Премини към съдържание

Бензиновите срещу дизеловите двигатели, + и -


Бензин или Дизел  

78 гласа

  1. 1. ????????? ?????? ??

    • ?? ??????
      64
    • ?? ?????
      15


Препоръчано мнение

Бях чел някъде,че е оправдано да караш дизел само ако е нов и навърташ доста км. на година.Купиш ли дизел на доста км./това е относително разбира се/-икономията на гориво се неутрализира поради по-скъпата поддръжка и поради по-скъпата цена първоначално.А обикновено заради икономията се купуват дизели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 183
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

На дизела до колкото съм ЧУВАЛ от познати е, че разхода им е много по-нисък. И заради единя разход ли да си търся кола :D Ако разхода ми е проблем, то по-добре да не си взимам кола. А и тия дизели нещо като се изпотроши няма оправяне. Един познат вече повече от 4 месеца не може да си пусне БМВ-то за продажба защото... не пали през зимата :haha: Е мерси, ама няма нужда. А и са доста скарани с околната среда. Имам смътен спомен, че при добива на горива, се добиват бензина, газта и каквото остане като утайка на дъното... дизел. То и за това преди беше толкова евтин, но понеже всички се юрнаха такива коли да карат, защото излизаше много по-евтино, ест. производителите защо да не вдигнат цената на... утайката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес видях един нов лансър, докато пресичах на светофара. Много му се изкефих отначало. Като се доближих чух ужясяващото тракане от дизеловия двигател (на WV беше нали); Нямам какво да кажа, и не искам да провокирам спорове с дизеловите колеги.

 

 

Може пък да съм бил аз, трака не трака, да беше се пробвал :)...

Харесва ми, че участвам в спора :), първо Васко, колата ми сдаде багажа само с Филтъра и то, защото в БС не успяха веднага да ми кажат за какво иде реч. Второ колата трака вярно :), спор няма, обаче пък върви... на равно с бензинки /без турбити/ с по 20-30 коня повече. Второ, няма как да сравняваме турбо с турбо, защото бензин турбо, отива на цени далеч от дизел такъв! Аз сещо бих предпочел бензин турбо, само дето на мойто каране /на което Криси е свидетел/ щеше да харчи 25/100, аз карам подчти и само в града, и Карам, а не се возя!!!

 

Ликса, Васко... то е ясно за какво сте вие:), то ако бяхте за дизела, него щяхте да си вземете :). Интересното е защо, след като дизела толкова трака, тресе и не знам си к'во си, държи по високи цени от бензина? Или и вие сега ще ми кажете, че "онези" не разбират /като колежката дето ми вика че К. Роналдо не бил футболист и разбира повече от хора дето им се плаща в стотици хиляди/.

 

Темата е безсмислена, но пък ми харесва, обичам споровете. Еластичността, която има моя Лансър на 4та, 5та, 6та... на дали ще го намерите в който и да е от бензиновите /1.5, 1.8/. Вярно не върви във високи обороти, даже на 4 000 спира, но пък до 4 000 върви така че само номера евентуално ще ми запомните :). Аз карах зад Криси докато "газеше" Еклипса, който беше не знам си колко коня, еми не забелязах да ми бяга особено, вярно може би малко повече върви, но все пак е не малко повече конченца.

 

За мен обаче, в града ТД-то е с много повече качества от бензина, а аз карам само градско.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах зад Криси докато "газеше" Еклипса, който беше не знам си колко коня, еми не забелязах да ми бяга особено, вярно може би малко повече върви, но все пак е не малко повече конченца.

 

За мен обаче, в града ТД-то е с много повече качества от бензина, а аз карам само градско.

Еклипса го бият 150 коня турбо дизел.Сега като се стопли ще изкарам аудито и ще сравняваме турбо дизел с турбо бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, всичко зависи от това какво търси човек. Дизелът е по-добър в едни рамки, а бензинът - в други. Като цяло, ако човек търси икономия и приличен вървеж си взима дизел. Ако си търси спортно каране си взима бензин. Това е!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е защо, след като дизела толкова трака, тресе и не знам си к'во си, държи по високи цени от бензина? Или и вие сега ще ми кажете, че "онези" не разбират /като колежката дето ми вика че К. Роналдо не бил футболист и разбира повече от хора дето им се плаща в стотици хиляди/.

