Премини към съдържание

Нещо гнило в Холандия...


Angel P

Препоръчано мнение

С лек аванс на оптимизъм се пускам снощи по заснежените, кишави и заледени улици на Зарата. Сефте дето се вика, след като на Пампорово не случихме на сняг. Колко разочарован съм - няма да ви казвам... Летящия холандец репи да яде.

Че лесно отлепва да буксува с газ - добре. АБС нямам и в завой ако блокира го изправя - съгласен.

Обаче докато чукна спирачката на лъскаво и хоп - насвяткаха лампите че загасна... Без да се дава газ, на скорост големи спирачни дискове със серво блокират и оппа...

На правите улици им са прави ъглите, нали... влизаш с 20-25 и тръгва с вратите.

Един колега се сетил да слага вериги на леко баирче и задръсти пътя. Като го минахме едно голфче на газ ми направи 50 метра докато се качим. Е, не закъсах, но все пак.

Накратко: експериментът - неуспешен. Як мотор и леко купе; дълга база без АБС и липса на ESP правят Каризмата неподходяща за сериозни зимни условия. Старото ми Уно дизел без нито една-едничка екстричка с много по-лоши гуми се държи в пъти по-добре. Тезата ми е, че първата Каризма е перфектна на сухо, забележки на мокро и сериозни критики на зимни условия.

Моля колегите за коментар и обективно мнение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Хаха, колега направо ме разсмя.

Аз се чувствам по същия начин, само дето имам ABS, но то колко ги ползва човек спирачките в такива условия. Аз си движа на скорости само, е налага се и спирачки, ама да спра на светофара напълно, няма как на 1-ва да спра или поне трудно е да се изчисли къде ще спреш.

За каризмата и аз съм на мнение че зимата не и е сезона. Все си мисля, че гумите са ми стари на 3 години, струва ми се от тях да е проблема. Доста са се втвърдили и са калпави, иначе са BFGoodrich, ама какво от това. Ония ден като почна да трупа по-сериозно, не можах на равна улица да потегля, много е бързооборотна с тоя двигател и само да я пипна газта и почвам да се окопавам. Може да се каже, че толко трудна за зимата кола не съм карал. Особено на потегляне и на баирче съм пълен смехуран. Добре че си сложих веригите вчера, та се пораздвижих. Така че ми е напълно познато това дето казваш, тази кола си е за един тракшън поне Имаше някакъв колега дето обясняваше, че може да програмира такъв на GDI двигателите, но искал 1000 лв., сега бих му казал, давам ти 2000 лв., но ми дай гаранция, че няма да се скапе до 5 години поне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами то при някой си има АБС, но само толкова. Ситуацията на силно хлъзгава настилка не е по различна. Сега за да има някаква по добра увереност в държането на колата ще трябват от тия системи за сигурност, дето вече почти масово ги поставят на новите модели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това дето го разправяте зависи от много неща........Аз проблем нямам, а даже не съм и със зимни гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..Аз проблем нямам, а даже не съм и със зимни гуми.
Че как да имаш проблем, като си джиткаш с Алфата, а Каризмата стои в гаража........ :D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Случвало се е на няколко пъти да занесе задницата, ABS-а горе-долу си върши работата. Тествал съм го още преди два месеца на една заледена улица в Габрово някъде на 30° наклон, някъде за под 10 метра спря, без да се завърти. Теста се повтаря редовно.

 

И аз мисля че ABS-a не е много стока, ама той си е немски... Проблема главно идва от това какви гуми са сложени. Ако е леко заледено големия грайфер не спасява положението. Също така и гумите, дори да са зимни качествата им се влошават ако са на няколко години или ако са карани и през лятото...

