Премини към съдържание

Масло и как да изберем най доброто


Препоръчано мнение

Колеги ще се опитам да по напиша и да препиша няколко нещица за маслената систем и по точно за маслото в колите ни :mitsu-smiley:

Най-общо казано, моторното масло е смес от базово масло и пакет от добавки, които в зависимост от ефекта който се търси, могат да варират от 10 до 30%.

БАЗОВИ МАСЛА - базовите масла се разделят условно в 5 групи:

1.Маслата от 1-ва група са известни още като конвенционални минерални масла. Произвеждат се по традиционна схема от нефт, чрез атмосферно-вакуумна дестилация и поредица от очистителни процеси. При тези масла, вискозитетния индекс варира около 70, при редки случаи може да достигне до 100.Друга особеност при производството на тези масла е, че не могат изцяло да се отстранят серните и азотни съединения в получените базови фракции.

2.При маслата от 2-ра група, наред с традиционните процеси се използва още един - хидрокрекинг. При този процес се отрстраняват почти целите количества серни и азотни съединения, което дава възможност да се произвеждат базови масла от всякакъв вид нефт, като качеството им съответства на тези които се получават при традиционните технолигии от най-доброкачетвен нефт.

3.Маслата от 3-та група са известни като неконвенционални масла и се означават с латинските букви VHVI (Very High Viscosity Index). Типичните стойности за тези масла на вискозитетния индекс е над 120, серни и азотни съединения напълно отсъстват, имат висока термична и термоокислитена стабилност, добра течливост и ниска изпаряемост. Добиват се както от нефт, така и от природен газ.Тъй като в много отношения са почти равни на маслата от 4-та група, много производители си позволяват да обозначават тези масла като синтетични (дори имше съдебен процес по този повод Мобил срещу Кастрол)

4.4-та група базови масла - типичните представители на синтетични масла, получават се чрез полимеризация на алфа-олеинови въглеводороди. Отличават се с висок вискозитетен индекс, пълно отсъствие на азотни и серни съединения, ниска изпаряемост, отлична термична и окислителна стабилност, много добри нискотемпературни качества.Отличават се с това, че позволяват удължаване на периодите на смяна на маслата, недостатък - висока цена.

5. 5 - та група - всички базови масла, които не са включени в предходните 4 - синтетични масла на база естери и диестери на различни киселини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Базовите масла, колкото и да са качествени, не могат да покрият всички изисквания на съвременните автомобилопроизводители. Това налага да се използват така наречените добавки, които подобряват един или друг показател, а съвкупноста от тези добавки за изработването на даден продукт - пакет от добавки. Кои са основните добавки които се използват в съвременните моторни масла?

1. Вискозитетно-индексни добавки - вискозитетът (иначе казано гъстотата) на смазочните масла, има едно много важно свойство - променя се в зависимост от температурата. Това им физично качетво, разбира се е нежелано,тъй като не можеш да смазваш нещо ефективно с различна по гъстота течност,да не говорим за случаите когато дори може да стане и нетечливо.Тзо тип добавки, най-общо казано, спомага да се намали този ефект и да се получи продукт с достатъчна гъстота при работна температура, който същевременно да е достатъчно течлив при ниски температури. Тези добавки доведоха до създаването на всесезонните моторни масла.

2.Антикорозионни и антиокислителни добавки - самото им име достатъчно подсказва какви параметри подобряват - моторните масла се изпозват в условията на повишена температура и активно окислително влияние на кислорода от въздуха и ако те не притежават устойчивост към това влияние, за кратко време стават негодни за употреба, в следствие на необратими химични реакции, които водят до образуването на киселини, смоли и други съединения.

3.Детергентно-диспергиращи добавки - по време на работата на двигателя, в маслото попадат прах, примеси, твърди частици от изгарянето на горивната смес продукти от окисляването на маслата и др.Всички те трябва да останат в течно състояние и да се "измиват" от двигателя, за да не доведат до натрупването на нежелани утайки и запушвания. Това разбира се е задача на моторното масло и то трябва успешно да се справя с нея, с помощта на този тип добавки.

