Премини към съдържание

Масло и как да изберем най доброто


Препоръчано мнение

Здравейте!

Четох доста, но никаде не видях препоръки, с какво масло да се кара определен тип двигател на Галант. Преполагам, че на повечето автомобили е написано някаде какво е препоръчителното масло което трябва да се изпозва, но все пак тук има автомобили по на 10-тина год. и предполага, че са измислили по-добри масла, които подхождат на двигателите произведени преди 10 години.

Ето ти една тема

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=8287

Успех

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Ето ти една тема

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=8287

Успех

Ето и още една тема......http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html........А ето и още една......https://werkstatt.bpschmierstoffe.de/schmie.../1/chapter/155/.........Кликваш си на модела, и ти излизат всички масла и течности, и периода за смяната им.......Не са чак като приста ойл, ама вършат работа ......... :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Ето един цитат, отнасящ се до глобализацията на маслата и дали те са това - което бяха:

 

"Част от производствената номенклатура на компанията ‘’ ЛУКОЙЛ ‘’ са моторните масла. Те са произведени на основата на традиционните руски базови масла, които се смятат за едни от най–добрите в света. Техните отлични качества се използват и при производството на моторни масла от традиционно силни фирми в бранша като “ SHELL “, “ ВР ‘’ и “ MOBIL ‘’.

Маслата ‘’ ЛУКОЙЛ ‘’ са получили одобрението на Американския петролен институт, Сьюза на американските инженери, Европейския сьюз на автомобилните производители." :vsurprise:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето един цитат, отнасящ се до глобализацията на маслата и дали те са това - което бяха:

 

"Част от производствената номенклатура на компанията ‘’ ЛУКОЙЛ ‘’ са моторните масла. Те са произведени на основата на традиционните руски базови масла, които се смятат за едни от най–добрите в света. Техните отлични качества се използват и при производството на моторни масла от традиционно силни фирми в бранша като “ SHELL “, “ ВР ‘’ и “ MOBIL ‘’.

Маслата ‘’ ЛУКОЙЛ ‘’ са получили одобрението на Американския петролен институт, Сьюза на американските инженери, Европейския сьюз на автомобилните производители." :vsurprise:

Малииииии......Дано Руснаците не си затворят пазара, че ШЕЛ,МОБИЛ и БРИТИШ ПЕТРОЛИУМ направо ще фалират....... :lol: :lol: :lol: ......

Аз направо се чудя , защо да си даваме парите за ЛУКОЙЛ, като на нашият има от прекрасното Руско масло ЯРНЕФТ-5л. туба 12лв....... :o

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук не поставям въпоса за и против ЛУКОЙЛ..

А доколко “ SHELL “, “ ВР ‘’ и “ MOBIL “ са “ SHELL “, “ ВР ‘’ и “ MOBIL “...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук не поставям въпоса за и против ЛУКОЙЛ..

А доколко “ SHELL “, “ ВР ‘’ и “ MOBIL “ са “ SHELL “, “ ВР ‘’ и “ MOBIL “...

 

Е да ама в цитата ти пише "Те са произведени на основата на традиционните руски базови масла, които се смятат за едни от най–добрите в света."

Базовата основа е руска, пък после с какви индивидуални добавки и присадки стават "Шел", "Мобил" и др. марки - това е отделен въпрос.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам приятел ,който е химик-инженер -срещнах го преди 2 дни и се заговорихме за това онова ..............той преди 1 месец е взел от любопитство да направи един тест на маслото ЛУКойл продавано по бензиностанциите..............каза че го оценявали по точки и доколкото разбрах качествата му са доста добри и като точков индекс седи равно на Кастрол Магнатек 10В40................тестван е в различни условия на натоварване, на температура и т.н. Не мога да си представя да сипвам в любимото ми :mitsu-smiley: Лукойл, но е факт ...............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и странно да ти се струва, маслата на Лукойл са наистина добри, особено при цената за която се предлагат. Това го твърдя от двугодишен личен опит с тях. Първоначално и аз бях много недоверчив към тях, но постепенно си промених мнението. Особено има едно което се нарича АВАНГАРД е изключително добро. Експериментирал съм на едно Деу с такова масло и равностойно оригинално на GM и смело мога да кажа че колата при по-добре руското и освен това беше доста по-тиха. На Галанта/Е33/ вече три пъти слагам такова и съм изключително доволен, а карам доста и то най.вече в центъра на София. За по-новите не мога да кажа нищо, но се надявам и синтетиката да е добра, но трябва да се пробва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми не знам! Както казах такива коли и масла не съм употребявал, но ето тук синтезирано цялата техника и начин на действие (за съжаление на немски).

