SNS Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 А Монро нали предлагат изцяло маслени, с тях не е ли мека возията? Аз преди по-малко от година сложих навсякъде от Каябата, след около 15000км. да чукна на дърво нямам грижи и дано карат още дълго, но ще видим. Ако не се лъжа задните бяха чешки, а предните японски, поне по щампата. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 (редакция) Никой в момента не произвежда задни маслени за Галант, запитайте се защо... Светльо, потвърдих че возията отзад стана *МАЛКО*, но в никой случай доста по-твърда, и то в сравнение с нивомата, който си беше последен сезон още като взех Галанта. Но колата стана *МНОГО* по-стабилна за сметка на това. Както и да е де, както казах, забравил съм кога ги смених, а вие може да си продължите дискусията за чешки, японски и тайвански KYB, гаранционни условия и т.н. :icon_angel: Успех :icon_rock: Редактирано 9 Май 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 9 Май 2013 Admin Сподели Публикувано 9 Май 2013 Преди години сменях задни маслени Токико на Галант Е55A. Бяха по-голям "кокал" и от Монро.Относно стабилността е нормално твърдите да са по-стабилни, но не прекалено, защото се търси оптимума.Иначе да слагаме спортните (късите) и ще сме стабилни колкото си искаме. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 Никой в момента не произвежда задни маслени за Галант, запитайте се защо... Е как никой, Монро си произвеждат и маслени .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 Е как никой, Монро си произвеждат и маслени ..Но не и задни за ЕА Галант.. не мисля.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 На последък много калпави станаха чешките Каяби,не е това което беше преди време,но за това пък си имам истински японските Каяби,но те са по дебели и са по скъпи.........почти 2 пъти по скъпи са от Монрото......Говорим за задни.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 Но не и задни за ЕА Галант.. не мисля.. Имат,аз такива сложих. Една идея по-твърдо возене от старите,но аз смених и пружини и може би заради това ми се струва,че вози по-стегнато. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 Това е нормалното чувство като покараш колата с нови амортисьори и пружини. Дори и само с едното. Аз като сменя маслото в предницата на мотора и ми идва да почна да човъркам настройките на пружините, скорост на потъване, на разгъване... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 10 Май 2013 Сподели Публикувано 10 Май 2013 И какво стана сега? Няма читави амортисьори. Или ще возят добре, но ще се скапят бързо или ще прецакаме возията на Галанта, което според мен е една от силните му страни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 10 Май 2013 Сподели Публикувано 10 Май 2013 (редакция) И какво стана сега? Няма читави амортисьори. Или ще возят добре, но ще се скапят бързо или ще прецакаме возията на Галанта, което според мен е една от силните му страни.Нито едното, нито другото. Има читави амортисьори, но явно не и Каяаба внос Косер/Евро07... Имат (маслени Монро),аз такива сложих. Една идея по-твърдо возене от старите,но аз смених и пружини и може би заради това ми се струва,че вози по-стегнато.Monroe Original ли се води модела .. номерче можеш ли да пуснеш на частта по Монро?Иначе естествено че с нови амортисьори леко се втвърдява, нали за това ги сменяме бе да му се невиди .. понеже старите са изпуснали и задницата е станала мека като кашкавал.. Редактирано 10 Май 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 10 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 10 Май 2013 Здравейте отново! Купих въпросните пружини за които говорех в началото на темата. И наистина задните се оказаха Нивомат. Всичко е комплект, дори носачите на предните амотисьори стоят. Чудя се лесно ли се сменят задните амортисьори. До колкото знам има есни болтове чрез които се прави настройка на наклона на гумите. При мен май доста са клиясали. И се чудех, дали трябва да се развиват, за дасе сменят амортисьорите или може на по-късен етап да се занимавам с тях? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 10 Май 2013 Сподели Публикувано 10 Май 2013 Чудя се лесно ли се сменят задните амортисьори. До колкото знам има есни болтове чрез които се прави настройка на наклона на гумите. При мен май доста са клиясали. И се чудех, дали трябва да се развиват, за дасе сменят амортисьорите или може на по-късен етап да се занимавам с тях?