ibakov Публикувано 2 Май 2013 Сподели Публикувано 2 Май 2013 Здравейте! Ще се радвам, ако някой може да ми помогне. Искам да си сменя окачването от спортно на стандартно. Ще загубя от визията, но ми писна да легнали полицай бордюри и др. височнинки и дупки. Поради финансови съображения се спрях на 2-ра ръка цената е 320 лв. за комплекта(4аморт. +4 пружини) , та се чудя дали си струва да икономисвам от нови? Колата била на 80 000 км. Така ,че вероятно не са сменяни и се чудя колко ли ще издържат? Намерих едни които са след фейс лифт 2002г. а моят е съответно преди, но това мисля ,че няма значение. Иначе амортисьорите не били омаслени били в мн добро състояние. Нещото което ме притеснява е, че продавачът ми спомена, че задните амортисьори са по-дебели? Какво значение има това? Колата е седан и 2-те де. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 2 Май 2013 Сподели Публикувано 2 Май 2013 (редакция) По принцип новото си е ново. Втора ръка си заслужава само за предните пружини. Но както казваш ти - финансови ограничения :icon_hmm: За задните амортисьори няма какво да те притеснява. Щом ще ги сваляш от седан, ще станат. Не вярвам някой да е "творил" по такава кола.Преди да сваляте от колата виж каква стойка има и особено задните пружини. А какви са твоите амортисьори? Вероятно можеш да си ги ползваш и да смениш само пружините. Редактирано 2 Май 2013 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Suppressing_5RE Публикувано 3 Май 2013 Сподели Публикувано 3 Май 2013 Вземи си нови Monroe Original - по 70-80лв. е бройката и колата вози както й подобава, а не като Лада нива. Аз минах през кофти перипетии с амортисьори, 3 пъти сменях за по-малко от 6 месеца :( сега съм с такива и съм много доволен. Имат и 2 г. гаранция. В смисъл това е по-икономичния вариант. Ако искаш Каяба каквито по принцип се слагат фабрично цената е 120-130лв. ако не се лъжа на парче, освен ако няма някаква отстъпка. Ако ше избираш нови забрави за Токико или Боге. Първите са боклук (не им дават и гаранция), Богето - нямаше човек който да се е изказал с друго освен с хубави думи за тях - освен мен, ако ще взимаш Боге по-добре си завари 4 метални пръта за колелата направо - брутална возия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 3 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 3 Май 2013 (редакция) По принцип новото си е ново. Втора ръка си заслужава само за предните пружини. Но както казваш ти - финансови ограничения :icon_hmm: За задните амортисьори няма какво да те притеснява. Щом ще ги сваляш от седан, ще станат. Не вярвам някой да е "творил" по такава кола.Преди да сваляте от колата виж каква стойка има и особено задните пружини. А какви са твоите амортисьори? Вероятно можеш да си ги ползваш и да смениш само пружините. Благодаря за отговорите. Иначе стойката на колата ми е струва добра това е линк http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11352224784636131&f1=details&slink=2urpf0 Вече е разглобена. По всяка вероятност амортисьорите са оригиналните Каяба (не съм питал). Всъщност има ли нещо което отличава внедрените от Мицубиши амортисьори и купуваните от магазина Каяба. Да речем надпис или емблема?Иначе моето окачване е спортно и е доста снижено. Няма как да ползвам старите пружини. По какъв начин мога да преценя дали амортисьора е в добро състояние. Знам, че не трябва да е омъслен и че трябвада трудно да се прибират на ръка, но колко трудно се чудя. Връщането на амортисьора след натиск колко бързо трябва да е? Редактирано 9 Май 2013 от TASSO Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 3 Май 2013 Сподели Публикувано 3 Май 2013 (редакция) С натиск нищо не можеш да разбереш. Работата е на късмет да ти кажа. Щом не си карал колата няма как да знаеш какво точно взимаш.