Във втория абзац(Welche Intervalle sind erreichbar?) е написано, че бензиновите двигатели с тази система и тип масло(ФВ спецификация 504 00) могат да достигнат интервал на смяна 30 хиляди км или 2 години, а дизеловите съответно (спецификация 507 00) 30, 35 или 50 хиляди км.

 

Longlife

 

Смях в залата? :D Без коментар? :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си взимам Кастрол Магнетик 10W40 от Унгария и има разлика в бистротата т.е. сащото тук е по-мътно от това там- е това как да си го обясня!???

 

 

:drive: :plane:

Пише се Magnatec и аз си взех днес такова. Моето е немско (т.е. докарано от Германия) и е в 5-литрова туба. Нашите са по 4 литра и ми подшушнаха, че тукашният дистрибутор си го внася на едро с бидони, а вече как си го разфасова (и доколко е 100% Кастрол :icon_n_sick: ) си е негов проблем. Казаха ми, че по принцип маслата от тази марка били особено подходящи за VAG-машините и Mercedes, но нямах време да проучвам за по-добро.

 

Предишният път баща ми бързаше за море и му бяха сипали някво масло Вайко (10в-40), за което му съдраха 90 лева (зедно с труда и масления филтър, разбира се). С един приятел го търсихме в гугъл, но първите резултати бяха все от български форуми, тоест световно неизвестна марка :rolleyes:. Лошото беше, че това масло престоя 16-17 месеца и по едно време баща ми започна да се оплаква, че двигателят трака. Аз последните 2-3 месеца имах проблеми със зрението и хич не ми беше до проблеми с колата, което естествено не ме оневинява за немърливостта. Снощи най-накрая слязох в гаража и като погледнах маслото, се втрещих: едно, че съм закъснял със смяната и второ, че нивото на течността беше 2-3мм под долната чертичка :icon_death: . Долях каквото беше останало в тубата и днес вече не тракаше, а като го смених с Кастрола ,Галантът литна и имах чувството, че ми се отблагодарява :icon_angel:.

 

Заради тази случка предлагам админите да ми сложат титла "Мърляч на клуба", докато не се явя да речем след 2-3 месеца при Диджея за пълна инспекция на колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен сега ми предстои третата смяна на масло,слагам Alpine 10W40 полусинтетика-5л. за 40 лв(беше преди 3-4месеца).

Мисля че маслото е мн хубаво, защото от смяна на смяна (9000 км) не виждам никаква промяна в нивото гледайки щеката :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам приятел ,който е химик-инженер -срещнах го преди 2 дни и се заговорихме за това онова ..............той преди 1 месец е взел от любопитство да направи един тест на маслото ЛУКойл продавано по бензиностанциите..............каза че го оценявали по точки и доколкото разбрах качествата му са доста добри и като точков индекс седи равно на Кастрол Магнатек 10В40................тестван е в различни условия на натоварване, на температура и т.н. Не мога да си представя да сипвам в любимото ми :mitsu-smiley: Лукойл, но е факт ...............

Ето характеристиката на Лукойл синтетик-дори пише,че се сменя на 30 000км. http://www.dav.kz/cat-bid=216&lid=16&itid=9868.htm

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето характеристиката на Лукойл синтетик-дори пише,че се сменя на 30 000км. http://www.dav.kz/cat-bid=216&lid=16&itid=9868.htm

Нивата на одобренията са нормално високи за този тип масло, а по въпроса с 30000км., колега чети внимателно:"Отвечает современным требованиям "Мерседес-Бенц" л. 229.3, БМВ "LL" для долгоработающих масел со сроком смены до 30 000 км"

Нали се сещаш че тези километри са посочени за конкретни мерцедеси(в този случай)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми незнам дали е добро за Каризмите, но точно преди 1 час си смених маслото и сложих Кастрол Магнатек 10W-40 и ще видя дали на колата ще и се хареса това масълце :rolleyes: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

X1 5W40- Мерцедес- 229.51

 

П.С. Миро, я кажи , какви са тези масла в РАТОЛА- Diamond. Пише, че били :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П.С. Миро, я кажи , какви са тези масла в РАТОЛА- Diamond. Пише, че били :mitsu-smiley:

 

А освен Мирослав, някой колега има ли вече мнение за това масло?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е съвсем прилично, шумът на двигателя остана същият, какъвто беше с немският Castrol, но лятно време. Повдигачите също утихват по-рано. Определено колата върви и пали по-леко, но смяната съвпадна със смени на доста други неща, така, че мога да съм обективен само с децибелите на двигателя и хлопането на повдигачите... :icon_n_dunno: Става въпрос за 10W-40.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Въпроси към знаещите.

