Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Летни гуми?


Препоръчано мнение

Арх. Пътко, на мотора задната капла е 5,5J и гумата е 180 широка. Значи за 5J гума 155-165 и за 5,5J - 175-185.

Проблемът е в заплащането в СЗ България. Който е идвал насам може да е сравнявал със София или Ю. България. Половината поне работят за МРЗ, която е 360 лева. С удръжки чисто взимаш 290 и нещо. С този стандарт по кой начин да гледам на гуми от 200 и повече лева бройка... Гледам ги и все едно ближа бучка захар през парче стъкло, к`во да права друго. Влажен поглед и толкоз.

Имам и по-слаба и икономична във всяко отношение кола, но тя става само за в града. На дълъг път въздухът й свършва. За магистрала не говорим... ще ме прегазят тировете е автобусите. А тука една надолу, напарам на педала и тя върви. Е, харчи 40-60/100 в тоя момент, после средния е 18-20, но това е положението - големи коли, големи големи гуми, вече стари ... голям разход. От другата страна има скъпи гуми и висок разход и части. Какво да правиш...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 283
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Да ви споделя, че откакто минах (и за летни и зимни гуми) от 215/45/R17 към 225/45/R17, много по-рядко се случва да огъна летите джанти, а и по-високата гума подобри обирането на неравности и усещането за комфорт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твоите са още нови и затова усещаш голяма разлика с предишните гуми. Когато взех моята кола гумите й бяха 215/45 17 на три месеца. Бележките бяха у жабката. След година и половина тези гуми се вдървиха, возията отиде по дяволите, стана още по-шумно при търкалянето им и джантите почнаха да стават на плескуда малко по малко. Дано твоите гудиър са ги направили по-добре от моите откъм стареене и загуба на качествата. А как не ти дърпа волана по нагънат асфалт ... нямам обяснение. За сравнение возИх един приятел, после седна да кара. Каза еб@ти колата, мале каква возия, ще ме караш да си купя и аз. След 1,5 години каза - дрЪву, какво си му правил, преди беше много добре... Викам нищо не съм променял.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твоите са още нови и затова усещаш голяма разлика с предишните гуми...

 

До месец ще сложа отново летните (goodyear-ки) гуми след един сезон употреба и изминати към 15К км. По-нататък отново ще споделя дали има промяна и каква. Искам обаче да уточня, че предните ми гуми бяха с усилен страничен борд и бяха directional. Сегашните летни са bidirectional и са с нормално твърд борд + защитен за джантата (разбира се).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif


Арх. Пътко, на мотора задната капла е 5,5J и гумата е 180 широка. Значи за 5J гума 155-165 и за 5,5J - 175-185.
Проблемът е в заплащането в СЗ България. Който е идвал насам може да е сравнявал със София или Ю. България. Половината поне работят за МРЗ, която е 360 лева. С удръжки чисто взимаш 290 и нещо. С този стандарт по кой начин да гледам на гуми от 200 и повече лева бройка... Гледам ги и все едно ближа бучка захар през парче стъкло, к`во да права друго. Влажен поглед и толкоз.
Имам и по-слаба и икономична във всяко отношение кола, но тя става само за в града. На дълъг път въздухът й свършва. За магистрала не говорим... ще ме прегазят тировете е автобусите. А тука една надолу, напарам на педала и тя върви. Е, харчи 40-60/100 в тоя момент, после средния е 18-20, но това е положението - големи коли, големи големи гуми, вече стари ... голям разход. От другата страна има скъпи гуми и висок разход и части. Какво да правиш...

