Премини към съдържание

Бензиновите срещу дизеловите двигатели, + и -


Бензин или Дизел  

78 гласа

  1. 1. ????????? ?????? ??

    • ?? ??????
      64
    • ?? ?????
      15


Препоръчано мнение

Не много уместен въпрос, но отговора ми е : нямаше да ни има нас, просто нямаше да е останал кислород за дишане...

 

Абе нещо нафта и еко не ми се връзват особено, а въпросът си е даже много уместен. А именно, в чист вид: ако бензинът не е проблем, кой ще кара дизел? Мисля си, че е точно по темата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 183
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Абе нещо нафта и еко не ми се връзват особено, а въпросът си е даже много уместен. А именно, в чист вид: ако бензинът не е проблем, кой ще кара дизел? Мисля си, че е точно по темата.

 

Ми на мен цената на бензина не ми е проблем, както и началната придобивка и пак бих карал дизел.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То цялата тема тръгна в грешна посока, с Васко си имаме задочен спор дизел или бензин и понеже не можехме да се разберем решихме да питаме вас за +/-, а то какво стана всеки започна да си хвали гарждето и не да даде реални +/- на двата вида двигатели.

Иначе всеки сам си е взел решението за себе си и турбо бензин съм карал Сааб и две Аудита, но за мен двигателя е турбо дизел.

Ами трябвало е да даде по-конкретна насока на темата. Аз още в началото писах, че спора е безумен по този начин. Започва се нещо, като яйцето или кокошката.

А с Васко заради тази драма , която е преживял с Пежото, трудно ще се разбереш... :tooth:той вече като чуе дизел и е:bej:

Така са франсетата, могат да те откажат от всичко...

 

А именно, в чист вид: ако бензинът не е проблем, кой ще кара дизел? Мисля си, че е точно по темата.

Има едно нещо наречено въртящ момент...Просто трябва да си карал дизел, за да го разбереш. Моща още при ниските обороти прави дизела много приятен за каране из града. А и икономията му се дължи до някъде на това, понеже се превключват предавките по-рано. Имаш един много добър респонс на автомобила и контрол над него. Не търсиш постояно високи обороти за да има мощност автомобила и всичко е много по-различно от атмосферен бензинов мотор. едно е макс. к.с. да са ти при 3000об/мин, друго е при 5500....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има едно нещо наречено въртящ момент...Просто трябва да си карал дизел, за да го разбереш. Моща още при ниските обороти прави дизела много приятен за каране из града. А и икономията му се дължи до някъде на това, понеже се превключват предавките по-рано. Имаш един много добър респонс на автомобила и контрол над него. Не търсиш постояно високи обороти за да има мощност автомобила и всичко е много по-различно от атмосферен бензинов мотор. едно е макс. к.с. да са ти при 3000об/мин, друго е при 5500....

Много точно казано.Само който е карал дизел може да го разбере.Аз съм и за двата мотора.Харесвах си авенсиса с 2.2 D4D, харесвам си Еклипса,но си харесвам и аудито,което 1.8 Т- 170 коня бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има едно нещо наречено въртящ момент...Просто трябва да си карал дизел, за да го разбереш. Моща още при ниските обороти прави дизела много приятен за каране из града. А и икономията му се дължи до някъде на това, понеже се превключват предавките по-рано. Имаш един много добър респонс на автомобила и контрол над него. Не търсиш постояно високи обороти за да има мощност автомобила и всичко е много по-различно от атмосферен бензинов мотор. едно е макс. к.с. да са ти при 3000об/мин, друго е при 5500....

Съгласен съм с Тодор , 90 коня ,нооо..........все едно са си 110 коня.......

Но аз открай време забелязвам нещо друго, който и мотор на :mitsu-smiley: да вземете , все ще ви хареса и все ще е едни гърди пред останалите аналогични мотори на други марки..............просто :mitsu-smiley: е :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбирам много от въртящи моменти и атмосфери и тем подобни..Имаме един дизелов и два бензинови автомобила. Дизела е 2,2D, а бензиновите са едната 1,5 другата 1,8 кубика. Дори и след като карах 1,5 мотора-бензин за нищо на света няма да се кача на Дизеловия мотор.

