Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Шумоизолация за Галант


Препоръчано мнение

Здрасти,

 

Въпрос към по - запознатите:

Обезшумяването на купето с цел по - качествен звук и това за намаляване на шума в купето (от гуми, вятър и прочие) едно и също ли е като процедура? Едни и същи места ли се обработват или?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е едно и също, материалите също са различни. Моят барутник е на 95 дб на 130 км, като засвири бло оффа става страшно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приеми, че в галант няма изолация...

Докато караме да не би само мокета да изолира външния шум, ако говорим за пода? Голямо ли е дървото да опъна една изолация от преградата между таблото и двигателния отсек та чак до багажника? Таблото трябва да се свали, нали? Дано поне вездесъщият мокет излезе лесно. Мале, добре че е мокета :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Докато караме да не би само мокета да изолира външния шум, ако говорим за пода? Голямо ли е дървото да опъна една изолация от преградата между таблото и двигателния отсек та чак до багажника? Таблото трябва да се свали, нали? Дано поне вездесъщият мокет излезе лесно. Мале, добре че е мокета :rolleyes:

Не само мокет, но почти. Няма смисъл да сваляш таблото, тръбите на климатика пречат да се изолира панела мотор-купе. Иначе отдолу е лесно. Седалки и мокет са еУементарни за демонтаж.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това са добри новини! Тъкмо като свалям седалките, корите на вратите и мокета, ще взема да ги изпера. Зимата и без това не правя галатни круизове. Откакто му "подстригах" гресьорките на шарнирите на кривите носачи отпред в едни коловози с лед, карам другата. Той и без преден спойлер и подкалници да е останал ако съм го карал. По-добре да свърша тази работа и дано има ефект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това с телефона наистина е бъгаво. На 130 и малко отгоре сочеше 88-90 db. 89 го слагам средно. Пътят беше гладък, но не чак идеално гладък. При 80 км/ч показваше 80-82 db.

Ако може да се вярва на тези показания, може да направим заключение, че шумът не се увеличава много от 60-70 до 120-130 км/ч. Абе добре си е, но може и по-добре :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това с телефона наистина е бъгаво. На 130 и малко отгоре сочеше 88-90 db. 89 го слагам средно. Пътят беше гладък, но не чак идеално гладък. При 80 км/ч показваше 80-82 db.

Ако може да се вярва на тези показания, може да направим заключение, че шумът не се увеличава много от 60-70 до 120-130 км/ч. Абе добре си е, но може и по-добре :rolleyes:

Егати колата, тя направо вредна за здравето :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свикнал съм. С мотора шумотевицата е в пъти повече. Екстра си ми е в купето на галантния.

Пък и твоята е била на 95 db при 130 :icon_tongue:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свикнал съм. С мотора шумотевицата е в пъти повече. Екстра си ми е в купето на галантния.

Пък и твоята е била на 95 db при 130 :icon_tongue:

Моята е доказано вредна за здравето:icon_thumbup: , особено за финансовото здраве. Ама освен шумоизолирана има и едни бая големки бурии...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това с телефона наистина е бъгаво. На 130 и малко отгоре сочеше 88-90 db. 89 го слагам средно. Пътят беше гладък, но не чак идеално гладък. При 80 км/ч показваше 80-82 db.

Ако може да се вярва на тези показания, може да направим заключение, че шумът не се увеличава много от 60-70 до 120-130 км/ч. Абе добре си е, но може и по-добре :rolleyes:

 

Здрасти колега,

Определено не можеш да направиш подобни заключения. Справка за децибела: Wikipedia или 3 децибела нарастване е равносилно на два пъти по - голяма сила. Сега си представи тази разлика от 20-30 децибела за какво става въпрос и как това влияе на пасажерите в колата > директно и индиректно. :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Също така микрофоните в мобилните телефони не са линейни, което е предпоставка за много големи грешки в определени честоти. Ако има някаква такава програма, тя трябва да е калибрирана към модела телефон или да има възможност за калибрация (в лабораторни условия) иначе може да се ползва само като играчка.

 

Така. И аз си поиграх малко, ако може да му се вярва . :rolleyes:

 

http://imageshack.us/a/img684/684/screen05v.th.png

 

 

"Измерването" е правено с вградения микрофон на телефона без никаква калибрация при 90км/ч по най-грапавия асфалт който можах да намеря. Интересно е че в талона има някакви такива стойности 80 и няколко и 72dB. Вижда се че основната съставка на шума в този случай е високочестотна над 5kHz, ако може да му се вярва...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера комшията срещу нас (има пасат) взе да го зглобява(след цялостно боядисване)гледам го от терасата че вътре преди да сложи мокета и седалките беше го застелил с изолация за ламинат :icon_hmm: , като слага 'лъскавата' част на изолацията отгоре и го покрива с мокета. Стори ми се интересно и ходих да го разпитвам има ли ефект тая изолация в кола, каза че служебният им бус го настелили с изолация от тази,станало по топло и безшумно в салона.

