От близо 15 год. карам само автоматици. Няма да описвам марките-немски са, като става въпрос за класическата автоматична скоростна кутия с фрикционни дискове. Въпреки, че уж съм бил монтъор и съм наясно с основните принципи на работа,често си позволявах да спускам или карам по инерция на N. Преди 5-6 год., в гръцките планини при скорост около 120км./ч., след като бях "изключил" в положение N се опитах да вкл. D...просто не се получи и полека -лека спрях...Панирах се, защото бях в чукара, много на юг, сам на междуселски път . Загасих, запалих вкл.D и тръгнах без проблем.Оттогава престанах с експериментите. Става въпрос за петстепенен автоматик на Мерцедес E290. Съвета ми е - никога не изключвайте от D!!! Скоростите остават без налягане на маслото и при опит за вкл.D при висока скорост мозъкът се "шашка". В моя случай е късмет, че не включи, иначе обикновено заминават спирачките на автоматика. Никога не съм имал проблеми с автоматиците . Ремонта е скъп, но на практика при правилна експлоатация , обслужване и никакъв компромис с масла и консумативи, няма как да се счупи. С две думи-ако сам не го прецакаш ще те "надживее". А за старите американски автоматици съм напълно съгласен с earendil - имах ретро Кадилак Севил-Гучи,какво ли не сме правили с автоматика , вкючително "спиране" на позиция P, след отказ на хидравликата. Така и не успяхме да го счупим...