4. Противоизносни и продивозадирни добавки - чистите базови масла, нямат еднакви смазочни свойства. За да се изравнят и подобрят техните характеристики в този аспект, се използват различни добавки от този тип

5.Антипенни добавки - защо трябва да се контролира това свойство на маслата? - в процеса на работа, маслото е подложено на интензивно "разбъркване". При пропуски в уплътненията на маслената система, понякога дори то може бурно да барбутира (да бълбука въздух в него). Ако маслото има лоши антипенни свойства, то картера на двигателя ще се запълни не с течност , а с маслено-въздушна смес, което ще доведе до постъпване в маслената система на недостатъчно както като количество така и като налягане смазочно масло и ще доведе до така наречения 'маслен глад'

6.Деемулгиращи добавки - по време на работа на двигателя, в маслото е възможно да попадне вода - както от конденз, така и от случайни пропуски. Водата е изключително нежелан замърсител, тъй като бързо разрушава добавките в моторните масла. Деемулгиращите добавки, способстват попадналата вода в маслото бързо да бъде отделена и да не взаимодейства с останалите компененти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правилният подбор на подходящо моторно масло се състои от избора на два компонента - ВИСКОЗИТЕТЕН КЛАС и ЕКСПЛОАТАЦИОННО НИВО.

ВИСКОЗИТЕТЕН КЛАС: - определя се съгласно стандарта SAE J300 (Дружество на инжинерите от автомобилната промишленост). Съгласно този стандарт, маслата се подразделят на летни и зимни.

Летните масла се обозначават SAE20, SAE30, SAE40, SAE50 и SAE60

Зимните масла имат обозначение 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W

Всесезонните масла имат двойно обозначение от вида 15W40, или друга комбинация, като числото преди знака W дава указание за нискотемпературните свойства на маслото.Колкото това число е по-малко, толкова маслото е по-течливо при ниски температури и съответно стартирането на двигателя е по лесно. Числото след знака W дава указание за вискозитета на маслото при 100 градуса.

 

Вискозитетен Динамичен Гранична Кинематичен

клас SAE вискозитет температура вискозитет при

cP/0C,max изпомпване 100 градуса

мин макс

0W 6200/-35 -40 3.8

5W 6600/-30 -35 3.8

10W 7000/-25 -30 4.1

15W 7000/-20 -25 5.6

20W 9500/-15 -20 5.6

25W 13000/-10 -15 9.3

20 5.6 <9.3

30 9.3 <12.5

40 12.5 <16.3

50 16.3 <21.9

60 21.9 <26.1

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Експлоатационното ниво на маслото се определя съгласно няколко класификационни системи, като най-разпространени и широко използвани са тези на API (Американски петролен институт) и на АСЕА (Асоциация на европейските автомобилни производители). Тук е момента да се вмъкне нещо много важно - всички моторни масла без изключение използват обозначението API, но сравнително малко фирми имат официалното одобрение да го правят - т.е. техните продукти са преминали изследвания в този институт и им е дадено правото да сложат съответното ниво на етикета.Това ние като потребители можем да разберем по 'донъта' (поничката) на API изобразена на етикета - кръгъл символ в който пише API + експлоатационно ниво.

Обозначението API: - експлоатационните нива са разделени за бензинови и дизелови двигатели и се бележат с две латински букви S - за бензиновите и C - за дизеловите. След буквата указваща дали нивото е за бензинов или дизелов, във възходящ азбучен ред са категориите покриващи все по големи изисквания.

Бензинови:

SA - масла без присадки (добавки) - не са подходящи за двигатели конструирани след 1930г.

SB - масла с антикорозионни и противоизносни присадки - не се препоръчват за двигатели след 1963г.

SC - масла с миещи, антикорозионни и противоизносни добавки - не се препоръчват за уотреба в автомобили след 1967г.

SD - масла с подобрени миещи, антикорозионни и противоизносни добавки - не се препоръчват за уотреба в автомобили след 1971г.

SЕ - масла с подобрени миещи, антикорозионни и противоизносни присадки - не се препоръчват за уотреба в двигатели след 1979г.

SF - масла с подобрени миещи, антикорозионни и противоизносни присадки, осигуряващи повишена окислителна стабилност и подобрени противоизносни характеристики в сравнение с маслата категория SE. Осигуряват добър контрол срещу нискотемпературни и високотепературни отлагания, ръжда и корозия.Не са подходящи за двигатели след 1988г.

