Премини към съдържание

Шумоизолация за Галант


Препоръчано мнение

Относно шумоизолацията се чудя друго нещо. За по-ефтин и респективно по рентабилен вариант дали някои го е пробвал да подмени антикорозионната защита отдолу на галанта. Т.е. да се свали старата антикорозионна защита където не е паднала. И да се изпръска 3-слойно там със съответните бодита дебело, за тях също дават, че значимо намаляват шума.
Един бивш колега от работата навремето ми разправяше, че имал чувал с каучукови гранули, които разтварял в бензин. Получава се нещо като лепилото, с което гумаджиите намазват джантите, за да прилепне по-плътно гумата към тях. Та всяка година колегата си минавал Трабант-а отдолу с този разтвор на каучук, включително и под калниците и това освен че действа като антикорозионна защита, водело и до значително обезшумяване.

Аз от много преди това си търсех такъв каучук на гранули и се съмнявам колегата да не е знаел, ама тулупът ги прескачал, прескачал в мазето и накрая ги изхвърлил. Та точно на по-другия ден, след като ги е бил изхвърлил, беше взел да ми обяснява каква хубава работа вършат.. Ако някога си намеря такива ще ги пробвам на Фиестата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересува ли ви как изглежда фабричната изолация на пода на S500 1994 г.? Ако да, да мина да я снимам.

 

Казах на един майстор за намеренията ми да налея някой лев в намаляване на шумове и питах за помощ, при което той ме отряза - ти си луд, това е най-тихата кола в света :icon_doh: . Един колега кара Ровър 400 и каза, че колата ми е по-тиха от неговата и от служебното пежо 308 комби. Пежака го взехме нов и е на ~40 000 км към момента. Напролет ще сваля предна лява кора че сега може да се изпотроши нещо от студа. Може и да е слагано нещо, защото ламарината на предните врати отвън с почукване с пръсти издава по-басов и солиден звук от задните, които определено звучат като празна тенекия от сирене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Я знаещите да ми помогнат преди да съм разглобил. Става въпрос за шофьорската врата. Интересува ме колко милиметра материал може да се сложи максимално и кората да се сглоби безпроблемно. С други думи - колко дебел пласт материал поема от вътр. ламарина до кората за да се тя сложи обратно безпрепятствено.

Мисля да сложа 2 мм вибро на вътрешната ламарина, върху него 10 мм шумоизолационно и на кората колко най-много може да сложа? На кората ще сложа от тия ленти алубанд или там каквито са по 1-1,5 мм и то на местата с голяма повърхност.

На кората ще се хване 4 мм, но може ли да сложа по-дебело от 4?

 

 

С известен ужас установих наличие на шумоизолация при педалите, която не знам докъде стига (на към седалката). Мислех че няма нищо и си виках каквото и да сложа и колкото и да сложа, все ще е по-добре. Да, ама не. То си било имало, което не е добре - шумен и с изолация. Хайде шумен и без изолация разбирам, ама...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я знаещите да ми помогнат преди да съм разглобил. Става въпрос за шофьорската врата. Интересува ме колко милиметра материал може да се сложи максимално и кората да се сглоби безпроблемно. С други думи - колко дебел пласт материал поема от вътр. ламарина до кората за да се тя сложи обратно безпрепятствено.

Мисля да сложа 2 мм вибро на вътрешната ламарина, върху него 10 мм шумоизолационно и на кората колко най-много може да сложа? На кората ще сложа от тия ленти алубанд или там каквито са по 1-1,5 мм и то на местата с голяма повърхност.

На кората ще се хване 4 мм, но може ли да сложа по-дебело от 4?

 

 

С известен ужас установих наличие на шумоизолация при педалите, която не знам докъде стига (на към седалката). Мислех че няма нищо и си виках каквото и да сложа и колкото и да сложа, все ще е по-добре. Да, ама не. То си било имало, което не е добре - шумен и с изолация. Хайде шумен и без изолация разбирам, ама...