Чудя се дали ще има същия ефект и в Галанта? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Човека да не е кандидатствал за "саниране" по някоя програма/проект на ЕС ?

 

Всичко, което се сложи ще спира проникването на шумове, въпросьт е за труда по разглобяването и сглобяването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А при липса на страх от обезкостяване на "салона" бихте ли казали какъв материал ще има ефект? Дайнамат е скъп и отпада. Има ли възможност да се налепят парчета от звукоизолационен материал от предната част на таблото с предните подкалници, през целия под до багажника и задните подкалници? Някакви цени/м2 за материали Х?

Може ли да се положи и някаква специална гума (пак за тази цел) върху материал Х за по-добър ефект, но така, че после да може да си тапицирам с оригиналния мокет?

На 4-те врати също да стават материалите, но може и други да предложите.

 

Някои от вас са слагали, но няма как да добием представа за ефекта. Заслужава ли си, при положение, че ще шуми от стъклата, тавана и кой знае още от къде?

Ако не ми е скъпо, цяла зима имам на разположение :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера комшията срещу нас (има пасат) взе да го зглобява(след цялостно боядисване)гледам го от терасата че вътре преди да сложи мокета и седалките беше го застелил с изолация за ламинат :icon_hmm: , като слага 'лъскавата' част на изолацията отгоре и го покрива с мокета. Стори ми се интересно и ходих да го разпитвам има ли ефект тая изолация в кола, каза че служебният им бус го настелили с изолация от тази,станало по топло и безшумно в салона.

Чудя се дали ще има същия ефект и в Галанта? :icon_hmm:

 

Това ще задържа вода ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Готов кит за изолация на врата: Silent Coat Starter Kit. Идва по 35 лв. на врата , но поне знаеш , че стане качествено. За пода вече може и с компромисни материали (битумна лента, вата и т.н.)Според мен това е доста приемлив вариант.

Редактирано от svilkata_ve
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това е много компромисно решение, особено че всичко освен битумното фолио е по един лист. Също така то е 2мм дебело, а лентата и тя е 1,5 или 2мм. За порести гуми, дунапрени, вати и т.н. е ясно че ги има по-евтини. Според мен си заслужава, но по-дебелото 4мм фолио http://www.aval-bg.com/car-audio/audio-accessories/zvukoizolaciia/silent-coat-ml4-extra за критичните от към шум зони, ако се търси някакъв компромис, да не е изцяло със скъпи материали. Може и Silent Coat S15, ако се прави изолацията съвместно с аудиопроект.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ганчо пазарува от един магазин в Дружба, където има широк спектър изолационни материали от всички видове. Само че загубих адреса, имат си и сайт. Той ще го пусне пак в темата. Продават микропореста гума с дебелина от 9 мм. която е много подходяща като базово покритие за под, върху него също може да се постави звукопоглъщащ материал. Всъщност, най-добре е да се комбинират поне два материала с различни качества. Улавят различни звукови честоти и вибрации. Не помня колко струваха материалите там, но не бяха скъпи.

Това с паркетната материя предлагам да го подминеш. Като намерим магазина и подбереш материали, може да ти ги пратим от София, не се занимавай с полвинчати работи.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

След 27 страници изчетени по темата шумоизолация в друг форум стигам до следните изводи: за максимален ефект трябва да се изпозлват два типа материали , които имат различен акцент: За изолация на вибрации (които от своя страна пораждат шум) да се използва битумна лента като евтин и компромисен вариант са: Flash Band , Alum Band, Битуселф. За изолация на шум >затихване евтин и компромисен вариант е: KFLEX и Микропореста Гума. Ламарината е хубаво да бъде облепена първо с битумна лента , която да добави якост и да улавя всички вибрации породени от деформациите на ламарината ( при Галанта тя май е доста тънка) след което да се сложи материал за затихване/шумоизолация, като последния обикновен не е съвместим със влагата... Дано съм полезен в това обобщение. Сега остава да се действа :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе той Ганчо убу е пазарувал, ама нещо не ще да пише, да даде акъл :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе той Ганчо убу е пазарувал, ама нещо не ще да пише, да даде акъл :icon_hmm:

Е, не е само той, аз също си купувах материалите за трета фаза шумоизолация от там :icon_thumbup: Ама Ганчо ми даде контактите.

Ето ТУК

Иначе имат разнообразие от двата типа материали- шумо и вибро изолиращи. Подът носи много материал, дори 2 см. покритие не пречат на мокета и останалите нещица.

