Премини към съдържание

Бензиновите срещу дизеловите двигатели, + и -


Бензин или Дизел  

78 гласа

  1. 1. ????????? ?????? ??

    • ?? ??????
      64
    • ?? ?????
      15


Препоръчано мнение

Колеги, скоро имах спор с друг колега, кой двигател е по-добре да имаме в собствения си автомобил?

Според мене това е БЕНЗИНОВИЯТ агрегат, защото е по-евтин за закупуване и поддръжка, по-мощен (атмосферен), и лесен за обслужване и конкретно в България е по-надежден заради горивата и комсумативите с които караме колите си.

Далеч по-малко проблеми са създадени от бензиновите мотори, за разлика от дизелите, които се скапват един след друг и то по възможно най-невъзможните начини.

Нека в темата да се запази добрия тон и да се спазва толерантността между участниците в спора, тъй като темата е парлива заради проблемите в колите които купуваме и караме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 183
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колеги, скоро имах спор с друг колега, кой двигател е по-добре да имаме в моторния одсег на собствения си автомобил?

Според мене това е бензиновият агрегат, защото е по-евтин за закупуване и потдръжка, по-мощен (атмосферен), и лесен за обслужване и конкретно в България е по-надежден заради горивата и комсумативите с които караме колите си.

Далеч по-малко проблеми са създадени от бензиновите мотори, за разлика от дизелите, които се скапват един след друг и то по възможно най-невъзможните начини.

Нека в темата да се запази добрия тон и да се спазва толерантноста межди участниците в спора, тъй като темата е парлива заради проблемите в колите които копуваме и караме.

 

Дам,

визираният колега съм аз :icon_angel:

Васе с нашите горива не знам колко по малко проблеми ще ти създаде бензина и да спрямо старите дизели бензина е в пъти по - добър, но ако го сравниш с новите дизели.....

А това с консумативите, нещо тук не ми е мястото все пак всеки гледа да си слага най - добрите неща като консумативи в колата.

И освен, че бензиновите мотори са по - тихи и не тракащи, и по плавни в работата си аз не виждам други предимства.

 

ПС: И колеги силно подкрепям призива на Васко, нека запазим добрия тон, защото една подобна тема ще бъде полезна на всички и ще бъде тъпо да я заключат!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на бензина! Не бих си купил дизелова печка.

 

Ликсе я се обоснови.

Какво толкова не харесваш печките?

Върви много, харчи малко :icon_thumbup: и трака малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Центурионе я се обоснови.

Какво толкова не харесваш печките?

Върви много, харчи малко :icon_thumbup: и трака малко.

Как ще трака малко бе ?! Те и бензините вървят много, ама не правят димни кълба отзад.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как ще трака малко бе ?! Те и бензините вървят много, ама не правят димни кълба отзад.

 

Е добре де трака малко повечко.Обаче за вървенето нещата от отдавна не са в полза на бензина.

Ти Outlander-a да си видял да прави кълба или на Рангел Лансера?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дам,

визираният колега съм аз :icon_angel:

Васе с нашите горива не знам колко по малко проблеми ще ти създаде бензина и да спрямо старите дизели бензина е в пъти по - добър, но ако го сравниш с новите дизели.....

А това с консумативите, нещо тук не ми е мястото все пак всеки гледа да си слага най - добрите неща като консумативи в колата.

И освен, че бензиновите мотори са по - тихи и не тракащи, и по плавни в работата си аз не виждам други предимства.

 

ПС: И колеги силно подкрепям призива на Васко, нека запазим добрия тон, защото една подобна тема ще бъде полезна на всички и ще бъде тъпо да я заключат!

Милене, не само са по-тихи и не тракащи, а са и по-мощни. Що не правят дизели без ТУРБО?

Щото за нищо не стават.

Ти ми хвалиш турбо дизел.

Като така ще ставняваме, да сравняваме с Турбо бензин?

Кое е по-доброто решение?

Все пак нашия спор беше за мощноста и бързината.

Всичко друго е на заден план, без да се пренебрегва при избора.

Винаги бих си купил Турбо Бензин а не Турбо Дизел. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.

