Премини към съдържание

Амортисьори за Галант 2.5


Препоръчано мнение

Здравейте! Ще се радвам, ако някой може да ми помогне. Искам да си сменя окачването от спортно на стандартно. Ще загубя от визията, но ми писна да легнали полицай бордюри и др. височнинки и дупки. Поради финансови съображения се спрях на 2-ра ръка цената е 320 лв. за комплекта(4аморт. +4 пружини) , та се чудя дали си струва да икономисвам от нови? Колата била на 80 000 км. Така ,че вероятно не са сменяни и се чудя колко ли ще издържат? Намерих едни които са след фейс лифт 2002г. а моят е съответно преди, но това мисля ,че няма значение. Иначе амортисьорите не били омаслени били в мн добро състояние. Нещото което ме притеснява е, че продавачът ми спомена, че задните амортисьори са по-дебели? Какво значение има това? Колата е седан и 2-те де.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 232
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

По принцип новото си е ново. Втора ръка си заслужава само за предните пружини. Но както казваш ти - финансови ограничения :icon_hmm:

За задните амортисьори няма какво да те притеснява. Щом ще ги сваляш от седан, ще станат. Не вярвам някой да е "творил" по такава кола.

Преди да сваляте от колата виж каква стойка има и особено задните пружини.

 

А какви са твоите амортисьори? Вероятно можеш да си ги ползваш и да смениш само пружините.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си нови Monroe Original - по 70-80лв. е бройката и колата вози както й подобава, а не като Лада нива. Аз минах през кофти перипетии с амортисьори, 3 пъти сменях за по-малко от 6 месеца :( сега съм с такива и съм много доволен. Имат и 2 г. гаранция. В смисъл това е по-икономичния вариант. Ако искаш Каяба каквито по принцип се слагат фабрично цената е 120-130лв. ако не се лъжа на парче, освен ако няма някаква отстъпка.

 

Ако ше избираш нови забрави за Токико или Боге. Първите са боклук (не им дават и гаранция), Богето - нямаше човек който да се е изказал с друго освен с хубави думи за тях - освен мен, ако ще взимаш Боге по-добре си завари 4 метални пръта за колелата направо - брутална возия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип новото си е ново. Втора ръка си заслужава само за предните пружини. Но както казваш ти - финансови ограничения :icon_hmm:

За задните амортисьори няма какво да те притеснява. Щом ще ги сваляш от седан, ще станат. Не вярвам някой да е "творил" по такава кола.

Преди да сваляте от колата виж каква стойка има и особено задните пружини.

 

А какви са твоите амортисьори? Вероятно можеш да си ги ползваш и да смениш само пружините.

 

Благодаря за отговорите. Иначе стойката на колата ми е струва добра това е линк http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11352224784636131&f1=details&slink=2urpf0

 

Вече е разглобена. По всяка вероятност амортисьорите са оригиналните Каяба (не съм питал). Всъщност има ли нещо което отличава внедрените от Мицубиши амортисьори и купуваните от магазина Каяба. Да речем надпис или емблема?

Иначе моето окачване е спортно и е доста снижено. Няма как да ползвам старите пружини. По какъв начин мога да преценя дали амортисьора е в добро състояние. Знам, че не трябва да е омъслен и че трябвада трудно да се прибират на ръка, но колко трудно се чудя. Връщането на амортисьора след натиск колко бързо трябва да е?

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С натиск нищо не можеш да разбереш. Работата е на късмет да ти кажа. Щом не си карал колата няма как да знаеш какво точно взимаш.

Омасляването по принцип е критерий. Моите оригинални Каяба нямаха никакво омасляване, но все пак 13-14 години... колко да карат. Не ми харесваше как не държат по бабуните с висока скорост. Имаше едно подскачане и явно не работеха на повече от 60-65% от възможностите си. Става въпрос за предните. Сложих пак каяби втора употреба, но 2-годишни. Отзад съм с монро рефлекс и нови пружини. Задницата влиза по-грубо в дупките. Не съм сигурен дали това се дължи на пружините или амовете... или и на двете + по-леката задница. С нормално окачване съм. Налага се :-)

 

Какво различава монтираните на колите ни амове КYB от тези в магазините ли? Хмм, не знам. Имат завод в Чехия и от там излизат хиляди бройки. Чувал съм, че също били добри.

 

Стойката на колата от обявата изглежда коректна. Иначе аз за амовете те питах какви са - на твоята кола и да ползваш тях. За пружините ясно....