1. Много е тромава

2. Бавно набира

3. Въобще след като се качих на бензинова кола, ми е трудна за каране

Относно ремонтите - Дизеловата кола и направихме основен ремонт на двигатела на 200 000 км-преди 3 години и ни излезе към 2 000 лв.

Едни ремъци и ролки са 1000 лв - Т.Е. ДОСТА СКЪПА ПОДРЪЖКА

Ще споделя за 1,5 кубиковата бензинка, защото е на 13 години, а другата е чисто нова.Та 1,5 бензинката-е бърза, приятна за каране и харчи мноооого малко.

Самата подръжка и частите са много по евтини.Да не говориме, че за 13 години освен масло и основни консумативи, които са задължителни сме сменяли само едни амортисьори.

Не съм карала нови дизелови коли, но определено не бих си купила Дизел.

Определено засатавам зад БЕНЗИНА.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добрееееееееееее. В крайна сметка кво стана?

Всичко сочи бензина като по-добър вариант.

Щом повечето участници в анкетата са предпочели да гласуват за бензиновите двигатели, значи те са по-надеждни, по-евтини,по-екологични и всичко по от дизелите. Само дето не са по-шумни, тракащи и тесящи купето двигатели. В световен мащаб е същото положение - БЕНЗИН. А с дизелите си вършим работата. Или с едно изречение: бензиновите мотори са по-предпочитани от дизеловите си събратя, защото имат повече + от колкото -. :icon_dance: :icon_clap: :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами трябвало е да даде по-конкретна насока на темата. Аз още в началото писах, че спора е безумен по този начин. Започва се нещо, като яйцето или кокошката.

А с Васко заради тази драма , която е преживял с Пежото, трудно ще се разбереш... :tooth:той вече като чуе дизел и е:bej:

Така са франсетата, могат да те откажат от всичко...

 

Тодоре,ето реални данни за атмосферен дизел.Нека го коментират бензинджиите:5.9 извънградско.7-8л.градско,2000сс модел 84г.,няма да пиша марката,щото ме е срам/има си други проблеми/,на 500000км и повече,максимално достигната скорост190км от 200.Никога не е влизала в сервиз,не са сменявани нито помпа,дюзи,не се е разваляло централното закл.,радиатор,парно,чистачки,светлини,спирачки...При год.техн. преглед,данните са като при бензинова-нова кола-учудване на проверяващия-няма никакъв дим.През всички год.е зареждана с каквато ми падне нафта.познайте каква е колата?О,забравих,че смених свещите за 11лв. бройката не помня през коя година.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм "за" максимално големия бензинов мотор на пропан-бутан, икономията е колкото дизела, а понякога и по-голяма.

Който иска да си кара "евтините" дизели с турбини които си отиват след 150 хиляди километра, капризни горивни системи и прочие болежки.

Здравите и евтини дизели са старите, но те са бавни и тромави, новите са много динамични, но и разходите по поддръжка са много по-големи.

Все пак в България се карат масово втора употреба автомобили, изминали вече 100-200 хиляди километра в предишни собственици :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много точно казано.Само който е карал дизел може да го разбере.Аз съм и за двата мотора.Харесвах си авенсиса с 2.2 D4D, харесвам си Еклипса,но си харесвам и аудито,което 1.8 Т- 170 коня бензин.

И аз имам Ауди А6 2.6 150к.с. куатро, но с Галанта ми е много по-леко на къси разстояния. Иначе 4Х4 системата зимно време е ненадмината, много завиждам на братушките, че там се продава Лансер 4Х4. А това 1.8Т да не е щатско?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Заключението Васе е.....дизелови агрегати не се изпозлзват при :Формула1, WRC шампионата, спортните мотори, Ферари, Ламборджини и много други истински спортни автомобили - всичко останало е за дилетанти!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе стига сте се излагали, в Лю Ман имаше дизел, което е състезание подлагащо двигателя на брутални натоварвания! В Рали Дакар, да не би да нямаше дизели, там сигурно е им е по-леко...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добрееееееееееее. В крайна сметка кво стана?

Всичко сочи бензина като по-добър вариант.

