Премини към съдържание

andy_a

Потребител
  • От него общо

    22
  • Регистрация

  • Беше тук

За andy_a

  • Рожден ден 06/08/1975

Интернет контакт

  • Уебсайт адрес
    http://www.a-arnaudov.hit.bg
  • ICQ
    0

Информация за профила

  • Пол
    Мъж

andy_a's Постижения

Начинаещ

Начинаещ (3/14)

  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Първа Седмица
  • Един месец
  • Една Година

Спечелени Значки

0

Репутация

  1. Колега, извинявай, ама си написал нещо абсолютно неверно (меко казано). КПД на бензиновите двигатели е от порядъка на 25-35%, при дизелите достига около 40%. Посочената стойност от 90% е достижима, но само за електромотори. Мисля, че инженерът, който създаде двигател с вътрешно горене с КПД над 50% и при това годен за масово производство и употреба ще получи Нобелова награда. А сега по основната тема - гласувах за бензиновите мотори. За мен като потребител, който кара около 10-15 хил. км на година, инвестицията в дизелов двигател не е оправдана и просто сметките не излизат. Освен това ми харесва плавния ход, тихата работа и липсата на вибрации при бензина. Също и възможността да се "развърта" мотора до високи обороти, което не става при дизела. Като цяло за мен дизеловите мотори са по-груби и шумни, това се отнася дори и за скъпите коли като Ауди и Мерцедес, които също тракат, особено докато са студени. Изобщо дизела има характеристики, които са много удобни за работни машини - трактори, камиони, кораби и т.н., но пригаждането на моторите към изискванията на леките автомобили е свързано с усложняване на агрегатите - турбокомпресори, сложни системи за впръскване, електроника и т.н. Аз като потребител искам прост и надежден двигател, дори и да е с по-малка мощност, а такива са бензиновите двигатели.
  2. И аз съм "ЗА" карането на фарове, особено на дълъг път и през лятото, когато силният контраст между осветени и сенчести места много силно маскира превозните средства. Мисля, че производителите на автомобили трябва да се замислят в тази насока и да въведат специални светлини, които могат да са по-икономични, но достатъчно ярки, за да се запази ефекта от подобрената видимост.
  3. andy_a

    На пътя

    На снимката в отражението на огледалото се вижда колата, която следва товара - БМВ 5-ца с оранжеви лампи и надпис на покрива. Предполагам, че и отпред е имало пилотен автомобил.
  4. andy_a

    Подполковник Костов

    Мисля, че на ул. "Велико Търново" е резиденцията на американския посланик, което е същото като посолство. По принцип там целия квартал е за много "наши" хора от доста отдавна, пък и не е особено натоварен откъм движение, така че спокойно може да бъде избягван. Между другото заграждането на улици и слагането на бариери около посолства, специално на САЩ, Великобритания и някои други е практика не само у нас, така че в случая проблема не е точно в нашия телевизор и е по-добре да се свиква. Виж за мутренските квартали съм съгласен, че е безобразие, но слабата власт е болест на държавата. Относно движението в София - не мисля, че е толкова страшно. Мен лично много повече ме притеснява движението в малки населени места, където "всички се познават", в следствие на което се движат както им скимне - маневри, спиране, предимство... всичко се случва по някаква странна логика и си е доста притеснително. Лошото обаче е, когато подобен манталитет се пренася в София, където нещата стават страшни. В момента, струва ми се, най-опасните елементи за движението са не мутрите с дебелите коли, защото тях ги виждаш и имаш нагласата да се пазиш, отстъпваш и въобще да бягаш, пък и те вече не са толкова нагли, както преди. Много по-страшни са таралясниците москвичи и лади, особено карани от цигани, както и класиката Голф с пернишка регистрация (но същото се отнася и за Кадети, Астри и прочие "отлежали" бракми). Изобщо при всичките слабости на организацията на движението в София и на инфраструктурата, най-големия проблем е в софтуера, т.е. в поведението на шофьорите.
  5. Според мен има някаква грешка, тази кола си изглежда един клас под Галанта. Пропорциите, преден и заден надвес някак си не изглеждат като на голяма кола. Дори и да бъркам, приликите с новия Лансър са толкова очебийни, че е направо срамота. Не разбирам как може фирма, която представя толкова вълнуващи концепции да не може да реализира достатъчно атрактивни и различни серийни автомобили. След Outlander-а, който е много добър, това е огромна крачка назад. Няма начин да имат успех, предлагайки еднакви на вид автомобили, съчетани с пълна импотентност в маркетингово отношение. Започвам да си мисля, че европейският пазар изобщо не им е важен, а просто регистрират участие.
  6. Колеги, тези галерии са много интересни и безкрайно полезни, благодаря :good: . Хубаво е да може да се разгледа един автомобил в различни цветове и в по-цивилни версии, каквито на практика ще се виждат по улиците. Интериора на новия Лансър е много приятен и е на съвсем друго ниво спрямо стария, който беше... хм, доста по-тривиален. Само една дребна забележка имам към дизайнерите - колата е много красива в този си вид, но нито по броните, нито по вратите има пластмасови или гумени протектори, което значи, че редовните посещения при бояджия са си програмирани. А разполагането на задните фарове за мъгла на ръба на задната броня е меко казано неудачно от практическа гледна точка.
  7. andy_a