Ти Outlander-a да си видял да прави кълба или на Рангел Лансера?

Абе на Рангел саждите от филтъра за твърди частици все някъде трябва да отидат, ако приемем, че се отпушва, както му бяха казали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля че ако едното или другото е по зле.....Щеше да е спряно от производство......Пък така на кой каквото му е на сърце. И мен от бензина неможете ме свали.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Милене, не само са по-тихи и не тракащи, а са и по-мощни. Що не правят дизели без ТУРБО?

Щото за нищо не стават.

Ти ми хвалиш турбо дизел.

Като така ще ставняваме, да сравняваме с Турбо бензин?

Кое е по-доброто решение?

Все пак нашия спор беше за мощноста и бързината.

Всичко друго е на заден план, без да се пренебрегва при избора.

Винаги бих си купил Турбо Бензин а не Турбо Дизел. :icon_thumbup:

 

А ти в последните 10 години колко модела имат чист дизел? Не повече от 10. И колко се турбо бензините, чак в последните години започнаха да си пускат с малките кубатури, за да отговарят на еко нормите.

И другото, което едно име Люман :D

Така, че няма как да сравняваме чисти дизели, защото на напоследък няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е все едно да питате някой защо е от Левски, или ЦСКА......

 

Темата няма смисъл, всеки си харесва нещо, а защо - как да обясни... и едното има +/-, и другото..... И всички си ги знаем и +, и -......

 

А ако трябва да дам своя отговор - той е 100 % за бензина - защото може да му се сложи ГАЗ :hysterical: :hysterical: :hysterical:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е добре де трака малко повечко.Обаче за вървенето нещата от отдавна не са в полза на бензина.

Ти Outlander-a да си видял да прави кълба или на Рангел Лансера?

Не правят димни завеси щот са още нови. Ай да ги видя като навъртят 100 000км а?

Няма да можете да минете преглед без да сте сменили катализаторите и филтрите за твърди частици.

Евро 4 ще го сънувате.

А и не ми давай за пример на Геле Лансера, щото до колкото съм запознат последния месец му върти номер след номер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали става въпрос за двигателите на Митсубиши, защото иначе спора е безумен. А и е обсъждано вече във форума.

Та ако иде реч за двигателите на Митсубиши, спора също е безмислен, просто защото, добър собствен модерен дизел нямат. И не става въпрос за пари, проблеми или разход или сложност при обслужване, ами просто няма голям и мощен мотор, серийно вграждан на автомобил. А този 2.0 дизел на последния Lanser, за отрицателно време стана пословично проблемен мотор. В България се кара, понеже останалите от гамата на ВАГ дизелови мотори, са акцизни. При джиповете положението е малко по-различно. Там има мощни мотори, но с DID поколението и те доказаха че могат да бъдат, модерни, мощни и да не излизат от сервиза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес видях един нов лансър, докато пресичах на светофара. Много му се изкефих отначало. Като се доближих чух ужясяващото тракане от дизеловия двигател (на WV беше нали); Нямам какво да кажа, и не искам да провокирам спорове с дизеловите колеги.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес видях един нов лансър, докато пресичах на светофара. Много му се изкефих отначало. Като се доближих чух ужясяващото тракане от дизеловия двигател (на WV беше нали); Нямам какво да кажа, и не искам да провокирам спорове с дизеловите колеги.

Отвратително е, тая помпа-дюза е бати кречеталото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отвратително е, тая помпа-дюза е бати кречеталото.

На ярмомелка звук има. И като палиш се тресе всичко. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На ярмомелка звук има. И като палиш се тресе всичко. :icon_thumbup:

Това изобщо не е вярно.И понеже давате често за пример на Рангел Лансера,ще ви кажа,че нито е шумен,нито се тресе.Аз преди карах Тойота Авенсис 2.2 D-4-D и също беше тиха.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес видях един нов лансър, докато пресичах на светофара. Много му се изкефих отначало. Като се доближих чух ужясяващото тракане от дизеловия двигател (на WV беше нали); Нямам какво да кажа, и не искам да провокирам спорове с дизеловите колеги.