 

Държи защото както каза един колега по-горе последните години се наблюдава бум на продажбите на коли с дизелови агрегати. Който от своя страна е предизвикан в огромна степен от цената на бензина. "Онези" си разбират даже много добре, но това няма нищо общо с качествата на дизела. И ако бензина беще 50 ст. надали практиката на "онези" щеше да е същата. Те и онези народните държат високи цени.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дизела е по-скъп, не затова че се кара повече :) По-скъп е поради по-сложната му конструкция и производство ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си взех колата, дизела беше с близо 0.20лв по-скъп от бензина? Освен това ФауВе защо да не държат цени, да не би да съм им лоши колите. Ок всеки говори срещу Голфовете, обаче това е брутално железната кола! Коли са им добри на дизайн, имат не лоши двигатели, имат доста с формоушън, не виждам защо да не държат цени. Освен това вкараха малко кубици+турбо=прилични коне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами Ранга, ти сам си го призна.

Купил си дизел защото ти излиза по-евтино.

Това е истината, каквото и да си говорим "ИКОНОМИЯ".

За съжаление е широко разпространена по нашите земи.

Ако не те бърка колко гори, щеше да си купиш голям бензинов, по възможност турбо или би-турбо двигател нали?

Както Аз така и Ти караме а не се возиме. За това ни трябват МОЩНИ бензинови двигатели с мноооооооооооооого коне, но за съжаление не ни достигат финансовите средства.

За това, смятам че всеки би си купил кола с як бензинов турбо мотор с по възможност повече турбини, ама нали сме в криза та прибягваме към компромисни варианти. :icon_blush:

А и резултата от анкетата е показателен и то доста. :icon_dance:

Ако не е така ме опровергай. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбира се, че ако парите не са пречка, веднага се яхвам на нещо с 500 коня и компресор:). Разбира се!

Ела с п*кливия ти Лансър, да видим кой взел по-добрата ИКОНОМИЯ :)................ :))))))))))))))))))))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си взех колата, дизела беше с близо 0.20лв по-скъп от бензина? Освен това ФауВе защо да не държат цени, да не би да съм им лоши колите. Ок всеки говори срещу Голфовете, обаче това е брутално железната кола! Коли са им добри на дизайн, имат не лоши двигатели, имат доста с формоушън, не виждам защо да не държат цени. Освен това вкараха малко кубици+турбо=прилични коне.

 

Това е много друга тема и няма да се впускам в офтопици, може да не са им лоши колите, може да са брутално железни (не че са) /той и москвичът на баща ми беше такъв - просто няма какво да се развали/ но са много далеч от това което им се иска да се изкарат, да не говорим, че леко плават някъде в облаците. А това, че си искал изрично дизел е друг въпрос, но мотивът на сериозен процент от закупилите си дизел е...икономията...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си взех колата, дизела беше с близо 0.20лв по-скъп от бензина? Освен това ФауВе защо да не държат цени, да не би да съм им лоши колите. Ок всеки говори срещу Голфовете, обаче това е брутално железната кола! Коли са им добри на дизайн, имат не лоши двигатели, имат доста с формоушън, не виждам защо да не държат цени. Освен това вкараха малко кубици+турбо=прилични коне.

Не намесвай ФоксВаген тука и цената на горивата. Тези коли са опорочени по простата причина, че масово тези които ги карат си мислят, че са се качили на НАЙ-БЪРЗАТА & ЗДРАВА кола в света. Не дай си боже да има надпис GTI, значи е нещо свръх технологично, а абривиатури като G60, VR6 и R32 са сравними с космически технологии, летящи чинии и неща, за които простите земляни не са и подозирали, че съществуват в галактиката. :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбира се, че ако парите не са пречка, веднага се яхвам на нещо с 500 коня и компресор:). Разбира се!

Ела с п*кливия ти Лансър, да видим кой взел по-добрата ИКОНОМИЯ :)................ :))))))))))))))))))))

Геле, Аз икономия не съм търсил пич. Особенно за града съм сигурен , че масово ще ме подкрпят за CVT (автоматик). Далеч по-удобен за каране в и извън града. Ръчкай си ти особенно из града, поти се като ти харесва. На мене ми е добре така с 2 педала. Да не говорим, че тези коли не са за състезания.

Това че на нас са ни леки главите и тежки краката си е друга тема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като дадох глас за "печките" и сега да се обоснова. Защо всъщност ми харесва дизела. Това обаче не е на всяка цена, имам предвид ако се говори за старите дизели от преди 30 и по-вече години /пък и от тогава е това нарицателно печка/ е такива двигатели наистина за тях може да се каже, че само хлопат и толкова вървят - единствения им плюс е че харчат малко. Аз такова изпълнение тип чист дизел, не го възприемам за двигател в лека кола.

