Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Шумоизолация за Галант


Препоръчано мнение

Ako това е шарката на протектора на гумите, с които си в момента, то няма как да чуваш завихрянията, така е! :good:

Ако минеш насам, специално ще ти дам да покараш моя, да "чуеш" гумите :icon_thumbup:

 

Сподели все пак какви са тихите гуми за Галантерия, ако Дълбока е Шумен поне да знам накъде да се насоча.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Караме с Любо Димитров едни и същи гуми Тойо Проксес ЦФ2, моето впечатление не се отличава от неговото, а именно, гуми в купето почти не се чуват :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кой размер и по-важното - какъв скоростен индекс си взел.

Моят дънлоп също е асиметрична гума, също е тих, държи добре в права линия и изхвърля много добре водата. Асиметричната част е по-тясна при Тойо-то. Според мен са много сходни като дизайн и най-същественото предимство е че вашите са нови, а моите стари.

 

По нов асфалт щяха да се чуват шумове от вятъра, но в момента имам преден десен лагер за смяна. Шумът от околната среда в движение и този от лагера се грижат за моето добро настроение и комфорт. За жалост не мога да се порадвам и на аеродинамичния шум от предното стъкло, огледалата и т.н., но след като сменя лагера ще имам тази великолепна възможност. Нямам търпение :-)

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Тадааам! Една година и един месец след последното мнение по тази тема. Някой нещо да е открил като практично подобрение? Занимавал ли се е някой с това изобщо? Дори да е случайно открит и частично притворен технологичен отвор в предната част.

Не знам за вас, но аз искам 6-цилиндровия агрегат да се ЧУВА. Някой чува ли го в движение на фона на бушуващите отвън емоции, които навлизат безпрепятствено до ушите на всички в колата.

Пробвах с мерене на шума в движение при 80 на V-та предавка. С работещ и неработещ двигател шумът е същият. Срам.

Минава покрай теб - тихо, седнеш да караш/возиш....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама ти още ли се чудиш?? :D Според мен всичко е казано и едва ли някой ще открие нещо революционно. Чета различни мнения по автофорумите, че се каня да почвам маздата и в мен се затвърждава мнението, че не трябва да се влагат пари в скъпи материали, защото накрая разликата ще е минимална. Всичко е въпрос на свикване. Карах месец без кори на вратите на служебната кола - първо ме дразнеше много шума, после не ми правеше впечатление. Като сложих корите гоУфа беше най-тихата кола на света :). Така ще бъде и галанта - след месец с изолация няма да правиш разлика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тадааам! Една година и един месец след последното мнение по тази тема. Някой нещо да е открил като практично подобрение? Занимавал ли се е някой с това изобщо? Дори да е случайно открит и частично притворен технологичен отвор в предната част.

Не знам за вас, но аз искам 6-цилиндровия агрегат да се ЧУВА. Някой чува ли го в движение на фона на бушуващите отвън емоции, които навлизат безпрепятствено до ушите на всички в колата.

Пробвах с мерене на шума в движение при 80 на V-та предавка. С работещ и неработещ двигател шумът е същият. Срам.

Минава покрай теб - тихо, седнеш да караш/возиш....

 

С този темп колата ще е за скрап преди да е изолирана. Хората от моргата ще са ти благодарни, че не си я олепил с гадории, пречещи на рециклирането й.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Да са ми благодарни? Сам ще го убия когато му дойде времето. В следващите 10 години ще го карам, ако ще да се яви кола 2067 година с цени на частите до 5 лева всяка, която не се чупи изобщо, или ако все пак се счупи нещо, то да е наааай-много един-два пъти в годината.

На парчетосан галант за части гледах някакви "лепенки" по задните калници към 2 мм. По едно парче на малка площ. Бяха се вдървили и се ронеха парченца при опит да се отлепи. Това е там за намаляване на структурния шум, но със сигурност вече не работи изобщо.

