Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Шумоизолация за Галант


Препоръчано мнение

Предполагам, че много от вас намират галанта за зле обезшумена кола, така мисля и аз. "Шестакът" е тих, но от пода и вратите шуми доста, особено при по-висока скорост. Освен това след няколко месеца по българските пътища се появяват различни потропвания и прискърцвания откъм пластмасите. Така, че се заех да направя нещо по въпроса.

Започнах от задните врати - на ламарината залепих битумна лента, която играе ролята на виброизолация:

 

http://media.snimka.bg/8362/022979307.jpg?r=0

 

Става лесно с пистолет за горещ въздух. Предварително изчистих старателно ламарините с обезмаслител.

На пластмасовата кора залепих "Екобон", който ми препоръчаха заради свойството му да поглъща звуци с голям честотен дапазон. Лепилото е Хелметекс или нещо такова - много смърди, вече цяла седмица... :icon_blush:

отгоре залепих и оригиналната вата - колкото повече, толкова повече! :)

 

http://media.snimka.bg/8362/022979312.jpg?r=0http://media.snimka.bg/8362/022979302.jpg?r=0

 

Преди да сложа кората върнах оригиналния найлон, който пази от влага и прах.

За да избегна прискърцването на кората, залепих някакво уплътнение за прозорци по ръба, който ляга на ламарината:

 

http://media.snimka.bg/8362/022979315.jpg?r=0http://media.snimka.bg/8362/022979320.jpg?r=0

 

Следват предните врати...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че много от вас намират галанта за зле обезшумена кола, така мисля и аз. "Шестакът" е тих, но от пода и вратите шуми доста, особено при по-висока скорост. Освен това след няколко месеца по българските пътища се появяват различни потропвания и прискърцвания откъм пластмасите. Така, че се заех да направя нещо по въпроса.

Започнах от задните врати - на ламарината залепих битумна лента, която играе ролята на виброизолация:

 

http://media.snimka.bg/8362/022979307.jpg?r=0

 

Става лесно с пистолет за горещ въздух. Предварително изчистих старателно ламарините с обезмаслител.

На пластмасовата кора залепих "Екобон", който ми препоръчаха заради свойството му да поглъща звуци с голям честотен дапазон. Лепилото е Хелметекс или нещо такова - много смърди, вече цяла седмица... :icon_blush:

отгоре залепих и оригиналната вата - колкото повече, толкова повече! :)

 

http://media.snimka.bg/8362/022979312.jpg?r=0http://media.snimka.bg/8362/022979302.jpg?r=0

 

Преди да сложа кората върнах оригиналния найлон, който пази от влага и прах.

За да избегна прискърцването на кората, залепих някакво уплътнение за прозорци по ръба, който ляга на ламарината:

 

http://media.snimka.bg/8362/022979315.jpg?r=0http://media.snimka.bg/8362/022979320.jpg?r=0

 

Следват предните врати...

 

 

 

Браво колега,

поздравления за инициативата.

Да не забравиш да споделиш какъв е крайният ефект от цялата тази интервенция.

Успех и с останалите врати.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дайте идея, за някакво лепило, което не мирише лошо или поне се отмирисва бързо!

Браво, има осезаемо подобрение след шумоизолирането! Моят опит сочи, че най-шумните места са пода пред предните седалки и около бомбетата, както и панелът, разделящ двигателя от купето. Това ще го разбереш, когато приключиш с вратите:icon_thumbup: . Добре е да изолираш също ламарината от вътрешната страна на задните калници. Също се оказа добре да сложиш антивибрационен материал върху отворите, в които влизат щипките на корите на вратите. Имам такъв специално за целта и мога да ти дам, изрязват се квадратчета със страна 2 по 2 см и върху всяка дупчица. Освен че уплътнява кората, има ясно изразен положителен ефект, особено ако предната ти линия свири на по 70, 80 вата на канал.

Установих, че в моята кола има 18 кг. изолационен материал и ефектът си струва. Ако субът ти свири без да влиза налягането вътре, ще трябва да обърнеш внимание на багажника, както и на пространството под резервната гума или да си вкараш налягането вътре, както ти разправям от една година:icon_thumbup: Ето как го направих аз без да нарушавам конструкцията на задната седалка

http://www.flickr.com/photos/60310850@N06/5594072581/in/photostream/

Не разбрах защо ти се налага да използваш лепило? Хелметекс е здраво и ако не го покриваш с найлони, се отмирисва, но не съм сигурен как реагира при големи температурни амплитуди.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой разпалага с шумомер (уред за измерване на шума), не е зле да пише дали е съгласен да го предостави за половин час. Ще е хубаво да се измери шума в купето на галант (произволен) без изолации и след това в галанта на SLX или GT Power. Например колко е при 50, 90, 120 и 160 км/ч. Ако колите са две, ще може да се вземе средната стойност и резултатите ще са по-реални. Любопитно ми е с колко намалява шума и какви стойности приема.

