Премини към съдържание

Масло и как да изберем най доброто


Препоръчано мнение

Понеже исках да подкрепя мнението си с нещо по-солидно, попитах "чичко" Гугъл: износване на двигателя при работа на газ

Учудването ми беше голямо, понеже първия линк в резултатите беше този: http://www.mitsubish...g=bg&do=4&id=22

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

А аз за да не пускам нова тема, нека да вметна едно питане към знаещите , къде може да се погледне инфо или каталог с препоръките за масло от производителя ? Наближава смяната и се чудя...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А аз за да не пускам нова тема, нека да вметна едно питане към знаещите , къде може да се погледне инфо или каталог с препоръките за масло от производителя ? Наближава смяната и се чудя...

 

По магазините където предлагат масла, си имат каталози...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По магазините където предлагат масла, си имат каталози...

 

 

Да, ама тези каталози не винаги са точни. Ако има книжка най-добре там или в сервизното ръководство за двигателя и кутията. Ако има някаква промяна би трябвало да има и допълнителен документ, който да я упоменава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При двигатели работещи на газ и с пробег главно в града,се препоръчва смяна на масло и въздушен филтър на 8000 километра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Както и да си карам колата много рядко превишавам 8000 километра. Карам с ЕНЕОС 10в40 и мисля да не го сменям :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Колеги,

нормално ли е маслото след 3к. да потъмнява и от светло кафяво отива към черно?

При вас има ли такъв момент?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При двигатели работещи на газ и с пробег главно в града,се препоръчва смяна на масло и въздушен филтър на 8000 километра.

А това защо, по какви причини и кой го препоръчва ? :icon_hmm:

 

Колеги, нормално ли е маслото след 3к. да потъмнява и от светло кафяво отива към черно?При вас има ли такъв момент?

На каква кола ? По принцип е нормално. Маслото освен смазващи има и почистващи свойства. Не е нормално ако не си променя цвета...

Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А това защо, по какви причини и кой го препоръчва ? :icon_hmm:

 

 

На каква кола ? По принцип е нормално. Маслото освен смазващи има и почистващи свойства. Не е нормално ако не си променя цвета...

 

Ами на моя колт маслото потъмнява, но не става катранено и то след 6000 км, докато на жената колта го прави на катран след 2000км...освен, че го гори и го смуче стабилно :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прилича като да е маслени сегменти...но то и изгарянето дава отражение колко нагар ще отделя...така че , може и гумички и центровка да е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен най-интересното е , че маслото го гори в зависимост от марката - Шел , Лики Моли , Q8 - хапваше ги като топъл хляб и повече от тези марки няма да си взема , сега съм с Репсол , ами нищо общо с предишната загуба на масло стои си под максимума и като гледам до следващата смяна я долея я не , дано само да не го развалят и него .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен най-интересното е , че маслото го гори в зависимост от марката - Шел , Лики Моли , Q8 - хапваше ги като топъл хляб и повече от тези марки няма да си взема , сега съм с Репсол , ами нищо общо с предишната загуба на масло стои си под максимума и като гледам до следващата смяна я долея я не , дано само да не го развалят и него .

 

И при мен Шел и Q8 си ги хапва като топъл хляб.

Редактирано от Веско
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На каква кола ? По принцип е нормално. Маслото освен смазващи има и почистващи свойства. Не е нормално ако не си променя цвета...

 

 

На Колт'94г. Преди това с Q8 /10w40/ постоянно доливах , нещо не ми хареса. А сегашното е GM /5w30/ и не мърда от макса. Само цвета си мени. А има и нещо друго че преди 15к. правихме операция на главата със смяна на гарнитура , гумички на клапани, почистване на нагар и не вярвам да има толкова мръсотия.

Редактирано от HristoGB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На Колт'94г. Преди това с Q8 /10w40/ постоянно доливах , нещо не ми хареса. А сегашното е GM /5w30/ и не мърда от макса. Само цвета си мени. А има и нещо друго че преди 15к. правихме операция на главата със смяна на гарнитура , гумички на клапани, почистване на нагар и не вярвам да има толкова мръсотия.

 

Здравей колега.

Защо продавача на масла (все някой ти го е продал) не ти е обърнал внимание на особеният вискозитетен клас SAE 5W30 на автомобил 15г+. По кой каталог ти го е определил и какви доводи е използувал за да те убеди да използуваш "бомба със закъснител" в хубавият колт!? Наясно ли е какво изобщо означава обозначението SAE 5W30 и къде трябва и къде не трябва да се използува? Новината е толкова шокираща за мен.... Чак такава крайност, не бях срещал.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе аз си мислех , че масълцето е бомба ама чак със закаснител :D Преди Q8 карах пак с такова и съм доволен. Толкова ли е фатално според теб?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе аз си мислех , че масълцето е бомба ама чак със закаснител :D Преди Q8 карах пак с такова и съм доволен. Толкова ли е фатално според теб?

