Gancho_ Публикувано 6 януари 2009 Сподели Публикувано 6 януари 2009 Напълно подкрепям колегата пуснал темата,аз си мислех че е от гумите ама май не само там проблема,много е чувствителен педала на газта и много се суче,а за спирачката и аз я угасих 2 пъти днес на леда и то съвсем без да усетя а мога да кажа,че карам от 6 години по 20 000 километра на година,не казвам че не е и от гумите ама наистина съм карал и с по големи галоши,това е мое мнение и друго което ми прави впечатление лятото при висока скорост 170 180 ми се струва че колата е нестабилна в пътя, но по специфичен начин лек ми идва волана нещо,каризмата ми е странна 95 година 1,8 115 коня ако се не лъжа с големия дисплей на климатика Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 6 януари 2009 Сподели Публикувано 6 януари 2009 По вашта логика собственици на автомобили над 125 конски сили с АБС.........Трябва зимата да си седят на топло с чаша червено вино.........Абе вие други коли подобни карали ли сте ???? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel P Публикувано 7 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 7 януари 2009 Това за чашата с вино е много добра идея В стар Аутобилд четох и за тежкарските бегачки със супер електроники как се държат зиме...Най-добрите и скъпи успяват да минат и да се справят буквално с всичко. За нас всички останали остават законите на физиката, чашите с вино и слънчевите по-топли дни. Това е! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Plam Публикувано 7 януари 2009 Сподели Публикувано 7 януари 2009 Заболяха ме очите да чета недвусмислици. Първо купете си най- накрая свестни зимни гуми, и после даваите краини мнения колко нестабилна ви е колата. Откакто заваля снега съм минал над 1500 км. Като поне 5 пъти съм се качвал на Троянският проход, а там има сняг, дори не е добре почистено. Колата се държи прилично, просто иска плавно управление, нормално. Карам до Плевен и Ловеч, без никакъв проблем, когато все още валеше сняг, и съм я карал със 100- 110км. И не съм имал никакви проблеми, дори изпреварвах наред, а до едно Троянско село където само колите бяха тъпкали снега карах със 150км. Бях само аз на пътя защото беше Неделя, но колата е просто перфектна! Господ да ме пази само, защото който търси намира. Вкарвам я в сняг дълбок 30см назад и си я изкарвам напред с малко газ без никакви проблеми, а задницата ми се носи като шейна единствено и само тогава когато барна ръчната спирачка, или завия рязко в завой. Направо ме разочаровахте как се оплаквате от Каризма, не колата ви е проблема, а липсата на стимул да карате със качествени зимни гуми ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 7 януари 2009 Сподели Публикувано 7 януари 2009 Отнасяте се извън темата ми се струва. Темата е да се сподели: "как чувствате каризмата в зимни условия?", обаче незнам защо почнаха да се появяват мнения от сорта: "като не можете да карате зимата, по добре не се качвайте зад волана или като сте стиснати, претрепайте се с тъпите си гуми". Както и да е надявам се другите мнения да са по-конкретни. Аз специално тези дни си припомних зимното каране и мога да кажа, че колата е "пълен" бетон. Абсолютна фъркотевица е! Не трепка и съм супер доволен от нея. И от АБС, и от предвидимото и поведение на пътя, та даже и от поднасянето ѝ, което става само по моя заповед. Единствено на по-дълбок сняг ми е кофти да я изкарам, но това ако е проблем ще си купя Паджеро! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивайло Нинов Публикувано 7 януари 2009 Сподели Публикувано 7 януари 2009 Извинявам се за тона ,който няма да се понрави на всички , но и аз се издразних когато почнаха да се изказват мнения за задкормилните устройства (в случая за колегата Angel_p), че били слаби шофьори и т.н. Да отбележа факта , че на връщане от Пампорово , колежка толкова е била възхитена от майсторлъка на шофиране на Ангел , че чак искаше частни уроци в мое лице! Объркването стана от това ,че и аз съм от Стара Загора, и аз присъствах на събирането и бе посочена моята кола ,но уви , моята не е зелена а черна! Именно със зелената Каризма е Angel_p!Това го казвам не в моя защита а за колегата!П.С. Извинявам се и за спама! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 7 януари 2009 Сподели Публикувано 7 януари 2009 Спокойно колеги. Не вярвам някой да е искал да обиди някого.Просто се търси причината защо едни каризми (в това число и моята ) са стабилни през зимата, не буксуват и АБС-ът не се включва излишно, а при други е точно обратното. :) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 7 януари 2009 Сподели Публикувано 7 януари 2009 Ами така ще е, като някой колеги карат със стари , даже летни гуми през зимата ! Не рискувайте, живота ви не струва 400-500 лева :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 7 януари 2009 Сподели Публикувано 7 януари 2009 Спокойно колеги. Не вярвам някой да е искал да обиди някого. Другото необходимо уточнение е все пак да разграничаваме каране по заснежен път, където щом гумите са добре и колата се държи добре. И другия вариант е да се кара на поледица или на много хлъзгав път - там и добрите гуми не са достатъчни.