Омасляването по принцип е критерий. Моите оригинални Каяба нямаха никакво омасляване, но все пак 13-14 години... колко да карат. Не ми харесваше как не държат по бабуните с висока скорост. Имаше едно подскачане и явно не работеха на повече от 60-65% от възможностите си. Става въпрос за предните. Сложих пак каяби втора употреба, но 2-годишни. Отзад съм с монро рефлекс и нови пружини. Задницата влиза по-грубо в дупките. Не съм сигурен дали това се дължи на пружините или амовете... или и на двете + по-леката задница. С нормално окачване съм. Налага се Какво различава монтираните на колите ни амове КYB от тези в магазините ли? Хмм, не знам. Имат завод в Чехия и от там излизат хиляди бройки. Чувал съм, че също били добри. Стойката на колата от обявата изглежда коректна. Иначе аз за амовете те питах какви са - на твоята кола и да ползваш тях. За пружините ясно.... Редактирано 3 Май 2013 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 3 Май 2013 Сподели Публикувано 3 Май 2013 На моите предни пише:KYBMitsubishi MR235596HA22Над тези напдиси има зелена ивица на около 10 см. над долния край на амортисьора. Фактически зелената ивица е над напдисите. По това може да познаеш тези на колата дали са оригинални... евентуално. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 3 Май 2013 Сподели Публикувано 3 Май 2013 Купи си нови пружини и амортисьори и не се занимавай с глупости. Тия старите със сигурност са на края на жизнения си цикъл,особено като ги подкараш по нашите дупки,то да е хубав пътя да караш с втора ръка,ама да не след някой и друг месец да видиш как някой от "много запазените и в добро състояние" да се е омаслил или колата да се лашка наляво-надясно по неравен път. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 3 Май 2013 Сподели Публикувано 3 Май 2013 Ама той може да си кара с неговите амортисьори. Ще купи нови задни пружини и ще вземе само старите предни от този галант. Това е най-добрият вариант, който аз виждам в случая. Купих задните пружини за 130-ина лева ако не се лъжа. Чистак нови. Mario64 ми ги прати и съм много доволен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 3 Май 2013 Сподели Публикувано 3 Май 2013 (редакция) Всъщност има ли нещо което отличава внедрените от Мицубиши амортисьори и купуваните от магазина Каяба. Да речем надпис или емблема?Оригиналните каяби са маслени и както ти писа Анди, под надписа 'KYB' имат и оригинален номер по Митсубиши. В момента маслени KYB за модела не се произвеждат и не можеш да си купиш от магазин, освен оригинални Митсубиши. Маслен от газов можеш да различиш по това, че на газовия стержена излиза сам нагоре, докато на масления си седи където е. Това че са ти казали че са по-добели амортисьорите означава, че има лека вероятност да си попаднал на един от редките случаи седан + нивомат, при което ако е така и са читави амортисьорите (на 80к както казваш), само от тях като ги препродадеш ще изкараш за два чистак нови обикновени амортисьора и една нова пружина, понеже 99% от комбитата са с такива и като им заминат на тях, смяната е .. интересна, та се търсят читави нивомати, но излизат от дъжд на вятър. Само че като гледам по снимките състоянието на копчетата на климатроника, шанса тая кола да е на 80к клони към нула. В най-добрия случай са забравили тройката пред осемдесетте :rolleyes: . Редактирано 3 Май 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 4 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 4 Май 2013 Оригиналните каяби са маслени и както ти писа Анди, под надписа 'KYB' имат и оригинален номер по Митсубиши. В момента маслени KYB за модела не се произвеждат и не можеш да си купиш от магазин, освен оригинални Митсубиши. Маслен от газов можеш да различиш по това, че на газовия стержена излиза сам нагоре, докато на масления си седи където е. Това че са ти казали че са по-добели амортисьорите означава, че има лека вероятност да си попаднал на един от редките случаи седан + нивомат, при което ако е така и са читави амортисьорите (на 80к както казваш), само от тях като ги препродадеш ще изкараш за два чистак нови обикновени амортисьора и една нова пружина, понеже 99% от комбитата са с такива и като им заминат на тях, смяната е .. интересна, та се търсят читави нивомати, но излизат от дъжд на вятър. Само че като гледам по снимките състоянието