 

Да обаче това което всеки го е дразнело в дизелите, то вече в сегашно време не е същото. Всеки признава колко голямо развитие са претърпяли новите дизелови мотори. На мен ми харесва точно такъв вариант на дизел. Има очевидни предимства пред бензиновия - неоспоримо на първо място е по добрата динамика и ускорение, пък и горят по-малко ако сравняваме с еднаква кубатура дизел и бензин. По отношение на шума - точно съвременните дизели и то от високия клас автомобили, там едва се усеща шум.

 

Сега за да е всичко напълно справедливо трябва да отчитаме и тая разлика, че сравняваме в единия случай обикновен бензинов мотор със дизел дето е TD и с интеркулер и ред други нововъведения. Те всички тия неща го правят дизела предпочитан и достоен съперник на бензина.

Ако вземем за сравнение обаче бензинов мотор с турбо и всичките съпътстващи екстри както е и при дизела, то тогава всичко отива в полза на бензина. Да ама не, защото тогава ще имаме примерно еднаква кубатура, и двата мотора ще са турбо и ред подобрения, динамиката на бензина ще е неоспорима - обаче разликата в цената ще е огромна, за бензинката вече отиваме в съвсем друг ценови клас, пък той ще върви по-вече ама и ще харчи гориво три пъти по-вече. :rolleyes:

То и в момента цените на новите дизели пак са по големи, но разликата е съвсем поносима и не е фрапираща.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От горния пост не разбрах точно какво е предимството на дизела :) Дори обратното - разбрах, какво е предимството на бензина.

 

Относно динамиката - да дизелите вадят въртящ момент и то доста висок, което е неоспорим факт. Но е вакт, че до 3-4000 оборота и после си плаче за нова предавка. Затова почнаха да ги правят по 6-7 скорости. Всичко се дължи на степента на сгъстяване и малките турбини. Но до 200-300 коня е това. Нагоре е много трудно да се направи малък двигател. Изобщо съотношението литър/мощност е много зле при дизелите имайки предвид, че са с турбини. При турбо бензиновите мотори е точно обратното - до 3-4000 оборота няма никой, но след това адреналинът е пъти по-голям :)

 

Когато се прави бензинът по-високата цена за по-спортните агрегати идва от това, че бензинът работи на по-висока температура от дизела и затова когато се прави як двигател се слагат подсилени елементи, издържащи на тази температура, които са и по-скъпи.

 

Това всичкото го казвам от гледна точка на човек, който приема автомобилите за нещо повече от превоз тип точка А до точка Б с 200 кила строителни материали в багажника. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бях чел някъде,че е оправдано да караш дизел само ако е нов и навърташ доста км. на година.Купиш ли дизел на доста км./това е относително разбира се/-икономията на гориво се неутрализира поради по-скъпата поддръжка и поради по-скъпата цена първоначално.А обикновено заради икономията се купуват дизели.

Това е заради застраховките и данъците в Германия.При дизеловите мотори е много по-скъпо.Всъщност там си е лукс да караш дизел според нашите БГ понятия. И това нещо с по-скъпата подръжка при дизел е мит. Не е вярно ! Който е подържал дизелов мотор знае, че освен да сменяш масло и сипваш гориво друго не правиш. А за ресурс и издръжливост няма да говоря.

Ако спора е глобално бензин или дизел, ами вие сравнявате куци атмосферки с турбодизели. Няма как да стане. Просто дизела превъзхожда от всякъде. Ключовата дума е турбо. Важното е да е турбо, няма значение бензин или дизел.

Последния дизелов агрегат на Ауди 3.0 233 к.с. с чип става близо 300к.с. и разхода градско е 12/100. За въртящия момент няма да обяснявам, понеже там вече става страшно. И това е граждански автомобил в серийно производство. Като показатели се равнява на атмосферен 4.2 бензин. А има и по-големи дизели, които трудно биха се сравнили с който и да е атмосферен бензинов мотор по-мощност и въртящ момент. Технилогиите са много далеч вече, от критериите заради които започва темата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Това е заради застраховките и данъците в Германия.При дизеловите мотори е много по-скъпо.Всъщност там си е лукс да караш дизел според нашите БГ понятия. И това нещо с по-скъпата подръжка при дизел е мит. Не е вярно ! Който е подържал дизелов мотор знае, че освен да сменяш масло и сипваш гориво друго не правиш. А за ресурс и издръжливост няма да говоря."

