Премини към съдържание

Бензиновите срещу дизеловите двигатели, + и -


Бензин или Дизел  

78 гласа

  1. 1. ????????? ?????? ??

    • ?? ??????
      64
    • ?? ?????
      15


Препоръчано мнение

На права отсечка от 300м се държи волана и се матиска педала на газта до край. И двете коли са на "D". Шофьора не се меси. и Престани да сравняваш нашите коли с Ликса и тази на Рангата. Не стига че е с турбо, ами е и с повечко коне. На не го си му харесва, ама глей номреа му върти. Аз или Ликс не знам да ни е светвало на таблото нещо от което колата да спре да върви?

Каквото и да си говором дизелите за капризни и компромисни варианти са личен автомобил.

 

Незнам новите дизелови печки ама за онзи кошник 94-та 1.9ТД съм го карал с какво ли не в резервоара (масло, трансформаторно масло, дизелово гориво, олио от фритюрник) само се иска да има масълце в двигателя водица в охл. система и бръмчиш..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 183
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Васко, конете са ти тамън с 3 повече :), DI-D е 140 :).

Вернобе. Аз се бъркам с Пасата. :icon_doh:

Но ще караме само на 1ва предавка. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали ти се очертава идване до София дай тогава ще пробваме твоя Лансер срещу този на Рангел, може и Ликса да се включи с неговия - само да не се изплашите :P че печката може да ви бие с мнооого.

А единствения еквивалент, който може да погледнем е на Ауди дву - литровите мотори бензин и дизел и двата са турбинирани и двата имат равни коне по 170.

А ти все пак забравяш нещо много важно в сравнението Ауди vs. БМВ шофьора.

 

с тази разлика, че дизеляка едва ли може да качи повче от 20-30 коня, а бензина може 200-220 коня да ги направи с тази си конфигурация

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пичове Галанта ми е 2,0 турбо дизел, 90 коня на 500 000 +++++ километра и за сега си е ок, че даже и турбото му е ок, да де ама е с прост и стар като концепция двигател, но не ми се вярва един двигател от последно поколение дизели да изкара толкова, а за това примери и доказателства колкото искате!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам новите дизелови печки ама за онзи кошник 94-та 1.9ТД съм го карал с какво ли не в резервоара (масло, трансформаторно масло, дизелово гориво, олио от фритюрник) само се иска да има масълце в двигателя водица в охл. система и бръмчиш..

То и аз така и то на Галанта, за 4 години и 55000км само едни подгревни свещи. И това ако е скъпа подръжка....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пичове Галанта ми е 2,0 турбо дизел, 90 коня на 500 000 +++++ километра и за сега си е ок, че даже и турбото му е ок, да де ама е с прост и стар като концепция двигател, но не ми се вярва един двигател от последно поколение дизели да изкара толкова, а за това примери и доказателства колкото искате!

Как да изкара толкова като са кат капризни госпожички. Искам тваааааа, не искам оновааааааа, искам тукаа, не искам тааааааааааам. Ееееееее, аман бе. Да не ги купваме да им слугуваме на тея модерни печки?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как да изкара толкова като са кат капризни госпожички. Искам тваааааа, не искам оновааааааа, искам тукаа, не искам тааааааааааам. Ееееееее, аман бе. Да не ги купваме да им слугуваме на тея модерни печки?

 

Да бе да, ти май си вярваш :D я не го гледай така Наглестин пък после говори, кой колко бил капризен. Като си гледаш колата добре нямаш ядове!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен няма избор м/у бензин и дизел, дизела винаги ще е на последно място!

А и вече ги няма надеждните макар и слаби стари печки!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Целта на различните марки производители спрямо бензиновата им гама мотори е същата, като при съременните дизели. А именно малка кубатура и принудително пълнене. Така се получава по-голямо КПД, но това тепърва започва да става по-масово. В крайна сметка за да се извадят от 1.4 130к.с. е не лека задача и изисква доста прецизна и скъпа електроника. А както е известно електрониката е това, което прави един автомобил капризен и проблемен. Такива са новите тенденции и ще видим колко надеждно ще се окаже това, но пък е по-добре така заради по-ниските емисии на изгорели газове и по-ниския разход съответно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да бе да, ти май си вярваш :D я не го гледай така Наглестин пък после говори, кой колко бил капризен. Като си гледаш колата добре нямаш ядове!

