Премини към съдържание

Шумоизолация за Галант


Препоръчано мнение

А има ли осезаема разлика в децибелите след тази манипулация?

Нямам шумомер или там каквото му казват, за да дам реална оценка. Според мен точно при Октавията нямаше много голям ефект, защото по принцип е по-добре изолирана от Галанта и освен това е дизел. Според мен не е повече от 2-3 децибела. Ефект се усеща най-много при по-висока скорост, няма го този шум от гумите, поне той усезаемо е намалял. Промени се тембъра на двигателя, високите честоти са намалели звучи някак по басово. При нея има много гадни скърцания от корите има гадни пластмаси, та поне този недостатък също остраних, като подложих двойно залепваща лента между метала и пластмасите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам шумомер или там каквото му казват, за да дам реална оценка. Според мен точно при Октавията нямаше много голям ефект, защото по принцип е по-добре изолирана от Галанта и освен това е дизел. Според мен не е повече от 2-3 децибела. Ефект се усеща най-много при по-висока скорост, няма го този шум от гумите, поне той усезаемо е намалял. Промени се тембъра на двигателя, високите честоти са намалели звучи някак по басово. При нея има много гадни скърцания от корите има гадни пластмаси, та поне този недостатък също остраних, като подложих двойно залепваща лента между метала и пластмасите.

Въпроса ми е заради това, дали си заслужава инвестицията, понеже имам изолация STP Gold и да се получи като "сандвич", че ще шуми това е ясно, но поне да не е толкова дразнещо, особенно от проклетите гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса ми е заради това, дали си заслужава инвестицията, понеже имам изолация STP Gold и да се получи като "сандвич", че ще шуми това е ясно, но поне да не е толкова дразнещо, особенно от проклетите гуми.

Ами ще има ефект, но не очаквай чудеса. Галантът няма нищо под мокета, така че слагай смело при него ще се усети според мен по-усезаемо разлика след, като се изолира.

 

Само не разбирам как можаха толкова да се изложат Японците в това отношение. :icon_hmm:

Ето как изглежда изолацията под мокета на шкодака:

 

http://media.snimka.bg/s1/1457/029157954.jpg?r=0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цената на нов галант "шестак" през лето 99-то е е била същата като на ауди а3 1.9тди с 3 порти. Може да се направи сл. извод (който не знам колко е верен, защото има и други причини) - ако имаше шумоизолация нямаше да е толкова евтин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Да попитам дали навскъде ще глътне 15мм от к-флекса. За пода предполагам няма да има грижи, но под корите на вратите ще има ли проблем?

 

 

На вратите няма проблем, особено ако лепиш на самите кори. Виж в началото на темата: сложил съм два материала - единия е 5мм, а другия поне 15мм.

Иначе и аз се интересувам за пода, дали 2-3мм виброизолация + 15мм микропореста гума няма да надигат мокета?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На вратите няма проблем, особено ако лепиш на самите кори. Виж в началото на темата: сложил съм два материала - единия е 5мм, а другия поне 15мм.

Иначе и аз се интересувам за пода, дали 2-3мм виброизолация + 15мм микропореста гума няма да надигат мокета?

Не, няма проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колеги, дали ще има ефект ако поткалниците и пода се намажат с няколко слоя чермо боди.

Ако става въпрос за шумоизолация, едва ли. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

С какво да лепя материалите? Ceresit FT 101 Flextec става ли? Цената му е 9,45 лв., 280 мл. Нещо доказало се добро и евтинко?

 