Процедурата не е евтина и отнема време. Затова правя това предложение.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой разпалага с шумомер (уред за измерване на шума), не е зле да пише дали е съгласен да го предостави за половин час. Ще е хубаво да се измери шума в купето на галант (произволен) без изолации и след това в галанта на SLX или GT Power. Например колко е при 50, 90, 120 и 160 км/ч. Ако колите са две, ще може да се вземе средната стойност и резултатите ще са по-реални. Любопитно ми е с колко намалява шума и какви стойности приема.

Процедурата не е евтина и отнема време. Затова правя това предложение.

 

И на мен ми е интересно, обаче според мен за да е напълно обективен такъв тест, трябва да се направи на еднаква настилка с едни и същи гуми, което ми се струва трудно приложимо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То това се подразбира - една и съща отсечка трябва да е. Не за друго, ами заради самата настилка. Трябва да е същата. Гумите ясно че ще са същите. Скоростта също, само шофьорът може да е различен :icon_n_king:

 

Никой не говори за 75 децибела. По-скоро 85 някъде ще е добре, защото в момента при 120 ми се струват към 100, което е вредно за здравето. Мен лично това най-много ме съсипва като пътувам по този грапавия асфалт. Ако си пусна и радиото, хептен "умирам". Ще ви дам един пример. Пътувахме за Плевен 3-ма човека с галанта. Натам духаше попътен вятър и стигнахме свежи все едно сме слезли до центъра в някой град на разстояние 3-4 км. Навръщане обаче вятърът беше насрещен и не само аз добих физиономия на слънчасал паун с изгорена мутра, сиреч уморен, ами и другите двама пътници. Бях отворил и прозореца 5 пръста и това допълнително ни довърши. Особено мен. Карах със 100, а шумът от вятъра беше като за 160. На другия ден разбрах колко е била скоростта на вятъра - между 50 и 60 км/ч.

В "Пета предавка" тестваха новата шкода октавия комби с дизелов агрегат и при 150 км/ч вътре беше 67 децибела :icon_doh: :icon_doh: :icon_doh:

 

 

 

Животът в града има своите предимства, както и маса недостатъци. Едно от тях, при това немаловажно, е шумът.

Философията на мегаполиса

 

Над главите ни постоянно прелитат самолети, с грохот преминават влакове или трамваи, бучат автомобили. Ако отворим прозореца си, едва ли ще чуем пеенето на птичките и шума на листата, разлюлени от вятъра.

 

По-реалистично е в него да връхлети една какофония от шумове – форсиращият двигател на автомобила, още по-истеричната аларма на возилото на съседа до вас. Към това прибавете почти непрекъснатия шум от строящия се жилищен блок, децибелите на кварталното заведение и т.н.

 

Ужасени затваряте прозореца, но тишината все още е мираж – съседът под вас явно не чува, защото вие без усилие може да проследите драмата на поредната телевизионна сапунка. Отгоре пък съседката е пуснала за пореден път пералнята, която явно се разхожда из апартамента й. Като капак, съседите до вас заформят поредния семеен скандал. Ех, ако можехте да избягате от целия този шум!!! Човешкото ухо е много фин инструмент, идеално настроен за възприемане на тихи звуци. Така го е замислила и създала природата.

Първобитният човек е бил част от света на животните и затова способността му да чува тихите звуци, като котешките стъпки на хищника, му е помогнала да оживее. Естествено, оттогава е минало много време и всичко се е променило. Ние отдавна не сме обкръжени от хищници (поне не животни) и живеем в цивилизовани, но шумни градове. Тук е и опасността – обкръжението ни се е променило, но органът на слуха, ухото – не. То си е останало пригодено за възприемането на тихи звуци и под влиянието на силни шумове страда. Работата е там, че в нашето вътрешно ухо се намират микроскопични сензорни рецептори. Те възприемат звука и го преобразуват в импулси, които изпращат до главния мозък. Само че непрекъснатият силен шум уврежда или дори разрушава тези рецептори. В резултат те престават да изпращат импулси до мозъка в пълния им обем. Слухът намалява, при това необратимо, защото сензорните рецептори на вътрешното ухо не могат да се възстановят. Сега разбирате ли защо детето постоянно ви задава един и същи въпрос, без да чува вашия отговор. То просто живее в един твърде шумен свят.

 

 

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Със сигурност ще изолирам пода и калниците отвътре с битум и микропореста гума, например. Багажникът ще е за най-накрая.

С лепилото лепя ватата по корите. :)

В неделя донеси от този материал за щипките, да видя за какво става въпрос!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли каква е идеята на тези джаджи:

 

http://media.snimka.bg/8362/022979314.jpg?r=0

 

Стоят в кухините на предните врати - зад дръжката е едната, другата е под нея:

 

http://media.snimka.bg/8362/022979309.jpg?r=0

 

Вероятно са за шумоизолация, но пък са пластмасови... :icon_hmm: незнам...