Наглестин е куче. Не го глезя. Спи на вън при -15 -17 градуса. Вратите на гаража не ги е виждал, за разлика от нежните нови и мощни печлета дето кат падне на 0 градуса и се чудят кво е станало и дали да запалят. Да не говорим за по-ниски стойности, защото ги гледам горе пред хотела как се мъчат и се оглеждат кат гърмяни зайци като колите им не щат да запалят. :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обясними са твоите трудности с кирилицата, колега... Съдейки по продължителността на шофьорския ти стаж тогава, когато си формирал писмените си навици, Солунските братя още не са били отпътували към Моравия... :icon_dance: Шегувам се и то само защото ника ти подозрително наподобява моя. Иначе по отношение на спора. Гласувах за дизел - като технология от последните години най-новите комън рейли значително превъзхождат бензиновите си събратя... Лично аз предпочитам турбо бензин, даже точно определен двигател с обем 3,5 В6 с две турбинки. Не е мицу, но пак е японски. На този етап не мога да си го позволя, но кой знае... може би до две години ще ме огрее.

 

Не ти се сърдя.По мое време нямаше комп. Но имаше коли.........и по здрави...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че дизелите са вече само с турбо защото щяха да изчезнат от пазара. В момент когато интересът към дизелите е бил минимален (говоря за 80-те години) и дизелът е бил нещо като магнитна касетка в днешно време са сложили турбо (май Мерцедес бяха). От там започва възраждането на дизела и в днешно време е невъзможно да направят дизел без турбо защото резултатите ще са плачевни. Та турбото спаси дизела от сигурна смърт. Сега ще ми е интересно да замре бензина и да го спасяват и него с турбо та след време да няма възможност да правят бензин без турбо :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да се върнем към основната тема:

 

+ за стария дизелов агрегат : просто устроен не харчи много, не претенциозен от към горива, евтина поддръжка.

- за стария дизелов агрегат : няма динамика , пуши яко, шумен и много вибрации, дизеловото гориво е с по висока цена от бензина вече.

 

+ за новите дизели: по добра динамика, обезшумени (в сравнение с по старите агрегати), не замърсява както преди.

- за новите дизели: по капризни на гориво (електрониката си казва думата) , по сложно устроен двигател(споменатата електроника) явно и поддръжката му се оскъпява при евентуални повреди.

 

Турбината е ясна няма какво да се обсъжда и при новите и при старите дизели идеята е една и съща.

 

бензин:

Тук не съм толкова запознат но ще пиша ако може някой да допълни:

+ за стар бензинов агрегат: не пуши , не вибрира, върви повече от дизеловия си събрат (без турбини)

- за стар бензинов агрегат: харчи около 10-15/100 било то с двг. 1,6-1,8-2,0 , по капризен към гориво от старите дизелови печки.

 

Новите бензинови агрегати : Харчат по - малко ама тия електроники и джаджи като стъпкови мотори , дросели и разни дребошлъци като почнат да дават грижи и става едно ходене по мъките...

 

И личното ми мнение че новия дизел не отстъпва ни най-малко на бензиновите си конкуренти. Спортните коли са друга бира.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега не е само електрониката! Механиката вече е слаба и капризна!

Другият момент е че винаги високата мощност е за сметка на ресурса на един двигател!

А колкото до 1,4 и 130 коня, това не е ново и в атмосферен вариянт го има отдавна на всеки мотоциклет. Примери за това с лопата да ги ринеш!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега не е само електрониката! Механиката вече е слаба и капризна!

Другият момент е че винаги високата мощност е за сметка на ресурса на един двигател!

