Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Регулиране на фарове на Галант


Препоръчано мнение

Здравейте колеги, от месец и нещо карам Галант, но открих следния дразнещ проблем. Оказа се, че късите ми светлини са много забити, на дълъг път, вечер на къси карам като слепец, а копчето за ел-регулиране, е само за навеждане на светлините, можете ли да ме насочите, къде могат да ми ги регулират оптимално от болтовете на фаровете, защото сам не мога да се ориентирам, как става номера.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да попиташ във всеки сервиз дали извършват регулиране на фаровете.

Самото регулиране става с едно приспособление измерващо положението на светлата точка от фаровете и не трае повече от 10 минути.

Миналата година ми ги регулираха за 15 или 25 лева ( не мога да се сетя точно )в един сервиз на бул. България от дясната страна след "Била" посока околовръсното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

освен отвътре по електронен път. Фаровете се регулират механично. Погледни на гърба на фара в горната част има назъбено колело, с която помощ ще можеш да регулираш фарвете. Въртейки го надясно повдигаш фаровете наляво ги сваляш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, от месец и нещо карам Галант, но открих следния дразнещ проблем. Оказа се, че късите ми светлини са много забити, на дълъг път, вечер на къси карам като слепец, а копчето за ел-регулиране, е само за навеждане на светлините, можете ли да ме насочите, къде могат да ми ги регулират оптимално от болтовете на фаровете, защото сам не мога да се ориентирам, как става номера.

Като дойдеш при мен ще оправим и този проблем............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Да повдигна темичката.

Днес реших да си регулирам светлините, че дойде по - тъмната част от годината, пък и дългите ми не са както трябва, та се разчетох за информация...навремето имахме книжка с инструкции за ремонт на москвича, та се сещам, че там имаше схема. :icon_thumbup: Попаднах на интересна информация във форум на фиат, ще я пусна да си я има и тук. :)

 

Фаровете ще работят така, както е предвидено, само ако са насочени правилно. Неправилно насочените фарове са опасни, неефективни и в някои страни - незаконни. Следните процедури ще ви осигурят правилно насочване на предните светлини, за максимално добра видимост без да има непозволен и опасен блясък. Бъдете сигурни че използвате точно процедурата за вашия тип фарове и модел автомобил.

Ако нямате подвижно устройство, може да настроите светлините на екран. E-code-фаровете (европейските фарове) могат да се настройват с гледане на светлинния сноп.

За да стане това точно, колата трябва да е с поне наполовина пълен резервоар, тежест в багажника, равна на най-често срещаната (за някои това е пълен багажник, за други - съвсем празен, за трети - някъде по средата), тежест на мястото на водача, равна на теглото на този който шофира най-често. В студено състояние гумите трябва да са напомпани точно толкова колкто е според изискването за автомобила. Раздрусайте колата здраво от всички страни, за да се осигури окачването да застане в нормално положение.

Намерете място което има вертикална стена и поне 11-12 метра РАВНА земя. Сега стената трябва да се разчертае. Измерете точно 7.5 метра от стената назад и маркирайте на земята (Ако стената не е подходяща за обезобразяване, препоръчително е използването на лепенки тип "тиксо" или изолирбанд с цвят контрастен на цвета на стената). Изравнете предницата на колата с маркираното на земята. Сега придвижете колата право напред плътно до стената, с изправен волан, и без никакво въртене (най-малкото въртене на волана може да даде отклонение с няколко метра в светлинния сноп). Отбележете с някакъв знак (залепване на лепенка) на стената средата на колата. След това точно пред оста на фара отбележете с някакъв знак в/у стената например буква "C" или хиксче. Това се прави за всеки фар - за мъгла, дълъг, и къс ако са поотделно и само за къс, ако са заедно /нашите/. Оста обикновено е отбелязана на стъклото на фара с точка, кръстче, кръгче, лого на марка, или ако не е отбелязана - то тя е точно пред крушката. Сега върнете колата право назад със същия волан, дотолкова доколкото стъклата на фара се изравнят вертикално с белега на земята (на 7.5 метра).

Сега на стената се прави и останалото разчертаване - продължава се централния белег с вертикална линия надолу поне 15-20 см. Белезите за осите (C-тата) се свързват с хоризонтална линия , която ще наричаме Н-Н (същото за фаровете за мъгла). Сега от всеки белег С се прави белег надолу според таблицата - ако височината на оста на фара е до 80 см от земята, белегът трябва да е точно на 76 милиметра. Ако е от 80 см до 1 метър, белегът трябва да е на 102 милиметра, ако е повече от метър - 114 милиметра.

 

 

http://roverclub-bg.com/imghost/images/1258026035.jpg

 

Новите белези се свързват с хоризонтална линия която ще наричаме В-В. Сега през всички точки - центъра, С-точките, белезите под тях, се чертаят вертикални линии, за по-лесно виждане от 7.5 метра, по време на регулирането. Ако разчертаването е правилно, на екрана трябва да има чертеж като този долу.

 

http://roverclub-bg.com/imghost/images/1258024097.jpg

 

Сега имаме отправна точка за регулиране, но само ако колата е равна И земята е равна И екранът е вертикален.