Анди, няма смисъл да се хвърлят пари на вятъра. Аз не мога окачването да направя да не тропа, камо ли да слагам по-големи гуми, че и нови. Не че нямам пари за окачването, а няма смисъл... Първо - 15+ годишна кола не мога да я накарам да вози като нова; второ - за какво да се старая, като след година ще бъде същото и дори по-зле? Говориш за магистрали? Моля? Не знам в БГ да има един нормален път по който да караш с повече от 100 и да не ти изпадат зъбите... Може би съм шофьора който най-много избягва дупките - по лош път карам с не повече от 80, криволича по всички възможни ленти, намалям и влизам в лошите участъци внимателно... и накрая пак моята кола е най-счупената. За какви пътища говорим? Жалка картинка сме. Накрая ще се принудя да си взема една ЗАЗ-ка и да не ми дреме къде карам и къде спирам... ако продължа да живея в тази нещастна държавица.
ПП: Естествено, окачването трябва да се поддържа в що-годе нормално състояние, но...
Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Архитекте, две различни сложи отпред викаш, че и дот '96 .. Добре че поне не си спортист, че съчетанието няма да е безопасно за останалите. Ето ти калкулатор да си смяташ спрямо ширината: http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ПочнАх да се оборудвам лека-полека. Поръчах две нокианки зетлайн 205/50 17. На заплата пак. Нема начин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да, още сме на зимни. Моите мишлен алпин 4 ги тествах в края на миналата година. Доста добре върви галанта на сняг. Най-фрапиращото зимно каране беше една отсечка около 8 км с формиран тунел като в бобслей улей вследствие на навяване. Преспите достигали до 2 метра и машините били разчистили 30 минути преди да мина от там. Карам и не виждам нищо настрани. През 400-500 метра бяха направили място за разминаване. Жалко че мицубиша не е 4х4 и 200 кончета. Щеше да е и забавно на снега :rolleyes: . При мен не е под нулата и върху пътя няма сняг, но като цяло съм изключително доволен от покупката им - 4 алпин 4 за 100 лева, ДОТ 2012 средата някъде бяха, от двама "продавачи" ги взех от два града, ха-ха. Никъде не съм ги въртял, така че за зима 2015-2016 ще си имам добри гуми. Прибирам ги барабар с джантите в найлони и в мазето да лежат и чакат.

За нокиан Z-line 205/50 ZR 17 93Y мнение по-натам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Една снимка, на прясно боядисаните прахово джанти и новите бриджстоуни...остава да им дойде времето за монтаж :rulez:

DSCN4780.JPG

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Летните обаче (с които купих колата) бяха зле, затова наскоро ги смених. И се възползвах от факта, че този размер се слага като резервна гума в някои коли, съответно джамбазите и гумаджиите ги свалят от блъснати коли и ... ето ми голям избор от гуми (некарани но със стар дот, но некарани :)) на половин и повече цена. Това лято ще съм с нови предни летни гуми (Дънлоп - имах я като резервна гума; и Ханкок - купих я за 35лв с доставка) и стари задни летни гуми. Ако попадна на оферта, ще сменя и задните.

 

 

[off]Анди, няма смисъл да се хвърлят пари на вятъра. Аз не мога окачването да направя да не тропа, камо ли да слагам по-големи гуми, че и нови. Не че нямам пари за окачването, а няма смисъл...

 

Пътко, ти сериозно ли...?! :icon_doh:

Незнам как човек с такива съждения си позволява да дава акъл на потребителите на форума във всяка тема.

Че си и архитект. Не дай си Боже да ти се наложи да проектираш сграда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пътко, ти сериозно ли...?! :icon_doh:

Незнам как човек с такива съждения си позволява да дава акъл на потребителите на форума във всяка тема.

Че си и архитект. Не дай си Боже да ти се наложи да проектираш сграда.

Титлите в никнейма нищо не означават. Иначе щях да се пиша професор :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пътко, ти сериозно ли...?! :icon_doh:

Незнам как човек с такива съждения си позволява да дава акъл на потребителите на форума във всяка тема.

Че си и архитект. Не дай си Боже да ти се наложи да проектираш сграда.

Не знам на какво основание коментираш професионалната ми квалификация, но предлагам да се ограничим до темата за гумите, иначе работата ще стане дебела и срам, не срам (за ваш срам говоря), ще трябва да ми наложите бан :)

Явно вие форумджии, и по-конкретно "запалените фенове" на марката живеете в имагинерен свят, но те уверявам че в суровата действителност каране на "гуми свалени от резервни" е често срещано и практикувано явление. За избистряне на идеята ще покажа старите си и "новите" гуми:

 

Dunlop - колата купих с тази гума, беше резервна, монтирана на оригинална желязна джанта на Мицубиши, в багажника. А джантата е перфектна, без грам ръжда. Гумата също:

 

http://media.snimka.bg/s1/4136/034516265.jpg?r=0

 

Въпрос - като дот-а ѝ е стар, а видимо е перфектна (ще видим лятото дали е, но колкото и да не е, е 100 пъти по-добра от старата ми, показана по-долу), означава ли това, че трябва да я хвърля на боклука? Не знам какво се цели в този форум, колата ми нито ще стане Ферари, нито аз ще стана Шумахер.

 

Тази е гумата, която купих - Ханкок - свалена от резервна, незнайно от коя кола, незнайно кой дот. Купих я заради подобния грайфер на Дънлопа. Когато пристигна, с радост установих, че качествата на гумата са идентични с тези на Дънлопа:

 

http://media.snimka.bg/s1/4136/034516269.jpg?r=0

 

А това са гумите, с които купих колата и ги карах до миналото лято (това лято ще продължа с две от тях за задни, ако не намеря до лятото две гуми, които мога да си позволя да купя):

 

http://media.snimka.bg/s1/4383/035010426.jpg

 

Въпрос: Вие купувате нови гуми на 4 сезона, защото гумата стареела и не бива да се кара гума със стар дот. А сменихте ли си всички тампони по окачването, всички маркучи на охладителната и спирачната система? Колите ви мисля са на по 15 и повече години, добре е да го направите...

