Премини към съдържание

Бензиновите срещу дизеловите двигатели, + и -


Бензин или Дизел  

78 гласа

  1. 1. ????????? ?????? ??

    • ?? ??????
      64
    • ?? ?????
      15


Препоръчано мнение

Там който каза, че щото дизела бил по-евтин какво правим, ако на бензиновия двигател сложим газ или метан? (със всичко необходимо);

 

Дизелите не ги ли бяха забранили в Калифорния? (или се лъжа)

Тези новите, за да влезнат в нормите имат филтър, как се самопочиства или сменя с нов, ако не се получи не го коментираме;

 

 

Малко за бензина: Какво става ако приложим същата технология - директно впръскване + турбина?

Просто бензиновите още се вписват идеално в нормите за замърсяване, без такива сложни разработки, което от своя страна е забавило развитието им и прави подобни разработки икономически неефективни - както казаха при бензин с турбина елементите на двигателя трябва да са от много по-издържливи материали и т.н...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 183
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

За френските може и да е така. За немски, можеш да си намериш двигател на цената на една френска дюза. И ако има проблем с турбото, той съществува и при дизеловите и при бензиновите мотори. Просто това не е фактор . Прави профилактика на турбината(150лв) и става като нова. А бензинов турбо мотор е по-скъп при повечето марки ,спрямо дизеловия аналог и увеличения разход на гориво, свеждат нещата до лиочен избор и оправдават риска от евентуални ремонти. Да не забравяме и свещи, кабели, бобини,дистрибуторни капачки, и т.н. консумативи при бензина , а и разни проблемни електроники и датчици, които имат влияние в/у работата на бензиновия мотор.

А дизел на 10 години в нормалните държави ,обикновено е на 300-400хил км., особено ако автомобила е по-висок клас. Това че тук се карат такива, само че купени на "реални 123 000" предполага проблеми, но не трябва това да се бърка със скъпа подръжка. Живота и ресурса на един дизелов мотор е винаги в пъти повече от този на бензинов.

 

Във Варна ремонт на турбина под 600лв няма! А относно електрониката не си прав! Цитираните дизели имат не по-малко електроника: електроника от бързодействащи ел.клапани за управление на количеството гориво и времето за впръскване,електронни клапани за рециркулация на изгорелите газове,система за управление на турбините с променлива геометрия,компютри,електронно регулирани помпи.Да не говорим за цени на тези помпи правещи по 1500-2000 бара/ремонтите им са по няколко стотин лв/.За сравнение тунинг бензинова помпа струва 150лв.Четири свещи за турбо Еклипс-20лв,Кабели за свещи-60-200лв.Нови високо дебитови инжектори за утрояване на конските сили при турбо Еклипс-600-700лв/4бр.

Не мисля,че датчиците управляващи съвременен дизелов мотор са по-малко.

Турбо-бензиновия мотор може да е по-скъп,но с мн.малко пари можеш да му удвоиш мощта.А надали лесно можеш да барнеш съвременен дизелов мотор и да го напомпаш/изключая прословутия чип тунинг, дето им вдигал 30% и после пуши като комин/.Щото не ми казвай,че човек си купува мощен дизел само да се придвижва от А до Б.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дрън, дрън, та пляс. Евтина подръжка на дизел ама друг път. Един датчик за температурата на нафтата в рейката на "комън рейла за 206цата ми струваше 450лв с намалението. Беше се прецакал щото нафтата била гадна. Ми ако ти се скапе нафтовата пмпа?

Купи си нова кола, че е по-евтино. Карах и дизел до преди година. Капризен на гориво, капризен на незнам си кво и на незнам си що. А за големите дизели дето горели 12л/100км. Да ама ако караш с 90 по равни пътища и на магистралата 120. Иначе става страшно. За 12 ще се молиш. Да не говорим, че като влезеш в сервиз с такаъв дизел ти се взима акъла от плащане. Да не говорим, че са скъпи и да си го купиш. А да дадеш над 100 000 за кола и да се тресеш, че горяла много. Ей тва не ми се връзва ама хич.