SG - масла с подобрени миещи, антикорозионни и противоизносни присадки, осигуряващи повишена окислителна стабилност и подобрени противоизносни характеристики в сравнение с маслата категория SE и SF. Осигуряват по-добър контрол срещу нискотемпературни и високотепературни отлагания, ръжда и корозия.Не са подходящи за бензинови двигатели след 1993г., но покриват изискванията на дизелов клас СС

SH - масла с подобрени миещи, антикорозионни и противоизносни присадки, осигуряващи повишена окислителна стабилност и подобрени противоизносни характеристики в сравнение с максималните изисквания към маслата категория SG. Осигуряват по-добър контрол срещу нискотемпературни и високотепературни отлагания, ръжда и корозия.Не са подходящи за бензинови двигатели след 1996г.

SJ - масла с подобрени миещи, антиокислителни,антикорозионни и противоизносни добавки, осигуряващи повишена окислитенла стабилност и подобрени противоизносни характеристики в сравнение с маслата, които задоволяват максималните изисквания на категория SH.Осигуряват много добър контрол срещу ниско и високотемпературни отложения, ръжда и корозия.Могат да се използват там където се препоръчват категориите SH или SG.Не са подходящи за двигатели построени след 2001г.

SL - масла с много подобрени миещи, антиокислителни и противоизносни присадки, осигуряващи отлична окислителна стабилност и противоизнаосни характеристики в сравнение с ниво SJ.Могат да се изплзват там където се препоръчват категориите SJ или SH.Не са подходящи за бензинови двигатели построени след 2004г.

SM - спецификация въведена на 30.09.2004г. Отнася се за двигатели построени след 2005г., снабдени с катализатори, EGR клапани и други системи за обработка на изгорели газове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Експлоатационни нива API за дизелови двигатели:

CA - масла предназначени за дизелови двигатели работещи с висококачествени горива в условия на леки до средни натоварвания. Осигуряват защита на лагерите от корозия и отлагания по каналите на буталата при някои дизелови двогатели без турбо. Не са подходящи за мотори построени след 1959г.

CB - масла предназначени за дизелови двигатели, работещи при леки до среди натоварвания, но с по-нискокачествени горива, което изисква повишена защита от износване и отлагания.Осигуряват защита на лагерите от корозия и отлагания по каналите на буталата при някои дизелови двогатели без турбо,но работещи с гориво с повишено съдържание на сяра. Не са подходящи за мотори построени след 1961г.

CC - масла предназначени за двигатели работещи в условия на средни и тежки натоварвания, както без, така и с турбокомпресори. Осигуряват защита от високотемпературни отлагания и корозия, Въведени са през 1961г и не са подходящи за двигатели създадени след 1990г.

CD - маслата са предназначени за някои дизелови двигатели с или без принудително пълнене, където ефикасния контрол на износването и отлаганията е от особено голямо значение или където се използват горива с различно качество, включително и такива с високо съдържаниое на сяра. Въведени са през 1955г.

CD - II - масла за двутактови двигатели, изискващи контрол над отлаганията

CE - масла предназначени за голям диапазон дизелови двигатели с или без принудително пълнене, работещи както при ниски скорости така и при високи натоварвания. Произвеждат се от 1983г и осигуряват по-добър контрол върху разхода на масло, нарастването на вискозитета, износването и отлаганията в сравнение с потенциалните възможности на маслата от категория CD

CF-4 - Превъзхождат маслата CЕ по контрола на разхода на масло и контрола на отлаганията върху буталата. Въведи са през 1990г.

CF - предназначено за обслужване на двигатели с индиректно впръскване на горивото. Категорията е въведена през 1994г., като може да се използва при двигатели използващи гориво с повишено съдържание на сяра - над 0.5%. Осигурява ефективен контрол върху отлаганията по буталата, износването и корозията при работа в двигатели с и без турбокомпресори от всякакъв тип.

CF-2 - за двутактови двигатели, изискващи особено ефективен контрол върху отлаганията

CG -4 - масла предназначени за високооборотни дизелови двигатели, работещи с гориво със съдържание на сяра до 0.5%. Въведени са през 1995г. и осигуряват ефикасен контрол срещу високо и нискотемпературни отлагания, корозия, износване, пенообразуване, окислителна стабилност и натрупване на сажди. Тези масла са особено подходящи за двигатели проектирани да отговарят на стандартите за емисии от 1994г.

