Премини към съдържание

За предните дискове


mmotors

Изкривявали ли са ви са предни спирачни дискове?  

88 гласа

  1. 1. ??????? ?? ??? ???????? ???????

    • ??, 256?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 2 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, ?????
    • ??, ?????? ? ?????
    • ?? ?? ?? ? ????????


Препоръчано мнение

Целта на анкетата беше да се направи съпоставка кой какво е/НЕ е кривил. Виждате резултатите, 8 човека са изкривили малките дискове, 7 - големите с 2 буталния апарат, само 2-ма са кривили големите с 1 буталния...11 обаче не са имали проблем с кривенето на дисковете. От което следва, че може би системата не е толкоз калпава(все пак сравняваме стари возила, които едно с друго нямат общо), еднобуталния с големия диск, слаган на галант след 2000год показва много по - редки дефектации...От друга страна 2 - буталния спира по - добре и се внедрява на много автомобили и до сега.

Кой каквито изводи иска да си прави.

 

п.п. задните спирачки при комби и при седан са с различно налягане, повечето проблеми с клеясали буталца отзад са при седаните.

 

Или методологията ти е куца, защото не отчита относително по-малкия дял галанти с еднобутални спирачки след 2000 г. в общия обем галанти.:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 204
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Липсва основно изискване на статистическото изучаване - масовост. Все пак се очертава някаква близка до реалноста тенденция.

Двубуталните апарати теоретично имат по-голям шанс да блокират. Достатъчно е това да се случи с едно от двете бутала и ето предпоставка за проблем.

Лично за мен колкото и голямо да е това бутало и на колкото и високо налягане да работи, спирачната система е несериозна.

Едно време за да намалиш за обикновен завой с 60 км/ч е трябвало да натиснеш спирачката с 50-60 кг. Сега сервота, електронни управления, глезотии ... проблеми... Как може да вдигнем налягането на спирачните апарати? На колко бара работи? Сравнение с конкурентен модел спирачна с-ма?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Липсва основно изискване на статистическото изучаване - масовост. Все пак се очертава някаква близка до реалноста тенденция.

Двубуталните апарати теоретично имат по-голям шанс да блокират. Достатъчно е това да се случи с едно от двете бутала и ето предпоставка за проблем.

Лично за мен колкото и голямо да е това бутало и на колкото и високо налягане да работи, спирачната система е несериозна.

Едно време за да намалиш за обикновен завой с 60 км/ч е трябвало да натиснеш спирачката с 50-60 кг. Сега сервота, електронни управления, глезотии ... проблеми... Как може да вдигнем налягането на спирачните апарати? На колко бара работи? Сравнение с конкурентен модел спирачна с-ма?

Като сложиш спирачна помпа с по-голям диаметър на буталото и цилиндъра. От Еволюшън например. Ама то там има и спирачни маркучи и разни снадки и прочее. Като цяло ефектът от по-голяма помпа при равни други условия е твърде малък...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Или методологията ти е куца, защото не отчита относително по-малкия дял галанти с еднобутални спирачки след 2000 г. в общия обем галанти.:icon_thumbup:

И това отчитам...затова викам всеки за него си да заключава :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предните ми дискове са EBC GD 276мм с двубутални спирачни апарати. Има нещо, което немога да си обясня. В зависимост от асфалта при натискане на спирачката предницата на колата започва да тресе, а вибриването във волана е много леко. Казвам в зависимост от асфалта защото тресенето веднъж го има, а дръг път не. Пример - тръгвам от София за Бургас и само в новата отсечка на магистралата се усеща. Онзи ден минавах Ришкият проход - от Шумен към Сунгурларе е чисто нов асфалта, а имаше вибрации. Преди това по магистралата Варна - Шумен нямаше проблеми. След Сунгурларе към петолъчката пак никаква вибрация при натискане на спирачката.

 

В последно време, незнам дали е така или аз си втълпявам, но мисля, че колата спира на 90+% само с предният мост. Сменял съм накладки отзад, което означава, че се използват, но това беше преди две години. Спирачният диск изглежда лъскав. Само на няколко места има ражда по повърхността му като радиални ивици - все едно предните накладки са издълбали канал в диска.

 

Имате ли идеи защо се получават гореспоменатите проблеми и как може да се прехвърли по-голямо спирачно усилие към задният мост?

