Премини към съдържание

За Aвтоматиците


Препоръчано мнение

Адашче говорим за автоматиците, при ръчните скорости си е друга работа! Но дори и да има полза, аз не бих рискувал автомат за 3000 лв, за да спестя 50 стотинки!

Тъй де! Нали това казвам, че не смея да го пускам на N. За новата CVT ск.кутия - хидротрансформатор все още нямам подробно инфо, кога, къде и какво става. Иначе определено се товари двигателя, когато е на R или D при работа на място. Най-осезетелно е при студен двигател, когато включиш на R или D оборотите падат и колата се мъчи да потегли дори при натисната спирачка.

 

За разхода няма да говоря, че ще ми се смеят. Който си има брада си има и гребенче.

В края на краищата колата е малко или много спортна и какъвто и разход да дава не ми прави впечетление.

КЕФА ЦЕНА НЯМА! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Тъй де! Нали това казвам, че не смея да го пускам на N. За новата CVT ск.кутия - хидротрансформатор все още нямам подробно инфо, кога, къде и какво става. Иначе определено се товари двигателя, когато е на R или D при работа на място. Най-осезетелно е при студен двигател, когато включиш на R или D оборотите падат и колата се мъчи да потегли дори при натисната спирачка.

 

За разхода няма да говоря, че ще ми се смеят. Който си има брада си има и гребенче.

В края на краищата колата е малко или много спортна и какъвто и разход да дава не ми прави впечетление.

КЕФА ЦЕНА НЯМА! :icon_thumbup:

Има нещо парадоксално тука. По принцип съм почитател на ръчните скорости, но най-гигантското преимущество на автомата е именно, че не се налага да включваш и освобождаваш от скорост. И откъде накъде като има човек автомат, ще му дотрябва да освобождава по нанадолнищата на N???? :icon_thumbup: Тотално неразбираемо е за мен. Икономия на гориво? Ами защо ти е 2,5 двигател тогава, слагай газ и пак карай на D. Аз моята кола с ръчни скорости не я пускам по инерция, какво остава за автомат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Най-осезетелно е при студен двигател, когато включиш на R или D оборотите падат и колата се мъчи да потегли дори при натисната спирачка...

И при мен когато паля сутрин и тръгна усещам едно леко изфорсирване /като на полусъединител/ като че ли се чуди какво да прави, когато превключва от първа на втора предавка. Инъче като позагрее си работи безупречно във всяко едно отношение. Чудя се как ли ще се държи през зимата тогава!? Това не е ли предпоставка за смяна на маслото в скоростната кутия? :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато купих Галанта имах (все още имам) страх към автоматиците изразен в експлоатацията им, и не си позволявам да превключвам/изключвам от скорост за щяло и нещяло както и да карам на N никога, даже 1 месец след като я взех ме беше страх да ползвам типтроника :D

Икономично карам в рамките на разумното т.е. не ми е основна цел, където мога ползвам круиза и не ускорявам напразно и ...тва е.

За ръчните има едни мит, че на "свободна" харчи по-малко. Аз съм забелязал на стария опел (с борд. комп.) че когато е на скорост по инерция показанията за моментен разход са: 0.0Л/100км което си го обяснявам с преустановено захранване с гориво, а когато я карах на свододна разхода беше 2-3л/100км (относително показание зависещо от моментната скорост)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За ръчните има едни мит, че на "свободна" харчи по-малко. Аз съм забелязал на стария опел (с борд. комп.) че когато е на скорост по инерция показанията за моментен разход са: 0.0Л/100км което си го обяснявам с преустановено захранване с гориво, а когато я карах на свододна разхода беше 2-3л/100км (относително показание зависещо от моментната скорост)

 

Това е голям мит наистина, ако някога погледнете данните от инжекторите с нещо - софтуер, осцилоскоп - ще видите че по инерция, импулсите са толкова тесни, че може да се пренебрегне напълно този разход и всякакви фокуси като изклюване от скорост са меко казани неразумни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля по надолнището пускаш на круиз и всичко трябва да е на 6 и спазваш ограничението (примерно) ...