 

Това е от моя опит. т.е. едва ли би имал проблеми, като дебелина с нещата, които си решил да взимаш.

А тези кичета покрай педалите, задните седалки и вече не поммя, къде другаде ги слагаха, не вършат никаква полза за шумоизолация, по-скоро обират някои вибрации.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

На вратите трудно се слага дебела изолация, за това от вътрешната страна на вратата, като внимаваш да я залепиш добре, защото ако падне - пак от начало...

Другият вариант е след найлона, но трябва да се изреже добре по гънките, къде влиза в основната кора.

Гаранция, че ако го направиш добре, Галанта-а ще стане толкова безшумен, че направо няма да повярваш.

Точно това е разликата между скъпите модели автомобили и тези от среден клас.

Една икономия от няколко си кв.м2 прави чудеса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще правя само предните врати и пространството от педалите назад докъдето стигне.

І. Вибро

1. Подсилване на външната ламарина на вратата - с STP 3 мм от този черния като текстил (прилича на фабрична). Ще сложа само две парчета, разкроени по слабите места.

2. Цялостно покритие на вътрешната ламарина - с 2 мм STP с алуминиево фолио отгоре. Не знам как ще покрия на 100% повърхността заради кабели, железата за отваряне към дръжката и т.н. За тук съм решил да купя 4 бр листа, които са 0,4 кв.м. Останалите 0,1 кв.м. ще завърша с битумна лента от рода на алубанд или флашбанд (двойно ако трябва та да е що-годе подравнено с STP в завършен вид).

 

ІІ. Шумоизолиращо

1. Върху вече положеното вибро 2 мм на вътрешната ламарина мисля да облепя пак 100% повърхността с Акцент 10 мм. Продава се на листове с размери 1 метър на 0,75 м. Ще изрежа шаблон от дебел картон, ще го наложа на Акцента, очертавам с молив и се реже. Дават го да се лепи безпроблемно върху STP-то.

2. Върху кората на вратата ще налепя парчета от битумна лента (които са на ролка). На вид ще е точно като кръпки, но за всеки случай да не подрънква - ~50% покритие (по слабите точки). Върху кръпките ще се слага noise isolator 4 мм с размер 75/50 см листа.

 

В по-мързеливия вариант (и по-евтин) би могло, вместо Акцента и нойс изолатора, да се залепи директно на кората саунд абсорбър 15 мм. Но не мисля че ще има по-добър краен резултат в този вид. Снощи гледах разни врати на коли и никъде не са слагали шумопоглъщащо, а само шумоизорилащо. Може би заради това да не поглъща звукови вълни от говорителя. Не знам. На бмв М5, което е еталон за тишина в купето, на вътр. ламарина си има релефна подложка около 7-8 мм дебела и като свалиш кората, не стърчат букси, кабели, зеят дупки и пр. А на кората им има материал за шумоизорилане също толкова дебел.

 

Цени по този сценарии за предните врати:

- 4 парчета 3 мм STP по 10 лева - 40 . Евентуално може да се спестят, но ако дотрябват, няма да може да се сложат.

- 8 парчета 2 мм STP по 8 лева - 64

- акцент - 2 листа по 51 лева - 102

- нойс изолатор 4 мм - 3 парчета по 19 лева - 57

- ролка алубанд, флашбанд - не знам цената

- уплътнителна лента по ръба на кората (антискрип и шумо) - също не знам цената. ~260 лв грубо. Без онези 52 - ~210.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

а не е ли по добре от някоя морга да се намерят такива пластмаси от БМВ Е90 те изолират чудесно, + са правоъгълни и могат да паснат на пода на галантя

http://i21.photobucket.com/albums/b291/wilman2772/DSC_0044.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо мислиш Е90-ките за тихи автомобили :-) Шумят доволно от предните гуми, но и от задните също, особено от тунела където е кардана. Под задната седалка има почти същото парче вата като при галантите :-) .