Mдааа, хубав автомобил, но като погледнеш менюто при официалния вносител и разбираш , че си отишъл за малолитражка или по-скоро за среден клас градска кола. Но за това според мен са виновни в централата на компанията. Явно на стария континент не ни броят за живи. Как може в САЩ да има 2.0 и 2.4 , а тук само 1.5 и 1.8 . И двата атмосферни и двата живи да ги оплачеш. Може да не тракат, но и толкова вървят. И какво се получава...една агресивна визия без характер. Куче което лае, но не хапе. Тъжно ми е направо и се чувствам прецакан, защото бях потенциален клиент.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмммм... глобално погледната темата, въпросът Дизел vs. Бензин е горе долу като Плазма vs. TFT. Тоест - едното е 8-ма генерация на технологията, докато другото е едва втора... И, разбира се, това, което е било по-проблемно, е било и по-преработвано... но в резултат на този процес най-новите генерации са най-ефективни.

 

Визирам в случая дизеловите агрегати...! Тракането при най-новите модели на дизелови двигатели е буквално в миналото! Факт!!! Както и саждите... Качете се в най-новите поколения на Лексус, БМВ, Мерцедес и т.н. - марки, които работят само и единствено върху дизела като основен агрегат! Мицубиши не е показател, защото те никога не са работили активно по дизела.

Друг факт, също така е, че дизеловият мотор има в пъти по-високо КПД, клонящо при най-новите двигатели към 0.9. Тоест, едва 10% от енергията на двигателя отива в друго, освен въртящ момент. Няма топлина, няма грънци :) Единственото затопляне идва от триенето, което е снижено до минимум.

 

Отново доказателство за ефективността на дизела е и фактът, че всички нови хибридни двигатели са правят с дизелови агрегати - по-малък разход, по-висока ефективност! Качете се в Аурис или в новите хибриди на Лексус пък ще ви питам кое трака, къде е облакът и въобще за какво говорим :) Дори при най-новите дизели има отделни дизелови котлета, с които да се топлиш, защото просто няма откъде да дойде топлинка ;)

 

 

НООО!!!! :) Ако лично трябва да избирам между двете - аз съм за бензина ;) Лош навик от детството - просто обичам тези двигатели. Пък и е неоспорим и друг факт - ИМА РАЗЛИКА МЕЖДУ ЕФЕКТИВНОСТ И ПОТЕНЦИАЛ :) Тежкотоварна машина на бензин защо няма? Ами защото не е ефективно... А спортен автомобил с дизелов мотор? Ами защото няма потенциал.

 

P.S> Добавете и електрическите хибридни мотори, пък да видим кой ще спечели :) Electricity - rules!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И дизелите и бензините си имат своите приложения. Аз дори съм любител на дизелите, но малко от тях издържат на моето каране. А иначе съм карал опел комбо 1.7 дизел (чист), супер куцо пиле, обаче както върви празен, така вървеше и с цял тон товар (блокчета). Ако беше бензин, нямаше да е така :) Дизелите изпушват обикновено във високите обороти, където сместа е богата и не изгаря пълноценно. А за живота на един чист дизелов агрегат няма да говорим. Аз съм виждал такъв на 1 000 000 км :) После ако говорим за турбо мотори, то нека сравним разхода на гориво при аналогични двигатели :) Хората предпочитат да карат 3 литра и нагоре дизели и да не им харчат по 20/100... Спора е безсмислен според мен. Който отрича качествата на двата мотора си остава просто кон с капаци...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз в спора с лек офтопик. Или може би не е офтопик.

Миналата седмица бях на тест драйв на най-новия Авенсис, 2.2 D-CAT двигател, 177к.с., 6M/T. Е па това животно как върви, не е истина. Динамика, комфорт, ускорение на макс дори на 6- предавка, тишина, стабилност.

Неоспорим факт е че съвременните дизели по нищо не отстъпват на бензиновите мотори, като даже ги превъзхождат значително по един немаловажен показател - разход на гориво. Аз съм карал и дизели, и бензини на различни марки. Всеки двигател си е с неговите предимства и недостатъци. И затова ги има - за да могат да избират хората. А бума на дизелите последните години не смятам че е неоснователен. Този факт се потвърждава от чистата статистика - над 60% от новопродадените коли в Европа са дизели (тази инфо е от миналата година, не помня къде я бях чел).