Какво влияние , положително или отрицателно оказва върху маслото работата на двигателя с газова уредба?Какви корекции при избора евентуално да се вземат в предвид? Има ли например завишени изисквания , на какакъв период е смяната спрямо стандартния бензинов двигател? И има ли нещо ново в областа на маслата от последния пост от 2009 год. до сега - все пак са изминали 2 год. Е въпросите май станаха повечко :icon_dance: .Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако следваме логиката, че при работа на газ, отпадни продукти практически няма, би следвало маслото да може да "издържа" повече километри, или да е по-малко амортизирано за същите при работа на бензин.... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако следваме логиката, че при работа на газ, отпадни продукти практически няма, би следвало маслото да може да "издържа" повече километри, или да е по-малко амортизирано за същите при работа на бензин.... :)

 

Ицо, пропускаш един немаловажен факт - газта "суши" страшно много двигателя... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как да го "суши" при положение, че единия от "отпадните" продукти при изгарянето на ГАЗ е водна пара..... за това дори при работа на газ, казват, че двигателя се самоохлажда... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпроси към знаещите.

Какво влияние , положително или отрицателно оказва върху маслото работата на двигателя с газова уредба?Какви корекции при избора евентуално да се вземат в предвид? Има ли например завишени изисквания , на какакъв период е смяната спрямо стандартния бензинов двигател? И има ли нещо ново в областа на маслата от последния пост от 2009 год. до сега - все пак са изминали 2 год. Е въпросите май станаха повечко :icon_dance: .Поздрави.

 

Тъй-като при изгарянето на газта температурата в главата се увеличава, препоръчвам при избора на масло да се вземе в предвид и американският бензинов стандарт по API SN/SM. Тези индекси показват че формулата на маслото е много по-засилена спрямо API SL за бензинов двигател. Докато може да намерите на пазара API SL формула (синтетична, полусинтетична, минерална), то API SN/SM масла са само синстетични. По изключение намесвам американските стандарти, защото в случая само от европейската конвенционална ACEA A3 категория (синтетично масло, полусинтетика, минерално) не може да се разбере типа формула и колко устойчиво е маслото на високи температури. Колкото до възможността за наличие на удължени интервали на смяна, просто забравете. Сипано в двигателя маслото си е хомогенна смес. По време на експлоатиране свойствата и характеристиките му се намлят, независимо от вида гориво, поради редица фактори - химически процеси и т.н. Когато сегментите са издухани, още на щеката за проверка нивото мирише силно на газ, от тук и следствието нарушена хомогенна смес. Отделно по-ниско технологичните масла от високата температура присадките им по-бързо се изтощават. Лично аз смятам, че интервалите на смяна от стандартно заложените ще се намалят надолу, а не нагоре при използването на гориво газ.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Често казано изобщо не ми се пише в тази тема, понеже изпадаме в едни митове и легенди, "този казал, оня рекъл, че еди какво си"......

Истина е, че ни плашат за газовите уредби, че били виждате ли много опасни, че скапвали двигателите...само заради икономическия интерес.....

двигатели на по 200 000 километра карани на ГАЗ нямат признаци на да са се скапали повече отколкото карани на бензин.....

имам и лични наблюдения за това........ ако газова скапва двигател, то проблема не е в самата газова.....

За метан-а е друга работа...но не за него говорим сега.....

Москвича дето бащата ходеше по адреси, "новия модел" 21412 има над 180 000 на газ, и зимата палеше по-лесно на газ даже... та на него му заминаха ламарините от ръжда, а двигателя беше перфектен..... и само не казвайте, че е заради това, че е руски....

Имам познати с таксита на по много хиляди, е какво да не хвърлят двигатели на поразия от газовите уредби....стига с тия митове и легенди.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...