Не съм пробвал.. Какво мислите по въпроса?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е. от както съм купил колата на 13.03 тази година, круиза не е изключван никога.

А това дето е писано че като запалиш и все едно се изфорсира на полусъеденител, това е от автоматичния смукач. Аз като запаля колата, обикновенно по бяд го правя (защото тогава ставам), колата започва да рабити на 1500 оборота за около 3-4 минути и после си падат на нормалните си обороти някаде м-у 750-950 оборота. Тръгвам чак тогава и нямам такова усещане. А съм сигурен, че и за самата кола е по-добрия вариант да изчакаш 5 минути преди да се стрелкаш из улиците. Все пак за 5 минути, не мисля че е фатално да се изчака зверчето под капака да се намаже хубавко с масло. После ще е по-послушно и пъргаво, без да се притесняваш че може да се навехне нещо и да те пари главата от скъпи лекарства. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За сутрешното подгряване - аз съм на 100% за и го спазвам от първия ден на колата... може би навик от стария дизел, може би любов към новата кола, не знам :) Изчаквам докато стрелката на температурата на мине най-долното деление и от парното вече духа топло! Значи е готова за разходка... Факт е, че тази манипулация е много непрепоръчителна за маниаците на нисък разход, особено ако трасето, което ще минат, е под 10км. Ама сакън! Таковал съм го и бензина...

 

По отношение на круиз контрола и регулирането на скоростта - преди време бях пускал тема относно това как да управляваш скоростта при спускане на голям наклон надолу. Един от вариантите, който аз лично предпочитам най-много, е именно с круиз контрол, тъй като той не само засилва, но и забавя колата на двигателна спирачка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля по надолнището пускаш на круиз и всичко трябва да е на 6 и спазваш ограничението (примерно) ...

Не съм пробвал.. Какво мислите по въпроса?

Има разлика обаче, когато ск.кутия е ръчна или CVT.

Понеже при мен е CVT и често ходя в Белоградчик (а там си е планина) забелязвам, че при по-стръмните участъци въпреки круиз контрола колата си се ускорява при автоматичен режим - D. При нормалните наклони и на равно наистина е голяма благинка. Върви като самолет (САМО ЛЕТ-сам си лети самолета :D ). Иначе круиз контрола си е моооого голямо предимство, само дето се чудя какво да правя с краката и едната ръка. Понякога карам само с една ръка и един палец. :D Взех да се замислям да подаря антирадара на някой роднина, че въобще не го ползвам.

За загряването при студен старт просто няма как да потегля, защото първо я изкарам от гаража, оставям я да поработи докато затворя вратите. Правя няколко маневри, за да я обърна с предницата към изхода на двора. После минавам 20-25 м в нещо като тясна учличка (дори страничните огледала са прибрани, защото е тясно между къщата и оградата-довара де) с не повече от 4-5 км/ч. Изкарвам я на улицата и я оставям запалена докато затворя портата на двора. Цялата операция трае 5-6 минути и двигателя почти си е стигнал нормалната температура. Всичките маневри ги изпълнявам само с натискане на спирачката и въобще не пипам педала на газта, защото оборотите са достътъчно високи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За сутрешното подгряване - аз съм на 100% за и го спазвам от първия ден на колата... може би навик от стария дизел, може би любов към новата кола, не знам :)Изчаквам докато стрелката на температурата на мине най-долното деление и от парното вече духа топло! Значи е готова за разходка... Факт е, че тази манипулация е много непрепоръчителна за маниаците на нисък разход, особено ако трасето, което ще минат, е под 10км. Ама сакън! Таковал съм го и бензина...

 

По отношение на круиз контрола и регулирането на скоростта - преди време бях пускал тема относно това как да управляваш скоростта при спускане на голям наклон надолу. Един от вариантите, който аз лично предпочитам най-много, е именно с круиз контрол, тъй като той не само засилва, но и забавя колата на двигателна спирачка.