А въпросът ми касаеше не с какво да водя борбътъ с шумовете. Дупки, отвори и отворчета явно тези коли си имат доста. Как иначе да си обясня факта, че при 40 км/ч на затворени прозорци чувам чуруликането на птички. Аеродиманичните шумове и шума от гумите не ми пречи. Пречещи на удоволствието от шофирането са звуците от още 20 км/ч ... до към 40-45. Къде са пробойните питах.

За изолацията на един автомобил може да се отсъди само седейки на място в него и на затворени стъкла трещенето от обществения транспорт и трафика да се чува едвам.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 седмици ...

Браво !!! Това мерака е голяма работа. Ама има един основен проблем . Каквато и изолация да се слага нашите настилки по всички пътища са шумни. имам 97 галант и 2003 галант разликата се разбира бързо. Като караш единия и се качиш на другия. Не са ни толкова шумни колите имайки в предвид годините на производство.

 

Колега силно се надявам да нямаш проблеми по ел задвижването на прозорците. Защото целия ти труд ще загине бързо. Късмет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Двигателите :mitsu-smiley: са едни от най-безшумните :icon_thumbup:

 

Ако някой не иска да чува чуруликането на птички или каквито и да било странични шумове е сбъркал марката автомобил! :)

 

Повечето марки мощни автомобили (сещайте се, без да цитирам кои) превръщат енергията от вътрешно горене в топлина и "ревене",

при Митсубиши всичко е изчислявано, въпросната енергия да се превръща във въртящ момент.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има си дупчици тук-там. Например при силен страничен вятър и моя скорост около 30 км/ч, усещам да духа от областта на дръжката за отваряне на вратата (отвътре, никелираната) докато държа кормилото. Усеща се в лявата ми длан. Също пускането на силна музика в колата при вдигнати прозорци и затворени врати води до селяния - всички наоколо ми слушат жиците и драньето на вокалите. На едно приятелче голфа (III) при музика, дето едвам издържам вътре от басове и всякакви други честоти, защото има субуфер 30 санта, навън се чува 10 пъти по-слабо. При мен е три пъти по-зле в това отношение. Каза че е полагал някакви изолации, ама не знае точно какво е слагал, а и аз не съм го разпитвал подробно.

Междувременно, да се оплача от себе си :icon_doh: , направих две покупки онлайн на три материала. Това дотук не звучи зле, но ако бях видял на живо какво представляват, никога нямаше да ги купя. Явно не съм чел описанието м/у редовете. Скъпи гъбички за миене на чинии, демек мяза на дунапрен отвсякъде, само че уж негорим. Няма да пробвам да го паля, че паля 100 и кусур лева... Приготвил съм малко за лепене по вратите - на външната един лист 75/50 см с плътност 4 кг/кв.м., на вътрешната колкото може плътно едно 3 мм и на кората (уж) шумопоглъщащите дунапренченца...нцанцанца 10 мм. Едното даже се казва premium. МЪли. Не усетя ли подобрение в звученето на говорителите, приключвам с изолирането. На намаляване на шума не се и надявам. А дано! Галанта си е една голяма реверберационна зала. Битката е трудо- и времеемка, отиват доста пари за незнаен ефект.

Може би знаете, че на тихите в движение коли изолацията е върху обшивката, т.е. на кората. Някои собственици в процеса на борба с шумовете слагат материал тип затворена клетка на външната ламарина над виброто, но това е 90% топлоизолация и само 10% шумо. Сложено от същото на вътрешната ламарина процентите стават 50/50. Четох една научна статия за разпространението на звуковите вълни. В нея се затвърди моето мнение, че по-ефективно от отворената клетка за вратите няма. Необходимо е да има дистанция/разстояние между някакъв шумопоглъщащ м-л (отворена клетка) на кората и външната ламарина в случая. Ако се натъпче плътно даже ще се намали ефекта. Въобще разстоянието, и дебелината разбира се, на такъв м-л имат голямо значение. Защо отворена, а не затворена клетка? Ако оприличим звуковата вълна на топче за тенис на маса и си представим как го хвърляме с Vo 40 км/ч в стая с цимент 3 на 2 метра, то ще започне да отскача много пъти в стените, тавана и т.н., докато загуби кинетичната си енергия. Звуковата вълна се разпространява по подобен начин - удря се в каквото срещне и отскача няколко пъти. Но ако тази вълна срещне отворената клетка, тя бързо ще загуби енергията си и ще затихне. Резултатът - по-тиха среда. През затворена клетка, що се касае за купе на автомобил, тя все ще има откъде да проникне. Не може да се спре. Оптимално щеше да стане: виброматериал, върху него шумопоглъщащ м-л, дистанция, шумоизолиращ (затворена клетка), пак дистанция и накрая пак шумопоглъщащ материал. Ама няма толкова място. Да бе звукозаписно студио или киносалон...

