Здравейте колеги, Основната причина да пусна тази тема е за да споделя опит с хората, които карат лансери като моя със CVT кутия. Машинката ми е 2011-та година 1.8 мотор. Изписаха се доста мнения и реших, че ще е по-добре да обобщя събраната информация на едно място за да е по-лесна за намиране. Въпросната кутия Jatco я "хвалят" като най-кекавата CVT кутия използвана от марки като Mitsubishi, Toyota, Nissan и др. Основния проблем (и това е изцяло лично мнение) е некоректно обслужване или ползване на неоригинални консумативи при обслужването (масло, филтри, гарнитури). При запитване колко струва цялата процедура за смяна на масло на CVT кутия в оторизиран сервиз в България - цената не падаше под 1200лв с включени консумативи. Самите консумативи са: 1. Масло - DiaQueen CVT J4 с номер MZ320261 - Това е най-скъпия консуматив - варира от 53лв-63лв на литър цвят зеленикав (аз ползвам от motorni-masla.net) - Маслото се сменя на 6 години или на 60,000км. (много е важно да не се изпуска този период) - Кутията побира 8 литра масло 2. Филтър за скоростна кутия 2824A007 или 2824A004 + Гарнитура за картер 2705A015 3. Филтър за охладителя на CVT маслото 2824A006 + гумен семеринг 2920A096 Има видеа в интернет, които описват процеса на смяна на маслото ако някой реши да се занимава сам:
!!! Важно 1: Радиатора, който охлажда маслото се намира пред предна лява гума, препоръчително е когато ходите на автомивка да навивате волана максимално на дясно и да миете радиатора (!!!с чиста вода) през подкалника за да не се пълнят ламелите му с кал (което би попречило на охлаждането му). В резултат на прегравяне на маслото то губи качествата си и съответно често се стига до грешка на таблото "Slow Down". Реално при загуба на качеството на маслото започва по-голямото износване на конусите в кутията както и на веригата. Ето и снимка на радиатора: https://share.getcloudapp.com/p9urlWpB !!! Важно 2: Поради силната химия, която се ползва зимата по нашите пътища и поради факта, че радиатора охлаждащ CVT маслото е алуминиев, често се наблюдава изгниване на връзките на радиатора с маркучите (
тук на 5:03 се вижда за какво говоря). За да не загубите масло за близо 500лв на пътя, преглеждайте връзките на радиатора за омаслявания. Ако погледнете през лявата решетка на фара за мъгла ще видите самия радиатор както и маркучите. При налично омасляване задължително не шофирайте повече автомобила и сменете радиатора иначе рискувате не само да загубите маслото, но и да унищожите скоростната кутия. Каталожен номер на радиатора: 2920A103 Още малко информация от друг пост споделена от колегата Blago_ относно заместители на маслото както и номера на консумативите: https://www.drive2.ru/o/b/495773092572823959/ Ще се радвам ако и други колеги споделят полезна информация, която съм изпуснал. Безаварийно шофиране!