Премини към съдържание

Бензиновите срещу дизеловите двигатели, + и -


Бензин или Дизел  

78 гласа

  1. 1. ????????? ?????? ??

    • ?? ??????
      64
    • ?? ?????
      15


Препоръчано мнение

Братленце, аз наистина съм лаик в тази област и не разбирам от двигатели!

Но ми е интересно да ми се поясни защо истинските бегачки(както мотори, така и коли) нямат дизелови агрегати? Не целя да създавам напрежение нито да се карам, просто ми е интересно?! Аз съм човек, който обича по-спортните и пъргави коли, и предпочитам бензина разбира се! :icon_thumbup:

За мене лично, разхода на гориво и цената на данъка са от последно значение. Имам познати които си взеха дизелови коли, поради тези две причини!

Що се отнася до здравината на новите агрегати мога да кажа, че и двата са направени така, че след изтичане на гаранционното им обслужване да започнат проблемите с цел да се смени колата с нова! Това го казвам от преки впечатления на коли като ML 320 CDI, E 270 CDI, Q7, X5. всичките дизели.

Факт е че в Америка карат предимно бензинови коли (говорим за лекотоворани коли), защото нямат проблеми с бензина и цената на 1 галон е малко над 3 долара! Америка е най-големият пазар за леки коли, защо масово карат тогава бензинови? Моето мнение е, че дизела е по-масов в Европа, поради ниският си разход, а както се знае предлагането се определя от търсенето! :icon_thumbup:

Ники абсолютно съм с теб. За гаранцията забравих да напиша, макар че тя се отнася и са двата вида.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 183
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

защо истинските бегачки(както мотори, така и коли) нямат дизелови агрегати?

Според мен, може би защото там се търси ниско тегло и повече мощност.

За бензинов двигател не е проблем да се направи блока от алуминиева сплав, която е най-евтиния лек материал. За сега обаче технологиите не позволяват това да стане и при дизеловите агрегати така масово, както при бензиновите. Всичко е въпрос на време.

Друго нещо, което също е важно според мен е скоростната кутия. Големия въртящ момент на дизела (повече от 2 пъти) изисква по здрави валове и зъбни колела. За да се направи лека и здрава трябва да се използват екзотични материали и сплави. Същото се отнася и до съединителя, диференциала, полуоските и т.н.

Сетете се какво се сменя по един двигател при силов тунинг, за да издържи напъна на мощния двигател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък къде отиде в Америка да ги сравняваш......Бил ли си в Америка? Знаеш ли там колко Немски коли се карат, и колко Американски има в Германия(щом си живял там 5г.)............Те ли са тъпите, дето са открили ДВГ, и са го дали на светът.....И не карат само Немско.....Карат и Японски, но тук там Мицубиши......Повече карат едни други Японски марки, но това е друга тема.......

А това че коментарите им не ти харесват, не значи че ти разбираш повече от тях от коли...... :P .....

И защо да не могат да правят коментари.....Какво му е на техният коментар, че за 2008 г. Мазда-6 е на първо място по здравина, а Мазда 5 на второ......

Те ако държаха непременно на Немското, Ауди щеше да е на върха на тази класация.......

Ама ние нали повече разбираме от тях, и си имаме собствено мнение, вместо да се учим от тях........

И още нещо да ти кажа , свързано с дизела.......Отиди в Германия да си търсиш кола, и сам ще се убедиш че дизел за продан се намира много по трудно от бензин, въпреки че в автопарка им преобладават дизелите и въпреки изравняването на цената на двете горива.......

