Премини към съдържание

††† Един обичан Галант се превърна в кошма𠆆†


Estilian

Препоръчано мнение

Хммм... нещо на следобедна беседа се обърна темата.

 

Първо към колегите, които са се наплашили и ще карат по-предпазливо, запомнете едно от мен - колкото повече пазиш нещо, толкова е по-вероятно то да се счупи! Вчера си говорихме много много сладко със Светльо на темата за автоматиците и той каза много верни неща, едно от които: "Тези автоматици са направени, за да се карат от хора, които не му мислят много много като карат - газ и спирачка! Тоест направени са да издържат на много повече глупост при шофирането от ръчните скорости!"... и е прав! Автоматикът е много дуракоустойчив... той ако има да се чупи и аз да го карам, пак ще се счупи! Ако няма от какво да се повреди, да се съдереш от форсиране, кутията би издържала...!

Другото важно нещо, което дискутирахме с него е, че тези кутии не се чупят от веднъж! Винаги има симптоми... невъзможно е да караш и изведнъж да грохне! Абсолютно невъзможно... и тук е мястото да изброя неща, на които аз не бях обърнал внимание (и не само аз, но десетките хора от клуба, които са се качвали в колата), а явно е трябвало:

1. При включване от P или N, на някоя директна предавка (R, D, 2, 3, L) винаги има едно усещане като удар в системата... сякаш колата влиза в напрежение. Това е нормално да го има, НО! стига да е леко... тоест - да се усети едно леко трепване на колата и толкова. При мен ударът в последно време беше станал доста осезаем, особено когато колата не е палена дълго време... примерно сутрин, като тръгвам за работа - така придърпваше понякога (най-вече на D), че имах чувството, че спирачката изпуска леко, ако не съм настъпил до дъно педала.

2. Когато е на директна предавка се чува мнооогооо тихо виене от скоростната кутия. При мен го нямаше, но от други пострадали знам, че и това се наблюдава. Чуете ли стържене, тракане, виене - веднага на лекар!

3. Забавена реакция или липса на реакция при kickdown. При мен това беше единственият симптом, който усетих и забелязах, но за съжаление се прояви само веднъж, 5 минути преди аварията. Какво се случи - при натискане на kickdown, ако колата текущо е била на 3-та скорост, то скача на 2-ра, оборотите се качват към 4000, примерно, но колата не започва да ускорява... после пак се усеща, как сменя на 3-та, оборотите падат и пак скачат... това, без да си движа крака... и го направи 2-3 пъти за около не повече от 3-4 секунди... просто так-так-так-так и само скачат оборотите. Аз отпуснах, после си подадох само газ и колата продължи. Това е бил моментът на първия удар на едната ос в системата! Ако ви се случи - веднага спирате и ако трябва дори с теглене или репатрак - в сервиз, за да не плащате луди суми, а да смените само едното, което е дало фира.

4. Играене на оборотите - отново при мен не се е проявявало, но ако след включването на директна предавка оборотите започнат да шават, при загрял двигател, без да променяте натоварването на ел.системата, това също е признак...

 

Ами дано съм бил полезен. Тези автоматици са здрави, не изпадайте в шаш и паника! За първи път си позволявам да не се съглася с aga относно честотата на авария при този тип автоматик, защото - да, наистина имаше и други автоматици в клуба на Галант, които се счупиха, но при всичките тях до един е имало много ключов фактор... като например - грешно масло, грешен филтър, удар, отваряне от неквалифициран майстор, който е замърсил средата... Единствено в моя случай имаше напълно обслужена кутия, с редовно сменяно масло и филтър с предвидените за това материали и наличие на заводски силикон, който показва, че кутията не е отваряна! Така че не може да каже, че влизат под общ знаменател "авария"! Все едно да констатираме, че в София много често умират пешеходци, но при задълбочен анализ на 100 умрели да видим, че 30 от тях са се задавали и задушили с нещо, 35 са получили инфаркт, 15 са се спънали и паднали и едва 20 са блъснати от коли! Ама ако не гледаш детайлите, все са умрели и все са на пътя... Грешка!

 

И ако си мислите, че ръчните скорости се чупят по-малко и по-евтино, помислете пак ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да не се съглася с някой неща.

 

Първо не винаги има симпотми - мойта нямаше никакви , kickdown-a си действаше перфектно, а колата работеше толкова тихо и на скорост , и не на скорост , че понякога забравях дали съм запалил двигателя.