Лесно се сменят по принцип. Не се пипат тези болтове на носачите за реглажа. Болтовете на ухото на аморт. е възможно да се развият трудно и да се прецакат дори.. добре е да си набавиш поне един резервен. Щом ще слагаш нивомата, дано си взел и допълнителните работи за които ти писах, иначе няма да можеш да ги монтираш... За болтовете за реглажа е голям филм, само с рязане става на болта през тампона... Ако нямаш проблем с реглажа не почвай изобщо... ако почнеш и не тръгнат да се въртят, няма смисъл да блъскаш, чукаш и пръскаш, направо мисли как да режете... Sent from my Nook HD+ using Tapatalk HD Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 10 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 10 Май 2013 Лесно се сменят по принцип. Не се пипат тези болтове на носачите за реглажа. Болтовете на ухото на аморт. е възможно да се развият трудно и да се прецакат дори.. добре е да си набавиш поне един резервен. Щом ще слагаш нивомата, дано си взел и допълнителните работи за които ти писах, иначе няма да можеш да ги монтираш... За болтовете за реглажа е голям филм, само с рязане става на болта през тампона... Ако нямаш проблем с реглажа не почвай изобщо... ако почнеш и не тръгнат да се въртят, няма смисъл да блъскаш, чукаш и пръскаш, направо мисли как да режете... Sent from my Nook HD+ using Tapatalk HD Мерси! Взел съм всичко комплект. Всичко е навързано, само се свалят едните и се качват другите, смъсл всичко е в сглобка, ако мога така да се изразя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 10 Май 2013 Сподели Публикувано 10 Май 2013 Как стоят нещата с возията при нивомата? По-твърдо, по-меко ... никаква разлика. Нещо за стабилността на задницата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 10 Май 2013 Сподели Публикувано 10 Май 2013 Нито едното, нито другото. Има читави амортисьори, но явно не и Каяаба внос Косер/Евро07... Monroe Original ли се води модела .. номерче можеш ли да пуснеш на частта по Монро?Иначе естествено че с нови амортисьори леко се втвърдява, нали за това ги сменяме бе да му се невиди .. понеже старите са изпуснали и задницата е станала мека като кашкавал.. Два номера имам написани на гаранцията: каталожен R3885 и фабричен В12А12 ,не знам кой от двата е точния. Най-добре питай Марин на лични,той ще ти каже. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 10 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 10 Май 2013 Как стоят нещата с возията при нивомата? По-твърдо, по-меко ... никаква разлика. Нещо за стабилността на задницата?Когато ги сменя ще пиша, но при всяко положение ще е по-добра от сегашната ми: спортно окачване с 2 задни и 1 преден омаслени амортисьори. Със сегашното сее наляво надясно като минавам през неравности, а ако колата е пълна-майка плаче... Понеже съм намислил да ги сменям сам с един приятел се чудех, дали има някаква последователност за по-лесно сваляне и качване на амортисьорите? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 10 Май 2013 Сподели Публикувано 10 Май 2013 Два номера имам написани на гаранцията: каталожен R3885 и фабричен В12А12 ,не знам кой от двата е точния. Най-добре питай Марин на лични,той ще ти каже. R3885 e Monroe Original, значи са маслени тези, сигурни ли сте на 100% ?.. Понеже аз не съм, а и според тоя сайт, също са газови: http://www.findpart.org/part/mon-r3885 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 10 Май 2013 Сподели Публикувано 10 Май 2013 (редакция) Людма, когато купих задните монро рефлекс ми казаха, че имат и маслени и изрично поисках газови. Да кажем това беше началото на 2010-та ..... Последователността при нивоматите не я знам. Задницата досега съм си я поправял сам, а предницата при майстори. Има за правене отпред и мисля да им отнема функциите и там...Сваля се задната седалка (където сядат хората отзад). Откопчават се две ръчици откъм вратите на 30-40 см от тях горе-долу по средата във височина от пода до горната част на седалката. Дърпаш я малко нагоре и после напред и я изваждаш от колата, или я отместваш напред да не пречи. Като махнеш седалката ще видиш по един болт на облегалките ... всъщност не знам как беше точно да го обясня, но не е трудно. Помня как звъннах на един майстор и му казах - къде са болтовете за задните амортисьори, няма ги :icon_blush: Гайките на стъблата на амортисьорите са горе на кората пред говорителите. Отдолу се държат на един болт. Естествено вдигаш колата на крик и подлагаш хубав пън за застраховка, махаш колелото и т.н. Амортисьора излиза заедно с пружината надолу, като може да се наложи с щанга да напънеш задното окачване надолу за да премине пружината от там. Това е за 99,9% от седаните с амортисьор-пружина (стандартна пружина с амортисьор). Във всеки случай обаче запомни последователността коя шайба къде лежи, кой тампон в коя посока се поставя, за да не търсиш къде клопа и ти както аз. Редактирано 10 Май 2013 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 11 Май 2013 Сподели Публикувано 11 Май 2013 R3885 e Monroe Original, значи са маслени тези, сигурни ли сте на 100% ?.. Понеже аз не съм, а и според тоя сайт, също са газови: http://www.findpart.org/part/mon-r3885Сигурен съм на 100 % ..:icon_thumbup: Няма нищо газово в тях, просто е объркана информацията ..