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На моите предни пише:

KYB

Mitsubishi

MR235596

HA22

Над тези напдиси има зелена ивица на около 10 см. над долния край на амортисьора. Фактически зелената ивица е над напдисите. По това може да познаеш тези на колата дали са оригинални... евентуално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Купи си нови пружини и амортисьори и не се занимавай с глупости. Тия старите със сигурност са на края на жизнения си цикъл,особено като ги подкараш по нашите дупки,то да е хубав пътя да караш с втора ръка,ама да не след някой и друг месец да видиш как някой от "много запазените и в добро състояние" да се е омаслил или колата да се лашка наляво-надясно по неравен път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама той може да си кара с неговите амортисьори. Ще купи нови задни пружини и ще вземе само старите предни от този галант. Това е най-добрият вариант, който аз виждам в случая. Купих задните пружини за 130-ина лева ако не се лъжа. Чистак нови. Mario64 ми ги прати и съм много доволен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност има ли нещо което отличава внедрените от Мицубиши амортисьори и купуваните от магазина Каяба. Да речем надпис или емблема?

Оригиналните каяби са маслени и както ти писа Анди, под надписа 'KYB' имат и оригинален номер по Митсубиши.

 

В момента маслени KYB за модела не се произвеждат и не можеш да си купиш от магазин, освен оригинални Митсубиши.

 

Маслен от газов можеш да различиш по това, че на газовия стержена излиза сам нагоре, докато на масления си седи където е.

 

Това че са ти казали че са по-добели амортисьорите означава, че има лека вероятност да си попаднал на един от редките случаи седан + нивомат, при което ако е така и са читави амортисьорите (на 80к както казваш), само от тях като ги препродадеш ще изкараш за два чистак нови обикновени амортисьора и една нова пружина, понеже 99% от комбитата са с такива и като им заминат на тях, смяната е .. интересна, та се търсят читави нивомати, но излизат от дъжд на вятър.

 

Само че като гледам по снимките състоянието на копчетата на климатроника, шанса тая кола да е на 80к клони към нула. В най-добрия случай са забравили тройката пред осемдесетте :rolleyes: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните каяби са маслени и както ти писа Анди, под надписа 'KYB' имат и оригинален номер по Митсубиши.

 

В момента маслени KYB за модела не се произвеждат и не можеш да си купиш от магазин, освен оригинални Митсубиши.

 

Маслен от газов можеш да различиш по това, че на газовия стержена излиза сам нагоре, докато на масления си седи където е.

 

Това че са ти казали че са по-добели амортисьорите означава, че има лека вероятност да си попаднал на един от редките случаи седан + нивомат, при което ако е така и са читави амортисьорите (на 80к както казваш), само от тях като ги препродадеш ще изкараш за два чистак нови обикновени амортисьора и една нова пружина, понеже 99% от комбитата са с такива и като им заминат на тях, смяната е .. интересна, та се търсят читави нивомати, но излизат от дъжд на вятър.

 

Само че като гледам по снимките състоянието на копчетата на климатроника, шанса тая кола да е на 80к клони към нула. В най-добрия случай са забравили тройката пред осемдесетте :rolleyes: .

 

Благодаря на всички които се включиха. След Георгьовден ще отида да ги взема, дано да не са ги продали до тогава, но както е казано, ако е писано ще ги взема. Когато се обадих собственика се кълнеше, че колат е на 80К км. Иначе и на мен ми направи впечатление на състоянието на волана, видя ми се изтъркан за 80 000км, но като се замисля преди да си взема моята волана беше в добро състояние, но за 20 000 км доста се изтърка. По принцип вярвам повече на педалите. А как да разбера, дали тези по-дебели амортисьори са Нивомат?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А как да разбера, дали тези по-дебели амортисьори са Нивомат?

 

По оригиналния номер на тях: MR333474 е номера за нивомат. Също така нивоматите са марка Sachs, а не KYB.

И последно, формата на пружината за нивомата е чист цилиндър:

http://file.autopartoo.com/oeimage/2012/7/5/459/51455715s.JPG

, докато на обикновеното окачване от долната страна е конусовидна:

http://file.autopartoo.com/oeimage/2012/7/5/491/515390453s.JPG

 

Ако излезе че са нивомат и си се навил да ги слагаш при теб, а не да ги продаваш, ще трябва да вземеш и двете половини на горния тампон, шок тампона, както и прахоуловителя с чашката, понеже това е различно от на нормалното окачване.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и на мен ми предстои смяна на задни пружини и амортисьори. Мисля да си сложа Каяба, но ми изникнаха няколко въпроса. Става въпрос за Галант седан след фейслифта, та:

 

1. Моля ако някой знае оригиналните номера на частите да ги напише.

2. Освен пружини и амортисьори има ли за смяна и други части, които е желателно да се сменят при манипулацията и не са в комплекта?

3. Има ли опасност да се попадне на ментета Каяба?

 

Предварително благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Противопраховите маншони - по един за всеки амортисьор. Също така противоударните тампони или както там се наричат. Те също са по една бройка на амортисьор. Леви и десни няма - еднакви са за от двете страни. При мен прахоуловителите (маншоните демек) бяха зле, а тампоните бетон. С 90% вероятност може да си оставиш старите.