Когато излезна на AUDI Q7 4.2 TDI, го хвалеха и хвалеха как вървял как горял малко и други подобни глупости. Така им се струваше, че преди тва караха по 170 коня коли. Хванахме едно такова Q7 дето е 357 коня и една Х5 4.6 атмосферка дето е 350 коня.

Познай кво стана?

На 200м Х5 му дръпна на Q7 около 20м ако не и повече и то по наклон на горе, дето печката трябва да е с предимство уж.

За кви дизели ми говорите.

Дизела е за камион, рейс, трактор, комбайн и рдуги аграрни мащини.

Дизелака колкото и да е голям и мощен, никога не може да достави удоволствието, което ще изпиташ при еквивалентния бензинов мотор.

Дизела е за работа а бензина за удоволствие. :icon_rock:

Винаги бих си купил кола с бензинов и ако може турбо или би-турбо двигател.

Да гори колкото ще.

Кефа цена няма

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И еклипс има с турбо от мицубишитата. Както и галант VR4, 3000GT. Цената у нас е скъпа заради акцизите. Иначе ево-то си е доста ежедневна кола, а с това 4х4 е доста по-проходима от доста от напоследък комерсиалните СУВ-чета.

 

Колегата си кара съвсем обикновен дизел 90к.с.. Ако тръгне да си купува, едва ли би търсил нещо повече от 1.5 Т или 1.8Т, каквито можеха да са моторите на последния Лансер и много повече щяха да му отиват.

Еклипса е спортно купе, а не седан както и ГТ 3000. За Галанта сън съгласен, но пък е с десен волан и пак е крива работата, въпреки че изобщо не е скъпо. Както съм писал и в предни постове, изглежда ММ не ни броят за живи в Европа и затова се предлагат само малки мотори ,че и то атмосферни. А за 4Х4 си прав, те дори повечето СУВ от ниския клас не са и AWD.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Там който каза, че щото дизела бил по-евтин какво правим, ако на бензиновия двигател сложим газ или метан? (със всичко необходимо);

:D :D Тук говорим за разлики и предпочитания, а не за извращения и перверзии...

Във Варна ремонт на турбина под 600лв няма! А относно електрониката не си прав! Цитираните дизели имат не по-малко електроника: електроника от бързодействащи ел.клапани за управление на количеството гориво и времето за впръскване,електронни клапани за рециркулация на изгорелите газове,система за управление на турбините с променлива геометрия,компютри,електронно регулирани помпи.Да не говорим за цени на тези помпи правещи по 1500-2000 бара/ремонтите им са по няколко стотин лв/.За сравнение тунинг бензинова помпа струва 150лв.Четири свещи за турбо Еклипс-20лв,Кабели за свещи-60-200лв.Нови високо дебитови инжектори за утрояване на конските сили при турбо Еклипс-600-700лв/4бр.

Не мисля,че датчиците управляващи съвременен дизелов мотор са по-малко.

Турбо-бензиновия мотор може да е по-скъп,но с мн.малко пари можеш да му удвоиш мощта.А надали лесно можеш да барнеш съвременен дизелов мотор и да го напомпаш/изключая прословутия чип тунинг, дето им вдигал 30% и после пуши като комин/.Щото не ми казвай,че човек си купува мощен дизел само да се придвижва от А до Б.

Да те разбирам че при бензина турбините не се чупят, така ли? Говоря за профилактика, не за ремонт. Тя се прави точно за да не се налага второто По-евтино ще ти е в Пловдив между другото.

В конкретния случай сравняваш дизелов мотор от съвсем друго поколение на твоя бензинов. Колко години им е разликата? А ти говориш конкретно, а аз не. Има бензинови коли, при които кабели и свещи са в пъти повече и се сменят на всеки 30 000км. Нещата са супер относителни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:D :D Тук говорим за разлики и предпочитания, а не за извращения и перверзии...

Че Тодоре, кое е извръщение и перверзия бре? :rolleyes:

Просто сравнихме и това е. После се посмяхме (някои де) и си отидохме кой с квото си е купил. :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:D :D Тук говорим за разлики и предпочитания, а не за извращения и перверзии...