Сега, тези кори са за аеродинамика. Бързите коли имат такива кори отдолу по пода. Целта им е да придават относително равна повърхност, за да може вятърът да премине без завихряния. Или поне с малко на брой и като степен такива. Една кола със стърчащи отдолу железа, гърнета, кюнци и т.н., има влошена аеродинамика, бавно си вдига максималната скорост и пие горивото като 10 ожаднели германеца по време на Октоберфест при висока скорост.

Разбира се, играят някаква роля за намаляване на шумовете, но от гл. т. на равната площ, през която въздухът минава и си заминава без много завихряне.

 

От проучванията ми разбрах че шумоизолиращият материал трябва да е плътен и със затворена клетъчна структура. Но не е задължително да е тежък. Примерно акцент-ът мисля че беше 480 грама квадратния метър. Нещо такова. Грубо площта при педалите, включително по 14-15 см. нагоре в посока наляво и надясно (към лоста за скоростите) ще се попълни от едно парче акцент. То е дълго 1 м, така че ще стигне някъде до напречната греда на седалката. За мен това е достатъчно. Но ако се почувства ефект, няма да се спра. Времето е подходящо и чакам само финансиране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ами Е90 е доста по тиха, над 130- 140км/ч осезаемо, аз съм с 225 гуми и шума е сериозен, освен това в БМВ'то не се чува вятъра нито дребните камъчета от пътя

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма спор кое е доста по-тихото ;-) Доста е меко казано дори.

Вятърът се чува и от стъклата и уплътненията на вратите. Неслучайно на луксозните изпълнения стъклата са двойни. На нашите са доста тънки, което не може да се поправи. Или поне твърдо скъпо е да се промени и не се сещам как. От старите модели автомобили мерцедес S 94-та, а от новите съм виждал на ауди RS7 с двойни стъкла. Вътре е зловещо тихо. Както е при 60, така е и при 160. Минимална разлика има.

Трополенето на камъчетата по предните подкалници и мен ме дразни. Самият факт че това навява мисли за евтина изработка е досаден, защото не е вярно (за цялостната направа и изпълнение на всичко по колата, без дискутираните неща тук).

Като бях с 215 гуми и 17 цола (а и пресни гуми бяха тогава), едно камъче да има на шосето, гумата го загребва и запокитва в калника - троп, люс, тряс, прас ... ако са повечко. Не съм сигурен, но мисля че със сваляне на подкалника, старателно почистване и подсушаване на ламарината под него, последващо облепване с подходяща материя, полагане на вибро 1 мм или 1,5 мм по кората на подкалника и връщането й на място, ще елиминират в огромна степен този недостатък. Най-вероятно 100% ще изчезне. Ако някой го е измислил, не е лошо да казва как го е направил. Сигурен съм че може да се поправи без да погълне значителна сума.

 

п.п. сещам се за тропащите при дъжд ламарини, които служат като перваз под прозорците на някои апартаменти. Като завали и вее вятър е невероятно тропане. Все едно марширува войска от 100 войника. Но нали затова продават тези ленти на основата на битум, дето ние ги слагаме по колите - облепва се ламарината и тропането става едва-едва доловимо. Става глухо и при добър стъклопакет и замазка не се чува нищо. Огромно значение има да лепнеш материала както трябва и където трябва. Е, като Е90 няма да стане. Не и преди да се обезкости всичко, голо купе, правене както му е ред и т.н. Но 4-цифрена сума за това...

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма спор кое е доста по-тихото ;-) Доста е меко казано дори.

Вятърът се чува и от стъклата и уплътненията на вратите. Неслучайно на луксозните изпълнения стъклата са двойни. На нашите са доста тънки, което не може да се поправи. Или поне твърдо скъпо е да се промени и не се сещам как. От старите модели автомобили мерцедес S 94-та, а от новите съм виждал на ауди RS7 с двойни стъкла. Вътре е зловещо тихо. Както е при 60, така е и при 160. Минимална разлика има.

Трополенето на камъчетата по предните подкалници и мен ме дразни. Самият факт че това навява мисли за евтина изработка е досаден, защото не е вярно (за цялостната направа и изпълнение на всичко по колата, без дискутираните неща тук).

