Премини към съдържание

Масло и как да изберем най доброто


Препоръчано мнение

Немецът отива и казва: Искам смяна на масло. И не се интересува какво е маслото...
Не е точно така. Съвсем нормално е въпроса 'какво масло да сложа' да се задава в автомобилни форуми, защото те са за хора, които се интересуват от поддръжката на колите си, пък били те немци или българи.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

А защо е така, aga? ;)

Защото българина гледа да те прекара и да ти сложи пръста и не го интересува дали ще се върнеш при него, ако не си ти има други. Това е българския манталитет. На запад и не само в Германия, хората не са с такова мислене (не говоря за араби, турци и такива отишли там от тук), те са над тези неща да спечелят по 1 евро още отгоре, ама да ти сложат масло с неясен произход... Те работят качествено и гледат напред и вдигат цените, щото има кой да плаща. Ако трябва да направя сравнение между България и Германия като аналог използвам автомобили, то ще изглежда по следния начин:

Германия-Мерцедес, България-Трабант! И двете се пишат с главни букви, съществуват,вървят напред, ама едната е от джелезо, а другата от мукава... няма да влизам в други подробности.

Такива сме, за това трябва да сме наясно с всичко, ти самия знаеш, защото ти самия си живял тук и си отишъл там и няма да се върнеш. Аз ако замина и аз няма да се върна... :)

 

Аз не изчетох цялата тема, защото си имам майстор, казвам му колата ми не работи, идва взима я (тегли я), оправя я, сменя каквото трябва, плащам и заминавам :) Почти като по западен модел! ;)

Не мога да се съглася с теб ,че българина е такъв гледа само да те прекара.Има доста фирми БГ ,които все повече и повече обръщат внимание на клиентите си защото това е правилния път и ние трябва да да следваме тази пътека и да не се отклоняваме много много,иначе сме загубени.

Нека да си повярваме че можем и тогава и ние ще станем -Мерцедес :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се съглася с теб ,че българина е такъв гледа само да те прекара.Има доста фирми БГ ,които все повече и повече обръщат внимание на клиентите си защото това е правилния път и ние трябва да да следваме тази пътека и да не се отклоняваме много много,иначе сме загубени.

Нека да си повярваме че можем и тогава и ние ще станем -Мерцедес :icon_thumbup:

 

И аз се стремя към "Мерцедес" ама много "Трабанти" из пътищата бе!!! :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз се стремя към "Мерцедес" ама много "Трабанти" из пътищата бе!!! :rolleyes:

Нека повече Мерцедеси да има по пътищата и да не обръщаме внимание на Трабантите :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно лошо масло няма, от значение е и зависи само кой го е произвел или кой го е пакетирал. Аз по този повод да питам - коя е марката масло която си струва да се ползва, без да има рискове от занижен контрол при производството или да е ментосано при разфасоването. Човек да е сигурен, че наистина му продават това което иска да купи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно лошо масло няма, от значение е и зависи само кой го е произвел или кой го е пакетирал. Аз по този повод да питам - коя е марката масло която си струва да се ползва, без да има рискове от занижен контрол при производството или да е ментосано при разфасоването. Човек да е сигурен, че наистина му продават това което иска да купи.

Прав си лошо масло няма стига да избора да е точното масло(с нужните му характеристики и спецификации) за точния двигател.Има много марки масла на БГ пазара които с доказано качество и произход.Най добре да се купува маслото от оторизирани сервизи или от истинските вносителите на дадена марка масло,те най малкото могад да ти представят сертификат и спецификация за избраното от теб масло.Всеки един вносител в България има такива магазини(сервизни центрове) и те не са хич малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Колеги изрових темата ,че да я допълня малко:

Както е известно, съществуват много митове и легенди за правилно обслужване, за смяна или доливане както и за

качествата на маслата. За съжаление голяма част от информацията, която се използва в масления бранш (от „изявени” майстори),

е погрешна или некоректна и затова стремежът е да се дават максимално ясни и аргументирани технически отговори.

1.Кога се сменямоторното масло?

Всеки агрегат е тестван заводски и производителят на

съответната марка автомобил ( лек, лекотоварен, товарен или

извън-пътна техника) издава своята препоръка за обслуж-

ването. Това изискване се отбелязва в инструкцията за

експлоатация на автомобила или в паспорта на машината.

Съгласно него, пробегът на всеки двигател се дефинира на

база приложението на съответното съоръжение. Препоръчва

се пробег в километри, като например 10 хил., 15 хил. и т.н. и

/или времеви признак напр. 1 година. Когато имаме двете

изисквания, което настъпи първо е определящо за смяната.

