Премини към съдържание

††† Един обичан Галант се превърна в кошма𠆆†


Estilian

Препоръчано мнение

Ето, че днес намерих клон на Прокредит, хората бяха адски мили и любезни, и въпроса се уреди за секунди! +1

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето, че днес намерих клон на прокредит, хората бяха адски мили и любезни, и въпроса се уреди за секунди! +1

И аз така, има точно до работа, да беше казал да се видим поне....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Днес се прибрах от Украйна и ... веднага се включвам в БЛАГОРОДНАТА ИНИЦИАТИВА ! :icon_clap: ТРЯБВА ДА СИ ПОМАГАМЕ !!! :icon_rock: КОЛКОТО ПОВЕЧЕ - ТОЛКОВА ПО-ДОБРЕ ! АКО СИ ДАЛ ... не си живял напразно !!! :mitsu-smiley: :icon_clap: Утре ще направя превода ! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто това е риск за всеки купувач на кола с автоматична ск. кутия и по-голям за всеки такъв на стара кола с авт. ск. кутия.

 

 

Рискът е повишен, но в случая говорим за вероятност почти 1 ("100%") това да се случи след определен брой км. Това в света на техниката се нарича "дефект", а не износване.

Износват се спирачки, съединители, сегменти, шарнири.

 

Шлици на валове не се износват, освен ако не са проектирани на границата на якостта на материала. Говорим за пластична деформация, малко по малко се нарушава структурата. Всеки който е имал взимане даване с механика и инженерно проектиране (имам предвид именно това, а не ремонти) знае за какво става дума. Това е ДЕФЕКТ на Мицубиши.

 

Сега ще ви пусна малко дефиниции от света на автомобилната индустрия на тема повреди, която е стандарт:

 

 

 

Според тази дефиниция (а друга няма, оставете ги там ремонтаджийските статистики на ADAC), тази повреда е от най-висок клас: Честота на повредата е клас 10 - над 50 на 1000 коли дефектират (в клуба от 20 Галанта, 2 се издъниха), критичност клас 10 - с ОПАСНОСТ за живота, БЕЗ предупреждение.

 

 

Други неща, като кривене на дискове при елементарно спиране, лагери които се прецакват при натоварване, са други примери за недооразмерени елементи в Мицубиши Галант.

 

Говоря ви като някой си там, който след 1 месец заминава за Япония за... Мицубиши Electric за проектче с краен клиент Мицубиши Мотърс. Т.е. можете да ми вярвате (ако искате де).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рискът е повишен....

 

Дам ...може би трябваше да уточня , че рискът е по-голям за купувач на Галант, с точно тази ск. кутия, втора ръка , ама не ми се искаше да говоря така за колицата :)

 

Иначе е ясно , че е дефект на прозиводителя на ск. кутия , щом дефектира изведнъж, а не постепенно (дегенартивно) и дава същите дефекти вложена в други марки автомобили (Хюндай и кой знае колко други).

Не съм сигурен , но тази кутия не е произведена в Мицубиши , а в друга японска фирма по заявка на Мицубиши, но може и да греша.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

 

+1 :icon_rock:

 

 

....най добре отиди в клон на Про кредит банк и там ги внеси. Няма да ти вземат допълнителни пари за такси и комисионни. Като е от една банка в друга превода, има такива такси.

Както прочетох темата следващото действие беше вход в e-pay.bg. Комисионната е само 80 ст. Не си заслужава обикалянето, паркирането и пр.

Успех Стилияне! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне, горе главата. Оправяй си живота. Тенекийте днес лъщят - утре са за скрап.

Винаги имаш едно рамо от мен.

 

За проблема.

Някой да знае дефектът дали е отстранен при следващото поколение - Типтрониците?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне, горе главата. Оправяй си живота. Тенекийте днес лъщят - утре са за скрап.

Винаги имаш едно рамо от мен.

 

За проблема.

Някой да знае дефектът дали е отстранен при следващото поколение - Типтрониците?

