Премини към съдържание

За предните дискове


mmotors

Изкривявали ли са ви са предни спирачни дискове?  

88 гласа

  1. 1. ??????? ?? ??? ???????? ???????

    • ??, 256?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 2 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, ?????
    • ??, ?????? ? ?????
    • ?? ?? ?? ? ????????


Препоръчано мнение

  • Отговори 204
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колеги, имам едно леко постоянно претрисане, майсторите викат че на 90% е криви дискове, и се спряхме на Текстар дискове с меки АТЕ накладки, добра комбинация ли е?

 

И още - мен не ми е много ясно как би вибрирало от криви дискове при всяка скорост, особено по-ниски, мислех че е само като натиснеш спирачка - от високи скорости като намаляш наистина доста осезателно се усеща, а и беше задържало дясното цилиндърче преди месец и диска се нагорещи много, но и преди това си имаше едни вибрацийки, даже и на равно, все едно минаваш през бабунка при всяко завъртане. Гуми и джанти, окачване и амортисьори са добре уж, реглаж има, само един лек луфт в левия вътрешен накрайник (десния е сменен) и в рейката има. Като свалихме апарата отдясно, гуменото уплътнение беше почти изгнило и вътре буталцето с язви, така че сигурно си е задържало и преди, ама чак постоянно претрисане от криви дискове не съм чувал да има... ABS-а ми се струва прекалено чувствителен, почти на всяко по-сериозно заковаване се пуска, и като че ли работи само отляво... може ли това претрисане наистина да е от криви дискове и/или позадържали апарати? Галанта е '97 2.5 автомат.

 

Проверете дали лягат добре джантите към диска / главината, ако има и минимален луфт, ще тресе винаги, независимо от баланс, реглажи и прочие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха, добър съвет, това изобщо не ми мина през главата, мерси! Ще сваля дисковете да видим колко са криви и ще изчистим хубаво главините и видим джантите как лягат...

 

Проверете дали лягат добре джантите към диска / главината, ако има и минимален луфт, ще тресе винаги, независимо от баланс, реглажи и прочие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха, добър съвет, това изобщо не ми мина през главата, мерси! Ще сваля дисковете да видим колко са криви и ще изчистим хубаво главините и видим джантите как лягат...

 

 

Не е изключено да има криви гуми, макар и балансирани колелета, както и проблем с лагер-главините.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, първо да отметна джанто-гумния състав значи, те дисковете е ясно че са за смяна. Майсторите казаха че отзад гумите били леко "натропани", каквото и да означава това :-) Ще сложа летния комплект първо да видим дали ще се промени нещо... а от дискове Текстар някой има ли впечатления? То май каквито и да сложа ще се кривулчат след известно количество по-екстремни спирания. Или направо да сложа дискове с накладки АТЕ, това е другия вариант в сервиза, ама чух че от АТЕ дисковете имало ментета...

 

Не е изключено да има криви гуми, макар и балансирани колелета, както и проблем с лагер-главините.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема, може ли да се включа, на моя Лансър апаратите са от VR4, та какви дискове и накладки да сложим, за да спрат да се кривят? От Япония ли ще идват, от Долно нанагорно до сега не съм имал такива дето да не съм ги изкривил :)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема, може ли да се включа, на моя Лансър апаратите са от VR4, та какви дискове и накладки да сложим, за да спрат да се кривят? От Япония ли ще идват, от Долно нанагорно до сега не съм имал такива дето да не съм ги изкривил :)?

Рангелееее, специално ТИ трябва да монтираш предни 320мм дискове с 4 бутални апарати Брембо и задни 300мм дискове с 2 бутални апарати Брембо, спирачна течност кастрол от 100лв/л и маркучета с оплетка, барем мирясаш :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде сега - глупости. Хахахаха... а колата ми е едва 140hp, ужас :). Ама не е от мен бе, честно ви казвам :). На баща ми джипа го карам на газ спирачка и е автомат и още не сме му сменяли дискове на 100 000 км е. А аз за 110 000 имам повече дискове от накладки :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Пробвал съм ТРВ и ATE незнайно защо ТРВ от пред се държи по-добре АТЕ отзад,нямам криви дискове за сега за последните 3-4 години.Но съм спирал няколко пъти подред от над 200км и се налага незабавно да сменя накладките :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...
  • Admin

Само за протокола:

След 3 години и половина и 67 хиляди километра днес смених дисковете на Галант-а.

Поръчах си от Япония.

През това време сменям два чифта накладки и дойде време за дисковете.

При смяната бяха почти на допустимия минимум, без да са изкривени.

Всъщност дисковете бяха много ръждясали.

Проверихме водачите, главините и предницата - няма проблеми.

Ще докладвам ако се появи проблем, но съм убеден, че няма да има.

Никога не съм имал.

Ако Галанта ви криви нови дискове почти винаги проблема не е в тях. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Всъщност дисковете бяха много ръждясали.

 

Това по спирачната повърхност ли,:icon_hmm: или говориш за ръжди извън нея ? ..

