Премини към съдържание

За предните дискове


mmotors

Изкривявали ли са ви са предни спирачни дискове?  

88 гласа

  1. 1. ??????? ?? ??? ???????? ???????

    • ??, 256?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 2 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, ?????
    • ??, ?????? ? ?????
    • ?? ?? ?? ? ????????


Препоръчано мнение

Интересно е да се знае кои дискове с кои спирачни апарати най - често се кривят. Знаем, че е слабо място, нека обобщим информацията.

Моля всеки, който участва в анкетата да даде подробности.

 

Аз например изкривих нови нарязани дискове, марка ЕБЦ, комплектовани с нови накладки грийн стаф пак на ЕБЦ за около 15 - 20 000км. Пришлайфахме ги на струг, като внимателно се отбеляза как бяха, за да се поставят на същото място, зачистена повърхност на диск и главина, сложих пак нови същите накладки и се изкривиха отново след около 3-4000км.

С 276мм дискове съм и с 2 бутални апарати. Винаги съм мерил накладките, разликата в износването в двата й края е около 2мм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 204
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

276 мм, двубутални апарати.

Старите си бяха криви. Вътрешните накладки бяха на вестник, докато външните имаха към 5 мм феродо. Ръб по външния край на дисковете имаше минимален ("лицево"). От вътрешната страна - трагедия - изтъняли сериозно. Също там се бяха сцепили на 7-8 места през цялата повърхност.

От март 2010 г. карам с дискове втора употреба, купени от alex2511. Нямаха никакъв ръб, все едно чисто нови. За близо 20 000 км има наченки на изкривяване. Получи се отведнъж. Влязох в града със 170 по баир надолу и спрях на бензиностанцията. От спирачките се чуваше пукане и се усещаше топлина. От тогава се усеща съвсем леко пулсиране при спиране.

Сложих "новите" без да зачиствам главината. Накладки Textar с тях (нови).

 

Според мен причините за кривенето са недомислици в спирачните апарати.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам с коя опция :unsure: Ако реча ще ги изкривя та ще ги сцепя. Ама аз ги знам какво могат и не ги претоварвам.

15 цола джанти има на CDI 220 2001-2003 някъде, опел омега В (по-туч е от галант), пасат, бенве е39 някои по-слабички версии ... и на други. Та си мисля, че не е в 276-те мм или масата на колата. Един компакт е36 тегне колкото галанта ми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първите ми изкривени дискове бяха 276мм, с който дойде галанта. След това от форума събрах информация и си купи така прехвалените на времето ЕВЦ 276мм с грийн стъф накладки предни и задни. След като ги сложихме се изкривиха за около 5-7000 хил км., не помня точно. Два пъти струговани с временен ефект. От около 8 хил. км съм с ВР4 конверсия 294мм нарязани и надупчени предни дискове и 280мм нарязани и надупчени задни с двубутални апарати от Вр4 отпред и еднобутални отзад. Отново криви предни :icon_bye: Ама няма графа да отбележа в анкетата :icon_thumbup:

Правя уточненеие че дисковете не са някаква специална марка, а от е-бей ук. Но ЕБЦ със сигурност никога повече, за мен много слаби. Бих си взел TAROX (японски премиум, но и цената им е премиум :icon_n_king:)

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Не съм кривил до сега дискове.

Защото купувам двойно или тройно закалени.

Иначе се кривят и нищо не помага.

Освен това трябва да се изчистят добре главините.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марка EBC се изкривиха още през първия месец с керамични накладки на същата марка. След 6 месеца употреба, вече бяха доста неприятни за използване и ги свалих.

Наистина Галант-а никога не е спирал толкова добре, още по-малко при горещи спирачки, но и дисковете са били подложени на екстремни температури. Спомням си , че дори и с вибрациите на волана, колата продължаваше да спира изключително добре, което се дължеше на керамичните накладки. Колкото по-висока температура, толкова по-добро ставаше спирането.