А защо ли е така ?.... :icon_hmm:

 

Америка...кой говори за там... ами не не съм бил в Америка...това е само далечна моя мечта... И мисля че западноевропейските умници визирахме в темата. И попитах трябва ли да си живял там 5 години примерно за да имаш мнение по въпроса. Или мнения трябва да имат само търкалялите 500000 км една и съща кола? И да, коментари не могат да правят. Говорим за средностатистическият европеец, те Аутобилд само ежедневно бълват едни големи коментари, а и не само те, но....все едно. И да тъпи са. Американски коли в Германия слава Богу още няма толкова много, защото още не са изтрещяли съвсем. Да не говорим, за разликите в пътните обстановки м/у нашият и техният континет /най-малко пространството им е много повече/. Кола съм си търсил в Германия и то точно 4 пъти, като само първият търсих дизел. И не, не се намира трудно дизел, просто струва повече. Поради факторите посочени по-горе в темата. И държат на немското, и то точно определено немско. Ако не държаха точно на него, сега А6 нямаше да е пасат, а обратното. А кой открил ДВГ и го дал на света...ами същият немец, който в университета учи корен и интеграл..... Да не говорим ,че темата беше съвсем друга....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам Ауди А6 2.6 150к.с. куатро, но с Галанта ми е много по-леко на къси разстояния. Иначе 4Х4 системата зимно време е ненадмината, много завиждам на братушките, че там се продава Лансер 4Х4. А това 1.8Т да не е щатско?

Тодоре, би ли споделил колко ти гори Ауди-то?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен бензина е по-добрият вариант от гледна точка на километрите които навъртам,подръжката и евентуаните проблеми с този двигател,доказани във времето.

Няколко колеги споменаха, че няма спортни коли с дизелов двигател.Колегата Dell е прав.Въпрос на време е.За справка още една концепция от друга всеизвестна на всички компания

,не само Ауди мислят в тази посока.Бъдещето е в хибридните двигатели или изцяло елетрическите(дизел/елетричество) и дай-боже да имам възможност ,веднага ще се оборудвам с такава кола.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен бензина е по-добрият вариант от гледна точка на километрите които навъртам,подръжката и евентуаните проблеми с този двигател,доказани във времето.

Няколко колеги споменаха, че няма спортни коли с дизелов двигател.Колегата Dell е прав.Въпрос на време е.За справка още една концепция от друга всеизвестна на всички компания

,не само Ауди мислят в тази посока.Бъдещето е в хибридните двигатели или изцяло елетрическите(дизел/елетричество) и дай-боже да имам възможност ,веднага ще се оборудвам с такава кола.

Колега в момента хибридите са бензин/електричество...!

А що се отнася за "спортни дизели" такова понятие за мен изобщо няма и скоро няма да има. Давам пример който винаги съм го давала F1 и моторспорт.

Когато там водоте дизел който да конкурира бензина дори само да се появи и даже да не го конкурира е тогава ще ги призная. Що се отнася за въртящ момент... Всеки го спрета този дизел с този въртящ момент, ама както беше казал горе един колега сравнете "турбо" бензин на една кубатура и "турбо" дизел на тази същата кубатура (единствено разход в полза на дизела и може би малко повече издръжливост, но това е спорно) пък да видим кой кого...! :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега в момента хибридите са бензин/електричество...!

А що се отнася за "спортни дизели" такова понятие за мен изобщо няма и скоро няма да има. Давам пример който винаги съм го давала F1 и моторспорт.

Когато там водоте дизел който да конкурира бензина дори само да се появи и даже да не го конкурира е тогава ще ги призная. Що се отнася за въртящ момент... Всеки го спрета този дизел с този въртящ момент, ама както беше казал горе един колега сравнете "турбо" бензин на една кубатура и "турбо" дизел на тази същата кубатура (единствено разход в полза на дизела и може би малко повече издръжливост, но това е спорно) пък да видим кой кого...! :icon_dance:

 

Да но колко са хибридните коли в съотношение с бензиновите и дизеловите.Те са първата стъпка, затова казах ,че бъдещето е там.Le mans и Paris-Dakar са част от моторният спорт.Не може да се обобщава всичко с една Ф1, защото силата на бензина е в едно направление силата на дизела в друго.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дизел 2,0 TDI 170 коня

Бензин 2,0 TFSI 180 коня

Открийте разликите сами.

 

И тъй като пуснахме с Васко заедно пуснахме темата, моля модераторите да я заключат, защото след апела ми глупостите да спрат те не спряха и не се получи ясен отговор на зададения въпрос.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...