А и ако бяха газови, щяха да са и те с 3 г. гаранция, а не с 2 .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Subsa Публикувано 12 Май 2013 Сподели Публикувано 12 Май 2013 Относно монрото:Когато на моя фиат-браво ми изтърва единия амортисьор, ги смених с монро. На вибро-тест единия даде 62%, другия 55%. След няма и 5 дни този с 62% изтърва, показах им документа, дето те си направиха и ги върнах и 2та. Взех други, още съм с тях, но забравих коя марка. Евро 07 марка.... Минаха 2 години, още работят. Спрямо старите са много по меки. Предните (преди монро) нямаха свиване и си возеше доста твърдо.За да не излезе, че "храня" монро, ще кажа, че ми ги препоръча бакшиш, който няма никакви проблеми с тях. Има няколко коли и за него това са най-добрите амортисьори, колите са му шкоди Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 20 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 20 Май 2013 (редакция) Людма, когато купих задните монро рефлекс ми казаха, че имат и маслени и изрично поисках газови. Да кажем това беше началото на 2010-та ..... Последователността при нивоматите не я знам. Задницата досега съм си я поправял сам, а предницата при майстори. Има за правене отпред и мисля да им отнема функциите и там...Сваля се задната седалка (където сядат хората отзад). Откопчават се две ръчици откъм вратите на 30-40 см от тях горе-долу по средата във височина от пода до горната част на седалката. Дърпаш я малко нагоре и после напред и я изваждаш от колата, или я отместваш напред да не пречи. Като махнеш седалката ще видиш по един болт на облегалките ... всъщност не знам как беше точно да го обясня, но не е трудно. Помня как звъннах на един майстор и му казах - къде са болтовете за задните амортисьори, няма ги :icon_blush: Гайките на стъблата на амортисьорите са горе на кората пред говорителите. Отдолу се държат на един болт. Естествено вдигаш колата на крик и подлагаш хубав пън за застраховка, махаш колелото и т.н. Амортисьора излиза заедно с пружината надолу, като може да се наложи с щанга да напънеш задното окачване надолу за да премине пружината от там. Това е за 99,9% от седаните с амортисьор-пружина (стандартна пружина с амортисьор). Във всеки случай обаче запомни последователността коя шайба къде лежи, кой тампон в коя посока се поставя, за да не търсиш къде клопа и ти както аз. Здравйте отново!Най-после смених въпросните амортисьори. Колата е доста по-вискоа от преди, само където отпред има по-голямо разсояние м/у калника и гумите отколкото при задните. Возията се промени доста. Колата е доста по-стегната, дори трептенето на волана когато се натискат спирачките при висока скорост изчезна. Може дасе каже че съм доволен. Оказаха се, че всичките ми стари амортисьори са оригиналните и всичките бяха омасление кой повече, кой по-малко. Сега малко за смяната на амортисьорите. Сменяхме ги с един приятел. Започнахме със задните, уж били по-трудни за смяна. Какво да кажа с първия се помотахме малко повечко време докато му хванем цаката след това 2-рия сменихме за 25 мин. Иначе се разкачва задната седалка. Първо се махат облегалките държат се на 6 болта, виждат се когато се сгънат облегалките. След това се освобождава седалката има 2 ушички които се намират пасажерските крака. Мисля, че се издърпваха и седалаката се сваля. След това се махат 2-та подлакътника в края на облегалките до вратите. Има един болт доло до седалката след това се приплъзгват нагоре, понеже се държат и на нещо като кука. 2-та болта на които се държи амортисьора се намира точно пред говорителите. Осовбождават се от болта от доло и от 2-та горе и с една щанга се натиска полуоската, така че да освободи амортисьора и се изважда. По обратния начин се монтира. Задължително си пригответе спрей WD-40 или нещо подобно, ако видите, че има ръжда по болтовете или разни боклуци е препоръчително да почистите преди да развивате гаиките и болтовете с телена четка. Пригответе си пън или нещо от сорта с което да обезопасите колата. Не разчитайте само на крик. Трупчета или каквото имате се слагат пред и зад гумите. Канал не съм използвал, но на моменти нямаше да е излишен. Сега за предните. Там филмът беше голям и то не защото е мн трудно, а по-скоро от незнание. Предният амортисьор е хвант горе под капака на 3 болта и на още едно място с 1 болт, който е на резба без гайка, който влиза в носач, който е във формата на "вилка" Този болт се развива ПОСЛЕДЕН или непосредсвено преди да го освободите от горните 3 които са под капака. За да освободите амортисьора трябваше да развия и болта който държи въпросната вилка към късия