 

http://media.snimka.bg/s1/2688/031620463.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/s1/2688/031620464.jpg?r=0

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отбелязах "Не ми се е случвало" понеже колата си я купих с криви дискове (ОЕМ), смених ги с пълна профилактика на апаратите и от тогава (над 4 години) без проблем :) ... но иначе свалените дискове бяха 256мм дискове с 1 бутален спирачен апарат (почти чисто нови)

 

Аз вече го пиша това сигурно в 10та тема че пробелма не е в големината на дисковете или в здравината им. По-скоро: Кофти спирачни апарати, задържали водачи или лека друга кривина, екстремно претоварване на спирачките, задържане на спирачката натисната докато колата е спряла на 1 място с прегредли спирачки и т.н. и т.н. ...

 

P.S. Дисковете ми (марка National) изглеждат по-добре от тези на bluffer и са вече на над 4 години и над 50 000км (в една стара тема съм пускал снимки). Не мога да разбера точно от тези снимки, но ми се вижда към 1мм+ ръб на снимките му ... което за 6 месеца си е бая натскане ... :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моля колегите nikovas, stevensgr да споделят повече за тяхното безпроблемно използване на дисковете, полезно ще е за всички! :rulez:

Апаратите ми винаги съм ги поддържал със смазани водачи с топлоустойчива медна грес, буталцата се движат при натиск с пръсти...

 

Колеги, целта на тази анкета, лично за мен е да си извадя някакви изводи дали проблема идва от двубуталните апарати или обратно...

Същите апарати се използват и до днес на определени модели на :mitsu-smiley: , пежо и ситроен. :rulez:

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Накладките са много важни! Ако сложите керамични на не закален диск веднага ще ги изкриви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали колегата който кара с Галанта на пистата на Калояново този weekend на JapFest2013 пише в този форум, но той беше с дискове EBC и greenstuf накладки (това той го сподели) по моя преценка беше с малките 256мм дискове. При положение че даде 1мин 7сек обиколка (и бяха 2ма в колата) се предполага, че въобще не ги е щадял, така че ще е добре да даде мнение за поведението им :)

Лично моето притеснение да пусна "кораба" на пистата са точно спирачките и така и не се престраших :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моите дискове вече са на 9000 км, незнам каква марка са и имат биене при спиране. От както застуди времето по-рядко се проявява биенето, само когато са вече добре загрели се усеща прилично.

 

Първите наченки за това се появиха, след като ходих на реглаж на преден мост и майстора ми размени двете предни гуми, имам чуството, че самия диск има луфт спрямо главината и при едно махане и слагане на гумата центъра много лесно се измества, което води до биене при спиране.

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и захващането на дисковете за главините да е причина. Щеше да е по-добре да се стягат с болт/ове за главината, а не джантата да ги притиска. Веднъж фиксиран на мястото си няма как да мръдне като го стисне централната гайка за ключ 36 примерно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти споделя мнение ,ама ще напиша доста глупости сигурно.Първо карам дизелов Галант,не съм агресивен шофьор,макар и понякога да се налага да се спира ударно.По спомен мисля че съм с 276мм дискове с еднобутални апарати (тук не съм сигурен),сменял съм само накладки марка Bear или Beral (или нещо подобно ,по спомен към 50лв ).Вече са на около 5000 километра,няма тресене при спиране .Профилактика на апаратите не съм правил .Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галанта го имам от 5 години. Като го взех,смених накладките с ОЕМ такива (Texstar),преди 2 години съм обслужвал спирачните апарати при Марин. Дисковете са тези с които съм я взел,колко са карани преди мен не знам. Не съм карал много-25 000 километра,но поради различни причини,включително и отсъствието ми от България,над година,това са километрите. И аз обичам да карам спортно,газ-спирачка,но като чета как кривите дисковете и започнах да карам много умерено,що се отнася до спирането,е имал съм и аз ситуации по пътищата,затова предпочитам аз да си нося новите дрехи,не някой друг.

Карам нормално,отпускам газта отдалече,доста преди да наближа спирането,използвам двигателя за спирачка,превключвам скоростите отдалече,пак доста преди да наближа точката на спиране,натискам леко спирачката и я пускам,хем да проверя сцеплението,хем леко да намаля,след това колата вече е намалила доста и си спирам нормално. Това е шофиране стил пенсия знам,но без него не мога да ги запазя тия дискове. Но карам и агресивно и в града и извън него,но гледам да избягвам силното и продължително заковаване на спирачките. Да и аз карам извънградско нормално с 110-130 км/ч,че ако ме ядоса някой и с повече,но като използвам защитното шофиране(дистанция,рано отнемане на газта,моторна спирачка,по-ниска предавка), успявам да не заковавам спирачките.