Редактирано от A9A
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предните ми дискове са EBC GD 276мм с двубутални спирачни апарати. Има нещо, което немога да си обясня. В зависимост от асфалта при натискане на спирачката предницата на колата започва да тресе, а вибриването във волана е много леко. Казвам в зависимост от асфалта защото тресенето веднъж го има, а дръг път не. Пример - тръгвам от София за Бургас и само в новата отсечка на магистралата се усеща. Онзи ден минавах Ришкият проход - от Шумен към Сунгурларе е чисто нов асфалта, а имаше вибрации. Преди това по магистралата Варна - Шумен нямаше проблеми. След Сунгурларе към петолъчката пак никаква вибрация при натискане на спирачката.

 

В последно време, незнам дали е така или аз си втълпявам, но мисля, че колата спира на 90+% само с предният мост. Сменял съм накладки отзад, което означава, че се използват, но това беше преди две години. Спирачният диск изглежда лъскав. Само на няколко места има ражда по повърхността му като радиални ивици - все едно предните накладки са издълбали канал в диска.

 

Имате ли идеи защо се получават гореспоменатите проблеми и как може да се прехвърли по-голямо спирачно усилие към задният мост?

Седан ли си? За да има ръждиви кръгове по диска, означава, че не ти функционират правилно буталцата на апаратите и усещането ти, че спира с 90% предни не е фалш :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Седан ли си? За да има ръждиви кръгове по диска, означава, че не ти функционират правилно буталцата на апаратите и усещането ти, че спира с 90% предни не е фалш :)

 

Да, седан е колата. Сега какво следва - ремонтен комплект за спирачните апарати? Някой да знае оригиалният парт номер съответно за предните и задните апарати?

 

Идеи защо се появяват вибрации при натискане на спирачката?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, седан е колата. Сега какво следва - ремонтен комплект за спирачните апарати? Някой да знае оригиалният парт номер съответно за предните и задните апарати?

 

Идеи защо се появяват вибрации при натискане на спирачката?

Най-вероятно в определени ситуации диска е по-загрял, съответно поради това се получават вибрациите.

Може самия апарат от време на време да задържа и само тогава да имаш вибрации.

А е възможно и да имаш друг проблем по окачването който да го предизвиква.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно в определени ситуации диска е по-загрял, съответно поради това се получават вибрациите.

Може самия апарат от време на време да задържа и само тогава да имаш вибрации.

А е възможно и да имаш друг проблем по окачването който да го предизвиква.

 

Това последното и аз щях да го кажа,не може на тоя страхотния хАсвалт в Ришкия да имаш вибрации. Голям кеф ми е да минавам от там,колата се лепи за пътя,спира добре,няма бабу(и)ни :). Първо си разглоби задните спирачки,изчисти водачите,провери да не са износени,имат ли нужда маншончетата от смяна,почисти всичко,намажи с медна грес и сглобявай. Буталцата без да се вадят,не знам как могат да се проверят за ръжда и язвички. Сменял ли си спирачна течност,доколкото знам и тя се сменя през около 2 години,защото била хигроскопична и поемала влагата от въздуха и така се получава тая ръжда. Маслото е DOT4 знаеш. Ремонтни комплекти има както за буталата,така и за водачите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, седан е колата. Сега какво следва - ремонтен комплект за спирачните апарати? Някой да знае оригиалният парт номер съответно за предните и задните апарати?

 

Идеи защо се появяват вибрации при натискане на спирачката?

 

 

Когато веднъж прегрее един диск, то закаляването му вече не струва и дори и да не се е изкривил, то при всяко следващо затопляне, топлинното разширение на метала вече не е еднакво по цялата повърхност. Най-вероятно нещо такова се е получило и при теб. При студени спирачки всичко може да е ок, но когато загреят дисковете, леко се деформират заради развалената вече структура на метала и оттам се получават тези вибрации.

Същото се получава и при шлайфани на струг дискове. Уж са прави, но като загреят добре, започват вибрациите..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато веднъж прегрее един диск, то закаляването му вече не струва и дори и да не се е изкривил, то при всяко следващо затопляне, топлинното разширение на метала вече не е еднакво по цялата повърхност. Най-вероятно нещо такова се е получило и при теб. При студени спирачки всичко може да е ок, но когато загреят дисковете, леко се деформират заради развалената вече структура на метала и оттам се получават тези вибрации.