 

Моето скромно мнение , е че е отстранен, затова и питането ми за евентуална смяна :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз никога и никъде досега, не съм срещнал развален типтроник на Галант. Естествено, че и новата е възможно да се счупи, но според мен нямат нищо общо двете автоматични скоростни кутии ('97-'99; '99-'03типтроник) и при втората всички познати недостатъци и дефекти, вече са отстранени

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз никога и никъде досега, не съм срещнал развален типтроник на Галант. Естествено, че и новата е възможно да се счупи, но според мен нямат нищо общо двете автоматични скоростни кутии ('97-'99; '99-'03типтроник) и при втората всички познати недостатъци и дефекти, вече са отстранени

 

И аз така знам... Остава да се надяваме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз никога и никъде досега, не съм срещнал развален типтроник на Галант. Естествено, че и новата е възможно да се счупи, но според мен нямат нищо общо двете автоматични скоростни кутии ('97-'99; '99-'03типтроник) и при втората всички познати недостатъци и дефекти, вече са отстранени

Типтроника е много по съвършенна кутия от обикновения автоматик, почти изцяло е обновена и няма нищо общо като инженерни решения от обикновения А/Т..................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Типтроника е много по съвършенна кутия от обикновения автоматик,

почти изцяло е обновена и няма нищо общо като инженерни решения от обикновения А/Т.

 

Както очаквах.

Една от многото причини, заради които си харесваме Диамантите.

 

След тези случки и последвалите доизяснения на проблема,

старите автоматици (97-99) много трудно ще се продават тук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според тази дефиниция (а друга няма, оставете ги там ремонтаджийските статистики на ADAC), тази повреда е от най-висок клас: Честота на повредата е клас 10 - над 50 на 1000 коли дефектират (в клуба от 20 Галанта, 2 се издъниха), критичност клас 10 - с ОПАСНОСТ за живота, БЕЗ предупреждение.

 

Сигурно е вярно всичко това, но ми е интересно, дали от фактите по-горе съдиш за честотата на повредата и степента на вероятност да се случи. Ако е така така, то поднесената информация е подвеждаща и невярна, защото:

 

1. В клуба има повече от 20 Галанта

2. Даже и да бяха 20, това което се е случило не е представителна извадка и статистика за всички произведени коли от модела със същата скоростна кутия.

3. Никой не е казал след каква експлоатация аджеба се стига до този резултат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз преведох. Предлагам това да стане традиция за много тежките случаи, като този. Все пак 5 лв са нищо, но 100 х 5 си е вече по-сериозна сума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е вярно всичко това, но ми е интересно, дали от фактите по-горе съдиш за честотата на повредата и степента на вероятност да се случи. Ако е така така, то поднесената информация е подвеждаща и невярна, защото:

 

1. В клуба има повече от 20 Галанта

2. Даже и да бяха 20, това което се е случило не е представителна извадка и статистика за всички произведени коли от модела със същата скоростна кутия.

3. Никой не е казал след каква експлоатация аджеба се стига до този резултат.

 

Да, има повече от 20 Галанта , но и повредите не са 2. Аз се сещам за поне още 2 Галанта с подобни дефекти. Излишно е да се спори, просто тази ск.кутия има слабости.

Колкото до екслоатацията - мойта лично я купих от един шваба набор 47-ми на 109 000 км и доста се съмнявам да е зверствал, но пак се счупи :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих нещо по въпроса:

 

http://translate.google.bg/translate_t#

Не мога да преведа техническите термини, за което се извинявам. А и нямам време да го превеждам, но се схваща смисъла, май наистина проблема е обичаен, остава на всеки да се надява да му се е паднала модифицирана версия...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих нещо по въпроса:

 

http://translate.google.bg/translate_t#

Не мога да преведа техническите термини, за което се извинявам. А и нямам време да го превеждам, но се схваща смисъла, май наистина проблема е обичаен, остава на всеки да се надява да му се е паднала модифицирана версия...

 

При мен се отваря преводача на Гугъл :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Типтроника е много по съвършенна кутия от обикновения автоматик, почти изцяло е обновена и няма нищо общо като инженерни решения от обикновения А/Т...
Всъщност 5-степенен ли е типтроника след 1999г? Защото ако е 4-степенен ми се струва малко вероятно да има съществени механични разлики освен управлението - INVECS-II със спортен режим?

И ако приемем, че има конструктивна недомислица в нормалната А/Т, може ли по-честа смяна на маслото или използване на определена марка масло да предотврати проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен се отваря преводача на Гугъл :icon_blush:

 

Така де, така го преведох :icon_blush: Текста е вътре, нали? Защото от моя компютър отваря преводача с оригинал на английски и смотан превод на български, ама се притеснявам дали и при вас линка работи така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е вярно всичко това, но ми е интересно, дали от фактите по-горе съдиш за честотата на повредата и степента на вероятност да се случи. Ако е така така, то поднесената информация е подвеждаща и невярна, защото:

 

1. В клуба има повече от 20 Галанта

2. Даже и да бяха 20, това което се е случило не е представителна извадка и статистика за всички произведени коли от модела със същата скоростна кутия.

