Николай Николов Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Адашче говорим за автоматиците, при ръчните скорости си е друга работа! Но дори и да има полза, аз не бих рискувал автомат за 3000 лв, за да спестя 50 стотинки!Тъй де! Нали това казвам, че не смея да го пускам на N. За новата CVT ск.кутия - хидротрансформатор все още нямам подробно инфо, кога, къде и какво става. Иначе определено се товари двигателя, когато е на R или D при работа на място. Най-осезетелно е при студен двигател, когато включиш на R или D оборотите падат и колата се мъчи да потегли дори при натисната спирачка. За разхода няма да говоря, че ще ми се смеят. Който си има брада си има и гребенче. В края на краищата колата е малко или много спортна и какъвто и разход да дава не ми прави впечетление.КЕФА ЦЕНА НЯМА! :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Тъй де! Нали това казвам, че не смея да го пускам на N. За новата CVT ск.кутия - хидротрансформатор все още нямам подробно инфо, кога, къде и какво става. Иначе определено се товари двигателя, когато е на R или D при работа на място. Най-осезетелно е при студен двигател, когато включиш на R или D оборотите падат и колата се мъчи да потегли дори при натисната спирачка. За разхода няма да говоря, че ще ми се смеят. Който си има брада си има и гребенче. В края на краищата колата е малко или много спортна и какъвто и разход да дава не ми прави впечетление.КЕФА ЦЕНА НЯМА! :icon_thumbup:Има нещо парадоксално тука. По принцип съм почитател на ръчните скорости, но най-гигантското преимущество на автомата е именно, че не се налага да включваш и освобождаваш от скорост. И откъде накъде като има човек автомат, ще му дотрябва да освобождава по нанадолнищата на N???? :icon_thumbup: Тотално неразбираемо е за мен. Икономия на гориво? Ами защо ти е 2,5 двигател тогава, слагай газ и пак карай на D. Аз моята кола с ръчни скорости не я пускам по инерция, какво остава за автомат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 ... Най-осезетелно е при студен двигател, когато включиш на R или D оборотите падат и колата се мъчи да потегли дори при натисната спирачка...И при мен когато паля сутрин и тръгна усещам едно леко изфорсирване /като на полусъединител/ като че ли се чуди какво да прави, когато превключва от първа на втора предавка. Инъче като позагрее си работи безупречно във всяко едно отношение. Чудя се как ли ще се държи през зимата тогава!? Това не е ли предпоставка за смяна на маслото в скоростната кутия? :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Когато купих Галанта имах (все още имам) страх към автоматиците изразен в експлоатацията им, и не си позволявам да превключвам/изключвам от скорост за щяло и нещяло както и да карам на N никога, даже 1 месец след като я взех ме беше страх да ползвам типтроника :DИкономично карам в рамките на разумното т.е. не ми е основна цел, където мога ползвам круиза и не ускорявам напразно и ...тва е.За ръчните има едни мит, че на "свободна" харчи по-малко. Аз съм забелязал на стария опел (с борд. комп.) че когато е на скорост по инерция показанията за моментен разход са: 0.0Л/100км което си го обяснявам с преустановено захранване с гориво, а когато я карах на свододна разхода беше 2-3л/100км (относително показание зависещо от моментната скорост) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 За ръчните има едни мит, че на "свободна" харчи по-малко. Аз съм забелязал на стария опел (с борд. комп.) че когато е на скорост по инерция показанията за моментен разход са: 0.0Л/100км което си го обяснявам с преустановено захранване с гориво, а когато я карах на свододна разхода беше 2-3л/100км (относително показание зависещо от моментната скорост) Това е голям мит наистина, ако някога погледнете данните от инжекторите с нещо - софтуер, осцилоскоп - ще видите че по инерция, импулсите са толкова тесни, че може да се пренебрегне напълно този разход и всякакви фокуси като изклюване от скорост са меко казани неразумни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Сега като се замисля по надолнището пускаш на круиз и всичко трябва да е на 6 и спазваш ограничението (примерно) ...Не съм пробвал.. Какво мислите по въпроса? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Точно така е. от както съм купил колата на 13.03 тази година, круиза не е изключван никога.А това дето е писано че като запалиш и все едно се изфорсира на полусъеденител, това е от автоматичния смукач. Аз като запаля колата, обикновенно по бяд го правя (защото тогава ставам), колата започва да рабити на 1500 оборота за около 3-4 минути и после си падат на нормалните си обороти някаде м-у 750-950 оборота. Тръгвам чак тогава и нямам такова усещане. А съм сигурен, че и за самата кола е по-добрия вариант да изчакаш 5 минути преди да се стрелкаш из улиците. Все пак за 5 минути, не мисля че е фатално да се изчака зверчето под капака да се намаже хубавко с масло. После ще е по-послушно и пъргаво, без да се притесняваш че може да се навехне нещо и да те пари главата от скъпи лекарства. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 9 октомври 2008 Сподели Публикувано 9 октомври 2008 За сутрешното подгряване - аз съм на 100% за и го спазвам от първия ден на колата... може би навик от стария дизел, може би любов към новата кола, не знам Изчаквам докато стрелката на температурата на мине най-долното деление и от парното вече духа топло! Значи е готова за разходка... Факт е, че тази манипулация е много непрепоръчителна за маниаците на нисък разход, особено ако трасето, което ще минат, е под 10км. Ама сакън! Таковал съм го и бензина... По отношение на круиз контрола и регулирането на скоростта - преди време бях пускал тема относно това как да управляваш скоростта при спускане на голям наклон надолу. Един от вариантите, който аз лично предпочитам най-много, е именно с круиз контрол, тъй като той не само засилва, но и забавя колата на двигателна спирачка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 9 октомври 2008 Сподели Публикувано 9 октомври 2008 Сега като се замисля по надолнището пускаш на круиз и всичко трябва да е на 6 и спазваш ограничението (примерно) ...Не съм пробвал.. Какво мислите по въпроса?Има разлика обаче, когато ск.кутия е ръчна или CVT. Понеже при мен е CVT и често ходя в Белоградчик (а там си е планина) забелязвам, че при по-стръмните участъци въпреки круиз контрола колата си се ускорява при автоматичен режим - D. При нормалните наклони и на равно наистина е голяма благинка. Върви като самолет (САМО ЛЕТ-сам си лети самолета :D ). Иначе круиз контрола си е моооого голямо предимство, само дето се чудя какво да правя с краката и едната ръка. Понякога карам само с една ръка и един палец. :D Взех да се замислям да подаря антирадара на някой роднина, че въобще не го ползвам.За загряването при студен старт просто няма как да потегля, защото първо я изкарам от гаража, оставям я да поработи докато затворя вратите. Правя няколко маневри, за да я обърна с предницата към изхода на двора. После минавам 20-25 м в нещо като тясна учличка (дори страничните огледала са прибрани, защото е тясно между къщата и оградата-довара де) с не повече от 4-5 км/ч. Изкарвам я на улицата и я оставям запалена докато затворя портата на двора. Цялата операция трае 5-6 минути и двигателя почти си е стигнал нормалната температура. Всичките маневри ги изпълнявам само с натискане на спирачката и въобще не пипам педала на газта, защото оборотите са достътъчно високи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 9 октомври 2008 Сподели Публикувано 9 октомври 2008 За сутрешното подгряване - аз съм на 100% за и го спазвам от първия ден на колата... може би навик от стария дизел, може би любов към новата кола, не знам Изчаквам докато стрелката на температурата на мине най-долното деление и от парното вече духа топло! Значи е готова за разходка... Факт е, че тази манипулация е много непрепоръчителна за маниаците на нисък разход, особено ако трасето, което ще минат, е под 10км. Ама сакън! Таковал съм го и бензина... По отношение на круиз контрола и регулирането на скоростта - преди време бях пускал тема относно това как да управляваш скоростта при спускане на голям наклон надолу. Един от вариантите, който аз лично предпочитам най-много, е именно с круиз контрол, тъй като той не само засилва, но и забавя колата на двигателна спирачка. Toчно това е най-неблагоприятен режим на експлоатация - дълго въртене при студен мотор, и след това повторение на същата