Щом повечето участници в анкетата са предпочели да гласуват за бензиновите двигатели, значи те са по-надеждни, по-евтини,по-екологични и всичко по от дизелите. Само дето не са по-шумни, тракащи и тесящи купето двигатели. В световен мащаб е същото положение - БЕНЗИН. А с дизелите си вършим работата. Или с едно изречение: бензиновите мотори са по-предпочитани от дизеловите си събратя, защото имат повече + от колкото -. :icon_dance: :icon_clap: :first:

Хаахах, от такава анкета пусната във форум, в който 10 човека карат дизелови мотори, какво очакваш. :mersi:

 

Аз лично съм "за" максимално големия бензинов мотор на пропан-бутан, икономията е колкото дизела, а понякога и по-голяма.

Който иска да си кара "евтините" дизели с турбини които си отиват след 150 хиляди километра, капризни горивни системи и прочие болежки.

Здравите и евтини дизели са старите, но те са бавни и тромави, новите са много динамични, но и разходите по поддръжка са много по-големи.

Все пак в България се карат масово втора употреба автомобили, изминали вече 100-200 хиляди километра в предишни собственици :)

Купи си един нов дизелов автомобил от магазина и пак ще говорим. Не знам колко ти е разхода на газ в момента, но 6/100 нафта колко литра газ са?

И на дизел може да се сложи метан...тогава какво правим?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе стига сте се излагали, в Лю Ман имаше дизел, което е състезание подлагащо двигателя на брутални натоварвания! В Рали Дакар, да не би да нямаше дизели, там сигурно е им е по-леко...

 

Остави ги да си чешат крастата, и да се самонавиват :) Вече казах, че подобни изказвания за ф1, просто не заслужават коментари. А и тази анкета нищо не означава :) Кои са по продаваните автомобили - това може да е критерии за предпочитанията на хората, независимо какви са им причините (а те едва ли са еднакви на всички). Да се оплюват френски и немски дизели също си е глупаво... Това тук си е чист "онанизам", демек някой хора се самозадоволят като си пишат това което им се иска :) Пак казвам и двата типа двигатели са достойни за уважение, карал съм и дизели и бензини и съм се убедил в +совете и на двата типа агрегати.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе стига сте се излагали, в Лю Ман имаше дизел, което е състезание подлагащо двигателя на брутални натоварвания! В Рали Дакар, да не би да нямаше дизели, там сигурно е им е по-леко...

За джипките не коментирам, там на 80 % са дизели, въпреки че за мене джипа е Мерцедес G 55 AMG. Вярно е, че има и състезания с туристически автомобили но те нямат нищо общо с истинските надпревари и са по скоро като тренажор за пилотите към по-горните класове!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тодоре,ето реални данни за атмосферен дизел.Нека го коментират бензинджиите:5.9 извънградско.7-8л.градско,2000сс модел 84г.,няма да пиша марката,щото ме е срам/има си други проблеми/,на 500000км и повече,максимално достигната скорост190км от 200.Никога не е влизала в сервиз,не са сменявани нито помпа,дюзи,не се е разваляло централното закл.,радиатор,парно,чистачки,светлини,спирачки...При год.техн. преглед,данните са като при бензинова-нова кола-учудване на проверяващия-няма никакъв дим.През всички год.е зареждана с каквато ми падне нафта.познайте каква е колата?О,забравих,че смених свещите за 11лв. бройката не помня през коя година.

Колега, 6 извънградско е в полза на дизела при положение че бензина дава 7 - 8л. и 10-11 л. в градско..............обаче никога не бих тръгналл да карам такъв дизел ,защото той е само за придвижване от точка А до т. Б и нищо повече, забрави да бързаш ,забрави да изпреварваш и т.н. и то по нашите пътища..........тук за такъв дизел не става дума, защото той освен с разхода си ,с нищо друго не може да се похвали.......

Тук става дума за новото поколение дизели , снабдени с VG турбини, комън Рейл системи или Помпа-дюза системи, и с мега много електроники по него, както се сещаш това дава огромни предпоставки за дефекти ,а наред с нашите чисти и прекрасни горива ускорява тези предпоставки......... и тогава много боли главата. Само да вметна( че преди 3 дни правих съвременна Каризма DI-D ) че частите за съвременните дизели са в пъти по скъпи , така напрмер турбо компресора струва 1900лв., EGR клапана - 350 лв.( без ЕГР-а турбото не може да се включи) едната дюза е от 680 до 920 лв. ( и не става от Рено въпреки че има щампа на Рено ) и т.н.

