Къната Публикувано 6 март 2008 Сподели Публикувано 6 март 2008 Немецът отива и казва: Искам смяна на масло. И не се интересува какво е маслото...Не е точно така. Съвсем нормално е въпроса 'какво масло да сложа' да се задава в автомобилни форуми, защото те са за хора, които се интересуват от поддръжката на колите си, пък били те немци или българи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 6 март 2008 Автор Сподели Публикувано 6 март 2008 А защо е така, aga? ;)Защото българина гледа да те прекара и да ти сложи пръста и не го интересува дали ще се върнеш при него, ако не си ти има други. Това е българския манталитет. На запад и не само в Германия, хората не са с такова мислене (не говоря за араби, турци и такива отишли там от тук), те са над тези неща да спечелят по 1 евро още отгоре, ама да ти сложат масло с неясен произход... Те работят качествено и гледат напред и вдигат цените, щото има кой да плаща. Ако трябва да направя сравнение между България и Германия като аналог използвам автомобили, то ще изглежда по следния начин: Германия-Мерцедес, България-Трабант! И двете се пишат с главни букви, съществуват,вървят напред, ама едната е от джелезо, а другата от мукава... няма да влизам в други подробности.Такива сме, за това трябва да сме наясно с всичко, ти самия знаеш, защото ти самия си живял тук и си отишъл там и няма да се върнеш. Аз ако замина и аз няма да се върна... Аз не изчетох цялата тема, защото си имам майстор, казвам му колата ми не работи, идва взима я (тегли я), оправя я, сменя каквото трябва, плащам и заминавам Почти като по западен модел! ;)Не мога да се съглася с теб ,че българина е такъв гледа само да те прекара.Има доста фирми БГ ,които все повече и повече обръщат внимание на клиентите си защото това е правилния път и ние трябва да да следваме тази пътека и да не се отклоняваме много много,иначе сме загубени.Нека да си повярваме че можем и тогава и ние ще станем -Мерцедес :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 6 март 2008 Сподели Публикувано 6 март 2008 Не мога да се съглася с теб ,че българина е такъв гледа само да те прекара.Има доста фирми БГ ,които все повече и повече обръщат внимание на клиентите си защото това е правилния път и ние трябва да да следваме тази пътека и да не се отклоняваме много много,иначе сме загубени.Нека да си повярваме че можем и тогава и ние ще станем -Мерцедес :icon_thumbup: И аз се стремя към "Мерцедес" ама много "Трабанти" из пътищата бе!!! :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 6 март 2008 Автор Сподели Публикувано 6 март 2008 И аз се стремя към "Мерцедес" ама много "Трабанти" из пътищата бе!!! :rolleyes:Нека повече Мерцедеси да има по пътищата и да не обръщаме внимание на Трабантите :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 7 март 2008 Сподели Публикувано 7 март 2008 Явно лошо масло няма, от значение е и зависи само кой го е произвел или кой го е пакетирал. Аз по този повод да питам - коя е марката масло която си струва да се ползва, без да има рискове от занижен контрол при производството или да е ментосано при разфасоването. Човек да е сигурен, че наистина му продават това което иска да купи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 7 март 2008 Автор Сподели Публикувано 7 март 2008 Явно лошо масло няма, от значение е и зависи само кой го е произвел или кой го е пакетирал. Аз по този повод да питам - коя е марката масло която си струва да се ползва, без да има рискове от занижен контрол при производството или да е ментосано при разфасоването. Човек да е сигурен, че наистина му продават това което иска да купи.Прав си лошо масло няма стига да избора да е точното масло(с нужните му характеристики и спецификации) за точния двигател.Има много марки масла на БГ пазара които с доказано качество и произход.Най добре да се купува маслото от оторизирани сервизи или от истинските вносителите на дадена марка масло,те най малкото могад да ти представят сертификат и спецификация за избраното от теб масло.