Премини към съдържание

Trink

Потребител
  • От него общо

    41
  • Регистрация

  • Беше тук

За Trink

  • Рожден ден 05/06/1980

Местоживеене

  • Град
    София

Интернет контакт

  • AIM
    trinkata
  • Уебсайт адрес
    http://www.baloncho.com
  • ICQ
    0

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    Galant Kombi 97 2,5

Trink's Постижения

Откривател

Откривател (4/14)

  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Начален Разговор
  • Първа Седмица
  • Един месец

Спечелени Значки

0

Репутация

  1. От много отдавна не бях влизал във форума и се радвам, че по моята (май единствена :icon_blush: )тема пак има писано. Само две неща набързо да споделя: На колегата Любо Димитров му е по-добра схемата - ползва по-малко релета, по-малко неща могат да се счупят (не че при мене имам проблем де), а при малкото място, което има и от двете страни на фаровете, това е добре 30% или дори 50% дълги е американския стандарт за DRL, но тук а и дори в Германия (където скоро бях) няма кой да ви спре - единствената разлика е, че при дългите светлинния сноп е по-концентриран (15-18 градуса) отколкото при световния(евро) страндарт за "дневни светлини" - 20+ градуса. Това е нещо, за което не вярвам да има дори един европейски полицай с апаратура (преносим гониометър/спектрометър) да го засече Това са моите 2 стотинки принос - успех с инсталацията и не забравяй да направиш снимки :good:
  2. Trink

    Колеги помагайте!

    И аз не бих си заключил жабката, точно защото после голяма занимавка... нищо, че застрахователите ще го платят. Но пък за заключването на колата- по-добре е- ще спре случайните аматьори. А който иска да разбие стъклото- ще го направи- старото ми Скорпио не го заключвах 3 години и накрая ми счупиха стъклото След което бяха ровичкали и в жабката, но след намирането на празната кутийка от падащия панел, се бяха отказали, дори без да вземат никакви документи. И- разбира се- никакви документи и ценности в колата
  3. Trink

    Зимна среща 2010

    Разбрано- ще направя всичко възможно да се измъкна от работа и да съм там 14:30
  4. Аз нещо не съм съгласен, защото ще съм в Германия Някоя друга неделя ще се съглася
  5. Trink