 

Трябва да му поразуча малко жиците и да бодна един TCL-модул и да тествам. Диференциала май няма ограничение на приплъзването или както там се казва и май си върти само едната гума като види лед на някой баир, но не съм го проверявал. С две думи има още доста какво да се иска, но има и коли които са доста по-зле в подобен случай...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Tц, зимата ги сменям.......Алфата нещо неще да тръгва и и трябва повече газ, този дефект неможах да й отстраня, ама и ми писна да се занимавам с нея...Затова сега фигурира в мобиле.бг :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не говоря чак за проблем, по-скоро за по-слабо представяне при конкретните условия. Както се внимава и се кара внимателно може да се придвижи човек, но малките дизелчета дето не струват колкото комплект зимни стоят забележимо по-добре от отличната иначе Каризма!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за гнилото в Холандия не важи за Спейс Стар GDI- тестовете на лед и непочистени снежни пътища преминати успешно и с лекота, е вярно, с хубави зимни Мишелинки Алпин. При по-рязко спиране ABS се намесва доста навреме и помага.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм много очарован от Каризмата в тези условия!!!!АБС-а постояно ми се включва,като племенен барабан ми дудне педала на спирачката!!!!Леко като чукнеш газта и вкарва в 3 хиляди оборота и нагоре ,с баира на паркинга пред нас дето е 10 метра не мога да го взема на сняг,върти та се къса!!!!!Абе , за зимата,единствено парното ми допада :) в тази кола,ненормално е!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е и аз много съм очарован от АБС-а и още имам тикове в кракът след ходенето ми до Асеновград в хубавото време, а в Пловдив като се прибрах и подминах един светофар на червено, че просто с гуми всесезонки с неясен произход и на "почистения" заледен път... просто АБС-а се включи както винаги при най-малкия допир, ама колата въобще не успя да намали даже и просто си включих на скорост и подминах кръстовището... хубаво че нямаше движение там :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем с Каризма на сняг и лед. Колата си е стабилна, а като занесе се изправя много лесно. Колегата явно не е свикнал с този размер кола, защото сравнява с Уно и "дизелчета". Изобщо цялото мнение звучи като писано от някой, който е първа зима зад волана, с всички съпътстващи емоции.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Да ви споделя и аз моя опит. Каризмата я карам всеки ден до Пампорово и обратно - минимум 30 км планински път. Юркам си я яко, изпреварвам си заспалите шофьори - НЯМА никакви ядове с поведението на колата. Досега ми е поднесла само два пъти, като втория беше контролирано, т.е. реших да се кефна на снега. Уточнявам че съм с автоматик, което според някои "специалисти" е проблем зимата. Е, да ги разочаровам - няма такова леко каране - няма приплъзване, леко качва баир, само трябва да се внимава с натискането на газта. Че то 125 расови жребеца това и чакат, за да се наяхат на оградата.

Със здраве и не съдете колата - в повечето случаи задкормилното устройство си оказва най-силно влияние :drag: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Учудихте ме с тази тема и с мненията в нея :icon_doh:

Сложих гуми фриго две на дебица. Не е истина как добре се държи каризмата на сняг с тях. Тръгва и спира както си трябва. След Пампорово, когато и по "Тракия" имаше задръствания от преспи и разхвърляни автомобили из канавките, аз си се прибрах до Плевен през Беклемето. :icon_n_king:

Вярно, баш на лед не съм я пробвал, щото още не успях да намеря... Ма на сняг си е стабилна..

Впрочем, леки забележки може да запишем, заради факта, че като тръгваш на светофар или стоп, ако не контролираш газта, гумите леко превъртат. Което се преодолява с отнемане на газта...

...................

Ето, днес си демонстрирах гумите на един колега, дето се чудеше дали да скочи в дебица и той..

И не съм пипал ръчната - ВИЖ

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко пробвах нещо:

 

Някъде с около 30 КМ/час и рязко спирачката докрая. Улицата е лед като огледало, отгоре 2 см отъпкан сняг.