Всеки един вносител в България има такива магазини(сервизни центрове) и те не са хич малко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 22 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 22 Май 2008 Колеги изрових темата ,че да я допълня малко:Както е известно, съществуват много митове и легенди за правилно обслужване, за смяна или доливане както и закачествата на маслата. За съжаление голяма част от информацията, която се използва в масления бранш (от „изявени” майстори), е погрешна или некоректна и затова стремежът е да се дават максимално ясни и аргументирани технически отговори.1.Кога се сменямоторното масло?Всеки агрегат е тестван заводски и производителят насъответната марка автомобил ( лек, лекотоварен, товарен илиизвън-пътна техника) издава своята препоръка за обслуж-ването. Това изискване се отбелязва в инструкцията заексплоатация на автомобила или в паспорта на машината.Съгласно него, пробегът на всеки двигател се дефинира набаза приложението на съответното съоръжение. Препоръчвасе пробег в километри, като например 10 хил., 15 хил. и т.н. и/или времеви признак напр. 1 година. Когато имаме дветеизисквания, което настъпи първо е определящо за смяната.Моторното масло старее, дори и да не се ползва отавтомобила. За техника, която работи на къси разстояния илиняма съществено придвижване се предписват моточасове. Теварират и могат да бъдат 50, 100-200 или повече в зависимостот препоръката на производителя на двигателя. Тази граница,е желателно да спазваме за съответната смяна. Пробег надтози, който ни е дефиниран крие рискове от повреди ипредизвикване на аварии. Долна граница няма, стига да етърговски рентабилно. Ако сме доливали в мотора по-голямоколичество масло от предписаното, и продължаваме дадоливаме, много погрешно е мисленето, че сме освежилимоторното масло и можем да удължим пробега му с няколкохиляди или дори десетки хиляди километри.Моторното масло съдържа пакети от добавки, които свремето спират своето действие и долятото масло не може даги регенерира.Също така е важно да отбележим, че животът намасления филтър (или филтри при тежката техника) имаограничен капацитет и пропускателна способност и е възможно да се задръсти и запуши, вследствие на коетоимаме предпоставка за възникване на сериозни проблемивърху агрегата.Като още един критерий, който оказва влияние намоторното масло можем да акцентираме и на условията наработа. Те са предпоставка за редуциране на предписания отпроизводителя пробег, а именно:Техническо състояние на автомобила;Маниернашофиране(стил нашофиране и скорост);Типове на използваните пътища-магистрали, пла-нински маршрути;Запрашеност – черни пътища, мини, рудници, стро-ежи;Градско пътуване, къси разстояния;Климат;Експлоатационно ниво на маслото което е заредено;Често стартиране при студен двигател;Качество на използваните горива;Други Много важно е да отбележим, че производителите намоторни масла не дефинират пробег, а техническавъзможност да покрият изискването за този пробег насъответния производител на автомобили, съгласно експлоа-тационните норми на своите продукти (API, ACEA, OEM).Много погрешно е да се отговаря с числа на този въпрос, безпредварително да се уточнят типът, марката и моделът наагрегата. Едно масло може да се използва в различниприложения, където неговият пробег да варира много.Например едно масло с присадка SHPD 15W-40 може да покриепробег от 10 до 60 хил. километра (VDS-3) в камиони иавтобуси. Няма еднозначен отговор какъв е пробегът на товамасло, без да е дефиниран агрегаът за който се интересувамеКато извод на тази част от въпроса:Можем да обобщим следното: Кога се сменямоторното масло? Пробегът или срокът за смяна на моторното масло сеопределя от фирмата производител на автомобила идопълнително зависи от дефинираните по-горе условия наексплоатация.Поздрави... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 22 Май 2008 Сподели Публикувано 22 Май 2008 :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 22 Май 2008 Сподели Публикувано 22 Май 2008 Кога се сменямоторното масло? Пробегът или срокът за смяна на моторното масло сеопределя от фирмата производител на автомобила идопълнително зависи от дефинираните по-горе условия наексплоатация.