 

Вертикално насочване (светлините трябва да са включени, особено късите )

 

Късият светлинен сноп има ясно видимо специфично прекъсване. Под това прекъсване е ярко светло, а над него - относително е тъмно. С помощта на винтчета или там каквито врътки има за настройка на фара, това прекъсване се слага така че да е точно в/у линията В-В. Това се прави и за двата фара. За европейските фарове това прекъсване се намира на върха на лявата половина на светлинния сноп.

 

Хоризонтално насочване

 

Следните инструкции са валидни само за европейските фарове, за някои видове фарове изобщо е невъзможно да се настройват хоризонтално поради някакви американски разбирания. Европейските фарове имат "чупка" или "лакът" на върха в центъра на светлинния сноп, откъдето специфичното прекъсване "тръгва" нагоре и надясно, гледано на екрана. Насочете фарът така, че чупката да легне на вертикалната линия която минава през съответната С точка. Максимално допустимото отклонение е +/- 5 см. Например леко отклонение вляво - 25 милиметра - води до увеличаване на светлото разстояние надолу по пътя. Отклонение по-голямо от допустимото води до заслепяване на насрещно идващия трафик и в някои страни е подсъдно. При правилно насочени фарове, на екрана се вижда нещо подобно като на картинката долу.

 

 

http://roverclub-bg.com/imghost/images/1258024289.jpg

 

или

 

http://roverclub-bg.com/imghost/images/1258024545.jpg

 

След като са настроени късите светлини, не се опитвайте да насочите дългите, ако фаровете са комбинирани /нашите/. Те сами ще си дойдат. Всяка намеса в/у дългите, се отразява веднага на късите. Ако късите са добре, а дългите високо, или обратно, значи фаровете ви са със кофти дизайн...

 

Регулиране на дългите за 4-фарови системи:

 

http://roverclub-bg.com/imghost/images/1258024985.jpg

 

При правилно разчертан екран, и отбелязани С-точки на дългите фарове, те се настройват така, че в/у точката С за съответния фар да пада максималния интензитет на светлинния сноп, или с други думи там където е най-ярко.

 

 

http://roverclub-bg.com/imghost/images/1258025023.jpg

 

При операцията бъдете сиггурни че регулирате един фар само, докато не го регулирате напълно. Най-доброто решение е да се изключи кабела на този фар с който не се работи. Също така задължително да се изключи кабела или скрие с нещо светлината на дългия комбиниран фар, когато се настройва дългият до него.

 

Настройка на светлините за мъгла

 

На екрана трябва да има разчертани С-точки, и линия В-В, както беше за късите светлини, само че числата са по-различни:

 

http://roverclub-bg.com/imghost/images/1258026387.jpg

 

За фаровете за мъгла, числата са както следва - ако фарът е до 46 см от земята - белегът трябва да е на 38 милиметра под С-точката. При височина от 47 до 71 см - 76 милиметра, при височина над 71 см - 102 милиметра. Белезите, както вече знаем се свързват с линия В-В. Тъй като светлинния сноп не е петно, а дълга отляво надясно, и сравнително тясна отгоре надолу ивица, настройката е само вертикална. Ако все пак имате винтче и за хоризонтална настройка, насочете фара за мъгла право напред "на око" да не е много вляво или много вдясно. Вертикално се регулира така, че специфичното прекъсване да пада на В-В линията. Само трябва да се внимава да не се сбъркат двете В-В линии - тази на късите и тази на мъгливите фарове.

 

Благодарение на колегите от fiat-bg.org

 

:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

при мен въртя въртя и нищо не се случва не помръдват :icon_crying: а дълги изобщо нямам единия е в космоса другия прави бяло петно в асфалта

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

при мен въртя въртя и нищо не се случва не помръдват :icon_crying: а дълги изобщо нямам единия е в космоса другия прави бяло петно в асфалта

 

Преди няколко дена използвах услугите на сервиз "Друмник" на Бул. България.

Срещу 15 лева хората си вършат работата перфектно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добра информация,ама дали си струва да се рисуваш по стените за 5-10 лв .

 

П.С: При нас настройката на фарове беше към 5 лв. преди 2-3 години,сега може и по скъпо да е станало. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ходил съм на лупите, дългите не ги барат...не съм доволен - сам си ги правя, подходящо място има :rulez:

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само искам да ви предупредя, колеги - не си регулирайте фаровете в Ратола - преди година така ми ги настроиха, че нощното ми каране от София до Кърджали се превърна в АД! Единия фар в небето, другия в банкета! Посред нощите се наложи сам да си ги регулирам обратно! Никога повече там!!!

:icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само искам да ви предупредя, колеги - не си регулирайте фаровете в Ратола - преди година така ми ги настроиха, че нощното ми каране от София до Кърджали се превърна в АД! Единия фар в небето, другия в банкета! Посред нощите се наложи сам да си ги регулирам обратно! Никога повече там!!!

:icon_censored:

 

Същото е и в Heed Auto. Регулиране само по вертикала - по хоризонтала били добре. Как да не са добре, след като намества машината по светлинния сноп излизащ от фара. Не че и по вертикала го направиха... :icon_thumbdown: :icon_thumbdown: :icon_thumbdown:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добра информация,ама дали си струва да се рисуваш по стените за 5-10 лв .