 

Toчно това е най-неблагоприятен режим на експлоатация - дълго въртене при студен мотор, и след това повторение на същата процедура само след 10км. Малък ресурс ще има, не толкова разхода. В студа единствено не трябва да се форсира силно, защото детайлите нямат идеално съгласуван температурен коефициент на разширение, и има луфтове, освен това стават чупливи. Но само дотам. Ако караш нормално без ексцесии, много по-добре е - като седнеш, първото е палиш, наместваш се, слагаш колана, минават 15 секунди за да се размърда маслото, да се разкарат големите температурни градиенти (температурни разлики), сензори и прочие да влезе в режим, и тръгваш. Подгряване е нужно на коли с карбуратори, защото иначе не вървят... при инжекциона всичко е предвидено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е голям мит наистина, ако някога погледнете данните от инжекторите с нещо - софтуер, осцилоскоп - ще видите че по инерция, импулсите са толкова тесни, че може да се пренебрегне напълно този разход и всякакви фокуси като изклюване от скорост са меко казани неразумни.

Ако пуснем по наклон автомобила на скорост, то няма да харчи нищо, тъй като ЕКУ-то гаси инжекторите в този случай и на практика няма разход на гориво докато ползваме мотора като спирачка, обаче ако пуснем автомобила по същия този наклон ,но на нулева , то инжекторите ще работят в режим на празен ход( не съвсем) с около 2 милисекунди импулси и съответно ще харчи бензин, освен това при нулева скорост и пускане на баир тогава ЕКУ-то държи малко по високи обороти от обичайното и съответно разхода ще е по голям..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Toчно това е най-неблагоприятен режим на експлоатация - дълго въртене при студен мотор, и след това повторение на същата процедура само след 10км. Малък ресурс ще има, не толкова разхода. В студа единствено не трябва да се форсира силно, защото детайлите нямат идеално съгласуван температурен коефициент на разширение, и има луфтове, освен това стават чупливи. Но само дотам. Ако караш нормално без ексцесии, много по-добре е - като седнеш, първото е палиш, наместваш се, слагаш колана, минават 15 секунди за да се размърда маслото, да се разкарат големите температурни градиенти (температурни разлики), сензори и прочие да влезе в режим, и тръгваш. Подгряване е нужно на коли с карбуратори, защото иначе не вървят... при инжекциона всичко е предвидено.

Чакай, чакай... тоест искаш да кажеш, че не само, че няма нужда от подгряване, но и не е много полезно?! Нещо ме объркваш :) Ако и това е поредният мит, в който съм вярвал, вече ще ми дойде в повече...

 

При мен нещата стоят така - слизам, паля колата и през това време започвам да си приготвям нещата в колата - слагам си хендсфрий, слагам си колан, слагам си панела на радиото, намирам си хубава песен, пускам си топлото на седалките, чистя си стъклата, паля фаровете... и хей го на, минали са вече 2-3 минути, колата е влязла в почти нормални обороти около 1000, температурата е мръднала леко... пускам парното (ако е зима) и тръгвам! После съм минимум 40-50 минути на път до центъра, тъй като офисът ми е на много кофти място спрямо квартала, в който живея... и те така. При този режим искаш да ми кажеш, че не си правя услуга на колата?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чакай, чакай... тоест искаш да кажеш, че не само, че няма нужда от подгряване, но и не е много полезно?! Нещо ме объркваш :) Ако и това е поредният мит, в който съм вярвал, вече ще ми дойде в повече...

