Премини към съдържание

Колеги,интересува ме може ли след като откачиш акумулатора колата да почне да работи неравномерно.


totomoto

Препоръчано мнение

  • Отговори 80
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Според мен трябват още няколко дни търпение... Иди, все пак при Пламен да те закачи да провери за грешки, но според мен е нормално. От поредния ти обстоен :icon_clap: пост разбирам, че при загрял мотор и положение на автомата П или неутрална оборотите са стабилни, нали? Проблемът 100 % ти е в ЕКУ-то и самонастройките му. Колата променя ли обороти в първия ден след ремонта?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах такъв проблем - след сваляне на акумулатора започна да гасне на малки обороти. След два дни се оправи сама. При сваляне трупа някакви грешки :unsure:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъй тъй тъй... за да не пускам нова тема, просто си спомних за тези от преди време... Та ще пиша тук.

 

Проблемът с рестартирането на ЕКУ-то и ...............

 

Почти всеки автомобил има процедура за обучение на ЕКУ-то след сваляне на акумулатора. Потърси книжката, която дават с покупката на колата. Най-често там е описано. Аз имам за Space star, но не съм убеден, че за твоятя ще е същата. Най-вероятно сега ЕКУ-то е в някой от сервизните режими и затова върви по-добре - ама за сметка на разхода. Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен трябват още няколко дни търпение... Иди, все пак при Пламен да те закачи да провери за грешки, но според мен е нормално. От поредния ти обстоен :icon_clap: пост разбирам, че при загрял мотор и положение на автомата П или неутрална оборотите са стабилни, нали? Проблемът 100 % ти е в ЕКУ-то и самонастройките му. Колата променя ли обороти в първия ден след ремонта?

 

Търпя, къде ще ходя... иначе - правилно си разбрал, с изключение на факта, че оборотите са стабилни не при загрял, а при студен двигател!!! При загрял започва да се държи ненормално. И другото - никога не вдига излишно обороти - по-скоро не може да си контролира празните ;)

 

Ще поизчакам и този уикенд да видя как ще е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я ме светнете това "самообучение" не може ли да се направи на място? Палиш и я оставяш да си цъка известно време, или трябва да се "учи" във всичките режими на работа?

Моят комп е по-простоватичък, и въпреки това, след смяна на въздушен филтър задължително го оставям така да си поработи. Иначе няма нужда от обучение - ученото си е учено........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това, за което говори колегата Estilian, си е направо проблем. За GDI-то знам, че е нормално такова поведение след смяна на акумулатор, но за V6... има нещо гнило!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я ме светнете това "самообучение" не може ли да се направи на място? Палиш и я оставяш да си цъка известно време, или трябва да се "учи" във всичките режими на работа?

Моят комп е по-простоватичък, и въпреки това, след смяна на въздушен филтър задължително го оставям така да си поработи. Иначе няма нужда от обучение - ученото си е учено........

 

 

Какво да се прави, ако след смяна на акумулатора

оборотите на двигателя станат нестабилни:

Ако след смяна на акумулатора оборотите на двигателя

станат нестабилни, установете двигателя в изходно

състояние, като за целта следвате дoлyописания метод:

1. Спрете автомобила на безопасно място.

2. Поставете лоста за скорост (при механични

кутии) на положeние 'N' (Неутрално)

3.Спрете двигателя.

4. Рестартирайте двигaтеля.

5. Изключете отoплeнието или климатика.

(ако автомобилът е оборудван с климатик,)

5. Оставете двигателя да загрее, докато cтpeлката

на измервателния уред за температурата

на водата се стабилизира на средата му.

6. Спрете двигaтеля и го рестартирайте.

7. Оставете двигателя да работи на празни обороти

за около 10 минути.