процедура само след 10км. Малък ресурс ще има, не толкова разхода. В студа единствено не трябва да се форсира силно, защото детайлите нямат идеално съгласуван температурен коефициент на разширение, и има луфтове, освен това стават чупливи. Но само дотам. Ако караш нормално без ексцесии, много по-добре е - като седнеш, първото е палиш, наместваш се, слагаш колана, минават 15 секунди за да се размърда маслото, да се разкарат големите температурни градиенти (температурни разлики), сензори и прочие да влезе в режим, и тръгваш. Подгряване е нужно на коли с карбуратори, защото иначе не вървят... при инжекциона всичко е предвидено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 октомври 2008 Сподели Публикувано 9 октомври 2008 Това е голям мит наистина, ако някога погледнете данните от инжекторите с нещо - софтуер, осцилоскоп - ще видите че по инерция, импулсите са толкова тесни, че може да се пренебрегне напълно този разход и всякакви фокуси като изклюване от скорост са меко казани неразумни.Ако пуснем по наклон автомобила на скорост, то няма да харчи нищо, тъй като ЕКУ-то гаси инжекторите в този случай и на практика няма разход на гориво докато ползваме мотора като спирачка, обаче ако пуснем автомобила по същия този наклон ,но на нулева , то инжекторите ще работят в режим на празен ход( не съвсем) с около 2 милисекунди импулси и съответно ще харчи бензин, освен това при нулева скорост и пускане на баир тогава ЕКУ-то държи малко по високи обороти от обичайното и съответно разхода ще е по голям.............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 10 октомври 2008 Сподели Публикувано 10 октомври 2008 Toчно това е най-неблагоприятен режим на експлоатация - дълго въртене при студен мотор, и след това повторение на същата процедура само след 10км. Малък ресурс ще има, не толкова разхода. В студа единствено не трябва да се форсира силно, защото детайлите нямат идеално съгласуван температурен коефициент на разширение, и има луфтове, освен това стават чупливи. Но само дотам. Ако караш нормално без ексцесии, много по-добре е - като седнеш, първото е палиш, наместваш се, слагаш колана, минават 15 секунди за да се размърда маслото, да се разкарат големите температурни градиенти (температурни разлики), сензори и прочие да влезе в режим, и тръгваш. Подгряване е нужно на коли с карбуратори, защото иначе не вървят... при инжекциона всичко е предвидено.Чакай, чакай... тоест искаш да кажеш, че не само, че няма нужда от подгряване, но и не е много полезно?! Нещо ме объркваш Ако и това е поредният мит, в който съм вярвал, вече ще ми дойде в повече... При мен нещата стоят така - слизам, паля колата и през това време започвам да си приготвям нещата в колата - слагам си хендсфрий, слагам си колан, слагам си панела на радиото, намирам си хубава песен, пускам си топлото на седалките, чистя си стъклата, паля фаровете... и хей го на, минали са вече 2-3 минути, колата е влязла в почти нормални обороти около 1000, температурата е мръднала леко... пускам парното (ако е зима) и тръгвам! После съм минимум 40-50 минути на път до центъра, тъй като офисът ми е на много кофти място спрямо квартала, в който живея... и те така. При този режим искаш да ми кажеш, че не си правя услуга на колата?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 10 октомври 2008 Сподели Публикувано 10 октомври 2008 Чакай, чакай... тоест искаш да кажеш, че не само, че няма нужда от подгряване, но и не е много полезно?! Нещо ме объркваш Ако и това е поредният мит, в който съм вярвал, вече ще ми дойде в повече... При мен нещата стоят така - слизам, паля колата и през това време започвам да си приготвям нещата в колата - слагам си хендсфрий, слагам си колан, слагам си панела на радиото, намирам си хубава песен, пускам си топлото на седалките, чистя си стъклата, паля фаровете... и хей го на, минали са вече 2-3 минути, колата е влязла в почти нормални обороти около 1000, температурата е мръднала леко... пускам парното (ако е зима) и тръгвам! После съм минимум 40-50 минути на път до центъра, тъй като офисът ми е на много кофти място спрямо квартала, в който живея... и те така. При този режим искаш да ми кажеш, че не си правя услуга на колата?! Спорен е въпроса... В много студено време, колкото