Второ - прибързваш с твърдението , че всички останали са били сервизирани лошо или употребявани неправилни масла - мойта беше сервизирана само в оторизиран сервиз в Германия , през определените периоди, последната смяна на маслото беше около 13 000 км преди да се счупи и дори като я разглобиха в сервиза , ми казаха : "Абе искаш ли да ти го запазим това масло , то е като ново", както и да е - не се възползвах от "офертата".

Трето - може и да греша , но е нормално като превключиш от N на D (примерно) и системата стане под напрежение , оборотите да спаднат малко (това при условие , че държиш колата неподвижна (с натисната спирачка).

Четвърто - недай си Боже , ако ви се счупи ск. кутия - НЕ трябва да се тегли , освен , ако не я теглите с вдигнати предни гуми. Рапатрак е най-добре. Тегленето може само да доувреди ск. кутия , която вече не се смазва (при такава повреда особено) , както трявба , защото не е в действие. Тегленето е допустимо , само в случай , че няма друга алтернатива или разстоянието е безобидно.

 

P.S "Проверявайте си маслото редовно. С търсачката ще намерите много интересна тема затова как се проверява нивото на маслото в ск. кутия, защото не за всички автоматици е еднакъв метода. Доколкото си спомням, на мицубиши се проверява , когато мотора работи , а ск. кутия е позиция N."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, направени са за безгрижно шофиране, така е. По-голямата част на света кара автоматици.

 

Симптомите са били наистина очевидни.

 

Какво значи дуракоустойчив? Това са описателни определения... Главен параметър на трансмисията е въртящ момент. Ако погледнеш на сайта на Getrag например, ще видиш, че кутиите се делят на класове според този параметър и според степените. Когато няма запас по въртящ момент, вкл. запас да покрие пикови претоварвания от трамвайни релси, пилене на гуми и др., или когато този параметър/запас се влошава с часовете експлоатация, става това което е станало. Останалото е бла-бла на тема коли, на чаша бира. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, направени са за безгрижно шофиране, така е. По-голямата част на света кара автоматици.

 

Симптомите са били наистина очевидни.

 

Какво значи дуракоустойчив? Това са описателни определения... Главен параметър на трансмисията е въртящ момент. Ако погледнеш на сайта на Getrag например, ще видиш, че кутиите се делят на класове според този параметър и според степените. Когато няма запас по въртящ момент, вкл. запас да покрие пикови претоварвания от трамвайни релси, пилене на гуми и др., или когато този параметър/запас се влошава с часовете експлоатация, става това което е станало. Останалото е бла-бла на тема коли, на чаша бира. :D

 

Дам , напомняй ми още за тия релси , мразя ги и ги заобикалям от далеч :)

 

P.S "За незапознатите - преди година като се счупи (или аз като си я счупих) ск. кутия , aga - бързичко стигна до извода , че най-вероятно е от пиковото претоварване при удара на гумата с напречната релса и беше прав"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И ако си мислите, че ръчните скорости се чупят по-малко и по-евтино, помислете пак ;)

Еми със сигурност няма да ми струва един ремонт колкото на теб, да не говорим че точно такова като на теб не може и да се случи на ръчка. Да не викам дявола сега де, но разликата в цените е очевадна!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

P.S "Проверявайте си маслото редовно. С търсачката ще намерите много интересна тема затова как се проверява нивото на маслото в ск. кутия, защото не за всички автоматици е еднакъв метода. Доколкото си спомням, на мицубиши се проверява , когато мотора работи , а ск. кутия е позиция N."

 

Според мен тези повреди не са от маслото. Механически не издържат...

 

Като се появят големи луфтове и толеранси, те нарастват постепенно с часовете експлоатация, всяко такова място на контакт е подложено на голям стрес, толерансите скачат рязко и накрая превърта например шлиц, губи се синхронизация например, сензорите отчитат грешни данни, компютъра интерпретира това като понижено натоварване, дава грешна команда за смяна на предавка, става пак удар и т.н. лавинен процес, цикличен. Става хаос. Нещо подобно е станало. Иначе като е здрава механически, всичко се контролира от компютъра, неща като обороти, синхронизация... Трудно е да се повреди с ръчкане изведнъж, докато е мех. здрава. Една ръчна кутия, сменяш няколко пъти без съединител и си чао.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен тези повреди не са от маслото. Механически не издържат...