Пробвали от различни материали занимаващи се с това хора споделят, че при икономисване от материал, например хидроизолация (флашбанд, алубанд и подобни), к-флекс, разни съмнителни вати и пр., наистина се спестяват 3 пъти повече пари, но постигнатият ефект е пет пъти по-малък от баш материалите.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да спреш/ограничиш звуковата вълна, звукоизолиращият материал не трябва да е с плоска повърхнина! Трябва с определена заоблена форма да даде на вълната друга посока. Туйто.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди да разглобя по предните врати реших да проверя откъде прониква най-силен шум от околната среда в движение. Със 120 км/ч децибелите в купето с телефон в ръка бяха 75. Приближих го към шофьорската врата, след това към пасажерската, към тавана и напред към предното стъкло - 75. "Нон со жмоо". След това се наведох в краката на пасажера - 79 децибела! Ниско и напред към педалите, колкото да мога да следя показанията, беше пак 79. В най-общия случай това значи двойно повече шум от там. Точно откъде прониква не съм сигурен. Предполагам предимно от калници и тунела заради технологичните отвори (тръби и кабели).

Предложете с какво да обработя калниците.

 

Сгреших че си отворих работа с предните врати. Четейки по форуми за дебелината на японската ламарина, за това как се третират ламарините с виброизолация, за нейната дебелина и тегло, не се подготвих за истинско вибро подсилване. Ламарината е достатъчно дебела. Да, всички с мнение за тънката японска ламарина имат много поздрави от мен. Двете греди за странична защита при удар допълнително придържат ламарината. Пробвах следното. Накарах приятел да сложи длани на ламарината над първата греда и да окаже известен натиск. Колата ми никъде няма кит и смело с почукване и с удряне с юмрук от моя страна отвън по тази ламарина кънтежът е същият както и без приятелската подкрепа. С моите СТП голд, М2 и алубанд се почувствах много тъпо. Не очаквах да е толкова солидна вратата. Аз мислех че е като на някой бус или фиестичка - големи площи и тъничко. С тези материали срещу тази ламарина съм Никой. Все едно с копие да атакувам командоси по време на спец акция. Досега нито ми е дрънчало, нито нещо е пукало и ако това се промени като сглобя, много ще ме е яд. Който иска да постигне нещо за външната ламарина трябва да приготви виброизолация с едни 6 кг/кв.м. Всичко под това е слабо и няма да "работи". Примерно от руските Бомб или МЛ4 екстра. Покрива се около 60% с тях и това е за външната ламарина. Така и така съм разглобил викам ще сложа от алубанда колкото да съм направил нещо. Има и едни парчета с размери 50/25 см немски с тегло 8 кг/кв.м. Мисля че на фирмата Ultimat, като а-то е умлаут, демек Ултимет.

Също така всякакви лепенки под формата на вибро изолация върху вътрешната част на обшивката са излишни. Всичко е добре закрепено и залепено, а кабелите са облечени с дунапрен и се виждат само буксите. Иначе площта от вътрешната страна на кората е 52 см височина и 85 см в най-дългата й (горна) част. Това за който обмисля колко материал да си купи. Аз взех за там Бипласт премиум и два малки листа Бипласт. И двете са дунапрен и всичките им вибро-, звуко- и топлоизолиращи свойства, плюс звукопоглъщане, се свеждат единствено до това бидейки залепени между обшивката и заставайки пред вътрешната ламарина на вратата, да отрежат прекия контакт пластмаса-метал. Някой веещ се кабел също. Но в галант няма такива кабели. Ако случайно се веят, те са облечени в дунапрен.