Поздрави... Не съм напълно убеден в последното. Не съм компетентен по маслата, но възникват следните примерни въпроси: Един и същ агрегат има напълно различни периоди на смяна на маслото в САЩ и Европа. В Америката хората сменят масло на 3000 мили, и маслото им струва няколко долара на литър. В Европа се сменя между 15 000 и 20 000км, и маслото струва няколко десетки евро на литър, в Австрия е 20 до 30 евро на литър. Маслата в Европа и Америка покриват различни спецификации които си споменал. Значи зависи не от агрегата, а от маслото. Твоя Американски Галант сменя масло там на 3000 мили. И друго. От напълно достоверен източник, от специалист на Шел презентиращ на специална среща на тема "методи за детекция на износване на маслото" в нашата фирма, поясни че маслата със спецификациите в Европа издържат без проблем ... 50 000км пробег. Разбира се, ако не са ментета (мой коментар). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 23 Май 2008 Сподели Публикувано 23 Май 2008 Интересно е наистина, че в Америка ползват минерално масло на чести смени, но пък там се е появила и "черната смърт" на двигателите 70те години :rolleyes: Най-интересното е, че четох мнение на един българин, работещ в Канада, сертифициран специалист по Субару и работещ в официален сервиз, който е твърдо убеден че е безмислено да се ползва друго освен минерално масло... Ето и един интересен линк с интересна информацияhttp://www.carbibles.com/engineoil_bible.html Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 Май 2008 Сподели Публикувано 23 Май 2008 Най-интересното е, че четох мнение на един българин, работещ в Канада, сертифициран специалист по Субару и работещ в официален сервиз, който е твърдо убеден че е безмислено да се ползва друго освен минерално масло...Глупости...............минералното масло няма как да предпази мотора при екстремно каране -дори и мотора да е нискооборотен...........при средно и високооборотните да не говорим,това че "американските мотори" са V 8 и 12 цилиндрови и обикновенно работят на долния праг на среднооборотните мотори не значи че минералното масло става за всички мотори...............При едно Ево примерно ако му сложиш минерално масло това значи сигурна смърт на мотора ,тъй като мотора работи с големи натоварвания които такова масло не може да го предпази., тъй като се нарушава финния филм който създава маслото по критичните точки по мотора.........нарушава се защото движещите се елементи в мотора са подложени на високи кинетични, термични и механични натоварвания................това е все едно да сложим на Формула 1 минерално масло примерно Кастрол ГТХ ............. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 Май 2008 Сподели Публикувано 23 Май 2008 И друго. От напълно достоверен източник, от специалист на Шел презентиращ на специална среща на тема "методи за детекция на износване на маслото" в нашата фирма, поясни че маслата със спецификациите в Европа издържат без проблем ... 50 000км пробег. Разбира се, ако не са ментета (мой коментар).Това последното е така, тъй като в Европа действат много по строги екологични мерки - веднъж за по големия пробег - значи по рядка смяна и по малко отработено масло и втори път - цената на маслото се определя не само от неговия състав,а и от акцизите и "зеления" данък върху тях...........това е както тук в БГ стна с акумулаторите родно производство............бяха по 50-60 лв. и изведнъж станаха 200 лв............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 23 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 23 Май 2008 Маслата в Европа и Америка покриват различни спецификации които си споменал. Значи зависи не от агрегата, а от маслото. Твоя Американски Галант сменя масло там на 3000 мили. И друго. От напълно достоверен източник, от специалист на Шел презентиращ на специална среща на тема "методи за детекция на износване на маслото" в нашата фирма, поясни че маслата със спецификациите в Европа издържат без проблем ... 50 000км пробег. Разбира се, ако не са ментета (мой коментар).