 

Като се появят големи луфтове и толеранси, те нарастват постепенно с часовете експлоатация, всяко такова място на контакт е подложено на голям стрес, толерансите скачат рязко и накрая превърта например шлиц, губи се синхронизация например, сензорите отчитат грешни данни, компютъра интерпретира това като понижено натоварване, дава грешна команда за смяна на предавка, става пак удар и т.н. лавинен процес, цикличен. Става хаос. Нещо подобно е станало. Иначе като е здрава механически, всичко се контролира от компютъра, неща като обороти, синхронизация... Трудно е да се повреди с ръчкане изведнъж, докато е мех. здрава. Една ръчна кутия, сменяш няколко пъти без съединител и си чао.

 

Маслото - беше профилактично напомняне :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Като се появят големи луфтове и толеранси....
А тези луфтове откъде се 'появяват'? Не вярвам японеца да ги е заложил конструктивно, значи са следствие от износване, т.е. вероятно недобро смазване.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А тези луфтове откъде се 'появяват'? Не вярвам японеца да ги е заложил конструктивно, значи са следствие от износване, т.е. вероятно недобро смазване.

 

 

Ако луфтовете са в следствие на деформации - късане на шлиц в движение? Къде е смазването?

Гадая де... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стилянски, това няма ли да ти е по-изгодно?

http://www.bg.autoscout24.com/Details.aspx?id=lv3gkaiakrbq

 

Имаше идея да се съберем няколко човека и комбина да си вземем едно такова, като всеки предварително си хареса дадена част. За жалост от мотора, скоростите и ЕКУ-то на този модел не ми вършат работа. Единствено бих взел коженият салон, ако имаше такъв. Ако някой има нужда от дадена част от този модел да се кооперират и да внесят една, все ще остане нещо и за продажба. Естесвено има и риск при такава покупка, дадена част да не работи!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стилянски, това няма ли да ти е по-изгодно?
Като го гледам е учавствал във верижна катастрофа(т.е. на скорост), та не се знае дали и неговата кутия не е за ремонт....
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стилянски, това няма ли да ти е по-изгодно?

http://www.bg.autoscout24.com/Details.aspx?id=lv3gkaiakrbq

 

Зависи каква цена за ремонт са му казали, но мисля че като направят едно профилактично ремонтче на кутията на този ударения, и като разпродаде карантиите му, ще мине по-тънко. Ударена кола как се вкарва, нали като скрап? Другия вариант, на място сваля кутията и готово. Този ми се вижда че е в движение, колкото за проба?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламен работи от доста време по колата, така че варианти няма какво да се мислят ;) Дори, доколкото си спомням, се очаква излизане от бокса в началото на идната седмица. Почти не остана.

 

Иначе при конкретния удар, подозирам, че кутията може да е засегната...! Аз търсих доста време тук в България такъв автомобил, писах и на десетина немци от mobile.de, но при всичките все имаше нещо в стил "абе ще ти я продам само кутията, при това евтино, ама не знам колко е здрава и дали работи!". В крайна сметка, сега поне се работи с читави части и имам гаранция!

 

Идеята за докарването на автомобил от чужбина за части е добър, дори много изгоден, но е свързан с две неща, с които не разполагам:

1. Да знаеш как... (тоест - къде да търсиш, какви документи трябват, трябва ремарке или репатрак, който също струва пари!)

2. Да имаш време да го направиш!

 

Както не веднъж споменах, повредата в колата бе съпътствана с още редица други лични проблеми, които не ми позволяват да ме няма за повече от 2-3 дни, които са крайно недостатъчно време, за да се заема с едно пътуване и покупка! Пък и освен това, варианта с кола на части се избива по-късно, когато продадеш части... иначе първоначалната инвестиция е дори по-голяма, отколкото при директен ремонт...! А на мен не ми е глобален финансовия проблем, а локален, така да се каже.

 

И те така то ;) Благодаря за съветите и дискусията, която продължи в последните дни... и още веднъж благодаря за подкрепата на всички :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламен работи от доста време по колата, така че варианти няма какво да се мислят ;) Дори, доколкото си спомням, се очаква излизане от бокса в началото на идната седмица. Почти не остана.

 

 

Ееее..., така кажи!