8. След стабилизиране на оборотите на двигателя

установяването му в изходно състояние е

приключило.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, на моята многократно съм откачал и закачал акумулатора, без да има никакви последствия, а и няма логика да има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен ако се разкачи акумулатора за повече от ден, празните обороти не падат, а се вдигат на 1200 -1400. Но се оправят след час каране в града. Иначе за час-два съм свалял акумулатора, но това не се отразява на празните обороти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече започна да се стабилизира... днес на прибиране пак подскачаха, но вече не гасне...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва явно да постои повечко време на празен ход, без да се натоварва по какъвто и да е начин, за да се калибрира.

На мен ми се е откачала клемата по време на движение, и докато не изпълних процедурата по-горе, хвърляше чернилки...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди около 3 седмици си оставих колата при един приятел за профилактика на алтернатора. Само че забравихме след свалянето му да закачим клемите на акумулатора. Стоя така повече от 24 часа. И както каза Стилян, след като запалих и я подкарах, усетих същите симптоми, за който споменава. Колата е Галант 2.0, автоматик. Но се оправи адски бързо. Само по пътя от Военна рампа до Дружба...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Чувствам се като прокълнат с този акумулатор! За последните две седмици за втори път ми се налага да откачам клемите и сякаш лятото не разполагам с Галант 2.5, а с Корса 1.1! Да не говорим, че като ми изгасне със 90км/ч на Цариградско и остана без всякакво серво си е направо кошмар... пък при мен запалването на двигателя не става като при ръчките - отпускаш съединител на скорост и пали! Трябва да бутна лоста на N и да запаля със стартер... след това пак на D... и цялата тази интервенция хич не е здравословна за колата.

 

Тааааа!!!! Защо връщам темата. Защото опитах методологията, която Peter G е предложил, но уви - не помага... Питането ми е - няма ли наистина някакъв начин за ускорено калибриране, при който двигателят си влиза в нормален такт за по-бързо от 500-600км?!?! Защото точно толкова ми отне последният път, а сега съм в процес на втора адаптация :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чувствам се като прокълнат с този акумулатор! За последните две седмици за втори път ми се налага да откачам клемите и сякаш лятото не разполагам с Галант 2.5, а с Корса 1.1! Да не говорим, че като ми изгасне със 90км/ч на Цариградско и остана без всякакво серво си е направо кошмар... пък при мен запалването на двигателя не става като при ръчките - отпускаш съединител на скорост и пали! Трябва да бутна лоста на N и да запаля със стартер... след това пак на D... и цялата тази интервенция хич не е здравословна за колата.

 

Тааааа!!!! Защо връщам темата. Защото опитах методологията, която Peter G е предложил, но уви - не помага... Питането ми е - няма ли наистина някакъв начин за ускорено калибриране, при който двигателят си влиза в нормален такт за по-бързо от 500-600км?!?! Защото точно толкова ми отне последният път, а сега съм в процес на втора адаптация :)

Трябва да питаш ЕКУ-то си... Ама откъде накъде колата ти гасне в движение? Чак така не би трябвало да е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да питаш ЕКУ-то си... Ама откъде накъде колата ти гасне в движение? Чак така не би трябвало да е.

 

Гасне, защото като пуснеш педалът на газта, оборотите падат веднага на 1000... Дори и да съм със 140км/ч... Пипна ли спирачката, веднага падат на около 300 оборота, стрелката прескача няколко пъти и колата гасне...!

 

Това ми го направи последно миналия месец като пътувах за Солун. Точно преди да тръгна натам си свалях акумулатора и до Солун съм карал с два крака автоматика - като натискам спирачка придържам с десния крак леко газта, колкото да я държа на около 1000-1200 оборота! Но е голяма мъка... Оправи се едва след 48 часа шофиране, близо 600км.