А колкото до 1,4 и 130 коня, това не е ново и в атмосферен вариянт го има отдавна на всеки мотоциклет. Примери за това с лопата да ги ринеш!

 

Ринеш ги щото като направят 25000 км двигателя е за смяна. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май взехте просто да си чешете езиците? Тодоре, що им уйдисваш бре човек?! Пак ви казвам, че който не признава качествата на двата типа двигатели е просто кон с капаци. Повечето просто са на принципа - моето гардже е най-красиво... Що се отнася до нареждането, то с лансера на Васко и аз мога да се наредя, какъв е проблема?! А изцепки от сорта "защо нямало дизел в формула 1" са най-най-често слушаната глупост. Разбира се няма да ви пояснявам защо! Пък и не се отплесвайте толкова далече. Говорите за градски автомобили! Иначе има и хеликоптери с дизелови агрегати ако става дума! Порше също на там гледат --> ЦЪК. А и за вредни емисиии и икономия като става дума. Ами Ауди А8 4.2 ТДИ 326 к.с. 0 - 100 5.9 сек. гори 13.4 л/100км, а 4.2 i V8 40V quattro (335 Hp) 0-100 6.3 сек. гори 17.5 л/100км. И двата автомобила имат еднакъв топ спиид, като ускорението е в полза на дизела. И не ми казвайте, ако беше бензина турбо... тогава пак живота му щеше да е много по-къс от този на дизела, пък разхода къде щеше да иде?! А ако нямаше дизелови двигатели като алтернатива? Какво щеше да стане тогава с цените?! Спора е адски безсмислен и може да бъде вечен... Карайте си това което ви харесва! И когато вземате кола, по-добре не се изхвърляйте в конете, а в това да ви е по-джоба! Кел файда да ми караш 200-300 коня кола, и да не можеш да я поддържаш. Ми ти си жив убиец? Моето колтче е малко, пъргаво и динамично. И най-важното е, че е в перфектна кондиция! А не "от много тунинг, не ми останаха пари за спирачки". Ако имаше 1.4 дизел 90 коня като при ярис, и такъв бих си взел. Друго нямам какво да кажа. Само ще ви помоля без лични нападки, без мерене на....коли, и глупави конфронтации.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ако нямаше дизелови двигатели като алтернатива?

 

А бензина ако беше безплатен...щеше ли да има дизели ? :P Но извън това на теория те подкрепям, и накрая пак се стига до по-малкия разход....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А бензина ако беше безплатен...щеше ли да има дизели ? :P Но извън това на теория те подкрепям, и накрая пак се стига до по-малкия разход....

 

Не много уместен въпрос, но отговора ми е : нямаше да ни има нас, просто нямаше да е останал кислород за дишане...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То и аз така и то на Галанта, за 4 години и 55000км само едни подгревни свещи. И това ако е скъпа подръжка....

Ако говорим за мотора специално, аз за 2 години и 53000км. съм сменил само свещите ............. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че е безмислено да се коментира...............факт е че само в Европа се карат и произвеждат дизели..........но Европа не е света, и съотношението бензин/дизел в световен мащаб е 1 към 10000 примерно в полза на бензина.........

Новите дизели са по динамични ,но това е за сметка на подръжката им..............в една друга тема споменах доста неща и как седи въпроса и не ми се повтаря................

Съвременните дизели са хубави ( не чак толкова колкото изглежда но все пак) но са скъпи за подръжка.........но това немеца не го боли, защото той ще я хвърли като изтече гаранцията и ще си вземе друг ..........а тук в Бг такава кола непрекъснато чака пред сервиза............

Съвременните дизели са тъпкани със какви ли не системи, електроники и т.н. и като цяло става доста по сложна кола от бензиновия си събрат.............това дава предпоставки за повече дефекти.