Спирачния път е някъде около 5-7 метра, после спрях да огледам какво е положението - колата е спирала равномерно, без приплъзване, отпечатъка от гумите е здрав и на границата между лед и сняг, но нещо пак ми се струва дълъг. Мисля че ABS-а трябва да работи малко по-агресивно...

 

P.S. Интересно ми е датчика колко позиции на колелото отчита?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз:

Не мога напълно да се съглася с мнението на колегата Ангел_p, макар на моменти и на мен да ми е поднасяла колата (понеже сам си го причинявам ;) ) С чисто нови зимни гуми съм (не от скъпите) и мога да кажа ,че на сняг са отлични! Забележка към тях имам на лед и мокри павета :) (Софийските) Проблема със превъртането на гумите при повечко газ го имаме всички :) АBS и на мен някой път ми се вкючва лесно , но като цяло съм доволен от колата!

valboss , нещо на пред не ще да завърти :)... дръпни малко тая ръчна! Иначе ме вдъхнови и аз да си направя едно клипче!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз на старата-ГДИ, й хванах цаката. Понеже е високооборотна потеглянето при заснежена настилка го правех на втора предавка.Никога не съм се окопавал, а сега с тоя автомат пак си слагам на втора и проблеми никакви. Гуми отговарящи за сезона също трябва да има естествено. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.vbox7.com/play:70997dd5 Ето с ръчна от миналата зима... Има един момент преди да "вкарам гол"

с колата се вижда добре как действа АБС-а, защото не бях видял бабуната и набих спирачки последните 6-7 метра.

http://www.vbox7.com/play:0dfda2be Ето и една по-нова каризма от Габрово, дали е от форума?!?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на мнение че не е от наи-добрите коли за каране на сняг.Все си правя сметка каде мога да мина .А по отношение на АБС постоянно се вклчва.Карам нови гуми но мало по бързо .Втора година я карам и съм тикал много като затъна. Като я включа на първа пускам съединителя и ставам и се вадя сам от преспите. Е затова трябва твоите киловати да са повече :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Силно учудващи мнения.

Имам служебно П..о307 и няма да ви казвам колко е по-нестабилно при равни други условия от каризмата и колко често му се включва АБС-а, от няма нищо просто. Зимата като навали сняг като сега, определено се чувствам по-спокоен в каризмата. Всяка седмица съм на Боровец или Витоша и не съм закъсвал, или поднасял. За мен колата си е перфектна за зимни условия!

 

Carisma 1.9TD, с 4 гуми Корморан (зимни)

 

Ако приемем, че колите са еднакви като техника, явно шофьорите сме много различни като темперамент :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С лек аванс на оптимизъм се пускам снощи по заснежените, кишави и заледени улици на Зарата. Сефте дето се вика, след като на Пампорово не случихме на сняг. Колко разочарован съм - няма да ви казвам... Летящия холандец репи да яде.

Че лесно отлепва да буксува с газ - добре. АБС нямам и в завой ако блокира го изправя - съгласен.

Обаче докато чукна спирачката на лъскаво и хоп - насвяткаха лампите че загасна... Без да се дава газ, на скорост големи спирачни дискове със серво блокират и оппа...

На правите улици им са прави ъглите, нали... влизаш с 20-25 и тръгва с вратите.

Един колега се сетил да слага вериги на леко баирче и задръсти пътя. Като го минахме едно голфче на газ ми направи 50 метра докато се качим. Е, не закъсах, но все пак.

Накратко: експериментът - неуспешен. Як мотор и леко купе; дълга база без АБС и липса на ESP правят Каризмата неподходяща за сериозни зимни условия. Старото ми Уно дизел без нито една-едничка екстричка с много по-лоши гуми се държи в пъти по-добре. Тезата ми е, че първата Каризма е перфектна на сухо, забележки на мокро и сериозни критики на зимни условия.

Моля колегите за коментар и обективно мнение.