 

Вчера по неволя пак ми се наложи да го сваля... днес едва стигнах до офиса. Както съм писал и преди - докато колата загрее, оборотите са перфектни! Но влезе ли в нормален работен режим, оборотите са ужасни при празен ход... В движение няма осезаема промяна, освен фактът, че автоматикът се рестартира и сменя предавки не където по принцип ми сменя, а на около 3200 оборота :)

 

Чакам идеи как да го вразумя по-бързо, а не отново с минаване на 600км, че ще се видя в чудо!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А добре де......тази цялата работа с адаптацията на ЕКУ-то след откачане на акумулатор ми се вижда доста страшна и то ето, че не само за двигателя..... Сигурни ли сте за всичко това с "адаптирането". Моят акумулатор е откачан десетки пъти, на което и Росен е свидетел и нямам абсолютно никаква разлика в работата на двигателя!!! Нито гасне, нито мени обороти, нито нищо! Доколкото съм запомнил според различната степен на износване/амортизация на двигателя е различно и времето респективно километрите, които трябва да изминеш за да се калибрира компютъра наново.......е моят двигател не е нов.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, когато има нещо нередно по колата - по тоците и когато не е отстранено дълго време ЕКУ-то регистрира "изправна грешка" (когато не е отстранена дълго време) след многоброините паления и гаснения на колата. След сваляне на акомулатора Тази грешка наново се отчита и проблема е налице.... Кара ли се така дълго време ЕКУ-то се самообучава , че тази грешка действително я има ,а на водача не му е пукало за нея или не е била забелязана и вече не я отчита. Но само според мен така си мисля. :icon_hmm: :icon_refuse: Нека по-умните Глави на сайта да кажат повече...

 

И трябва да се потърси проблема къде е....

Редактирано от SpeedFox
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

600 км. не е ли прекалено много време за адаптация? Моя акумулатор е паднал преди 2-3 седмици и е махнат от колата, след 20 дни като припаля звяра ще видя как ще се държи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хъммм, странно - на мен ми се наложи вчера и днес да разкача акомулатора за разни дребни неща по колата и не съм имал грижи чак такива!

Забелязал съм, че след около 10-20км. всичко кси идва на местото. Е верно дразнещо е но за 10-20км. не е проблем!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И гадно...

Аз понеже не исках да разбирам дали трябва сама да се настройва и като сменях акумулатора бях включил още 1 за да няма спад....

Редактирано от RogerDoger
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне,това хич не ми се струва нормално :unsure: И при мен нещата се оправят след 10-тина км. и проблема ми е само в ниските обороти(не са стабилни и гасне),но чак да гасне в движение... :vsurprise:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 2,5 типтроник и до сега съм откачал акумулатора 3-4 пъти и само един път ми е правила проблеми и за 20-30км. се оправи. Проблемите бяха като тези на Estilian - ниски обороти.

Стиляне пробвал ли си да я закачиш на диагностика? Ако имаш някой датчик който много се отклонява от номиналните параметри може да му трябва повече време на компа да се адаптира.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес говорих с Милен от Пловдив... тези дни ще мина през него, той спомена, че има подозрение какво може да е. Иначе на диагностика е връзвана и в Ратола, и на други места - не е гъкнала!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А "старците" Галанти как са с адаптирането?

Наскоро сменях маншони и десен шарнир и понеже новия влезе малко хлабаво в носача майстора препоръча да се парне с СО. Така и направих. Откачих акумулатора за не повече от 15-тина минути, докато колегата на работа цъкне шарнира. След това вече колата беше друга :o !!! Пали от третия път и то с подаване на газ - иначе работи 5-6 сек. на 5-600 оборота и гасне. Като прехвърля на газ е малко по добре - колебливи обороти на място, бавно възстановяване до 800 об.мин., но само да тръгна и падат на 4-500 и пак бавно възстановяване. Всичко се оправя когато колата загрее. Симптомите са типични за запушени дюзи, зная, НО защо така драстично се изостриха веднага след откачване на акумулатора? И защо "дъвче" и на газ? Някакъв "топлинен" датчик ли се ошашави, дайте някаква идея. И моля колегите от Плевен да ме насочат към диагностик (стенд), който ИМА софтуеър за Мицубиши Галант 1992г.

Благодаря!

 

Поздрави!

 

 

Иван

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...