долен носач (Извинявам се, ако някои от имената на техн. термините са сбъркани) Въпросният болт е с гайка от едната страна и глава от другата. Да ви призная голяма зор беше там. Развихме гайката махнахме шайбата, но болта се беше спекъл яко, както и да е успях да го раздвижа с въртеливи движения и го извадихме, но и голямо блъскане падна с чука. След като махнахме въпросния болт се осовобождава амортисьора от горе под капака и от болта който го държи за въпросната вилка. С лосто се натиска реактивната щанга. Свързана е към въпросната "вилка" с биалетка. Вилката слиза надоло и амортисьора заедно с пружината се изважда. На последния амортисьор се обърка всичко което можеше да се обърка. Прво се скъса болта, който държи вилката и късия носач. След това се оказа, че въпросния болт е толкова спекан в тампона на късия долен носач, че сякаш беше заварен. За съжаление тампонът се скъса. и въпреки, че се скъса болта не излизаше, наложи се да се реже с флекса. До тук добре, но понеже си мислихме, че ще излезе като първия амортисьор смисъл лесно бяхме развъртяли болтовете от горе и този който държи амортисьора и "вилката" Тогава се оказа, че амортисьора е пропаднал и ограничителят който се намира в/у амортисьора е заседнал в средата на вилката където е леглото на болта. НЯМА ВАДЕНЕ!!!!! Добре, че амортисьорите ги взех с въпросните вилки комплект и имах резервана. Наложи се да освободим биалетката от вилката. Да предопредя, че биалетка се вади мн трудно, трябва да сте мн внимателни. На пръв поглед не е голяма работа, но ако е мн раждив болта, може да се наложи да я режете. А си струва пари. Там бяхме мн внимателни почистихме мн хубаво с телената четака пръскахме го със спрея няколко пъти чахахме а подейства. има гайка отпред и още една за контра отзад. За съжаление за да се извади амортисьора с вилката заедно това не е достатъчно и се наложи да свалим целя спирачен диск с карето (Не съм сигурен дали тка се наричат частите). Сваля се от големия болт в центъра на спирачния диск който има един щифт за контра на него. Смених късия долен накрайник сглобихме и сега си карам като пич.П.П. Ако нямате хубави инструменти и елементарни технически познания не се захващайте с това, особено ако никога преди това на са били сменяни амортисьорите. Вероятността да имате проблем е доста голям, особено ако колата е внесена от държава където вероятността да е корозирала е голяма. Редактирано 20 Май 2013 от ibakov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 6 юни 2013 Сподели Публикувано 6 юни 2013 Тия чешките каяби са пълна трагедия. Изкарват по няколко месеца и се скапват. Положението става още по-зле, защото не винаги уважават гаранцията.Малко сме в "шах" с тези амортисьори, защото ОЕМ са прекалено скъпи... Ще покарам, ще видя как са, досега им навъртях към 3000км понатоварен За протокола да отбележа, че единия амортисьор след 4000км изтече Пратиха ме на тресачка за документ, от който стана ясно, че не съм го полял с масло аз :D та днес отивам да го сменят гаранционно...Лошото е, че не се знае какъв е филма, в който ме вкараха и с колко серии е п.п. не знам какво производство е частта, днес ще пробвам да разбера. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olele Публикувано 6 юни 2013 Сподели Публикувано 6 юни 2013 Аз съм се зазяпал по билщайн Б4, всички ревюта казват, че това е най доброто, ще пробвам дано не се скапе возията на колата понеже са газови Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 6 юни 2013 Admin Сподели Публикувано 6 юни 2013 За протокола да отбележа, че единия амортисьор след 4000км изтече Пратиха ме на тресачка за документ, от който стана ясно, че не съм го полял с масло аз :D та днес отивам да го сменят гаранционно...Лошото е, че не се знае какъв е филма, в който ме вкараха и с колко серии е п.п. не знам какво производство е частта, днес ще пробвам да разбера. Сериите ще продължат пак. Гарантирано. Не заради друго, а защото е проверено с годините.Ама като не слушаш - така е. Сега да не се вкараш във филм с Монро?Там филма е уникален.Сега ще влезнат експертите на Монро и пак ще започнат убежденията, че не са лоши.Само че функцията на един амортисьор не е само да е "кокал".Но като види гладък европейски път Монрото почва да люшка, нищо че било твърдо.Същите са и чешките каяби.Това са само едни пръти, на които хората им казват амортисьори. Това е истината. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 6 юни 2013 Сподели Публикувано 6 юни 2013 (редакция) Светльо, стига си хранил Монро, няма друг освен теб който да е казал лошо за тях. Било твърдо .. ми на мен не ми е твърдо примерно.. както и на още поне 10 човека за които знам . Цена/качество са си съвсем Ок. Редактирано 6 юни 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.