Към Рангел-и аз карам с доста над позволеното в града,и аз (на моменти) се перча с колата и се правя на спортист,да признавам си,но не разчитам само на гумите и спирачките,защото знам,че не са добри.На гумите им е последно лято,но пак съм карал с 200 на магистралата,ами ако е трябвало да спра екстремно и не мога ???? Затова келешлък,ама с мисъл,както и в завоите не се келеша,че там вече ме е страх и белята става за секунда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галанта за сега дисковете му са добре, в смисъл и да са мръднали е много малко и не дразни при спиране.. Но Колта го взехме с леко криви дискове, по спомен и на аудито 80-ка(Б3) са се изкривили леко дисковете.

Значение има къде и как се кара, не мисля, че ще помогнат много изрежданията или анкетата, но пък нека да има с какво да се занимаваме известно време :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм с дизеловият Галант. Когато го взех, беше с чисто нови дискове и накладки. След 20 000км вече тресе доста добре. Не мога да кажа каква марка са дисковете и накладките. Правих профилактика на апаратите с ремонтни комплекти, но явно има друга болка. Не съм от най - агресивните, но както казаха и по - горе колегите, се е налагало да натискам брутално спирачката. Доста четох за тия дискове. Щях да скоча и аз на ЕБЦ, но явно няма смисъл. Затова ще се престържат тези и газ. :D Поздрави :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има го и хипотетичния вариант на сенсея, че ни набутват адските боклуци всички вносители...Лошото е, че когато купувах дисковете с марка EBC дадох една камара пари, колкото струват 2 нови диска мейд ин жапан, многократно закалени, съпоставяйки цената им с другите в магазинната мрежа, като нормално мислещ човек, считащ по - скъпото за по - качествено. Да, ама не... :icon_crying: Еми, ко да прайш :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят е с 276мм дискове, с двубуталните сп. апарати. Като го купих смених дисковете с някакви Италиански с накладки Herth + Buss и профилактика на спирачни апарати. Лично съм си играл да почистя и смажа добре, но след има няма 5000км. почна да се усеща лека вибрация. Не карам агресивно, сп. апарати не задържат, уж няма причини, но ги криви. С тях минах повече от 20000км. сякаш не се е увеличила вибрацията и не е голяма, но особено, ако са по-загрели и се наложи да намаля от по-висока скорост се усеща. Преди и аз мислих да слагам EBC, но виждам, че и това не е гаранция за съжаление. Въпроса е какво да се сложи, като се има предвид, че и оригиналните криви. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зaдни дискове brembo съм кривил.Предишните бяхa криви купих нови от тaзи мaркa и пaк се изкривихa и ръждясa чaстa която покривa бaрaбaнa зa ръчнaтa,но все пaк ми ги подменихa,зaщото имaт три години гaрaнция.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Фабрично Галант (както и доста други модели от марката) излизат с Японски дискове и накладки и не са "менте", защото са си сглобени от Мицубиши и всички до един кривят дискове. Японците не са много напраед в спирачните системи, при Лансер Ево нещо не се доверяват на техните си спирачки и прибягват до една европейска марка, а уж там знаели само макарони да правят.

Само да вметна ,моята осмица също беше с "една марка ,къде правят само макарони" :D но съм ги кривил повече от на всички Галанти ,къде съм имал, а те са доста .........така че кривенето на дискове е в графата на консумативите ....... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не са от ония брембо-та за 80 лева,най-евтините ?

100лв пaрчето беше и aз им се доверих,зaщото съм чувaл добри нещa ,но поне гaрaнция имaт и ги подменят кaто aморт.Монро и с тях с прецaкaх aмa си ми ги сменявaт през 7-8месецa.Зaбрaвих дa споменa и зa нaклaдките brembo свирят кaто нa Кaмaз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...