    Митсубиши ли?

    Ще си позволя да добавя и моя коментар по темата, тъй като е доста интересна. Имам усещането, че Балканстар се държи с Мицубиши малко като мащеха. Те си имат основен предмет на дейност продажби на Мерцедес и за Мицубиши каквото остане. Малко и сравнително рехави рекламни кампании и то само при поява на нов модел, малко или липса на специални оферти, недостатъчна публичност, изобщо като изключим хората, които се интересуват по-сериозно от автомобили, за останалите е по-скоро случайност ако разберат нещо за Мицубиши. Може би след като вече не са част от Даймлер-Крайслер японците имат нужда и от нов, по-мотивиран представител за България, защото продажбите им могат да бъдат и по-големи. За да се продава много коли обаче, една фирма има нужда не само от добър вносител, но и от правилна моделна политика. А в това отношение, според мен, Мицубиши прави доста грешки, при това от доста време. Те например от много години нямат пълно моделно семейство в компактния клас, където са най-големите продажби. Галанта, един много атрактивен автомобил, е спрян от продажби без да има наследник, Каризмата също. Паджерото леко проспа вълната на SUV-та, а новия Outlander, макар и многообещаващ е малко позакъснял. Освен това в дизайна трудно се забелязва единна линия, която да направи марката разпознаваема, както е при Мазда например. Разнообразието от двигатели и възможностите за избор са също много сериозен фактор при продажбите, но и там Мицубиши са доста скромни. За мен например е абсолютно неразбираем факта, че за Лансер не се предлага дизел. Ами в Западна Европа делът на дизелите в продажбите гони, а на места минава 50%, да продаваш кола само с 2 бензинови двигателя при такъв пазар означава просто да не искаш да участваш. Смятам, че ако японците искат да реализират повече коли в Европа, трябва да се напасват повече към нуждите на клиентите и да им предлагат това, което искат. Дори и да предлагаш някакъв engineering masterpiece, ако целият пакет не е атрактивен, си оставаш статист на пазара. Да не забравяме, че няма "абсолютно най-добър автомобил", защото за всеки човек това е различна кола. Едни са си доволни от Опел, Форд или Пежо, а други изобщо и не помислят за японски коли, по ред причини. Така че Мицубиши трябва нагодят моделите си към пазара. Надявам се новият Лансър да е крачка в правилната посока и да има освен седан и хечбек, защото иначе ще си остане рядко срещана гледка по нашите пътища.
  8. И мен не ме радва особено перспективата да има френски мотор в Мицубиши, ама в крайна сметка е по-добре да има някакъв, отколкото да няма никакъв. Това е особено важно за новия Лансър, за който задължително трябва да се предлага дизел (поне един, а по-добре 2), за да може колата да има някакъв по-голям успех от предишния модел. И го казвам не защото съм фен на дизела, напротив, но просто виждам, че пазара го иска - повечето служебни коли са дизели, има си и много хора, които ги харесват вече и затова да се предлага модел само с бензинови мотори просто не е адекватно и лишава колата от продажби.
  9. Моето скромно мнение е, че карането с включени светлини е полезна мярка, насочена към повишаване на безопасността по пътищата и реален ефект от нея има. Включените светлини подобряват видимостта и е много полезно винаги, не само когато има мъгла или затруднена видимост. Точно през лятото, когато контрастите са най-силни и сенките най-тъмни, светещите фарове правят движещите се автомобили видими отдалече, което е базкрайно важно, особено при изпреварване. Представете си, че на дълга права, обградена от дървета изпреварвате камион и срещу вас се движи автомобил с тъмен цвят и без светлини. При определени условия колата може абсолютно да се прикрие в сенките и когато я видите да е вече твърде близо. Какво следва, мисля, че е ясно. За полезността на светлините при затруднена видимост мисля, че няма нужда да споменавам. Има обаче още нещо много важно. Децата забелязват колите с включени фарове много по-лесно, отколкото тези с изключени. Въобще детските възприятия и реакции имат някои особености, които повечето възрастни не зачитат, а трябва. Така че колеги, карането с фарове си е полезно, а че води до някакво увеличение на разхода и вредните газове..., ами подобни сметки можем да си правим и с климатика, и с вентилацията, и с каките дето разхождат Х5-ици и Кайени на пазар... и няма да стигнем до никъде. Все си мисля, че безопасността, в частност на децата е много по-важна.
  10. andy_a