Субективното ми мнение е, че тук материалите са много по-разнообразни и качествени, отколкото по строителните хипермаркети.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз уикенда ходих до две автоморги и разгледах по разни БМВ-та и Мерцедеси каква изолация имат по пода. Оказа се че има поне 4 вида изолация в BMW 5-ца . След като видях , че няма да стане да взема от изолацията на кола от морга взех едно парче от ватата, която беше по пода и след това отидох до един магазин и намерих почти идентична такава. Представлява нещо като сбити конци и дебелината й е 1см. Мисля че определено ще свърши работа за шумоизолация на пода. Линеен метър струва 11,30 като ширината и е 2,10 м. Взех си 2 линейни метра :icon_dance: Ако искате мога да я снимам. Във Варна в подлеза на ЖП Гарата се намира магазина , има различни видове вата, тъй като имах мостра имах възможност да сравнявам. Отделно продавачката ми каза, че имала редовен клиент, който се занимавал професионално с музика и купувал от тази вата както и от "бялата вата".

Редактирано от svilkata_ve
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли проспах или никой не каза струва ли си усилията по такова начинание... :icon_hmm: С други думи има ли ОСЕЗАЕМА разлика :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес се позачетох из форумите относно различни автомобили и желанието на собствениците им да намалят шума. Сред тях имаше и такива на 4-те кръга. Имало разлика, но по-осезаема била в звука от високоговорителите. Мен това не ме интересува. За мен е много добре откъм звучене и даже са ме питали къде съм заврял субуфера...

Аз си мислех за подобно нещо - да обиколя по разглобени автомобили, като Мерцедес, БМВ и Ауди. Лексус и Акура или пък Бентли и Ролс Ройс няма да видя дори на живо, така че тези три марки са достатъчни. Искам да видя какви са материалите серийно, къде са, каква е дебелината им. Зимата можах да разгледам набързо една S класа от 2001-ва някъде. По пода имаше сериозно количество вата или там каквото е. Едни 2 см. да ви кажа си имаше. Повече не можах да видя заради изтичащата обедна почивка. На галанта надигах мокета покрай седалките и не видях нищо под него. Според мен няма да постигнем тишината в такива коли, но може да се доближим плътно до тях, а това неминуемо ще повиши нивото на комфорт и удоволствието докато шофираме.

Перфектният вариант - с истински шумомер се правят замервания в галант до 140 (натам е незаконно, а и рядко се вдигат). След това мераклийската му се поставят нужните материали (два вида за по-сигурен ефект) и се взимат същите мерки по същия път. Не може да няма ясно изразен ефект при положение, че японците са спестили от това.

Не трябва да се пропуска нито една пролука със сноп кабели или проста дупка в ламарината и да не се оставя дори минимално разстояние между материала докато се залепва на място. Това е все едно да си сложиш ПВЦ дограма у дома, да са останали пролуки през пяната и докато не са ти обърнали прозореца да се чудиш защо автомобилите навън се чуват толкова силно. Затова трябва да се направят предните калници, оттам от предната част на таблото (таблото долу) през целия под чак до багажника плюс задните калници и накрая вратите. Ако и аудиото засвирука по-добре - бонус.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момци, най-добрия вариант си е изолация тип сандвич. Нещо за вибро, некъв битум примерно Флаш, млаш, алубанд-това са бюджетните. После идва дебелината Динамат, СТП и т.н За този стартер кит дето разправя колегата, г.за си да съдереш няма да ти стигне за една врата. По скоро 3-4 някъде, за да стане както казва Анди без проуки и без компромис. За отгоре варианти много в тунинг.бг има тема чука си страници със снимки и т.н.

Да ви кажа аз какво направих

1. целия под,задни подкалници,под седалките и багажника със битум листове 50/50 от Car systems-14 кентавъра парчето. Трябват 10 за пода без компромис :D ( може и повече ако сте максималисти-перфекционисти). Без багажника говоря, аз там се изхвърлих като ч..ия на пясък дето има една приказка и опуках 10 листа, но сега баса и елипсите се чуват много чисто направо не мога да повярвам.

2. K-Flex Duct изолация за вентилационни шахти поглъща до 32 децибела питайте чичко гугъл ако ви е интересно. За сайт, който се сещам на прима виста е Izoliram.bg. Има я във всякакви разфасовки най-тънката 6мм и нагоре до 20мм си мисля.

Аз взех 6мм/6квм, около 14 кинта квадрата по спомен. И се почна якото лепене 6м са достатъчни за пода и багажника, като под седалките слагах по два слоя. Роската е прав, лепете смело, мукета може да носи доста изолация без особен проблем.

Има и фабрична вата с дебелина 6-8мм някъде, като преплетени конци под задните седалки и... ъъъъъ май само там :D

Проблема със задните калници е че на тях пасват продълговатите облегалки на задните седалки и аз там не смях да слагам К-флекс,защото незнам дали ще се напасне после задната седалка, под седалката също бях умерен само 6мм. Иначе по пода смело по два слоя, но си мисля,че може и още.

И само да ви кажа голяма краста е изолацията почнеш ли веднъж няма спиране, аз искам още да слагам :D.

Определено има ефект не само за музиката а и за шума от пътя.

Айде ми дайте едно рамо как да качвам снимки, за да кача мойте, че нещо не ми е ясно. Благодаря :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...