За прококола: Стига си давал себе си за пример, познавам стилът ти на каране и съм сигурен, че на теб и 200 милиметрови дискове да ти сложим, пак няма да ги кривиш ..:)

Някои хора си купуват Галантите, за да им ползват спирачната система ..;)

Аз например за 67 хиляди км. ще съм сменил точно 6 комплекта и половина накладки ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

...За прококола: Стига си давал себе си за пример, познавам стилът ти на каране и съм сигурен, че на теб и 200 милиметрови дискове да ти сложим, пак няма да ги кривиш ..:)

Някои хора си купуват Галантите, за да им ползват спирачната система ..;)

Аз например за 67 хиляди км. ще съм сменил точно 6 комплекта и половина накладки ..:D

 

Бате, гоУем си - чак сега осъзнах, че съм объркал форума, мерейки се със състезатели от WRC, карайки гражданските си Галант-и с каски, гащеризони и навигатори до себе си,

сменяйки дискове и накладки на килограм за етап от механиците си в бокса! :mitsurally:

 

Точно се сетих за един столичен рапър, който пееше:

"Чай ся, ко ма гледаш ся, в кома ли изпадаш ся..." :mersi:

Дисковити ми са мноу по-добри от дисковити ти...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте се дърляли. С оригиналните за вграждане дискове , които сложих купени втора злоупотреба, съм врътнал към 25000 км за 3,5 години. Износването им е минимално, в смисъл личи си че са работили, но нищо повече от това. Няма ръбове, няма нищо. С тях сложих накладки Textar. Феродото им е почти наполовината. Има малко преритване при спиране от 80 км/ч нагоре. По-силно е когато леко докосна спирачката и намалява като започне да се чувства закъснението.

На няколко пъти се получи задържане на спирачните апарати - веднъж забелязах горещи и 4-те без да почти да съм ползвал спирачките, няколко пъти двата предни и няколко пъти по х3 само преден десен. Ръжда няма много. Има само по основата на самите дискове и малко вътре във вентилационните отвори е покафеняло. Раздвижени са, спирачната течност е сменена, но понякога правят проблем и го забелязвам по две неща - едното е че супортите спират до тропат и второто е завишения разход на гориво. Е сега последните 280 км път нямах проблем (супортите тракаха доволно) и разходът средно беше към 7,2. Често обаче си праска 9-10 по същия път със същото натоварване. Явно трябва да правя апаратите, ама не знам кога ще имам това време ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

С оригиналните за вграждане дискове , които сложих купени втора злоупотреба, съм врътнал към 25000 км за 3,5 години. Износването им е минимално, в смисъл личи си че са работили, но нищо повече от това. Няма ръбове, няма нищо. С тях сложих накладки Textar. Феродото им е почти наполовината. Има малко преритване при спиране от 80 км/ч нагоре. По-силно е когато леко докосна спирачката и намалява като започне да се чувства закъснението...

 

Щом има такова претрисане, значи дисковете са ти изкривени. Освен ако няма някакъв луфт по предницата.

Това че няма ръбове не е от значение за кривината на диска, а само за дебелината (минимален допуск).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знам. Аз имам съмнения в задните и по-специално левия. Като въртя колелото на ръка ми се струва че е на 8-ца :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
  • Admin

Ето и фирмените препоръки на АТЕ в точка 7:

 

http://media.snimka.bg/s1/3912/034068454.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/s1/3912/034068453.jpg?r=0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Началник, възможно ли е да се доставят супорти от Япония с болт-водачите и на каква цена? Уплътненията на 4-те врати също ме интересува колко струват нови (на самите врати).

Току що направих профилактика на водачите и се учудих къде е отишла смазката за толкова кратко време. Бяха почнали да ръждясват. Влизат плътно, притискам звездогаечен седемнайсе със звездата към мен (болт-водача навътре към резбата на апарата) и затягам. Ако само въртя няма се навият никога. Не е да кажеш че влизат като пуст геран, а плътно и пак тракат. Ако цената не някаква озъбваща съм склонен да взема два супорта с водачите и да приключа с това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Появи се ритмично стържене в предно дясно колело. Помислих, че предпазната ламарина отзад на спирачния диск е ръждясала и опира. Проверих и се оказа, че не е от нея. За 20к. км диска явно има има ръб от вътрешната си страна и накладката опира в него. Не съм забелязал апаратите да задържат, а и преди година бяха супер когато сменях дискове и накладки. Пиша това, за да имате едно на ум когато си купувате EBC. Според мен само рекламата им е голяма, а не и качеството.

 

п.с. Дискове EBC GD, накладки EBC Ultimax. Карам като "баба", а единият диск (десният) се изкриви след 4к км.

 

Мисля да заложа на ATE. Мнения? Може ли 276мм. диск с 26мм. дебелина да се монтира на двубуталните апарати, които уж са за дискове с 24мм. дебелина?

Редактирано от A9A
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли 276мм. диск с 26мм. дебелина да се монтира на двубуталните апарати, които уж са за дискове с 24мм. дебелина?

Може, даже ще му се отрази по добре на Галантчо ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пиша това, за да имате едно на ум когато си купувате EBC. Според мен само рекламата им е голяма, а не и качеството.

Аз пък съм от 4 години и 40000км с 256мм EBC GD и не са ми криви.

Обърнете внимание на мнението на mmotors за луфта във водачите.

Освен това ръб само от едната страна - не ти е диска виновен.

Не че им адвокатствам на ЕБЦ, но като се кривят се кривят всякакви, като не се - и от 50лв да си вземеш Брембо и то няма да се изкриви.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...