 

Няма да споменавам подробности за своя мироглед, но ако искате да спра да пиша във форума, просто използвайте модераторските си права. Няма да имам нищо против, и без това вече ми е неприятно тук. Поздрави.

ПП: С коментара си, Сомалиец-о, както и Валбос-е с рейтинга на коментара, ме обиждате лично. Бихте ли си наложили критики един на друг като модератори, за да оправдаете името на форума?

ПП: Форумът е за това, да се изказват мнения. Никого не съм засегнал лично.

Редакция: Този пост е последен от мен. Надявам се да не липсвам на никой. Ако някой реши да ме потърси, ще ме открие лесно.

Желая на всички всичко добро.

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Една снимка, на прясно боядисаните прахово джанти и новите бриджстоуни...остава да им дойде времето за монтаж :rulez:

 

Красота, разкош, перфектно! :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Явно вие форумджии, и по-конкретно "запалените фенове" на марката живеете в имагинерен свят, но те уверявам че в суровата действителност каране на "гуми свалени от резервни" е често срещано и практикувано явление."

 

 

"Въпрос: Вие купувате нови гуми на 4 сезона, защото гумата стареела и не бива да се кара гума със стар дот. А сменихте ли си всички тампони по окачването, всички маркучи на охладителната и спирачната система? Колите ви мисля са на по 15 и повече години, добре е да го направите..."

Добре, де Пътко, уважавам мненията ти, но не си ли противоречиш сам?

Хем казваш, че е нормално да караш с гуми,ползвани за резервни,хем държиш сметка за 15-годишни тампони и маркучи!

И мен всеки ден се опитват да ме убедят, че рециклираните японски 15-годишни климатици работели страхотно,

обаче никой не може да ме убеди,че е по-добър от един чисто нов!

Тъкмо ти монтират рециклирания и хоп компресора или мотора на вентилатора изгорял!

И защо?

Защото никой не може да каже колко са износени вътре чарковете за тези 15 години?

Да не говорим и за пластмасите на вътрешните тела как са изпечени от времето и се трошат само с поглед!

И защо?

Те само си стоят! Но стареят и губят своите свойства!

А за температурните разлики топло-студено,топло-студено!

Защо ли дръжката на хладилника ти и предния панел на пералнята ти вече са жълти, както и моите,

дори и да не грее директно слънцето?

Нищо лично към никого, всеки има право на мнение и на избор, и всеки си носи последствията!

Ааа между другото:

Емо, климатика ти работи страхотно! :rulez:

Редактирано от iskrata
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям тезата ти, Искра.

Но ти пропусна най-важния въпрос:

Един стар 20 годишен (макар и частично рециклиран - със нови гуми, ново масло и т.н.) Галант по-добър ли е от една нова Тойота Авенсис (понеже нов Галант няма :))?

Мисълта ми е, че всички ние караме стари 15 годишни рециклирани коли - такива, които в Европа никой не иска да погледне - произхождам от твоите съждения.

Знам - веднага ще ме почнете - това са консумативи и т.н.

Идеята на първият ми пост беше:

Размерът гуми, който аз карам, позволява 100 варианта - стари, нови, рециклирани, резервни и др. Аз избрах резервни (резервни в смисъла на горните показани), защото мисля, че е изгодно. Споменах го тук и пет човека (обичайните заподозрени) ми обясниха едва ли не колко съм наивен, да не давам глупави съвети и т.н.... Ще взема да подведа някой колега и ще си счупи колата (имаше такова обвинение към мен, да :))

 

ПП: Не си противореча, прочети пак поста ми. Не търся сметка за 15 годишни маркучи, правя аналогия :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

{style_images_url}/offtop.gif
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Архитекте, в последния пост го каза много точно:

ИЗГОДНО!

Ето това ни е проблема, че от сиромашия и немотия търсим най-изгодното,

а не най доброто,не най-качественото, не най-безопасното

за нас и семействата ни!

Не изключвам и себе си от това число.

Много може да се разсъждава по темата,

но нека както каза Емо, да не се отплесваме. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Редакция: Този пост е последен от мен. Надявам се да не липсвам на никой....

 

Уж последен - но не би...