Като бях с 215 гуми и 17 цола (а и пресни гуми бяха тогава), едно камъче да има на шосето, гумата го загребва и запокитва в калника - троп, люс, тряс, прас ... ако са повечко. Не съм сигурен, но мисля че със сваляне на подкалника, старателно почистване и подсушаване на ламарината под него, последващо облепване с подходяща материя, полагане на вибро 1 мм или 1,5 мм по кората на подкалника и връщането й на място, ще елиминират в огромна степен този недостатък. Най-вероятно 100% ще изчезне. Ако някой го е измислил, не е лошо да казва как го е направил. Сигурен съм че може да се поправи без да погълне значителна сума.

 

п.п. сещам се за тропащите при дъжд ламарини, които служат като перваз под прозорците на някои апартаменти. Като завали и вее вятър е невероятно тропане. Все едно марширува войска от 100 войника. Но нали затова продават тези ленти на основата на битум, дето ние ги слагаме по колите - облепва се ламарината и тропането става едва-едва доловимо. Става глухо и при добър стъклопакет и замазка не се чува нищо. Огромно значение има да лепнеш материала както трябва и където трябва. Е, като Е90 няма да стане. Не и преди да се обезкости всичко, голо купе, правене както му е ред и т.н. Но 4-цифрена сума за това...

 

и 50 кила допълнително тегло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Опа, понеже сефте покарах извън града с новите си летни гуми, та вече съм сигурен, че мнооого голям процент от шума при движение с по - висока скорост идва от уплътненията на вратите :rulez:

Бих казал 80% е от там...Шум от гумите почти няма, дори от сух на мокър път не се чува толкова.

Проблема сега е как да накараме този шум да изчезне?! Може би с нови оригинални уплътнения???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проверете уплътненията на вратите да не са започнали да се разлепват и просто да висят на места.

Отворете шофьорската врата и опипайте уплътненията, леко ги размърдайте и съвсем внимателно опитайте да ги повдигнете. Но ЛЕКО, да не се разлепят наистина. Искаме да проверим, не да си създадем работа.

Според мен ще има много тръгнали да се разлепят. Така те не лягат с цялата си площ към метала на купето и не притискат добре, което води до проникване на шум покрай неуплътнените места.

Аз се чудя дали да не залепя върху уплътненията в долния край на вратата и нагоре до височината на ключалката уплътнителна лента към 4-5 мм дебела и около 15 мм широка. Целта ми е да увелича притискането и намаляване на шума. Усещам го при редуване на сухо и мокро с равномерна скорост как се чува. Даже съм писал за това по-напред в темата. Според вас добра идея ли е да сложа върху оригиналните уплътнения уплътнителна лента с горните размери от микропостера гума?

С лепило момент прилепих на шофьорската врата, по-добре лежи сега, но шум си минава и то не малък. Чакам да ми отговорят на мейла за цена на линеен метър такова допълнително уплътнение. Ще има ефект да облепя и колоната в задния край на предната врата - върху метала на купето, а фабричното уплътнение ще ляга върху допълнителното. Какво мислите? Между другото, каква е цената на комплект оригинални нови уплътнения за врати :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Опа, понеже сефте покарах извън града с новите си летни гуми, та вече съм сигурен, че мнооого голям процент от шума при движение с по - висока скорост идва от уплътненията на вратите :rulez:

Бих казал 80% е от там...Шум от гумите почти няма, дори от сух на мокър път не се чува толкова.

Проблема сега е как да накараме този шум да изчезне?! Може би с нови оригинални уплътнения???

 

Миналата седмица вкарах близо 18 метра маркуч от 6х4 мм от Бриколаж (както wonderwalker е описал по-горе в темата). Засега съм напъхал маркуч от край до край във вътрешните уплътнения на четирите врати (тези на купето) и в тези на предните две врати. Последните се наложи да ги изкарам от леглата им, за да мога да разгъна частта от уплътнението, в която нанизвам допълнителния маркуч. В уплатненията на задните врати (на упл. на самите врати) и багажника не съм слагал (засега :)).