Моторното масло старее, дори и да не се ползва от

автомобила. За техника, която работи на къси разстояния или

няма съществено придвижване се предписват моточасове. Те

варират и могат да бъдат 50, 100-200 или повече в зависимост

от препоръката на производителя на двигателя. Тази граница,

е желателно да спазваме за съответната смяна. Пробег над

този, който ни е дефиниран крие рискове от повреди и

предизвикване на аварии. Долна граница няма, стига да е

търговски рентабилно. Ако сме доливали в мотора по-голямо

количество масло от предписаното, и продължаваме да

доливаме, много погрешно е мисленето, че сме освежили

моторното масло и можем да удължим пробега му с няколко

хиляди или дори десетки хиляди километри.Моторното масло съдържа пакети от добавки, които с

времето спират своето действие и долятото масло не може да

ги регенерира.

Също така е важно да отбележим, че животът на

масления филтър (или филтри при тежката техника) има

ограничен капацитет и пропускателна способност и е възможно да се задръсти и запуши, вследствие на което

имаме предпоставка за възникване на сериозни проблеми

върху агрегата.

Като още един критерий, който оказва влияние на

моторното масло можем да акцентираме и на условията на

работа. Те са предпоставка за редуциране на предписания от

производителя пробег, а именно:

Техническо състояние на автомобила;

Маниернашофиране(стил нашофиране и скорост);

Типове на използваните пътища-магистрали, пла-

нински маршрути;

Запрашеност – черни пътища, мини, рудници, стро-

ежи;

Градско пътуване, къси разстояния;

Климат;

Експлоатационно ниво на маслото което е заредено;

Често стартиране при студен двигател;

Качество на използваните горива;

Други

 

Много важно е да отбележим, че производителите на

моторни масла не дефинират пробег, а техническа

възможност да покрият изискването за този пробег на

съответния производител на автомобили, съгласно експлоа-

тационните норми на своите продукти (API, ACEA, OEM).

Много погрешно е да се отговаря с числа на този въпрос, без

предварително да се уточнят типът, марката и моделът на

агрегата. Едно масло може да се използва в различни

приложения, където неговият пробег да варира много.

Например едно масло с присадка SHPD 15W-40 може да покрие

пробег от 10 до 60 хил. километра (VDS-3) в камиони и

автобуси. Няма еднозначен отговор какъв е пробегът на това

масло, без да е дефиниран агрегаът за който се интересуваме

Като извод на тази част от въпроса:

Можем да обобщим следното:

 

Кога се сменя

моторното масло?

 

Пробегът или срокът за смяна на моторното масло се

определя от фирмата производител на автомобила и

допълнително зависи от дефинираните по-горе условия на

експлоатация.

Поздрави...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кога се сменя

моторното масло?

 

Пробегът или срокът за смяна на моторното масло се

определя от фирмата производител на автомобила и

допълнително зависи от дефинираните по-горе условия на

експлоатация.

Поздрави...

 

Не съм напълно убеден в последното. Не съм компетентен по маслата, но възникват следните примерни въпроси:

Един и същ агрегат има напълно различни периоди на смяна на маслото в САЩ и Европа. В Америката хората сменят масло на 3000 мили, и маслото им струва няколко долара на литър. В Европа се сменя между 15 000 и 20 000км, и маслото струва няколко десетки евро на литър, в Австрия е 20 до 30 евро на литър. Маслата в Европа и Америка покриват различни спецификации които си споменал. Значи зависи не от агрегата, а от маслото. Твоя Американски Галант сменя масло там на 3000 мили.

 

И друго. От напълно достоверен източник, от специалист на Шел презентиращ на специална среща на тема "методи за детекция на износване на маслото" в нашата фирма, поясни че маслата със спецификациите в Европа издържат без проблем ... 50 000км пробег. Разбира се, ако не са ментета (мой коментар).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е наистина, че в Америка ползват минерално масло на чести смени, но пък там се е появила и "черната смърт" на двигателите 70те години :rolleyes:

Най-интересното е, че четох мнение на един българин, работещ в Канада, сертифициран специалист по Субару и работещ в официален сервиз, който е твърдо убеден че е безмислено да се ползва друго освен минерално масло...

 

Ето и един интересен линк с интересна информация

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-интересното е, че четох мнение на един българин, работещ в Канада, сертифициран специалист по Субару и работещ в официален сервиз, който е твърдо убеден че е безмислено да се ползва друго освен минерално масло...