Да изброявам ли за консумативите какво е положението........???Дизела събира повече масло и е по скъпо ( особено за "Цваген" моторите , къде е по 30 лв. /литъра), по скъп м. филтър, повече антифриз, гор. филтър се сменя далеч по често ( задължително на 15 000 км. ) и т.н.

Ако една система не работи както трябва ,то спъва работата на мотора много по осезаемо, наред с това, почва да работи по лошо и от там отиде прецизния катализатор на твърди частици по дяволите, но преди това ще те тормози дълго време с разни лампи по таблото и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега и адаш Тодор, разхода ми е 8-9л/100км извънградско газ, при нормално каране (нямам предвид 90-110, никога не съм карал толкова бавно),

което в пари ще рече по текущите цени на горивото - 7.2-8.1 лв/100км, ако при същото каране дизела гори 6 литра - 10 лева /100км.

Карал съм митсубиши галант дизел и не ми е особено приятно на дълго с него, значително по-шумен е, при високи скорости няма динамика,по-бавно се изпреварва и т.н.

При новите коли дизелите са пъргави и икономични, докато не се счупи турбината, запушат дюзите (комън рейл), запуши филтъра за твърди частици

и други общи проблеми които се случват често при дизеловите мотори на VW (говоря за тях, защото все пак митсубиши слагат такива в повечето си нови коли).

И само не се опитвайте да ме убедите в противното, това са общи проблеми при тези мотори :)

 

Едит: Пламене :good: И аз съм на това мнение , отдавна дизелите не са евтини за поддържане, както споменах и преди.

Ако искате евтин и надежден дизел - това е с обикновена ГНП и дюзи, но освен колата, ви трябва и календар за да засечете ускорението 0-100 :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, 6 извънградско е в полза на дизела при положение че бензина дава 7 - 8л. и 10-11 л. в градско..............обаче никога не бих тръгналл да карам такъв дизел ,защото той е само за придвижване от точка А до т. Б и нищо повече, забрави да бързаш ,забрави да изпреварваш и т.н. и то по нашите пътища..........тук за такъв дизел не става дума, защото той освен с разхода си ,с нищо друго не може да се похвали.......

Тук става дума за новото поколение дизели , снабдени с VG турбини, комън Рейл системи или Помпа-дюза системи, и с мега много електроники по него, както се сещаш това дава огромни предпоставки за дефекти ,а наред с нашите чисти и прекрасни горива ускорява тези предпоставки......... и тогава много боли главата. Само да вметна( че преди 3 дни правих съвременна Каризма DI-D ) че частите за съвременните дизели са в пъти по скъпи , така напрмер турбо компресора струва 1900лв., EGR клапана - 350 лв.( без ЕГР-а турбото не може да се включи) едната дюза е от 680 до 920 лв. ( и не става от Рено въпреки че има щампа на Рено ) и т.н.

Да изброявам ли за консумативите какво е положението........???Дизела събира повече масло и е по скъпо ( особено за "Цваген" моторите , къде е по 30 лв. /литъра), по скъп м. филтър, повече антифриз, гор. филтър се сменя далеч по често ( задължително на 15 000 км. ) и т.н.

Ако една система не работи както трябва ,то спъва работата на мотора много по осезаемо, наред с това, почва да работи по лошо и от там отиде прецизния катализатор на твърди частици по дяволите, но преди това ще те тормози дълго време с разни лампи по таблото и т.н.

 

Извинявай колега, но никъде в темата не е упоменато че става въпрос за новите модели, по принцип говориме за дизела. Който от новите модели постигне тези данни след 25 години ескплоатация, да се разходи.... и да пие една студена вода.

Минимум съотношение/цена/изминати километри /разход на материали по поддръжката - карам с масло М10Д, ускорение 13-16 сек до 100 км, за градско каране е перфектна и за изпреварване, и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този спор ми прилича на този за кокошката и яйцето или кой цвят е по-хубав.Щом до ден днешен се произвеждат и двата агрегата,във най-различни разновидности,означава че и двата си имат своите (+) -ове.Важното е кой,какво търси в един(своя)автомобил. Дизелови скутери(мотопеди) може и да има ,но не съм виждал,както и не съм чувал за бензинови двигатели на кораби.!!!!!??????