Уплътнител-лепило на база патентована от Хенкел Flextec® технология, който елиминира всички ограничения на досегашните технологии (акрил, силикон, полиуретан); перфектната алтернатива на ПУ уплътнител.Многофункционален продукт за еластично лепене и уплътнителни работи в строителството като: монтаж на первази на прозорци, подови первази, стълби/ща, плочки; фуги между дограмата и зида, около рамки на врати, подови фуги; фуги, подложени на движение и фуги по периметъра; съединителни, дилатационни и декоративни фуги; фуги в модулни сглобяеми елементи, метални обшивки, термопанели, Etalbond; фуги на балкони, тераси и покриви; фуги в метални и дървени конструкции. FT 101 е подходящ за множество материали: бетон, тухли/зидария, дърво, камък, мрамор, плочки, керамика, огледала, полистирен, фибро-бетон, неръждаема стомана, желязо, боядисани метали, алуминий и др. Част от системата за уплътнение и изолация на дограма WINTeQ.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A Каква изолация си взе? Има и един адхезионен шпрей в големите хипермаркети се продава. Никак не е лош, аз налепих изолация по предната кора с него и стана супер. По принцип няма да имаш проблем с равните повърхности, проблема със залепването идва от чупките и ъглите. И ако изолацията е по дебела е малко по- тегаво. Иначе за лепило нямам опит и немога да ти кажа, обаче избери някое по- малко миризливо. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На кое казваш предна кора? При таблото с тръбите за парното и климатика ли? Там е голяма игрЪ и ще пропусна. Не съм взел още никакъв материал. Приятел ми е обещал да ми даде битум без пари. Няма самозалепващо и е без алуминиево фолио. Ще купя още два вида материал за вратите и друг вид за пода. Разчитам на комбинация от два вида материал.

Не знам защо все така става - искам да направя нещо по колата и изниква домашен колосален разход, който опапва всичко за месеци напред. Ще се напъна за свещи и веднага след тях оголвам салона и ще се прави. Мисля да направя замервания с телефона си (няма шумомер, звукомер... каквото е там), а с друг телефон ще снимам таблото и телефона с програма за мерене на шум да се вижда добре. Ще направя клип с 50, 90, 120 и колкото позволяват условията. Като приключа с изолирането ще отида на същия път и ще замеря пак по същия начин. Резултатите ще бъдат публикувани в тази тема.

Колко скоро ще стане зависи изцяло от наличните пари. Имат да ми дават над 1000 лева, но не мога да си ги взема :icon_hmm: , а тъкмо събера малко и изникне нещо, което не търпи отлагане, ама грам......

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На кое казваш предна кора? При таблото с тръбите за парното и климатика ли? Там е голяма игрЪ и ще пропусна. Не съм взел още никакъв материал. Приятел ми е обещал да ми даде битум без пари. Няма самозалепващо и е без алуминиево фолио. Ще купя още два вида материал за вратите и друг вид за пода. Разчитам на комбинация от два вида материал.

Не знам защо все така става - искам да направя нещо по колата и изниква домашен колосален разход, който опапва всичко за месеци напред. Ще се напъна за свещи и веднага след тях оголвам салона и ще се прави. Мисля да направя замервания с телефона си (няма шумомер, звукомер... каквото е там), а с друг телефон ще снимам таблото и телефона с програма за мерене на шум да се вижда добре. Ще направя клип с 50, 90, 120 и колкото позволяват условията. Като приключа с изолирането ще отида на същия път и ще замеря пак по същия начин. Резултатите ще бъдат публикувани в тази тема.

Колко скоро ще стане зависи изцяло от наличните пари. Имат да ми дават над 1000 лева, но не мога да си ги взема :icon_hmm: , а тъкмо събера малко и изникне нещо, което не търпи отлагане, ама грам......

Извинявам се не съм споменал предна дясна кора на вратата :D . По таблото не съм пипал. Шпрея мисля, че е мотип. И е 10 кинта. Върши работа. За изолация мен ме оправиха към 300,350 кентавъра. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да ме надъхаш, ако обичаш? Или е загубена кауза? Казваш че си приключил. Какво става в крайна сметка като изключим парите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смело и безотговорно ,какво го мислиш :D . Има ефект, но не очаквай да стане като ролс ройс фантом. Музиката се чува невероятно тук вече не преувеличавам. Откакто сложих изолацията звука е някак по плътен и всякакво дрънчене изчезна. Аз съм с 12 в багажника и елипси и преди това си кънтеше яко. Обаче си е работа, аз правих всичко сам смених си салона и налепих изолация в багажника, целия имам предвид и купето, цялото и вратите и и..... :D . Луд умора няма. Ако ти е влязла мухата в главата, ще го направиш. И да внимаваш, че наистина е голяма зарибявка. Почнеш ли няма спиране. Моят съвет е ако имаш възможност действаи, така и така с тези цени на старо, галантите си остават вечно наши :D Вече си се представям да съм жив и здрав след няколко години на Ретро шоу :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смело и безотговорно ,какво го мислиш :D ..................... И да внимаваш, че наистина е голяма зарибявка. Почнеш ли няма спиране. Моят съвет е ако имаш възможност действаи, така и така с тези цени на старо, галантите си остават вечно наши :D Вече си се представям да съм жив и здрав след няколко години на Ретро шоу :first:

Аз пък си представям след някоя година, какъв ще го яде тенекеджията дето ще я кърпи, :D защото тогава няма да са само веждите ..

Ще има да сваля изолации и да те сърби задника ..:lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си представям след някоя година, какъв ще го яде тенекеджията дето ще я кърпи, :D защото тогава няма да са само веждите ..

Ще има да сваля изолации и да те сърби задника ..:lol:

Като видя колко битумна лента и изолация съм налепил по пода , един познат , който работи на вторични суровини се почеса и каза : "Дано не ми се падне на мене да я режа след време". :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ние го правим и с тази цел, понеже не са влагани много материали да се направи купето. Подсилващи материали не са излишни.

Като изчезне ламарината и купето почне да се крепи само на мокета, изваждате два циментови колЕЦА от лозето, взимате ламарината, на която комшийката си пече чушките и правите нещо като шаси с колците и ламарината.

 

А сега сериозно: Марине, смяташ ли демпването за излишна разправия и утежняване на конструкцията, или би имало някакъв ефект? Сигурно си разглобявал доста коли и въпросът ми е конкретно за немските - има ли сравнение между изолациите при тях и тези в нашите навеси?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако сред вас има желаещ да направим "групова" поръчка на стойност общо 151 евро (по 152 лева на човек) на материали само за 4-те врати, да ми пише ЛС. Груповото поръчване е не за отбив от цената, а за избягване цената на доставката (free shiping). Ако не се лъжа тя би била на стойност 143 лева до България, което е лудост. Това е за поръчване на проектирани специално с приложение в автомобили с цел обезшумяване (и подобряване на звученето от стерео системата като вторичен ефект) материали. Става въпрос за наистина качествени материали. Никакви ленти тип "тиксо" и неща, които се влагат при строителство на сгради и подове, въздуховоди, тръби и тем подобни. Цените са 2 пъти надолу в сравнение с тези в България, а стоката - същата, абсолютно същата. Повтарям - само за 4-те врати.

 

На 1 врата отиват по два листа от всеки от двата вида материал. Купени от тук ще струват: 192+224=416 лв. От чужбина - 75+124=199 лв.

Естествено не твърдя, че това е малка сума. Материалът е Silent Coat и ще е два вида - един за ламарината на вратата и втори вид - за кората на вратата.

 

Не обещавам 100%, но на 75%, че ще му пратя безплатно битумен материал 4 мм за 4-те врати. Ще го разкроим по моите врати и ще трябва да се залепи за външната ламарина. Ще си поеме само доставката до своето нас. място. Не е със самозалепващо и няма алуминиево фолио, но пък и не струва 112 лева...

 

При мен обработката на пода+багажника и калниците ще протече на втори етап и вече материалите ще са от тук.

Ако има някой с желание да даде предложение за вида на материала за под, багажник и калници и информация за цената му, както и ефекта от него (субективния ефект), моля нека сподели. Може и на лично съобщение. Вече имам предложения от 17 до 36 лв/кв.м., а за галант си трябват едни ~8 кв.м. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз сьм правил изолация на тавана на старата ми кола с битумна изолация STP Silver http://www.aval-bg.com/car-audio/audio-accessories/zvukoizolaciia/stp-silver в комбинация с материал от полиетиленова пяна Silent Coat Noise Isolator 8 http://www.aval-bg.com/car-audio/audio-accessories/zvukoizolaciia/silent-coat-noise-isolator-8 .

Вьншния шум утихна и бях доволен.

 

На предния капак залепих многослойната изолация STP Hood Solution http://www.aval-bg.com/car-audio/audio-accessories/zvukoizolaciia/stp-hood-solution и мога да кажа че неусетих никаква разлика като преди нея налепих битумна и вьрху нея залепих вьпросната и прехвалена Stp Hood.Само си дадох и парите и останах разочарован.