 

Извинявам се,че се намесвам,щото никога не съм карал Каризма,но това,което описва колегата според мен не би трябвало да зависи от модела кола,а по-скоро от модела на гумите и от опита на шофьора.Пет пъти прочетох поста и не видях да пише,че колата е със зимни гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да изкажа мнение по въпроса.На 01.01.09г. ходих до вр.Шипка на разходка.Преди съм карал само автомобили със задно предаване,последната беше немска трибуквена.Купих си Каризмата и се чудех дали ще се справя с кола,с предно предаване,за което приятели ме убеждаваха,че е по-добре.Гумите ми са Ласа и имат 2,5мм. грайфер.Качихме се на заветният връх добре,но на паркинзите нямаше място и реших да тръгна по пътя нагоре защото имаше дири от коли.Стигнах на бариерата и видях,че колите са спрели там заради преспи.Спрях и аз там,и нагоре разбира се пеша.Снегът си го имаше,който е ходил го е видял.АБС-а ми е включен постоянно,с такъв дефект я купих.На слизане(след 17ч.)със съобразена скорост и почти никакви гуми до Велико Търново на стягащ в лед асфалт се прибрах като пич и съм страшно ОЧАРОВАН от поведението на автомобила.

Курса за шофьор съм го карал през зимата на 97г.(а тогава си имаше почти цяла зима сняг),и инструктора ми казваше,че шофирането с акъл е единственото правило,което може да ти гарантира пристигането там за където си тръгнал.Така че на колегата,който пусна темата искам да му кажа само-Съобразяване с всички околни фактори му е майката!Имаш примерно АБС-гаранция за спиране,нищо подобно един изгорял бушон и край с АБС-а.Съгласен съм само с колегата,който казва,че всичко идва от ЗАДВОЛАННОТО УСТРОЙСТВО.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, от личен опит знам, че всичко идва (първо от шофьора) от гумите и начина на каране.

Като изключа опитите си за неразумно каране ще кажа, че Каризма-та и на сняг се държи доста добре.

Прибирах се от Дупница до Пловдив през София в голямата навалица на 04.01 около обяд. Карах смело зад две SUV-та и трябва да ви кажа, че много коли ми завиждаха (тръгваха след мен и бързо се отказваха).

Колата няма как да превърти гуми ако не я накараш. За АБС-а нищо не мога да кажа, защото ми е първата кола с такава екстра, но е по-добре от без АБС :dntknw: .

Единствено като недостатък ще потвърдя вече писаното за гумите Фулда - на сняг са много добре, но на киша са доста зле.

(Само за сравнение Дебица Фриго на сняг са по-добри от новата фулда)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам искрено да благодаря на всички колеги за изказаните мнения! Радвам се, че има изказани различни и дори поляризирани коментари. Имам 15-16 години стаж и съм карал доста. Идеята за експеримента беше да се тества колата в наистина гадно време с неразумно каране и зимни гуми само на предния мост (добра марка, но втора употреба и с граничните 4+ мм. грайфер) и почти нови летни Мишелин на задния.

Доста от колите които съм карал при подобни обстоятелства биха се справили по-приемливо с тежката задача. Ако трябва да обобщя: колкото по-малки, по-добре понасят компромисите зимата.

С Каризмата шега не бива, макар с "обеца" на ухото да пак да си карам И в ледовете.

Ще се радвам колегите а и аз самия да имаме едно наум.

И пожелавам на всички безаварйно зимно пътуване и внимателно каране!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идеята за експеримента беше да се тества колата в наистина гадно време с неразумно каране и зимни гуми само на предния мост (добра марка, но втора употреба и с граничните 4+ мм. грайфер) и почти нови летни Мишелин на задния.

 

 

Тези гуми от старите ти коли ли са, че знаеш как биха се държали в тези условия. Че и 4мм, сериозна работа са тези гуми. Лятната гума се кара един сезон, а зимната -два. Моят съвет е да си купиш нови гуми и така ще е по безопасно не само за теб, но и за другите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...