    Изместване на рег.номер

    Да- никакво циганене в случая- ако беше за Галанта ми- със сигурност бих си играл да огъвам пластмасата, тук не си струва.
  6. Аз идвам заедно с новия калъф за резервната гума. Тъй че бройте още двама :icon_rock:
  7. С избирането на схемата за инсталация (по две релета на ляв и десен фар)-се приключи с теоретичната част и обикалянето по колата за търсене на място, където да се инсталира SmartDRL. Настъпи времето да се свърши и малко работа :D Първо подготвих релетата и техните букси- запоих всички стърчащи кабели от буксите към по-дълги кабели, които да стигнат до SmartDRL. Кабелите, които бяха за маса, ги запоих всичките заедно към кабелна обувка за маса(болт 10-ка). Оставих и малко стърчащи кабелчета, за да ги запоя на място при инсталирането. Всичко това го стана в импровизираната работилница при един мой приятел в Пловдив: http://storage4.album.bg/5a1/p1040647_bee3e_19443528.jpg Готов чифт релета изглежда горе-долу така http://storage4.album.bg/374/p1040652_e840c_19443531.jpg Аз купих буксите подготвени с кабели, които после запоявах и слагах термошлаух отгоре. Препоръчвам на всеки да си вземе буксите празни и да запоява само кабелни обувки, след което да мушка кабелните обувки в буксата, която е точно правена за тях. После зъбчето на кабелната обувка щраква и всичко е стабилно Ето за какви обувки говоря, стандартно женските отзад си имат зъбче: http://www.softex.pl/bg/picture/zlaczki.jpg Ако имате празни букси, можете спокойно да запоявате кабелните обувки с по 1, 2 или 3 кабела наведнъж и така да направите инсталацията много по-пригледна. Особено маса може да се свърже с доста по-къси кабелчета от това, което правих аз. След като имаме готови релета, отваряме капака и премахваме акумулатора отдясно и накрайника за на чистачките водата отляво: http://storage4.album.bg/18a/p1040660_c685c_19443551.jpg Отляво релетата се слагат зад тръбата с розовия поплавък(към резервоара за вода чистачки), там има една готова фабрична маса на един болт (Joint Earth Point в схемите): http://storage4.album.bg/041/p1040663_65a8e_19443563.jpg Тази тръба трябва да се изтръгне от резервоара внимателно- хубаво е да няма много вода в казанчето също- аз леко се опръсках като я свалях Като се изтръгне вече имате достъп да поставяте релетата и да свързвате към фаровете. Ето как изглежда инсталирано: http://storage4.album.bg/f11/p1040674_e4f4a_19443594.jpg Ето и по-близък план: http://storage4.album.bg/1e1/p1040675_d06ed_19443595.jpg Тук се вижда, че съм ползвал планка с дупки за 10мм болтчета, с които направих захващането на релетата. Тази планка заедно с кабелната обувка за маса после се завинтва на фабричната маса- зад релетата. Ето тук се вижда и болта на фабричната маса(болта с буквата Е-earth): http://storage4.album.bg/c5c/p1040677_392e9_19443604.jpg Освен това се вижда и казанчето на чистачките долу- ако вече сте объркани и не знаете дали това е отляво- имате ориентир :good: След това прекарваме кабела, по който ще идва намаления волтаж на SmartDRL отляво до тръбите на климатика: http://storage4.album.bg/839/p1040680_ecf93_19443612.jpg И зад двигателя, докато стигне до мястото пред шофьора, през където ще вкаран после в купето. Навсякъде се връзва със свински опашки: http://storage4.album.bg/e8f/p1040682_b0bb2_19443616.jpg
  8. Клаксона минава през реле, да. Може да погледнете схемита от темата на BAlexandrov. Самото реленце е същото като на фароветe и се намира в кутийката при двигателя. Спокойно на топло може да се подменят релетата на фаровете и бибитката и веднага ще си покаже дали е от релето. Пък и на студено може да се направи експеримента. Ако е релето- просто го махаш и нямаш бибитка. Или го поправяш, или купуваш някакво ново/на старо. Мене обаче ме съмнява да е релето, защото тази кутийка е много добре защитена от вода и влага- горе пластмасовия капак я покрива, а отдолу много трудно може да влезе нещо. Иначе релето за клаксона е реле буква D (моята е 1997, но мисля, че е почти същата кутийка) http://storage4.album.bg/ef9/boltcheta_na_kutya_s_releta_a76ca_20315115.jpg
  9. Бреей, пък аз се само-отказах заради температурите и си мислех, че и вие така Мога и да дойда, но по-вероятно е да ходя при една приятелка на жена ми да ми ушие калъф за резервната гума, за да се изфукам другата седмица ;)
  10. (разцепвам поста на две- нещо не ми работеше едитора като хората) Ето тази схема отляво: http://storage4.album.bg/ec4/shemi_releta_pri_farovete_s_himikalka_trium_63dc5_20308183.jpg Тази схема отляво с две релета съм я сложил и на левия, и на десния фар. Тя шунтира всичко и когато релетата са изключени, по нея върви Верига1(DRL+ и маса), а когато са включени тя връща заводското положение. Релетата се включват, когато по оригиналния кабел дойде ток, т.е. когато включим фаровете(късите). Както вече писах, схемата на моята кола не е най-добрата. Най-добрата схема за се намира отдясно на химикалката Триум. Тя ни спестява едно реле, защото релето за масата се закача само на единия фар. А за Галанти след 1999, които имат фабрично отделни релета за къси и дълги(същия принцип на работа, само че късите и дългите са с разделени вериги), ни е нужно единствено това реленце, което да подава маса. Въобще който е с Галант 1999+, има повече късмет от мен, що се отнася до фарове :good: . Не само, че свързването е по-лесно, ами и лампичката за дългите ще му свети на таблото с 33%- нещо, което аз не можах да постигна (но пък направих друг пиниз) По ирония на съдбата тези схеми ги чертах с рекламната ми химикалка Триум. Който не си спомня- Триум-ите бяха GSM апарати на Mitsubishi Electric, но ги спряха към 2000-та година, аз им бях фен тогава, но не знаех, че ще стана фен на по-сполучливия продукт- автомобила :rulez:
  11. Цвета на всички жици го има на схемите на BAlexandrov- при моята предишна снимка също съм го запазил- при крушките R-W(red-white) е плюс, a R-Y(red-yellow) е минус на дясната крушка. Релетата да са комбинирани(верига1-верига2) а не стандартно автореле(вкл-изкл) е задължително, за да може да се прави байпас на заводското свързване. Това си е добра идея- мислех да ползвам двойни релета да спестя място и т.н. но единственото автомобилно е това по 40Ампера в Конрад и на други места, затова взех от него 4 броя. Със силикон/смола не съм работил много и не можех да рискувам. Та така- след като се разбра, че единствените добри (хммм- по-скоро единствените възможни) места за релетата са при фаровете почнах да мисля схемата как да стане и не след дълго се спрях на тази схема:
  12. Виждам, че почти съм си довършил мисълта тук :icon_doh: ето я довършена: "...защото стандартно към дългите няма и маса пусната" Горе вдясно ще видите и вариант 2 със двойно реле, който вече е почти като крайната схема. Крайната схема е с релета само до фаровете, а тука все още наивно си мисля да сложа и реле до букса C-14. Защо се оказа 1ви вариант добре само на хартия: 1. Защото под кутийката за бушони/релета в двигателя не може да се монтира нищо толкова лесно. Тя се държи на три болта: http://storage4.album.bg/ef9/boltcheta_na_kutya_s_releta_a76ca_20315115.jpg До двата зелени болта има достъп почти лесен. Трябва "само" да се махне целия въздуховод заедно с дебитомера: http://storage4.album.bg/b22/vyzduhovod_galant_v6_9ea94_20315117.jpg Та поиграх си, целия въздуховод най-внимателно, развих двете болтчета и се оказа, че за да махна оранжевото болтче е нужно да сваля и целия калник. Затова- никакво пипане под тази кутия не препоръчвам- загубеното време ще е ужасно много за едното нищо. Единствено може (както Владимиров го е направил) да има нещо вътре. Това нещо не може да е SmartDRL обаче: http://storage4.album.bg/d0b/p1040688__drl_pri_dvigatelja3_1cbbb_20076112.jpg Защото, както виждате, SmartDRL е по-голям от реленце и да търсите откъде ще му минават кабелите и как ще ги запоявате е също доста играчка. Така се стигна до крайното решение, препоръчвано от производителя. (може би е добре да слушам хората понякога, вместо да се боря :icon_box: като прасе с тиква) Решението е- монтаж при шофьора над педалите(има предостатъчно защитено място) и схема с релета при двата фара.
  13. Trink