    Подполковник Костов

    Безкрайно прав си за липсата на адекватна организация на движението в София и за безхаберието на общината и КАТ..., но там нещата са много дебели и трябват мисъл и пари, за да се оправят, а в момента сред отговорните лица мисълта е дефицитна, а парите отиват по друго предназначение. Аз обаче имам предвид друг тип "системни нарушители" - тези, които карат с 80км/ч в жилищни райони, минават по тротоарите, когато им скимне и извършват браунови движения по платното. За такива хора нямам разбиране, а и застрахователите в бъдеще ще имат все по-малко. Всички сме изнервени от хаоса в София, ама много малко хора се лишават от колата си, въпреки, че едва ли на всички им е чак толкова нужна. Защото освен тези, които си вършат работа с автомобила, сутрин и вечер улиците са пълни с коли с по 1 човек, които много често изминават съвсем кратки разстояния, но допринасят за задръстванията. Получава се малко като с пенсионерите в градския транспорт - имаме карта, дай да се бухаме в rush-hour-а. А полицаите гледат леснината - защо да гони сериозните нарушители, след като може да седи на някоя нелогично затворена улица и да чака шофьорите, които нямат много голям избор. Те за повече обикновено нямат и акъл.
  11. andy_a

    Подполковник Костов

    Мисля, че трябва да обвържат нарушенията не само с ГО, но и с каско-то, защото честият нарушител има по-голям потенциал да създава щети. Така е в целия нормален свят, където като се застраховаш искат да ти знаят и майчиното мляко. Иначе размера на глобите не е решаващия фактор, според мен, по-важна е тяхната събираемост и повсеместност. Защото смисъла на санкцията е в нейната неизбежност, а не толкова в размера й. За съжаление смятам, че DANI MG е много прав - на този етап повишаването на глобите само ще увеличи подкупите. Просто и КАТ има нужда от сериозни реформи, преди да започне да опитва да реформира движението. Голяма част от шофьорите също са си много за бой, но в милата ни държава корупцията на институциите и неуважението на обикновения гражданин към правилата са се омешали в една много неприятна каша, в която не е ясно от къде да се започне, за да се оправя.
  12. andy_a