П.П.Няма да гласувам тъй като моето мнение не би било коректно, тъй като не съм притежавал дизелов автомобил до сега( никога не е късно).По-добре е колеги които са карали или карат двата двигателя да гласуват,или такива които по край работата си имат преки наблюдения.

За мен миризмата на бензин е олицетворение на автомобил. :)

Поздрави. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз взех да оставам с впечатлението, че повечето са привърженици на бензина най-вече заради икономията. То не бяха скъпи подръжки на дизела и колко евтино било да караш бензин на газ. Други ясни и конкретни доводи не видях в защита на бензина. В крайна сметка излиза че хората се примиряват с куци атмосферни двигатели в името на икономията и газифицирането и не искат да разберат, предимствата на дизела, заради страха от "скъпото обслужване".

Единствения фактор заради които може да се предпочете бензинов мотор е, ако той е с принудително пълнене заради лесното му тунинговане. Стига сте изтъквали цената на турбото и необходимата му електроника като фактор, понеже това си влиза при рисковете да караш турбо мотор и го има и при бензин и при дизел.

Излиза , че разходите които са в повече при дизела са повечето масло и по-скъпия маслен филтър, както и по-честата смяна на горивен. Но при бензина имаме свещи, кабели, дистрибуторни капачки, бобини от време на време и по-висок разход на гориво. Тоест като разходи в по-дълъг период от време това си е сума, която не е никак малка.

При дизела имаме по-висок въртящ момент в ниските обороти, а при бензина повече коне във високите. Тук май се повтарям, но нищо. И какво излиза казвам за пореден път, че всичко опира до личен избор, тъй като и в двата случая съществени недостатъци няма.

 

Колега и адаш Тодор, разхода ми е 8-9л/100км извънградско газ, при нормално каране (нямам предвид 90-110, никога не съм карал толкова бавно),

което в пари ще рече по текущите цени на горивото - 7.2-8.1 лв/100км, ако при същото каране дизела гори 6 литра - 10 лева /100км.

Карал съм митсубиши галант дизел и не ми е особено приятно на дълго с него, значително по-шумен е, при високи скорости няма динамика,по-бавно се изпреварва и т.н.

Аз не казвам, че 2.0 ТДИ е чудо на техниката, понеже има много други дизелови и по-съвремени двигатели, които имат много по-малък разход и по-добри динамични показатели. Но който и да е атмосферен бензинов двигател да дадеш за пример, каран на газ е единствено в името на икономията за сметка на динамичните показатели. А цените които споделяш са без инвестицията за газовата уредба, която се избива спрямо дизеловия мотор и разликата от 2 лв не знам кога.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В същото време, този с дизела е с едни 25/30000 км. на пред, защото 2 бона са си тон и кусур нафта........

 

А с колко бона си назад като се скапе филтъра за твърди частици например?

Това за газта ако си е със всичките електроники и е газов инжекцион почти няма разлика дали е на бензин или на газ, този разход от 12-14/100 сигурно е в София...

А за фабричните автомобили на газ и метан вече не говорим, кой ще вземе дизел, ако фактора е цената на горивото.

За съвременните дизели - малко по-добри са единствено заради турбината.

 

Ето нещо интересно + картинки:

http://209.85.129.132/search?q=cache:IMvM9...t=clnk&cd=1

 