 

 

 

Говорим в това число и за фабрично "извратени" автомобили, каквито предлагат повечето европейски производители.

 

 

Така че икономическия фактор пак е в полза на бензиновия/бензиново-газовия двигател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Дрън, дрън, та пляс. Евтина подръжка на дизел ама друг път. Един датчик за температурата на нафтата в рейката на "комън рейла за 206цата ми струваше 450лв с намалението. Беше се прецакал щото нафтата била гадна. Ми ако ти се скапе нафтовата пмпа?"

 

А колко литра нафта са това? :D Температурен датчик за бенз.мотор-20лв/верно италиански беше,ама си е далавера/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тодор е абсолютно прав.За малко да продам моето :mitsu-smiley: миналата година. 90кс срещу 70 кс .за дизел.Бензина няма никакъв шанс срещу дизела.И както той се изрази "куца атмосферка" може да се опъне и на бензинови дв. с над 100к.с.А ако имаше и турбо..... Лично аз 11г. карах бензин,18г. дизел и от 1г.пак бензин.Сега оцених,какво е да караш дизел.Преди карах влака стрела,а сега трамвай.Въртящия момент е истината.Сега се уча да карам кола отново.....Е свиква се.С бензин или дизел-карайте разумно!Леле много ми е трудно да пиша на кирилица :icon_crying:

Обясними са твоите трудности с кирилицата, колега... Съдейки по продължителността на шофьорския ти стаж тогава, когато си формирал писмените си навици, Солунските братя още не са били отпътували към Моравия... :icon_dance: Шегувам се и то само защото ника ти подозрително наподобява моя. Иначе по отношение на спора. Гласувах за дизел - като технология от последните години най-новите комън рейли значително превъзхождат бензиновите си събратя... Лично аз предпочитам турбо бензин, даже точно определен двигател с обем 3,5 В6 с две турбинки. Не е мицу, но пак е японски. На този етап не мога да си го позволя, но кой знае... може би до две години ще ме огрее.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Дрън, дрън, та пляс. Евтина подръжка на дизел ама друг път. Един датчик за температурата на нафтата в рейката на "комън рейла за 206цата ми струваше 450лв с намалението. Беше се прецакал щото нафтата била гадна. Ми ако ти се скапе нафтовата пмпа?"

 

А колко литра нафта са това? :D Температурен датчик за бенз.мотор-20лв/верно италиански беше,ама си е далавера/

За кой бензинов мотор? Има и по 150лв. Почнахте от десет кладенеца вода да носите вече. При всеки производител е различно. А на Галанта иридиевите свещи колко струват и как се сменят и колко често? Така ако почнем да ги сравняваме, всеки ще даде за пример нещо, което е различно при друг производител и струва в повече и темата ще се превърне в една голяма боза.

Май не ме разбрахте.На две места вече казах че аз предпочитам и двете, стига да са с турбо, защото знам предимствата и на едното и на другото. Ако на вас са ви ясни предимствата само на едното...мислете си, че защитавам дизела ако искате. Аз просто искам да ви обясня че и дизела има преимущества и как стоят нещата по принцип. А турбо дизел сравнен с атмосферка бензин е смешно и предпочитам дизела. Ако искате да говорим ясно и точно

сложете два конкретни двигателя да сравним и да се приключва. А и понятието дизел в момента е много общо, понеже включва няколко поколения и различни технологии.

Васе да си беше купил Ауди, ако искаше дизел, а не тия френски кошери. Трябвало е да търсиш нещо от производител с традиции.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Там който каза, че щото дизела бил по-евтин какво правим, ако на бензиновия двигател сложим газ или метан? (със всичко необходимо);
Какво правим ли ???.....

Ами даваме едни 1500/ 2000 лв за уредба, за да можем да изравним разхода като цена за километър със тази на дизела.......

Съкращаваме живота на двигателя двойно, но важното е че си караме на газ (евтино).....

След време получаваме влошаване на работата на мотора на бензин (неизбежно) и почваме да плащаме на майстори.....

В същото време, този с дизела е с едни 25/30000 км. на пред, защото 2 бона са си тон и кусур нафта........