Така или иначе мисля да ги разкарам. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли каква е идеята на тези джаджи:

 

 

 

Стоят в кухините на предните врати - зад дръжката е едната, другата е под нея:

 

http://media.snimka.bg/8362/022979309.jpg?r=0

 

Вероятно са за шумоизолация, но пък са пластмасови... :icon_hmm: незнам...

Така или иначе мисля да ги разкарам. :)

 

А, махай го това пластмасовото легло на говорителите, искаш ли да ти дам два истински здрави дървени фланци. Пластмасата си е кофти в акустично отвошение. Тези пластмасовите подложки точно за шумоизолация са сложени, затова и формата им е на такива секции,да поглъщат уж... Ама са за хвърляне, прав си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То това се подразбира - една и съща отсечка трябва да е. Не за друго, ами заради самата настилка. Трябва да е същата. Гумите ясно че ще са същите. Скоростта също, само шофьорът може да е различен :icon_n_king:

 

Никой не говори за 75 децибела. По-скоро 85 някъде ще е добре, защото в момента при 120 ми се струват към 100, което е вредно за здравето. Мен лично това най-много ме съсипва като пътувам по този грапавия асфалт. Ако си пусна и радиото, хептен "умирам". Ще ви дам един пример. Пътувахме за Плевен 3-ма човека с галанта. Натам духаше попътен вятър и стигнахме свежи все едно сме слезли до центъра в някой град на разстояние 3-4 км. Навръщане обаче вятърът беше насрещен и не само аз добих физиономия на слънчасал паун с изгорена мутра, сиреч уморен, ами и другите двама пътници. Бях отворил и прозореца 5 пръста и това допълнително ни довърши. Особено мен. Карах със 100, а шумът от вятъра беше като за 160. На другия ден разбрах колко е била скоростта на вятъра - между 50 и 60 км/ч.

В "Пета предавка" тестваха новата шкода октавия комби с дизелов агрегат и при 150 км/ч вътре беше 67 децибела :icon_doh: :icon_doh: :icon_doh:

Колега несе обиждай,но вие да не да сте пътували с мотор,па и на отиване нормално да сте по свежи ,а съответно навръщане да сте малко по изморени,а това ,че ти си си решил да карач на свален прозорец е изцяло твое право тъкаче недей да виниш количката ,че едвали не тя ти е надула главата или донякъде насрешният вятър...МАлко преиграваш......

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

SLX, двата отвора са прорязани в подлакътника и седалката (зад него), така ли? Подлакътникът не може да се сваля при това положение. Не че съм го свалял някога.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

SLX, двата отвора са прорязани в подлакътника и седалката (зад него), така ли? Подлакътникът не може да се сваля при това положение. Не че съм го свалял някога.

 

А на мене ми се струва, че подлакътника е смъкнат и е прорязан само гърбът на седалката. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А на мене ми се струва, че подлакътника е смъкнат и е прорязан само гърбът на седалката. :icon_hmm:

Точно така. Подлакътникът си е цял и когато не се слуша музика, се вдига. Прорязани са двата отвора, защото не може да се отреже целия гръб на седалката, защото там минават рамената, конструкцията, която държи седалката цяла. А налягането, което влиза е точно толкова, колкото трябва без да зее огромна дупка. Но е пипкаво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да си изолирам колата и доста съм прочел по темата. От това, което съм разбрал има няколко варианта в зависимост от цената (всичко опира до пари в карйна сметка):

 

 

1. Dynamat- Най-добро/ най-скъпо

 

2. STP (СТП)-руска фирма за щумоизолация. Секретна разработка за шумоизолация на подводници, но след войната вкарана за гражданска употреба дрън,дрън, че пляс. Такъв е филма това е. Истината обаче е че цената е много по-достъпна от Dynamat-а с почти сходни характеристики и аз лошо мнение за СТП из форумите не прочетох.

 

3. Битумна лента от Хипермаркет за строителни материали има различни видове + микропореста гума за шумоизолация.

 

Адмирирам начианнието на колегата GT power и мисля и аз да свърща тази работа като се стопли. От хора които се занимават с това разбрах, че най-добрия вариант е битум + микропореста гума,да се получи нещо като сандвич, защото така се постига най-добра шумоизолация. За вариантите всеки си преценява според парите. По груби сметки СТП мисля че излиза към 600-700 лв. само консуматив, да предположим, че работата е 25 лв (Каса бира :D за мен и още някой) Не знам дали парите са точно толкова,всеки сам може да прецени какво ще му трябва на сайта http://www.rnb-audio.com/index.php?cat=32

За Дайнамат не пиша, щот не съм мислил въобще.