 

Та, разглеждайки колата стигнах до сл. заключение: сериозен вибро материал по ламаринените панели, но не като по форумите да го фолират с 1-2 мм все едно отдолу се пече агне, а парче 40/25 см на външната ламарина над говорителя; още едно в другия край на същата ламарина; след това зад говорителя и накрая един правоъгълник 30/30. Само дебел и тежък материал може да се погълнат ниските нечуваеми за човека вълни около и под 20 херца. Това е водещият до отпадналост, умора и главоболие звук (който не се чува). Или се подгответе сериозно, или нищо не правете.

Чакам предложения за материали в най-болната област - педали-предна седалка, респ. от под жабката откъдето може да се бръкне, до предна дясна седалка.

Щях да забравя. Оригиналните говорители са цели 15 вата. Ако ще разглобявате обшивките да си подобрявате нещо по колата, то съвет от мен - купете си сериозни говорители. Тези колкото и да са хвалени тук във форума, са базикня.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера спечелих етап от надпреварата между моето изолиране и общата минерализация на купето. На дясна предна врата на външната ламарина положих Алубанд над и под двете защитни греди. Залепих ги хоризонтално в два слоя. По средата още една лента 10 см ширина за някаква доза подсилване, така че някъде стана в три слоя. Близо 4 метра съм използвал като в тях включвам и няколко затваряния на малки отвори на вътрешната част на вратата. Големият разположен отдолу отвор в задната част (най-големият отвор) го затворих с един лист стп м2. Малко го оформих с ножица да заприлича на нещо. Върху цялата вътрешна ламарина изрязах и залепих една мембрана 3 мм. Прилича на вътрешна гума, но е двуслойно, отдолу с лепилен слой и откъм кората видимата й част представлява черен нетъкан плат с мънички дупчици. Нещо подобно гледам използват за финална изолация върху пода след като са приключили с изолацията (виброизолация, върху нея някакъв материал и накрая от "това").

Ще опитам да илюстрирам как изглежда:

http://130.com.ua/published/publicdata/AUTO/attachments/SC/products_pictures/Noise-isolation-StP-Noise-Block-2.jpg

Допускам че се види. Моето е същото, но не е 2, а 3 мм и отдолу пак е черно на цвят.

Двама приятели ме видяха какво правя и бяха единодушни - излишно, глупости и т.н. Тъкмо завих и последния винт на кората и случайно дойдоха. Е сега по-тихо ли е, как звучи музиката, станА ли като капсула ... бе подигравки. Един почука по ламарината с кокалчетата, след това обиколи и почука върху лява предна врата, пак се върна при предна дясна, пак я почука, поклати глава и каза - хм, има разлика - от другата страна бие на тенеке, а от тук е глухо и по-плътно.

Тръгнах към автогарата и мога да кажа, че шумът от дясната страна при преминаване през кръпките асфалт (които са по груби от основния) не се чуват. Все едно дясното колело ги прескача. Пуснах музика. Местих ухо отляво, отдясно ... и установих, че по-добре свири десния говорител. Малко по-басов е. Нищо не се обажда от дясната врата. За пасажера свалих половин децибел, но за да ми е още по-благодарен, ще вадя седалките да видя какво ме чака в областта надолу и напред към краката и към таблото нагоре докъдето може да се бръкне с ръце. Като приключа с това, най-много и задните бомбета да облепя с нещо и това ще ми е с изолацийката.

Бипласт 10 мм не лепих на кората че ме домързя и се изнервих. Имам 1 кв.м. от него. За зад таблото ще заспи, ама не мога да си го сваля...