CH-4 - Масла за високонатоварени дизелови двигатели, проектирани да отговарят на стандартите за емисии от 1998г. и работещи с горива с ниско съдържание на сяра. Въведени са през 1998г.

CI - 4 - масла за високоскоростни четиритактови дизелови дигатели, снабдени с EGR, проектирани да покриват изискванията на стандарите за опазване на околната среда от 2004г., при работа с дизелово гориво със съдържание на сяра до 0.5%

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Номенклатура и процес АСЕА

- за всяка група от тест методиките на АСЕА е предвиден код от две части за инфрмация на киентите. Той включва буква, дефинираща КЛАСА (например С) и номер за КАТЕГОРИЯТА (например 4) - така се формира експлоатационно ниво С4. В допълнение на тази индентификация е добавено двуцифрено число за годината на внедряването на това експлоатационно ниво (напр А1/В1-04)

 

КЛАСЪТ показва основния тип двигател, за който е предназначено маслото. В момента съществуват 3 класа: А/В - за бензинови и лекотоварни дизелови двигатели; С - за бензинови и дизелови двигатели снабдени с устрйства за третиране на отработените газове; Е - за тежкотоварни двигатели. Не е изключено в бъдеще да бъдат добавени още класове, ако примерно се установи че двигателите работещи с природен газ или друго алтернативно гориво имат определени специфични изисквания към смазочните продукти.

 

А/В: БЕНЗИНОВИ и ДИЗЕЛОВИ моторни масла:

А1/В1 - Масло, предназначено за бензинови и леки или лекотоварни (джипове, ванове и др) дизелови двигатели, специално разработени да могат да разботят с ниско-фрикционни масла с нисък вискозитет и HTHS (вискозитет при висока температура и високи сили на механична деструкция) вискозитет от 2.6 до 3.5 mPa.s. Тези масла може да не са подходящи за някои типове двигатели, при съмнение - направете справка с инструкциите за експлоатация на автомобила.

А3/В3 - Стабилно, запазващо вискозитета в класа си масло, предназначено за мощни бензинови и леки или лекотоварни дизелови двигатели с удължен пробег за смяна, когато е посочено като възможност от производителя на автомобила. Използват се също при необходимост от всесезонно масло с нисък вискозитет, за много тежки условия на работа, според предписанията на производителя на двигателя.

А3/В4 - Стабилно, запазващо вискозитета си масло, предназначено за мощни бензинови двигатели и за дизелови двигатели с директно впръскване. Пододящо е и за употреба там където се препоръчва ниво А3/В3.

А5/В5 - Стабилно, запазващо вискозитета в класа си масло, предназначено да работи при удължен пробег за смяна в мощни бензинови и леки или лекотоварни дизелови двигатели. Проектирани са за работа с ниско-фрикционни масла с нисък вискозитет и HTHS (вискозитет при висока температура и високи сили на механична деструкция) вискозитет от 2.9 до 3.5 mPa.s. Тези масла може да не са подходящи за някои типове двигатели, при съмнение - направете справка с инструкциите за експлоатация на автомобила.

 

С: - СЪВМЕСТИМИ с КАТАЛИЗАТОРИТЕ масла

С1 - Стабилно, запазващо вискозитета в класа си масло. Предназначено е за употреба в автомобили с DPF (Disesel Particulate Filter-Дизелов Филтър за твърди частици) и TWC (Three Way Catayst-Три-степенен катализатор) с мощни бензинови и леки или лекотоварни дизелови двигатели. Те са проектирани за работа с нискофрикционни, с нисък вискозитет и съдържание на SAPS (сулфатна пепел,фосфор, сяра) масла с HTHS вискозитет над 2.9mPa.s. Тези масла удължават живота на DPF и TWC и осигуряват икономия на гориво.

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ! - Тези масла са с най-ниските нива на SAPS и може да не а подходящи за някои видове двигатели.При съмнение, направете справка с инструкциите за експлоатация на автомобила!

С2 - Стабилно, запазващо вискозитета в класа си масло. Предназначено е за употреба в автомобили с DPF (Disesel Particulate Filter-Дизелов Филтър за твърди частици) и TWC (Three Way Catayst-Три-степенен катализатор) с мощни бензинови и леки или лекотоварни дизелови двигатели. Те са проектирани за работа с нискофрикционни, с нисък вискозитет масла с HTHS вискозитет над 2.9mPa.s. Тези масла удължават живота на DPF и TWC и осигуряват икономия на гориво.