За третия вариант имам няколко предложения. Битумна лента- има сякакви марки според мен няма занчение. За микропореста гума Екобон или К-flex H справка сайт на търговеца http://isoline.bg/viewpr.php?w=30. Хубавото при К-флекса, е че е самозалепящ се и не е нужно лепило. Има го и в различни дебелини до 30мм.

 

За лепило Екобон мисля, че предлагат Прома сайт:http://www.proma-m.com/lepila.html

:good: :good: Браво на колегата GT-power очаквам с нетърпение резултата и развитието на проекта.

 

Аз мисля да използвам вместо битумна лента, Стп М1 и може би К-флекс най-вече заради това, че няма да използвам лепило. Та съм раздвоен м/у Екобон и К-флекс. Моля за мнения и препоръки, както от колегата GT power, така и от всички занимавали се с изолация.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата много ми хареса - браво!

Обаче в главата ми веднага изниква въпроса!? - какво се случва лятото на температура 35 градуса, когато колата стои някъде на открито (не на сянка), с "К-флекс"-а?

 

При околна температура 35 градуса, при стояща половин ден кола пред (да речем плажа), темепературата на ламарините на някои места се покачва до около 70 градуса - да не кажа и повече?! :icon_hmm:

 

Иначе Евала за начинанието... и мен започват да ме дразнят, разни дребни шумуве в купето и мисля да измисля нещо по въпроса лятото! :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато бях в магазина за изолации, попитах кое между Екобона и микропорестата гума поглъща шума по-добре. Отговориха ми, че Екобон е по-добър, но ако се намокри ще мирише лошо. Затова избрах него за корите, но връщам фабричните найлони на задните (отпред ще има битумна лента и на вътрешната ламарина), защото във вратите си влиза вода.

На лепилото му хванах цаката: оставям го по-дълго време да съхне на открито и миризмата сама изчезва. :) В момента предните ми кори са на балкона и чакат монтаж...

За пода и калниците ще ползвам битумна лента и микропореста гума - имам някаква 5мм, но ако има вариант да не надига мокета, ще взема и по-дебела.

Относно СТП и Дайнамат не съм убеден, че високата им цена ще оправдае очакванията за ефекта от тях. Потвърди го и колегата SLX, който е ползвал Дайнамат за неговия Галант. Затова ще търся и по-евтин вариант за багажника - имало битум на листове, който излизал към 10тина лв за квадрат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето още един сайт с изолации за кола.Като гледам са почти същите със споменатите по-горе.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Генчо, онзи път на НИМ като стана дума за изолация на купето - ти споменах за това - изогоматерм.

Мисля си, че може да свърши някаква работа, има от материала на платна и на ленти, като вторите ги има и във вариант със самозалепване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко бавно се случват нещата с изолацията и понеже ми писна да карам без кори отпред, през последните дни се позасилих.

Така изглеждат предните кори със залепен Екобон:

 

http://media.snimka.bg/8410/023074480.jpg?r=0

 

На външната ламарина залепих два пласта Битуселф, но доста си изподрах ръцете за да бръкна навсякъде.

 

http://media.snimka.bg/8410/023074473.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/8410/023074477.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/8410/023074483.jpg?r=0

 

На вътрешната ламарина има един пласт Битуселф, с който затворих всички фабрични отвори. Общо за една врата ми отиде около квадрат и половина от него, и определено се чувства понатежаване...

 

http://media.snimka.bg/8468/023191717.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/8468/023191761.jpg?r=0

 

Отгоре залепих пласт микропореста гума, за по-голям ефект:

 

http://media.snimka.bg/8468/023191714.jpg?r=0

 

Това са новите "подиуми" за мидбасчетата - не са насочени, но само със зеге - толкова :):

 

http://media.snimka.bg/8468/023191728.jpg?r=0

 

Очаквах да имам проблем с тях заради ограниченото пространство, но той дойде от джоба на вратата. Заради 10мм Екобон и 5мм микропореста гума между джоба и ламарината, щипките от долната страна не държат и кората не е прилепнала плътно, но това мисля да го реша с малко самонарезни винтове... :icon_blush: Няма да се виждат отдолу, така че няма да загубя от естетиката.

Редактирано от GT PoWeR
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това обезшумяване с каква цел се прави? За да се намалят аеродинамичните шумове или за по-добра музика?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това обезшумяване с каква цел се прави? За да се намалят аеродинамичните шумове или за по-добра музика?

 

И двете, като първото е с предимство. :) Лошото е, че почват да изпъкват други шумове...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се струва, че леко се престараваш, ако е само за щума от движението и после не планираш някаква сериозна музика. Проблема е че колкото да изолираш вътре вратата ще продължи да минава шума през стъкото, от уплътнението между вратите, от лайсната на тавана, ако има някакъв дребен дефект и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...