И за да приключа - нека всеки кара колата, която МУ/Й ляга най-много на сърцето. То е същото като с жената - или ти пасва или не.

Със здраве на всички и безаварийно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

Друг факт, също така е, че дизеловият мотор има в пъти по-високо КПД, клонящо при най-новите двигатели към 0.9. Тоест, едва 10% от енергията на двигателя отива в друго, освен въртящ момент. Няма топлина, няма грънци :) ...

 

Колега, извинявай, ама си написал нещо абсолютно неверно (меко казано). КПД на бензиновите двигатели е от порядъка на 25-35%, при дизелите достига около 40%. Посочената стойност от 90% е достижима, но само за електромотори. Мисля, че инженерът, който създаде двигател с вътрешно горене с КПД над 50% и при това годен за масово производство и употреба ще получи Нобелова награда.

 

А сега по основната тема - гласувах за бензиновите мотори. За мен като потребител, който кара около 10-15 хил. км на година, инвестицията в дизелов двигател не е оправдана и просто сметките не излизат. Освен това ми харесва плавния ход, тихата работа и липсата на вибрации при бензина. Също и възможността да се "развърта" мотора до високи обороти, което не става при дизела. Като цяло за мен дизеловите мотори са по-груби и шумни, това се отнася дори и за скъпите коли като Ауди и Мерцедес, които също тракат, особено докато са студени. Изобщо дизела има характеристики, които са много удобни за работни машини - трактори, камиони, кораби и т.н., но пригаждането на моторите към изискванията на леките автомобили е свързано с усложняване на агрегатите - турбокомпресори, сложни системи за впръскване, електроника и т.н. Аз като потребител искам прост и надежден двигател, дори и да е с по-малка мощност, а такива са бензиновите двигатели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах един познат , от когото преди петнайсетина години чух следната фраза " Дизела е като собствената жена , работа ще ти свърши , но кеф няма да ти направи " Е , вече за съвременните дизели , тази мисъл не важи с пълна сила , но пък да сте чули някъде , за някого да казват че има " Дизел в кръвта".

И все пак всичко е въпрос на предпочитания и лични възгледи .

 

ПС. Дано жената не прочете това , че..... :icon_box:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за бензиновия, въпреки че в последните години дизеловите двигатели имат съществен напредък в развитието си по посока шум, замърсяване, мощност и въртящ момент. Но трябва да сравняваме отделно атмосферни и турбо двигатели.

Не е вярно, че няма състезателни автомобили с дизелов двигател. Мисля, че на Льоман имат и победа.

http://www.segabg.com/online/article.asp?i...&id=0002202

Дизела е с 2 пъти по-висок КПД, но работи в тежък режим. Компресия от 30-35 е 3 пъти повече от колкото при бензиновия двигател.

Бензиновата помпа прави до 8А налягане, а нафтовата помпа към 200А. Самия двигател е по-тежък като маса и муден при ускорение.

За шума и вибрациите да не говорим.

За разлика от бензиновия обаче в последните 5-10 години направи голям скок в развитието си. Комънрейла е по-тих, по-мощен и въртящия момент е страхотен, но е много капризен към гориво, което е нормално.

За сметка на това бензиновите двигатели не са мръднали много напред. Двигател 2 литра от 1990 е с 8 клапана и 120 коня мощност при 5200 оборота. През 2000 година същия двигател е вече с 16 клапъна и мощност от 140-150 коня при 6000 оборота. Реално погледната няма промяна, защото въртящия момент е около 180 N/m. В същото време новите дизели са с 380 N/m въртящ момент.

Явно конструкторите се засрамиха и вече може да видим двигатели с малък обем 1-1.4 литра (100-150 к.с.) и турбо, което според мен ще изравни отново силите за кой ли път. Това води до по-малък разход и съответно по-малко замърсяване, като в същото време имаш солиден запас от мощност на разположение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...