Глупости...............минералното масло няма как да предпази мотора при екстремно каране -дори и мотора да е нискооборотен...........при средно и високооборотните да не говорим,това че "американските мотори" са V 8 и 12 цилиндрови и обикновенно работят на долния праг на среднооборотните мотори не значи че минералното масло става за всички мотори...............При едно Ево примерно ако му сложиш минерално масло това значи сигурна смърт на мотора ,тъй като мотора работи с големи натоварвания които такова масло не може да го предпази., тъй като се нарушава финния филм който създава маслото по критичните точки по мотора.........нарушава се защото движещите се елементи в мотора са подложени на високи кинетични, термични и механични натоварвания................това е все едно да сложим на Формула 1 минерално масло примерно Кастрол ГТХ ............. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И друго. От напълно достоверен източник, от специалист на Шел презентиращ на специална среща на тема "методи за детекция на износване на маслото" в нашата фирма, поясни че маслата със спецификациите в Европа издържат без проблем ... 50 000км пробег. Разбира се, ако не са ментета (мой коментар).

Това последното е така, тъй като в Европа действат много по строги екологични мерки - веднъж за по големия пробег - значи по рядка смяна и по малко отработено масло и втори път - цената на маслото се определя не само от неговия състав,а и от акцизите и "зеления" данък върху тях...........това е както тук в БГ стна с акумулаторите родно производство............бяха по 50-60 лв. и изведнъж станаха 200 лв............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслата в Европа и Америка покриват различни спецификации които си споменал. Значи зависи не от агрегата, а от маслото. Твоя Американски Галант сменя масло там на 3000 мили.

 

И друго. От напълно достоверен източник, от специалист на Шел презентиращ на специална среща на тема "методи за детекция на износване на маслото" в нашата фирма, поясни че маслата със спецификациите в Европа издържат без проблем ... 50 000км пробег. Разбира се, ако не са ментета (мой коментар).

Че американците си сменят маслата на 3000мили,това си е изцяло търговска политика(според мен)Аз си сменям маслото на 15000км=9400мили толкова го дават по всичките каталози.

А това с 50000км пробег може да го каже само човек който работи в Шел :rofl:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Глупости...............минералното масло няма как да предпази мотора при екстремно каране -дори и мотора да е нискооборотен...........при средно и високооборотните да не говорим,това че "американските мотори" са V 8 и 12 цилиндрови и обикновенно работят на долния праг на среднооборотните мотори не значи че минералното масло става за всички мотори........

Аз не съм казал, че го споделям това мнение, но все пак е от сертифициран механик със стаж поне 20 г. и все такова масло слагат и все пак говорим за Субару пък било то и американско...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм казал, че го споделям това мнение, но все пак е от сертифициран механик със стаж поне 20 г. и все такова масло слагат и все пак говорим за Субару пък било то и американско...

Този е като специалиста на ШЕл по горе .............дето казал че техните масла издържали до 50 000 км. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този е като специалиста на ШЕл по горе .............дето казал че техните масла издържали до 50 000 км. :D

 

Смятам, че си виждал не е една кола с масло на повече от 50 х и колата върви нали? Значи издържа :icon_blush: Друг въпрос е какво означи това... Другото е че маслото "издържа", но в какъв двигател, при какъв режим... Защо в едни добри условия да не издържи, само дето не и в реалността ни :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смятам, че си виждал не е една кола с масло на повече от 50 х и колата върви нали? Значи издържа :icon_blush: Друг въпрос е какво означи това... Другото е че маслото "издържа", но в какъв двигател, при какъв режим... Защо в едни добри условия да не издържи, само дето не и в реалността ни :icon_blush:

значи - не е проблем маслото да се кара с една смяна 20-30 000 км. може би ще издържи и 50 000 км. но на въпроса ти "какво значи това".....? Ще ти кажа - това значи че най малкото скъсяваш живота на мотора с 1/2 ,дории и 2/3 и с други думи ако същия мотор изкара 500 000 км. пробег при нормално обслужване ,то същия мотор ще мине не повече от 200 000км. ( това са примерни цифри....) През тези 200 000 км. колата ти ще почне да шуми( откъм мотора) няма да е пъргава (поради факта ще компресията му ще намалява ) сутрин особено при запалване ще трака, ще пуши синкав дим, вътре в мотора ще има налепи като карамелизирана захар ( виждал съм и такива) и всичко това ще доведе до неефективна работа на мотора..............Дори и след смяната на маслото и въвеждането й в правилната експоатация и срокове ,пак няма да се подобрят нещата,тъй като мотора ще е износен необратимо ( чрез маслото ) и единствения начин е да се направи основен ремонт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че коментарите за пробег 50000км без да се сменя масло е излишен :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мдамм, ама тука не мога да не възразя :icon_blush:

 

При Фолксваген (особено Голф 5 бензин, а и при другите бензинови) предписанието за смяна на масло е 60 хиляди км или когато компа те прати на сервиз (обикновено при 50 хиляди). Използват някакви Longlife масла. Казвам някакви понеже не съм карал с тях, но съм виждал сервизна книжка.