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ! - Тези масла може да не а подходящи за някои видове двигатели.При съмнение, направете справка с инструкциите за експлоатация на автомобила!

С3 - Стабилно, запазващо вискозитета в класа си масло. Предназначено е за употреба в автомобили с DPF (Disesel Particulate Filter-Дизелов Филтър за твърди частици) и TWC (Three Way Catayst-Три-степенен катализатор) с мощни бензинови и леки или лекотоварни дизелови двигатели.Тези масла удължават живота на DPF и TWC и осигуряват икономия на гориво.

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ! - Тези масла може да не а подходящи за някои видове двигатели.При съмнение, направете справка с инструкциите за експлоатация на автомобила!

С4 - Стабилно, запазващо вискозитета в класа си масло. Предназначено е за употреба в автомобили с DPF (Disesel Particulate Filter-Дизелов Филтър за твърди частици) и TWC (Three Way Catayst-Три-степенен катализатор) с мощни бензинови и леки или лекотоварни дизелови двигатели. Те са проектирани за работа с нискофрикционни, с нисък вискозитет и съдържание на SAPS (сулфатна пепел,фосфор, сяра) масла с HTHS вискозитет над 3.5mPa.s. Тези масла удължават живота на DPF и TWC и осигуряват икономия на гориво.

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ! - Тези масла може да не а подходящи за някои видове двигатели.При съмнение, направете справка с инструкциите за експлоатация на автомобила!

 

Е: - Масла за ТЕЖКОТОВАРНИ ДИЗЕЛОВИ двигатели:

Е2 - Универсално масло за тежкотоварни дизелови двигатели с естествено пълнене или турбо нагнетяване, със среден до тежък режим режим на работа и преобладаващи нормално пробези за смяна.

Е4 - Стабилно, запазващо вискозитета в класа си масло, осигуряващо отличен контрол върху чистотата на буталата, износването на сегментите, борбата със саждите и стабилноста на маслаото. Препоръчва се за дизелови двигатели с висока номинална мощност, удовлетворяващи Euro1, Euro2, Euro3 и Euro4 изискванията за контрол на вредните емисии и работещи при много тежки натоварвания - напр. значително удължени пробези за смяна,когато са препоръчани от производителя на автомобила. Подходящо е за двигатели без филтри за твърди частици и за някои двигатели с EGR (Exhaust Gas Recirculating-рециркулация на отработените газове) системи, както и за такива, снабдени с SCR (Selective Catalyst Reduction-система за редукция на отработените газове) NOx (азотни оксиди) редуциращи системи.

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ! - Различните производители на двигатели може да имат различни препоръки, така че при съмнение-направете справка с инструкциите за експлоатация на автомобила.

Е6 - Стабилно, запазващо вискозитета в класа си масло, осигуряващо отличен контрол върху чистотата на буталата, износването на сегментите, борбата със саждите и стабилноста на маслаото. Препоръчва се за дизелови двигатели с висока номинална мощност, удовлетворяващи Euro1, Euro2, Euro3 и Euro4 изискванията за контрол на вредните емисии и работещи при много тежки натоварвания - напр. значително удължени пробези за смяна,когато са препоръчани от производителя на автомобила. Подходящо е за двигатели както със, така и без филтри за твърди частици и за двигатели с EGR (Exhaust Gas Recirculating-рециркулация на отработените газове) системи, както и за такива, снабдени с SCR (Selective Catalyst Reduction-система за редукция на отработените газове) NOx (азотни оксиди) редуциращи системи.Категория Е горещо се препоръчва за двигатели снабдени с филтри за твърди частици и е специално разработена за съвместна работа с носкосерни дизелови горива.

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ! - Различните производители на двигатели може да имат различни препоръки, така че при съмнение-направете справка с инструкциите за експлоатация на автомобила.

Е7 - Стабилно, запазващо вискозитета в класа си масло, осигуряващо отличен контрол по отношение чистотата на буталата и полирането на цилиндрите. Освен това, то осигурява отличен контрол върху износването на сегментите и отложенията в турбо-комрпесора, както и борбата със саждите и стабилноста на маслото.Препоръчва се за дизелови двигатели с висока номинална мощност, удовлетворяващи Euro1, Euro2, Euro3 и Euro4 изискванията за контрол на вредните емисии и работещи при много тежки натоварвания - напр. значително удължени пробези за смяна,когато са препоръчани от производителя на автомобила. Подходящо е за двигатели без филтри за твърди частици и за повечето двигатели с EGR (Exhaust Gas Recirculating-рециркулация на отработените газове) системи, както и за такива, снабдени с SCR (Selective Catalyst Reduction-система за редукция на отработените газове) NOx (азотни оксиди) редуциращи системи.