 

На предните врати лепих Dynamat Extreme http://www.aval-bg.com/car-audio/audio-accessories/zvukoizolaciia/dynamat-extreme като изолирах и вьтрешната и вьншната част на вратите. Ефекта беше осезаем от кьм вьншния шум и за тая инвестиция не сьм сьжалявал.

 

И Хондите сьщо като Мицубиши не са изобщо изолирани и са шумни.

Редактирано от mom4i74
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Повечето коли са така. При твоята не знам, но при галантите няма нужда от виброизолация никъде. Вибрации няма въобще от празен ход до прекъсвач. В това отношение галантите са супер.

Шумоизолиране на предния капак също е излишно. Двигателят се чува съвсем леко. Повечето шум е генериран от ремъци и ролки. При пълна тишина на 5 м от колата едвам разбираш че работи, особено ако си откъм багажника, а при сняг дори няколко см. ако не е пушека от ауспуха, никой няма да разбере че работи. Така работят 2.5 и 2.0. 2.4 не знам как е, както и дизела също не знам.

Таванът също няма смисъл, но не е излишно за който му се разправя.

Шумотевицата идва от предните калници и пода. По-малко е от вратите.

Изчетох за много материали и за много направени коли. Има много недоволни, най-много са доволните с по-високи очаквания (но все пак доволни донякъде) и най-малко са удовлетворените от резултата.

На S-класа подът имаше сигурно 3 см. изолация. Под нея имаше още нещо и отгоре мокета. Не става почти нищо като сложиш 6мм или 10 мм нещо евтино "като за старата бракма" и да очакваш кой знае какво. Общо взето нищо не влагаш - нищо не получаваш. Е, по-лошият сценарий определено е да ти излезе 500 лева и пак да ти надува главата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При Хонда сьщо няма вибрации които да се усещат но все пак ламарините вибрират с някаква честота заради звуковите вьлни от околния шум. Точно за това е хубаво да се поставя пьрво виброизолация за да се намали резонанса на ламарината и след това нещо друго по желание на клиента:) И аз нямаше да се занимавам с тавана ама така или иначе го бях свалил за да си го претапицирам и реших да го изолирам за проба. Освен че имаше ефект от кьм шумоизолация имаше ефект и от термоизолация. Колкото и да е се екранира купето от нажижения през лятото таван с изолацията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

От днес карам малко по-тих Галант. :rulez:

Фото тук!

За жалост се появи, много силно скърцане и още не мога да хвана причинителя, и да се насладя на пълна тишина. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искаш ли да опишеш какви материали си ползвал и по колко ката си слагал?

В корите на вратите какво си сложил?

По-тих викаш? Хммм :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искаш ли да опишеш какви материали си ползвал и по колко ката си слагал?

В корите на вратите какво си сложил?

По-тих викаш? Хммм :-)

 

Първи пласт, битумна лента Алубанд на под и предни врати.

Втори пласт изолация на К-Флекс 15мм, пак на под и предни врати, като сложих малко и от вътрешната страна на корите.

Вратите ги правих частично, т.е не са облепени цялостно, както пода.

Под всички щипки, където се закрепват корите на вратите и стойката на говорителите съм сложил двойно залепваща лента за да няма досадни скърцания или кънтене, като усиля музиката.

Мислих да слагам и между предните подкалници и купето, за да намаля шума от гумите, но като свалих подкалника и разгледах площа, коята обхваща ми се стори, че няма да има много смисъл в това начинание.

Няма как да ти кажа с колко са намалели децибелите, но се усеща разлика, радвам се, че вече и като усиля музиката само виждам как трептят огледалата, но няма кънтеж. :yes3:

 

Имам доста останала битумна лента и някой ако си търси мога да я продам на половин цена от магазина. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Супер е станало, и аз съм с К-флекс и битум от кар системс,каня се да пусна снимки от 6м :icon_blush: . Тия дни ще се организнрам. За музиката ефекта е най-готин без кънтеж супер чисто. И откъм шум от шосето е по-добре поне според мен. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...