 

Между другото любопитен факт е, че при посещение в сервиза Фолксваген препрограмирали компа да те праща следващия път на 30 хиляди, щото май им било паднало много натоварването на фирмените сервизи, а трябва да се папка :rolleyes:

Друго интересно е че при еднакви агрегати и масла на Ауди и ФВ, компа праща Аудито при по-малко км в сервиза за смяна.

 

По тая причина и смятам коментара на аga за 50 хил. км за реален.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мдамм, ама тука не мога да не възразя :icon_blush:

 

При Фолксваген (особено Голф 5 бензин, а и при другите бензинови) предписанието за смяна на масло е 60 хиляди км или когато компа те прати на сервиз (обикновено при 50 хиляди). Използват някакви Longlife масла. Казвам някакви понеже не съм карал с тях, но съм виждал сервизна книжка.

 

Между другото любопитен факт е, че при посещение в сервиза Фолксваген препрограмирали компа да те праща следващия път на 30 хиляди, щото май им било паднало много натоварването на фирмените сервизи, а трябва да се папка :rolleyes:

Друго интересно е че при еднакви агрегати и масла на Ауди и ФВ, компа праща Аудито при по-малко км в сервиза за смяна.

 

По тая причина и смятам коментара на аga за 50 хил. км за реален.

Съгласен съм с теб за 30000км.,но 50000км.няма за лек автомобил.30000км могат да си позволят единствено двигатели с сертификат EURO4(тука говорим само за леките автомобили)с DPF-филтър за твърди частици.Поради тази причина и името им е Long life.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето още една статийка за Спецификация АСЕА-2008г. и тенденции.

Следващата основна ре

дакция на спецификациите на АСЕА

за европейските масла за леки-

товарни и тежкотоварни дизе

лови автомобили се очаква през

2008. Най-същественото тук е, че

тези спецификации удовлет

воряват най-общите фунда

ментални потребности на авто

мобилните производители (ОЕМ) и

на крайните потребители, предо

ставяйки им една основна група

("ядро") от показатели, свързани с

качеството на работа на мас

лата, на чиято база може да се

разработят съответните ОЕМ

спецификации за по-нататъшно

допълнително подобряване на

характеристиките/качествата.

Спецификациите на АСЕА

редовно се ревизират, за да може

да се гарантира, че смазочните

продукти осигуряват необходи

мото качество на работа и

поведение за най-последните в

технологично отношение модели

на автомобилите. Има обаче

опасения, че ако се поставят

прекалено високи изисквания

(норми) в спецификациите и те не

се поопростят малко, е възможно

пренасочване на пазара към по-

нискокачествени масла с не дотам

добре дефинирани качествени по-

казатели и експлоатационни

характеристики. Така че вместо

изискванията в тези спецификации

да се издигат до възможно най-

високото ниво, се счита, че по-

добрият бизнес-модел е произ

водителите (ОЕМ) да възприемат

концепцията за основната група

от качествени показатели

("ядрото") и след това да добавят

своите индивидуални изисквания

около основните (стабилни)

спецификации.

Моторни масла за леко

товарни автомобили

През 2007, изискванията в

категориите от клас С, които

подчертано се базират на кате

гория А5/В5, (но с някои ограни-

чения по отношение на хими-

ческите показатели), бяха разши-

рени с една нова категория С4,

която е сходна на С1, но при нея

нормите за стойностите на

показателя "Изпаряемост по

Ноак", съдържание на сяра и фос-

форса доста занижени.