 

П.С: При нас настройката на фарове беше към 5 лв. преди 2-3 години,сега може и по скъпо да е станало. :)

 

Струва си като ги знаеш какви са майсторите и какъв е крайния резултат...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Същото е и в Heed Auto. Регулиране само по вертикала - по хоризонтала били добре. Как да не са добре, след като намества машината по светлинния сноп излизащ от фара. Не че и по вертикала го направиха... :icon_thumbdown: :icon_thumbdown: :icon_thumbdown:

Точно там мислех да ходя с надеждата за по-свестен реглаж! Благодаря за спестените пари и загуба на време!

:good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди да тръгнете да си регулирате фаровете, вижте дали правилно са монтирани крушките. Защото неправилно монтираната крушка, променя всичко и тогава може да си регулирате цял ден без успех!

 

Друго към горе написаното от форума на Фиат, има двусекционни фарове които са на еди рефлектор и също няма нужда да се регулира фара на дълги светлини, при нас обаче не е така, и при някой други автомобили като БМВ и пр.

 

И последно когато ви регулират фаровете, копчето за ел.машинките на фаровете трябва да е сложено на 0, защото при натоварване на автомобила, лъча на фара се вдига, а с копчето го връщате обратно в положението което е правилно, за да не заслепяваме колегите от среща. Дано да сте разбрали какво искам да кажа.

И един съвет, никога не пипам фаровете де що има врътка, може да стане положението по зле от сегашното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да се каже че съм доволен от фаровете си. Само ми се иска да ги вдигна малко и после да ги сваля на позиция 1. Винаги височината ми е на 0.

Хубавото е, че когато приближавам към колата с включени къси светлини светлината не заслепява. Няма случайни отблясъци настрани и нагоре в короните на дърветата. В мъгла двата светлинни снопа са успоредни и под еднакъв ъгъл. Не съм пипал нищо, освен да сменям крушки на къси, дълги и една габаритна.

Точно за да не ги разместя не съм си играл да ги повдигам, да седи на 1 и да може да ги вдигам при нужда. Обаче искам да вдигна дългите, защото според мен не светят достатъчно надалеч. Как се вдигат само дългите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди да тръгнете да си регулирате фаровете, вижте дали правилно са монтирани крушките. Защото неправилно монтираната крушка, променя всичко и тогава може да си регулирате цял ден без успех!

Така е, колега. За съжаление, на Галанта крушките се захващат малко нестабилно, и трябва да няма никакво напрежение или опъване в буксата и кабела...

PS: Решил съм и аз да ида в Друмник - сервизът на България, за реглаж на предница и реглаж на фаровете. Ще пиша отзиви!

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Достатъчно стабилно е захващането. Нали всеки път фаровете светят по един и същ начин и като караш по павета светлината не помръдва. Доста коли съм виждал като карат по дупки светлината от фаровете им да трепти. Тук нито рефлектора, нито тялото на фара може да мръдне. Буксите влизат плътно в крачетата на крушките и е нужно усилие да ги извадиш. Освен това при извадена букса и побутване на крушката на мястото си тя не мърда на никъде. Стоманизираните телчета за закрепване на крушките доволно здраво ги препарират на място.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

на моята въртя въртя нищо не се случва, как може да се оправи това ? мисля, че резбата е превъртяла :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, не знам при теб как е, но аз като хвана буксата, с не много голямо усилие си местя крушката във всички посоки. Случва се като я пусна да рисува всеки път различни картинки, та като ги сменям ги понамествам докато не ме задоволи що годе резултата. Няма да отварям въпроса колко неудобна е смяната. Поне веднъж нагласена, позицията не се променя... Иначе, фарът и рефлекторът не помръдват, наистина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, не знам при теб как е, но аз като хвана буксата, с не много голямо усилие си местя крушката във всички посоки. Случва се като я пусна да рисува всеки път различни картинки, та като ги сменям ги понамествам докато не ме задоволи що годе резултата. Няма да отварям въпроса колко неудобна е смяната. Поне веднъж нагласена, позицията не се променя... Иначе, фарът и рефлекторът не помръдват, наистина.

Значи крачето на крушката не е влезнало в гнездото на рефлектора. За крушка Н 7 крачето при монтажа трябва да е нагоре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Да изтупам малко темата, от скоро забелязах че регулирането на фаровете ми е странно, левия фар е на високо а десния е забит в земята. Опитах се да настроя фаровете от купето но не помръднаха а преди си работеха. Подозирам че бушона на машинките, които регулират фаровете може да е заминал за това искам да попитам някой знае ли къде се намира?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Бушона е в ред, някой има ли идея защо тези машинки изведнъж спряха да работят ?

Според мен е много вероятно причината да е във врътката за регулиране на нивото - самото бутонче всъщност е доста сложен уред с чип. Ако имаш възможност - пробвай с такова от друг автомобил. Вади се като откачиш шкафчето за стотинки, и от там бъркаш и го избутваш навън.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...