на копчетата на климатроника, шанса тая кола да е на 80к клони към нула. В най-добрия случай са забравили тройката пред осемдесетте :rolleyes: . Благодаря на всички които се включиха. След Георгьовден ще отида да ги взема, дано да не са ги продали до тогава, но както е казано, ако е писано ще ги взема. Когато се обадих собственика се кълнеше, че колат е на 80К км. Иначе и на мен ми направи впечатление на състоянието на волана, видя ми се изтъркан за 80 000км, но като се замисля преди да си взема моята волана беше в добро състояние, но за 20 000 км доста се изтърка. По принцип вярвам повече на педалите. А как да разбера, дали тези по-дебели амортисьори са Нивомат? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 4 Май 2013 Сподели Публикувано 4 Май 2013 (редакция) А как да разбера, дали тези по-дебели амортисьори са Нивомат? По оригиналния номер на тях: MR333474 е номера за нивомат. Също така нивоматите са марка Sachs, а не KYB. И последно, формата на пружината за нивомата е чист цилиндър:http://file.autopartoo.com/oeimage/2012/7/5/459/51455715s.JPG , докато на обикновеното окачване от долната страна е конусовидна:http://file.autopartoo.com/oeimage/2012/7/5/491/515390453s.JPG Ако излезе че са нивомат и си се навил да ги слагаш при теб, а не да ги продаваш, ще трябва да вземеш и двете половини на горния тампон, шок тампона, както и прахоуловителя с чашката, понеже това е различно от на нормалното окачване. Редактирано 4 Май 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 8 Май 2013 Сподели Публикувано 8 Май 2013 Скоро смених задни пружини с амортисьори - и двете новички KYB. Доволна работа. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 8 Май 2013 Сподели Публикувано 8 Май 2013 Понеже и на мен ми предстои смяна на задни пружини и амортисьори. Мисля да си сложа Каяба, но ми изникнаха няколко въпроса. Става въпрос за Галант седан след фейслифта, та: 1. Моля ако някой знае оригиналните номера на частите да ги напише. 2. Освен пружини и амортисьори има ли за смяна и други части, които е желателно да се сменят при манипулацията и не са в комплекта? 3. Има ли опасност да се попадне на ментета Каяба? Предварително благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 8 Май 2013 Сподели Публикувано 8 Май 2013 Противопраховите маншони - по един за всеки амортисьор. Също така противоударните тампони или както там се наричат. Те също са по една бройка на амортисьор. Леви и десни няма - еднакви са за от двете страни. При мен прахоуловителите (маншоните демек) бяха зле, а тампоните бетон. С 90% вероятност може да си оставиш старите.Въпросните части за преди и след фейса са 1:1.Аз взех пружини за 65 лв/бр. Колата като я купих беше на 9 години и 4 месеца, а пружините отзад вече се бяха посплескали. Та каяба пружините са едни качествени та е чудо... Не им знам цената, но ако е далеч от 65, по-добре помисли дали да са каяба или за 130 лева да си имаш нови пружини и истинска стойка на колцата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 8 Май 2013 Сподели Публикувано 8 Май 2013 От тук си ги виж оригиналните номера на частите :mitsu-smiley: . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 8 Май 2013 Сподели Публикувано 8 Май 2013 (редакция) Понеже и на мен ми предстои смяна на задни пружини и амортисьори. Мисля да си сложа Каяба, но ми изникнаха няколко въпроса. Става въпрос за Галант седан след фейслифта, та: ....3. Има ли опасност да се попадне на ментета Каяба? Ако не бързаш, изчакай седмица две. Човек, на който вярвам, смени задните амортисьори с Каяби преди шест месеца. Сега обаче имам проблем и изчаквам да видя с рекламацията към вносителя как стои въпроса и защо е възникнал проблема. Редактирано 8 Май 2013 от de4i Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 8 Май 2013 Сподели Публикувано 8 Май 2013 Ако не бързаш, изчакай седмица две. Човек, на който вярвам, смени задните амортисьори с Каяби преди шест месеца. Сега обаче имам проблем и изчаквам да видя с рекламацията към вносителя как стои въпроса и защо е възникнал проблема. Положението още не е зле, но аз не обичам нещата да стигат до там така, че седмица две няма да е проблем. Интересно ще е да се разбере. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 8 Май 2013 Сподели Публикувано 8 Май 2013 Ако сменяш с Каяба, много са зле от към качество........има и истински Каяби, които са по дебели от нормалните за седан ,но са доста по тънки от комби варианта с нивомат .........те са яисто японски и си заслужава ......към тях не е лошо да смениш прахоуловителите, както и тампоните отгоре на ам-те, заедно с тръбичката....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 8 Май 2013 Admin Сподели Публикувано 8 Май 2013 Тия чешките каяби са пълна трагедия. Изкарват по няколко месеца и се скапват. Положението става още по-зле, защото не винаги уважават гаранцията.Малко сме в "шах" с тези амортисьори, защото ОЕМ са прекалено скъпи... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 Ще покарам, ще видя как са, досега им навъртях към 3000км понатоварен Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 Тия чешките каяби са пълна трагедия. Изкарват по няколко месеца и се скапват. Положението става още по-зле, защото не винаги уважават гаранцията.Малко сме в "шах" с тези амортисьори, защото ОЕМ са прекалено скъпи...Като разправях аз, че Монрото си е най добрия избор за БГ и като цена и като качество, вие не та не, Каябата била по добра и не и пречело, че е Чешка.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 Аууу... не говори на Светльо за Монро, особено за рефлекс, особено отзад и най-вече на неговата кола :D Я да ви питам как чувствате нещата при вас. При моята кола задните колела преминават по-твърдо през трапове отколкото предните. Става дума за скорост 15-20 км/ч за да има отстояние във времето между попадането на предно и задно колело в една дупка и реално да се усети някаква разлика. Отпред съм с каяба маслена с оригиналните пружини, а отзад с нови пружини (забравих какви) и с монро рефлекс амове. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 Като разправях аз, че Монрото си е най добрия избор за БГ и като цена и като качество, вие не та не, Каябата била по добра и не и пречело, че е Чешка.. Милех да го спомена и аз, ама викам да не дразня... Забравих кога го сложих Рефлекса... в смисъл, че съм забравил за случая.. сещам се само на магистралата като карам със 150 (в добрия смисъл)... А Светльо го возих преди 2 седмици и сам потвърди, че изобщо не е зле возията... PS: Аз доста хора знам от форума дето караме с Рефлекс отзад, не знам защо си мълчат, но не мисля, че са недоволни... :D Sent from my Nook HD+ using Tapatalk HD Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 9 Май 2013 Admin Сподели Публикувано 9 Май 2013 ...А Светльо го возих преди 2 седмици и сам потвърди, че изобщо не е зле возията... Ама аз се возих отпред. Отзад и ти потвърди, че е доста по-твърдо. Ако и отпред сложиш такива - край с возията на Галант! Монро съм ги отписал отдавана. Не понасям да ми друса! Особено в България по тия "трясканици".Айде да съм от Словения на запад - става. Там и щанги да завариш вместо амортисьор все тая. За майсторите, дето слагат Монро им е изгодно, защото уважават гаранцията почти винаги, без проблеми.Не са скъпи и се подменят на килограм. Но на мен, като потребител ме касае амортисьора да ми АБСОРБИРА, а не да карам кокал.Вече два пъти се лъжа с Монро. Наблюдавал съм и други коли. Приключил съм с тази фирма завинаги.Ако трябва ще купувам на ново, на старо, ще се дават 1000 лева за амортисьори, но Монро не стават от никъде. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 PS: Аз доста хора знам от форума дето караме с Рефлекс отзад, не знам защо си мълчат, но не мисля, че са недоволни... :D Какво да кажа, прикарвам вече 3 години с Monroe на задницата и няма от какво да се оплача. За мен е важно, че цената им е достъпна и държат.. не ме оставят без кола, защото за мен времето е от значение. Но това са неща, които опират до лични предпочитания Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.