 

Тактично може да се каже така: По най-бързият начин те съветвам да преминеш на по-високо вискозно масло, или комплимента за хубавия колт, няма да е в сегашно време, а в минало.

 

Не на последно място трябва да се отчетат ниските нива на фосфор в използваното от теб SAE 5W30 масло. Фосфора се използва в противоизносващите и противозадиращи добавки. В Low SAPS маслата (с ниско съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра), тези нива и конкретно фосфора е намален, за да предпазва системите за третиране на отработелите газове. Използувайки конвенционална технология ще имаш много по-добра защита. :icon_bye:

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе аз си мислех , че масълцето е бомба ама чак със закаснител :D Преди Q8 карах пак с такова и съм доволен. Толкова ли е фатално според теб?

Хич да не ти пука, в Скандинавските страни само с такова масло ги карат Колтовете и никой до сега не се е оплакал в нашия форум ..:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Какво ви е мнението за GB German oil?5W30 от това сложих на моя лансер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво ви е мнението за GB German oil?5W30 от това сложих на моя лансер.

 

Би ли дал линк към снимка (или опасание) да видя какво точно е това масло? И също така би ли споделил повече инфо за хубавия ти лансер, визирам година на производство, кубатура, тип гориво, километри...

Поздрави

 

П.С. Мисля че това е сайта на производителя Цък

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е съвсем прилично, шумът на двигателя остана същият, какъвто беше с немският Castrol, но лятно време. Повдигачите също утихват по-рано. Определено колата върви и пали по-леко, но смяната съвпадна със смени на доста други неща, така, че мога да съм обективен само с децибелите на двигателя и хлопането на повдигачите... :icon_n_dunno: Става въпрос за 10W-40.

така е защото маслото си е Кастрол , опакавано в туби mitsubishi, за Mitsubishi, отвори global сайта на Mitsubishi, и няма никъде да намериш такова масло, произведено от която и да я от многото компании на Mitsubishi, единственото масло се казва Eneos и се произвежда от Nippon oil, една от компаниите в групата на Мitsubishi!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си?

Който и сайт на Mitsubishi да отвориш няма да намериш информация за производителя на маслата, които се ползват от заводите на Mitsubishi. Да ENEOS е една от марките ползвана в заводите, но последните години леко е поизместена от една друга марка, която няма нищо общо с групата Mitsubishi. Масово трансмисионните масла и голяма част от двигателните масла ползвани в заводите където сглобяват Mitsubishi е Idemitsu. Тук както и във всяка друга компания играе финансовия интерес. В общи линии това си е договор между две фирми, и този с най-добра оферта печели. Аз не се наемам да твърдя, какви масла се ползват например в заводите на Nedcar в Холандия или в заводите в Русия, Америка и т.н. Нека не пишем общи приказки, а "маслото опаковано в туби Mitsubishi" със сигрност не е Castrol, защото няма нито един продукт напълно съответсваш като спецификации на трите двигателни масла предлагани от Mitsubishi Европа. Иначе тези масла присъстват в сайта на Mitsubishi Германия.

Какво масло използват в Мitsubishi, това е избор на дилърите,и е свързан сразлични интереси, аз само казвам, че няма масло с марката mitsubishi, произведено от MITSUBISHI CORPORATION, единственото масло което се произвежда от МITSUBISHI CORPOTATION,е от NIPPON OIL/Company Name JX Nippon Oil & Energy Corporation/ , една от фирмите в голямата група на MITSUBISHI!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
  • преди 1 месец ...

Май не си чел тази тема: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=25498&view=findpost&p=249634

 

Има и една в мазда форума пак за европейския ENEOS и там е коментирано по на широко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте колеги, пак дойде време за смяна на маслото. Като изключим маслата на мицубиши, разгледах още няколко и се спрях на следните:

KUTTENKEULER S-Tronic 5W40 -18лв.

ESSO ULTRON 5W-40 - 21лв.

Igol SYMBOL CERAMIC 5W40 -22лв.

KUTTENKEULER SOROTEC 2+Pdi 5W40 -22лв.

ESSO ULTRON ESP FORMULA P 5W-30 - 23лв.

YACCO LUBE P 5W30 - 1 - 23.4лв.

TOTAL QUARTZ INEO 504/507 5W30 - 24лв.

Цените са ориентировъчни!

Избора ми се базира на масла за двигатели с директно впръскване. В моя случай за GDI на каризмата :). Ако някой е ползвал горе изброените масла, моля да сподели впечатленията си! Разбира се приемам и други предложения на масла.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...