Ето пример за бензинов двигател на :mitsu-smiley:

http://autospeed.com/A_1063/cms/article.html

Само че в Европа са ни забравили...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никой не е говорил за бензинови и дизелови двигатели на по 15г-20г. Говорим за коли по на 10г не повече. Никога не съм казвал, че търся икономия и ще сложа газ или метан. Говорим за съвременни и мощни бензинови и дизелови мотори, които да ни доставят удоволствие да го караме. Та за двигателите от този период става въпрос. Бензина е по-предпочитан. Големия дизел верно, че доставя удоволствие при ниските обороти, ама умират на 4000-4700 оборота. Също толкова голям и мощен бензинов мотор, ще те държи в настроение доста по-дълго от дизела. И с риск да се повторя, дизела е доста по-скъп за подръжка за разлика от бензина, гори почти колкото бензиновия двигател или малко по-малко, ама наистина малко и е доста по-шумен от бензина. Даже е факт, че тези мощни, нови и големи дизели, висят много по-често в сервизите, от колкото бензиновите "ХЕРКУЛЕСИ". Е кажете ми сега, как да си вземеш такъв дизел? За какво ти е? да дадеш 100, 200,300 или повече хиляди и да е дизел?

Трябва да си луд за трепане а не за връзване. Това е положението, та кой каквото и да си разправя. Всеки който има финансовата възможност, ще си купи бензинова кола. Ама тука, с изкривеното ни мислене се правят глупости. Коло на 100 горяло? Ми кво те бърка? Караш, наливаш и си правиш кефа. По-малко с дизел и по-дълго с бензинов звяр.

Хайде сега да видя кво ще ми кажете в защита на дизелите?

От началото ставаше за това въпрос, темата се измести много.

Сега ако искате пишете, но по този въпрос, а не за печки на по 20-30 години.

:icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock:

43 на 12 в полза на БЕНЗИНКИТЕ, и ще става все по-плачевно за печлетата :icon_dance:

И не ми казвайте, че анкетата не е актуална, защото само 10 човека карали дизели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе нещо нафта и еко не ми се връзват особено, а въпросът си е даже много уместен. А именно, в чист вид: ако бензинът не е проблем, кой ще кара дизел? Мисля си, че е точно по темата.
Ами обясни ни тогава, защо при тези затегнати еко норми на запад, не са забранили още дизела......Дали не е за това, че отделя само малко сажди........ :icon_hmm: ......

А въпроса ти изобщо не е уместен.....Тези които разбират от двигатели, пак ще си карат дизел......

А тези които не разбират, ще карат бензинки като тебе, и ще ходят през месец -два при Милен......

И гледам че няколко пъти, твърдиш че всичко се свеждало до по малко горене.......

Ами нали това е целта на занятието......Тя от там идва по евтината поддръжка........Пълниш един път в месеца резервоара, и забравяш .....

Икономията на гориво, с течение на времето ти спестява пари и основен ремонт да си спретнеш......

И най хубавото при дизела е , че основният ремонт идва три пъти по бавно, отколкото при бензинките.....

И изобщо, като не си карал никога дизелов автомобил, по дълготрайно, как така разбра, че бензиновите са по добри ???.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да разтягам локуми, само ще спомена че (почти) всяка кола може да се газифицира успешно с минимални

разлики в динамиката на ниски, както и на високи обороти - на доста ниска цена вече :) Забрави старите системи с изпарител и плочка...те са отживелица :)

Има преки наблюдения върху доста такива "куци" атмосферни мотори - ауди а8 4.2, мерцедес мл430, бмв 750, както и всички бензинови мотори

на митсубиши - 1.3 12в, 1.8 16в, 2.0 16в, 2.5 24в - повярвай ми всичките са по-пъргави и повечето са по-икономични от твоя дизел.

Няма нечупливи мотори, но конкретно тези бензинови мотори на митсубиши са много добри в почти всяко отношение - не страдат

от постоянните проблеми по запалителната и бензинова система, както някой немски такива, така че поддръжката се състои главно от

свещи, масло и филтри, а ако се сложат иридиеви или други такива с удължен пробег (50-100 хиляди км) отпада честата поддръжка по запалването.

Не искам да бъда типичния българин, който признава само своето, а гледам реално на нещата :)

 

ЕДИТ: Марио, освен основния ремонт, всичко друго идва три пъти по-бавно с тоя дизел :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Толкова много глупости и абсурдни неща за дизеловия двигател в една тема не могат да се съберат. Не е истина. Половината от вас не са помирисвали дизел, но си пишат ей така, по инерция. Според вас дизеловият двигател е обречен. И всички големи производители го развиват. И пазарният му дял непрекъснато расте. Явно производителите нищо не разбират. А двигателя 1,9 DID не го заменям за никакъв бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...