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ! - Различните производители на двигатели може да имат различни препоръки, така че при съмнение-направете справка с инструкциите за експлоатация на автомобила.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди всичко и най-правилно е, всеки собственик на автомобил да се запозначе с ръководството за експлоатация на своята машина, и дадените в него препоръки за смазочни продукти. Тук не става дума за конкретни марки, а за изискванията като вискозитет и експлоатационно ниво (препоръките за конкретна марка, определено в повечето случаи са си чист маркетингов инструмент). Ако липсва такова ръководство, може да се направи и справка в каталога на някоя фирма производител на масла, желателно е да е по сериозна.Трябва да се отбележи, че не е проблем нивото на маслото което си купуваме да надвишава изискванията, също така че никога не е по-лошо маслото да е синтетично.След като вече сме запознати какво ни трябва, не е лошо да отидем да си търсим масло на място където се предлага по голям асортимент, а не в някой сервиз който работи с определена марка.В този случай, вече ще може да сравнявате цените на отделните марки масла, но с точните параметри които ви интересуват. Лично моят съвет е, да не се залита по ексцентрични марки или нестандартни решения, също така и по ниски цени. Редно е да се знае, че разработването, изпитването и пускането в производство на даден смазочен продукт е доста скъп процес, който ако е изпълнен както трябва и ако се следи стриктно качеството на продукцията - съответно пренася тези разходи сърху стойноста на крайния продукт. Цената на маслата се влияе също и от подбора на компонентите от които се произвеждат - примерно, ако даден производител държи на определени параметри на базовите масла които получава - съответно ги плаща малко по скъпо от останалите. Ще кажете - нали има присадки - те после оправят работата, да ама не - първо самите присадки са скъпи а и има някои параметри за които все още не са разработени добавки - такива важни показатели са "изпаряемост" на маслата, "пламна температура", "въздухоотделяне".Не е лошо да се види, има ли кръгчето на API на етикета, също така ако не се бърза, може да се провери в сайтовете на компаниите чиито продукти са "ни грабнали окото" какви одобрения от производители на автомобили имат техните масла . Така че, в крайна сметка, не е нужно да робуваме на марки, или пък да си купуваме скъпи и прескъпи неща - можем просто да бъдем разумни потребители.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Основния проблем според мен е, че въпреки всички стандарти няма как да се каже обективно, дори и за даден двигател за две масла от един клас - кое е по-доброто - просто твърде сложно е и твърде много фактори влияят на това или онова. Затова този бизнес върви основно на доверие в марката и реклама и докато върви по това направление промяна в мисленето на потребителите не може да се очаква.

 

Иначе ето една обобщена табличка за :mitsu-smiley:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/--General--/Engines/--General--/Oil/Mitsu-1.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си взимам Кастрол Магнетик 10W40 от Унгария и има разлика в бистротата т.е. сащото тук е по-мътно от това там- е това как да си го обясня!???

 

 

:drive: :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си взимам Кастрол Магнетик 10W40 от Унгария и има разлика в бистротата т.е. сащото тук е по-мътно от това там- е това как да си го обясня!???

:drive: :plane:

Явно са правени на различни места, същата работа е и с бензините. Тука разправят, че бензина на ОМВ бил от Австрия ама го вкарват от Румъния. Сипвал съм на австрийско ОМВ и след това колата лети :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си взимам Кастрол Магнетик 10W40 от Унгария и има разлика в бистротата т.е. сащото тук е по-мътно от това там- е това как да си го обясня!???

:drive: :plane:

Мислиш ли ,че един унгарец може да направи по качествено масло от един българин?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мислиш ли ,че един унгарец може да направи по качествено масло от един българин?

Абе унгарците са доста по-напред честно казано ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добра статия!

Ще ориентира много колеги, и ще отговори на всички техни въпроси свързани с този консуматив.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , някой от вас ползва ли моторно масло Agip 10W40 да сподели впечатленията си от него и ако знаете от къде може да се намери ще му бъда благодарен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , някой от вас ползва ли моторно масло Agip 10W40 да сподели впечатленията си от него и ако знаете от къде може да се намери ще му бъда благодарен.