 

И айде моля ви, хора които никога не са карали един автомобил над 200/300000 км., да не говорят колко му е скъпа поддръжката.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да бъркам, но не се сещам за типично спортен автомобил дизел?! Или автомобил от Фромула 1 или WRC шампионата да са дизели?!

Аз съм голям фен на бензина и 4х4....!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обясними са твоите трудности с кирилицата, колега... Съдейки по продължителността на шофьорския ти стаж тогава, когато си формирал писмените си навици Солунските братя още не са били отпътували към Моравия... :icon_dance: Шегувам се и то само защото ника ти подозрително наподобява моя. Иначе по отношение на спора. Гласувах за дизел - като технология от последните години най-новите комън рейли значително превъзхождат бензиновите си събратя... Лично аз предпочитам турбо бензин, даже точно определен двигател с обем 3,5 В6 с две турбинки. Не е мицу, но пак е японски. На този етап не мога да си го позволя, но кой знае... може би до две години ще ме огрее.

Ми що гласува за дизела? ПРЕДАТЕЛ. :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дрън, дрън, та пляс. Евтина подръжка на дизел ама друг път. Един датчик за температурата на нафтата в рейката на "комън рейла за 206цата ми струваше 450лв с намалението. Беше се прецакал щото нафтата била гадна. Ми ако ти се скапе нафтовата пмпа?

Купи си нова кола, че е по-евтино. Карах и дизел до преди година. Капризен на гориво, капризен на незнам си кво и на незнам си що. А за големите дизели дето горели 12л/100км. Да ама ако караш с 90 по равни пътища и на магистралата 120. Иначе става страшно. За 12 ще се молиш. Да не говорим, че като влезеш в сервиз с такаъв дизел ти се взима акъла от плащане. Да не говорим, че са скъпи и да си го купиш. А да дадеш над 100 000 за кола и да се тресеш, че горяла много. Ей тва не ми се връзва ама хич.

Когато излезна на AUDI Q7 4.2 TDI, го хвалеха и хвалеха как вървял как горял малко и други подобни глупости. Така им се струваше, че преди тва караха по 170 коня коли. Хванахме едно такова Q7 дето е 357 коня и една Х5 4.6 атмосферка дето е 350 коня.

Познай кво стана?

На 200м Х5 му дръпна на Q7 около 20м ако не и повече и то по наклон на горе, дето печката трябва да е с предимство уж.

За кви дизели ми говорите.

Дизела е за камион, рейс, трактор, комбайн и рдуги аграрни мащини.

Дизелака колкото и да е голям и мощен, никога не може да достави удоволствието, което ще изпиташ при еквивалентния бензинов мотор.

Дизела е за работа а бензина за удоволствие. :icon_rock:

Винаги бих си купил кола с бензинов и ако може турбо или би-турбо двигател.

Да гори колкото ще.

Кефа цена няма

 

Нали ти се очертава идване до София дай тогава ще пробваме твоя Лансер срещу този на Рангел, може и Ликса да се включи с неговия - само да не се изплашите :P че печката може да ви бие с мнооого.

А единствения еквивалент, който може да погледнем е на Ауди дву - литровите мотори бензин и дизел и двата са турбинирани и двата имат равни коне по 170.

А ти все пак забравяш нещо много важно в сравнението Ауди vs. БМВ шофьора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За кой бензинов мотор? Има и по 150лв. Почнахте от десет кладенеца вода да носите вече. При всеки производител е различно. А на Галанта иридиевите свещи колко струват и как се сменят и колко често? Така ако почнем да ги сравняваме, всеки ще даде за пример нещо, което е различно при друг производител и струва в повече и темата ще се превърне в една голяма боза.

Май не ме разбрахте.На две места вече казах че аз предпочитам и двете, стига да са с турбо, защото знам предимствата и на едното и на другото. Ако на вас са ви ясни предимствата само на едното...мислете си, че защитавам дизела ако искате. Аз просто искам да ви обясня че има преимущества и как стоят нещата по принцип. А турбо дизел сравнен с атмосферка бензин е смешно и предпочитам дизела. Ако искате да говорим ясно и точно

сложете два конкретни двигателя да сравним и да се приключва. А и понятието дизел в момента е много общо, понеже включва няколко поколения и различни технологии.