Същото се получава и при шлайфани на струг дискове. Уж са прави, но като загреят добре, започват вибрациите..

Те на струга също доста загряват и в повечето случаи там заминава закалявянето.

Веднъж един стругар точно това ми обясни, че ако трябва да се прави качествено ще е цял ден това престъргване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още един + забравяте в полза на галант след 2000г. Диска е с дебелина 26мм, срещу 24мм на галант до 2000г... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То това тука изглежда много малко хора изобщо го знаят .. и аз и ти не го знаехме до преди 1 месец :icon_thumbup:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То това тука изглежда много малко хора изобщо го знаят .. и аз и ти не го знаехме до преди 1 месец :icon_thumbup:

Ми що не сте ме питали по рано, та да знаете ..:D

То всъщност за плюсове не може да се говори, защото при износване до 24.4 мм. трябва да се изхвърля, не е като да има повече хляб в него ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес си сложих новите дискове и накладки. Голям кеф е да няма вибрации като спираш, ей. Да отбележа, че с малко фантазия 26мм-вите дискове могат да се сложат на спирачната система до 2000год, което за мен лично си е по - добрият вариант!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес си сложих новите дискове и накладки. Голям кеф е да няма вибрации като спираш, ей. Да отбележа, че с малко фантазия 26мм-вите дискове могат да се сложат на спирачната система до 2000год, което за мен лично си е по - добрият вариант!

 

Кой е казал че не може.......но и така, пак ще ги кривнеш след време, така че......

И допустимата дебелина не е 22 мм, а 22,6 мм......... :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И допустимата дебелина не е 22 мм, а 22,6 мм......... :icon_bye:

 

На TRW я дават 22,6мм, а на ЕВС - 22мм, важното е да се спазват тези изисквания на съответния производител. :rulez:

 

п.п. измерих главините - нямат отклонение :icon_rock:

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На TRW я дават 22,6мм, а на ЕВС - 22мм, важното е да се спазват тези изисквания на съответния производител. :rulez:

 

п.п. измерих главините - нямат отклонение :icon_rock:

......така е, но не бих чакал до последно износването му...... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......така е, но не бих чакал до последно износването му...... :icon_blush:

0.6 mm са доста километри, особено ако са извънградско, а 200-300 лв. са си пари... така, че ако са прави си караш и си свиркаш, защото не се знае какво менте ще уцелиш след смяната и дали ще изкара повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес си сложих новите дискове и накладки. Голям кеф е да няма вибрации като спираш, ей. Да отбележа, че с малко фантазия 26мм-вите дискове могат да се сложат на спирачната система до 2000год, което за мен лично си е по - добрият вариант!

 

Това значи ли че на спирачните апарати за 256мм дискове,могат да се сложат 276мм дискове?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Това значи ли че на спирачните апарати за 256мм дискове,могат да се сложат 276мм дискове?

Не .. Там се иска много фантазия ..:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Харесвайте си и си купувайте каквото си искате дискове, само знайте, че комплект с накладки под 400 лева води само до едно - кривене.

Ценообразуването по света отдавна е направено.

Скъпите дискове са двойно и тройно закалени, затова и цената им се оскъпява, защото процеса е сложен и скъп.

На всичките си Галанти през годините, с изключение на един, съм слагал японски комплекти от реномирани фирми с поръчка и НИКОГА не съм кривил дискове!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Харесвайте си и си купувайте каквото си искате дискове, само знайте, че комплект с накладки под 400 лева води само до едно - кривене.

Ценообразуването по света отдавна е направено.

Скъпите дискове са двойно и тройно закалени, затова и цената им се оскъпява, защото процеса е сложен и скъп.

На всичките си Галанти през годините, с изключение на един, съм слагал японски комплекти от реномирани фирми с поръчка и НИКОГА не съм кривил дискове!

Съгласен съм с мнението ти, само една добавка. Цената не винаги е гаранция за качество типичен пример са прехвалените ЕБЦ. Японски не съм пробвал, но все си мисля,че кривенето зависи както от изправността на системата, така и от начина на каране. Така че при по агресивно каране, на шестака е съвсем нормално да се случват такива неща.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...