 

При мен нещата стоят така - слизам, паля колата и през това време започвам да си приготвям нещата в колата - слагам си хендсфрий, слагам си колан, слагам си панела на радиото, намирам си хубава песен, пускам си топлото на седалките, чистя си стъклата, паля фаровете... и хей го на, минали са вече 2-3 минути, колата е влязла в почти нормални обороти около 1000, температурата е мръднала леко... пускам парното (ако е зима) и тръгвам! После съм минимум 40-50 минути на път до центъра, тъй като офисът ми е на много кофти място спрямо квартала, в който живея... и те така. При този режим искаш да ми кажеш, че не си правя услуга на колата?!

 

Спорен е въпроса...

В много студено време, колкото по-бързо достигне температура, толкова по-добре. Главното износване е в първите няколко секунди, минута... Като запали, цялото масло се е стекло в картера и е сгъстено от студа... И доста места имат само масло останало от предишния път... И всеки такт сваля няколко микрона... с годините стават луфтове.

 

Целта е, маслото да проникне навсякъде и загрее по най-спешния начин... а това става като тръгнеш веднага.

 

От друга страна, като тръгнеш веднага имаш повишено триене в тези места, спрямо празен ход. Обаче се твърди, че този обратен ефект е по-слаб от положителния ефект.

 

Разбира се, при -20 градуса, в Скандинавските страни, ще трябва да се почака... На мен ми е мъка като запаля при -15, мотора сякаш вие в първия момент...

 

Но около нула градуса и малко надолу... няма нужда, мисля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:respect: :worthy: :worthy: :worthy:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен не ми и хрумва да включвам на N в движение - на времето го правех с един стар форд с ръчка с цел да пестя, но... Когато не си на скорост ти не можеш мигновено да дадеш газ ако се наложи - а то понякога се налага - и това за мен си е риск, който колкото повече опит трупам, толкова е по-неоправдан - особено при нашите условия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...
Относно карането на N: Има смисъл само ако се спускаме по много разбит път, който прилага ударен въртящ момент на трансмисията и торк конвертора.

 

Каране на лед, мокро и буксуване: Ако се разбуксуваме силно, при зацепване на сух участък се прилага ударен въртящ момент на трансмисията и торк конвертора.

 

В тези горни случаи въртящият момент приложен "отвън" е много по-висок отколкото двигателят е в състояние да развие! Това е лесно да се изчисли, като се знае масата на автомобила и диаметъра на колелото, и се сравни с въртящият момент на мотора и предавателното число.

 

Смърт за всeки съединител и трансмисия е приложеният ударен момент, от там си правете изводи какво може да го породи.

 

Второто което забравихте е състоянието на ATF: Сменя се не по книжка, а според състоянието , от което следва че то трябва да се следи.

 

 

За Р процедурата е:

 

1) Спирачка

2) Положение N

3) Ръчна

3) Положение Р

 

 

Иначе при наклон лоста блокира и за да се изкара от Р е нужно прилагане на сила.

 

Здравейте колеги! С риск да стана малко досаден, изравяйки тази "прашна" тема, защото от това лято и аз се вманиачих по пустите му Галанти и както се очакваше се сдобих с такъв и чета по форума постоянно щом имам интернет и време под ръка. Та така стигнах и до тази тема за типтроника. По-точно се заинтересувах за горе споменатото правило за паркиране и го спазвам стриктно, но се чудя през зимата пак ли важи и не се ли получават проблеми със спирачките - не замръзват ли? Предварително се извинявам за въпроса ако е "тъп" или ако е разискван някъде, но не съм го прочел. Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! С риск да стана малко досаден, изравяйки тази "прашна" тема, защото от това лято и аз се вманиачих по пустите му Галанти и както се очакваше се сдобих с такъв и чета по форума постоянно щом имам интернет и време под ръка. Та така стигнах и до тази тема за типтроника. По-точно се заинтересувах за горе споменатото правило за паркиране и го спазвам стриктно, но се чудя през зимата пак ли важи и не се ли получават проблеми със спирачките - не замръзват ли? Предварително се извинявам за въпроса ако е "тъп" или ако е разискван някъде, но не съм го прочел. Благодаря!