Че американците си сменят маслата на 3000мили,това си е изцяло търговска политика(според мен)Аз си сменям маслото на 15000км=9400мили толкова го дават по всичките каталози.А това с 50000км пробег може да го каже само човек който работи в Шел :rofl: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 23 Май 2008 Сподели Публикувано 23 Май 2008 Глупости...............минералното масло няма как да предпази мотора при екстремно каране -дори и мотора да е нискооборотен...........при средно и високооборотните да не говорим,това че "американските мотори" са V 8 и 12 цилиндрови и обикновенно работят на долния праг на среднооборотните мотори не значи че минералното масло става за всички мотори........Аз не съм казал, че го споделям това мнение, но все пак е от сертифициран механик със стаж поне 20 г. и все такова масло слагат и все пак говорим за Субару пък било то и американско... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 Май 2008 Сподели Публикувано 23 Май 2008 Аз не съм казал, че го споделям това мнение, но все пак е от сертифициран механик със стаж поне 20 г. и все такова масло слагат и все пак говорим за Субару пък било то и американско...Този е като специалиста на ШЕл по горе .............дето казал че техните масла издържали до 50 000 км. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 23 Май 2008 Сподели Публикувано 23 Май 2008 Този е като специалиста на ШЕл по горе .............дето казал че техните масла издържали до 50 000 км. :D Смятам, че си виждал не е една кола с масло на повече от 50 х и колата върви нали? Значи издържа :icon_blush: Друг въпрос е какво означи това... Другото е че маслото "издържа", но в какъв двигател, при какъв режим... Защо в едни добри условия да не издържи, само дето не и в реалността ни :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 Май 2008 Сподели Публикувано 23 Май 2008 Смятам, че си виждал не е една кола с масло на повече от 50 х и колата върви нали? Значи издържа :icon_blush: Друг въпрос е какво означи това... Другото е че маслото "издържа", но в какъв двигател, при какъв режим... Защо в едни добри условия да не издържи, само дето не и в реалността ни :icon_blush:значи - не е проблем маслото да се кара с една смяна 20-30 000 км. може би ще издържи и 50 000 км. но на въпроса ти "какво значи това".....? Ще ти кажа - това значи че най малкото скъсяваш живота на мотора с 1/2 ,дории и 2/3 и с други думи ако същия мотор изкара 500 000 км. пробег при нормално обслужване ,то същия мотор ще мине не повече от 200 000км. ( това са примерни цифри....) През тези 200 000 км. колата ти ще почне да шуми( откъм мотора) няма да е пъргава (поради факта ще компресията му ще намалява ) сутрин особено при запалване ще трака, ще пуши синкав дим, вътре в мотора ще има налепи като карамелизирана захар ( виждал съм и такива) и всичко това ще доведе до неефективна работа на мотора..............Дори и след смяната на маслото и въвеждането й в правилната експоатация и срокове ,пак няма да се подобрят нещата,тъй като мотора ще е износен необратимо ( чрез маслото ) и единствения начин е да се направи основен ремонт. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 23 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 23 Май 2008 Мисля че коментарите за пробег 50000км без да се сменя масло е излишен :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 Май 2008 Сподели Публикувано 23 Май 2008 Мисля че коментарите за пробег 50000км без да се сменя масло е излишен :rolleyes: :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