3. Никой не е казал след каква експлоатация аджеба се стига до този резултат.

 

Да, съвършено прав си! Има повече от 20, да речем 200? Пак 2 са много. Подобна повреда трябва да има честота няколко ppm, 10е-6...

 

Каква експлоатация? Предполагам нормално каране, смяна на маслата навреме, и всичко по реда си. Тука колко е било дискутирано че автоматиците са по-рискови, по-скъпи и т.н., всеки знае че не са за издевателства.

 

Кола на 10 години според мен има право да почне да дава разни проблеми, но не и да се разпадне цял ключов агрегат, чиято себестойност надвишава цената на колата, а ремонта е 50% от цената и...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук се съгласявам напълно с aga.

Затова и си купувам коли с ръчки...... Иначе жената ще се улесни много с А/Т. Ще се влюби, ама няма!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук се съгласявам напълно с aga.

Затова и си купувам коли с ръчки...... Иначе жената ще се улесни много с А/Т. Ще се влюби, ама няма!

 

 

Роско, всичко опира до планиране на няколко неща:

 

- Ресурс на дадения модел кола с автоматик

- км, години в момента на купуване на втора ръка

- планиран цикъл на експлоатация - градско? магистрала? колко км?

- планирани разходи за ремонт

- планиран срок на използване

 

Ако вземеш нов, или почти нов автоматик, спокойно ще си го кара жена ти дълги години дори да е "чуплив", условието е да се отървете преди да надхвърлите ресурса.

 

Ако си вземеш "чуплив" на години/км за "чупене", ако НЕ планираш разходи за ремонт (т.е. разход в най-тежкия случай), ако цикъла на експл. е тежък - тръгни-спри, 1-2-3-2-3-1-3 скорост, газ по дупките, ако планираш тази кола да ти служи 5 години като нова (нали е Мицубиши Галант??), --- ами грешни са всичките сметки. Това се опита да обясни Диджея.

 

Ако въпреки това вземеш тази точно кола за тази точно цел, но си приготвиш допълнителна сума за нова трансмисия - сметките са верни тогава.

 

Аз още не знам какво да правя например с моя. Уж е стабилен от новите. Ще ти кажа. Ако колата има потенциал като стане на 150 000, ако всичко друго е наред, ще предвидя сумата за ремонт, предполагам към 5-7 хил евро ще ми излезе нова кутия с труд. Тази цялата операция ще ми е значително по-евтино отколкото да си взема нова кола, която вероятно няма да ме кефи като Галанта. Другия вариант е да го махна докато е здрав. Във всеки случай, идеята е следната откъм финасиране: За хора на заплата с фиксиран бюджет, колата е постоянен разход, като ток, вода, храна. Дали плащаш нова кола, дали плащаш нова трансмисия, няма значение. Просто една доста сериозна сума е нужно да се предвиди за фонд "кола". И ако колата е стара и вече изплатена но упорито си върви добре, този "гратисен" период без плащания не трябва да ни заблуждава. Парите които не се дават за изплащане трябва да се приготвят за ремонти. Иначе има риск да останем с паметник на науката и техниката хванал бурени в двора и без възможност за друга кола. Т.е. колкото повече одъртява колата, във всеки момент трябва да има готовност за покриване на повреда "максимум". Или да се разкара навреме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност 5-степенен ли е типтроника след 1999г? Защото ако е 4-степенен ми се струва малко вероятно да има съществени механични разлики освен управлението - INVECS-II със спортен режим?

И ако приемем, че има конструктивна недомислица в нормалната А/Т, може ли по-честа смяна на маслото или използване на определена марка масло да предотврати проблема.

Всички са с 4-ри скорости, с изключение на VR-4 той е с 5 автоматични скорости!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Но все пак трябва да се отбележи, че е колкото вероятно да се счупи кутията, толкова и вероятно да я купиш втора ръка и да я караш 150000 без да сменяш масло даже, и да не ти направи никакъв проблем. Защото мене веднага ме втресе параноята и едвали не започнах да се тръшкам, защо ли от мързел си взех автоматик.

Едно е сигурно, че след тая тема, за добро или лошо, ще изпреварвам доста предпазливо с автомата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...