Тя цялата кола замръзва ако не е в гараж, но си върви. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, колега,

 

На Галантите ръчната спирачка е "барабан в диска"- или поне на тези, които не са с барабанни спирачки. Тоест колата има предни, задни и "задни в задните" спирачки- три чифта накладки.

 

Самото жило от ръчната спирачка е добре изолирано също- тоест не би трябвало да попадне вода във жилото или затворения барабан, така че да замръзне спирачката през нощта.

 

Според мене няма проблем да си дърпаш ръчната всеки път като спираш(както аз правя с моя автоматик).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От близо 15 год. карам само автоматици. Няма да описвам марките-немски са, като става въпрос за класическата автоматична скоростна кутия с фрикционни дискове. Въпреки, че уж съм бил монтъор и съм наясно с основните принципи на работа,често си позволявах да спускам или карам по инерция на N. Преди 5-6 год., в гръцките планини при скорост около 120км./ч., след като бях "изключил" в положение N се опитах да вкл. D...просто не се получи и полека -лека спрях...Панирах се, защото бях в чукара, много на юг, сам на междуселски път . Загасих, запалих вкл.D и тръгнах без проблем.Оттогава престанах с експериментите. Става въпрос за петстепенен автоматик на Мерцедес E290. Съвета ми е - никога не изключвайте от D!!! Скоростите остават без налягане на маслото и при опит за вкл.D при висока скорост мозъкът се "шашка". В моя случай е късмет, че не включи, иначе обикновено заминават спирачките на автоматика. Никога не съм имал проблеми с автоматиците . Ремонта е скъп, но на практика при правилна експлоатация , обслужване и никакъв компромис с масла и консумативи, няма как да се счупи. С две думи-ако сам не го прецакаш ще те "надживее". А за старите американски автоматици съм напълно съгласен с earendil - имах ретро Кадилак Севил-Гучи,какво ли не сме правили с автоматика , вкючително "спиране" на позиция P, след отказ на хидравликата. Така и не успяхме да го счупим...

Редактирано от nekrolog
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, колега,

 

На Галантите ръчната спирачка е "барабан в диска"- или поне на тези, които не са с барабанни спирачки. Тоест колата има предни, задни и "задни в задните" спирачки- три чифта накладки.

 

Самото жило от ръчната спирачка е добре изолирано също- тоест не би трябвало да попадне вода във жилото или затворения барабан, така че да замръзне спирачката през нощта.

 

Според мене няма проблем да си дърпаш ръчната всеки път като спираш(както аз правя с моя автоматик).

Ако трябва да бъда честен, това за трите чифта накладки го чувам за първи път и нищо не мога да кажа, нека се изкажат и други колеги с опит, но все пак благодаря за отговора - ще си дърпам ръчната спокойно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...
Ако мога да дам само един съвет на хората които карат автоматици. Когато паркирате колата и вече тръгнете да слагате на Р ,преди това ВИНАГИ си дърпаите ръчната,защото това подместване на колата след като отпуснете спирачката е смърт за автоматика :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

 

Чак пък смърт?????? :icon_drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 12 години каране на автоматици никога не съм ползвал правилото с ръчната спирачка и не съм имал проблем с нито един автоматик, а те до сега са 6. Виж имал съм проблеми с ръчната, която клеясва от това че не се употребява.

Редактирано от Веско
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък от сина ми се научих да дърпам при всяко паркиране ръчната, без значение дали колата е автоматик или не и не съм имал никакви проблеми с нея Лансера ми е старичък вече (1995г), но съм във възторг от спирачките му, независимо, че няма ABS.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 12 години каране на автоматици никога не съм ползвал правилото с ръчната спирачка и не съм имал проблем с нито един автоматик, а те до сега са 6. Виж имал съм проблеми с ръчната, която клеясва от това че не се употребява.

И аз от 97 година карам (служебни) автоматици,а този метод с ръчната никога не съм го правил, и никога не е имало проблеми.

А, смятам знаете, как се карат служебните коли. :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...