smallbug Публикувано 25 Май 2008 Сподели Публикувано 25 Май 2008 Мдамм, ама тука не мога да не възразя :icon_blush: При Фолксваген (особено Голф 5 бензин, а и при другите бензинови) предписанието за смяна на масло е 60 хиляди км или когато компа те прати на сервиз (обикновено при 50 хиляди). Използват някакви Longlife масла. Казвам някакви понеже не съм карал с тях, но съм виждал сервизна книжка. Между другото любопитен факт е, че при посещение в сервиза Фолксваген препрограмирали компа да те праща следващия път на 30 хиляди, щото май им било паднало много натоварването на фирмените сервизи, а трябва да се папка :rolleyes: Друго интересно е че при еднакви агрегати и масла на Ауди и ФВ, компа праща Аудито при по-малко км в сервиза за смяна. По тая причина и смятам коментара на аga за 50 хил. км за реален. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 25 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 25 Май 2008 Мдамм, ама тука не мога да не възразя :icon_blush: При Фолксваген (особено Голф 5 бензин, а и при другите бензинови) предписанието за смяна на масло е 60 хиляди км или когато компа те прати на сервиз (обикновено при 50 хиляди). Използват някакви Longlife масла. Казвам някакви понеже не съм карал с тях, но съм виждал сервизна книжка. Между другото любопитен факт е, че при посещение в сервиза Фолксваген препрограмирали компа да те праща следващия път на 30 хиляди, щото май им било паднало много натоварването на фирмените сервизи, а трябва да се папка :rolleyes: Друго интересно е че при еднакви агрегати и масла на Ауди и ФВ, компа праща Аудито при по-малко км в сервиза за смяна. По тая причина и смятам коментара на аga за 50 хил. км за реален.Съгласен съм с теб за 30000км.,но 50000км.няма за лек автомобил.30000км могат да си позволят единствено двигатели с сертификат EURO4(тука говорим само за леките автомобили)с DPF-филтър за твърди частици.Поради тази причина и името им е Long life. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 25 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 25 Май 2008 Ето още една статийка за Спецификация АСЕА-2008г. и тенденции.Следващата основна редакция на спецификациите на АСЕАза европейските масла за леки-товарни и тежкотоварни дизелови автомобили се очаква през2008. Най-същественото тук е, четези спецификации удовлетворяват най-общите фундаментални потребности на автомобилните производители (ОЕМ) ина крайните потребители, предоставяйки им една основна група("ядро") от показатели, свързани скачеството на работа на маслата, на чиято база може да серазработят съответните ОЕМспецификации за по-нататъшнодопълнително подобряване нахарактеристиките/качествата.Спецификациите на АСЕАредовно се ревизират, за да можеда се гарантира, че смазочнитепродукти осигуряват необходимото качество на работа иповедение за най-последните втехнологично отношение моделина автомобилите. Има обачеопасения, че ако се поставятпрекалено високи изисквания(норми) в спецификациите и те несе поопростят малко, е възможнопренасочване на пазара към по-нискокачествени масла с не дотамдобре дефинирани качествени по-казатели и експлоатационнихарактеристики. Така че вместоизискванията в тези спецификациида се издигат до възможно най-високото ниво, се счита, че по-добрият бизнес-модел е производителите (ОЕМ) да възприематконцепцията за основната групаот качествени показатели("ядрото") и след това да добавятсвоите индивидуални изискванияоколо основните (стабилни)спецификации.Моторни масла за лекотоварни автомобилиПрез 2007, изискванията вкатегориите от клас С, коитоподчертано се базират на категория А5/В5, (но с някои ограни-чения по отношение на хими-ческите показатели), бяха разши-рени с една нова категория С4,която е сходна на С1, но при неянормите за стойностите напоказателя "Изпаряемост поНоак", съдържание на сяра и фос-форса доста занижени.Категории С се базиратосновно на категория А5/В5, но снови норми за химическите показателиВ момента 'ААА група"Лекотоварни автомобили"' усилено дискутира спецификации 2008на АСЕА. Групата иска да е сигурна, чекатегориите са така разработени, че да удовлетворяватизискванията и потребностите,както на собствениците на авто-мобили, така и на ония, коитотепърва ще си купуват нови имодерни коли, удовлетворяващиЕвро V изискванията. По отношениена новите автомобили, дефи-нираните изисквания в категориитеще имат за цел да предпаз-ват/пазят технологичните ново-въведения, както тези в двигателя,така и в системите за допъл-нително третиране на изгорелитегазове. И все пак собствениците насъществуващи автомобили трябвада са сигурни, че маслата, коитоефективно защитават дви-гателите им днес, основно маслатаот категории А/В, ще са все още