ами ще го разлепиш или срежеш и така. После може да трябва ново.

 

Екобона с какво го лепихте? Не мисля, че с полихлоропреново лепило е подходящо да се лепи нещо в кола, на повечето не им се отразяват добре високите температури (както и светлината) и стареят. Отделно мирише доста. Питам, защото мисля да слагам подобна допълнителна изолация долу в краката на шофьора. Няколко пъти съм се "возил" и на пасажерското място двигателя изобщо не се чува. При мен има един шумоизолационен панел, който не е равен и е пластмасов и ще е най-лесно изолацията да се залепи отгоре върху него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей туй, най ми хареса, браво, колега за мерака. Чакаме да споделиш крайния резултат :icon_thumbup:

 

Това разбира се е в частност, в моя случай. :) Битумната лента за задните врати, лепилото, микропорестата гума са ми подарък от брат ми (останаха от неговия проект). Към разходите до момента бих добавил и 5лв за замяна на счупени щипки.

 

 

 

Браво! :icon_clap: Много се кефа на някой който прави нещата с мерак !!!! Как ме сърбят ръцетеее.... :D Да не забравиш да кажеш за крайния резултат подробно!!!!

 

За краен резултат е рано да се говори, защото мисля да правя още пода и багажника. Това, което исках да получа от изолацията на вратите е факт: чувствително се подобри качеството и динамиката на предния фронт на озвучаването. Освен това значително намаля дрънченето при преминаване през неравности, трамвайни релси и др. При мен това беше доста неприятно, предвид твърдото окачване и ниските гуми.

Какъв ще е ефекта при висока скорост ще разбера другата седмица, но не очаквам кой знае какво... :) Там резултати ще има след демпването на пода и най-вече калниците. Само да се постопли и ще се заема, че искам да го съчетая и с изпиране на мокета и стелките.

 

 

Ами ще го разлепиш или срежеш и така. После може да трябва ново.

 

Точно така, битума в моя вариант излиза 20 и няколко лв на врата + малко труд, така че не е драма. Но не е желателно де... :)

 

 

Екобона с какво го лепихте? Не мисля, че с полихлоропреново лепило е подходящо да се лепи нещо в кола, на повечето не им се отразяват добре високите температури (както и светлината) и стареят. Отделно мирише доста.

 

Лепилото на знам точно какво е, но на цвят и мирис е точно като Хелметекс. Понамирисва още в жегите при мен, но е тествано при друга кола и няма проблем впоследствие.

Редактирано от GT PoWeR
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това разбира се е в частност, в моя случай. :) Битумната лента за задните врати, лепилото, микропорестата гума са ми подарък от брат ми (останаха от неговия проект). Към разходите до момента бих добавил и 5лв за замяна на счупени щипки.

 

 

 

 

 

За краен резултат е рано да се говори, защото мисля да правя още пода и багажника. Това, което исках да получа от изолацията на вратите е факт: чувствително се подобри качеството и динамиката на предния фронт на озвучаването. Освен това значително намаля дрънченето при преминаване през неравности, трамвайни релси и др. При мен това беше доста неприятно, предвид твърдото окачване и ниските гуми.

Какъв ще е ефекта при висока скорост ще разбера другата седмица, но не очаквам кой знае какво... :) Там резултати ще има след демпването на пода и най-вече калниците. Само да се постопли и ще се заема, че искам да го съчетая и с изпиране на мокета и стелките.

 

 

 

 

Точно така, битума в моя вариант излиза 20 и няколко лв на врата + малко труд, така че не е драма. Но не е желателно де... :)

 

 

 

 

Лепилото на знам точно какво е, но на цвят и мирис е точно като Хелметекс. Понамирисва още в жегите при мен, но е тествано при друга кола и няма проблем впоследствие.

 

Айде сега да си вземеш и един хубав фронт и ще заспи градът:icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Говорих със специалист в тази област и ми предложи два вида изолация на STP, но каза че имало и някаква вата, която се слагала на калниците и се получавало малко по-добре, специално с щума от гумите. Някой знае ли повече за тази вата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, в никакъв случай не целя с това си изказване да омаловажа труда ви, който е достоен за уважение, но повозете се в един гоУф, покарайте някоя лада и ще се промени концепцията ви за шумоизолация :icon_peace:

 

Между другото си сложих аз едни ветробрани на предните врати и сякаш шума от вятъра намаля, особено след 130-40 км/ч, въпреки че не ми беше това замисъла :senile:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, в никакъв случай не целя с това си изказване да омаловажа труда ви, който е достоен за уважение, но повозете се в един гоУф, покарайте някоя лада и ще се промени концепцията ви за шумоизолация :icon_peace:

 

 

 

Ха, тук не си прав :) - карам служебен гоУф тройка и според мен, определено шума от гумите и от вятъра е по-малък, особено при скорости над 120км/ч. Това, до някъде ме накара да се захвана с това начинание.... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, в никакъв случай не целя с това си изказване да омаловажа труда ви, който е достоен за уважение, но повозете се в един гоУф, покарайте някоя лада и ще се промени концепцията ви за шумоизолация :icon_peace:

 

Така е, прав си, но Голф-а е друг клас (не съм се качвал в Голф от години, освен ако не броим Сеат Леон-а :D), а Лада-та ... :icon_hmm: ... примерно в сравнение с Галант 98 - ма и Пежо 406 98' - във второто е доста по безшумно.

А и все пак се стремим да направим автомобилите си максимално комфортни, всеки със средствата с които разполага ...

Редактирано от konoko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля да започна само че още нямам време. Взел съм си 6м. К-флекс и битум подобен на СТП от Саунд систем и трябва само бира и почваме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересна тема,но имам едно въпросче.Премерил ли си килограмите на колата преди да започнеш за да можеш да ги сравниш след като свършиш,колко килограма ще качиш на горкия мотор при тази цена на горивото струва ли си усилието.Всички се стремят да намалят килограми за да намалят разхода на гориво аз даже карам без резервна гума никакви интрументи и др.подобни.Мое мнение /май по евтино излиза да си слушаме музиката малко по силно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези допълнителни килограми няма да се отразят по никакъв начин.

Вектра Б дизел с десен волан - вътре е еднакъв шум с моя галант при около 30 км/ч повече за вектрата. Пример: вектра - 120 срещу галанта при 90 км/ч.

Струва си!

Преди 10-ина дни гледах смяна на кори на вратите на Тоуарег. Имаше само един пласт бял "материал" с дебелина около 10 мм и това беше цялата шумоизолация. Не съм се возил в такова нещо да видя как е. Предполагам че е екстра.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незная за вратите, но определено има нужда от изолация под конзолата където е подлакътника и скоростния лост, на няколко места има малки тънки гумени тапички, над които няма никаква изолация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересна тема,но имам едно въпросче.Премерил ли си килограмите на колата преди да започнеш за да можеш да ги сравниш след като свършиш,колко килограма ще качиш на горкия мотор при тази цена на горивото струва ли си усилието.Всички се стремят да намалят килограми за да намалят разхода на гориво аз даже карам без резервна гума никакви интрументи и др.подобни.Мое мнение /май по евтино излиза да си слушаме музиката малко по силно.

 

А не може ли да претегля изолационните материали, вместо колата.:icon_thumbup: 13 кг общо по-тежка е моята с изолация във вратите, пода, багажника и задните калници. А на всичкото отгоре и не усилвам музиката изобщо, язък, че докарах 1500 вата мощност:drinks: Самата музика обаче тежи още 18 кг.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роска, има ли подобрение при шума в купето? Само във вратите как е ефекта?

Има, разбира се. Най-хубаво е на фази да правите изолацията, най-добре се усеща. Изолираните врати намаляват аеродинамичния шум доста, но става по-подчертан този от пода и предните бомбета. Там като изолираш, почваш да чуваш от панела, разделящ двигателя от купето. За там има специални сандвич-плоскости, но свалянето на таблото е относително голяма играчка. В багажника и задните калници упражнението има смисъл само заради аудиото, но има много голям смисъл по тази причина. Сега съм с един двунамотков алпайн 12-ка в затворен обем и съм много учуден колко бърз и точен е. Е, не е толкова ниско, колкото съм си мечтал, ама задоволително.... Иначе съм возил няколко души, които питат дали тая кола била с 2,5 мотор, че не чували да реве като шестцилиндрова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Той, двигателят си е тих "бай дефоулт". :)

От изолацията на вратите съм много доволен - определено се чувства ефекта, особено след 120км/ч.

Ако искате да ви е по-тиха колата, трябва да обърнете и внимание на гумите! Има някои доста шумни модели...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гумите не са виновни, а асфалта. Бяха ми казали че освен звукоизолационния материал по калниците се слагало и някаква вата, която се залепя отвътре на корите. Някаква специална ли е или и с екобон ще се получи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 9 месеца ...