 

От приятел в сервиз за френски коли съм чувал, че една дюза за комън реил струва 1500-2000лв.А като се има в предвид,че помпа-дюзата при немските коли е по-сложно устроена,сигурно струва двойно.И това умножено по 4-си е доста пари,ако трябва да се прави ремонт на стара HDI или CDTI.A като се сложи и цената за нова турбина или 800лв за ремонт на старата/ако подлежи на ремонт/. При турбо бензинова кола за тези пари ще сложиш "ковани" бутала,биели и др.глезотии и ще имаш не отремонтирана кола,а в пъти по-добра кола.Да не забравяме,че тези дизели,които се спрягат тук/комън рейл и помпа дюза/ са твърде млади още-едва на 9-10 год. и тепърва собствениците им ще разберат какво значи "евтина"поддръжка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От приятел в сервиз за френски коли съм чувал, че една дюза за комън реил струва 1500-2000лв.А като се има в предвид,че помпа-дюзата при немските коли е по-сложно устроена,сигурно струва двойно.И това умножено по 4-си е доста пари,ако трябва да се прави ремонт на стара HDI или CDTI.A като се сложи и цената за нова турбина или 800лв за ремонт на старата/ако подлежи на ремонт/. При турбо бензинова кола за тези пари ще сложиш "ковани" бутала,биели и др.глезотии и ще имаш не отремонтирана кола,а в пъти по-добра кола.Да не забравяме,че тези дизели,които се спрягат тук/комън рейл и помпа дюза/ са твърде млади още-едва на 9-10 год. и тепърва собствениците им ще разберат какво значи "евтина"поддръжка.

За френските може и да е така. За немски, можеш да си намериш двигател на цената на една френска дюза. И ако има проблем с турбото, той съществува и при дизеловите и при бензиновите мотори. Просто това не е фактор . Прави се профилактика на турбината(150лв) и става като нова. А бензинов турбо мотор е по-скъп при повечето марки ,спрямо дизеловия аналог и увеличения разход на гориво, свеждат нещата до личен избор и оправдават риска от евентуални ремонти. Да не забравяме и свещи, кабели, бобини,дистрибуторни капачки, и т.н. консумативи при бензина , а и разни проблемни електроники и датчици, които имат влияние в/у работата на бензиновия мотор и го правят по-капризен.

А дизел на 10 години в нормалните държави ,обикновено е на 300-400хил км., особено ако автомобила е по-висок клас. Това че тук се карат такива, само че купени на "реални 123 000" предполага проблеми, но не трябва това да се бърка със скъпа подръжка. Живота и ресурса на един дизелов мотор е винаги в пъти повече от този на бензинов.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тодор е абсолютно прав.За малко да продам моето :mitsu-smiley: миналата година. 90кс срещу 70 кс .за дизел.Бензина няма никакъв шанс срещу дизела.И както той се изрази "куца атмосферка" може да се опъне и на бензинови дв. с над 100к.с.А ако имаше и турбо..... Лично аз 11г. карах бензин,18г. дизел и от 1г.пак бензин.Сега оцених,какво е да караш дизел.Преди карах влака стрела,а сега трамвай.Въртящия момент е истината.Сега се уча да карам кола отново.....Е свиква се.С бензин или дизел-карайте разумно!Леле много ми е трудно да пиша на кирилица :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си турбо бензин и тогава пак ще си говорим за линейки, совалки и т.н. :)

Да ама трябва да смени марката...а при :mitsu-smiley: алтернативата е Ево...някак си е неоправдано скъпо и не се вписва в понятието всекидневен автомобил. :)

Бензин или дизел, важното е да е с принудително пълнене...Не може да се каже 100% кое е по-добро, понеже разликите са минимални вече между двете, просто е въпрос на личен избор. Или по-големия въртящ момент и по-ниския разход или повечето коне и по-високия разход. Всички останали фактори са субективни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И еклипс има с турбо от мицубишитата. Както и галант VR4, 3000GT. Цената у нас е скъпа заради акцизите. Иначе ево-то си е доста ежедневна кола, а с това 4х4 е доста по-проходима от доста от напоследък комерсиалните СУВ-чета.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си турбо бензин и тогава пак ще си говорим за линейки, совалки и т.н. :)

 

Исках друго да кажа,здрав ли е мотора на дизела,сменяш само консумативи и караш 20г.Няма компютри,сензори,датчици......А това са разходи и то много. :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де! Обичам и предпочитам бензина. Аз имам 2 бензина и 2 дизела и мога доста да говоря но на кратко: двигателя се избира според нуждите.

Тук се говореше за стария дизелов агрегат, ами няма нищо по-здраво от един стар (като модел) и масивен дизелов мотор, ама такива двигатели не се монтират на леки коли!

За мен: за камион - дизел, за кола - бензин!

 

П.П. Има една истина, казана от небезизвестните Корки Бел и Греъм Бел и тя гласи "Няма нищо по-хубаво от големият атмосферен бензинов двигател"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...