по-бързо достигне температура, толкова по-добре. Главното износване е в първите няколко секунди, минута... Като запали, цялото масло се е стекло в картера и е сгъстено от студа... И доста места имат само масло останало от предишния път... И всеки такт сваля няколко микрона... с годините стават луфтове. Целта е, маслото да проникне навсякъде и загрее по най-спешния начин... а това става като тръгнеш веднага. От друга страна, като тръгнеш веднага имаш повишено триене в тези места, спрямо празен ход. Обаче се твърди, че този обратен ефект е по-слаб от положителния ефект. Разбира се, при -20 градуса, в Скандинавските страни, ще трябва да се почака... На мен ми е мъка като запаля при -15, мотора сякаш вие в първия момент... Но около нула градуса и малко надолу... няма нужда, мисля. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 10 октомври 2008 Сподели Публикувано 10 октомври 2008 :respect: :worthy: :worthy: :worthy: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vjivkov Публикувано 12 октомври 2008 Сподели Публикувано 12 октомври 2008 На мен не ми и хрумва да включвам на N в движение - на времето го правех с един стар форд с ръчка с цел да пестя, но... Когато не си на скорост ти не можеш мигновено да дадеш газ ако се наложи - а то понякога се налага - и това за мен си е риск, който колкото повече опит трупам, толкова е по-неоправдан - особено при нашите условия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 5 ноември 2009 Сподели Публикувано 5 ноември 2009 Относно карането на N: Има смисъл само ако се спускаме по много разбит път, който прилага ударен въртящ момент на трансмисията и торк конвертора. Каране на лед, мокро и буксуване: Ако се разбуксуваме силно, при зацепване на сух участък се прилага ударен въртящ момент на трансмисията и торк конвертора. В тези горни случаи въртящият момент приложен "отвън" е много по-висок отколкото двигателят е в състояние да развие! Това е лесно да се изчисли, като се знае масата на автомобила и диаметъра на колелото, и се сравни с въртящият момент на мотора и предавателното число. Смърт за всeки съединител и трансмисия е приложеният ударен момент, от там си правете изводи какво може да го породи. Второто което забравихте е състоянието на ATF: Сменя се не по книжка, а според състоянието , от което следва че то трябва да се следи. За Р процедурата е: 1) Спирачка2) Положение N 3) Ръчна 3) Положение Р Иначе при наклон лоста блокира и за да се изкара от Р е нужно прилагане на сила. Здравейте колеги! С риск да стана малко досаден, изравяйки тази "прашна" тема, защото от това лято и аз се вманиачих по пустите му Галанти и както се очакваше се сдобих с такъв и чета по форума постоянно щом имам интернет и време под ръка. Та така стигнах и до тази тема за типтроника. По-точно се заинтересувах за горе споменатото правило за паркиране и го спазвам стриктно, но се чудя през зимата пак ли важи и не се ли получават проблеми със спирачките - не замръзват ли? Предварително се извинявам за въпроса ако е "тъп" или ако е разискван някъде, но не съм го прочел. Благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 Здравейте колеги! С риск да стана малко досаден, изравяйки тази "прашна" тема, защото от това лято и аз се вманиачих по пустите му Галанти и както се очакваше се сдобих с такъв и чета по форума постоянно щом имам интернет и време под ръка. Та така стигнах и до тази тема за типтроника. По-точно се заинтересувах за горе споменатото правило за паркиране и го спазвам стриктно, но се чудя през зимата пак ли важи и не се ли получават проблеми със спирачките - не замръзват ли? Предварително се извинявам за въпроса ако е "тъп" или ако е разискван някъде, но не съм го прочел. Благодаря!Тя цялата кола замръзва ако не е в гараж, но си върви. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trink Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 Здрасти, колега, На Галантите ръчната спирачка е "барабан в диска"- или поне на тези, които не са с барабанни спирачки. Тоест колата има предни, задни и "задни в задните" спирачки- три чифта накладки. Самото жило от ръчната спирачка е добре изолирано също- тоест не би трябвало да попадне вода във жилото или затворения барабан, така че да замръзне спирачката през нощта. Според мене няма проблем да си дърпаш ръчната всеки път като спираш(както аз правя с моя автоматик). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nekrolog Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 (редакция) От близо 15 год. карам само автоматици. Няма да описвам марките-немски са, като става въпрос за класическата автоматична скоростна кутия с фрикционни дискове. Въпреки, че уж съм бил монтъор и съм наясно с основните принципи на работа,често си позволявах да спускам или карам по инерция на N. Преди 5-6 год., в гръцките планини при скорост около 120км./ч., след като бях "изключил" в положение N се опитах да вкл. D...просто не се получи и полека -лека спрях...Панирах се, защото бях в чукара, много на юг, сам на междуселски път . Загасих, запалих вкл.D и тръгнах без проблем.Оттогава престанах с експериментите. Става въпрос за петстепенен автоматик на Мерцедес E290. Съвета ми е - никога не изключвайте от D!!! Скоростите остават без налягане на маслото и при опит за вкл.D при висока скорост мозъкът се "шашка". В моя случай е късмет, че не включи, иначе обикновено заминават спирачките на автоматика. Никога не съм имал проблеми с автоматиците . Ремонта е скъп, но на практика при правилна експлоатация , обслужване и никакъв компромис с масла и консумативи, няма как да се счупи. С две думи-ако сам не го прецакаш ще те "надживее". А за старите американски автоматици съм напълно съгласен с earendil - имах ретро Кадилак Севил-Гучи,какво ли не сме правили с автоматика , вкючително "спиране" на позиция P, след отказ на хидравликата. Така и не успяхме да го счупим... Редактирано 11 ноември 2009 от nekrolog Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 12 ноември 2009 Сподели Публикувано 12 ноември 2009 Здрасти, колега, На Галантите ръчната спирачка е "барабан в диска"- или поне на тези, които не са с барабанни спирачки. Тоест колата има предни, задни и "задни в задните" спирачки- три чифта накладки. Самото жило от ръчната спирачка е добре изолирано също- тоест не би трябвало да попадне вода във жилото или затворения барабан, така че да замръзне спирачката през нощта. Според мене няма проблем да си дърпаш ръчната всеки път като спираш(както аз правя с моя автоматик).Ако трябва да бъда честен, това за трите чифта накладки го чувам за първи път и нищо не мога да кажа, нека се изкажат и други колеги с опит, но все пак благодаря за отговора - ще си дърпам ръчната спокойно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 12 ноември 2009 Сподели Публикувано 12 ноември 2009 Така си е... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atila Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 Ако мога да дам само един съвет на хората които карат автоматици. Когато паркирате колата и вече тръгнете да слагате на Р ,преди това ВИНАГИ си дърпаите ръчната,защото това подместване на колата след като отпуснете спирачката е смърт за автоматика :icon_thumbup: :mitsu-smiley: Чак пък смърт?????? :icon_drive: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Веско Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 (редакция) За 12 години каране на автоматици никога не съм ползвал правилото с ръчната спирачка и не съм имал проблем с нито един автоматик, а те до сега са 6. Виж имал съм проблеми с ръчната, която клеясва от това че не се употребява. Редактирано 10 декември 2009 от Веско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 Аз пък от сина ми се научих да дърпам при всяко паркиране ръчната, без значение дали колата е автоматик или не и не съм имал никакви проблеми с нея Лансера ми е старичък вече (1995г), но съм във възторг от спирачките му, независимо, че няма ABS. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atila Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 За 12 години каране на автоматици никога не съм ползвал правилото с ръчната спирачка и не съм имал проблем с нито един автоматик, а те до сега са 6. Виж имал съм проблеми с ръчната, която клеясва от това че не се употребява.И аз от 97 година карам (служебни) автоматици,а този метод с ръчната никога не съм го правил, и никога не е имало проблеми.А, смятам знаете, как се карат служебните коли. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.