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Поразрових се и аз малко в интернет по темата и намерих няколко интересни клипа за цялостна изолация на автомобил (прилагам линк към клиповете)

 

 

Това ми изглежда доста професионално направено и мисля, че осезаемо ще намали шума в купето за тези които им се занимава. До колко обаче целта оправдава средствата и занимавката всеки един може да си прецени. За да стане както трябва обаче е нужно цялостно събличане на автомобила отвътре, полагане на нужните материали както върху ламарината така и върху корите и обратното събиране на интериора. След, като изгледах клиповете ми стана ясно, защо от Мицубиши са решили да си спестят това време и средства :) На мен лично ми изглежда сериозна занимавка и явно японците са сметнали за нецелесъобразно да извършват чак такъв шумо-изолационен дресинг на Галанта в поточната си линия. За тези, които искат да превърнат шума в кабината близко до нивото на Ауди и Мерцедес им желая успех в начинанието.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм изчел много по темата и то в руските форуми. Спленът се е наложил като евтин материал преди доста години. Тогава не е имало такова разнообразие от материали и малкото налични са били много скъпи. За съжаление Сплен е топлоизолатор със слабо изразени звукоизолационни свойства. Само някои го слагат нарочно с цел топлоизоцалия, тъй като в северната част на Русия си е хладно ... меко казано. Такива хора искат купето да се затопля по-лесно и топлината да се задържи по-дълго време. Ние този проблем не го гледаме. Другите го слагат от заблуда и незнание. От заблуда, защото сложилите го твърдят за наличие на ефект от него. На практика ефектът е дошъл от виброизолатора. Само с виброизолация може да се намали шума, но само по неравни участъци.

Аз така и не разбрах кой шумопоглъщащ материал се препоръчва в крайна сметка. Първо бях се спрял на Акцент, но един руснак беше направил галанта си с Акцент и беше писал, че е свойствата му в интернет са силно надценени и категорично не бил доволен. За шумоизоратор върху акцента не помня какво беше залепил. Със сигурност не беше сплен. Първо беше направил вратите - слаб ефект, едвам-едвам се забелязвало. След това беше направил пода от седалките до задната седалка и беше написал, че шумът от предната част на пода към моторния щит станал толкова осезаем, че все едно галанта изобщо няма под. Един вид понижаваш с малко един шум и не става по-добре, тъй като изпъква друг. Този друг дори не е задължително да си знаел, че съществува, но почваш да разбираш за него. Например в момента не чувам нищо от задните гуми, но ако се заема с щита, вратите и под седалките, със сигурност ще изпъкне.

Много по-напред в темата съм писал за изолация на покрива и как нямало да има ефект. Истината е, че не знам дали ще има ефект. Казват че аеродинамичните шумове се понижават с правене на покрива. В галант има достатъчно аеродинамични шумове, като в оригинален вид най-фрапиращи са от вратите и огледалата. Все едно шуми през стъклата на предните врати и дори през предното стъкло. Обтичащият огледалата въздух се чува по равен асфалт.

Специално проверих колко са дебели стъклата на пежо 308, което е два пъти по-тихо от галант и знаете ли какво установих? Еднакво са дебели. А не се чува аеродинамичен шум през тях. Обстановката в 308 е много по-спокойна и това не е резултат на "дограмата".

Освен това фабрично галантите около централната конзола в зоната под таблото и между краката на шофьора и пътуващия до него нямат нищо. Други коли си имат кори, които "пакетират" таблото. Не може да се наведеш в областта на краката на спътника отпред и да виждаш чарколя наляво, надясно и нагоре. Просто има преграда. Това не е всичко. От лявата страна пред шофьорската врата има няколко километра кабели, от които никаква изолация не може да се пристъпи.