напазара и под закрилата на АСЕА и наEELQMS системите. Ако настъпинякакво сериозно завишаване нанормите в почти всички категории,има опасност такива масла повечеда не могат да бъдат намерени, (даги няма в наличност). АТС и ATIELвече изразиха своите опасения,свързани с техническата оправ-даност на такова сериозно зави-шаване на техническите/качест-вените изисквания към категорииА/В. Освен това, ААА трябва дагарантират, че няма да има из-лишно вкарване на средства в сис-темата, както на самия процес запреформулиране (разработване нановите рецептури), така и запреформулираните наново про-дукти (с променени или нови рецеп-тури).Бъдещите насокиПроизводителите на присадки са напълно ангажирани сосигуряването на подходящи пред-ложения за масло за лекотоварнидвигатели и масло за тежкото-варни дизелови, удовлетворяващиизискванията на АСЕА 2008. Но тиянововъведения идват в единмоментна непрекъсната промяна инесигурност, а като аргументи заказаното може да посочим все по-нарастващото използване на био-дизела и стремежът към подо-бряване на енергийната ефек-тивност (т.е. икономиите нагориво), и двете със своя принос къмобщата сложност и заплетеност.Едно нещо е ясно обаче -заплетеността няма място вспецификациите на АСЕА. И макарче е жизнено важно да се правятредовни ревизии на техническитеизисквания към маслата и тестовете за проверка към тях, за да сегарантира, че маслата осигуряватнеобходимото качество и ниво наобслужване, има потребност да сепродължи осигуряването на маслас добро качество, които даудовлетворяват изискванията нановите двигатели и да обслужватсъществуващия автомобиленпарк.Освен това, не бива в АСЕАспецификациите да има място занорми, скроени само за един про-изводител ОЕМ. Вместо това, всекиОЕМтрябва да възприеме концеп-цията на АСЕА за основната група("ядрото") от качествени пока-затели и да разработят своитесобствени изисквания около товаядро, ако се нуждаят от масла с по-високо качество, предлагащи някак-ви специфични работни харак-теристики и свойства, които по-добре да защитаваттехните нови втехнологично отношение двигатели.ААА група в която влизат членовеот АСЕА ATIEL и ATC и която сесъбира за да обсъжда разработването на спецификации АСЕААСЕА Асоциация на производителите на автомобилиATIEL- Technical Association of theEuropean Lubricants IndustryAutomotive Technology Centre По материали от специализиранииздания Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 Май 2008 Сподели Публикувано 25 Май 2008 Има и една малка подробност, обикновенно срока е 1година или пробега посочен в експлоатационната книжка (не съм се интересувал дали има леки автомобили с междусменен период 50 000км), но при тази ситуация в 90% от случаите ще се наложи смяна поради условието за една година. Освен това при пробег от 50000км мисля, че ще се наложи да се долее поне 4л масло (особенно за автомобили от корпорацията VAG), като се има в предвид обема на картера (пак около 4л) то направо си направил още една смяна, само където не си сменил масления филтър. :good: А за корпорацията VAG :tooth: :haha: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
smallbug Публикувано 25 Май 2008 Сподели Публикувано 25 Май 2008 Ми не знам! Както казах такива коли и масла не съм употребявал, но ето тук синтезирано цялата техника и начин на действие (за съжаление на немски).Във втория абзац(Welche Intervalle sind erreichbar?) е написано, че бензиновите двигатели с тази система и тип масло(ФВ спецификация 504 00) могат да достигнат интервал на смяна 30 хиляди км или 2 години, а дизеловите съответно (спецификация 507 00) 30, 35 или 50 хиляди км. Longlife Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 Здравейте! Четох доста, но никаде не видях препоръки, с какво масло да се кара определен тип двигател на Галант. Преполагам, че на повечето автомобили е написано някаде какво е препоръчителното масло което трябва да се изпозва, но все пак тук има автомобили по на 10-тина год. и предполага, че са измислили по-добри масла, които подхождат на двигателите произведени преди 10 години. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.