Категории С се базират

основно на категория А5/В5, но с

нови норми за химическите по

казатели

В момента 'ААА група

"Лекотоварни автомобили"' уси

лено дискутира спецификации 2008

на АСЕА. Групата иска да е сигурна, че

категориите са така раз

работени, че да удовлетворяват

изискванията и потребностите,

както на собствениците на авто-

мобили, така и на ония, които

тепърва ще си купуват нови и

модерни коли, удовлетворяващи

Евро V изискванията. По отношение

на новите автомобили, дефи-

нираните изисквания в категориите

ще имат за цел да предпаз-

ват/пазят технологичните ново-

въведения, както тези в двигателя,

така и в системите за допъл-

нително третиране на изгорелите

газове. И все пак собствениците на

съществуващи автомобили трябва

да са сигурни, че маслата, които

ефективно защитават дви-

гателите им днес, основно маслата

от категории А/В, ще са все още на

пазара и под закрилата на АСЕА и на

EELQMS системите. Ако настъпи

някакво сериозно завишаване на

нормите в почти всички категории,

има опасност такива масла повече

да не могат да бъдат намерени, (да

ги няма в наличност). АТС и ATIEL

вече изразиха своите опасения,

свързани с техническата оправ-

даност на такова сериозно зави-

шаване на техническите/качест-

вените изисквания към категории

А/В. Освен това, ААА трябва да

гарантират, че няма да има из-

лишно вкарване на средства в сис-

темата, както на самия процес за

преформулиране (разработване на

новите рецептури), така и за

преформулираните наново про-

дукти (с променени или нови рецеп-

тури).

Бъдещите насоки

Производителите на при

садки са напълно ангажирани с

осигуряването на подходящи пред-

ложения за масло за лекотоварни

двигатели и масло за тежкото-

варни дизелови, удовлетворяващи

изискванията на АСЕА 2008. Но тия

нововъведения идват в един

моментна непрекъсната промяна и

несигурност, а като аргументи за

казаното може да посочим все по-

нарастващото използване на био-

дизела и стремежът към подо-

бряване на енергийната ефек-

тивност (т.е. икономиите на

гориво), и двете със своя принос към

общата сложност и заплетеност.

Едно нещо е ясно обаче -

заплетеността няма място в

спецификациите на АСЕА. И макар

че е жизнено важно да се правят

редовни ревизии на техническите

изисквания към маслата и тесто

вете за проверка към тях, за да се

гарантира, че маслата осигуряват

необходимото качество и ниво на

обслужване, има потребност да се

продължи осигуряването на масла

с добро качество, които да

удовлетворяват изискванията на

новите двигатели и да обслужват

съществуващия автомобилен

парк.

Освен това, не бива в АСЕА

спецификациите да има място за

норми, скроени само за един про-

изводител ОЕМ. Вместо това, всеки

ОЕМтрябва да възприеме концеп-

цията на АСЕА за основната група

("ядрото") от качествени пока-

затели и да разработят своите

собствени изисквания около това

ядро, ако се нуждаят от масла с по-

високо качество, предлагащи някак-

ви специфични работни харак-

теристики и свойства, които по-

добре да защитаваттехните нови в

технологично отношение дви

гатели.

ААА група в която влизат членове

от АСЕА ATIEL и ATC и която се

събира за да обсъжда разработ

ването на спецификации АСЕА

АСЕА Асоциация на произ

водителите на автомобили

ATIEL- Technical Association of the

European Lubricants Industry

Automotive Technology Centre

 

По материали от специализирани

издания

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и една малка подробност, обикновенно срока е 1година или пробега посочен в експлоатационната книжка (не съм се интересувал дали има леки автомобили с междусменен период 50 000км), но при тази ситуация в 90% от случаите ще се наложи смяна поради условието за една година. Освен това при пробег от 50000км мисля, че ще се наложи да се долее поне 4л масло (особенно за автомобили от корпорацията VAG), като се има в предвид обема на картера (пак около 4л) то направо си направил още една смяна, само където не си сменил масления филтър.

:good:

А за корпорацията VAG :tooth: :haha:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми не знам! Както казах такива коли и масла не съм употребявал, но ето тук синтезирано цялата техника и начин на действие (за съжаление на немски).

Във втория абзац(Welche Intervalle sind erreichbar?) е написано, че бензиновите двигатели с тази система и тип масло(ФВ спецификация 504 00) могат да достигнат интервал на смяна 30 хиляди км или 2 години, а дизеловите съответно (спецификация 507 00) 30, 35 или 50 хиляди км.

 

Longlife

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Здравейте!

Четох доста, но никаде не видях препоръки, с какво масло да се кара определен тип двигател на Галант. Преполагам, че на повечето автомобили е написано някаде какво е препоръчителното масло което трябва да се изпозва, но все пак тук има автомобили по на 10-тина год. и предполага, че са измислили по-добри масла, които подхождат на двигателите произведени преди 10 години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...