Ходих в сервиза на Авител преди 3 седмици. Записващият клиентите каза, че единствено за пода е пробвал Дайнапад - парче материал от три слоя с дебелина 10 мм. То е без лепило и е предназначено за областта от над педалите докъдето може да го сложиш, през централната конзола (всички пластмаси се демонтират преди това) и стига до пасажерското място. 1,30 м на 88 см е грубо като размер и струва скромните 300 лева. Каза че го е слагал не хонда ЦРВ. Когато тръгнал да я продава решил да си вземе тези триста лева и го махнал. Карал хондата около седмица и каза, че все едно кара друго ЦРВ (много шумно). Под дайнапада е имало виброизолация, но не попитах каква. То е ясно че с М1 или М2 е слаба ракия. Там е за бомб, който пък е силно непластичен и трябва да се загрява с пистолет за топъл ветар.

За себе си съм решил да направя предните врати като хората. На външната стена стп голд над и под напречната защитна греда. На вътрешната по-пластичният М2 плътно и върху него нойс изолатор 8. Последно на обшивката (кората) ще сложа бипласт премиум и бипласт. Имам по малко от тези два материала 10 мм дебели. Те служат срещу руските "скряпить и грямить". Демек скърца и пука. Като дунапрен се свиват до нулата и при отпускане се връщат в първоначалната си форма. Така пълнят пространството между два детайла, които не бива да се докосват (да няма скряпить и грямить от съприкосновението на метал с пластмаса или пластмаса с пластмаса). От отвора, от който излиза и слиза стъклото, навлиза аеродинамичен шум. Би трябвало с нойс изолатора и бипласта да се понамали доста.

Не лепете виброизолация върху обшивката. Не стига че парчетата кръпки са много грозни, ами и нищо не правят. Особено пък при галант, чиито кори не скърцат принципно. На мен ми "скрипи" горната част на часовника - скръц, скръц... когато почне да се кълчи купето. Дясната духалка (пред пасажера) също жужи по грапав асфалт. От време на време нещо като щурец зад централните духалки се обажда. Сигурно ще почне и това сега като стане още по-студено :callgsm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Основня шум в купето при мен го чувам от задните гуми идващ през багажника - единствената преграда между салона и багажника в седана са задните седалки, като забелязвам доста голям процеп между двете части на облегалките. Пробвайте движение на мокър асфалт със свалени задни седалки и ще чувате пътя все едно сте кабриолет. Една добра изолация на ламарините в багажника, калниците и задължително поставяне на изолация на гърба на седалките ще подобри доста шума в купето според мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм изчел много по темата и то в руските форуми. Спленът се е наложил като евтин материал преди доста години. Тогава не е имало такова разнообразие от материали и малкото налични са били много скъпи. За съжаление Сплен е топлоизолатор със слабо изразени звукоизолационни свойства. Само някои го слагат нарочно с цел топлоизоцалия, тъй като в северната част на Русия си е хладно ... меко казано. Такива хора искат купето да се затопля по-лесно и топлината да се задържи по-дълго време. Ние този проблем не го гледаме. Другите го слагат от заблуда и незнание. От заблуда, защото сложилите го твърдят за наличие на ефект от него. На практика ефектът е дошъл от виброизолатора. Само с виброизолация може да се намали шума, но само по неравни участъци.

Аз така и не разбрах кой шумопоглъщащ материал се препоръчва в крайна сметка. Първо бях се спрял на Акцент, но един руснак беше направил галанта си с Акцент и беше писал, че е свойствата му в интернет са силно надценени и категорично не бил доволен. За шумоизоратор върху акцента не помня какво беше залепил. Със сигурност не беше сплен. Първо беше направил вратите - слаб ефект, едвам-едвам се забелязвало. След това беше направил пода от седалките до задната седалка и беше написал, че шумът от предната част на пода към моторния щит станал толкова осезаем, че все едно галанта изобщо няма под. Един вид понижаваш с малко един шум и не става по-добре, тъй като изпъква друг. Този друг дори не е задължително да си знаел, че съществува, но почваш да разбираш за него. Например в момента не чувам нищо от задните гуми, но ако се заема с щита, вратите и под седалките, със сигурност ще изпъкне.