Васе да си беше купил Ауди, ако искаше дизел, а не тия френски кошери. Трябвало е да търсиш нещо от производител с традиции.

Не за бензинов а за 2.0 HDI . До скоро имах POLO 1.9 TDI. Ама го продадох, щот забогатях и си купих пак БЕНЗИНКААААААААААААААА автомат.

Кола мечта. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво правим ли ???.....

Ами даваме едни 1500/ 2000 лв за уредба, за да можем да изравним разхода като цена за километър със тази на дизела.......

Съкращаваме живота на двигателя двойно, но важното е че си караме на газ (евтино).....

След време получаваме влошаване на работата на мотора на бензин (неизбежно) и почваме да плащаме на майстори.....

В същото време, този с дизела е с едни 25/30000 км. на пред, защото 2 бона са си тон и кусур нафта........

 

И айде моля ви, хора които никога не са карали един автомобил над 200/300000 км., да не говорят колко му е скъпа поддръжката.....

ОООООООООООООо, карал съм го и на сервиз го водих няколко пъти далеч преди заветните 300000км.

СКЪПО Е

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво правим ли ???.....

Ами даваме едни 1500/ 2000 лв за уредба, за да можем да изравним разхода като цена за километър със тази на дизела.......

Съкращаваме живота на двигателя двойно, но важното е че си караме на газ (евтино).....

След време получаваме влошаване на работата на мотора на бензин (неизбежно) и почваме да плащаме на майстори.....

В същото време, този с дизела е с едни 25/30000 км. на пред, защото 2 бона са си тон и кусур нафта........

 

И айде моля ви, хора които никога не са карали един автомобил над 200/300000 км., да не говорят колко му е скъпа поддръжката.....

 

И накрая пак опираме до истината за дизела - икономията. И нужно ли е да съм карал колата си 300000 км. за да мога да кажа колко и е скъпа поддръжката ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми що гласува за дизела? ПРЕДАТЕЛ. :icon_doh:

Който познае коя е моята прешъссссссс битурбинна мечта, ще му подаря две 17-ки за дрифт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво правим ли ???.....

Ами даваме едни 1500/ 2000 лв за уредба, за да можем да изравним разхода като цена за километър със тази на дизела.......

Съкращаваме живота на двигателя двойно, но важното е че си караме на газ (евтино).....

След време получаваме влошаване на работата на мотора на бензин (неизбежно) и почваме да плащаме на майстори.....

В същото време, този с дизела е с едни 25/30000 км. на пред, защото 2 бона са си тон и кусур нафта........

 

И айде моля ви, хора които никога не са карали един автомобил над 200/300000 км., да не говорят колко му е скъпа поддръжката.....

 

Ха така ,ДАЙ ЕДНО РАМО.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали ти се очертава идване до София дай тогава ще пробваме твоя Лансер срещу този на Рангел, може и Ликса да се включи с неговия - само да не се изплашите :P че печката може да ви бие с мнооого.

А единствения еквивалент, който може да погледнем е на Ауди дву - литровите мотори бензин и дизел и двата са турбинирани и двата имат равни коне по 170.

А ти все пак забравяш нещо много важно в сравнението Ауди vs. БМВ шофьора.

На права отсечка от 300м се държи волана и се матиска педала на газта до край. И двете коли са на "D". Шофьора не се меси. и Престани да сравняваш нашите коли с Ликса и тази на Рангата. Не стига че е с турбо, ами е и с повечко коне. На не го си му харесва, ама глей номреа му върти. Аз или Ликс не знам да ни е светвало на таблото нещо от което колата да спре да върви?

Каквото и да си говором дизелите за капризни и компромисни варианти са личен автомобил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де! Обичам и предпочитам бензина. Аз имам 2 бензина и 2 дизела и мога доста да говоря но на кратко: двигателя се избира според нуждите.