Въпросните части за преди и след фейса са 1:1.

Аз взех пружини за 65 лв/бр. Колата като я купих беше на 9 години и 4 месеца, а пружините отзад вече се бяха посплескали. Та каяба пружините са едни качествени та е чудо... Не им знам цената, но ако е далеч от 65, по-добре помисли дали да са каяба или за 130 лева да си имаш нови пружини и истинска стойка на колцата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и на мен ми предстои смяна на задни пружини и амортисьори. Мисля да си сложа Каяба, но ми изникнаха няколко въпроса. Става въпрос за Галант седан след фейслифта, та:

....

3. Има ли опасност да се попадне на ментета Каяба?

 

Ако не бързаш, изчакай седмица две. Човек, на който вярвам, смени задните амортисьори с Каяби преди шест месеца. Сега обаче имам проблем и изчаквам да видя с рекламацията към вносителя как стои въпроса и защо е възникнал проблема.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не бързаш, изчакай седмица две. Човек, на който вярвам, смени задните амортисьори с Каяби преди шест месеца. Сега обаче имам проблем и изчаквам да видя с рекламацията към вносителя как стои въпроса и защо е възникнал проблема.

 

Положението още не е зле, но аз не обичам нещата да стигат до там така, че седмица две няма да е проблем. Интересно ще е да се разбере.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако сменяш с Каяба, много са зле от към качество........има и истински Каяби, които са по дебели от нормалните за седан ,но са доста по тънки от комби варианта с нивомат .........те са яисто японски и си заслужава ......към тях не е лошо да смениш прахоуловителите, както и тампоните отгоре на ам-те, заедно с тръбичката.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Тия чешките каяби са пълна трагедия. Изкарват по няколко месеца и се скапват. Положението става още по-зле, защото не винаги уважават гаранцията.

Малко сме в "шах" с тези амортисьори, защото ОЕМ са прекалено скъпи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тия чешките каяби са пълна трагедия. Изкарват по няколко месеца и се скапват. Положението става още по-зле, защото не винаги уважават гаранцията.

Малко сме в "шах" с тези амортисьори, защото ОЕМ са прекалено скъпи...

Като разправях аз, че Монрото си е най добрия избор за БГ и като цена и като качество, вие не та не, Каябата била по добра и не и пречело, че е Чешка..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аууу... не говори на Светльо за Монро, особено за рефлекс, особено отзад и най-вече на неговата кола :D

Я да ви питам как чувствате нещата при вас. При моята кола задните колела преминават по-твърдо през трапове отколкото предните. Става дума за скорост 15-20 км/ч за да има отстояние във времето между попадането на предно и задно колело в една дупка и реално да се усети някаква разлика. Отпред съм с каяба маслена с оригиналните пружини, а отзад с нови пружини (забравих какви) и с монро рефлекс амове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като разправях аз, че Монрото си е най добрия избор за БГ и като цена и като качество, вие не та не, Каябата била по добра и не и пречело, че е Чешка..:)

 

Милех да го спомена и аз, ама викам да не дразня... Забравих кога го сложих Рефлекса... в смисъл, че съм забравил за случая.. сещам се само на магистралата като карам със 150 (в добрия смисъл)... А Светльо го возих преди 2 седмици и сам потвърди, че изобщо не е зле возията...

PS: Аз доста хора знам от форума дето караме с Рефлекс отзад, не знам защо си мълчат, но не мисля, че са недоволни... :D

 

Sent from my Nook HD+ using Tapatalk HD

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

...А Светльо го возих преди 2 седмици и сам потвърди, че изобщо не е зле возията...

 

Ама аз се возих отпред. Отзад и ти потвърди, че е доста по-твърдо. Ако и отпред сложиш такива - край с возията на Галант!

Монро съм ги отписал отдавана. Не понасям да ми друса! Особено в България по тия "трясканици".

Айде да съм от Словения на запад - става. Там и щанги да завариш вместо амортисьор все тая. :)

За майсторите, дето слагат Монро им е изгодно, защото уважават гаранцията почти винаги, без проблеми.

Не са скъпи и се подменят на килограм.

Но на мен, като потребител ме касае амортисьора да ми АБСОРБИРА, а не да карам кокал.

Вече два пъти се лъжа с Монро. Наблюдавал съм и други коли. Приключил съм с тази фирма завинаги.

Ако трябва ще купувам на ново, на старо, ще се дават 1000 лева за амортисьори, но Монро не стават от никъде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

PS: Аз доста хора знам от форума дето караме с Рефлекс отзад, не знам защо си мълчат, но не мисля, че са недоволни... :D

 

Какво да кажа, прикарвам вече 3 години с Monroe на задницата и няма от какво да се оплача. За мен е важно, че цената им е достъпна и държат.. не ме оставят без кола, защото за мен времето е от значение. Но това са неща, които опират до лични предпочитания :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...