Много по-напред в темата съм писал за изолация на покрива и как нямало да има ефект. Истината е, че не знам дали ще има ефект. Казват че аеродинамичните шумове се понижават с правене на покрива. В галант има достатъчно аеродинамични шумове, като в оригинален вид най-фрапиращи са от вратите и огледалата. Все едно шуми през стъклата на предните врати и дори през предното стъкло. Обтичащият огледалата въздух се чува по равен асфалт.

Специално проверих колко са дебели стъклата на пежо 308, което е два пъти по-тихо от галант и знаете ли какво установих? Еднакво са дебели. А не се чува аеродинамичен шум през тях. Обстановката в 308 е много по-спокойна и това не е резултат на "дограмата".

Освен това фабрично галантите около централната конзола в зоната под таблото и между краката на шофьора и пътуващия до него нямат нищо. Други коли си имат кори, които "пакетират" таблото. Не може да се наведеш в областта на краката на спътника отпред и да виждаш чарколя наляво, надясно и нагоре. Просто има преграда. Това не е всичко. От лявата страна пред шофьорската врата има няколко километра кабели, от които никаква изолация не може да се пристъпи.

Ходих в сервиза на Авител преди 3 седмици. Записващият клиентите каза, че единствено за пода е пробвал Дайнапад - парче материал от три слоя с дебелина 10 мм. То е без лепило и е предназначено за областта от над педалите докъдето може да го сложиш, през централната конзола (всички пластмаси се демонтират преди това) и стига до пасажерското място. 1,30 м на 88 см е грубо като размер и струва скромните 300 лева. Каза че го е слагал не хонда ЦРВ. Когато тръгнал да я продава решил да си вземе тези триста лева и го махнал. Карал хондата около седмица и каза, че все едно кара друго ЦРВ (много шумно). Под дайнапада е имало виброизолация, но не попитах каква. То е ясно че с М1 или М2 е слаба ракия. Там е за бомб, който пък е силно непластичен и трябва да се загрява с пистолет за топъл ветар.

За себе си съм решил да направя предните врати като хората. На външната стена стп голд над и под напречната защитна греда. На вътрешната по-пластичният М2 плътно и върху него нойс изолатор 8. Последно на обшивката (кората) ще сложа бипласт премиум и бипласт. Имам по малко от тези два материала 10 мм дебели. Те служат срещу руските "скряпить и грямить". Демек скърца и пука. Като дунапрен се свиват до нулата и при отпускане се връщат в първоначалната си форма. Така пълнят пространството между два детайла, които не бива да се докосват (да няма скряпить и грямить от съприкосновението на метал с пластмаса или пластмаса с пластмаса). От отвора, от който излиза и слиза стъклото, навлиза аеродинамичен шум. Би трябвало с нойс изолатора и бипласта да се понамали доста.

Не лепете виброизолация върху обшивката. Не стига че парчетата кръпки са много грозни, ами и нищо не правят. Особено пък при галант, чиито кори не скърцат принципно. На мен ми "скрипи" горната част на часовника - скръц, скръц... когато почне да се кълчи купето. Дясната духалка (пред пасажера) също жужи по грапав асфалт. От време на време нещо като щурец зад централните духалки се обажда. Сигурно ще почне и това сега като стане още по-студено :callgsm:

 

Аз мисля да шумоизолирам един джип скоро и ще ползвам STP, но трябват поне 2 цели кашона.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е струва ли си целия цирк за 7-8 децибела ? Не е ли нищожна разликата ?

Скалата на децибелители е експоненциална до колкото си спомням. Грубо казано един децибел е доста като усещане. Почти два пъти.

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

7-8 децибела е наистина доста сериозна разлика превърнато в амплитуда на звука трябва да е горе долу 3 пъти. Примерно летните гуми ги водят шумни на 68 децибела и почти не ги чувам, а зимните са ми на 71 децибела и доста добре ги чувам в колата. Та в този сорт на мисли при 7-8 децибела по-малко ще спреш да чуваш много от шумовете, а други едвам ще долавяш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...