 

Резултатът при мен е, че сега предните врати се затварят една идея по-трудно (това след като сложих и във външните уплатнения, само с вътрешните нямаше разлика в затварянето), но не е болка за умиране, и като че ли наистина има ефект за обезшумяването - по-малко се чува вятъра и се изостриха шумове, идващи от други места - от долната страна на стъклото на предните врати, и от пода, разбира се. Според мен труда си заслужава - 20 м. материал - приблизително 22 лв.

 

А някой да има идея как може да се намали шума (от завихряне на вятъра), който идва от долната част на стъклото на предните врати?

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някой да има идея как може да се намали шума (от завихряне на вятъра), който идва от долната част на стъклото на предните врати?

Не може да се намали! Това е от огледалото...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не може да се намали! Това е от огледалото...

 

Заслушах се и ми се стори, че този звук, за който говоря, е малко по-различен от този откъм огледалото (чуващ се откъм ъгъла на стъклото) и се чува най-силно от средата на стъклото в посока назад (долната част на страничното стъкло на предната врата). Сякаш се завихря въздух между външното уплътнение и стъклото (по дължина) и вкарва въздух във вратата. Но и това е възможно да е следствие от завихрянето на въздуха при среща с огледалото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако слагате маркучета и в двете уплътнения изберете по-малък размер, защото вратите ще се затварят доста трудно.

Аз само в шофьорската съм с маркучета в двете уплътнения, а на другите врати само в едното. Вратите се затварят малко по-трудно, но няма пълно щастие. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това вече може да е от натъпканите маркучлета. Сега вратата има пролука между горното уплътнение и купето и мисля че от там завихря въздух. Не ляга добре- маркучите не позволяват да легне правилно и плътно. Според мен е това.

Шум от огледалото съм чувал само по много гладък асфалт. Иначе от изпълненото с всички гами шумене от околната среда не чувам нищо.

Погледнах на астрата как са уплътненията. Има само по купето, като по вратата е само гола ламарина. Някак по-добре изолира външните шумове, но и гумите са 175/65 14-цолови. В много по-добро състояние са от на галанта, който е със 7 години по-нов (уплътненията). Между предната и задната врата има пространство около 5 см, покрито с пластмаса. Не е като при галантите да няма почти нищо. Мисля че има значение за шумовете от вратите. Стъклата са същите на дебелина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това вече може да е от натъпканите маркучлета. Сега вратата има пролука между горното уплътнение и купето и мисля че от там завихря въздух. Не ляга добре- маркучите не позволяват да легне правилно и плътно. Според мен е това.

...

 

Нцц, прилепват си добре уплътненията по профила на купето :). Шума, за който говоря, се чува чисто, ако в движение се приближиш до стъклото, в долната част, в средата - т.е. няма как да е от уплътненията между вратата и купето. А и като цяло шума намаля след поставянето на маркучите, т.е. има положителен ефект.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прибери огледалото, вдигни скоростта, при която чуваш този звук и виж дали има промяна. Ако има, значи ммоторсчето е прав - от огледалото е. Прибраното огледало трябва да свисти по различен начин.

Трябва да ти е добре колата щом чуваш чак аеродинамични шумове. Затова огледалата на бързите коли са "подострени" и като цяло смалени. Както казах, при мен шумовете от околната среда надвикват аеродинамичните такива в 98% от времето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както казах, при мен шумовете от околната среда надвикват аеродинамичните такива в 98% от времето.

 

Тъй е, като не знаеш с какви гуми да караш галантния :)

Не се променя шума при свити огледала...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се ще че не са виновни гумите.

http://www.tirerack.com/images/tires/dunlop/du_spsport01_ci1_l.jpg

 

А за шума от огледалата ти вярвам 100%. Просто не го чувам.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ako това е шарката на протектора на гумите, с които си в момента, то няма как да чуваш завихрянията, така е! :good:

Ако минеш насам, специално ще ти дам да покараш моя, да "чуеш" гумите :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...