    Fwd Vs. Rwd

    Хм, в голяма степен съм съгласен с това, което казваш, но не съвсем. Все пак има хора, които се панират и реагират неадекватно, представи си някоя кака, дето се плаши като се разминава с камион, как ще реагира ако в един момент гледа мантинелата вдясно, вместо пътя напред. За улавяне на колата в такъв случай едва ли можем да говорим. Иначе ако отиваш в насрещното и да плъзга предницата и да поднасяш задницата май е еднакво зле, даже ако се завърти колата май е по-зле, защото тогава удара е страничен... Както и да е, няма смисъл да забиваме в някакви хипотетични построения, лично аз, признавам си, нямам достатъчно практически опит за да давам мнения. Все пак идеята ти за версии на даден модел с предно и задно предаване много ме кефи Само че е твърде скъпо и нерентабилно в днешни времена, когато гледат да спестят дори броя на винтчетата, защото и те като се умножат по n броя дават някаква икономия. Иначе клиента винаги има избор, просто не е в рамките на един модел или производител. В момента коли със задно предаване май правят само Мерцедес и БМВ, японците нещо не му се кефят на задното.
  13. andy_a

    Fwd Vs. Rwd

    Мисля, че подовете не са равни, защото в тунела минават тръбите на изпускателната система - гърнета, катализатори, чупки и т.н. Освен това там побират и разни въдуховоди и какво ли още не. Съгласен съм с теб за по-доброто разпределение на тежестта при колите със задно предаване, усложнената конструкция на колите с предно също е един недостатък, но явно производителите са си ги решили тези въпроси. Иначе за сигурността на пътя въпросът е малко спорен и не е лесно да се каже. Мисля си, че за повечето хора изнасящата се задница е по-опасна от носещата се предница. Трудно е за човек, който не е трениран да усети навреме и да реагира адекватно на свръхзавиване, обикновено стават грешки. Но определено поведението в завой на колите със задно е много по-добро от тези с предно - няма влияния от задвижването, колата повече "влиза", но пък масовия шофьор не усеща разликата. Не знам дали AWD и 4WD не са просто различни маркетингови названия на едно и също нещо. Ауди използват Torsen диференциал, който обикновено е с 50/50 разпределение, но при нужда отдава до 100% от въртящия момент на другия мост. BMW при Х3 ползват някакви електронно контролирани диференциали, за да не се получава буксуване, ама аз лично на чипове още нямам много вяра. Мерцедес ползва в леките си коли фиксирано съотношение от порядъка на 55/45 или 60/40. Г-класата има 3 блокиращи диференциала, така че за него няма спиране Имай предвид, че задвижването и на четирите колела по всяко време означава повече триене, съответно и по-висок разход, производителите се опитват да го избегнат като включват 4х4 само когато се налага, затова се и правят разните там фокуси.
  14. andy_a

    Fwd Vs. Rwd

    Според мен почти всички съвременни автомобили са с предно предаване най-вече защото е по-компактно, в купетата има повече място и пода може да е равен, макар, че обикновено не е . Освен това поведението на кола с FWD е доста по сигурно за неопитни шофьори - в завои обикновено има склонност към недозавиване, а на хлъзгава повърхност задницата е по-послушна. Струва ми се че така е и по-добре - като знам какви шофьори са се навъдили мога само да си представя какво може да се случи в някой зимен хлъзгав ден, ако повечето коли са със задно и нямат разни електроники да го контролират. Мисля, че не си прав за колите с AWD - при тях много зависи каква е системата на предаване - има най-различни схеми - с фиксирано съотношение, с възможност за предаване на въртящ момент при хлъзгане..., просто различните производители са си избрали различни системи. Така че не очаквай кола с AWD да има поведение като на кола със задно. Специално повечето от модерните напоследък паркетни SUV-та имат постоянно предно, а при необходимост се включва и задното, но това става автоматично. Иначе от Мицубиши лично аз очаквам Еклипса да е със задно предаване, ама не е. Сигурно защото е ориентиран към американския пазар, а там спортните коли трябва повече да изглеждат спортни отколкото да са като поведение.
  15. andy_a

    Божурище - 22.09.2006

    Ето тук има малко инфо по въпроса за двуместната формула - http://news.ibox.bg/news/id_1151136098 По въпроса за стигането предполагам колегите ще те упътят, но ще разбереш, че приближаваш, когато наоколо се появят тунинговани Голфове ))
×
×
  • Създаване...