А изказвания от сорта че били по екологично чисти в сраввнение с бензиновите просто се откажете ,защото и в списанията пише глупости...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наглестин е куче. Не го глезя. Спи на вън при -15 -17 градуса. Вратите на гаража не ги е виждал, за разлика от нежните нови и мощни печлета дето кат падне на 0 градуса и се чудят кво е станало и дали да запалят. Да не говорим за по-ниски стойности, защото ги гледам горе пред хотела как се мъчат и се оглеждат кат гърмяни зайци като колите им не щат да запалят. :icon_rock:

 

Васе почна да се забравяш! Ти като бяхме горе и беше -13 да видя Outlander-a да не запали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май взехте просто да си чешете езиците? Тодоре, що им уйдисваш бре човек?! Пак ви казвам, че който не признава качествата на двата типа двигатели е просто кон с капаци. Повечето просто са на принципа - моето гардже е най-красиво... Що се отнася до нареждането, то с лансера на Васко и аз мога да се наредя, какъв е проблема?! А изцепки от сорта "защо нямало дизел в формула 1" са най-най-често слушаната глупост. Разбира се няма да ви пояснявам защо! Пък и не се отплесвайте толкова далече. Говорите за градски автомобили! Иначе има и хеликоптери с дизелови агрегати ако става дума! Порше също на там гледат --> ЦЪК. А и за вредни емисиии и икономия като става дума. Ами Ауди А8 4.2 ТДИ 326 к.с. 0 - 100 5.9 сек. гори 13.4 л/100км, а 4.2 i V8 40V quattro (335 Hp) 0-100 6.3 сек. гори 17.5 л/100км. И двата автомобила имат еднакъв топ спиид, като ускорението е в полза на дизела. И не ми казвайте, ако беше бензина турбо... тогава пак живота му щеше да е много по-къс от този на дизела, пък разхода къде щеше да иде?! А ако нямаше дизелови двигатели като алтернатива? Какво щеше да стане тогава с цените?! Спора е адски безсмислен и може да бъде вечен... Карайте си това което ви харесва! И когато вземате кола, по-добре не се изхвърляйте в конете, а в това да ви е по-джоба! Кел файда да ми караш 200-300 коня кола, и да не можеш да я поддържаш. Ми ти си жив убиец? Моето колтче е малко, пъргаво и динамично. И най-важното е, че е в перфектна кондиция! А не "от много тунинг, не ми останаха пари за спирачки". Ако имаше 1.4 дизел 90 коня като при ярис, и такъв бих си взел. Друго нямам какво да кажа. Само ще ви помоля без лични нападки, без мерене на....коли, и глупави конфронтации.

Емо е прав.Темата върви към приключване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Васе почна да се забравяш! Ти като бяхме горе и беше -13 да видя Outlander-a да не запали?

И на -19 с две изгорели свещи дизела си е палил без проблем. Кофти беше докато открием колата и я изринем от снега. Проблеми имаха тези с замръзналите изпарители и алтернативните горива и като цяло повече бензинови коли.

Аз за себе си нещата ги виждам по следния начин. За голям джип или лимузина предпочитам турбодизел. За малка кола 100% бензин турбо. И в двата случая да е 4Х4. А който иска, да си спори кое било по-зле и по-скъпо. В крайна сметка, който има брада има и гребенче !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на -19 с две изгорели свещи дизела си е палил без проблем. Кофти беше докато открием колата и я изринем от снега. Проблеми имаха тези с замръзналите изпарители и алтернативните горива и като цяло повече бензинови коли.

Аз за себе си нещата ги виждам по следния начин. За голям джип или лимузина предпочитам турбодизел. За малка кола 100% бензин турбо. И в двата случая да е 4Х4. А който иска да спори кое било по-зле и по-скъпо. В крайна сметка, който има брада има и гребенче !

 

То цялата тема тръгна в грешна посока, с Васко си имаме задочен спор дизел или бензин и понеже не можехме да се разберем решихме да питаме вас за +/-, а то какво стана всеки започна да си хвали гарждето и не да даде реални +/- на двата вида двигатели.

Иначе всеки сам си е взел решението за себе си и турбо бензин съм карал Сааб и две Аудита, но за мен двигателя е турбо дизел.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка, който има брада има и гребенче !

 

Именно ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...