Здраво момци, айде да изтупам малко темата от прахта,че е в застой и да драсна два реда какво открих. Значи ровя си аз кротко из нета и попадам на тази интересна идея за изолация, която и приложих на моя галантец. Идеята е от германските ни събратя да се сложи маркуче в гуменото уплътнение на вратата, което да е нещо като шина и да уплътнява по-добре пространството м/у рамката на вратата и самата врата. Целта е да се намали шума на вятъра при високи скорости

Необходими материали:

1.) Маркуче с размер 6мм и централен отвор 4мм- продават се в строителните хипермаркети. Аз моето го взех от Бриколаж беше си точно 6 х 4мм. ТРЯБВАТ ВИ ОКОЛО 8-9 МЕТРА МАРКУЧЕ. В английския форум са писали 6 м. ама на мен нещо не ми стигнаха да сложа в четирите гумени уплътнения от край до край или в Бриколаж са ме ударили в метража :D

2.)нещо за рязане аз използвах макетно ножче

3.)30 мин свободно време

Начин: Махате пластмасите, които държат гумата- отдолу пластмасата на прага на вратата, и средната пластмаса на средната колона, която е при колана.

Махате гуменото уплътнение и пъхате маркучето откъм триъгълната част, която се образува при сливането на двете рамена на гуменото уплътнение и воала....

Процедурата е много бърза и лесна трае около 30-60 мин. Аз напръсках гуметата и със силиконов спрей Мотип ей така профилактично.

Резултати: Аз си мисля, че звука от вятъра намаля , но може и да си внушавам. Моля да пробвате за да сравним мнения. Не е трудоемко евтино е цената на маркучето е 1.20 за метър в Бриколаж, просто трябва желание 10лв и свободно време.

Поздрави

Ето и филмче на колега от форума ВР4

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едно време имахме трабант (вероятно както и германеца :D) и това с маркуча се правеше да не тече вътре... :icon_doh: Хубаво е да се види черната лайсна, която е отстрани на предното стъклото и продължава по тавана. Ако има проблем с нея, може да е източник на шум при високи скорости. Също така не съм обръщал внимание дали при галантите има уплътнение на рамките на стъклата между двете врати, но и това е възможен източник. Също така при галантите колонките запълнени ли са и ако не са някой правил ли е такива опити? А някой знае ли как се процедира с труднодостъпните места на които не може да се залепи изолация? Пръска ли се с нещо, запълва ли се...

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едно време имахме трабант (вероятно както и германеца :D) и това с маркуча се правеше да не тече вътре... :icon_doh: Хубаво е да се види черната лайсна, която е отстрани на стъклото и продължава по тавана. Ако има проблем с нея, може да е източник на шум при високи скорости. Също така не съм обръщал внимание дали при галантите има уплътнение на рамките на стъклата между двете врати, но и това е възможен източник. Също така при галантите колонките запълнени ли са и ако не са някой правил ли е такива опити?

[/quote

Определено тази лайсна която е отстрани на стъклото и приляга по тавана не прилепя плътно при затворена врата. Това маркуче е като шина и има ефект. Иначе швабата 100 на 100 е имал траби преди това :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Привет!

Маркучето, което аз използвах го взех от BAUHAUS - беше си точно 6 х 4мм - около 0,50лв/м. Купих 15м, които успях да напъхам из уплътненията. За четирите гумени уплътнения, които са на купето на колата от край до край. За това ми бяха нужни може би 8-10м (съжалявам, не погледнах!). Останалите 5-6м успях да напъхам по гумените уплътнения, които са на 2 от вратите. Ще трябва да купя още 5-6м за останалите 2 врати.

Не е необходимо да се махат пластмасите, които държат гумата - отдолу пластмасата на прага на вратата, и средната пластмаса на средната колона, която е при колана. Аз издърпах леко нагоре пластмасите за да може да се пъхне маркучето на 5 см под тях - там, където е възможно, защото на някои места отворите в гумените уплътнения свършват там където започват пластмасите (средната пластмаса на средната колона, която е при колана). Не е необходимо да се сваля гуменото уплътнение (говоря за това, което е на купето) - достатъчно е само да се дръпне леко ъгълчето на триъгълната част, която се образува при сливането на двете рамена на гуменото уплътнение и пъхате маркучето.

Процедурата е много бърза и лесна и трае дори по-малко от 30 мин. Би могло да се използва и маркуче с размер по-голям от 6мм, защото в гуменото уплътнение остава свободно място, но това би могло да доведе до трудно затваряне на вратата и би направило пъхането на маркучето значително по-трудно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...