Здравйте отново! Най-после смених въпросните амортисьори. Колата е доста по-вискоа от преди, само където отпред има по-голямо разсояние м/у калника и гумите отколкото при задните. Возията се промени доста. Колата е доста по-стегната, дори трептенето на волана когато се натискат спирачките при висока скорост изчезна. Може дасе каже че съм доволен. Оказаха се, че всичките ми стари амортисьори са оригиналните и всичките бяха омасление кой повече, кой по-малко. Сега малко за смяната на амортисьорите. Сменяхме ги с един приятел. Започнахме със задните, уж били по-трудни за смяна. Какво да кажа с първия се помотахме малко повечко време докато му хванем цаката след това 2-рия сменихме за 25 мин. Иначе се разкачва задната седалка. Първо се махат облегалките държат се на 6 болта, виждат се когато се сгънат облегалките. След това се освобождава седалката има 2 ушички които се намират пасажерските крака. Мисля, че се издърпваха и седалаката се сваля. След това се махат 2-та подлакътника в края на облегалките до вратите. Има един болт доло до седалката след това се приплъзгват нагоре, понеже се държат и на нещо като кука. 2-та болта на които се държи амортисьора се намира точно пред говорителите. Осовбождават се от болта от доло и от 2-та горе и с една щанга се натиска полуоската, така че да освободи амортисьора и се изважда. По обратния начин се монтира. Задължително си пригответе спрей WD-40 или нещо подобно, ако видите, че има ръжда по болтовете или разни боклуци е препоръчително да почистите преди да развивате гаиките и болтовете с телена четка. Пригответе си пън или нещо от сорта с което да обезопасите колата. Не разчитайте само на крик. Трупчета или каквото имате се слагат пред и зад гумите. Канал не съм използвал, но на моменти нямаше да е излишен. Сега за предните. Там филмът беше голям и то не защото е мн трудно, а по-скоро от незнание. Предният амортисьор е хвант горе под капака на 3 болта и на още едно място с 1 болт, който е на резба без гайка, който влиза в носач, който е във формата на "вилка" Този болт се развива ПОСЛЕДЕН или непосредсвено преди да го освободите от горните 3 които са под капака. За да освободите амортисьора трябваше да развия и болта който държи въпросната вилка към късия долен носач (Извинявам се, ако някои от имената на техн. термините са сбъркани) Въпросният болт е с гайка от едната страна и глава от другата. Да ви призная голяма зор беше там. Развихме гайката махнахме шайбата, но болта се беше спекъл яко, както и да е успях да го раздвижа с въртеливи движения и го извадихме, но и голямо блъскане падна с чука. След като махнахме въпросния болт се осовобождава амортисьора от горе под капака и от болта който го държи за въпросната вилка. С лосто се натиска реактивната щанга. Свързана е към въпросната "вилка" с биалетка. Вилката слиза надоло и амортисьора заедно с пружината се изважда. На последния амортисьор се обърка всичко което можеше да се обърка. Прво се скъса болта, който държи вилката и късия носач. След това се оказа, че въпросния болт е толкова спекан в тампона на късия долен носач, че сякаш беше заварен. За съжаление тампонът се скъса. и въпреки, че се скъса болта не излизаше, наложи се да се реже с флекса. До тук добре, но понеже си мислихме, че ще излезе като първия амортисьор смисъл лесно бяхме развъртяли болтовете от горе и този който държи амортисьора и "вилката" Тогава се оказа, че амортисьора е пропаднал и ограничителят който се намира в/у амортисьора е заседнал в средата на вилката където е леглото на болта. НЯМА ВАДЕНЕ!!!!! Добре, че амортисьорите ги взех с въпросните вилки комплект и имах резервана. Наложи се да освободим биалетката от вилката. Да предопредя, че биалетка се вади мн трудно, трябва да сте мн внимателни. На пръв поглед не е голяма работа, но ако е мн раждив болта, може да се наложи да я режете. А си струва пари. Там бяхме мн внимателни почистихме мн хубаво с телената четака пръскахме го със спрея няколко пъти чахахме а подейства. има гайка отпред и още една за контра отзад. За съжаление за да се извади амортисьора с вилката заедно това не е достатъчно и се наложи да свалим целя спирачен диск с карето (Не съм сигурен дали тка се наричат частите). Сваля се от големия болт в центъра на спирачния диск който има един щифт за контра на него. Смених късия долен накрайник сглобихме и сега си карам като пич. П.П. Ако нямате хубави инструменти и елементарни технически познания не се захващайте с това, особено ако никога преди това на са били сменяни амортисьорите. Вероятността да имате проблем е доста голям, особено ако колата е внесена от държава където вероятността да е корозирала е голяма.