Но едно е ясно - при зимни условия и изобщо при намалено сцепление на колата с пътя, шофирането да е много внимателно и резките движения са противопоказани. Всякакви резки движения - на волана, на спирачката и педала на газта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 Нова гума / Стара гума:http://www.picvalley.net/u/731/2074328540_m.JPG http://www.picvalley.net/u/709/34290380_m.JPG Някой ако може да даде сравнение между много стара зимна и стара лятна гума.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fg21 Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 Здравейте,Нека кажа и моето мнение. От Каризмата съм много доволен!!! Не съм с нови гуми (дори задните са ми всесезонни) и колата се държи перфектно на пътя Предишната ми кола беше 4х4 (пак японец, разбира се) и съм свикнал да тествам и тормозя колите по всякакъв начин Мога да ви кажа, че с 4 всесезонни гуми се качвах на Витоша в големия сняг, за да се пързаляме с прители на спокойствие :icon_angel: - никакъв проблем!!! Сега със зимни отпред - проправям път на останалите АБС-а ми се включва нормално и само когато трябва!!! Много се радвам, че си го оправих, защото на няколко пъти ме спаси от доста тежки ситуации. И още нещо за АБС-а... Не си мислете, че скъсява спирачния път!!! Удължава го, но спомага за контрола над автомобила!!! Общо взето в зимни условия 50% от колата са гумите!!! 35% е задкормилното устройство и 15% колата (става въпрос за нашите коли, без нововъведените екстри за сигурност)!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 Нова гума / Стара гума: Някой ако може да даде сравнение между много стара зимна и стара лятна гума.... Да, веднага ще ти кажа разликите: 1. Година на производство. Ако нова гума стои в склада 5 години, продължава да си изглежда като нова, но каучукът е остарял и няма същите експлоатационни качества. Това важи с еднаква сила както за летните, така и за зимните гуми. 2. Режим на експлоатация. При старата гума (най-често закупена 2-nd hand никога не можеш да бъдеш сигурен, дали собственикът не я е карал като за последно около 2-3000 км при температури 20-25 С. Аз поне така направих с предишните ми зимни гуми и после просто ги изхвърлих, а не ги продадох. При това положение зимната гума не изглежда кой знае колко променена, има си грайфер и всичко необходимо. Само дето каучукът се е опекъл, няма необходимото сцепление със сняг/лед/пътна настилка и последното нещо, което може да се каже за нея е, че е зимна гума. Даже в известен смисъл е и по-опасна, защото шофьорът си мисли, че със зимни гуми (а реално не е) и може да подцени обстановката. 3. Замислете се кой в нормалния случай изхвърля нещо годно, което му служи безотказно. Дали не си е продал старите гуми, защото е преценил, че не е достатъчно безопасно да кара с тях по някакви причини? Това са моите съображения, поради които никога не си купувам стари гуми. Ако в момента съм затруднен, предпочитам да си купя по-нисък клас гуми за по-ниска цена, но да са нови. По тази причина зимните ми гуми са Корморан, а не Тойо, но пък съм изключително доволен от тях. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel P Публикувано 8 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 8 януари 2009 Някой ако може да даде сравнение между много стара зимна и стара лятна гума....Снега по старата е по-малко, понеже ти е на задния мост, ако това ти прави впечатление. Старата лятна се доближава по сцепление до "Енерджи" гумите, но без да дава тази икономия. Много старите зимни гуми както и тези с под 4 мм. грайфер са да ги оставиш на вулканизатора! Дори да за задоволителни на пресен сняг примерно, няма да пропуснат да те изпързалят с нулев контакт на лъскаво.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 На първата снимка се вижда символа за зимна гума Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 Само ще напомня, че преди 20 години зимни гуми нямаше, Ладите и Москвичите бяха със задно предаване, унгарските гуми бяха най-доброто/ако нямаш $$$ за Кореком/. И с Лада 1500 в най-суровата зима съм минавал и Шипка, и Върбица. Но тогава "спортистите и състезателите" бяха малко, и човек се съобразяваше с възможностите на гумите и на колата. А сега някои искат да постигнат и невъзможното. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 ... ще напомня, че преди 20 години зимни гуми нямаше, Ладите и Москвичите бяха със задно предаване, унгарските гуми бяха най-доброто...Колега, позабравил си май гордостта на завода Баба Вида - 'кOпанките'. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gepito-vt Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 Само ще напомня, че преди 20 години зимни гуми нямаше, Ладите и Москвичите бяха със задно предаване, унгарските гуми бяха най-доброто/ако нямаш $$$ за Кореком/. И с Лада 1500 в най-суровата зима съм минавал и Шипка, и Върбица. Но тогава "спортистите и състезателите" бяха малко, и човек се съобразяваше с възможностите на гумите и на колата. А сега някои искат да постигнат и невъзможното.Това доказва абсурдната ми за някои теза.Евала! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 OT Колега, позабравил си май гордостта на завода Баба Вида - 'кOпанките'. Аз пък от онова време съм чувал за един случай, дето малко като виц звучи. Ето какво беше - наш тираджия отива на курс в капиталистическа държава и от там решил да си купи гуми за леката си кола. Влиза в магазина и пита продавача, като иска да му предложи нещо добро. Магазинера му вади едни Видинки и му казва - ето това е най доброто. Нашия човек кръстосва очите, защото очаквал нещо от рода на Мишелин, Гудеар или там друго престижно.Че в тоя ред на мисли тогава допускахме, че нашето производство предназначено за износ е било доста по качествено от колкото тук. Пък се и чакаше и записвания имаше. Това да се купят нови гуми или акумулатор, трябва човек и връзки да има - цяло събитие. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 Колега, позабравил си май гордостта на завода Баба Вида - 'кOпанките'. И Георги Димитровките на Пазарджик също е забравил.......Страшни гуми бяха....... :vsurprise: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 Колега, позабравил си май гордостта на завода Баба Вида - 'кOпанките'. Ако щеш вярвай .....ама си имам две в гаража. Монтирани на джанти 13", напомпени и готови..... :icon_dance: За какво ли са ми и аз незнам.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 Аз пък от онова време съм чувал за един случай, дето малко като виц звучи. Ето какво беше - наш тираджия отива на курс в капиталистическа държава и от там решил да си купи гуми за леката си кола. Влиза в магазина и пита продавача, като иска да му предложи нещо добро. Магазинера му вади едни Видинки и му казва - ето това е най доброто. Нашия човек кръстосва очите, защото очаквал нещо от рода на Мишелин, Гудеар или там друго престижно.Че в тоя ред на мисли тогава допускахме, че нашето производство предназначено за износ е било доста по качествено от колкото тук. Пък се и чакаше и записвания имаше. Това да се купят нови гуми или акумулатор, трябва човек и връзки да има - цяло събитие. Ама не можеш да си представиш колко си прав. Изнасяхме Видинки за цяла Европа - даже бяха с надписи на латиница. Но лошото беше, че гумите бяха четири качества. І-во качество - за износ в Европа, ІІ-ро качество - за соц.държави и за СССР, и ІІІ и ІV-то качество - за у нас. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 :mitsu-smiley: Колеги, нека да спрем до тук със спомените. Темата е за друго. Pepper ви помоли, сега аз също. Ако няма какво да кажете по темата, моля не я разводнявайте. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Illian Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 Тази вечер се прибирам и карам с 10км/ч ,ще намалявам пред полегнал полицаи и АБС като ми се разлопа щях да опъна колата пред мен. Спрях на 10см от задната броня и ми мина през ума как ли ще се държи без АБС. Карам служебен автомобил ЛАДА с гуми дебица фриго , поне 2 пъти е по добре. :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japanfen Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 Тази вечер се прибирам и карам с 10км/ч ,ще намалявам пред полегнал полицаи и АБС като ми се разлопа штях да опана колата пред мен. Спрях на 10см от задната броня и ми мина през ума как ли ще се даржи без АБС. Карам служебен автомобил ЛАДА с гуми дебица фриго , е че поне 2 пъти е по добре. :( Според мен грешиш колега, може би без ABS щеше да си се блъснал в колата пред теб. Какво му има на ABS-а, когато блокира колелото, той заработва, значи проблема е в гумите, и лошите условия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todormitew Публикувано 8 януари 2009 Сподели Публикувано 8 януари 2009 Според мен грешиш колега, може би без ABS щеше да си се блъснал в колата пред теб. Какво му има на ABS-а, когато блокира колелото, той заработва, значи проблема е в гумите, и лошите условия.Може би колегите, които не са свикнали да карат с АБС им се струва странно, защото се получава чувството, че спирачното усилие намалява.Реално до някъде е така, защото системата точно това прави - освобождава блокиралото колело (тук по-просветените могат да го обяснят по-научному), затова на по-новите SUV и луксозни автомобили има системи за увеличаване на спирачното усилие. Но в крайна сметка, особено на сняг и лед, където коефициента на сцепление клони към нула (под 0,1), блокиралото колело (или превъртащото) не върши никаква работа и е по-добре да отпуснеш спирачката и от ново да я натиснеш за по-голяма ефикастност. Това в случая го върши АБС-а. Момента на спиране е най-голям на границата на приплъзване на колелото с пътя. Ето тук голяма роля имат гумите (и прословутите качества на каучука за които всички говорят, но все още има експериментатори за които гумата е нещо маловажно за което не е нужно да се дават много пари "Важното е да е черна и кръгла").Също така при блокиране на колелата автомобила става неуправляем, докато АБС-а не позволява това и може да се управлява при екстремно спиране. В крайна сметка (според мен, а и мислейки логично) АБС-а не си се включва самоволно или някак си, както си мислят някои хора, а просто си изпълнява функциите. Не може на сняг или на лед да скочиш на спирачката и после да кажеш, че АБС-а се е побъркал и включва когато си иска :rolleyes: . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.