София Бул.Сливница-Европа срещу мото пфое 200м.посока Калотина магазин за масла на приста ойл и ТЕКСАКО (големи реклами)там има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе унгарците са доста по-напред честно казано ;)

И с какво ,ако смея да попитам?

Колеги !Дайте да повярваме малко повече(ако трябва и в аванс)в самите себеси ,в Българското-Националното.Ние-Вие също сме кадърни и можем много повече от един Унгарец(примерно казано)стига да повярваме и да го искаме истенски.

Само си помислете колко много услуги и продукти ползваме родно производство и не се оплакваме от качествотоим(разбирасе има и изключения) :bg:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз само споделям, а то какво стана! Странно ми е защо е така при положение, че би трябвало да са еднакви тези масла!?

 

:drive: :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е друг, нито в Унгария разработват Castrol нито в България Texaco, технологиите идват от другаде, единствено това което може да се иска и да се налага е качествен контрол, а и в двата случая мисля че такъв има и двата продукта са качествени. Единствено имам малко резерви към Приста (може да са и абсолютно незаслужени, но когато не може да изпипаш една опаковка асоциацията която си правя за качеството на продукта също е ниско качество). Иначе и трите марки не са ми фаворити, работим с Кастрол и качеството не мога да го определя като много-добро, Тексако не съм имал преки наблюдения, но няколко познати не са доволни и в случая субективното мнение при мен пак е отрицателно. От маслата които сме ползвали добри отзиви имаме от Total, Esso и Mobil 1. Penzoil също ползваме и сме доволни, но то има прекалено малко присъствие на Българския пазар.

А питашли се защо не са доволни от дадена марка?дали в сервиза са им предложили нужния клас масло?или просто са им дали каквото са имали на рафта?и от там да идват негативите.За приста нещата са ясни (поне за мен)Първо Българина е много предубеден от българското и подсъзнателно като чуе че е правено в БГ за него е това пълен буклук,за опаковката мога да поспоря че приста не отстъпва по нищо на много по известни марки масла(поне етикетите са залепени НЕ на криво :icon_dance: )Приста има доста качествени продукти особено високите нива в полусинтетиките и в пълната синтетика(с изключение за ЕВРО4 двигатели-тука се изисква малко по специално масло )

Ео един пример:

Приста® УЛТРА

 

 

 

Описание

Моторните всесезонни масла Приста® Ултра са синтетични продукти, произведени по най-съвременна технология и предназначени за последните модели и предвидените за пускане на пазара в близко бъдеще двигатели на леки и лекотоварни автомобили.

Всесезонните моторни масла Приста® Ултра са формулирани от неконвенциални базови масла, легирани с добавки произведени чрез прилагане на последните научни постижения в тази област

и осигуряващи висока устойчивост на маслата при термично натоварване, защита от износване, отлични нискотемпературни свойства и намалени вредни емисии в отработените газове.

Предлагат се в два вискозитетни класа съгласно SAE J 300: 5W-30 и 5W-40.

 

 

Приложение

Моторните масла Приста® Ултра са предназначени за смазване на високо натоварени, съвременни, работещи при променливи условия в широк температурен интервал бензинови и дизелови двигатели на леки автомобили. Особенно подходящи са за бензинови двигатели без и с турбонагнетяване, инжекторно впръскване на горивото и многоклапанна система, за които производителя на двигателя предписва масла от най-високите експлоатационни нива API SM и SL.

 

Приста® Ултра 5W-30 е специално разработено за използване в двигатели производство на фирмата Опел, като покриват изискванията на спецификациите на OPEL GM-LL-A-025 и OPEL GM-LLB-025.