Тук се говореше за стария дизелов агрегат, ами няма нищо по-здраво от един стар (като модел) и масивен дизелов мотор, ама такива двигатели не се монтират на леки коли!

За мен: за камион - дизел, за кола - бензин!

П.П. Има една истина, казана от небезизвестните Корки Бел и Греъм Бел и тя гласи "Няма нищо по-хубаво от големият атмосферен бензинов двигател"

Хахахах, това да не е казано преди 40 години в Щатите ? Те там и без това се славят с безумно големите си дефорсаци, които освен много да горят друго не правят.

 

Говорим в това число и за фабрично "извратени" автомобили, каквито предлагат повечето европейски производители.

Така че икономическия фактор пак е в полза на бензиновия/бензиново-газовия двигател.

Темата е бензин/дизел, а не "какво извращение да направя с колата си, понеже нямам пари за бензин, а не исках да си купя дизел щото четох в един форум". След което съответно следва друга тема "Запознах се с всички майстори в квартала, да знаете добър газаджия ?" :D

И в кое точно се основава предимството на 12-15/100 газ? А 6/100 нафта по-зле ли е? А липсата на алтернативна горивна система минус ли е? Нека не изместваме темата, ако може. :drinks:

 

Може и да бъркам, но не се сещам за типично спортен автомобил дизел?! Или автомобил от Фромула 1 или WRC шампионата да са дизели?!

Аз съм голям фен на бензина и 4х4....!

Колега 24 часа на Льо Ман. Аз също съм фен на 4Х4 и имам и дизел и бензин. Имал съм и дизелово 4Х4. Имах много оплаквания като цяло, но не и от двигателя, който след първаночалното обслужване, после 50 000км само му сменях маслото. Нека ми е било зле с 190к.с. дизел 4Х4.

 

Не за бензинов а за 2.0 HDI . До скоро имах POLO 1.9 TDI. Ама го продадох, щот забогатях и си купих пак БЕНЗИНКААААААААААААААА автомат.

Кола мечта. :icon_thumbup:

То колега е нормално след тази френска лешникотрошачка да намразиш дизелите. :tooth:

И сравнението Х5 и Кю7 нищо не доказва, най-малкото заради разликите в трансмисиите. Оттам насетне идва диаметър на гумите и т.н. Да вземем както казва колегата един атмосферен двигател ,един турбо бензинов и турбодизелов и да видим. Но всичките с еднакви к.с. и от един производител и на едно купе. Ще разбереш тогава кой има предимство в ускорение и кой в доускорение. При всички случаи атмосферния го няма в класацията.

А това което си си купил ,може да не прави проблеми, но и толкова върви. То по една атмосферка, няма кой знае какво за чупене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Който познае коя е моята прешъссссссс битурбинна мечта, ще му подаря две 17-ки за дрифт.

 

350Z ?

 

Колега 24 часа на Льо Ман. Аз също съм фен на 4Х4 и имам и дизел и бензин. Имал съм и дизелово 4Х4. Имах много оплаквания като цяло, но не и от двигателя, който след първаночалното обслужване, после 50 000км само му сменях маслото. Нека ми е било зле с 190к.с. дизел 4Х4.

 

Ех, тия 24 часа....вече който и да каже няма състезателен дизел - хоп....Льо Ман. Чудя се само следващият триумф на спортния дизел къде и кога ще е....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Който познае коя е моята прешъссссссс битурбинна мечта, ще му подаря две 17-ки за дрифт.

Ми накъв Нисан ще е според мен?

:icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На права отсечка от 300м се държи волана и се матиска педала на газта до край. И двете коли са на "D". Шофьора не се меси. и Престани да сравняваш нашите коли с Ликса и тази на Рангата. Не стига че е с турбо, ами е и с повечко коне. На не го си му харесва, ама глей номреа му върти. Аз или Ликс не знам да ни е светвало на таблото нещо от което колата да спре да върви?

Каквото и да си говором дизелите за капризни и компромисни варианти са личен автомобил.

 

Хихихихихи уплаши се :D освен това ти имаш 3 коня от горе, така че ти караш по силната кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...