Само дето се зарадвах :D

 

....... Аз избрах резервни (резервни в смисъла на горните показани), защото мисля, че е изгодно. Споменах го тук и пет човека (обичайните заподозрени) ми обясниха едва ли не колко съм наивен, да не давам глупави съвети и т.н.... Ще взема да подведа някой колега и ще си счупи колата (имаше такова обвинение към мен.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се намеся по темата:

Първо: Не знам как откри еднакви те характеристики на две различни гуми .

Второ: По ЗДП нямаш право да караш с две различни гуми на една ос.

И треото : Дано никога не се срещаме по пътищата на България.

П.С: Искрене,търсим изгодното но не и когато граничи с безумие.

П.С 2: Архитекте ,не си играй на руска рулетка с живота твоя и на другите ,

ако беше на 12 години бих те разбрал,но не мога да разбера такова мислене на човек предполагам на 30+ години ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами добре, Ники.

Тогава връщам старите гуми и на четирите колела на двете оси - дано си по-спокоен.

Защото пред мен наистина беше поставен следния въпрос: да продължа ли да карам и това лято с 20 годишните си напукани изтъркани подгизнали турски Пирели, или да отделя някой лев и да допълня комплекта си от една неползвана резервна гума с още една подобна и да ги употребя. Избрах втория вариант, защото - първо, мисля че е по-добър (в т.ч. и по-безопасен) от първия, и второ - попаднах на изгодно предложение за гума - както казах, за 35лв с доставката взех тази Ханкок.

 

Качествата на гумите са нормални - гумата няма микропукнатини, материалът е мек (като за лятна гума), не е бакелит, имат грайфер, не са карани, имат канали - горе-долу еднакви като площ... Със старите летни гуми направих около 15к км за 3-4 години (не карам много)... Щетите по колата ми са най-вече по броните ("обичам" да я лизвам някъде, защото се дразня от инфраструктурата ни), карам най-много със 100 по магистралата (тя и толкова си може на газ), сега с новите гуменки дано да вдигне 105 :)

 

Обещанието ми горе за последния пост - отлага се малко във времето, ще ви подразня още малко, да ме прощавате :)

 

ПП: И още един важен въпрос: Изразено в проценти, според вас, колко автомобилисти карат с нови гуми (нови всмисъл - пресен дот, купени от магазина с фактура) и колко със стари гуми (стари - всички останали)? Не искам да се оприличавам и да търся оправдания, просто припомням статистиката - в България, да. Искрата е прав тук.

 

Още един аспект да зачекна:

Когато стане дума за гума, всички единодушно - задължително нови, защото е най-безопасно за мен и семейството ми.

Когато стане дума за спирачки - същото. Когато стане дума за масло, антифриз, течности - същото, но се включва и "автомобилът ми".

А кога ще помислим кое е най-ценно и безопасно за обществото?

Безопасно ли е всяко първо семейство да има по един автомобил и всяко второ да има по 2+ автомобила? Статистиката сочи, че българинът е най-беден, но всеки един си има кола... която не спира да търкаля по разбитите пътища и да обгазява всичко наоколо? Или не, нека обгазява, нали семейството ми е вътре и имам климатик?

Чувството за притежание е типично, а европеецът в това време си сменя "семейната" кола веднъж на 4 години с чисто нова, гумите барабар с нея.

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами много хора карат с нови гуми ,една стандартна гума от по нисък клас не е милиони ,например за моя автомобил добра гума мога да си намеря за под 100 лв/бр.

Не вярвам твоите да са много скъпи предполагам си с 14" ,а гума от този размер може да се намери за около 70 лв/бр.

Не може да искате да карате автомобили ,а да не ги подържате.

Гумите,спирачките и светлините са един от най важните в един автомобил.

И стига вече с тия икономии ,че живота е много по важен от икономията .

А и при един ГП би трябвало да не те допуснат да преминеш,ама явно там минаваме по втория начин .

П.С: По добре е да си вземеш гуми втора ръка ,поне ще са с ясен дот ,еднакви, и за същите пари .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просълзи ме, архитекте! :icon_crying:

 

Щом смяташ, че шофирането с добре изглеждащите ти 10 годишни "нови" гуми от различен производител, 20 годишните ти турски стари, в комбинация с разхлопаната ти предница, която нямало смисъл да ремонтираш е разумно и безопасно - добре, мисли си, но недей да втълпяваш това на останалите и да ги вкарваш в заблуда.

 

Определяш качествата на две различни гуми "на око"?! Ми то и различните типове бетон са еднакви "на око" бре, Пътко. Що се правиш на сърдит тогаз от размишленията ми, а? Няма обиди - просто изказвам мнение.

Обида би било, ако заменя втората буква от името ти с определена гласна, но не съм го направил, нали. :rits:

 

А това, че се отмяташ от думите/писанията си не оставя добро впечатление и води до липса на тежест...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...