или друго пример:ЛИДЕР 10W40

Спе цифи кации

API CH-4/ SJ: ACEA E2-04

ACEA A2-02/B3-02/E2-02 MB 228.1; MB 229.1:

MAN 271 MACK EO-M Plus Volvo VDS

Alison C-4 MTU Oil Category 1

Cummins CES 20071 Cummins CES 20076

Caterpillar ECF1 ZF TE ML 07C/04C

Колеги -приятели,искам да кажа,че въпросната статия и този пост по никакъв начин нетрябва да изглеждат като реклама на въпросната марка масла.Идеята ми беше(и все още е)просто да бъдем рзумни при избора си на смазочен продукт и да не робуваме на която и да било марка производители.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да са еднакви, но явно има и разлики, то е като при автомобилите всички са добри, но някои са по-добри от другите (в зависимост от критериите които трябва да покриват). Относно разликите в маслата например за Кастрол мога да кажа, че имат осезаеми разлики в качеството от партида до партида (на едни и също масло), на какво се дължат никой от официалният им вносител за България не е успял да даде смислено обяснение. Пращаха проби по лаборатории, на тест всичко е ОК, сипани в автомобила обаче след 5-6000км разлики имаха (повишен разход на масло, при проба с друга марка на същият автомобил и със същият вискозитетен клас проблеми нямаше и не е изолиран случай, експеримента го проведохме наведнъж с всички служебни автомобили и резултата беше еднакъв) маслото беше Castrol GTD 5W40.

Големите фирми могат да си позволят "издънки" и правят маслото на долната граница на вискозитета,понеже голямото име ще ги задържи на пазара и това е факт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Темата започва да се превръща в "Приста - най-доброто масло", което автоматически ще я отведе в коша! Писа се за Приста и преди, а сега пак и пак...

Спрете се малко!

За масла има изписани най-малко 5 теми във форума!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата е великолепна и много добре построена!

 

Едва ли четящите я имат познанията за моторните масла, така добре описани по-горе !

За момента българина се ориентира единствено по марката и цаната , които в повечето случаи ни правят заложници на не-толкова добро качество.

 

Лични благодарности на бате_Плевен !!!!!!

 

P.S. Аз използувам немското ЛИКИЕ МОЛИ - 10/40 с максимум добавки в него. Цветът му е черен като на отработено масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата е великолепна и много добре построена!

 

Едва ли четящите я имат познанията за моторните масла, така добре описани по-горе !

За момента българина се ориентира единствено по марката и цаната , които в повечето случаи ни правят заложници на не-толкова добро качество.

 

Лични благодарности на бате_Плевен !!!!!!

 

P.S. Аз използувам немското ЛИКИЕ МОЛИ - 10/40 с максимум добавки в него. Цветът му е черен като на отработено масло.

 

 

 

Българинът прекалено се вторачва в тези подробности.

 

Немецът отива и казва: Искам смяна на масло. И не се интересува какво е маслото. То е добро със сигурност. Колата ще изкара километрите за които е проектирана и ще бъде продадена. Проблемът на българина е: Ще бъде излъган с маслото, а освен това кара колата на немеца. Това създава този манталитет българина сам да си оправя колата, да си избира масло, да е специалист по всичко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Българинът прекалено се вторачва в тези подробности.

 

Немецът отива и казва: Искам смяна на масло. И не се интересува какво е маслото. То е добро със сигурност. Колата ще изкара километрите за които е проектирана и ще бъде продадена. Проблемът на българина е: Ще бъде излъган с маслото, а освен това кара колата на немеца. Това създава този манталитет българина сам да си оправя колата, да си избира масло, да е специалист по всичко.

 

 

А защо е така, aga? ;)

Защото българина гледа да те прекара и да ти сложи пръста и не го интересува дали ще се върнеш при него, ако не си ти има други. Това е българския манталитет. На запад и не само в Германия, хората не са с такова мислене (не говоря за араби, турци и такива отишли там от тук), те са над тези неща да спечелят по 1 евро още отгоре, ама да ти сложат масло с неясен произход... Те работят качествено и гледат напред и вдигат цените, щото има кой да плаща. Ако трябва да направя сравнение между България и Германия като аналог използвам автомобили, то ще изглежда по следния начин:

Германия-Мерцедес, България-Трабант! И двете се пишат с главни букви, съществуват,вървят напред, ама едната е от джелезо, а другата от мукава... няма да влизам в други подробности.

Такива сме, за това трябва да сме наясно с всичко, ти самия знаеш, защото ти самия си живял тук и си отишъл там и няма да се върнеш. Аз ако замина и аз няма да се върна... :)

 

Аз не изчетох цялата тема, защото си имам майстор, казвам му колата ми не работи, идва взима я (тегли я), оправя я, сменя каквото трябва, плащам и заминавам :) Почти като по западен модел! ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...