 

Сега звучиш доста по-бодро! :icon_thumbup: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи скоро ще има рекапитулация на добрината на колегите и насочване на потока благодарност към майстора, за приключване на така случилата се неприятна случка! :) :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да споделя една болка, която обаче е къде,къде по- малка. Карам си аз Галантчето по Цариградско, натискам съединителя да превключа и хоп няма съединител. Спирам си аз на авариини, отварям капака и гледам- долната помпа тече. Поне до вкъщи успях някак да се закарам. Та днеска смених ремонтен комплект за долна и горна помпа на съединителя и се оправи вдичко. Поне е доста по- евтино от ремонта на автоматична ск. кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи скоро ще има рекапитулация на добрината на колегите и насочване на потока благодарност към майстора, за приключване на така случилата се неприятна случка! :) :icon_thumbup:

Даже днеска Пламен ме повози на Стилян на оправената "кошница". Ми върви си количката, първоначално ми се стори че някакво виене чух и на Пламен му побеляха косите, но като разтъкахме малко не се чуваше вече.

Хайде и аз да споделя една болка, която обаче е къде,къде по- малка. Карам си аз Галантчето по Цариградско, натискам съединителя да превключа и хоп няма съединител. Спирам си аз на авариини, отварям капака и гледам- долната помпа тече. Поне до вкъщи успях някак да се закарам. Та днеска смених ремонтен комплект за долна и горна помпа на съединителя и се оправи вдичко. Поне е доста по- евтино от ремонта на автоматична ск. кутия

Абе не е ли малко рано на кола 2002-ра година да става тоя номер? Тази седмица Пламен смени и моите профилактично, но все пак моята е 99-та пък и не се беше случило. Какво предначертава една такава случка? Излиза че не е само колко е нова колата и километрите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като един недобре запознат с автоматични скоростни кутии ми се иска да попитам: Те не щадят ли повече двигателя? Имате ли някаква представа двигателите на тези от вас с автомат дали са в по-добро състояние от тези, които са с ръчни скорости? То ми е ясно от одите тук, че двигател на Галант в състояние различно от перфектно няма, но все пак ;)

Впрочем някаква статистика на откази при ръчни и автоматични скорости имате ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Даже днеска Пламен ме повози на Стилян на оправената "кошница". Ми върви си количката, първоначално ми се стори че някакво виене чух и на Пламен му побеляха косите, но като разтъкахме малко не се чуваше вече.

Колата е готова за експлоатация, а ти нарочно ме "занесе"............ :mad: ........"едно виене се чувало, това к'во е?........." и аз :bang: :confused1: :wacko: сега оставя да я поразкърша малко за проби, че 1 час чистих грешките от ЕКУ-то........ Честно казано, много мъка е да се занимаваш с тия кутии............. но както и да е............ Важното е че стана,обаче Стилян нещо не беше много очарован от това, чак не посмя да си я вземе........ :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автомата щади двигателя, защото като го "изрежеш" и се сменя скоростта. При ръчната ако не смениш... Това важи с пълна сила за каране на D, без кик даун режима.

Явно всяка кола си има характерни проблеми и идеални няма. За съжаление при галант повредите се отстраняват скъпо и трябва специалист.

 

Понеже виждам че си говорите, да задам и аз един въпрос. Днес на един баир нагоре (не е стръмен) подадох газ на втора. След 4200-300 оборота колата присеца бързо 4-5 пъти и включих направо четвърта и пуснах газта. Настилката е хубав асфалт, но мръсен. Възможно ли е да е превъртяла гума и да се е задействал тракшън контрола? Доста се притесних.

Останах с впечатление че нямам тракшън контрол, защото при единственото ми яростно тръгване (бях адски ядосан на един румънски митничар и дори щях да помета плаца с него ако беше отключил) колата завъртя бясно гумите на сух грапав асфалт и за момент остана на място. Това за 3-4 секунди. Като спрях, миришеше на изгоряла гума :wacko: Ако знаете как съм се обиждал после - идиот, простак, дивак, кретен, едноклетъчно загубено, плужек смотан... как можа да направиш такава глупост с тази галантна кола :bang:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш тракшън, то трябва вляво на таблото, над една малка жабка да имаш бутон TCL , който деактивира тракшъна

и ти светва една лампа на таблото, иначе е нормално на втора в голям баир с много газ да превърти, не се учудвай все пак е 2.5 ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама готова ли е наистина? Ако е така :icon_rock: :clapping2: :first: :icon_n_clover: :icon_tongue: :icon_peace: :worthy: Браво на DJ Tymbi - нашият месия, хирургът на :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама готова ли е наистина? Ако е така :icon_rock: :clapping2: :first: :icon_n_clover: :icon_tongue: :icon_peace: :worthy: Браво на DJ Tymbi - нашият месия, хирургът на :mitsu-smiley:

Да, готова е, утре ще извърша още няколко теста и така, лошото е че след 1000 км пак ще трябва масло и филтър да смени.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...