    Зимна среща 2010

    Разбрано- ще послушам мъдрия съвет Пускам предложението за гласуване на следващия сейно събрание... ПС другата баба е известна кулинарка, ама тя за съжаление не е от Шипково.
  14. Има ги тези всички екстри, дори на моята ги има, нооо и аз съм с 2,5 V6 мотора... Когато през лятото гледах да си купя Галант комби (на седана са същите модификации, но му липсва най-важната екстра- комбито, хаха) исках задължително да има темпомат- дори можеше да няма климатик/климатроник. Та тогава видях няколко добри машини с 2.0 двигателя, но нито една нямаше електрически и с отопление седалки. Тези които бяха с тези екстри при седалките, бяха кожени и винаги 2,5 двигател... Колега- може би не е лошо да помислиш върху идеята да си вземеш един 2,0 Галант със темпомат(щом има темпомат, ще е с климатроник) и да купиш едни кожени седалки плюс копчета и букси за подгряването от ударен Галант- мисля, че продаваха една ударена в Пловдив, а преди това имаше и една с десен волан във Враца. Тъй като ми се струва, че ще претапицираш- в този случай ще си имаш разглобени седалки за вксперименти и седалки в колата да си я караш. Т.е. ще имаш мноооого време да изпипваш работата.
  15. За съжаление- НЕ :( Но поне задаваш навреме въпроса- отговаряйки, ще продължа и моя разказ. Ел. схемата на главните фарове на Галант 97 (може би и на предишния) е следната- има реле, което с включването на късите подава ток едновременно на късите и дългите. Късите са си заключени по маса и веднга светкат, а дългите не са заключени и тяхната маса(минус) е чак на ключа на таблото. : http://storage4.album.bg/0e8/shema_farove_s_dobaveni_drl_releta_15cf1_20308169.jpg Между другото, Албума-www.album.bg съхранява снимките и във оригинален размер с най-доброто качество. Това е при всяка снимка долу вдясно, където пише "размер на оригинала". Повечето от моите снимки тук ги има и като оригинали- просто кликайте върху снимката/схемата за по-голям детайл. Това е интересно хрумване на японците- късите са с типично европейско свързване, дългите- с японско. Заради това хрумване Галантите е невъзможно да присветкват само с дълги, а присветкват с къси и дълги едновременно Та какво означава това ако ще се монтира DRL- че свързването към късите ще е много лесно и бързо. Ако не се гони гъзарията (по думите на Владимиров ) може да се направи със схема за 2 до 4 лева(хитрото решение на Владимиров-100% къси). Но ако колата ще я държите към 3+ години, гъзарията дори се избива в пари от H7 крушка по-малко на година(10х3=30лв.) плюс икономия 200 гр. бензин на всеки 100км- по мои изчисления. По същество сега- това, което виждате добавено горе към оригиналната схема, е първоначалната ми идея на свързване. Тя включва: две релета веднага след бушоните за леви/десни светлини, които прекъсват и управляват кабелите на дългите едно реле след крушкте на дългите, което да заключва масата, защото масата Това се оказа една несполучлива схема-изглеждаше добре на хартия- smartDRL-a се монтира под кутийката с бушони и релета, която се намира отдясно на двигателя зад акумулатора: http://storage4.album.bg/3be/p1040661_7c2be_19443554.jpg Но само на хартия- ще разкажа после защо. Сега да отговоря на въпроса докрай- аз съм с точно този модул с отделни кабели за два фара. Той обаче не може да реши проблема, че ако се закачиш към плюса на дългите и пуснеш някакъв ток, то този ток ще се върне и до късите и ще ги запали и тях. Които няма да сменя късите със ксенонови, за DRL да ползва едновременно къси и дълги на 33%, е добре. Напрво върха на DRL гъзарията :icon_n_king: Само да не се живее в един град с Владимиров (шегичка) Ако се опитаме да свържем smartDRL да управлява по минус, също не става, защото към къси и дълги няма постоянно подаден плюс. А като подадеш плюс постоянно, късите пак светнат Имах идея вместо релета да има там диоди които ще пускат тока в едната посока и късите нямаше да се палят. Но когато дългите са запалени, по тези диоди щеше да минава ток, който да ги нагрява до към 100 градуса. Извода е един- релета,реленца и реленченца :icon_clap:
×
×
  • Създаване...